Jump to content

"Craterele" de pe străzile Galaţiului


dcp100168

Recommended Posts

Primăria astupă "craterele" din asfalt

Pentru a reduce pe cât posibil disconfortul resimţit de şoferi din cauza gropilor apărute în asfaltul din carosabil, municipalitatea gălăţeană a luat decizia de a acoperi găurile cu mixtura asfaltică rece. Conform viceprimarului Nicuşor Ciumacenco, vor fi acoperite toate suprafeţele din carosabil degradate (tasări, surpări) care pun în pericol siguranţa circulaţiei. În prezent s-au folosit 1,5 t în următoarele locaţii: zona Voxcenter, Bd. Cloşca (inelul de rocadă), Bd. Galaţi, Bd. Dunărea, Str. Siderurgiştilor de pe Brăilei până la General. Următoarele lucrări vor avea loc pe str. Oltului şi pe DN 22 B la km 13. Au fost achiziţionate 60 de tone de mixtură rece, la un preţ de 71.536,37 lei.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Ga ... 81667.html

Link to comment
Share on other sites

In bariera Traian drumul este Monument Istoric de pe vremea lui Stefan cel Mare astfel ca nu au voie sa-l repare. Sa-l astupe pardon. O sa cheltuie bani pentru reparatii acum, mai vine probabil vreo ninsoare si iar s-a dus naibii totul. Daca stau sa fac un calcul cati bani au bagat in drumul ala si in reparatii.. faceau drumul de la 0 si perfect. Dar cu cine? pai mie cine imi cumpara acum janta la masina? ca era o groapa chiar langa linia de tramvai plina de apa, si pe deasupra ploua de nu vedeai nimic ? De atunci o iau pe contra-sens dupa semafor, si tare as vrea sa dau nas in nas cu vreun " politai " sa ma traga pe dreapta.

l.e : chiar acum am venit din oraș și în Barieră este o groapă celebră.. un Fiat Punto a intrat în ea și nu mai are cum sa iasă de acolo. Mulțumim autorităților

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Cratere în asfalt, de opt miliarde de lei

(Ne)deszăpezirea străzilor a costat o sumă record, iar gropile rămase după topirea gheţii pot fi considerate „bonus”. În schimb, pentru reabilitarea carosabilului, anul trecut, s-au alocat doar trei miliarde de lei, suficiente pentru doar şapte străzi deja numai bune de reparat.

Străzile Galaţiului arată ca după bombardament. Gropile nu se mai numără cu zecile, ci cu sutele şi asta pe principalele artere rutiere din oraş. Este suficient să dăm doar câteva exemple. Craterul care s-a format pe suprafaţa carosabilă în zona Ultimului Leu şi o altă groapă care rivalizează cu Valea Prahovei au apărut în zona staţiei de autobuz de la magazinul General.

Străzile Brăilei şi Nicolae Bălcescu, dar şi bulevardul Siderurgiştilor, pe porţiunea dintre Casa Roşie şi Inelul de Rocadă sunt atât de denivelate încât, la volan, ai senzaţia că participi la un test drive cu maşina pe teren accidentat. Situaţia nu trebuie să ne mire ţinând cont de nivelul investiţiilor făcute pentru reabilitarea carosabilului în 2009.

Conform informaţiilor furnizate de Primăria Galaţi, anul trecut s-au cheltuit doar trei miliarde de lei pentru refacerea cu covor asfaltic a străzilor Portului, Jiului, Dr. Carnabel şi balastarea străzilor Nămoloasa, Alei I-II-III (cartier Traian Nord) şi a drumurilor de acces spre Bădălan şi Cimitirul Israelit. În contrapondere, pentru deszăpezirea din acest an, au fost alocate nu mai puţin de opt miliarde de lei.

Dumitru Nicolae vine cu scuze

Prima reacţie este cea de stupefacţie la auzul informaţiei că s-au cheltuit opt miliarde de lei pentru deszăpezire când toată lumea ştie că în această iarnă, zăpada şi gheaţa au fost stăpâne pe străzile gălăţene. Şi au rămas pe asfalt suficient timp pentru a-i da aspect de şvaiţer. Beneficiare ale generoasei sume alocate pentru deszăpezire sunt firmele: Ecosal, ADP, ICMRSG, Vega, Confort, Alt Stil şi Teramar.

