Jump to content

Curse auto pe străzile oraşului


Recommended Posts

Posted

... al treilea a înțeles că trebuie să mă ocolească prin spate!  #-O       Da, era bărbat la volan.

Doar idiot =P~  ...  generalizand inseamna ca 1/3 dintre soferi te-ar fi ocolit prin spate.  8-}

  • 2 weeks later...
Posted

ca de obicei urc pe faleza, dinspre elice catre ITM, pe banda I, cu o viteza civilizata (70-80 km/h). I-) la inevitabila intersectie de la VIVA parc, un l-) cu minicooper argintiu 77-XYZ, intra dinspre mazepa, la 2 m in fata mea. il semnalizez sonor corespunzator, iar reactia lui instinctiva - incetineste pana la limita opririi, apoi imi arata acele degete folosite pentru prietena de langa el. Dupa care demareaza scaparand pietricele in directia IVAS. Ma incercau simultan doua sentimente: de ura fata de ceausescu (pentru interzicerea avorturilor - poate ca mama lui ar fi fost mai fericita daca nu-l pastra) si de "iarta-l doamne ca nu stie ce face" - pe cele ce i-o dat permis pe mana :-W

Posted

Tare!!  Mi-a placut cum ai scris... cu degetele pt prietena lui si cu muma-sa nefericita din cauza "decretului"...  =)) 

  • 1 month later...
Posted

Buna seara!

 Ajutati-ma cu un raspuns la urmatoarea intrebare: cine administreaza semafoarele din Galati, daca si unde au un sediu? (o denumire ceva, restul caut pe net, adresa sau nr de tel). Va multumesc anticipat si scuze eventual daca intrebarea a mai fost pusa! 

    Cu respect.

Posted

Femeile sunt mai slabe si intra in panica mai usor, se pierd cu firea, se sperie si calca acceleratia in loc de frana sau altele...  Ar trebui masini speciale pentru ele, hidramate sau cine stie. Nu zic ca toate dar oricum.

Se intampla si la barbati, mai rar dar barbatii fac accidente din cauza teribilistului, a vitezei, smekeriei... sunt mai nervosi. :)

Posted

Aseara era unul parcat pe spatiul verde din zina semaforului din Tiglina (Barladeanu). O masina scumpa, sport, incerca sa iasa de acolo dar derapa din cauza noroiului. Peisaj sub denumirea generica "Chemarea pamantului".

... imi pare rau ca nu am apucat sa-i fac o poza! Era dovada clara ca incepem sa ne civilizam si sa iesim de sub "conceptul comunist" de a nu calca spatiul verde.

  • 2 weeks later...
Posted

Azi dimineață la 5,40, ceață deasă cu vizibilitate sub 200 de metri, niscaiva polei pe drum... Mai sus de Neacșu, un Cielo, GL-09-MER, parcat pe contrasens, țășnește în fața mea, tăind linia dublă continuă... Mă credeți dacă vă spun că individul nu se obosise măcar să-și curețe geamurile laterale de pojghiță?

  • 2 weeks later...
Posted

Semne bune anul are....

in jurul orei 17.30, la semaforul de la IREG (bd.Scanteii) , la 2-3 metri de semafor, un audi A3 argintiu GL-XX-MWA opreste. Se aprind luminile de avarie, iar soferul se duce la chiosc pentru a cumpara ceva. Evident se aseaza civilizat la rand, urmand ca circulatia sa se desfasoare prin ocolirea carutzei lasate-n drum  8-} sa mai comentam ceva despre comportamentul indus de tipul de masina condus??

  • 2 years later...
Posted

Peste 1.000 de șoferi gălăţeni au fost amendați pentru viteză în ultimele zile

Săptămâna trecută şi mai cu seamă zilele de sâmbătă şi duminică, când mii de gălăţeni şi-au sărbătorit onomastica, a fost greu pentru conducătorii auto să se înscrie în limitele legii când au pornit la drum. Fie s-au grăbit, fie au riscat şi au gustat ceva alcool înainte de a pleca la drum ori au omis centurile de siguranţă, cert este că şoferii au picat ca muştele în faţa zecilor de filtre ale poliţiei, care au împânzit drumurile. Nu mai puţin de 1.494 de amenzi au fost date cu dărnicie contravenienţilor din trafic, lideri incontestabili ai clasamentului fiind cei care au depăşit limita de viteză.

