Sari la conținut

Admiterea în clasa a IX-a, Galați 2021


dcp100168

Postare recomandata

Dispar peste 20 de clase la admiterea la liceu

Pentru anul şcolar 2020-2021 se preconizează că vor intra în clasa a IX-a mai puţini elevi decât în anul şcolar precedent. Prin urmare se vor reduce 41 de norme didactice, întrucât vor fi 24 - 26 de clase a IX-a în minus faţă de 2020.

"Dacă anul trecut au terminat clasa a VIII-a 4.620 de elevi, anul acesta vor fi cu aproape 700 de elevi mai puţini, adică un număr de 3.933 de elevi. Acest lucru s-ar traduce în dispariţia a peste 41 de norme didactice şi a cel puţin 24 de clase de a IX-a", a precizat fostul inspector şcolar general Onuţ Valeriu Atanasiu.
Acest lucru se datorează scăderii drastice a numărului de elevi de la an la an, anul 2020 fiind cel în care s-a înregistrat cel mai mic număr de elevi, adică în jur de 76.000 în total, cu aproape 3.000 mai puţini decât în anul şcolar precedent. Dacă în 2018 vorbeam de aproape 81.000 de elevi în judeţul Galaţi, numărul celor care au păşit în 2019 pragul instituţiilor de învăţământ s-a împuţinat la 79.000. Din datele de pe site-ul Direcţiei Judeţene de Statistică Galaţi, reiese că, în anul şcolar 2001-2002, frecventau şcolile judeţului peste 117.000 de copii şi tineri. Adică cu mai bine de 38.000 de elevi şi preşcolari mai mulţi decât în prezent. În urmă cu zece ani, în anul şcolar 2009-2010 erau în jur de 95.000 de elevi, iar în urmă cu trei ani, în anul şcolar 2016-2017, erau aproape 83.000. Raportat la anul 2001, cifra de şcolarizare a scăzut cu mai bine de o treime, mai exact cu 32 la sută.

Cerere pentru mai multe clase profesionale

Fostul inspector şcolar general Onuţ Valeriu Atanasiu susţine că numărul claselor de liceu va fi mult mai mic decât anul trecut şi din cauză că agenţii economici din Galaţi au cerut anul acesta înfiinţarea a 42 de clase de profesională, cu nouă clase mai mult decât în anul şcolar 2019 - 2020. "Anual, planul de şcolarizare este conceput în funcţie de cererea agenţilor economici, iar din perspectiva lor, învăţământul profesional are din ce în ce mai multă amploare, cele mai multe locuri de muncă necesitând o astfel de calificare. Din, nefericire, clasele de profesională nu sunt dorite nici de elevi, nici de părinţii acestora, deşi la absolvire au mult mai multe şanse să-şi găsească un loc de muncă, ceea ce nu se întâmplă după terminarea liceului", mai spune Onuţ Atanasiu.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Fără reduceri de clase a IX-a în proiectul Planului de şcolarizare pentru anul şcolar 2021-2022

Ministrul Educaţiei, Sorin Mihai Cîmpeanu, a dat un ordin prin care numărul de elevi în clasele a IX-a, începând din anul şoclar 2021-2022, se va reducebde la 28 la 24 de elevi în clasă pentru filiera tehnologică şi învăţământul profesional şi de la 28 la 26 de elevi în clasă pentru filiera teoretică.

Anunţul a fost făcut joi, 21 ianuarie 2021. Ce nu se spune însă este că toate inspectoratele şcolare din ţară au avut ordin neoficial să reducă numărul de clase a IX-a pentru anul şcolar 2021-2022, motivat de faptul că a scăzut populaţia de vârstă şcolară. De aici a început nebunia. Cel puţin la Galaţi, surse din mai multe şcoli din Galaţi ne-au declarat, sub protecţia anonimatului, că totul se face pe ascuns, fără transparenţă, fără consultare cu profesorii, iar de consultare cu părinţii şi elevii nici numai poate fi vorba. Multe dintre şcoli au aflat de tăierea unor clase din Sistemul Informatic de Management al Şcolarităţii (SIMS). Majoritatea au reclamat faptul că unele clase au fost tăiate fără un criteriu clar, fără o analiză şi fără a da ocazia şcolilor cărora li s-au tăiat clasele să-şi susţină cauza. Drept pentru care, o mare parte a şcolilor au făcut sesizări la Ministerul Educaţiei.

Din surse demne de încredere am aflat că, în judeţul Galaţi, era vorba despre tăierea a 26 de clase. Însă la doar 2-3 zile de la intrarea în vigoare a ordinul ministrului Educaţiei privind numărul de elevi din clase, a venit, tot neoficial, vestea că nu se mai umblă la numărul de clase deocamdată. Este drept că proiectele planurilor de şcolarizare revizuite conform noilor reglementări, în vederea fundamentării cifrei de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar de stat pentru anul şcolar 2021-2022, au ca termen de transmitere către Minister data de 1 februarie 2021, iar până atunci se pot întâmpla multe.

Biroul de Relaţii Publice al Inspectoratului Şcolar Judeţean Galaţi ne-a declarat oficial că într-adevăr numărul de clase a IX-a va rămâne acelaşi la nivelul judeţului Galaţi şi că micşorarea numărului de clase avută în vedere iniţial, nu se mai aplică. Trebuie menţionat şi faptul că eventuala scădere a numărului de clase a IX-a conduce, implicit, şi la reducerea de norme didactice, iar despre această situaţie, Inspectoratul Şcolar nu a comunicat nimic profesorilor, aşa cum s-a întâmplat în alte judeţe, unde inspectorii şcolari generali au anunţat că situaţiile vor fi rezolvate prin mişcări specifice de detaşare sau de completare a normei didactice.

monitoruldegalati.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Cifra de şcolarizare propusă desfiinţează clase a IX-a la zi şi creşte numărul de clase la seral

Cifra de şcolarizare pentru clasa a IX-a, învăţământ cu frecvenţă zi, la nivel naţional, scade anul viitor cu 14.000 de locuri, potrivit proiectului de hotărâre de guvern pus în consultare publică de Ministerul Educaţiei. Asta înseamnă că vor fi desfiinţate, în anul şcolar actual, 538 de clase cu câte 26 de elevi, comparativ cu anul şcolar 2020-2021.

La nivelul judeţului Galaţi, potrivit informaţiilor obţinute de la Inspectoratul Şcolar Judeţean, în proiectul planului de şcolarizare pentru anul şcolar 2021-2022, la clasa a IX-a se propune un număr total de 134 de clase (în prezent sunt 133 de clase) din care:
- învăţământ cu frecvenţă zi - 117 clase (în prezent sunt 121 de clase) cu 4 clase mai puţin.
- seral - 11 clase (în prezent sunt 7 clase) cu 3 clase în plus.
- frecvenţă redusă - 6 clase (în prezent sunt 5 clase) cu 1 clasă mai puţin.

