dcp100168 Posted August 18, 2009 Posted August 18, 2009 Transportatorii îşi fură unii altora clienţii * Deşi a câştigat licitaţia pentru concesionarea traseului Galaţi -Vânători, firma SC ACJ Globe Tour a pierdut în justiţie procesele intentate firmei licenţiate de autorităţile locale din Vânători, astfel că transportatorii se „dublează” pe aceeaşi rută. Cazul Vânători este un exemplu despre cum nu trebuie să fie făcut transport judeţean. De peste un an de zile Primăria Vânători a autorizat operatorul de transport SC Vix Top să realizeze curse pe ruta Vânători-Galaţi. Problema este că pe acelaşi traseu a primit licenţe de transport firma SC ACJ Globe Tour, care câştigase licitaţia organizată de Consiliul Judeţului (CJ) Galaţi. Cum Autoritatea Judeţeană de Transport din cadrul CJ Galaţi nu a reacţionat la această anomalie, cei doi operatori de transport au ajuns la judecată. Lucrurile au căpătat până la urmă o turnură politică, în condiţiile în care primăriţa din comuna Vânători, a declarat că, la nevoie, firma SC Vix Top poate circula şi gratuit. De cealaltă parte, preşedintele Consiliului Judeţului (CJ) Galaţi, Eugen Chebac, susţinea în cadrul unei comisii de dialog social că a fost organizată o licitaţie pentru traseul Galaţi-Vânători, iar dreptul de-a transporta călători îl are doar firma care a primit concesiunea, respectiv ACJ Globe Tour. Autoritatea Judeţeană de Transport nu a făcut nimic, iar microbuzele celor doi operatori de transport circulă pe acelaşi traseu. Scandalul s-a mutat în instanţă după ce firma ACJ Globe Tour a cerut respectarea rezultatului licitaţiei, dar instanţele gălăţene nu au privit aşa lucrurile. Judecătorii de la Tribunal şi Curtea de Apel Galaţi au apreciat că Primăria Vânători are dreptul să elibereze licenţe pentru transportul local. Şi aşa am ajuns de unde am plecat. Bulibăşeala juridică din transportul judeţean continuă după ce în urmă cu aproximativ o lună Autoritatea centrală de reglementare în transporturi a cerut Primăriei Vânători să limiteze licenţele de transport doar la limita teritorială a localităţii. Ceea ce bineînţeles că nu s-a întâmplat. http://www.adevarul.ro/rss/articol/gala ... entii.html N-am înţeles de ce e rău să existe mai multe maşini pe traseu...
Mikka Posted August 19, 2009 Posted August 19, 2009 N-am înţeles de ce e rău să existe mai multe maşini pe traseu...Nu-i rau. Dar lucrul asta trebuia sa se stie de la inceput. E cam nasol sa-ti faci niste calcule, sa investesti in niste masini (poate) si apoi sa constati ca apare din senin o alta firma care-ti ia din clienti, asta dupa ce tu participi la o licitatie iar celalalt nu "prea".
Guest kaisin Posted August 19, 2009 Posted August 19, 2009 E piata libera, concurenta, de ce sa nu fie mai multe masini atat timp cat legea permite ?
George Posted August 19, 2009 Posted August 19, 2009 Eu nu pot intelege de ce daca in articol e vorba despre maxi-taxiurile care fac transport intrajudetean si interjudeteran, in poza din articol apar maxi-taxi ce fac trasee in oras.
Guest kaisin Posted August 19, 2009 Posted August 19, 2009 Pentru ca a fost fotografia disponibila. Probabil pentru a fotografia una din masinile societatilor in cauza trebuia sa se deplaseze cineva pina in bariera Traian !
Mikka Posted August 19, 2009 Posted August 19, 2009 E piata libera, concurenta, de ce sa nu fie mai multe masini atat timp cat legea permite ?O fi piata libera, dar si asa trebuiesc respectate niste conditii. Iar faptul ca o madam primar spune ca o firma va face eventual si moka aceste curse, numai a piata libera si concurentiala nu arata. Si, la coada-cozii, la ce naiba s-a mai organizat licitatie la CJ (pe baza unei legi), daca orice primarie din judet da licente dupa cum vrea muschiul primarului?
Guest kaisin Posted August 19, 2009 Posted August 19, 2009 Tocmai de aceea am precizat :...atat timp cat legea permite !