"1.010 conducători auto au fost sancţionaţi pentru depăşirea limitei legale de viteză, ca urmare a acţiunii concentrate derulate de Serviciul. Rutier. 41 de poliţişti au acţionat zilnic, cu 13 aparate radar, aceştia reţinând, ca urmare a constatării cazurilor de depăşire a limitei de viteză, 32 de permise de conducere, complementar sancţiunilor pecuniare", precizează cms. şef Ştefan Gohoreanu, din cadrul IPJ Galaţi.

De zece ori mai puţini au fost cei prinşi fără centurile de siguranţă, în timp ce 23 de şoferi au fost depistaţi conducând "puţin băuţi". 20 dintre aceştia au picat în plasă numai în zilele de Sf. Gheorghe şi Florii. Toţi cei depistaţi cu alcoolemie la volan au rămas fără permise, numărul total al şoferilor care au predat carnetele ridicându-se la 92. Alături de cei prinşi făcând depăşiri riscante, neacordând prioritate, traversând neregulamentar sau vorbind la telefon în timpul condusului, contravenienţii de mai sus au de plătit amenzi al căror cuantum depăşeşte suma de 314.000 de lei.

În şase situaţii, şoferii au încălcat legea mai grav decât ar presupune o simplă contravenţie. Patru au condus fără permis, iar doi au combinat nefericit volanul cu alcoolul în exces, ceea ce le-a atras, fiecăruia, câte un dosar de cercetare penală.

viata-libera.ro

  • 5 years later...
Posted

Gălățenii din Port, duși de nas cu promisiuni. Siguranța circulației, rezolvată doar pe hârtie

Promisiunile vin și pleacă, liniuțele rezistă! La mai bine de șase luni de când numeroși gălățeni care locuiesc la blocurile de pe strada Portului, pe segmentul cuprins între Palatul Navigației și Liceul de Marină, trăgeau un semnal de alarmă public privind traficul infernal și cursele de mașini care se derulau în zonă, noapte de noapte, autoritățile încă sunt la faza de promisiuni neonorate! Practic, nici măcar limita de viteză, cea mai proximă măsură, nu a fost implementată, iar limitatoarele de viteză au rămas la stadiul de vis frumos.

În luna martie a acestui an, o serie de sesizări venite din partea unor gălățeni care locuiesc pe strada Portului atrăgeau atenția asupra unui fenomen greu de combătut, a cărui rezolvare, măcar parțială, ar sta în pixul (și nu numai) autorităților cu abilități în domeniul siguranței rutiere. Oamenii susțineau că, noapte de noapte, șoferii pasionați de viteză, cu mașini puternice, își forjau motoarele pe segmentul de stradă care nu măsoară mai mult de un kilometru. Zgomot și mult pericol pentru pietoni, mașini și, nu în ultimul rând, pentru liniștea publică.
Demersurile făcute de proprietarii care bifau nopți albe, la fel ca și cele inițiate de "Viața liberă", care a prezentat situația cel puțin deranjantă, au fost onorate cu promisiuni din partea administratorului drumului, Primăria Municipiului Galați, care în aceeași lună martie susținea că va iniția în cadrul comisiei pentru siguranța circulației propunerea de reducere a limitei de viteză de la 60 la 50 km/h și că, până la finele acestui an, va proceda la montarea unor limitatoare de viteză, care să îi împiedice pe vitezomani să mai tureze motoarele la valori amețitoare și asurzitoare. Prima idee s-a concretizat, însă doar pe hârtie, fiind aprobată reducerea limitei de viteză. Nu și în practică, la aproape jumătate de an de la aceste promisiuni, situația deranjantă persistând, la fel ca şi indicatoarele vechi de pe stâlpi, care permit o viteză maximă de 60 km/h.
"Pentru că nu s-a schimbat nimic, în luna august am făcut o nouă adresă la Primărie, la care am primit un răspuns halucinant. Au reconfirmat că s-a aprobat reducerea limitei de viteză și că indicatoarele rutiere care stipulau vechea limită de 60km/h au fost demontate și că noua limită este 50 km/h. Dar chiar și după ce am primit răspunsul, emis pe data de 30 august 2021, indicatoarele erau tot acolo! De asemenea, am fost informat că în programul de lucrări pe anul 2021 sunt incluse realizarea a două treceri de pietoni supraînălțate pe strada Portului, marcate și semnalizate conform normelor legale în vigoare", ne-a spus Z.V., un gălățean care locuiește în zonă și care a încercat să rezolve problema pe calea comunicării cu autoritățile.
Dovada că la nivel de autoritate se confirmă a mia oară că nu știe stânga ce face dreapta o reprezintă faptul că joi, 2 septembrie 2021, indicatoarele care stabileau viteza maximă de 60 km/h, montate pe stâlpii de pe strada Portului, erau încă pe poziții, contrar celor afirmate în răspunsul oficial redactat de Primărie cu câteva zile mai devreme. Restul supozițiilor și promisiunilor sunt de prisos.