Primarul Dumitru Nicolae ne-a declarat că va face un credit bancar, în valoare de 20 de milioane de lei, pentru plombarea gropilor şi aslfatarea străzilor. „Prioritate vor avea străzile la care s-au executat deja lucrări la conductele de apă, gaze, canalizare în cadrul programului ISPA, astfel încât să nu mai fie nevoie de alte intervenţii care să strice ulterior asfaltul”, a spus Nicolae.

În ceea ce priveşte situaţia dezastruoasă a străzilor, edilul-şef al oraşului a şi găsit o scuză: „ Anul trecut, nu prea am băgat bani în asfaltare, deoarece erau foarte multe străzi săpate de lucrările ISPA”. Deci concluzia ar fi aceea că acolo unde se fac lucrări în cadrul ISPA, străzile trebuie să rămână neasfaltate cu anii. Bună treabă!

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Galati-_Cratere_in_asfalt-de_opt_miliarde_de_lei_0_202779872.html

Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg... 8 miliarde ROL sau RON? ca daca sint RON, atunci echivaleaza cu 2 miliarde de EUR deci cu 100km de autostrada :))))

Iar incelalat caz inseamna 200.000 EUR. Dati pe degeaba.

iar eu nu cred ca o strada trebuie asfaltata in fiecare an, nici macar la fiecare 2-3 ani. Decit daca TREBUIE (in sensul, sa curga niste spagute).

ISPA ce despagubiri a platit pentru lucrarile defectuoase efectuate? Ce garantie a oferit la lucrari?

Edited by katman
Link to comment
Share on other sites

Paaai... stati sa va spun eu despre strazile din Galati. Ma confrunt zilnic cu problema BULEVARDULUI Anghel Saligny zona de inceput, de la nr. 1 la 50! La intersectia dintre str. Anghel Saligny si str. Caraiman, se casca o ditamai groapa care, in curand, va fi cu greu ocolita de masini. Groapa se prelungeste inspre Namoloasei cu un sant care a fost prost acoperit de o firma care a masacrat strada Caraiman anul trecut in vara. Nu stiu ce lucrari s-au facut de-a lungul strazii Caraiman, cert este ca santul a fost prost acoperit cum se intampla de obicei si zapada a fost exact ce ne lipsea ca pamantul care acoperea santul sa se scufunde. Nici nu vreau sa ma gandesc ce ne asteapta cand va veni caldura si se va topi zapada. Cred ca noroiul va fi pana la jumatatea rotii masinii, cat despre mersul pe jos, va fi IMPOSIBIL. Jale, dragi edili! Bine ca nu cititi vorbele noastre de pe forumuri sau comentariile din ziare, ca v-ati rida iremediabil tenurile de atatea griji, dragi edili!

Edited by kos
Link to comment
Share on other sites

"Am intrat în groapă, maşina a ieşit, motorul nu"

Fie că este vorba de Galaţi, Brăila, Buzău sau Focşani, situaţia şoselelor este identică: dezastru! Banii cheltuiţi anul trecut pentru reabilitarea străzilor s-au dus pe apa sâmbetei. S-a văzut după ce s-au topit zăpezile. Dacă eşti şofer, trebuie neapărat să te împrieteneşti cu un mecanic auto. Poate chiar să-l pui pe lista celor cărora trebuie să le dai un cadou de Crăciun. Nu de alta, dar dacă circuli prin oraşele din sud-estul ţării, sigur îl vei vizita cel puţin odată pe lună.

Odată cu dispariţia zăpezii, în fiecare oraş au răsărit celebrele cratere din asfalt, mai ales pe arterele intens circulate.

