Jump to content

Penele de curent în Galaţi, la ordinea zilei


dcp100168
 Share

Recommended Posts

O avarie Electrica și un cablu subteran tăiat din greșeală

Ziua de 3 martie a fost una cu ghinion pentru mii de gălățeni din cartierele de nord ale municipiului. Ei au stat fără curent electric timp de mai multe ore, în urma a două avarii produse la rețeaua de distribuție, al doilea dintre acestea fiind produs prin secționarea accidentală a unui cablu de alimentare subteran.

Conform Biroului de presă al companiei Distribuție Energie Electrică România (DEER) – Sucursala Galați, ”în instalațiile de medie tensiune apartinând companiei DEER - Sucursala Galați, a avut loc un incident care a afectat mai multe zone din municipiului Galați, respectiv cartierele Micro 38 și Micro 39. Incidentul a fost înregistrat la ora 9,27, iar la ora 11,00, în urma executării manevrelor de localizare a defectelor, echipele operative ale sucursalei din Galaţi au realimentat integral locurile de consum afectate.

Un incident separat de cel descris anterior a fost înregistrat la ora 12,54 în zona Micro 13B – Micro 14, unde un cablu subteran a fost secționat de o societate ce efectuează lucrări în zonă. Locurile de consum afectate au fost realimentate la ora 13,31”.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

"Rețeaua electrică a Galațiului nu este subdimensionată". Interviu cu directorul DEER - Sucursala Galați

Iulian Țăran este director al Sucursalei de Distribuție a Energiei Electrice (DEER) Galați, începând cu 18 noiembrie 2020. Lucrează în cadrul companiei din 1999, iar precedenta funcție deținută a fost cea de adjunct șef Centru Operațiuni Rețea MT/JT.

- Domnule director, se înregistrează destul de multe avarii, unele care se repetă foarte des în anumite zone, cum ar fi Mazepa, Țiglinele, la Uzina de Apă etc. Care este explicația?
- Întreruperile accidentale în distribuția de energie electrică la care faceți referire au fost cauzate, de regulă, de incidente produse în rețeaua de medie tensiune aparținând DEER - Sucursala Galați. Fie că vorbim de defecte pe liniile electrice subterane, fie din cauza condiţiilor meteo nefavorabile - ploi, vânt puternic, chiciură, fie că vorbim de incidente provocate de terți, durata de realimentare în toate aceste situații s-a încadrat în prevederile Standardului de performanță pentru serviciul de distribuție a energiei electrice, aprobat de ANRE.
În județul Galați, în anul 2020, au fost 15.277 de deranjamente (cu circa 300 mai puține ca în 2019), cu o durată de remediere de 3 ore și 2 minute. Dintre acestea, aproximativ 25% au fost pe raza municipiului Galați, unde media de realimentare a consumatorilor a fost de aproximativ o oră și 20 de minute. Avariile au fost comunicate constant, iar utilizatorii au fost de fiecare dată asigurați că echipele noastre depun toate eforturile pentru remedierea acestora, chiar și în contextul pandemiei.

- Ce impact are consumul generat de numeroasele centrale termice asupra rețelei electrice a municipiului?
- Consumul generat de centralele termice pe gaz nu are niciun impact asupra rețelei electrice. În ceea ce privește centralele alimentate electric, facem precizarea că pentru acești utilizatori este foarte importantă dimensionarea corectă a puterii necesare. Acest lucru se face prin actualizarea Avizului Tehnic de Racordare la operatorul de distribuție. Documentele se depun atât online, cât și la sediul centrelor de relații cu utilizatorii de pe raza județului. Mai multe informații se pot obține de pe site-ul www.distributie-energie.ro - Acces Rețea.

