Jump to content

Cum promovează Primăria patrimoniul oraşului


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Cum promovează Primăria patrimoniul oraşului

Nu mai puţin de 29.219,45 de lei fără TVA, adică 5.995,33 de euro, reprezintă valoarea contractului atribuit de Primăria municipiului Galaţi pentru „prestări servicii de promovare a patrimoniului cultural și industrial gălăţean”. Potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, contractul a fost atribuit direct firmei Zaga Brand SRL din Bucureşti pe 2 noiembrie 2020. Noi am fost curioşi să aflăm despre ce patrimoniu este vorba şi mai ales cum s-a realizat promovarea.

„Prin contractul atribuit Zaga Brand pentru prestări servicii de promovare a patrimoniului cultural și industrial gălăţean s-a urmărit promovarea patrimoniului municipiului Galați, în mediul online, prin dezvoltarea unei campanii digitale (digital storytelling), centrată pe imagini și povești ale orașului, respectiv prin realizarea unui episod de podcast, în completarea campaniei, care să permită promovarea brandului de oraș”, ne-a comunicat Biroul de Presă al Primăriei, la solicitarea noastră.
În acest scop - aveam să aflăm - a avut loc „vizita unor influenceri naționali, creatori de conținut, acoperind principalele canale de social-media, și a unui influencer local, cărora li s-a alăturat pentru parte din proiect (promovarea patrimoniului industrial), ca invitat special, Sorin Onișor, unul dintre cei mai cunoscuți fotografi români”.
Conform Primăriei, obiectivele patrimoniului vizitate și documentate au fost: Combinatul Siderurgic (patrimoniu industrial), Teatrul Dramatic „Fani Tardini", Palatul Arhiepiscopal - Muzeul Culturii și Spiritualității Creștine de la Dunărea de Jos, Palatul Administrativ - Prefectura, Notre Dame de Sion - Facultatea de Inginerie, Palatul de Justiție - Rectoratul Universității Dunărea de Jos, Catedrala Arhiepiscopiei Dunărea de Jos, Ansamblul Fortificat „Precista", Turnul de televiziune.

visit.galati

„În acest sens a fost creat și contul de Instagram al municipiului visit.galati, care a fost preluat pe rând de influencerii implicați, realizând un Take Over Maraton, prin care au fost postate sub formă de Instastories, fotografiile și video-urile realizate în fiecare dintre obiectivele de patrimoniu vizitate. O serie de materiale menționate au fost utilizate prin repostare pe conturile Cronicari Digitali (Instagram și Facebook)”, ne-a spus Primăria.
Conform sursei citate, promovarea brandului de oraș, în relație directă cu patrimoniul cultural al municipiului Galați, s-a realizat prin intermediul unui episod dedicat în Podcastul Cronicari Digitali. Acesta este un proiect cultural în care invitaţii dezvăluie ce e important pentru ei la nivel socio-cultural, care este relația lor cu patrimoniul românesc și ce înțeleg prin patrimoniul personal. Structura episodului dedicat Galaţiului a cuprins: "Rubrica Patrimoniu LOCAL (invitat primar Ionuț Florin Pucheanu - discuții pe tema dezvoltării culturale a orașului, durata 27 de minute), Rubrica Patrimoniu PERSONAL (invitat Florin Ristei - discuții despre copilăria în orașul natal, durata 24 de minute), Rubrica PORTRET DE CĂLĂTOR (invitat prof. univ. dr. Irina Susanu, discuții pe tema municipiului Galați ca destinație turistică, durata 19 minute). Episodul special a fost difuzat începând cu data de 10 decembrie; acesta a încheiat sezonul II al podcastului Cronicari Digitali și a fost promovat intensiv, la nivel național, timp de o săptămână, rămânând în arhiva Cronicari Digitali, astfel încât să poată fi oricând reascultat”, ne-a explicat Primăria.
Durata contractului cu Zaga Brand a fost de 60 zile, cu precizarea că materialele rămân publicate în continuare pe platformele online.
Ne întrebăm dacă toate acestea nu ar fi trebuit să fie făcute cunoscute şi gălăţenilor...

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Se caută influenceri cunoscuţi şi jurnalişti internaţionali. 700.000 de lei pentru promovarea naţională şi internaţională a Galaţiului

„Informarea transparentă şi nediscriminatorie a publicului cu privire la potenţialul economic şi turistic al municipiului Galaţi, în scopul atragerii de investiţii noi şi al încurajării turismului în zonă”, asta îşi doreşte Primăria şi a pus la bătaie un contract cu valoare estimată de 700.000 de lei fără TVA. Ofertele sunt aşteptate până pe 23 februarie 2022, iar ofertanţii vor trebui să vină cu influenceri cunoscuţi şi cu nume de jurnalişti din presa internaţională.

