Relu Posted February 5, 2008 Posted February 5, 2008 Despre statutul operatorului de transportMAXI‑TAXIURILE, ÎN PERICOL?* Legea desfiinţează operatorii de transport, declară Ion Ştefan * "Ştefan şi Gherasim vorbesc pe dinafară de problemă", replică Hristache Bogatu * Bugetul Galaţiului pierde 80 de miliarde de lei vechi în favoarea "baronilor", susţine Ştefan * Proprietarii de maşini nu şi‑ar permite să fie operatori, explică BogatuDupă lege, transportul judeţean şi local trebuia deja să se transforme de la începutul anului � a spus ieri liderul Partidului Alternativa Ecologistă Galaţi, Ion Ştefan. Prin neaplicarea legislaţiei, numai Consiliul Local Galaţi este anual "văduvit de 80 miliarde lei vechi", susţine ecologistul. Asta pentru că proprietarii de microbuze plătesc în continuare taxe celor trei operatori din oraş care profită, fiind astfel "baronii locali", în loc ca banii să ajungă, sub formă de taxe, direct de la proprietarii autovehiculelor la bugetul local. Transportul local şi judeţean "se află în afara legii", după ce "încă de la 1 ianuarie trebuia să funcţioneze după alte principii şi după alte norme de aplicare", a explicat Ştefan. PAE a solicitat ieri Consiliului Judeţului, primarului şi Consiliului Local să intre "de urgenţă" în legalitate. Taximetriştii şi proprietarii de microbuze s‑au adresat Primăriei pentru a intra în legalitate, dar nu au primit niciun răspuns, susţine Ştefan. PAE se va face însă "mesagerul lor" şi, dacă până în luna martie autorităţile nu se vor conforma legislaţiei, partidul "va lua măsuri": îi va sprijini pe cei afectaţi, fiind alături de ei la proteste de stradă, a mai spus Ştefan.În Galaţi funcţionează 850 de taxiuri şi peste 500 de prestatori de servicii de maxi‑taxi, a mai precizat ecologistul. Din 1 ianuarie, noile prevederi legale fac să dispară noţiunea de "operator transportator taxi", aceasta fiind înlocuită cu acea de "transportator autorizat", numai pentru autoturismele deţinute în proprietate sau cu contract de leasing. După noua lege, se pot autoriza doar persoanele fizice, asociaţiile familiale şi agenţii economici � a mai declarat ecologistul. "Deci este foarte clar că au dispărut aceste contracte de închiriere şi colaborare", a conchis Ştefan. Ce mai, un "Big Bang" în transporturi!!!Hristache Bogatu spune că Ştefan nu a înţelesL‑am contactat ieri şi pe consilierul local Hristache Bogatu, prim vicepreşedinte, la nivel naţional, al Sindicatului Şoferilor din România. Comentând o declaraţie mai veche a unuia dintre operatori ‑ Ştefan Gherasim ‑ şi a lui Ion Ştefan, Bogatu a declarat: "Vorbesc pe dinafară de problemă, pe cuvântul meu! Efectiv, îţi vine să râzi!" Legea s‑a schimbat, într‑adevăr, dar numai în privinţa taximetrelor, nu şi a microbuzelor sau autobuzelor � a precizat liderul sindical. Contractele de concesiune ale operatorilor pentru diferitele trasee "nu pot fi modificate până la viitoarea licitaţie, în 2010, dacă nu mă înşel".Există într‑adevăr o prevedere legală, de acum doi ani, că este posibil, dar nu obligatoriu, ca o persoană fizică să devină operator. Consilierul se îndoieşte însă că, dacă CL ar accepta şi persoane fizice autorizate, nu ar fi mulţi amatori, pentru că aceia care au doar un microbuz sau două nu ar face faţă cheltuielilor pe care le suportă în prezent operatorul: pentru angajarea unui coordonator de transport, contabil, reparaţii etc. Sursa: Viaţa Liberă, autor Victor CilincăOrice lege nouă aduce o schimbare ... Am fost şi sunt unul dintre partizanii maxi-taxiurilor. Era o vreme când trebuia să ai mereu un bilet în buzunar ... cu maxi-taxi s-a rezolvat problema. Asta a fost o lovitură grea dată clasicelor autobuze. În plus, se mişcă mult mai repede şi acoperă şi alte trasee.