- Este rețeaua electrică din Galați subdimensionată față de consumul actual, cel puțin în anumite cartiere?
- Rețeaua electrică din Galați nu este subdimensionată față de consumul actual. Probleme apar, așa cum am menționat, atunci când avizele nu sunt în concordanță cu realitatea. Și mai există o situație, din ce în ce mai des întâlnită, atât pe raza municipiului, cât mai ales în localitățile care sunt într-o continuă dezvoltare. Aici, de cele mai multe ori, primăriile extind localitățile, practic eliberează certificate de urbanism și autorizații de construire fără a se asigura că în zonă sunt și utilități. De aici apar atât de multe nemulțumiri din partea cetățenilor.
Cele mai multe solicitări, sesizări, nemulțumiri vin din partea locuitorilor din Vânători, zonă care s-a dezvoltat foarte mult în ultimii ani, fiind la doar câțiva kilometri de municipiul Galați. Aici, săptămânal analizăm documentații și trimitem solicitanților înștiințări că Primăria comunei Vânători nu a depus la DEER SA - Sucursala Galați cereri pentru extinderea rețelelor electrice. Potrivit Ordinului  ANRE nr.159/2.11.2020, și utilizatorii, prin intermediul unui împuternicit, pot solicită, printr-o cerere scrisă, dezvoltarea ori extinderea reţelei electrice de distribuţie în zona acoperită de contractul de concesiune. Cererea scrisă se va transmite către DEER SA - Sucursala Galați și trebuie însoțită de documentele care se regăsesc în Ordinul ANRE menționat.

- Care sunt cele mai "sensibile" zone din județul Galați, unde au loc cele mai multe întreruperi?
- Pe raza municipiului Galați există un plan de modernizare/sistematizare care implică lucrări majore. Putem spune că am avut în aceste zone diverse situații - întreruperi solicitate, dar planificate și anunțate consumatorilor potrivit reglementărilor ANRE, cât și incidente cu terți de lovire a cablurilor. Putem discuta însă despre zone sensibile unde au loc întreruperi în alimentarea cu energie electrică tot pe raza zonelor rurale. Este un aspect pe care noi l-am adus la cunoștința autorităților ori de câte ori am avut ocazia. Deși autoritățile locale au obligația de a executa lucrări de defrișări sau toaletare, la arbori și vegetație, acest lucru nu se întâmplă. Este motivul real al celor mai multe întreruperi accidentale din mediul rural, mai ales în condiții de vreme nefavorabilă.

- Ce investiții s-au făcut în municipiul și județul Galați în anul 2020 și ce investiții sunt programate în 2021?
- În privința extinderilor de rețea, în 2020 au fost finalizate contracte de cofinanțare pentru astfel de lucrări în zone precum Șendreni, Braniștea, Grivița, Tudor Vladimirescu, Pechea. Tot anul trecut a continuat extinderea sistemului de măsurare inteligentă (SMI), care are ca scop îmbunătăţirea calităţii serviciului oferit consumatorilor şi o gestiune mai bună a energiei distribuite. S-au montat contoare inteligente în localități precum Movileni, Barboși, Șendreni, Smârdan, Cișmele, Traian. Aceste aparate oferă posibilitatea deconectării și reconectării la distanță, ceea ce duce la scăderea costurilor, indică nivelul de tensiune, precum și întreruperile. De asemenea, anul trecut s-a modernizat rețeaua de joasă tensiune din localitățile Pleșa, Oancea și Roșcani și au demarat lucrările de modernizare a Rețelei Electrice de Distribuție (RED) în comunele Măstăcani, Tudor Vladimirescu și Foltești.
În ceea ce privește modernizarea stațiilor de transformare, aici putem vorbi de una dintre stațiile de 110 kV din Tecuci, dar și de Stația SNG - Municipiul Galați, lucrare finalizată la începutul lui 2021. Aceste lucrări în stații sunt menite să aducă beneficii semnificative pentru consumatori, prin creșterea siguranței în alimentare, reducerea numărului de întreruperi și a duratelor de restabilire a realimentării cu energie electrică, îmbunătățirea calității energiei electrice și minimizarea impactului negativ asupra mediului înconjurător. Și, tot în anul 2020, Sucursala Galați a finalizat lucrările de amenajare a spațiilor din cadrul Centrului de Relații cu Utilizatorii de pe strada Nicolae Bălcescu nr. 35A.
Anul 2020 a însemnat un program de investiții de aproximativ 35 milioane de lei, iar pentru anul în curs avem un plan asemănător, la care se adaugă încă 7,5 milioane de lei din fonduri europene.