Învăţământ profesional, la clasa a IX-a, zi, sunt propuse un număr de 43 de clase (în prezent sunt 40 de clase), iar clasa a XI-a învăţământ liceal seral sunt propuse 8 clase (în prezent - 11 clase).

Numărul estimat al elevilor din clasa a VIII-a este de 4.000 de copii, cu precizarea că în iunie 2020 au absolvit clasa a VIII-a, 4.475 de elevi, iar la liceu s-au înscris 4.432 de elevi, ceea ce înseamnă că 43 de absolvenţi de clasa a VIII-a s-au mutat din judeţ sau au abandonat şcoala.

Reamintim că prin metodologia pentru stabilirea cifrei de şcolarizare, Ministerul Educaţiei a modificat numărul elevilor luaţi în calcul pentru o clasă de liceu, de la 28 de elevi/clasă, la 26 de elevi/clasă. În acest context, la nivelul judeţului Galaţi ar putea fi reduse un număr de 104 locuri, adică 4 clase. Rămâne de văzut dacă, după adoptarea hotărârii de Guvern, Galaţiul va rămâne cu ce a propus sau vor veni alte ordine de la Minister.

Inerent, reducerea numărul de locuri şi implicit a numărul de clase, ar putea duce şi la o reducere a numărului de norme didactice pentru profesorii de liceu.

monitoruldegalati.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Luni, proba la Limba română la simularea Evaluării Naţionale 2021

Peste 3.900 de elevi de clasa a VIII-a din judeţul Galaţi susțin luni, 29 martie 2021, proba la Limba și literatura română, din cadrul simulării examenului de Evaluare Națională 2021. Ei trebuie să se prezinte la şcoală până cel târziu la ora 8,30. Simularea începe la ora 09,00, moment din care elevii vor avea două ore pentru a rezolva subiectele.

161 de elevi din judeţul Galaţi nu vor putea participa la simulare, întrucât învaţă în scenariul roşu. Este vorba, mai exact, de opt clase, patru dintre ele fiind de la şcoli unde este suspendată în întregime activitatea didactică şi patru clase de a VIII-a intrate în scenariul roşu, deşi restul unităţii îşi desfăşoară activitatea normal. Şcolile din scenariul roşu sunt din Rediu, Cuza Vodă şi Braniştea (care are două clase a VIII-a). Cele patru clase a VIII-a intrate în scenariul roşu sunt de la Liceul Teoretic "M. Eliade" Galaţi, Şcoala Nr. 22 Galaţi, Şcoala din Măstăcani şi Şcoala din Furceni. Pentru aceşti elevi, conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean va stabili o perioadă de susţinere a simulărilor în luna mai.

Subiectele la română la simularea Evaluării Naționale 2021 sunt, în premieră, după modelul testelor PISA, după o programă nouă, constând în teste cu 10 pagini, care trebuie completate în două ore. Pentru pregătirea examenului, elevii au putut rezolva subiectele la română date la testele de antrenament publicate de Ministerul Educaţiei.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Subiecte accesibile la simularea Evaluării Naţionale

Dintre cei 4.077 de elevi înscrişi în clasa a VIII-a, 161 nu au dat simularea pentru că şcolile sau clasele lor se află în scenariul roşu, iar 423 nu s-au prezentat la proba de Limba şi literatura română care s-a desfăşurat luni, 29 martie. Prin urmare, au predat lucrările 3.493 de viitori candidaţi la Evaluarea Naţională 2021, aflăm de la inspectoarea generală Gina Brînzan.

Elevii au catalogat subiectele primite ca fiind accesibile. La primul subiect au primit ca text suport un fragment din "Solenoid" de Mircea Cărtărescu şi un fragment din "Bulevardele vieţii", semnat de Sanda Golopeniţa. Elevii au avut de prezentat legătura dintre cele două texte, au primit să argumenteze într-o scurtă compunere dacă cititul cu voce tare te ajută să memorezi mai uşor şi au avut de găsit o asemănare şi o deosebire între "Solenoid" şi alte opere literare. La subiectul de gramatică au avut de ales din mai multe variante seria de cuvinte care conţine hiat şi cea care conţine doar cuvinte derivate, au avut de selectat din text trei verbe la modul indicativ timpuri diferite, de înlocuit două cuvinte cu sinonimele lor, de completat o frază cu o propoziţie şi de corectat greşelile într-un enunţ. La subiectul al treilea, au avut de alcătuit rezumatul fragmentului din Cărtărescu.

Astăzi, elevii claselor a VIII-a vor susţine proba la Matematică, urmând ca rezultatele să le primească pe 16 aprilie.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai puţine clase la liceu, la admiterea de anul acesta. A scăzut numărul elevilor

Pe fondul scăderii numărului de elevi care vor intra din toamnă la liceu, s-a redus anul acesta şi numărul claselor a IX-a la liceu. Situaţia ar fi fost şi mai dramatică, dacă, la propunerea fostului inspector general Onuţ Atanasiu, actual parlamentar, nu s-ar fi aprobat scăderea numărului de elevi la clasă. Această solicitare a fost făcută deoarece nu numai Galaţiul, ci şi alte judeţe se confruntă cu efective din ce în ce mai mici de elevi.

În anul şcolar 2019-2020 au terminat clasa a VIII-a 4.620 de elevi, în timp ce, în anul şcolar 2020-2021, erau înscrişi, la acelaşi nivel de studiu, doar 3.933 de elevi, cu 687 mai puţini. Acest lucru ar fi presupus 24 de clase a IX-a în minus, dacă nu s-ar fi adoptat ordinul prin care se trece de la un număr maxim de 28 de elevi la 24-26 de elevi pe clasă.

Prin urmare, în judeţul Galaţi, deşi există o reducere a numărului de clase de liceu zi, ea nu este atât de drastică precum ar fi impus-o împuţinarea numărului de elevi.
Dacă în 2020 au fost 121 de clase a IX-a la zi, acum vor fi 117, cu patru mai puţine, conform proiectului depus de Inspectoratul Şcolar Judeţean Galaţi, care aşteaptă aprobare prin hotărâre de guvern. "Este posibil chiar să avem 118 clase, pentru că s-a propus înfiinţarea specializării de Educatori-puericultori la Colegiul Naţional "C. Negri", specializare pe care noi am mai avut-o şi care s-a dovedit a fi utilă în condiţiile atctuale", ne-a mai explicat inspectoarea generală Gina Brînzan.
Aceasta a mai precizat că, în definitiv, locurile la clasa a IX-a pentru anul acesta sunt aproximativ egale cu cele de anul trecut, deşi numărul elevilor este mult mai mic: "Clasele care nu se mai regăsesc la liceu au fost înfiinţate în plus în cadrul învăţământului profesional, unde, de la 40, câte au fost anul trecut, am ajuns la 43 în 2021, la solicitarea agenţilor economici".
Totodată, se constată anul acesta creşterea numărului de locuri la liceu seral, unde de la şapte clase de a IX-a anul trecut s-a ajuns la 11 acum. Învăţământul cu frecvenţă redusă a ajuns acum la şase clase, de la cinci în 2020.
S-a decis însă diminuarea locurilor pentru clasa a XI-a seral, de la 11 clase în 2020, la numai opt în 2021.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