dcp100168 Posted February 7, 2008 Posted February 7, 2008 Haos in trafic si evaziune fiscala de 98%! * Cele 850 de microbuze care circula zilnic pe principalele artere ale orasului au transformat traficul intr-un haos, dar e un haos acceptat tacit de autoritati, pentru ca produce o evaziune fiscala de proportii.Transportul din Galati este unic in tara, prin mai multe "recorduri": in primul rand, prin haosul creat de cele 850 de microbuze, pentru ca Galatiul este singurul oras din tara in care maxi-taxi circula pe strazile principale, apoi prin evaziunea fiscala de 98% la transportul maxi-taxi. Regia locala de transport Transurb SA incaseaza din bilete de 7 ori mai mult decat transportatorii privati. E clar ca avem de a face cu o evaziune de proportii, dar primarul Galatiului, Dumitru Nicolae, nu este prea impresionat, fiind multumit ca din ce pierde din cauza evaziunii fiscale, municipalitatea mai recupereaza ceva prin amenzile aplicate pentru evaziune: "Au fost date 883 de sanctiuni, banii s-au incasat toti. Sunt multe nereguli, dar stiti cum e, intai apare hotul si dupa aia apare politistul". De fapt, operatorii, proprietarii de microbuze si soferii comit o evaziune fiscala de zeci de miliarde, bagand in buzunar cam 98% din veniturile reale. In urma cu cateva luni, presedintele Camerei Taximetristilor Galati, Stefan Gherasim, aprecia ca un microbuz realizeaza venituri zilnice de peste trei milioane de lei vechi, ceea ce inseamna peste 790 de milioane lei vechi anual. Pentru cele peste 850 de microbuze "arondate" la 3 operatori, cu contracte de inchiriere depuse la finante, se platesc impozite modice, de 15-20 de milioane lei vechi pe an, restul veniturilor impartindu-se intre proprietari, operatori si soferi. Operatorii sustin ca valoarea contractelor de inchiriere nu poate fi impusa, ea fiind negociabila intre operator si proprietarul microbuzului si acuza ca de evaziunea fiscala sunt vinovati soferii, care nu elibereaza bilete. Aparent, edilii tolereaza situatia pentru ca cea mai mare parte din transportul de persoane se face cu maxi-taxi. Dincolo de aparente, se pare ca din "savarina" evaziunii fiscale se infrupta multa lume. Combaterea evaziunii ar trebui sa inceapa cu trecerea Transurb in rolul de operator principal, prin reabilitarea parcului auto. Anul trecut, societatea a mai casat 55 din cele 105 autobuze pe care le avea, dar a cumparat 20 de autobuze SH din Danemarca. Teoretic, din 2006, Transurb are aprobarea CL Galati pentru achizitionarea a 30 de autobuze si 10 troleibuze, dar tot de atunci licitatiile sunt blocate de contestatii. Ultima licitatie, din 19.09.2007, nu a mai avut loc pentru ca pe 3 septembrie unul din participanti, IAC Management SRL Bucuresti, dealer de troleibuze pe curent alternativ, a contestat caietul de sarcini, pentru ca impunea achizitia de troleibuze cu motoare pe curent continuu. Cum la Galati sistemul de troleibuze si tramvaie functioneaza cu curent continuu, acceptarea contestatiei ar fi insemnat costisitoarea schimbare a intregului sistem. Pe 21 ianuarie, dupa 5 luni de letargie, Comisia Nationala de Solutionare a Contestatiilor a respins contestatia SRL-ului din Bucuresti. A fost fixata o noua licitatie, pentru 18.02. Ramane de vazut daca macar aceasta se va tine. in rest, "savarina" e buna, mai ales ca e an electoral.http://www.romanialibera.ro/a117366/hao ... de-98.html
ultramarine Posted February 7, 2008 Posted February 7, 2008 Sunt impotriva maxi-taxi-urilor pentru ca:- evaziune fiscala, bani la negru - s-au obisnuit sa nu mai dea bilete;- incurca circulatia si opresc exact unde nu au voie (vezi statia CEC din Tiglina, precum si urmatoarea);- polueaza mult pentru cate beneficii aduc;- nu stiu sa circule pe banda 1I ci doar pe 2 si fac raliuri pe 3 (pe Brailei);Prefer sa merg civilizat, cu Transurb, soferi prefesionisti,decat sa ascult manelele unora care au platit sa ia permisul de conducere. Eu as propune Consiliului Judetean ca sa adopte o hotarare prin care toti soferii de taxi, maxi si tot ceea ce inseamna transport de calatori sa dea examen psihologic si un test de 15 intrebari in fiecare an. Permisul de conducere nu este un drept (asa cum multi considera), ci o obligatie fata de cei din trafic si fata de calatori.Asta da grija fata de cetatenii Galatiului. Sa vezi atunci ce bine s-ar circula...