323 de gropi în 500 de metri de stradă

Un exemplu ar fi strada Gării din Galaţi. Zilnic, pe aici trec câteva mii de maşini, fiind una dintre străzile cele mai circulate din oraş. Pe o distanţă de aproximativ 500 de metri, ca şofer, ai şansa unică de a da în nu mai puţin de 323 de gropi, adică aproximativ 0.5 gropi pe metru. Taximetriştii care îşi iau clienţii fie de la autogară, fie de la gară, sunt cei care le resimt cel mai acut la buzunar. "Noi suntem obligaţi să facem un ITP la şase luni de zile. Aproape de fiecare dată schimbăm capetele de bară, bieletele şi, dacă avem «noroc», bara din plastic. Nu mai se pare normal ca plătitor de taxe! Dau bani la rovignetă, dau bani în taxe locale. Pentru ce? Ca să îmi distrug maşina odată la şase luni?", a spus Cristi Toader, un şofer care a parcurs aproape 500.000 de kilometri în 15 ani. Majoritatea acestor kilometri au fost parcurşi în Galaţi, având în vedere că din anul 1994 practică taximetria prin oraş. „Numai astăzi un coleg s-a dus la vulcanizare, după ce a prins o serie de gropi. Şi-a îndoit jenţile de aluminiu şi acum trebuie să le arunce", a mai continuat taximetristul.

Nicolae Bălcescu, strada slalomului

Pe Nicolae Bălcescu, după ce treci de staţia de autobuz de la Albatros nu poţi decât să te rogi să fii inspirat pentru a alege groapa cea mai mică. Nu ai cum să le eviţi pe toate, aşa că măcar să controlezi cât de cât pagubele.

Ionuţ Batros este un gălăţean care conduce de mai mult de zece ani şi care a avut şansa să simtă pe buzunarul lui „binefacerile" şoselelor. „Până acum am schimbat trei maşini. La un moment dat aveam Tico şi, pe undeva pe Bălcescu am intrat într-o groapă. Din inerţie, maşina a ieşit, însă motorul a rămas acolo. Pur şi simplu mi s-a rupt suportul care susţine motorul. Maşinuţa cu pricina a ajuns direct la REMAT, pentru că, dacă mă apucam să o repar, cheltuiam mai mult decât era valoarea ei", a povestit acesta. Tot în centru, dar pe două străzi lăturalnice există adevărate hăuri. Este vorba de străzile Română şi Ovidiu. Pe lângă faptul că, deşi sunt pe două sensuri, poate circula numai o maşină, acum sunt şi pline de gropi, mai ales pe lângă gurile de canalizare. Totuşi, nu se poate spune că Primăria nu a făcut nimic. A tras dungi, la mişto, pentru a delimita sensurile de mers.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Infern_pe_strazi-_milioane_de_gropi_care_rup_in_doua_masinile_0_208179234.html

Link to comment
Share on other sites

Crater in faleza: "In urma polii si a zapezii, domeniul public s-a surpat!"

Dupa ninsorile si gerul din aceasta iarna incepe sa se vada asfaltul ascuns atata vreme sub stratul de zapada! Numai ca zapada topita a macinat soselele si, la Galati, de exemplu, pe faleza, a aparut un crater adanc de aproape zece metri. "In urma polii si a zapezii domeniul public s-a surpat. Acum facem expertiza tehnica sa vedem care sunt cauzele si sa stabilim solutiile pentru remediera si aducerea falezei superioare la stare initiala" (Nita Podaru, director Apa Canal Galati). Groapa uriasa a panicat autoritatile, care au decis sa inchida traficul in zona pana luni dimineata cand se vor apuca de reparatii. Craterul se afla chiar pe faleza superioara a Dunarii. Soseaua s-a surpat pe neasteptate, iar in asfalt s-a deschis o groapa uriasa. Cand au aflat grozavia, multi dintre soferii care trecusera prin zona cu cateva ore inainte au rasuflat usurati, bucurosi ca au avut noroc. Din fericire, capcana din asfalt n-a facut victime. De vina pentru formarea craterului ar fi iarna, spun autoritatile. Autoritatile au anuntat ca, luni dimineata, vor incepe lucrarile pentru reasfaltarea falezei.

http://stirileprotv.ro/stiri/eveniment/crater-in-faleza-in-urma-polii-si-a-zapezii-domeniul-public-s-a-surpat.html

S-a prăbuşit Faleza!