28 de profesori gălăţeni au rămas fără catedră

28 de cadre didactice din judeţul Galaţi au rămas fără catedre la unităţile de învăţământ în care predau, din cauza reducerii numărului de clase. Cele mai afectate de restrângerea de activitate au fost cadrele didactice care predau Limba şi literatura română, disciplină la care au dispărut opt catedre, atât în mediul rural, cât şi în urban. Câte trei catedre s-au redus la Geografie, Limba franceză şi Învăţători, iar la Matematică s-au redus două.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Calendar Evaluare Naționala 2021 la clasa a VIII-a

22 iunie 2021 – proba de Limba și literatura română
24 iunie – proba la Matematică
25 iunie – proba de Limba si literatura maternă
29 iunie – (până la ora 14.00) – afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor)
30 iunie – (orele 8.00 – 12.00) – depunerea contestațiilor
30 iunie – 4 iulie – soluționarea contestațiilor
4 iulie – afișarea rezultatelor finale

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Topul gimnaziilor cu note de 10,00 la simularea Evaluării

69,31 dintre elevii din judeţul Galaţi au reuşit să obţină note de la 5,00 în sus la ambele discipline, la simularea Evaluării Naţionale, peste media pe ţară, de 65,9 la sută. Deşi are un procent bun de promovare, de data aceasta Galaţiul nu mai este menţionat de Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) în topul judeţelor, aşa cum s-a întâmplat la simularea Bacalaureatului.

Cele mai bune rezultate au fost obținute în Municipiul București (82,1 la sută) și în județele Cluj (77,6 la sută), Argeș (71,5 la sută), Brăila (71,3 la sută) și Prahova (69,9 la sută), conform comunicatului MEN.

În total, în judeţul Galaţi s-au obţinut 32 de note de 10,00, la cele două discipline. Dintre acestea, numai două sunt la Limba şi literatura română, ambele obţinute de elevi de la CNVA. Restul de 30 sunt la Matematică. Totodată, de la inspectoarea generală Gina Brînzan am aflat că niciun elev gălăţean nu a avut 10,00 pe linie la simulare, cea mai mare medie din judeţ fiind 9,95.

CNVA-ul conduce detaşat în topul gimnaziilor cu note de 10,00 la simulare, având 12 elevi care au rezolvat absolut totul, fie la Română, fie la Matematică. Urmează apoi Şcolile 29, 28 şi 11, cu câte trei note maxime şi Colegiul Naţional "Spiru Haret" din Tecuci, cu două note de 10,00. Câte o notă maximă a fost obţinută de câte un elev de la "Cuza", "Hogaş" Tecuci, "C. Negri", "Racoviţă", Şcoala "Iorgu Iordan" Tecuci, Şcoala "Sf. Nicolae" Lieşti, Şcolile 13, 22 şi 7 din Galaţi.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Când are loc sesiunea specială la Evaluarea Naţională

Evaluarea Națională pentru clasa a VIII-a va avea și în acest an o etapă specială, organizată de Ministerul Educației în perioada 28 iunie - 12 iulie, potrivit ordinului de ministru. Etapa specială este dedicată elevilor care, "în contextul măsurilor stabilite privind combaterea răspândirii virusului, au fost în izolare/carantină, au prezentat valori ale temperaturii peste limitele admise în ziua desfășurării probelor sau care, din alte motive justificate cu certificat medical, nu au putut finaliza sau participa la probele evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a", se arată în document.

Înscrierea candidaţilor se realizează în perioada 28 iunie - 2 iulie. Probele se susţin pe 5 şi 6 iulie, iar rezultatele se afişează pe 9 iulie, dată la care se depun şi contestaţiile. Notele finale vor fi făcute publice pe 12 iulie.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Admiterea la liceu. Calendar şi probe de aptitudini modificate

Numărul de locuri şi specializările la admiterea în clasa a IX-a au fost publicate pe site-ul Inspectoratului Şcolar Judeţean Galaţi, www.isj.gl.edu.ro, împreună cu noua metodologie după care se va realiza admiterea, noul calendar adoptat la sfârşitul lunii aprilie şi broşura de Admitere, în care candidaţii pot vedea cu ce medii s-a intrat anul trecut la specializările care-i interesează.

Pentru anul şcolar 2021-2022, s-au aprobat 118 clase pentru învăţământ liceal de zi şi 43 de clase la şcolile profesionale. "Ni s-a aprobat planul de şcolarizare în forma pe care am înainta-o la minister. Chiar a fost probată şi clasa cerută în plus la Colegiul Naţional "C. Negri" cu specializarea Puericultori", ne-a declarat preşedinta Comisiei judeţene de admitere, inspectoarea general-adjunctă Carmen Necula-Vijelie.

Dintre cele 118 clase de liceu, 58 sunt la filiera teoretică, 51 la cea tehnologică şi nouă la vocaţional.

Calendar modificat pe ultima sută de metri

Pe ultima sută de metri, pentru a putea introduce o sesiune specială la Evaluarea Naţională, Ministerul Educaţiei a schimbat calendarul Admiterii 2021, decalând toate etapele cu câte o săptămână. Prin urmare, prima etapă a repartiţiei computerizate se va desfăşura între 16 şi 24 iulie. Completarea fişelor cu opţiuni de către candidaţi va avea loc între 16 şi 22 iulie, iar afişarea rezultatelor se va face pe 24 iulie. Între 25 şi 28 iulie, candidaţii trebuie să-şi revendice locul ocupat prin depunerea dosarelor la unităţile de învăţământ la care au fost repartizaţi.

A doua etapă de Admitere la liceu se va desfăşura între 29 iulie şi 5 august.

Când şi cum se derulează probele de aptitudini

Înscrierea pentru probele de aptitudini are loc între 7 şi 14 iunie, direct la unitatea de învățământ liceal sau prin mijloace electronice de comunicare, urmând ca între 15 şi 18 iunie să aibă loc desfăşurarea sau echivalarea acestora. Pe 18 iunie se vor afişa rezultatele la probele de aptitudini, urmând ca pe 14 iulie, după susţinerea Evaluării Naţionale, să se valideze listele cu elevii admişi la aceste specializări.

Candidaților care nu au fost admiși la clasele pentru care au susținut probe de aptitudini, precum și candidaților care au fost admiși, dar care au declarat, în scris, că renunță la locul obținut li se poate elibera, de către unitatea de învățământ gimnazial, fișa de înscriere, pentru completarea opțiunilor în vederea participării la repartizarea computerizată.

Pentru specializarea Arte vizuale, proba va consta în evaluarea de către comisie a unui portofoliu cu lucrări şi imagini ale unor lucrări. La Muzică, elevii trebuie să trimită înregistrări audio-video cu interpretări, în timp ce la Muzică, secţia Teoretică, proba se susţine online pe una dintre platformele de comunicare.

