dcp100168 Posted December 28, 2020 Share Posted December 28, 2020 Tarife mai mari la energie electrică, de la 1 ianuarie, după liberalizarea pieței Gălățenii care nu optează pentru un furnizor concurențial de energie electrică vor plăti, începând din luna ianuarie, facturi cu aproximativ 15% mai mari. De la 1 ianuarie, piața de energie va fi liberalizată în totalitate, iar clienții care nu semnează un contract cu un furnizor concurențial vor fi alimentați în continuare de actualul furnizor. Prețul nu va însă cel pentru serviciul universal reglementat de Autoritatea de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), ci prețul stabilit de furnizorul de ultimă instanță. Liberalizarea este valabilă pentru toți consumatorii de energie electrică, indiferent de compania care îi alimentează. Electrica Furnizare SA a postat, pe site-ul propriu, prețul pentru serviciu universal pe care îl va practica, începând cu 1 ianuarie, pentru zona Muntenia Nord, care include județele Galați, Vrancea, Buzău, Brăila, Prahova și Dâmbovița. Acesta va fi de 0,55331 lei/kWh, fără TVA, certificate verzi, contribuție de cogenerare și acciză. Prețul actual reglementat, care este valabil până la 31 decembrie 2020, este de 0,46256 lei. Incluzând toate celelalte componente, prețul reglementat actual este de 0,6582128 lei/KWh (cu TVA), iar de la 1 ianuarie acesta va fi de 0,7598269 lei/KWh (cu TVA). Aceasta reprezintă o majorare de 10 bani/KWh sau de 15,4% în comparație cu actualul preț reglementat. Altfel spus, la o factură de lunară de 100 KWh, un client casnic din Galați va plăti cu 10 lei în plus, adică 75 de lei, în loc de 65, ca până acum. Noul preț de serviciu universal comunicat de Electrica Furnizare este valabil până la data de 30 iunie 2021, adică pentru următoarele șase luni. În aceste condiții, un consumator casnic din Galați al Electrica Furnizare are la dispoziție trei opțiuni. Prima, care nu presupune nicio altă formalitate, este să rămână în continuare client al Electrica Furnizare și să beneficieze de serviciul universal la noul preț, valabil de la 1 ianuarie 2021. A doua opțiune este să beneficieze de serviciul universal prin încheierea unui contract de furnizare cu un alt furnizor de ultimă instanță, la prețul din oferta acestuia de serviciu universal. Iar cea de-a treia opțiune este să își exercite dreptul de a alege un furnizor, cu care să încheie un contract de furnizare a energiei electrice în regim concurențial. Noul contract de furnizare poate fi încheiat tot cu Electrica Furnizare sau cu oricare alt furnizor de energie electrică ales dintre cei licențiați de către ANRE. Dacă nu veți încheia un contract de furnizare a energiei electrice cu niciun furnizor de energie electrică, nu veți rămâne fără curent. Furnizarea energiei electrice la locul dumneavoastră de consum va fi realizată în mod automat, de către actualul furnizor, la prețul din oferta pentru serviciul universal. Dacă vreți să comparați ofertele-tip de furnizare a energiei electrice existente pe piață, puteți accesa aplicația "Comparator oferte-tip de furnizare a energiei electrice", pe pagina de internet a ANRE sau prin descărcarea aplicației ANRE pe dispozitivele dumneavoastră mobile. Schimbarea furnizorului de energie electrică este un proces simplu, gratuit și nu implică modificări de ordin tehnic, indiferent de furnizorul de energie electrică pe care îl alegeți și, de asemenea, nu modifică relația cu operatorul de rețea. viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted January 6, 2021 Author Share Posted January 6, 2021 Dilemele alegerii unui nou furnizor de energie electrică Liberalizarea pieței energiei electrice începând cu data de 1 ianuarie 2021 se pare că ne-a luat prin surprindere (așa