viata-libera.ro

Posted

Indicatoarele de viteză de pe strada Portului au fost demontate pe repede-nainte

În urma readucerii în atenție a unei situații revoltătoare vizavi de traficul de pe strada Portului, de măsurile luate de autorități pentru remedierea pe cât posibil a problemelor și mai ales a unei contradicții flagrante între ceea ce se întâmpla în teren și ceea ce se consemna în documentele oficiale ale Primăriei, municipalitatea a recurs la un gest disperat, ca să șteargă urmele inadvertenței că pe strada Portului nu mai este valabilă, oficial, viteza maximă de 60 km/h.

Indicatoarele care arătau că este permisă circulația vehiculelor cu viteza maximă de 60 km/h pe strada Portului, pe segmentul cuprins între Palatul Navigației și Liceul de Marină, au dispărut ca prin minune, la sfârșitul săptămânii trecute, la jumătate de an de când Primăria a dat asigurări că, prin comisia pentru siguranța circulației, a fost aprobată reducerea vitezei maxime pe strada Portului de la 60 km/h la 50 km/h. Măsura, care s-a dorit a fi dublată de o alta, respectiv, montarea limitatoarelor de viteză, a fost adoptată ca urmare a numeroase sesizări venite din partea oamenilor care locuiesc în zonă, care reclamau vitezele mari cu care se circula în zonă, mai ales pe timpul nopții, și pericolele la care se expun pietonii când vor să traverseze strada. A fost adoptată doar pe hârtie, pentru că, în practică, indicatoarele care stipulau vechea limită de viteză rămăseseră pe poziții, iar de limitatoare încă nu putea fi vorba. Situație contrazisă, parțial, scriptic de Primăria Galați, care încerca să îi convingă pe petiționarii care voiau să își rezolve problema că realitatea este alta și că măsurile au fost implementate. Asta s-a întâmplat însă abia vineri, 3 septembrie, după readucerea situației în atenția publică în "Viața liberă".

"Au venit și au scos indicatoarele vechi, despre care ei spuneau în adresa pe care mi-au trimis-o că fuseseră date jos demult. Nu au mai montat însă altele, au lăsat stâlpii așa", ne-a spus Z.V., gălățeanul care a încercat să rezolve problema pe calea dialogului cu autoritățile. Rămâne de sperat că noile indicatoare, care vor stipula noua viteză aprobată, de 50 km/h, vor fi montate în viitorul cât mai apropiat, pentru ca șoferii să știe până la cât pot călca pedala de accelerație și peste ce valoare riscă să fie amendați.

viata-libera.ro

Posted

Se montează limitatoare de viteză la trecerile de pietoni de pe strada Portului

Măsurile de limitare a vitezei pe strada Portului au început să fie puse în aplicare zilele acestea, la jumătate de an după ce municipalitatea, în calitate de administrator al drumului, a decis implementarea unor soluții care să pună capăt "liniuțelor" făcute de șoferii amatori de viteză.

După ce la finele săptămânii trecute au fost scoase de pe stâlpi vechile indicatoare care stipulau viteza maximă admisă de 60 km/h, urmând probabil a le face loc celor care vor stabili o viteză cu 10 kilometri mai mică, s-a trecut la partea a doua a măsurilor: supraînălțarea uneia dintre puținele treceri de pietoni aflate pe segmentul cuprins între Palatul Navigației și Liceul de Marină. Este vorba despre marcajul aflat în apropierea intersecției cu strada Navelor, care va fi ridicat asemenea celorlalte marcaje de pe Faleza Superioară, astfel încât să forțeze limitarea vitezei și asigurarea traversării în condiții de siguranță sporită.

O lucrare similară va fi făcută, în perioada următoare, și la trecerea de pietoni din dreptul Liceului de Marină.

viata-libera.ro

  • 2 years later...
Posted

Poliția Rutieră a ieșit la vânătoare de „liniuţe” şi vitezomani nocturni

Șoferii care folosesc arterele principale din oraș drept piste de raliu au avut parte de emoții la finele săptămânii trecute. Echipajele Poliției Rutiere au stat la pândă în fiecare noapte și au reușit, în câteva cazuri, să îi tragă pe dreapta pe inconștienții care ”zburau” pe carosabil. Doar trei dintre ”piloții” de ocazie au rămas pietoni.