Investițiile din acest an în rețeaua electrică din Galați

Pentru anul 2021, dintre cele mai importante investiții pentru municipiul Galați ale DEER România - Sucursala Galați, menționăm: realizarea unui sistem de distribuție inteligentă a energiei electrice într-o zonă omogenă de consumatori din cartierele Țiglina 1, Țiglina 2, Țiglina 3 - Micro 16, Țiglina 4 (proiect despre care "Viața liberă" a scris în urmă cu două luni), precum și trecerea de la 6 kV la 20kV a zonei Valea Orașului și a unor posturi din cartierul Traian Nord. Tot în cursul acestui an, se va finaliza etapa a treia de trecere la 20kV a municipiului Tecuci, lucrare foarte importantă pentru DEER România - Sucursala Galați. Vor continua însă și modernizările de rețea, precum și extinderea sistemului de măsurare inteligentă (SMI) în zone precum: Tudor Vladimirescu, Independența, Liești, Slobozia Conachi, Vânători, Piscu, Șivița, Cudalbi, Ijdileni etc.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Multe căderi de tensiune la o stație a Electrica, indiferent de condiţiile meteo

Articol "Viața liberă" a publicat vineri, 18 iunie, articolul "Valea Orașului, lăsată fără curent", în care relata că o zonă mare a Galațiului a stat timp de peste două ore și jumătate fără curent electric. Incidentul s-a produs la Punctul de Alimentare (PA) 2 al Distribuție Energie Electrică România (DEER) - Sucursala Galați și a fost cauzat, spunea atunci compania, de condițiile meteo deosebite - cod portocaliu de vânt și ploi torențiale.

Conform sesizărilor primite de ziarul nostru, penele de curent în zonă se repetă foarte des și par să nu fie tot timpul cauzate de condițiile meteo. Iată unul din comentariile postate la articolul citat: "Și strada Domnească (Aleea Științei) a fost afectată de această avarie, până în jurul orei 10:30. Profit de această oportunitate pentru a repeta, poate cineva de la DEER - Suc. Galați ia aminte, că zona Aleea Științei, Vultur, ș.a. este permanent afectată de întreruperi ale curentului electric și asta se întâmplă nu numai în condiții meteo extreme. În această lună, iunie, au fost până acum 9 (nouă) întreruperi și nu suntem decât în data de 18. Această stație, PA 2 - Mihai Bravu, dă rateuri chiar și atunci când afară e cald și bine. De ce biroul de presă al DEER - Suc. Galați a tăcut mâlc și nu a dat declarații și pe data de 11 iunie, când, începând cu ora 14:40 și până la 23:50, au fost 6 (șase) întreruperi? Domnilor/ Doamnelor de la DEER Galați, acestea nu sunt doar avarii în rețeaua dvs. de tensiune, ci și o mare avarie în sistemul dvs. de gestionare a situațiilor pentru care vă plătim".

Și Biblioteca Județeană "V.A. Urechia" are probleme din cauza deselor întreruperi de curent, reiese dintr-un document al instituției. Astfel, în 11 iunie, au fost înregistrate patru întreruperi, perioadă în care grupul electrogen a funcționat numai în regim de generator. S-a constatat că iluminatul exterior nu a mai funcționat, circuitul de prize a devenit inactiv, fiind compromise sistemul de supraveghere video, centrala antiefracție, echipamentele de transmitere date, serverele de comunicații și cele de aplicații. Căderi de tensiune s-au mai produs și în zilele precedente: una pe 8 iunie și două pe 10 iunie, din care ultima a ținut o oră.
Evident că toate aceste întreruperi sau căderi de tensiune duc la alte defecțiuni ale echipamentelor.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Compensații pentru clienții afectați de penele de curent repetate. Reguli mai stricte

Ordinul 46/2021 al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) privind aprobarea Standardului de performanță pentru serviciul de distribuție a energiei electrice, publicat în Monitorul Oficial nr. 649, stabilește că, în anumite condiții, distribuitorii trebuie să le plătească celor afectați de penele de curent despăgubiri de până la 300 de lei. Ordinul a stabilit și limitele maxime de timp pentru preluarea, de către distribuitori, a apelurilor telefonice ale clienților.

Concret, întreruperile scurte, cuprinse între trei secunde și trei minute, au fost incluse în categoria celor care se monitorizează și pentru care operatorii de distribuție sunt obligați să acorde compensații la depășirea numărului maxim stabilit prin standard.

Valoarea sumelor plătite unui client, de la 5 la 300 de lei

Compensațiile pe care clienții afectați de penele de electricitate sunt următoarele:
- pentru înaltă tensiune: 300 de lei - în cazul în care apar peste 10 întreruperi pe an;
- pentru medie tensiune: 10 lei - în cazul în care apar peste 10 întreruperi/ săptămână în mediul urban și 20 de întreruperi/ săptămână în mediul rural - până la 31.12.2021; în cazul în care apar peste 10 întreruperi pe săptămână, indiferent de zonă - de la 1.01.2022;
- pentru joasă tensiune: 5 lei - în cazul în care apar peste 10 întreruperi/ săptămână în mediul urban și 20 de întreruperi/ săptămână în mediul rural - până la 31.12.2021; în cazul în care apar peste 10 întreruperi pe săptămână, indiferent de zonă - de la 1.01.2022.
În cazul în care li se strică aparatele electrocasnice din cauza supratensiunilor accidentale ale rețelei, clienții casnici sunt îndreptățiți să primească despăgubiri de la furnizorii de curent electric, conform ordinului ANRE.