cum o fac, de regulă, iarna sau începerea școlii etc.), deși se știa despre ea cu cel puțin doi-trei ani înainte. Mai grav este că nu atât cetățenii au fost prinși total nepregătiți, cât autoritățile care ar fi trebuit să ne bombardeze la propriu cu informații pertinente și concrete, explicite, astfel încât omul simplu să nu ajungă să se întrebe, parafrazându-l pe Caragiale, "Da’ eu cu cine semnez contract?". Liberalizarea completă a pieței energiei electrice din prima zi a acestui an, mai exact ceea ce nu a făcut până acum ANRE pentru o corectă și din timp informare a consumatorilor, s-a lăsat cu un scandal la nivel național. Brusc, șase milioane de români care rămăseseră în piața reglementată au descoperit că vor plăti mai mult pe factura de curent dacă rămân la actualul furnizor, au descoperit că există un tarif pentru serviciu universal care a crescut de la 1 ianuarie, au descoperit că habar n-au ce și cum trebuie să facă pentru a-și alege un alt furnizor de pe piața concurențială, au descoperit cât de alambicate și stufoase sunt informațiile "lămuritoare" de pe site-urile marilor operatori de pe piață. Încercând să mai dreagă busuiocul, Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) a prelungit până la 31 martie 2021 perioada în care consumatorii casnici pot încheia contracte de furnizare a energiei pe piaţa concurenţială, urmând ca prețul din oferta concurențială să se aplice cu data de 1 ianuarie. Altfel spus, dacă semnezi pe 31 martie cu un nou furnizor cu un tarif mai mic, vei fi facturat cu acel tarif inclusiv pe lunile ianuarie și februarie. Tare curios sunt cum se va aplica respectiva prevedere, cum vor factura retroactiv furnizorii, pentru că facturile la energie electrică au "prostul obicei" să vină lunar, nu o dată la trei luni. Cum spuneam și la sfârșitul lunii decembrie, într-un articol anterior, consumatorii casnici care au rămas până la 31 decembrie pe piața reglementată au la dispoziție trei variante: 1. să nu încheie niciun alt contract și să rămână la actualul furnizor, dar să fie tarifați mai scump, la noul tarif de serviciu universal, 2. să rămână la actualul furnizor, dar să semneze un nou contract, pe o ofertă de pe piața concurențială și 3. să se mute cu totul la un alt furnizor, cu care să semneze contract. Pentru varianta 1, părerile sunt pro și contra. Marea majoritate a gălățenilor sunt clienți ai Electrica Furnizare. Cei care rămân la Electrica Furnizare vor plăti un tarif mărit pentru serviciul universal, ceea ce echivalează cu aproximativ 10 lei în plus la factură, pentru un consum lunar de 100 KWh. "Nici cât un pachet de țigări pe lună, așa că nu merită efortul și bătaia de cap să mă mut la alt furnizor", este una din părerile pro. Pentru cei contra variantei 1, rămân variantele 2 și 3. Pentru clienții Electrica Furnizare, varianta 2, adică a alegerii unei oferte concurențiale, înseamnă să intre pe site-ul companiei și să dea click pe "Oferte, prețuri și tarife". Succes! Sunt nu mai puțin de 14 oferte disponibile, fiecare cu chichițele ei. Am încercat să le citesc pe toate, ca să-mi fac o părere, și îmi bubuie capul de atâtea cifre și virgule. Este drept că multe din aceste oferte se adresează celor care iau pachet complet, energie + gaze, de la Electrica Furnizare. În fine, varianta 3, care presupune mutarea cu arme și bagaje la un cu totul alt furnizor, ridică o problemă la care nu am știut să răspund. "Dacă plec de la Electrica Furnizare și mi se defectează contorul sau altceva pe rețea, cine face service și pe cine chem la intervenție? Vin ăia din Ardeal sau din București să-mi repare?", m-a întrebat un prieten. Nu am știut ce să-i spun. Teoretic, alegerea unui furnizor de energie electrică începând cu data de 1 ianuarie