Pentru "Servicii de realizare campanie de informare şi popularizare a municipiului Galaţi în rândul publicului larg", Primăria a lansat pe portalul propriu o achiziţie publică în valoare de 700.000 de lei fără TVA. Scopul este „promovarea şi asigurarea vizibilităţii municipiului Galaţi la nivel naţional şi internaţional” printr-o campanie cu durata de 12 luni.

În caietul de sarcini, administraţia locală cere: promovare online care să obţină cel puţin 7 milioane de afişări, parteneriate cu cel puţin trei influenceri cu minimum 10.000 de urmăritori, dar şi realizarea unui video de prezentare a Galaţiului cu durata de minimum 30 de minute. Apar pe listă şi realizarea şi publicarea a cel puţin 50 de articole informative în presa online la nivel naţional şi internaţional, plus cercetări de piaţă cu privire la identificarea percepţiilor gălăţenilor cu privire la Galaţi. Contractul va fi atribuit pe criteriul „cel mai bun raport calitate-preţ”.

Invest în Galaţi… şi nu prea

Pagină web de promovare locală a municipiului Galaţi, în limba engleză, cu un buget iniţial de 20.000 de lei, au propus consilierii PACT printr-un amendament la bugetul oraşului pe 2022. „Există deja o pagină: Invest in Galati”, le-a replicat primarul Ionuţ Pucheanu.

Trecând peste traducerea într-o engleză îndoielnică, trebuie spus că pagina "Invest in Galati" nu a mai fost actualizată de foarte multă vreme. Dovadă că adresa de mail a Primăriei nu mai este valabilă de cel puțin doi ani, iar adresa Parcului de Soft nici atât! Parcul nici măcar nu mai există…

Chiar dacă amendamentul PACT a fost respins, nevoia de promovare a Galaţiului este reală. „Cel mai probabil vom deveni, în foarte scurtă perioadă, staţiune turistică. Vom avea acest statut câştigat, şi atunci să vezi promovare!”, a anunţat primarul.

Ce imagine ne-am făcut până acum şi cât a costat

Pentru că nu e prima oară când Primăria vrea promovare, iată şi o retrospectivă a ceea ce s-a făcut mai important.

În iunie 2017, au fost lansate LOGO-ul oraşului Galați şi un manual de identitate vizuală, pentru care Primăria i-a plătit firmei IV Future SRL 38.000 de lei fără TVA. Misiunea firmei fusese de a crea oraşului un concept de identitate vizuală, pentru ca Galaţiul să devină un brand şi să se promoveze profesionist în ţară şi în străinătate.

În noiembrie 2018, a fost lansat „Galaţi, oraşul binecuvântat de Dunăre”, filmul de promovare a municipiului nostru, producţie pentru care Primăria a plătit 19.635 de lei cu TVA firmei gălăţene Filmăridesus.ro SRL.

La finele anului 2020, Primăria a plătit firmei Zaga Brand SRL 29.219,45 de lei fără TVA pentru „prestări servicii de promovare a patrimoniului cultural și industrial gălăţean”. Deşi la momentul acela nu a ştiut nimeni despre ea, a existat o campanie digitală (digital storytelling), centrată pe imagini și povești ale orașului, respectiv, prin realizarea unui episod de podcast, în completarea campaniei, care să permită promovarea brandului de oraș. Tot atunci a fost creat și contul de Instagram al municipiului @visit.galati, care a ajuns până acum la performanţa de 395 de folllowers...

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Primăria Galaţi n-a găsit influenceri

Pentru că au fost primite numai oferte neconforme, achiziţia de 700.000 de lei fără TVA, lansată de Primăria municipiului Galaţi pentru o campanie de promovare a oraşului a fost anulată. Rămâne de văzut dacă şi când va fi reluată.

Aşa cum aţi putut afla din ziarul „Viaţa liberă”, în luna februarie, Primăria a lansat o procedură pentru contractarea „serviciilor de realizare a unei campanii de informare şi popularizare a municipiului Galaţi în rândul publicului larg". Scopul declarat era: promovarea şi asigurarea vizibilităţii municipiului Galaţi la nivel naţional şi internaţional, cu privire la potenţialul economic şi turistic, în scopul atragerii de investiţii noi şi al încurajării turismului în zonă. Campania trebuia să dureze 12 luni, iar ofertanţii să vină cu influenceri cunoscuţi şi cu nume de jurnalişti din presa internaţională.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.