Relu Posted February 7, 2008 Author Posted February 7, 2008 Te contrazic. Hai s-o luăm pe rând:-dacă nu mă înşel, plătesc un impozit forfetar;-nu mai au voie să oprească decât în staţii, treaba asta de vreo patru-cinci ani de zile;-nu mai sunt maşinile alea nenorocite, de curgeau tablele pe ele, acum respectă normele de poluare;-nu mai merg pe banda a doua decât în depăşiri, de multă vreme nu mai fac întreceri, fiecare are de respectat un orar.-pentru a conduce un microbuz îţi trebuie cel puţin categoruia D1 pe care n-o obţii decât dacă ai obţinut B şi C mai-nainte; în plus îţi mai trebuie atestat de sofer profesionist, atestat pentu transportul de călători
ultramarine Posted February 8, 2008 Posted February 8, 2008 OK, in trecere voi face niste poze si mai vedem.
nadaflorilor Posted February 8, 2008 Posted February 8, 2008 Eu am o mare problema cu maxi-taxi care circula pe ruta Galati - Independenta - Tecuci si retur. De cele mai multe ori mi se refuza accesul in aceste mijloace de trasport pentru ca merg doar pana la Piscu. In cel mai fericit caz mi se ofera un loc "in picioare" cu o mica reducere de un leu. Chiar daca masina e goala nu am acces pe locurile din spatele soferului; celea sunt rezervare pentru cei care merg la Tecuci. Nu exista regula "primul venit - primul servit" asa cum ar fi normal. Zilnic, cei ce voor sa merga la Piscu sau Independenta sunt supusi acelorasi tratamente umilitoare. Pana cand?
Relu Posted February 8, 2008 Author Posted February 8, 2008 Pana cand veti face o reclamatie la OPC ... chiar va place sa fiti umiliti?
ultramarine Posted February 13, 2008 Posted February 13, 2008 Ghici unde e statia de la CEC? Si pot sa mai continui.
Relu Posted February 13, 2008 Author Posted February 13, 2008 Ca să păstrăm o notă obiectivă, ar fi trebuit să faci o poză şi în partea cealaltă, să vedem câte autobuze şi microbuze au sosit simultan. Dacă ai fi puţin mai atent, ai vedea că acolo unde staţiile maxi şi Transurb sunt comune, autobuzele trag în faţă iar microbuzele în spate. De unde a venit regula asta, nu ştiu ...Nu e singurul loc unde se pot fotografia asemenea scene: "la General", la Depozite, la Arcada, la agenţia CFR ...Oricum, s-au dus vremurile acelea când oprea să coboare un pasager iar după nici 50 m, altul voia să coboare ...Off-topic: dar ce spui de staţia de taxi de la intersecţia Prelungirea Brăilei cu Oltului? La MInion ...
vioreldudau Posted February 14, 2008 Posted February 14, 2008 Eu am mai multe cu maxi-taxiurile.Provoaca haos in trafic, sunt mult prea multe pentru nevoile orasului, majoritatea soferilor sunt destul de prost crescuti, au inceput sa inghesuie lumea in masini de parca fac conserve nu transport in comun, si nu in ultimul rand, sa nu uitam ca sunt particulare iar banii nu se duc la bugetul local ci in buzunarul privat al catorva intreprinzatori. Care intreprinzatori sa fim seriosi, nu se vor apuca niciodata sa repare strazile, sa investeasca banii in infrastructura sau sa intoarca in vreun fel banii la galateni. Corect? Iar despre partea cu rapiditatea, am impresia ca nu mai e valabila de mult timp incoace, au inceput sa stea in statii prea mult baietii.Intr-adevar, si transurb e varza, poate tocmai pentru ca alesii nostri or avea ceva investitii in maxi taxi, sau poate doar sunt incompetenti. Dar puteam avea un transport in comun mult mai civilizat daca jumatate din banii care intra in maxi taxi ar fi intrat la transurb.Uitati-va la Bucuresti, are atatea trasee de acoperit si se descurca de minune fara maxi-taxi...