nu ar trebui să fie grea deloc. Intri pe site-ul anre.ro, dai click pe "Comparator oferte-tip de furnizare a energiei electrice", selectezi data și județul, apoi dai click pe "Compară oferte". Pentru Galați, cele mai bune cinci oferte pentru un consum mediu lunar de 100 KWh, sunt, în ordine crescătoare, ale următoarelor companii: AIK Energy Romania SRL (64,31 lei, factura lunară), SPEEH Hidroelectrica (65,04 lei), Restart Energy One SA (65,16 lei), Nova Power & Gas SRL (65,29 lei) și, din nou, Restart Energy One SA (65,76 lei). Societatea Electrica Furnizare are peste zece oferte în topul celor 87 de furnizori potențiali pentru zona Galați, dar cea mai bună dintre ele este de-abia pe locul 19, cu o valoare lunară a facturii de 73,62 lei. Ca o curiozitate, ultima ofertă din top, aparținând SC Energy Network SRL, are o valoare a facturii lunare de 116,93 lei la 100 KWh consumați. Atenție la oferta de pe primul loc! Conform semnalelor din mass-media, se pare că la AIK Energy România lucrurile nu stau prea bine. Fiecare din cele 87 de oferte are caracteristicile ei, pe care e bine să le citiți cu atenție înainte de a lua o decizie în cunoștință de cauză. Din nou, succes și inspirație! Închei cu gluma unui prieten: "Cu atâtea oferte, să vezi câți consumatori captivi o să rămână în continuare!". viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted January 7, 2021 Author Share Posted January 7, 2021 Clienţii casnici ai Electrica au la dispoziţie 47 de oferte mai ieftine pe piaţa concurenţială Consumatorii casnici în regim reglementat care cumpără energie de la Electrica Furnizare au la dispoziţie, în piaţa concurenţială, 47 oferte cu preţuri mai mici decât dacă ar rămâne cu vechiul contract pe piaţa de serviciu universal, potrivit calculelor realizate de AGERPRES pe baza comparatorului de preţuri de pe site-ul ANRE. În prezent, Electrica este furnizorul tradiţional al clienţilor în regim reglementat din 18 judeţe ale ţării: Cluj, Maramureş, Satu Mare, Sălaj, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Braşov, Alba, Sibiu, Mureş, Harghita, Covasna, Prahova, Buzău, Dâmboviţa, Brăila, Galaţi şi Vrancea. Locuitorii acestor judeţe care până acum au plătit preţuri reglementate ar trebui să încheie noi contracte pe piaţa concurenţială, fie cu furnizorul actual, fie cu altul, altfel vor plăti mai mult cu 15-18% de la 1 ianuarie 2021, odată cu liberalizarea totală a pieţei. Schimbarea contractului de energie este un proces relativ simplu şi nu ar trebui să ne ia foarte mult timp, dacă ştim ce avem de făcut. În primul rând, pe site-ul ANRE există o aplicaţie unde consumatorii pot compara ofertele tuturor companiilor de pe piaţă. Fiecare consumator trebuie să completeze judeţul în care se află, consumul din ultima factură şi valoarea ei, pentru a o putea compara cu noile oferte. AGERPRES a făcut aceste calcule, utilizând datele pentru un consumator din Braşov, a cărui ultimă factură a avut o valoare de 97,46 lei, la un consum de 153 de kWh. Pe piaţa de serviciu universal, adică unde vom rămâne automat dacă nu facem nimic, factura acestui consumator va creşte cu 18,5%, deci va plăti în plus 18 lei. În ceea ce priveşte piaţa concurenţială, consumatorii pot alege dintre 105 oferte ale companiilor energetice. Din păcate, niciuna nu este cu un preţ mai mic decât cel din factura actuală, însă aplicaţia afişează ofertele în ordinea lor crescătoare şi poate fi găsită cea mai ieftină. Din totalul ofertelor, 47 au un preţ mai mic decât dacă am rămâne cu vechiul contract, adică scumpirea va fi mai mică de 18%. Astfel, în top 10 al celor ai ieftine oferte, pe primul loc se află compania AIK Energy, care are un preţ cu 0,32% mai mare decât cel actual. Urmează Hidroelectrica, cu 