Durata convorbirilor cu "robotul", limitată

Documentul a stabilit și valorile maxime de timp pentru preluarea apelurilor telefonice ale clienților prin centrele de telefonie gestionate de distribuitori. Acestea sunt următoarele:
- 30 de secunde de la inițierea apelului până la preluarea acestuia, fără intervenția operatorului uman;
- 180 de secunde (trei minute) de la preluarea apelului pentru posibilitatea utilizatorului de a selecta opțiunea de a transfera apelul la un operator uman;
- 20 de minute de la preluarea apelului pentru începerea convorbirii utilizatorului cu un operator uman.
Nerespectarea acestor termene maximale poate fi amendată cu sume de la 10.000 la 200.000 de lei.
Nu în ultimul rând, Ordinul 46/2021 al ANRE prevede că abonații la pot monta, pe propria cheltuială, analizoare de calitate, care vor putea fi folosite în relațiile contractuale pe care le au cu operatorii de distribuție. Ei vor putea astfel să le demonstreze furnizorilor de electricitate, cu ajutorul acestor dispozitive, numărul și durata penelor de curent apărute într-o perioadă și eventualele abateri de la parametrii stabiliți în contractul de furnizare.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Gălăţenii sunt foarte nemulţumiţi, curentul pică în toate cartierele

Pe o vreme în care statul în casă este practic imposibil fără aer condiționat sau măcar un ventilator, mulți gălățeni sunt obligați să stea, ore în șir, fără curentul absolut necesar pentru alimentarea acestor aparate, sau a frigiderelor, de exemplu. Conform sesizărilor primite de la cititorii „Vieții libere”, par să fie foarte puține zone în municipiul Galați unde să nu fi picat curentul electric măcar o dată în ultimele două săptămâni. Cele mai recente avarii semnalate nouă au fost cele de joi după-amiaza și seara, din Țiglina III și de pe strada Cristofor Columb, în apropierea Pieței Centrale. Ieri, curentul s-a întrerupt și pe Siderurgiștilor, iar cu mai mult de o săptămână în urmă, în timpul nopţii, a fost o pană serioasă şi în Micro 17.
Probabil că, pe lângă hibele deja existente pe rețelele electrice ale orașului, s-a adăugat și consumul sporit cauzat de aparatele de aer condiționat. Spunem „probabil”, pentru că Distribuție Energie Electrică România (DEER) filiala Galați (fosta SDEE) pare că și-a schimbat numai „pielea”, nu și năravul, deoarece anunță din proprie inițiativă numai ce îi convine și foarte rar spre deloc spune despre avariile neprogramate. Iar la întrebările noastre punctuale, răspunsurile vin când și când, în niciun caz de fiecare dată și de puține ori în timp util și real.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

(23 iulie 2021)

Pană de curent de șapte ore în Micro 18, greu de găsit în evidenţa Electrica

Ziua de luni, 19 iulie, s-a dovedit a fi un adevărat coșmar pentru locuitorii mai multor blocuri din Micro 18. Un eveniment care s-a dovedit până la urmă a fi un deranjament, și nu o avarie (veți vedea câteva rânduri mai jos de ce e atât de importantă deosebirea), a lăsat fără curent electric, timp de șapte ore, locatarii mai multor blocuri din cartierul gălățean Micro 18.

Întreruperea de curent ne-a fost semnalată la redacție de doamna Mariana M. „Curentul s-a întrerupt la ora 13,50 și a revenit la 20,50. A fost doar o revenire de 30 de minute, între 18,50 și 19,20, după care s-a întrerupt din nou. Evident că nu a mai mers nimic, nici frigider, nici aer condiționat, nimic. Întreruperea nu a fost numai la noi, ci la mai multe blocuri, de la C4 până la B-uri, unde la parter sunt și multe magazine, Telena, Agenția BRD etc. Băiatul meu muncește de acasă și, timp de șapte ore, nu a putut lucra nimic, pentru că nu avea curent pentru calculator. A ieșit să întrebe la toate magazinele de la blocurile din zonă de la parter și niciunul nu avea curent. Am sunat de trei ori la Deranjamente Electrica. Prima dată a răspuns foarte deranjat cineva care nu știa nimic, a doua oară mi s-a spus că, într-adevăr, mai sunase cineva să anunțe, dar nu a știut să-mi dea o estimare a timpului remedierii avariei, iar a treia oară nu am primit niciun răspuns concret”, ne-a spus Mariana M.