Circulaţia pe Faleza superioară a fost întreruptă azi noapte, după ce, în dreptul Elicei, pe carosabil, s-a căscat o veritabilă capcană mortală. Groapa este adâncă de aproximativ zece metri şi lungă de patru. Azi noapte, în jurul orei 21.00, un şofer aflat în trafic a sesizat la numărul unic de urgenţă 112 că o bucată din Faleza Superioară s-a surpat. Deşi iniţial părea a fi o glumă proastă, vestea s-a dovedit a fi una cât se poate de reală. În dreptul Elicei, banda a doua de mers pur şi simplu a dispărut sub asfalt. Din cele declarate de directorul tehnic din cadrul Societăţii Apă-Canal, Niţă Podaru, de vină pentru cele întâmplate este vremea nefavorabilă şi zăpezile care au căzut în ultima vreme. „S-a surpat pământul din jurul unui canal colector, deoarece apa şi zăpada care s-a topit s-a infiltrat în sol. Probabil că lucrările pentru refacerea asfaltului vor dura cel puţin o săptămână", a spus Podaru. În zona Elicei, au avut loc mai multe lucrări de reabilitare a sistemului de canalizare al oraşului, însă oficialul societăţii de apă susţine că aceste lucrări nu au absolut nicio legătură cu cele întâmplate azi-noapte. Poliţia Rutieră a acţionat încă de azi noapte pentru a bloca accesul în zona afectată de această alunecare de teren. „Din momentul în care s-a primit apelul pe numărul unic de urgenţă 112, am blocat accesul autoturismelor pe acest segment de drum", a declarat inspector şef Bogdan Carp, din cadrul Poliţiei Rutiere Galaţi. Din fericire, niciun conducător auto nu a picat în craterul din asfalt. În această dimineaţă, şoferii care au ieşit din case au fost nevoiţi să aleagă rute ocolitoare pentru a ajunge la serviciu, iar în jurul orei 8 dimineaţa, în zona centrală se creaseră ambuteiaje.

Glume pe seama Primăriei

La ceas de seară, cei care-şi scoseseră iubitele pe Falezîă de Sfântul Valentin se opriseră pentru câteva minute pentru a admira noul obiectiv turistic al Galaţiului. „Aici sunt banii dumneavoastră! Adică s-au spălat şi s-au dus în Dunăre", a zis un tânăr de vreo 20 de ani. Pe de altă parte, un bărbat de vreo 35 de ani susţinea sus şi tare că groapa cu pricina nu reprezintă o întâmplare. „Cred că aici au început săpăturile pentru prima parcare subterană din Galaţi. Totuşi, trebuie să recunoaştem că Primăria a ales o zonă foarte ună pentru a o amplasa", a spus omul cu zâmbetul pe buze.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Sosele_din_carton-_S-a_prabusit_Faleza_0_208779212.html

Link to comment
Share on other sites

Circulaţie restricţionată pe Faleza superioară

La şedinţa săptămânală de astăzi cu şefii structurilor Ministerului Administraţiei şi Internelor din judeţul Galaţi, prefectul judeţului Galaţi, Ionuţ Cosmin Păun, şi-a manifestat îngrijorarea faţă de incidentul de pe Faleza superioară a Dunării şi a solicitat implicare maximă în rezolvarea acestei situaţii, prioritar fiind traficul în siguranţă în această zonă. Încă din prima fază, imediat după eveniment, s-a luat măsura restricţionării traficului pe un sens de mers, apoi s-a decis închiderea perimetrului potenţial periculos şi restricţionarea traficului pe ambele sensuri, între Prelungirea Traian şi strada Navelor, întrucât există pericolul extinderii suprafeţei tasate şi al prăbuşirii carosabilului. Pentru a evita ambuteiajele, reamintim că traficul se desfăşoară normal pe segmentul Trecere Bac - Elice, cu posibilitatea ieşirii la strada Brăilei pe strada Prelungirea Traian. Cât despre traficul spre zona de est a municipiului Galaţi (Şantierul Naval, AFDJ, APDM, Intfor etc), aici se va putea ajunge din strada Brăilei, pe strada Navelor apoi strada Portului.

Petrica Paţilea Crângan

Purtătorul de cuvânt al Instituţiei Prefectului – judeţul Galaţi

Link to comment
Share on other sites

la intersectia str.garii cu str.N.Balcescu, pe trecerea de pietoni de la ASE este o groapa. nimic neobisnuit, sunt mii ca ele in galati

ce-i MAI deosebit la aceasta groapa - se pot vedea toate straturile de asfalt turnate, pana la cimentul primordial. momentan e doar adanca...astept momentul cand va fi LARGA :-??

