dcp100168 Posted February 17, 2021 Share Posted February 17, 2021 Trotinete şi biciclete electrice, pe străzile Galaţiului Pe site-ul Primăriei Galaţi a fost lansat în dezbatere publică regulamentul privind condiţiile de utilizare a trotinetelor/bicicletelor electrice închiriate prin intermediul unei platforme online, în regim self-service, pe domeniul public al municipiului Galaţi. Regulamentul prezintă condiţiile necesare pe care operatorii de flote vor trebui să le îndeplinească în vederea obţinerii acordului Municipiului Galaţi, în calitate de proprietar al terenului, pentru ocuparea domeniului public, procedura de aprobare a amplasării vehiculelor electrice pe domeniul public şi reguli privind staţionarea trotinetelor/bicicletelor electrice pe domeniul public al municipiului Galaţi. Odată cu aprobarea regulamentului se impune şi aprobarea modelului abonamentului de ocupare a domeniului public de către operatorii de flotă, dar şi aprobarea taxei aferente acestuia, în condiţiile Legii 227/2015, privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare. Demersul va oferi posibilitatea operatorilor de profil să asigure accesul gălăţenilor la mijloace alternative de transport nepoluante. Până duminică, 21 februarie 2021, gălăţenii sunt invitaţi să transmită propuneri, sugestii sau opinii pe această temă, utilizând datele de contact afişate în secţiunea «Transparenţă decizională», prin formularul online afişat la începutul secţiunii, ca mesaj în format electronic pe adresa de email comunicare@primariagalati.ro sau prin poştă, pe adresa instituţiei din Galaţi, str. Domnească, nr. 54, sau la Registratura Generală din Galaţi, str. Domnească, nr. 54. monitoruldegalati.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted March 23, 2021 Author Share Posted March 23, 2021 De astăzi, gălăţenii pot închiria trotinete electrice pentru deplasarea în oraş Gălăţenii au începând de astăzi, marţi, 23 martie 2021, posibilitatea de a închiria şi utiliza trotinete electrice pentru deplasarea în oraş, municipiul Galaţi fiind de altfel primul oraş din România, în 2021, în care Bolt lansează serviciile de închiriere a trotinetelor, serviciul fiind disponibil în Bucureşti, Cluj-Napoca şi Constanţa, informează Primăria municipiului Galaţi. „Trotinetele funcţionează în baza O.U.G. 13/2020 pentru modificarea şi completarea O.U.G. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice. Se află acum în dezbatere publică şi Regulamentul privind condiţiile de utilizare a trotinetelor/bicicletelor electrice închiriate prin intermediul platformelor online în regim self-service, document care va fi în curând supus votului Consiliului Local. Menţionăm că operaţionalizarea acestui serviciu nu a impus niciun cost şi niciun fel de lucrare de infrastructură pe domeniul public al municipiului Galaţi“, se arată într-un comunicat al Primăriei Galaţi. Potrivit municipalităţii, aplicaţia Bolt a fost deja sincronizată cu galaticityapp, varianta mobilă, iar zona de operare şi punctele (virtuale) de parcare a trotinetelor electrice se găsesc în harta ataşată. monitoruldegalati.ro Conform datelor din aplicaţie, gălăţenii vor plăti 0,6 lei pe minutul de călătorie cu trotineta electrică. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted June 7, 2021 Author Share Posted June 7, 2021 Cu trotinetele electrice, la Galaţi, se circulă haotic. În teorie, distracția iresponsabilă se amendează Codul Rutier prevede reguli clare după care ar trebui să se desfășoare circulația pe drumurile publice a trotinetelor electrice, nu demult apărute pe străzile din Galați. Nerespectarea regimului după care trebuie exploatate aceste vehicule atrage amenzi mari, având în vedere categoria care le folosește cu preponderență, valoarea sancțiunii putând să depășească 1.100 de lei. Trotinetele electrice din Galați nu și-au atins scopul de mijloace de transport alternative, dar cu siguranță sunt în topul distracțiilor puștilor, aflați, mulți dintre ei, mult sub pragul majoratului. Posibilitatea de conduce un astfel de vehicul fără vreun permis și în schimbul unei sume relativ mici de bani li se pare multora o distracție de nerefuzat, fără a ține cont că totuși ar trebui făcută după niște reguli. Și care nu sunt deloc abstracte, ci bine stabilite în Codul Rutier, conform modificărilor făcute la începutul anului trecut și care prevăd o serie de obligații și interdicții în regimul circulației pe drumurile publice a acestor vehicule. Când taie străzile în lung și în lat, trec razant prin calea mașinilor, fac slalom prin parcări sau circulă de-a dreptul pe trotuare, printre pietoni, punându-i în pericol, utilizatorii nu conștientizează că riscă nu doar să se pună pe ei sau pe alții în pericol, dar și că riscă amenzi usturăroare. Casca și buletinul, obligatorii Contrar a ceea ce se poate vedea în practică