La Coregrafie, elevilor care au terminat gimnaziul la această specializare li se va echivala nota cu media din cei patru ani, în timp ce candidaţii care vin de la alte şcoli trebuie să prezinte înregistrări ale unor momente de dans. Tot prin evaluarea unui repertoriu în format digital se va face şi proba de aptitudini la Arta actorului.

Pentru admiterea la învăţământul vocaţional cu specializarea Pedagogie, comisia de admitere de la gimnaziul absolvit de candidat va completa o fişă în care se vor trece mediile generale din cei patru ani la Limba şi literatura română, Muzică, Desen, Educaţie Fizică şi Purtare. Pentru a fi considerat admis la aceste probe, candidatul trebuie să aibă note peste 6,00 la toate disciplinele, cu excepţia Purtării, unde media trebuie să fie 10, în toţi cei patru ani.

La Teologie, candidaţii vor susţine un interviu pentru verificarea dicţiei şi a aptitudinilor muzicale, dar şi pentru motivarea alegerii profilului. Proba de cunoştinţe religioase va fi echivalată cu media generală la Religie în cei patru ani de gimnaziu. Nota minimă de admitere este 7,00.

La liceele cu program sportiv, pe lângă adeverinţele de la medic care să ateste că sunt apţi să practice sport, elevii vor depune şi dovezi că au practicat un sport la unul din cluburile şcolare, dar şi copii/adeverinţe că au participat la competiţii naţionale şi judeţene şi premiile obţinute. Nota finală a probei de aptitudini se echivalează cu media generală a celor patru ani la Educaţie fizică, iar departajarea, în cazul elevilor cu aceeaşi medie, se va face în funcţie de premiile obţinute la competiţiile sportive. Nota minimă de admitere este 7,00.

Candidaţii care vor să fie admişi la clasele cu predare bilingvă trebuie să ştie că anul acesta nota la proba de verificare a cunoştinţelor la limba modernă se va echivala cu media din cei patru ani de gimnaziu, media minimă fiind 6,00. De asemenea, se vor echivala şi certificatele internaţionale obţinute de elevi la studierea unei limbi străine. În cazul candidaţilor care pot face dovada că au învăţat o limbă străină într-un mediu non-formal (de exemplu au locuit o perioadă într-o anumită ţară), părintele trebuie să completeze o fişă în care să menţioneze unde a studiat elevul limba respectivă, câte ore pe săptămână şi perioada de studiu. Cei care au învăţat limba modernă în particular şi nu au studiat la şcoală trebuie să prezinte un portofoliu, care conţine un eseu şi o înregistrare audio-video în care să citească un text şi să prezinte motivaţia alegerii studiului în limba respectivă.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum se completeaza fişele de admitere

Elevii şi părinţii trebuie să ştie că notele cu care s-a intrat anul trecut la fiecare specializare sunt doar orientative şi nimic nu garantează că se va rămâne la acelaşi nivel anul acesta. Acesta este şi motivul pentru care, anul trecut, foarte mulţi elevi - 217, de patru ori mai mulţi decât în alte sesiuni de admitere, au rămas nerepartizaţi.

Prin urmare, candidaţii trebuie să completeze cât mai multe opţiuni, pentru a fi siguri că sunt repartizaţi pe un loc în conformitate cu nota lor. Sunt peste 250 de spaţii pentru opţiuni pe fiecare fişă. Cu cât nota este mai mică, cu atât e nevoie de completarea unui număr mai mare de coduri.

A scrie mai multe opţiuni nu înseamnă că la repartiţie va fi trimis acolo unde nu-şi doreşte, ci că va avea o şansă să prindă un loc la liceu, dacă nu are medie suficient de mare pentru a fi admis la unitatea de învăţământ dorită.

Chiar dacă nu e sigur că va prinde un loc la un liceu foarte bun, candidatul îl poate trece fără teamă ca prima opţiune. În caz că nu intră, nimeni cu medie mai mică decât el nu-i va ocupa locul de la a doua sau a treia opţiune, pentru că repartiţia se face în ordinea mediilor şi abia apoi în ordinea opţiunilor. Dacă a completat pe primul loc liceul unde are şansele cele mai mari să intre şi abia apoi pe cel unde nu e sigur, va fi admis automat la primul, deşi ar fi avut medie să intre şi la al doilea.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Locuri speciale pentru romi, la Admiterea la liceu

Elevii care se declară de etnie romă au la dispoziţie 163 de locuri speciale la Admiterea la liceu 2021, se arată pe site-ul isj.gl.edu.ro. Cele mai multe sunt alocate în municipiul Tecuci, unde sunt clase care au rezervate şi câte şase locuri speciale pentru aceşti elevi.

Între 16 şi 19 iulie, are loc completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către candidații care solicită înscrierea pe locurile speciale pentru romi și de către părinții acestora, asistați de diriginții claselor a VIII-a, la unitatea de învățământ sau prin formular transmis electronic.

Pe 20 iulie, repartizarea candidaților pe locurile speciale pentru romi se va face computerizat, într-o sesiune distinctă, în ordinea descrescătoare a mediei de admitere și pe baza opțiunilor completate în fișa de înscriere.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

A început înscrierea la Evaluarea Naţională

Înscrierile la Evaluarea Națională 2021 au loc în săptămâna 7-11 iunie, potrivit calendarului oficial publicat de Ministerul Educației. Elevii din seria curentă, adică absolvenții clasei a VIII-a din acest an, "sunt înscriși automat de secretariatele unităților de învățământ", a declarat Maria Manea, secretar de stat în Ministerul Educației, președintele Comisiei naționale pentru organizarea examenului de Evaluarea Națională.

Pentru candidații din seria curentă, secretarii unităților de învățământ, în conformitate cu evidențele școlii, introduc datele personale ale elevilor în platforma dedicată Evaluării Naționale şi nu se completează nicio cerere. Candidații din anii precedenți sunt înscrişi de către secretariatul unității de învățământ pe care au absolvit-o, pe baza actelor prezentate de aceștia.

Probele scrise la Evaluarea Naţională vor avea loc pe 22 şi 24 iunie, iar primele rezultate se vor afişa pe 29 iunie.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

65 de "cazuri speciale" la Evaluarea Naţională 2021

3.557 de elevi gălăţeni, reprezentând 86,93 la sută din totalul celor înscrişi la începutul clasei a VIII-a vor susţine anul acesta Evaluarea Naţională 2021 care va debuta marţi, 22 iunie, cu proba la Limba şi literatura română. Testul la Matematică este programat joi, 24 iunie, iar primele rezultate se vor afişa marţi 29 iunie, până în ora 14,00. În aceeaşi zi se vor putea depune contestaţiile, în intervalul orar 16,00 - 19,00, dar şi a doua zi, 30 iunie, între 8,00 şi 12,00. Notele finale vor fi făcute publice pe 4 iulie.

Comisia Judeţeană de Organizare a Evaluării Naţionale 2021 a aprobat desfăşurarea probelor scrise în condiţii speciale pentru 53 de candidaţi din învăţământul de masă şi 12 candidaţi care provin din învăţământul special.