1,47% în plus şi Restart Energy One, cu o scumpire de 1,86%. Topul continuă cu Nova Power and Gas - 1,86% în plus, Enel Energie Muntenia - +2,80%, Aqua Energie - +5,14%, ICCO Energ - +7,25%, Absolute Energy - +9,12%, Energy Distribution - +9,65% şi Electric Planners - unde preţul creşte cu 9,68% faţă de contractul actual. Dacă doresc să rămână la acelaşi furnizor, adică Electrica Furnizare, consumatorii pot încheia un nou contract pe piaţa concurenţială cu această companie la un preţ mai mare cu 12% faţă de ultima factură. Odată ce se hotărăşte asupra uneia sau mai multor oferte, consumatorul trebuie să trimită un mail la respectiva companie sau companii, pentru a solicita o ofertă nominală. Furnizorii au termen legal 15 zile pentru a trimite un răspuns, însă, de regulă, fac acest lucru în următoarele 2-3 zile. Contractul trebuie citit cu mare atenţie şi, de asemenea, foarte important este să ne interesăm care sunt modalităţile companiei de comunicare cu clienţii: există site, call-center, aplicaţie mobilă, reprezentanţă sau magazin, unde se găsesc fizic acestea, precum şi modul de plată a facturii. Este bine să căutăm şi un istoric al acelei companii, mai ales dacă nu este un nume prea cunoscut, pentru a vedea care au fost până acum relaţiile cu clienţii sau dacă au existat amenzi pentru încălcarea legii. agerpres.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted January 18, 2021 Author Share Posted January 18, 2021 Electrica Furnizare: Clienţii pot încheia contracte în piaţa concurenţială doar cu buletinul Pentru a veni în întâmpinarea clienţilor săi persoane fizice care doresc să încheie un contract în piaţa concurenţială, Electrica Furnizare a simplificat procesul de contractare şi solicită un singur document oficial în original - actul de identitate. Condiţia pentru încheierea noului contract de furnizare a energiei electrice, în baza cărţii de identitate şi a unei cereri semnate, este ca celelalte documente oficiale, depuse de client în momentul încheierii contractului în derulare, să fie în continuare valabile. Modalitatea simplificată de încheiere a unui contract pentru clienţii Electrica Furnizare este valabilă atât în Centrele de Relaţii cu Clienţii, cât şi online, pe site-ul www.electricafurnizare.ro, unde primul pas în procesul de contractare este bifarea uneia dintre opţiunile "Sunt client nou" sau "Sunt client existent", continuarea procesului reflectând, la nivel de documente solicitate, particularităţile specifice celor două categorii de clienţi. Dacă în cazul clienţilor persoane fizice ai Electrica Furnizare procesul de contractare în piaţa concurenţială implică doar un act oficial, şi în cazul unui client nou procesul este simplificat, acesta urmând să prezinte, pe lângă cartea de identitate, doar un act de proprietate sau declaraţie pe proprie răspundere, situaţie aplicabilă în cazul existenţei deja a unui loc de consum la adresa respectivă, potrivit unui comunicat al Electrica Furnizare. monitoruldegalati.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted January 19, 2021 Author Share Posted January 19, 2021 Perioada de alegere a furnizorului de energie electrică, prelungită Perioada în care consumatorii casnici își pot încheia un contract de energie pe piața concurențială a fost prelungită până la 30 iunie. În această perioadă, cei care până acum erau în regim reglementat își pot alege o ofertă concurențială de la furnizorul lor și vor beneficia de facturi regularizate. Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) a prelungit până la 30 iunie perioada în care consumatorii casnici de energie care până acum erau în regim reglementat îşi pot alege o oferă în piaţa concurenţială de la furnizorul lor. Astfel, de la 1 ianuarie, aceşti consumatori trec automat în piaţa de serviciu universal, cum era şi până acum, iar noutatea este că, dacă aleg oferta furnizorului lor pe piaţa concurenţială până la 30 iunie, facturile lor se vor regulariza, astfel încât acea ofertă să se aplice începând cu 1 ianuarie. "Furnizorii de ultimă instanţă pot să aplice clienţilor casnici din serviciul universal, fără discriminare şi condiţionalitate, o reducere comercială începând cu data de 1 ianuarie 2021 şi până la cel puţin 30 iunie 2021, egală cu diferenţa dintre preţul din oferta de serviciu universal aplicabila în perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2021 şi preţul din oferta concurenţială prevăzută la alin. (2) valabilă la data de 1 ianuarie 2021", potrivit ANRE. În aceste condiții, alegerea unei oferte mai avantajoase de furnizare a energiei electrice nu mai este atât de presantă. Însă, oamenii trebuie să aleagă în cunoștință de cauză, fie că decid să rămână la actualul furnizor, fie că aleg oferta altuia. Important este să știe că, orice ar face sau nu ar face, ei nu vor rămâne în niciun moment fără energie electrică. Așa cum am mai scris, consumatorii gălățeni au la dispoziție trei opțiuni. Prima opțiune este să nu facă nimic, și vor plăti energia electrică la prețul de serviciu universal. A doua este să schimbe contractul pe care îl au acum (cu Electrica Furnizare ori cu alt furnizor) și să semneze un nou contract, de piață concurențială, cu acelaşi furnizor pe care îl au în prezent. A treia opțiune este să schimbe furnizorul și să încheie un contract de furnizare cu un nou furnizor pe care și-l aleg, pentru oferta pe care o consideră cea mai potrivită. În condițiile în care marea majoritate a gălățenilor sunt clienți ai Electrica Furnizare, să analizăm puțin situația. Prețul de serviciu universal la Electrica Furnizare este 0,76 lei/kWh. La un consum lunar de 100 kWh, valoarea facturii va fi de 76 lei. Consumatorii care nu au optat încă pentru un alt furnizor vor plăti acest tarif de 0,76 lei/kWh până în momentul în care fac alegerea, după care vor primi înapoi de la Electrica diferența dintre acest preț și prețul din oferta concurențială aleasă. Ca tarife pe piața concurențială, cea mai bună ofertă a Electrica Furnizare este Stabil 30 cu factură electronică, cu 0,74 lei/kWh. Deci, dacă alegeți să rămâneți la Electrica Furnizare, dar pe piața concurențială, veți câștiga 2 lei lunar, la un consum de 100 kWh. Consumatorii care preferă a treia opțiune, adică să schimbe și furnizorul, pot face acest lucru consultând comparatorul de oferte de pe site-ul ANRE. Pentru Galați, există 74 de oferte, primele trei dintre acestea având un tarif de 0,65 lei/kWh, adică 65 lei la 100 kWh consumați lunar, toate cele trei oferte fiind din energie regenerabilă sută la sută. viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted January 20, 2021 Author Share Posted January 20, 2021 Electrica face discount la facturi până la 31 august Având în vedere politica sa orientată spre client, Electrica Furnizare vine în întâmpinarea consumatorilor casnici cu noi măsuri menite să faciliteze accesul acestora în piaţa liberă, oferindu-le timpul necesar să studieze ofertele concurenţiale şi să o aleagă pe cea potrivită lor. Astfel, compania oferă benevol un discount consumatorilor care doresc trecerea în piaţa concurenţială, dar nu au avut încă timpul să ia o decizie informată. Discount-ul se aplica pentru intervalul cuprins între data de 1 ianuarie 2021 şi momentul în care aceştia optează pentru o ofertă de pe piaţa liberă, oricând până la data de 31 august 2021. Discount-ul va reflecta diferenţa dintre preţul de serviciu universal şi preţul ofertei concurenţiale pentru care a optat consumatorul, sprijinind astfel