Întreruperea-fantomă

Am întrebat la DEER Sucursala Galați (fosta SDEE Muntenia Nord) care au fost motivele acestei întreruperi de șapte ore. Mai întâi ni s-a răspuns, și apoi ni s-a repetat, că NU a fost nicio avarie, pentru că la ei nu este nimic înregistrat. Am revenit, am spus că am vorbit cu mai multe persoane care locuiesc în zonă și că DA, a fost o întrerupere majoră de curent în Micro 18. Într-un final, misterul a fost dezvăluit. DA, a existat o întrerupere de curent majoră, dar a fost un deranjament, nu o avarie, iar „aceste deranjamente nu pot fi cunoscute de Operatorul de Distribuție decât dacă sunt anunțate de consumatori la Serviciul Unic de Call Center 0236.929”.
Iată răspunsul DEER Galați: „Vă informăm că luni, 19 iulie 2021, în instalațiile de joasă tensiune aparținând companiei Distribuție Energie Electrică Romania - Sucursala Galați au fost înregistrate deranjamente colective în zona Micro 18 din municipiul Galați, remediate în cel mai scurt timp posibil de echipele de intervenție.  

În zona menționată au fost înregistrate la Serviciul Call Center trei astfel de incidente. Primul dintre ele a fost anunțat de un consumator al blocului C3A la ora 15,33, iar la 15,45 consumatorii au fost realimentați. Al doilea deranjament a fost înregistrat la ora 16,59 și a venit din partea unei societăți comerciale cu profil alimentar. Realimentarea s-a produs la ora 19,00. Ulterior, după 30 de minute Serviciul Call Center 929 a primit un nou apel ce viza lipsa de tensiune la mai mulți consumatori din blocul C1. Realimentarea a avut loc la ora 20,45.
Precizăm că, aceste incidente colective au avut loc în rețeaua de joasă tensiune. Aceste deranjamente nu pot fi cunoscute de Operatorul de Distribuție decât dacă sunt anunțate de consumatori la Serviciul Unic de Call Center 0236.929. 
Deranjamentele au fost cauzate de suprasarcina instalațiilor de alimentare, deși rețeaua electrică din Județul Galați nu este subdimensionată față de consumul actual. Probleme apar, așa cum am menționat, atunci când avizele de racordare nu sunt în concordanță cu realitatea. Practic, consumatorii solicită inițial o anumită putere instalată, iar ulterior constată că nevoile reale sunt mai mari, ceea ce duce la o suprasolicitare a instalației electrice. Acest fapt, cumulat cu condițiile meteo deosebite, din ce în ce mai des întâlnite, duce la apariția de întreruperi accidentale în alimentarea cu energie electrică.
Facem precizarea că durata de realimentare se încadrează în prevederile Standardului de performanță pentru serviciul de distribuție a energiei electrice, aprobat prin Ordinul ANRE nr.11/30.03.2016, modificat și completat prin Ordinul ANRE nr.49/2017.
Ne cerem scuze pentru disconfortul creat și îi asigurăm pe toți utilizatorii rețelei de distribuție că echipele DEER – Sucursala Galați depun de fiecare dată toate eforturile pentru remedierea avariilor în cel mai scurt timp posibil”.

Câteva întrebări

Faptul că deranjamentele trebuie anunțate la 0236 929 ne bagă oarecum într-un cerc vicios. Adică cetățeanul sună „regulamentar” să anunțe problema. Dar ce se întâmplă dacă la Deranjamente nu răspunde nimeni? Sau dacă persoana care răspunde e supărată pe toți și pe toate și nu oferă informații utile? Sau de unde știe consumatorul că apelul său chiar a fost înregistrat de sistem?
Și ultima întrebare: cum oare o realimentare după ȘAPTE ORE se poate încadra în „prevederile Standardului de Performanță pentru serviciul de distribuție a energiei electrice"?