Probele se susţin în 120 de centre de examen, organizate la nivelul întregului judeţ. De asemenea, în municipiul Galaţi au fost stabilite trei centre zonale de evaluare.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Evaluarea Naţională 2021. Peste 200 de elevi gălăţeni nu s-au prezentat la examen

În judeţul Galaţi, 3342 de elevi au susţinut Evaluarea Naţională. Nu s-au prezentat la examen 215 elevi, reprezentând 6,05% din totalul celor înscrişi (3557).

Astăzi, 22 iunie, s-a desfăşurat prima probă scrisă din cadrul Evaluării Naţionale a absolvenţilor de clasa a VIII-a (Limba şi literatura română) - sesiunea 2021. 

Au fost prezenţi 3342 de candidaţi. Nu s-au prezentat la examen 215 elevi, reprezentând 6,05% din totalul celor înscrişi (3557). Nu s-a înregistrat niciun candidat eliminat pentru tentativă de fraudă şi nu au fost solicitate subiecte de rezervă.

Următoarea probă scrisă (Matematică) va avea loc joi, 24 iunie, iar ultima probă (Limba şi literatura maternă) va fi susţinută vineri, 25 iunie, de elevii care au urmat cursurile gimnaziale în limba maternă. 

Primele rezultate vor fi afişate marţi, 29 iunie, până la ora 14:00 (în centrele de examen). 

Comunicarea rezultatelor obţinute se face anonimizat, atât în centrele de examen, cât şi pe site-ul evaluare.edu.ro, respectându-se Regulamentul general privind protecţia datelor personale. Mai exact, vor fi utilizate coduri individuale care înlocuiesc numele şi prenumele candidaţilor şi care au fost distribuite candidatilor, pe bază de semnătură de primire, la prima probă. 

Rezultatele finale vor fi afişate sâmbătă, 4 iulie.

adevarul.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-au afişat rezultatele la Evaluarea Naţională. Patru medii de 10,00 în judeţul Galaţi

Rezultatele la Evaluarea Naţională 2021, pe evaluare.edu.ro. Procentul de promovare pe judeţul Galaţi este de 81,74 la sută. Dintre cei 3.330 de elevi prezenţi la ambele probe, 608 nu au reuşit să obţină minimum media 5,00.

Ca şi anul trecut, notele elevilor la examenele de Limba română, Matematică și Limba maternă, precum și media fiecărui elev la Evaluarea Națională au fost afișate în dreptul unui cod, nu în dreptul numelui elevilor, ca în anii trecuți.

Elevii nemulțumiți de rezultate pot să depună contestații astăzi, începând de la ora 16,00 și până la ora 19,00, dar și mâine, 30 iunie, în intervalul 8,00 - 12,00.

Spre deosebire de anul trecut, când a plouat cu note de 10,00, anul acesta au fost doar patru medii maxime, două obţinute de elevi de la Colegiul Naţional "Vasile Alecsandri", una la Colegiul Naţional "C. Negri" şi una de la Şcoala Nr. 25.

viata-libera.ro

Spre deosebire de Evaluarea Naţională de anul trecut, când 23 de elevi obţinuseră, la afişarea rezultatelor iniţiale, medii de 10,00, iar numărul lor a ajuns la 27 după contestaţii, anul acesta doar patru candidaţi s-au bucurat de această realizare, mai puţini chiar şi decât în 2019, când cinci absolvenţi ai claselor a VIII-a au reuşit să ia notă maximă, în timp ce în 2018 au fost zece "zecişti".

Procentul de promovare a fost însă anul acesta un pic mai ridicat decât cel de anul trecut, când subiectele au fost destul de uşoare. Deşi s-au confruntat cu un tip nou de subiecte, cu un grad de dificultate mediu, 81,74 la sută dintre candidaţi au reuşit să obţină medii de minimum 5,00.

Dintre cei 3.330 de elevi prezenţi la examen, 2.722 au reuşit să obţină medii peste 5,00. În 2020, 80,79 la sută obţinuseră acest lucru, în 2019, procentul a fost de 80,36 la sută, în 2018 - 83,52 la sută şi în 2017 - 85 la sută. Sunt 608 elevi care n-au reuşit să obţină măcar media 5,00, iar alţi 227 dintre candidaţii înscrişi nu s-au prezentat la examen.

Ca şi anul trecut, notele obţinute de candidaţi au fost anonimizate. "Viaţa liberă" a reuşit însă să afle numele celor patru copii de zece, doi de la CNVA, unul de la "C. Negri" şi unul de la Şcoala Nr. 25. Cele două "zeciste" de la CNVA sunt Tonia Plesnicute şi Ioana Cristina Căpriţă. Eleva de 10,00 de la CNCN este Diana Georgiana Ciapă, iar cea de la Şcoala nr. 25 este Andreea Balmuş. Povestea reuşitei lor o puteţi citi în pagina alăturată. 
Pe discipline, s-au luat 25 de note de 10,00 la Limba şi literatura română şi 33 de 10,00 la Matematică.

Tot în cursul zilei de ieri, între orele 16,00 şi 19,00, s-au depus cererile pentru contestaţie de către elevii nemulţumiţi de notele iniţiale. Ei pot face acest lucru şi astăzi, 30 iunie, între orele 8,00 şi 12,00. Notele finale vor fi făcute publice pe 4 iulie. Candidaţii trebuie să ştie că, în urma recorectarea lucrării, punctajul va fi modificat în plus sau în minus, pentru orice diferenţă între nota finală şi cea iniţială.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Patru campioane ale gimnaziştilor, generaţia 2021. Au trecut cu brio primul examen al vieţii

Doar patru eleve au reuşit la Evaluarea Naţională 2021 să obţină media zece curat, fiind singurele care au dat dovadă de maximul de atenţie şi concentrare necesare pentru obţinerea unei asemenea performanţe, pe lângă obişnuinţa studiului riguros în cei nouă ani de gimnaziu.

Tonia Plesnicute şi Ioana Cristina Căpriţă, de la Colegiul Naţional "Vasile Alecsandri", Diana Georgiana Ciapă, de la Colegiul Naţional "C. Negri" şi Andeea Balmuş, de la Şcoala nr. 25 sunt cele patru vârfuri ale gimnaziştilor din generaţia 2021, care au reuşit să obţină punctajul maxim la rezolvarea subiectelor care anul acesta au avut o nouă structură, ceea ce nu e deloc uşor.

Ioana Cristina Căpriţă îşi doreşte o meserie pentru care o vor invidia toţi colegii de generaţie şi nu numai. Vrea să devină IT-ist în domeniul jocurilor pe calculator. Toţi cei care credeţi că performanţele se obţin numai stând cu nasul în cărţi aveţi în Ioana exemplul care contrazice prejudecăţile. Ea a mărturisit că petrece timp jucând în special Assassin Scribe, pentru că o ajută să înveţe tot felul de lucruri despre trecut. Vrea să rămână la CNVA, la profil Matematică-informatică, iar facultatea vrea să o facă în străinătate, pentru că sunt mai multe oportunităţi în domeniul în care i-ar plăcea să lucreze. Consideră că a reuşit să ia la ambele materii 10,00, deoarece a învăţat constant în toţi anii de şcoală. "Subiectele au fost de nivel mediu, au pus accentul nu pe memorat, ci pe creativitate, ceea ce e bine. Bineînţeles, e loc de îmbunătăţiri", a spus Ioana. Printre pasiunile ei se numără cititul, în română şi în engleză, preferând genul fantasy. Autoarea favorită este Leigh Bardugo.