tranziţia facilă a acestuia în piaţa concurenţială şi oferindu-i suficient timp pentru a face cea mai bună alegere. Indiferent de decizia consumatorilor de a opta sau nu pentru oricare dintre ofertele de pe piaţa concurenţială, compania Electrica Furnizare va asigura continuitatea furnizării de energie electrică pentru toţi clienţii, neexistând niciun risc privind întreruperea serviciului. Clienţii Electrica Furnizare au, totodată, la dispoziţie un proces simplificat de contractare datorită deciziei companiei de a solicita un singur document oficial din partea acestora: actul de identitate. Procedura este una facilă şi în cazul clienţilor noi, pe lângă cartea de identitate fiind necesar doar un act de proprietate sau o declaraţie pe proprie răspundere. În cadrul aceluiaşi demers, Electrica Furnizare a suplimentat numărul de angajaţi în Call Center, ţintind reducerea timpilor de aşteptare, şi a prioritizat operaţiunile desfăşurate în cadrul Centrelor de Relaţii cu Clienţii astfel încât cei interesaţi de ofertele concurenţiale să poată beneficia de cea mai promptă şi completă consultanţă în procesul de selecţie a ofertei potrivite şi de încheiere a contractului de furnizare a energiei electrice. Electrica Furnizare continuă campania de informare a consumatorilor cu privire la ofertele din piaţa concurenţială, atât prin modalităţi tradiţionale - concomitent cu emiterea facturii sau în cadrul Centrelor de Relaţii cu Clienţii, cât şi în mediul online, prin crearea unei pagini dedicate liberalizării, actualizată în permanenţă: https://www.electricafurnizare.ro/liberalizarea-pietei-de-energie-electrica/, potrivit unui comunicat al Electrica Furnizare. monitoruldegalati.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted January 23, 2021 Author Share Posted January 23, 2021 Cel mai bun preț la energie, fără abonament, până la 30 iunie Clienţii casnici care nu au schimbat contractul de furnizare a energiei electrice vor beneficia de cel mai bun preţ din oferta concurenţială a furnizorilor lor şi vor putea opta pentru o nouă ofertă în cadrul unui proces de contractare mult simplificat, potrivit unui comunicat al Autorităţii Naţionale de Reglementare în Energie (ANRE), remis miercuri. "Clienţii vor beneficia de cel mai bun preţ din oferta concurenţială a furnizorilor şi vor putea opta pentru o nouă ofertă în cadrul unui proces de contractare mult simplificat. De asemenea, cel puţin până la data de 30 iunie 2021, clienţii casnici vor primi din partea furnizorului actual cea mai bună ofertă, fără abonament, şi vor putea beneficia de o reducere comercială care să acopere diferenţa dintre preţul din oferta de serviciu universal aplicabilă în primul semestru al anului 2021 şi preţul din oferta concurenţială cu valoarea cea mai mică", precizează comunicatul. Pentru informarea clienților casnici, furnizorii de ultimă instanţă sunt obligaţi să transmită lunar, o dată cu fiecare factură emisă, o informare privind procesul de liberalizare precum şi un formular de selecţie ofertă. Formularul de selecţie ofertă trebuie să conțină oferta concurenţială cu valoarea cea mai mică, o ofertă concurenţială alternativă şi oferta de serviciu universal, oferte aplicabile în semestrul I 2021, precum şi valoarea reducerii comerciale acordate şi perioada de aplicare. Prin completarea acestui formular, clientul poate alege direct oferta concurenţială optimă, iar transmiterea formularului prin selecţia unei oferte constituie acordul de contractare şi, implicit, obligaţie contractuală pentru ambele părţi. Contractul intră în vigoare în 5 zile de la data primirii de către furnizor a formularului de ofertă completat şi semnat de către client. viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now