pe străzi, trotinetele nu pot fi conduse decât de persoane care au împlinit vârsta de 14 ani, nicidecum de copii mai mici. Adolescenții cu vârsta de până la 16 ani sunt obligaţi să poarte cască de protecție, mai ales când se deplasează pe partea carosabilă. Este interzis transportul pasagerilor, adică circulaţia a mai mult de o persoană pe o trotinetă, aspect iarăși nesocotit de către adolescenții care găsesc că e mai distractiv să împarți plimbarea cu cineva. Trotinetele electrice pot fi conduse numai pe pistele pentru biciclete, iar în locurile unde acestea lipsesc, vor putea circula doar pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă este de 50 km/h, iar viteza maximă admisă pentru trotinetele electrice este de 25 km/h. Respectarea acestor reguli ar trebui, teoretic, să prevină producerea unor evenimente nedorite și tot preventiv ar trebui verificată de polițiști. În cazul constatării încălcării uneia sau mai multor prevederi, aceștia pot da amenzi a căror valoare este cuprinsă între 270 și 1.160 de lei, conform prevederilor OUG 195/2002, modificată în cadrul ședinței de Guvern din 4 februarie 2020. viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted July 9, 2022 Author Share Posted July 9, 2022 Ce părere au gălățenii despre trotinetele electrice din oraș În Galați, trotinetele electrice de închiriat au devenit foarte populare, sunt folosite atât pentru agrement, cât și ca un mijloc de deplasare rapid, fără a pierde timpul prin trafic în mod inutil. Trotinetele electrice sunt folosite atât de tineri pentru a mai scăpa de transportul în comun, cât și de adulți pentru a se deplasa rapid până la birou, pentru a nu fi nevoiți să scoată mașina din parcare pentru 400-500 de metri. Pe lângă toate aceste aspecte pozitive se numără și reducerea emisiilor de CO2, fiindcă un mijloc de transport electric nu poluează și are un impact pozitiv asupra mediului. Pe de altă parte, în zonele pietonale aglomerate, deplasarea e dificilă, iar pietonii pot fi loviți. În plus, unii adolescenți se urcă în tandem pe trotinete, ceea ce nu este permis și poate deveni foarte periculos. Am vrut să aflăm ce părere au locuitorii din orașul Galați despre folosirea trotinetei electrice: Andrei, 16 ani, elev: ”Sunt foarte mulțumit de aceste trotinete, sunt foarte practice și doar pentru 60 de bani pe minut te poți distra și în același timp poți ajunge în timp util.” Liviu, 17 ani, elev: ”Atât eu, cât și tata suntem mulțumiți, nu mai trebuie să se trezească dimineață de dimineață pentru a mă duce la liceu, plus că în zilele în care era plecat mergeam cu transportul în comun și era foarte aglomerat, tot ce pot spune este că aceste trotinete sunt alegerea perfectă.” Bogdan, 25 de ani, avocat: ”Pot spune că eu personal aleg să las mașina în parcare când trebuie să ajung urgent prin apropriere. Singurul lucru negativ este că unele persoane care le folosesc ori au o gândire înapoiată, ori pur și simplu sunt prost-crescuți, am văzut foarte multe trotinete vandalizate și chiar nu înțeleg care e amuzamentul în așa ceva.” Ioana, 21 de ani, studentă: ”Pot spune că trotineta îmi salvează o mare parte din timp, din când în când ies pe faleză cu ea, când trebuie să ajung la facultate și nu vreau să scot mașina din parcare, iau trotineta, efectiv când este traficul aglomerat fac în jur de 10-15 minute până la facultate, cu trotineta în maximum cinci minute sunt la destinație.” viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted August 17, 2023 Author Share Posted August 17, 2023 Gălățenii sunt în topul național al accidentelor provocate de utilizatorii de trotinete electrice Mobilitatea urbană trece prin spitalele din Galați. Gălățenii care folosesc trotinete electrice au reușit să intre în topul național. Din păcate, la capitolul accidente grave și mai puțin grave. Progresul, viața sănătoasă și salvați planeta au drum pe la spital. Zeci de gălățeni care au utilizat trotinete electrice, în numele unei vieți sănătoase, nu au reușit să salveze planeta. Nu au reușit să se salveze nici pe ei. Ei au provocat numeroase accidente care s-au încheiat cu un drum la spital. Statistica realizată de Inspectoratul General al Poliției Române arată că din 2018 până în prezent la Galați au fost 65 de accidente provocate de aventurierii cu trotinetă. Nu a fost înregistrat niciun deces, însă opt persoane au fost rănite grav și alte 61 au suferit răni ușoare. În România, în ultimii cinci ani și jumătate) au fost înregistrate peste 2.600 de accidente produse de „trotinetiști”. Rezultatele sunt ca la război: 20 de morți, 373 de răniți grav și 2.363 de răniți ușor. Mai prost ca Galațiul stau București, Cluj-Napoca, Iași și Constanța. Statistica a fost realizată de polițiști în urma unei interpelări parlamentare. Asta-i semn că parlamentarii coc o surpriză piloților de trotinete electrice. Sperăm noi, neplăcută! antidotul.