Tonia Plesnicute va opta pentru profil Matematică-informatică, tot la CNVA, pentru că îi place foarte mult Matematica. Chiar a fost olimpică naţională în clasa a VI-a. Însă pe viitor se vede arhitect. A ales CNVA-ul şi nu Liceul de Artă, pentru că ştie că matematica, care e foarte importantă în această meserie, o poate studia în profunzime la acest colegiu şi, în plus, ar avea alte opţiuni în caz că se răzgândeşte. Desenul consideră că-l poate face şi în particular. Recunoaşte că a exersat modelele de teste, dar totodată crede cu modestie că e posibil ca notele maxime să se datoreze pur şi simplu faptului că a avut o zi bună, a reuşit să fie mai atentă şi să se concentreze mai bine. În timpul liber, face balet, desenează şi citeşte, iar în copilărie a obţinut premii la competiţiile de dans sportiv.

Tot arhitect vrea să devină şi Andreea Balmuş, zecista de la Şcoala nr. 25. Ea se poate considera deja admisă la Matematică-informatică bilingv engleză. Este un copil ambiţios, care recunoaşte că a lucrat culegeri peste culegeri de teste pentru a atinge notele perfecte. "Am lucrat trei, patru culegeri de teste la matematică şi o culegere şi jumătate din a doua la Română, plus testele de antrenament", spune Andreea. Viitorul şi-l vede învăţând şi muncind în Anglia, la Londra, pentru că, alături de Matematică, îi place mult şi Limba engleză, de aceea a ales şi profilul bilingv. Pasiunile ei sunt cititul şi desenatul.

Diana Georgiana Ciapă, eleva de 10,00 de la Colegiul Naţional "C. Negri", ne-a declarat că încă nu s-a decis dacă va rămâne la CNCN, unde se va bucura de un mediu familiar, deoarece cunoaşte elevii şi profesorii, sau va merge la CNVA, unde va accepta provocarea noului. Cert este că va alege Matematică-informatică. La fel şi în privinţa viitorului, pendulează între o muncă de birou, în cercetare, sau un job care presupune dinamică, respectiv inginerie în robotică. De asemenea, nu se poate decide dacă va rămâne în ţară sau va studia o facultate în afară. E drept că va avea timp patru ani să se lămurească în această privinţă. Şi Diana crede că reuşita sa se datorează muncii susţinute: "Am lucrat foarte multe teste. Când nu mi-a ieşit ceva, am insistat. La examen am încercat să nu mă las pradă emoţiilor, am citit cerinţele de mai multe ori, am verificat lucrările încă o dată, la final", spune ea. Şi Diana îşi petrece timpul liber citind şi desenând, dar şi navigând pe internet, "aşa cum le place tuturor copiilor de vârsta mea".

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

740 de contestații depuse la Evaluarea Națională

27 de medii maxime au obținut elevii gălățeni anul trecut. Anul acesta performanța a fost atinsă doar de patru absolvenți de clasa a VIII, aceștia provenind de la Colegiul Național „Vasile Alecsandri” (2). Colegiul Național „Costache Negri” și Școala nr. 25.

Partea pozitivă ar fi că anul acesta procentul de promovare a fost unul superior celui din 2020 chiar dacă subiectele au avut un grad de dificultate ușor mai ridicat.

81,74% dintre candidaţi au reuşit să obţină medii de promovare, anul trecut același lucru reușindu-l doar 80,79%.

S-au obținut 25 de note de 10,00 la Limba şi literatura română şi 33 de 10,00 la Matematică.

În ceea ce privește perioada de contestații, aceasta a avut loc ieri și astăzi până la ora 12, fiind înregistrate 366 de cereri la matematică și 374 la limba română.

Notele finale le vom avea duminică 4 iulie.

expressdedunare.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-au afişat rezultatele finale. Încă o medie de 10 la Galaţi!

S-au afişat rezultatele finale la Evaluarea Naţională 2021, cu notele obţinute după rezolvarea contestaţiilor. Judeţul Galaţi s-a mai îmbogăţit cu încă o medie de 10 curat.

Pe lângă cele patru medii maxime, obţinute de câte o elevă de la Şcoala nr. 25, Colegiul Naţional "C. Negri" şi două eleve de la Colegiul Naţional "Vasile Alecsandri" s-a mai adăugat listei încă una. Este vorba tot de un elev de la CNVA, care avea iniţial nota 10,00 la Matematică şi 9,60 la Limba română. În urma recorectătrii tezei a primit 10,00 şi la această disciplină.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Marina Suvac, campioana gimnaziştilor după contestaţie

Marina Irina Suvac este eleva care a obţinut media 10,00 curat după recorectarea tezei la Limba şi literatura română, pentru care fusese notată iniţial cu 9,60. Ea este singura elevă de la Colegul Naţional "Vasile Alecsandri" care se poate mândri şi cu o medie de 10,00 în toţi cei patru ani de gimnaziu, deci cu o medie de admitere maximă.

Ea va învăţa din toamnă la Liceul Internaţional de Informatică din Bucureşti, unde a fost deja admisă cu o bursă de 60 la sută din costurile aferente anului de studiu. Va urma profil Matematică-informatică, cu performanţe pe Chimie, pentru că-şi doreşte pe viitor să devină un medic chirurg valoros. În momentul de faţă, toate şansele sunt de partea ei. Marina nu este doar un elev de 10 la şcoală şi atât. Este olimpică naţională la Chimie şi Fizică. Anul acesta a participat la Naţionala de Lingvistică, unde a câştigat premiul I şi, în plus, este autoarea a patru volume apărute la Editura "Sf. Nicolae" din Brăila: "Fraţii", "Suflete", "Jurnalul meu, raiul meu" şi "A fost odată ca niciodată la gimnaziu", în curs de apariţie, carte despre experienţele vieţii sale în gimnaziu, un demers foarte curajos.

Recunoaşte că nota iniţială la Limba şi literatura română a surprins-o neplăcut: "Nu am înţeles de ce mi-a scăzut atât de mult. Gramatica o făcusem perfect, iar de scris sunt obişnuită să scriu. M-am bucurat mult când am văzut nota de după contestaţie", spune Marina.

Reţeta succesului ei pare un pic neobişnuită: "E drept că am învăţat constant toţi anii de gimnaziu. Însă în săptămâna de dinainte de examen am învăţat foarte mult. Am făcut multe teste la Limba şi literatura română şi am lucrat mai multe probleme grele la Matematică, astfel încât să-mi ţin mintea antrenată", povesteşte ea.