Link to comment
Share on other sites

la intersectia str.garii cu str.N.Balcescu, pe trecerea de pietoni de la ASE este o groapa. nimic neobisnuit, sunt mii ca ele in galati

ce-i MAI deosebit la aceasta groapa - se pot vedea toate straturile de asfalt turnate, pana la cimentul primordial. momentan e doar adanca...astept momentul cand va fi LARGA 106.gif

1.gif

Pai sa ne bucuram! Cand va fi larga se va uni cu celelalte gropi, deci o sa avem mai putine... gropi ! 4.gif

Edited by toto
Link to comment
Share on other sites

Tot asa cum faceam pe cand eram elevi cu gaurile si zgarieturile de pe bancile scolii, autoritatile "ingrijorate" pot transforma groapa urata de pe faleza intr-o opera de arta si o atractie turistica a Galatiului! :rolleyes:

O idee

Solutia astuparii rapide a acestei gropi este amplasarea unui panou cu inscriptia "Este interzisa depozitarea deseurilor menajere si a molozului!". Se umple goapa rapid - maxim 24 de ore, ieftin - cat costa panoul! :))

Edited by corbu
Link to comment
Share on other sites

altii se pun pe treaba: http://www.mediafax.ro/social/gropile-din-carosabil-vor-fi-astupate-incepand-de-marti-24-de-ore-din-24-5532516/

primaria galatiului da vina pe vremea rea, in loc sa penalizeze si sa puna la treaba "meseriasii" care au lucrat de mintuiala.

inca ma amuza declaratiile alea cum ca ripa din mijlocul falezei se datoreaza zapezii si ploii, iar nu alora care l-au sapat pe indelete pe bratianu la picioare. asa zisa expertiza tehnica stiti pe cine va da vina, nu? "vinturile, valurile ..."

Link to comment
Share on other sites

eram la sensul giratoriu din Tig.I, si asteptam sa dau prioritate celor care veneau dinspre Spitalul judetean.

m-a uimit cum un nene cu volvo nou, venind pe banda I, in loc sa ocoleasca groapa de dupa trecerea de pietoni...a calcat prin ea :-?? biata masina...parca m-a durut pe mine prostia lui.

Link to comment
Share on other sites

Gropile din asfalt nu vor fi acoperite prea curând

Gropile ivite pe şosele după topirea zăpezii nu vor dispărea prea curând şi asta pentru că municipalitatea spune că ele nu pot fi acoperite cu mixtură rece atât timp cât asfaltul este încă umed. " Vom putea repara aceste străzi numai după ce vremea ne va permite. Ca să pot folosi mixtura rece trebuie ca asfaltul să fie uscat, altfel nu se poate realiza această operaţiune. Ştiu că sunt probleme în tot oraşul, pe Brăilei, Domnească, Siderurgiştilor, Coşbuc, pe toate străzile importante. Dacă nu este uscat pe jos, degeaba pun. Nu se lipeşte. În clipa când avem două-trei zile să se usuce asflatul, în maxim trei săptămâni vom remedia această situaţie", a declarat viceprimarul.

http://www.impartial.ro/index.php?func=articol&domeniu=Administratie&articol=5

Se caută firma care să astupe groapa de pe Faleză

În ceea ce priveşte groapa de pe Faleză, din zona de la "Elice", care a apărut duminică seara, Ciumacenco a spus că în cursul zilei de miercuri urma să fie desemnată firma care să se ocupe de reparaţie, după ce Primăria a lansat o cerere de oferte către majoritatea societăţilor de construcţie din oraş. Potrivit lui Ciumacenco, cel mai probabil acea groapă s-a format în urma apariţiei unei fisuri în covorul asfaltic din cauza traficului greu. "Sunt lucrări la ISPA acolo şi mai trec utilaje. Este posibil să fi apărut o fisură în asfalt deoarece covorul asfaltic nu este pe fundaţie, este direct pe pământ aşa cum a fost făcut cu zeci de an in urma. S-a infiltrat apa de la umezeală şi au apărut problemele", a spus Ciumacenco.

http://www.impartial.ro/index.php?func=articol&domeniu=Administratie&articol=5

Link to comment
Share on other sites

Din cate stiam eu, pe tichetele de liber acces eliberate de primarie pentru autovehicolele transport marfa sunt specificate traseele interzise si obligativitatea transportatorului de a repara calea de rulare distrusa din cauza nerespectarii sarcinii maxime pe drumul respectiv...