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Peste 5.700 de deranjamente și incidente Electrica

Conform unei informări prezentate de Distribuție Energie Electrică România (DEER) – Sucursala Galați în cadrul Comisiei de dialog social a Prefecturii, în perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2021, în instalațiile electrice de distribuție ale Sucursalei Galați  s-au produs 209 incidente și 5.553 de deranjamente. Comparativ cu perioada similară a anului trecut, se constată o scădere cu 3 la sută a numărului incidentelor și cu 16 la sută a deranjamentelor.

Conform documentului citat, incidentele de anul acesta s-au produs astfel: 108 pe liniile electrice aeriene de medie tensiune (LEA MT), 75 pe cele subterane (LES MT), zece în puncte de alimentare, 16 în stații de transformare. Cele mai multe deranjamente s-au produs în branșamente (4.480), 518 în LEA JT, 43 în LES JT, 497 în puncte de alimentare, alte 15 deranjamente fiind înregistrare în iluminatul public. „De remarcat este că, în semestrul I din 2021, din totalul de 5.533 de deranjamente înregistrate prin intermediul serviciului call-center, 982 (17 la sută) sunt identificate în instalațiile utilizatorului, restul fiind produse în instalațiile operatorului de rețea”, se menționează în document.
În ceea ce privește remedierea deranjamentelor, durata medie de întrerupere a unui abonat, față de primele șase luni de anul trecut, a crescut cu 38 de minute în urban (2h 18 min, față de 1h 50 min) și cu 18 minute în rural (3h 35 min, de la 3h 17 min). Creșterea este legată, conform DEER Galați, de multitudinea de condiții meteo deosebite (durata codului galben/portocaliu), față de semestrul I din 2020.

Principalele cauze ale incidentelor produse în perioada ianuarie-iunie 2021 au fost defecte normale în exploatarea instalațiilor (83), condiții meteo deosebite (79) și intervenții ale terților (31).

În finalul raportului prezentat, DEER Sucursala Galați afirmă că anul 2020 a însemnat un program de investiții de aproximativ 35 milioane lei, iar pentru 2021 există un plan asemănător, la care se adaugă încă 7,5 milioane lei din fonduri europene. Documentul menționează mai multe lucrări de modernizare programate, atât în municipiile Galați și Tecuci, cât și în comune din județ, precum și că va acorda o atenție sporită la eliberarea avizelor de amplasament, în special pentru lucrările care se execută în mun. Galați, pentru evitarea deteriorării cablurilor subterane și apariției de incidente.

„Rețeaua electrică din Galați nu este subdimensionată față de consumul actual. Probleme apar atunci când avizele nu sunt în concordanță cu realitatea. Practic, consumatorii solicită inițial o anumită putere instalată, iar ulterior constată că nevoile reale sunt altele. Mai apar astfel tot felul de echipamente electrocasnice, și nu numai, care suprasolicită instalația electrică. Acest fapt, cumulat cu condițiile meteo deosebite din ce în ce mai des întâlnite (indiferent de anotimp), duce la apariția întreruperilor accidentale în alimentarea cu energie electrică. Și mai există o situație, din ce în ce mai des întâlnită, atât pe raza municipiului, cât mai ales în localitățile de pe raza județului care sunt într-o continuă dezvoltare. Aici, de cele mai multe ori, primăriile extind localitățile, practic eliberează certificate de urbanism și autorizații de construire fără a se asigura că în zonă sunt și utilități. De aici apar atât de multe nemulțumiri din partea cetățenilor”, mai afirmă conducerea DEER Galați în documentul prezentat Comisiei de dialog social.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Rețea electrică inteligentă, în cele patru Țigline. Investiție majoră cu fonduri europene, aprobată

Compania de Distribuție Energie Electrică România (DEER), parte a grupului Electrica, a anunțat că a primit aprobare pentru finanțarea din fonduri europene a trei proiecte de investiții privind modernizarea și dezvoltarea sistemului de distribuție. Printre aceste proiecte se numără și cel al realizării unui sistem de distribuție inteligentă în cartierele gălățene Țiglina I, II, III și IV.