Relu Posted February 14, 2008 Author Posted February 14, 2008 Constat un lucru: multă lume critică maxi-taxi dar în trafic sunt ful. sa nu uitam ca sunt particulare iar banii nu se duc la bugetul local ci in buzunarul privat al catorva intreprinzatori. Care intreprinzatori sa fim seriosi, nu se vor apuca niciodata sa repare strazile, sa investeasca banii in infrastructura sau sa intoarca in vreun fel banii la galateni. Corect? Dar se plăteşte un impozit, nu? Nu e treaba transportatorilor să repare drumurile ci a administratorului de drum. Intr-adevar, si transurb e varza, poate tocmai pentru ca alesii nostri or avea ceva investitii in maxi taxi, sau poate doar sunt incompetenti. Dar puteam avea un transport in comun mult mai civilizat daca jumatate din banii care intra in maxi taxi ar fi intrat la transurb. Uitati-va la Bucuresti, are atatea trasee de acoperit si se descurca de minune fara maxi-taxi... Într-adevăr, oricine se duce într-o staţie, pââânăăă apare autobuzul (sau troleibuzul) ... vin vreo trei maxi pe direcţia dorită
patricia Posted February 14, 2008 Posted February 14, 2008 si, vorba lui Relu, nici nu tre sa ai bilet in buzunar! doar bani
dcp100168 Posted February 14, 2008 Posted February 14, 2008 Am fost azi într-un maxi-taxi pe care l-a oprit Poliţia. Să vezi ce aeunca şoferul cu bilete în stânga şi-n dreapta Noroc că mai era un maxi-taxi în faţă şi a avut timp toată lumea să-şi ia biletul. Problema e că nimeni n-a zis nimic, iar când au venit poliţiştii în maşină, cei din faţă au spus foarte convinşi că li s-a dat bilete de când s-au urcat. :?
Relu Posted February 14, 2008 Author Posted February 14, 2008 Deci cei ce le sprijină sunt chiar călătorii ...
patricia Posted February 16, 2008 Posted February 16, 2008 si atunci cine si ce are cu maxi-taxi-urile?
dcp100168 Posted February 16, 2008 Posted February 16, 2008 Cred că doar şoferii au o problemă, de fapt, că sunt încurcaţi în trafic
Relu Posted February 16, 2008 Author Posted February 16, 2008 Eu îi văd că semnalizează de fiecare dată cănd intră în staţie, când pleacă aşteaptă, unii chiar opresc şi îi lasă să intre şi ei "în rând" ...
ultramarine Posted February 18, 2008 Posted February 18, 2008 In statie nu era niciun maxi taxi si niciun autobuz.
pieroth Posted February 18, 2008 Posted February 18, 2008 ca un fost sofer de maxi taxi(circa 8 ani de maxi taxi)....cam tot de atatia ani m-am lasat,...as avea multe de spus,dar nimic de actualitate pt ca nu sant in tara....da ,inainte ara iadul pe sosea: fugareala intre soferi mai ceva ca la raliuri,muzica la maxim(manele, techno,haus disco etc)soferii mereu tari in clantza(majoritatea de la tara),statii unde vrea lumea(inclusiv in fatza la libraria centrala si chiar in curba pe banda 2),statul prin statii pana cand se plictisea lumea,bilete niciodata,miros oribil de motorina in masina(de la canistrele cu motorina cumparate la negru )etc ,etc....dar cu toate astea maxi taxiul era necesar atunci(vorbesc de perioada de dinaintea aparitziilor Isuzu)si se facea bani din orice directie,iar lumea era foarte multumita....acum?: acum cred ca nu mai este necesar transportul cu maxi taxi,in primul rand pt ca:s-au inmultit masinile in oras si practic nu mai ai pe unde sa mergi, iar la un moment dat i-ti vine sa iei taxiul sau sa mergi pur si simplu pe jos....si cred ca nu mai este nici convenabil pt proprietarii de masini.....daca le-ar scoate ar fi un pas inainte in/spre civilizatie....nu o spun cu rautate sau cu dusmanie si nici nua am nimic cu nimeni.... aici unde sant eu nu exista decat cateva autobuze (in care circula numai copii si batranii cred ) si mai mult nu trebuie...se circula numai la program ,asa stie omul cand sa plece din casa sa ia autobuzul....! si mai sant foarte multe de spus ...!
patricia Posted February 19, 2008 Posted February 19, 2008 sa nu spui ca acolo soferii nu se alearga pe strazi, ca autobuzele sunt curate si au aer conditionat, ca programul se respecta si alte chestii d-astea care implica respect fata de beneficiarii serviciilor de interes public, ca nu te cred
Relu Posted February 19, 2008 Author Posted February 19, 2008 Da' de ce să nu crezi? Că doar nu se întâmplă în România
Cornelia Posted March 3, 2008 Posted March 3, 2008 Noah, eu într-o zi când m-am urcat într-un maxi-taxi şi aşteptam la CEC, mi-a atras atenţia şoferul disperat să nu mai aştept acolo, ci puţin mai încolo, unde e amenajată staţia, că de nu fac asta iar ei opresc în altă parte decât în staţie, vor primi amendă. Eh, din ziua aia am zis să aştept unde trebuia, însă... toate maşinile se opresc tot la CEC şi cu mai greu fac un stop şi doi paşi mai încolo.
ultramarine Posted March 8, 2008 Posted March 8, 2008 Sustin haosul circulatiei rutiere si al maxi-taxi-urilor:
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now