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted September 7, 2023 Author Share Posted September 7, 2023 Gălățenii, printre cei mai inconștienți conducători de trotinete din țară Aproape 70 de gălățeni au devenit victime în accidente rutiere în ultimii cinci ani după ce trotinetele cu care se deplasau au nimerit în calea mașinilor. Cele mai multe evenimente au avut loc din vina ”trotinetiștilor”, anunță Poliția Română, care în intervalul 1 ianuarie 2018 - 1 iulie 2023 a contabilizat, la nivel național, aproape 3.000 de evenimente de acest gen. Galațiul este în Top 5 și cifrele sunt în continuă creștere. Cei care utilizează trotinetele, mai ales pentru distracție, nu au habar, de cele mai multe ori, de regulile de circulație. Ori le știu și nu le respectă și astfel devin victime sigure în traficul tot mai haotic și aglomerat, devenind ținte sigure în calea autovehiculelor. O dovedește numărul alarmant de mare de evenimente rutiere în care sunt implicați conducătorii de trotinete, majoritatea minori care de multe ori circulă câte doi pe un mijloc de transport, din dorința de a se distra și a face economie. Aceasta nu face casă bună cu siguranța, pentru că așa cum arată statistica Poliției Române, făcută publică prin intermediul MAI la solicitarea unui deputat, numai în Galați au avut loc, din 2018 până în 2023, 65 de accidente soldate cu 69 de victime dintre care opt, rănite grav. Din fericire, în accidentele petrecute în județul Galați, niciun ”trotinetist” nu și-a pierdut viața, spre deosebire de celelalte trei județe și municipiul București, care ne preced în clasament. Zeci de morți și sute de răniți grav Faptul că oricine poate pune mâna pe o trotinetă cu care să pornească pe străzi se răsfrânge asupra modului în care această categorie de participanți la trafic se comportă responsabil. Chiar dacă legal au anumite obligații, de la purtarea unui minim echipament de protecție la cunoașterea unor minime reguli rutiere, de cele mai multe ori nu le respectă, iar probabilitatea de a fi sancționați este foarte mică. Așa se face că în ultimi cinci ani la care se adaugă primele șase luni ale lui 2023, polițiștii rutieri din toată țara au înregistrat peste 2.900 de evenimente rutiere în care au fost implicați ”trotinetiștii”. Cele mai multe au fost în București, Cluj-Napoca, Iași și Constanța. Pe locul al cincilea se află Galațiul. Consecințele la nivel național: 23 de morți, 399 de răniți grav și 2.651 de răniți ușor. Alarmant este că peste 90 la sută dintre accidente au fost provocate din culpa conducătorilor de trotinete. Numărul tragediilor, dublu de la un an la altul Potrivit Poliției Române, situația nu tinde să se îmbunătățească, ci dimpotrivă. În 2022, au avut loc 1.339 de accidente în care au fost implicate trotinete electrice, aproape dublu decât în 2021, când au fost 707 accidente. În primele șase luni din acest an au avut loc deja 407 astfel de incidente soldate cu doi morți, 46 de răniți grav și 373 de răniți ușor. viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted September 4 Author Share Posted September 4 De ce au dispărut trotinetele electrice din Galaţi Gălăţenii se obişnuiseră ca în ultimii ani, să vadă pe străzi trotinetele electrice, ba în mers, ba aliniate frumos în unele zonele de parcare special stabilite, dar şi multe trotinete aruncate pe jos, pe trotuare, pe spaţiile verzi sau chiar în mijlocul străzii. Mare parte din şoferi înjurau din răsputeri trotinetele, căci mulţi dintre cei care le foloseau habar nu aveau regulile de circulaţie, însă erau şi mulţi gălăţeni care se bucurau să se deplaseze de colo colo cu acest mijloc de transport destul de rapid, nepoluant şi relativ accesibil. Însă trotinetele electrice administrate de companiile Bolt şi Uber (care deţine trotinetele Lime – n.red) au fost retrase din Galaţi, la iniţiativa companiilor care le închiriau. Primăria Galaţi a precizat că autorizaţiile de funcţionare ale firmelor Bolt şi Lime (Uber) n-au mai fost prelungite, una din companii a renunţat în anul 2023, iar cealaltă în 2024. De asemenea, municipalitatea a ţinut să precizeze că este decizia celor două companii de a se retrage din Galaţi, însă Primăria susţine în continuare orice formă de transport alternativ nepoluant. Reamintim că în 2023, Galaţiul se afla în top 5 al oraşelor în care s-au înregistrat cele mai multe accidente provocate de trotinetele electrice. Retragerea trotinetelor electrice a avut loc în mai multe oraşe din ţară, însă nu peste tot a fost iniţiativa companiilor. De exemplu, la Constanţa, primăria a fost cea care nu a mai prelungit autorizaţiile motivând că au fost prea multe încălcări ale regulamentului şi că s-au produse prea multe accidente din cauza acestora. monitoruldegalati.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now