Îi plac provocările, de aceea şi-a şi ales meseria de chirurg, care ştie că este una grea. Dar tocmai asta o atrage: să descopere nenumărate căi prin care să salveze vieţile oamenilor.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Strania poveste a candidatului din Galați care a primit 3 la Matematică, iar după contestație a luat 8,25

Cazul elevului GL7946617 din Galați care la Evaluarea națională a luat 3 la matematică, iar după contestație a obținut 8,25 a fost semnalat de către cititorii EduPedu.ro. Este cea mai mare diferență între lucrarea corectată inițial și cea de după contestații din toate cele circa 18.000 de lucrări evaluare greșit în faza inițială și ale căror note au fost modificate, în plus sau în minus, la contestații.

Elevul din Galați este de la Școala Gimnazială Nr. 28 și a avut 8,90 la Limba română, 8,25 la Matematică (după recorectare), iar în final 8,57 media.

Ministrul Educației a declarat luni că “îmi place să cred că profesorii care au avut erori mari de evaluare nu vor mai corecta niciodată”. Cîmpeanu a mai spus că o cauză a unor asemenea erori ar fi din cauză că profesorii formați pentru a fi evaluatori la examene nu au fost folosiți de inspectorate.

Conform Metodologiei de desfășurare a Evaluării Naționale, în situația în care se constată o diferență de notare mai mare de 1 punct, în plus sau în minus, între nota de la evaluarea inițială și cea de la contestații, președintele comisiei de contestații numește o nouă comisie de contestații formată din doi profesori cu experiență, alții decât cei care au evaluat inițial lucrările în centrul de contestații.

Potrivit unui comunicat transmis de Ministerul Educației, au fost înregistrate 20.268 de contestații, după afișarea primelor rezultate obținute de elevi la Evaluarea Națională. Situația a stat astfel în privința contestațiilor: Limba și literatura română – 11.302 contestații (9,15% din totalul lucrărilor notate), Matematică – 8.803 contestații (7,14% din totalul lucrărilor notate), Limba și literatura maternă – 163 de contestații (2,05% din totalul lucrărilor notate). Numărul total din acest an al contestațiilor a fost în creștere, comparativ cu anul trecut când au fost înregistrate 15.275.

În Galați au fost depuse 740 de contestații. Dintre acestea 374 au fost la Limba și literatura română și 366 la Matematică, potrivit unui document al Ministerului Educației. După contestații, situația a fost următoarea în Galați: 424 de note mărite, 250 de note micșorate.

La nivel național, peste 12.500 de note s-au majorat după contestații, iar aproape 6.000 au scăzut, ceea ce înseamnă că peste 18.000 de lucrări nu au fost notate corect.

Media de admitere pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu se calculează ca medie ponderată între Media Generală la Evaluarea Națională (care are o pondere de 80%) și Media Generală de absolvire a claselor V-VIII (care are o pondere de 20%).

edupedu.ro

Unui elev de la Şcoala nr. 28 din Galaţi i s-a mărit cu cinci puncte nota la Matematică după contestaţie. Candidatul care a participat la Evaluarea Naţională cu codul GL 7946617 avea iniţial nota 3,00 la Matematică, iar după contestaţie a primit 8,25. Copilul obţinuse la Limba şi literatura română 8,90. Prin urmare, media sa la Evaluare Naţională a crescut de la 5,95 cât avea iniţial, la 8,57.

Inspectoarea generală Gina Brînzan susţine că a fost sesizată Comisia naţională de Evaluare Naţională, dar nu cunoaşte ce decizie se va lua în privinţa profesorilor evaluatori respectivi, întrucât aceştia sunt din alt judeţ. "Ministerul cunoaşte situaţia. Nu ştiu ce măsuri se vor lua. Vom trimite şi o sesizare judeţului unde s-au corectat tezele din Galaţi, nu avem voie să dezvăluim unde. Nu ştim nici de ce există această diferenţă mare între cele două note, deoarece tezele rămân în centrul de evaluare, nu ajung la noi. Bănuiesc că a fost o greşeală cauzată de neatenţie, deoarece pe barem nu se putea întâmpla aşa ceva", a precizat inspectoarea generală Gina Brînzan.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mama elevei care a primit nota 3 la Evaluare: „Am fost şocaţi. Fetiţa repeta într-una «Asta nu e nota mea!»”

Este anchetă  în cazul elevei din Galaţi care a primit nota 3 la Matematică, la Evaluarea Naţională, iar după contestaţie a obţinut 8,25. Mama fetei spune că a suferit un şoc şi cere ca autorităţile să ia măsuri împotriva profesorilor evaluatori care au corectat greşit.

Maria Alexia este absolventă a Şcolii nr. 28 din Galaţi, una dintre unităţile de învăţământ de elită din oraş. Ea a primit nota 3 la Matematică, la Evaluarea Naţională, iar după contestaţie a primit cu cinci puncte mai mult, ajungând astfel la 8,25. La Limba şi literatura română a primit nota 8,90. 

Mama fetei ne-a mărturisit că au fost şocaţi de nota primită, crezând iniţial că au greşit codul. „Fetiţa mea a fost mereu un copil de 9 şi 10, cuminte, bun, muncitor, care nu a pus niciodată probleme. De asta şocul a  fost, probabil, şi mai mare. Când a ieşit din examen, ştia cu aproximaţie ce notă va obţine. S-a consultat şi cu doamna profesoară de matematică. Ştia unde a greşit, nu s-a aşteptat să primească nota 3. Am fost şocaţi, am simţit că ne fuge pămânul de sub picioare. Iniţial am crezut că am băgat alt cod, am repetat de mai multe ori operaţiunea. Fetiţei nu îi venea să creadă. Doar afirma: asta nu e nota mea, asta nu e nota. A fost o traumă. Şocul şi emoţiile au fost foarte mari”, povesteşte Roxana Necula, mama elevei.

După contestaţie, media generală a Mariei Alexia a crescut de la 5,95 cât avea iniţial, la 8,57. „Am depus contestaţie. Noi eram conştienţi că era o greşeală, o eroare, însă trebuia să avem şi dovada. Ar fi trebuit să ne bucurăm, nu să trecem prin asfel de emoţii şi să aşteptăm şase zile rezultatul contestaţiei. La nivel naţional, înţeleg că este cea mai mare diferenţă semnalată. Cei care au făcut această eroare ar trebui daţi afară din învăţământ, nu ar mai trebui să fie lăsaţi să profeseze. Ar putea face astfel de erori şi la clasă”, ne-a mărturisit mama fetiţei.

Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Galaţi au sesizat Comisia naţională de Evaluare Naţională, care va stabili cum vor fi sancţionaţi profesori evaluatori. Ei sunt din judeţul Vrancea.

adevarul.ro

Unei eleve de la Şcoala Nr. 28 din Galaţi, care a participat la Evaluarea Naţională, i s-a mărit cu cinci puncte nota la Matematică, după contestaţie. Candidata avea iniţial nota 3,00, iar după contestaţie a primit 8,25. Fata obţinuse la Limba şi literatura română 8,90. Prin urmare, media sa la Evaluarea Naţională a crescut de la 5,95, cât avea iniţial, la 8,57.