:-O Cine repara drumul si pe cheltuiala cui? i.e., daca o firma executa o lucrare pe domeniul public si in timpul acesta mai distruge niste amenajari, cine trebuie sa refaca totul si pe cheltuiala cui? :-b:^O

Link to comment
Share on other sites

Din cate stiam eu, pe tichetele de liber acces eliberate de primarie pentru autovehicolele transport marfa sunt specificate traseele interzise si obligativitatea transportatorului de a repara calea de rulare distrusa din cauza nerespectarii sarcinii maxime pe drumul respectiv...

13.gif Cine repara drumul si pe cheltuiala cui? i.e., daca o firma executa o lucrare pe domeniul public si in timpul acesta mai distruge niste amenajari, cine trebuie sa refaca totul si pe cheltuiala cui? 26.gif44.gif

primaria, pe cheltuiala noastra, evident

Link to comment
Share on other sites

Gaura de pe Faleză înghite jumătate de milion de lei

Astuparea „mamei găurilor din asfaltul gălăţean” va dura cel puţin încă o lună de zile. Craterul adânc din dreptul Elicei va continua să menţină traficul blocat în zonă încă multă vreme. După aproape o săptămână de la apariţia gropii imense de la Elice, autorităţile locale au reuşit să se mobilizeze şi să se apuce de treabă. Veştile nu sunt însă prea îmbucurătoare pentru şoferii gălăţeni, care au ajuns la limita răbdării. Cel mai probabil, luna martie ne va prinde cu groapa tot în mijlocul Falezei. „Deocamdată se lucrează la devierea conductei de apă 600 care poate pune în pericol malul Falezei. După aceea se va trece la consolidarea malului”, ne-a explicat directorul tehnic al SC Apă Canal, Niţă Podaru.

SC Vâlceana a câştigat licitaţia

De la purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi, Nicoleta Manole, am aflat că s-a organizat în regim de urgenţă o licitaţie, iar firma care se va ocupa de efectuarea lucrărilor este SC Vâlceana. Valoarea lucrării se ridică la uriaşa sumă de 495.000 de lei şi, cel mai probabil, pagubele vor fi suportate tot din buzunarul contribuabilului. „În cursul zilei de joi ni s-a predat de urgenţă amplasamentul, iar muncitorii au început să lucreze la groapă. Nu ştim însă cât timp vor dura lucrările. Depinde de ce vom găsi acolo şi dacă vor apărea complicaţii pe parcurs. Pentru început vom lucra la conducta de apă care este în pericol”, ne-a spus directorul societăţii SC Vâlceana, Constantin Mitroi.

System Yapi, protejată de autorităţi

În ciuda faptului că avaria s-a produs chiar la puţin timp după ce turcii de la firma Yapi au lucrat în zonă la noul colector de canalizare, în cadrul programului ISPA, chiar în dreptul Elicei, autorităţile ezită să facă legătura între lucrări şi craterul adânc de 10 metri. Motivul invocat de autorităţile locale este vârsta vechiului canalul colector: „Membrii comisiei de constatare nu au finalizat verificarea, dar cel mai posibil acea groapă nu a apărut din cauza lucrărilor ISPA. Avaria de pe Faleză a fost provocată de vechimea canalului colector , de circa 50 de ani. Asfaltul a fost crăpat, iar apa s-a infiltrat. Trebuie spus că Faleza nu are fundaţie ca o şosea, ci este asfalt turnat direct pe pământ”, a explicat Ciumacenco. „Până nu se face devierea conductei de apă, care riscă să pună în pericol malul, nu putem spune care au fost cauzele surpării şi nu putem arunca cu noroi în nimeni”, a spus Niţă Podaru, director tehnic la SC Apă Canal.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Gaura_de_pe_Faleza_inghite_jumatate_de_milion_de_lei_0_211179122.html

Link to comment
Share on other sites

"Avaria de pe Faleză a fost provocată de vechimea canalului colector , de circa 50 de ani. Asfaltul a fost crăpat, iar apa s-a infiltrat. "

este posibil...daca ne amintim de cate gauri si valuri s-au produs pe faleza de-a lungul timpului, si inainte d einceperea lucrarilor ISPA....beciurile domneasti sa traiasca