Coșmar pentru cei care locuiesc pe marile artere din Galați, pentru șoferii care au drumuri prin oraș la ore târzii și chiar pentru pietoni. Vitezomanii care folosesc străzile principale drept piste de raliu nu sunt de ieri, de azi o prezență nocturnă deranjantă și periculoasă, în multe cazuri existând reacții disperate ale gălățenilor exasperați pe de o parte de inconștiența acestora, iar pe de altă parte de prea puțina reacție și intervenție a autorităților.

La finele săptămânii trecute, arterele principale din oraș au fost împânzite de echipajele de Poliție Rutieră care au reușit să le facă surprize neașteptate celor ce au forjat motoarele între două semafoare sau, după caz, au ”rupt” asfaltul pe galben intermitent. Ceea ce au reușit să consemneze agenții în acțiunile desfășurate între orele ”de vârf”, respectiv 22,00 - 2,00, nu a făcut decât să confirme o realitate veche și imposibil de combătut în absența echipajelor permanente care să supravegheze traficul în zonele sensibile.

”În cadrul acestor activități, polițiștii au folosit, pe lângă aparatele radar, și aparatele etilotest și Drugtest, pentru depistarea şoferilor care conduc vehicule pe drumurile publice sub influența alcoolului ori a substanțelor psihoactive. Pe parcursul acțiunii au fost aplicate 28 de sancțiuni contravenționale, în valoare de 9.730 de lei și au fost reținute două permise de conducere pentru depășirea limitei de viteză. Totodată, unui conducător auto i-a fost suspendat dreptul de a conduce autovehicule pe drumurile publice, întrucât nu ar fi respectat culoarea roșie a semaforului care i se adresa și și-ar fi continuat deplasarea", a precizat cms. șef Felicia Tudoran, purtătorul de cuvânt al IPJ Galați.

Numărul destul de mare de nereguli depistate în câteva ore de acțiune la ore sensibile i-a determinat pe polițiști să continue acest gen de razii, cel puțin pe perioada sezonului cald. ”Scopul acestor măsuri este de a spori siguranța rutieră, de a descuraja comportamentele periculoase și de a reduce numărul accidentelor”, a mai adăugat reprezentantul Poliției Galați.

viata-libera.ro

  • 1 month later...
Posted

Gălățeni terorizați de cursele nocturne de pe faleză

Este weekend, adică timp de odihnă, relaxare și liniște pentru mulți dintre gălățeni. Din păcate, pentru locuitorii blocurilor "Dafin" și "Gorun", care pot admira Dunărea de la ferestrele apartamentelor, urmează alte nopți cu "senzații tari" auditive. Cu somnul spulberat de zgomotul motoarelor turate la maxim de șoferii care rulează pe "pista de avion" a bulevardului Marea Unire. Ca să nu-i mai punem la socoteală pe "DJ de volan", care-și transformă mașinile în cluburi ambulante, punând muzica să urle în boxe. Încă din luna mai, două asociații de proprietari au cerut Primăriei instalarea unor limitatoare de viteză, amplasarea unor camere de supraveghere și reducerea vitezei de deplasare, pe timpul nopții, la 30 km/h, în zona rezidențială din vecinătatea Hotelului "Faleza". S-au ales însă doar cu promisiunea supraînălțării trecerii de pietoni din dreptul Restaurantului "Blue Aqua", măsură încă neonorată.

În urma numeroaselor reclamații făcute de membri, Asociațiile de proprietari nr. 156 Dafin și 156 Bis Arhipelag au semnalat Primăriei Galați, printr-o adresă oficială înregistrată pe 9 mai 2024, că bulevardul Marii Uniri se transformă, noaptea, în "pistă de motociclete și autovehicule ale căror motoare par a fi fost modificate cu scopul de a face cât mai mult zgomot".

Ce au cerut proprietarii

"Nu suntem absurzi să nu înțelegem că este o stradă pe care se circulă! Mulți dintre cei care locuim în această zonă ne deplasăm cu mașinile, dar fără să turăm motoarele la maxim. Plângerile membrilor asociațiilor noastre sunt întemeiate pentru că ni s-a confiscat dreptul la odihnă. Unii dintre noi sunt bolnavi, au vârste înaintate, mai sunt și copii, iar majoritatea adulților merg la serviciu neodihniți, acest fapt afectându-ne tuturor sănătatea", au scris cetățenii Primăriei.