Inspectoarea generală Gina Brânzan susţine că a fost sesizată Comisia Naţională de Evaluare Naţională, dar nu cunoaşte ce decizie se va lua în privinţa profesorilor respectivi, întrucât aceştia sunt din alt judeţ: "Ministerul cunoaşte situaţia. Nu ştiu ce măsuri se vor lua. Noi am trimis şi o sesizare inspectoratului din judeţul unde s-au corectat tezele. De asemenea, părinţii copilului au formulat o sesizare şi au cerut să li se explice ce s-a întâmplat. Bănuim că este o eroare umană la transcrierea datelor din borderou, nu cred că se fac vinovaţi profesorii corectori. Dar rămâne să primim explicaţiile de cuviinţă", ne-a declarat inspectoarea generală.

Directoarea Şcolii Nr. 28, Camelia Bucşă, susţine că eleva respectivă nu este în nici într-un caz de nota 3,00 la Matematică. "Are aproape 9,00 la Limba română, iar în clasa a VIII-a a avut media 10 pe linie. De aceea, când am văzut nota, a fost un şoc şi pentru noi. Iniţial am crezut că ar fi putut să aibă o zi proastă, se mai întâmplă. Însă, copilul a ţinut legătura cu diriginta şi profesoara de Matematică, Laura Amariei. Aceasta a sprijinit-o şi a încurajat-o în toată această perioadă dificilă pentru copil, de la afişarea rezultatelor iniţiale, până la publicarea celor finale. I-a cerut să rezolve încă o dată subiectele şi i-a spus că teza este de 8,30, ceea ce s-a şi adeverit în final, candidatul primind 8,25. E păcat de stresul prin care a trecut copilul, dar cred că a fost o eroare la introducerea datelor, nu cred să fie vina evaluatorilor. Am participat la astfel de comisii şi nu cred că s-ar putea face asemenea greşeli la corectare", a spus directoarea Camelia Bucşă.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nota 3 care s-a transformat în 8,25 la contestaţie a fost trecută greşit „pe lucrare”. Explicaţiile inspectoarei generale din Vrancea

Nota 3 la Matematică a elevei din Galați care la contestație a obținut 8,25 a fost greșit transcrisă de centrul de evaluare din Vrancea, susține șefa Inspectoratului Județean Vrancea, Daniela Marchitan, potrivit Agerpres. Lucrările din județul Galați s-au corectat în Vrancea, iar oficialii susțin că ar fi „o eroare de borderou”.

Șefa ISJ Vrancea mai spune că de fapt nota 3, dată din greșeală elevei din Galați, era de fapt nota unei alte lucrări, care a primit, astfel, o notă mult mai mare. „Am primit o sesizare de la Comisia judeţeană de evaluare a judeţului Galaţi care ne-au sesizat o diferenţă foarte mare de punctaj, de la nota 3 la nota 8,25. După ce am primit în cursul zilei de ieri (marţi – n.red.) lucrările din centrul zonal de contestaţii, am început cercetările. Comisia judeţeană a mers în centrul nostru de corectare, am vizualizat lucrarea, am vizualizat borderourile, am verificat şi celelalte lucrări din centru şi am descoperit că la lucrarea cu numărul 2.012 a fost trecută nota lucrării cu numărul 2.013. Practic cele două note au fost trecute inversat pe lucrări”, a declarat Daniela Marchitan.

Rămâne acum problema că un copil care a aflat deja că primise nota 8,25 la Matematică, va fi anunţat că, de fapt, va lua nota 3,00. „Am sesizat comisia naţională de Evaluare Naţională, am explicat ceea ce s-a întâmplat, am luat declaraţiile celor doi profesori evaluatori şi aşteptăm rezoluţia comisiei naţionale pentru pasul următor. Bănuiesc că vom primi acceptul de a interveni în aplicaţie şi de a pune corect cele două medii copiilor. Pentru că interesul este pentru elevi în primul şi primul rând”, a precizat Marchitan.

Inspectoarea dă vina pe oboseală în acest caz și pe faptul că, de la an la an, profesorii refuză să mai participe la corectări. "În ultimii ani, profesorii refuză din ce în ce mai mult să participe în comisiile de corectură a tezelor la examenele naţionale. Presiunea este foarte mare, iar timpul pe care îl au alocat evaluării acestor lucrări este foarte scurt. A fost foarte greu să găsim atâţia profesori evaluatori şi în acest an. Oboseala care s-a acumulat şi-a spus cuvântul în acest caz”, a fost de părere inspectorul general.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eleva care a primit 8,25 de la 3,00 are acum 8,40

Este deja ahicunoscut cazul elevei de la Şcoala Nr. 28 care a primit în urma contestaţiei 8,25, după ce fusese iniţial notată cu 3,00. Dacă iniţial, în aplicaţie, în dreptul codului acesteia, GL7946617, apărea faptul că primise iniţial nota 3,00 şi că în urma contestaţiei a obţinut 8,25, acum ni s-a semnalat de către cititori că, la acelaşi cod, a apărut trecută nota 8,40 la matematică. Mai mult decât atât, nici nu mai apare faptul că s-a făcut contestaţie, iar media de la Evaluare Naţională a crescut de la 8,57 la 8,65.

Deşi la prima vedere situaţia pare inexplicabilă şi te poate duce cu gândul la fraudă, conducerea  Inspectoratului Şcolar Judeţean are o explicaţie logică: "8,40 este nota pe care a primit-o eleva pe lucrare iniţial, înainte să i se treacă în aplicaţie nota 3,00. Ea nu a contestat nota 8,40, ci nota 3,00. La contestaţie a primit, e drept, nota 8,25, dar cum, de fapt şi de drept, obţinuse 8,40, s-a păstrat această notă. Situaţia este cunoscută şi la nivelul comisiei centrale. Pare ciudat, dar totul e legal", ne-a asigurat inspectoarea generală Gina Brînzan.

Aceasta ne-a explicat că, în aplicaţie, s-a operat şi modificarea notei 3,00 la copilul care primise în mod incorect 8,40, nota elevei de la Şcoala Nr. 28. "Nu a fost o surpriză aşa neplăcută, mai ales că respectivul candidat avea cam tot atât şi la Limba română", mai spune inspectoarea generală.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creați un cont sau conectați-vă pentru a comenta

Trebuie să fiți membru al comunității pentru a putea adăuga comentarii.

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un cont nou

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații importante

Pentru a personaliza conţinutul şi pentru a asigura o experienţă de utilizare sigură, folosim module cookies. Dacă folosiți acest site, ne permiteți să colectam informații prin intermediul modulelor cookie. Puteți modifica setările cookie-urilor. Prin continuarea navigării pe acest site confirmați acceptarea utilizării fișierelor cookie conform Politicii de utilizare a cookie.