Proiectul, despre care "Viața liberă" a scris încă din luna februarie, în articolul "Electrica vrea rețea inteligentă cu bani europeni în cele patru Ţigline", urmează a fi demarat după semnarea contractului de finanţare, având termenul estimat de finalizare în 2023.
Alături de proiectul "gălățean", celelalte două proiecte aprobate vizează lucrări similare în două cartiere din municipiile Oradea și Tg. Mureș. Împreună, cele trei proiecte de investiții au o valoare totală de 198 milioane de lei, din care 159 milioane de lei sunt fonduri nerambursabile prin POIM, diferența de 39 milioane de lei fiind reprezentată de contribuția companiei.
Întreruperile de curent din cartierele Țiglina I și II, în special, sunt, din păcate pentru zeci de mii de gălățeni, ceva la ordinea zilei.
În esență, sistemul inteligent de management va asigura procesarea informațiilor despre starea activelor rețelei de distribuție pe bază de risc, luând în considerare defectările, deranjamentele și incidentele. Printre rezultatele urmărite se numără reducerea timpilor de întrerupere a serviciului și a numărului de deranjamente și incidente cauzate de defectarea echipamentelor în timpul distribuției de energie, reducerea efectelor negative generate de întreruperi în continuitatea menținerii racordării la rețea a utilizatorilor și a costurilor de înlocuire a echipamentelor defectate în timpul serviciului. Se urmăresc, de asemenea, reducerea pierderilor tehnice și comerciale, reducerea duratelor de întrerupere a serviciului, atât planificate, cât și neplanificate, monitorizarea alimentării cu energie la nivelul consumatorului și intervenirea rapidă, de la distanță, pentru remedierea unor situații neplăcute pentru consumatori, inclusiv privind întreruperea distribuției de energie în cazuri justificate și repunerea acestuia în stare normală de utilizare. Nu în ultimul rând, sistemul inteligent va oferi posibilitatea tarifării diferențiate și atragerea consumatorului într-o strategie de educare spre reducerea consumului, care va duce, pe termen lung, la scăderea amprentei locale de bioxid de carbon și redistribuirea consumului spre surse regenerabile.
În teorie, totul sună bine. Să vedem și în practică ce va fi.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Vântul puternic a lăsat fără curent sute de consumatori din judeţul Galați

Codul galben de vânt în vigoare pe raza județului Galați nu a lăsat localități întregi fără energie electrică, cel puțin până marți la prânz, însă a dus la două incidente colective, plus câteva zeci de deranjamente individuale.

Conform Biroului de presă al companiei Distribuție Energie Electrică România (DEER) - Sucursala Galați, între 10 şi 11 ianuarie (ora 11,00) s-au semnalat două incidente colective, ambele cu câte aproximativ 200 de consumatori afectați, unul în zona localității Braniștea și celălalt în zona localității Barcea Nouă. Acestor evenimente în instalații li s-au adăugat și aproximativ 40 de deranjamente individuale, în localități precum Șendreni, Smârdan, Tulucești, Vânători, Braniștea, Frumușița, Slobozia Conachi. "Cele mai multe dintre aceste incidente au fost deja rezolvate, dar situația prezentată este una dinamică. De la o oră la alta există consumatori realimentați și în același timp apar noi evenimente", precizează reprezentanții DEER - Sucursala Galați.

"Cauza principală o reprezintă condițiile meteo deosebite (Cod galben de intensificări locale ale vântului), la care se adaugă problema neexecutării lucrărilor de defrișare și toaletare a vegetației, adusă în mod recurent la cunoștința unităților teritorial-administrative de pe raza județului. Deși există o hotărâre a Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, nr. 38/2019, care prevede că autoritățile locale au obligația de a executa lucrări de defrișări sau toaletare la arbori și vegetație, cu respectarea normelor în vigoare, precum și cu asistența personalului operatorului de distribuție, acest lucru nu se întâmplă. Este motivul real al celor mai multe întreruperi accidentale din mediul rural, mai ales în condiții de vreme nefavorabilă. Îi asigurăm pe toți utilizatorii rețelei de distribuție că echipele DEER - Sucursala Galați depun, de fiecare dată, toate eforturile pentru remedierea avariilor în cel mai scurt timp posibil", menționează Biroul de presă al companiei.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Fără curent în mai multe localităţi gălăţene, din cauza vântului puternic

Distribuţie Energie Electrică România (DEER) informează că astăzi, 08 februarie 2022, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile (COD GALBEN DE VÂNT), au fost afectate parţial instalaţiile din aria de acoperire a DEER, zona Muntenia Nord. În judeţul Galaţi, la ora 12.00 erau nealimentate cu energie electrică localităţile Găneşti, Comăneşti, Prodăneşti, Puricani, Săseni, Aldeşti. Sucursala Galaţi are în acest moment 4 echipe pe teren, care acţionează pentru remedierea defecţiunilor apărute. Intervenţiile echipelor DEER vor continua până la alimentarea integrală a tuturor zonelor afectate.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Avarie electrică majoră la Galaţi

Marți după-amiază, mii de consumatori din mai multe cartiere din Galați au rămas fără curent electric, timp de peste trei sferturi de oră. Au fost afectați consumatori casnici și societăți comerciale în special din partea nordică a municipiului, inclusiv mall-ul Shopping City, dar și din zona centrală.