"Credem că ar fi o idee bună să adoptăm o astfel de conduită rutieră prin amplasarea unor indicatoare care stabilesc viteza de deplasare pe timpul nopții la 30 km/h. Amplasarea câtorva camere de supraveghere poate ar mai tăia elanul doritorilor de adrenalină. Fundamentale sunt instalarea de limitatoare (metalice) de viteză montate liniar pe ambele benzi ale bulevardului", au solicitat cetățenii.

Ce le-au răspuns polițiștii

De la polițiștii locali din cadrul Secției 1, cetățenii au aflat despre verificările făcute, în zile și la intervale orare diferite, cu privire la tulburarea liniștii și a ordinii publice şi că s-a reușit "prevenirea unor fapte antisociale". Locuitorilor celor două blocuri li s-a recomandat să semnaleze telefonic, în timp util, neregulile din trafic, un echipaj urmând să se deplaseze "în cel mai scurt timp".

Polițiștii rutieri le-au transmis, la rândul lor, că au sancționat conducătorii auto care au săvârșit abateri și că le-au atras atenția participanților la trafic că, potrivit prevederilor legale, "conducerea intenționată a unui vehicul prin accelerarea repetată a motorului, de natură a stânjeni persoanele aflate în zona drumului public constituie comportament agresiv". "Sesizarea rămâne în atenția noastră, urmând a fi planificate în continuare activități în zona vizată, în limita efectivelor avute la dispoziție, cu scopul impunerii unui climat de disciplină în rândul participanților la trafic", a fost asigurarea primită de cetățeni.

Aviz negativ de la Primărie

"Propunerile privind limitarea vitezei pe timpul nopții și montarea pe carosabil a dispozitivelor de limitare a vitezei, pe bulevardul Marea Unire, în dreptul Hotelului «Faleza» au fost analizate în cadrul Comisiei Municipale pentru Siguranța Circulației și au primit aviz nefavorabil", le-a transmis Primăria celor două asociații de proprietari. Autoritățile au argumentat că trecerea pentru pietoni din dreptul scărilor monumentale, în proximitatea Hotelului "Faleza", este supraînălțată și că, la toate trecerile pentru pietoni de pe bulevardul Marea Unire este montat indicatorul rutier C29 - Limitare de viteză la 30 km/h.

În ceea ce privește camerele radar fixe, municipalitatea a răspuns că, la momentul actual, cadrul legislativ existent nu reglementează modul în care se pot amplasa.

"În programul de lucrări al compartimentului de resort din cadrul Primăriei, este inclusă realizarea unei treceri pentru pietoni supraînălțată în dreptul Restaurantului «Blue Aqua»", a fost singura promisiune dătătoare de speranță a Primăriei.

"Coșmarul nostru continuă"

Asta reclama printr-o nouă adresă, transmisă autorităților pe 9 iulie, gălățeanul Gheorghe Coatu, pe care cele două asociații de proprietari, 156 și 156 bis, l-au împuternicit să continue demersurile: "Coșmarul nostru continuă. Din aprilie și până în noiembrie, de la ora 23,00 începe nebunia nocturnă, se intensifică și continuă până la 4 dimineața. Pentru a avea o imagine limpede a situației, să știți că de la Navrom până la Parcul Viva, strada este pistă de avion. Noi privim neputincioși de la ferestre circulația care n-are nimic de-a face cu cei 30 km/h. Se circulă și cu viteze de 150 km/h! Accelerează, claxonează, bruiază, se duc, se întorc, n-au treabă! Iar toată această demență auto răsună în apartamente, în dormitoare, în somnul nostru, pentru că zgomotul nu este absorbit de nimic. Faleza este cheală!", ni s-a plâns nouă și autorităților Gheorghe Coatu.

A cerut cu insistență, în numele său și al vecinilor din cele două blocuri, limitatoare de viteză și coborârea vitezei la 30 km/h pe timpul nopții, așa cum se întâmplă în străinătate în zonele rezidențiale.

De la Primărie a primit același răspuns ca în luna mai.

Măcar un termen

Pentru că singura soluție luată în calcul de Primărie este amenajarea unei treceri pentru pietoni supraînălțate, în dreptul Restaurantului „Blue Aqua”, am solicitat să ni se comunice un termen privind transpunerea în realitate a acestei măsuri: "Amenajarea unei treceri pentru pietoni supraînălțată în zona respectivă este inclusă în programul de lucrări al compartimentului de specialitate. Astfel, ne propunem ca aceasta să fie realizată până la sfârșitul anului, cu precizarea că obiectivele de investiții sau de reparații sunt structurate în funcție de priorități, de situații neprevăzute, dar și de resursele financiare", ne-a răspuns Compartimentul de presă al Primăriei Galați.

viata-libera.ro

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.