Link to comment
Share on other sites

Gropile au rămas, banii pentru mixtură asfaltică s-au dus

Mixtura asfaltică folosită deja în această iarnă nu a fost bună de nimic. În luna decembrie s-au achiziţionat 60 de tone de mixtură rece pentru astuparea găurilor din asfalt. O parte a fost folosită imediat, dar nu a rezistat

Gropile din asfalt de pe aproape toate străzile din Galaţi i-au adus pe şoferi la limita răbdării şi a puterii de plată a reparaţiilor. Timpul trece, gropile se măresc, iar avariile autoturismelor se înmulţesc. Zonele care au au devenit aproape inaccesibile s-au înmulţit, unul dintre numeroasele exemple elocvente fiind prima parte a străzii Oltului, la intrarea de pe prelungirea Brăilei.

În 7 ianuarie, într-un comunicat de presă al viceprimarului Nicuşor Ciumacenco, se anunţa achiziţia a 60 de tone de mixtură, „pentru a acoperi şi iarna suprafeţele din carosabil degradate (tasări, surpări) care pun în pericol siguranţa circulaţiei". Preţul de achiziţie a fost de 71.536,37 lei (cu TVA). Tot atunci se anunţau primele zone în care s-a folosit o parte din respectiva mixtură: zona Voxcenter, Bd. Cloşca (inelul de rocadă), Bd. Galaţi, Bd. Dunărea, Str. Siderurgiştilor de pe Brăilei până la General.

Pe Bulevardul Galaţi, de la pod şi până la intersecţia cu strada Oţelarilor, efectul a fost zero, şoferii care trec zilnic pe acolo având parte continuu de aceleaşi gropi, dar tot mai mari. Mixtura nu a rezistat deloc! La ieşirea din strada Prelungirea Coşbuc în Bulevardul Falezei, pe breteaua virajului dreapta, către Bac, traficul a fost blocat aproape o zi întreagă, pentru a se acoperi şanţul şi gropile foarte mari rămase în urma lucrărilor din programul ISPA. Mixtura asfaltică nu a rezistat nici măcar 24 de ore, a doua zi spre seară şanţul cu gropile sale arăta exact la fel ca înainte de peticire. "Am fost pe aici în ziua aceea, când se lucra la acoperirea gropilor la intrarea pe Faleza. Gropile au rămas. La fel e peste tot, jale. La o altă intersecţie, cea de la Baia Comunală, sub privirile mele am văzut trei ropţi rupte, o groapă cu un diametru de aproape un metru, adâncă, când plouă nu ai cum să ştii ce e dedesubt", a povestit Paul Petrea, un şofer de 21 de ani care locuieşte pe strada Traian.

Bani publici cheltuiţi aiurea pe o mixtură neperformantă şi probabil netestată înainte de achiziţie. Cine plăteşte pentru risipă? Contribuabilul, cu o cotă suplimentară din partea şoferilor care ajung mai repede în service. Viceprimarul Nicuşor Ciumacenco susţine că mixtura a fost totuşi testată, de către Ecosal, responsabilitatea revenind astfel firmei care are contractate lucrările de balastare. "Mixtura a fost testată de cei de la Ecosal. Pot doar să vă spun că pe străzile unde s-a pus mixtură rece, în luna decembrie, nu s-au produs gropi, cel puţin acolo unde am verificat personal. De exemplu, pe străzile Jiului, Carnabel şi Portului am verificat şi nu sunt niciun fel de probleme", a declarat Ciumacenco.

Acum, folosirii mixturii inutile a fost oprită. S-a renunţat pentru că operaţiunea nu se poate realize decât pe asfalt uscat, deşi la finalul lunii decembrie nu s-a pus problema la fel. "Vom putea repara aceste străzi numai după ce vremea ne va permite. Ca să pot folosi mixtura rece trebuie ca asfaltul să fie uscat, altfel nu se poate realiza această operaţiune. Ştiu că sunt probleme în tot oraşul, pe toate străzile importante. Dacă nu este uscat pe jos, degeaba pun. Nu se lipeşte. În clipa când avem două-trei zile să se usuce asflatul, se trece la treabă", a declarat Ciumacenco.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Gropile_au_ramas-banii_pentru_mixtura_asfaltica_s-au_dus_0_211778986.html

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.