Conform reprezentanților companiei Distribuție Energie Electrică România (DEER), situația a fost cauzată de un „incident deosebit” produs, în 21 iunie, la ora 17,58, în Stația de Înaltă Tensiune Galați Nord, care a constat în avarierea unui transformator de curent în celula de 110 kV Smârdan. „La ora 18,07, echipele DEER au demarat procedurile de preluare a consumatorilor, iar la ora 18,45, incidentul a fost lichidat. Au fost afectați consumatori din zonele: Micro 38, Micro 39 A, B și C, Micro 40, Cartier Aviației și, parțial, Străzile George Coșbuc și Domnească”, au precizat reprezentanții DEER, la solicitarea „Vieții libere”.

În condițiile în care avaria a lăsat fără curent electric, timp de 47 de minute, o mare parte dintr-un oraș de talia Galațiului, ne-am așteptat ca DEER să dea publicității, din proprie inițiativă și cât mai repede, un comunicat în care să explice motivele întreruperii furnizării. Compania a transmis un comunicat, însă numai la solicitările repetate ale „Vieții libere”, miercuri, la ora 14,00. Adică, la 20 de ore după incident!

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Investiții de 38 de milioane de lei în rețeaua electrică din județul Galați

Compania Distribuție Energie Electrică (DEER) - Sucursala Galați anunță un plan de investiții pentru modernizarea și dezvoltarea sistemului de distribuție a energiei electrice de aproximativ 38 de milioane de lei, în acest an, valoare peste cea a anului trecut.

Conform unui comunicat remis de companie, direcțiile principale ale investițiilor prevăzute pentru acest an vizează „asigurarea unui nivel optim de tensiune, îmbunătățirea calității energiei electrice, reducerea numărului de deranjamente, reducerea pierderilor în rețea și, implicit, reducerea costurilor cu mentenanța”.
Se explică astfel și numărul mare al întreruperilor programate de furnizare a energiei electrice în zona Foltești. În ultimele luni, pe site-ul DEER au fost anunțate opriri de curent în zona respectivă aproape zi de zi, câte opt ore de fiecare dată. Conform comunicatului citat, modernizarea rețelei de distribuție în zona Foltești reprezintă una dintre cele mai importante investiții pentru continuarea dezvoltării infrastructurii de rețea din județ. „Lucrările de investiții sunt aproape de finalizare și vor avea drept rezultat creșterea siguranței în funcționare și în exploatare și îmbunătățirea nivelului de tensiune”, se afirmă în document.
„În cadrul proiectului, în cinci posturi de transformare aeriene (PTA) au fost montate echipamente de ultimă generație. În valoare de aproximativ 4,6 milioane lei, investiția de pe raza localității Foltești a presupus și modernizarea a peste 500 de branșamente monofazate, 5 branșamente trifazate și montarea de blocuri de măsură și protecție, în exteriorul clădirilor, în locul firidelor existente, precum și refacerea coloanelor de la BMP (blocuri de măsură şi protecţie - n.r.) la tabloul fiecărui abonat. Blocurile de măsură au fost dimensionate astfel încât să permită, în viitor, montarea contoarelor inteligente”, se precizează în documentul citat.
În decursul acestui an urmează să fie finalizate și alte lucrări de investiții majore. Una dintre acestea este modernizarea rețelei de distribuție în zona PTA 5571 Tătarca Sat și PTA 5578 Șivița, iar o a doua, modernizarea celulei 110kV Băleni și introducerea în sistem a stației 110/20kV Foltești. Se vor introduce, de asemenea, în sistem de telegestiune 1.524 de contoare și 160 de BMP-uri aparținând consumatorilor de tip agent economic.
Nu în ultimul rând, pentru orizontul mediu, compania are în plan modernizarea stațiilor de transformare, trecerea rețelelor de la 6 și 10kV la 20kV și securizarea rețelelor de joasă tensiune, în vederea reducerii pierderilor de energie electrică.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.