Mikka Posted August 19, 2009 Posted August 19, 2009 ...atat timp cat legea permite Ideea era ca legea NU permite unei primarii de comuna sa acorde licente oriunde prin judet...
toto Posted August 19, 2009 Posted August 19, 2009 E piata libera, concurenta, de ce sa nu fie mai multe masini atat timp cat legea permite ? Atunci de ce s-a mai facut licitatia? Si in oras sunt anumite firme care au dreptul sa faca maxi-taxi. Ar fi un haos daca fiecare care are o masina s-ar apuca sa faca taximetrie. Oricum nu e corect ca unii sa participe la licitatie... iar altii... Autoritatea Judeţeană de Transport nu a făcut nimic, iar microbuzele celor doi operatori de transport circulă pe acelaşi traseu. Scandalul s-a mutat în instanţă după ce firma ACJ Globe Tour a cerut respectarea rezultatului licitaţiei, dar instanţele gălăţene nu au privit aşa lucrurile. Judecătorii de la Tribunal şi Curtea de Apel Galaţi au apreciat că Primăria Vânători are dreptul să elibereze licenţe pentru transportul local. Eu stiam ca pentru problemele judetului se ocupa Consiliul Judeţului (CJ) Galaţi. Primaria Vanatori a emis licente pentru transportul local... deci firma care are aceste licente sa faca transport ... sa-l faca doar local... adica prin comuna, pe alei si ulite.
Guest kaisin Posted August 20, 2009 Posted August 20, 2009 Reformulez, pentru cine nu intelege din prima : daca legea permite, in conditiile liberei piete si a concurentei, de ce sa nu existe mai multe masini, si nu ale aceleiasi societati, pe acelasi traseu ?Dezvolt : legea, in cazul in care nu are prevazuta o limitare a tarifelor de transport, ar trebui sa stipuleze acordarea de minim 2 licente pentru acelasi traseu. Altfel, unde mai e concurenta ? Pe de alta parte, legea ar trebui sa impuna transportatorului efectuarea traseului pentru care a castigat licenta, pentru o minima perioada de timp din cei 5 ani pentru care e acordata licenta. Insa, din cauza legii facute pe genunchi, a lipsei de concurenta si nu in ultimul rand a modalitatii de acordare a licentelor (atribuire electronica) avem transportatori cu licenta care nu au efectuat nici macar o cursa pe unele rute judetene, sau chiar transportatori care nu s-au mai obosit sa-si ridice licenta pentru ca traseul respectiv nu-i interesa !Referitor la licenta eliberata pentru VIX TOP srl : daca baietii au fost destepti si si-au luat licenta in baza legii 38/2003, atunci au dreptul sa faca curse Vanatori-Galati si retur !
Mikka Posted August 20, 2009 Posted August 20, 2009 @kaisin:Reformulez pentru cei care nu vor sa inteleaga:Ultimul tau post este doar o speculatie, fara a avea legatura cu situatia reala. "DACA permite", "AR TREBUI sa stipuleze", "AR TREBUI sa permita", "avem (??) transportatori cu licenta care nu au efectuat nici macar o cursa pe unele rute" - fara nume si dovezi si oricum, nici poveste in aceasta situatie! - din contra, etc., etc. Dar oricum, e mai misto asa, ca toata lumea sa circule cu dubele peste tot. Mare noroc ca intre Galati si Vanatori nu trebuie sa traversezi nicio cale ferata...
George Posted August 20, 2009 Posted August 20, 2009 Intre braila si Galati sunt 2 societat care fac curse Braila-Galati si retur: Gebamy si Aventin. Si chiar aproape de intrarea in Galati este o ale ferata. Dar mie nu o sa imi fie frica sa vin la Galati cu microbuzul
Guest kaisin Posted August 20, 2009 Posted August 20, 2009 @MikkaNu speculez nimic. Cieste site-ul CJ galati, legea concurentei, legea de infiintare a ARR, legea transportatorilor si legea acordarii licentelor de transport. Ai fi vrut sa-ti insir articole din fiecare in parte? Sau numele societatilor care au obtinut o licenta si apoi nu i-a mai interesat pentru ca traseul i-a fost "repartizat"? Cine este interesat citeste si trage concluzii !...Iar in legatura cu AR TREBUI : ai ceva impotriva in a-mi exprima opinia in legatura cu ce cred eu ca o anumita lege AR TREBUI sa contina ?
Mikka Posted August 20, 2009 Posted August 20, 2009 @kaisinCitesc, domnule, citesc. Tocmai de aceea consider ca exprimarile folosite de Dvs. nu au legatura cu realitatea. Binenteles, aveti deplina libertate de a va exprima opiniile, insa in acest caz sunt absolut "pe langa". Pentru a fi mai clar si pe scurt, pentru deplina intelegere a problemei, Primaria (CL) Vanatori nu are dreptul de a elibera "licente" de transport pentru alte rute decat cele din zona sa de administrare. Daca vor sa acorde licente pe trasee intre birtul satului si ultima fundatura din localitate, ok. Las la o parte faptul ca primarul localitatii nu are atributii in a propune/sustine preturi de zero lei pe cursa, faptul ca nu poate acorda "licente" fara licitatie etc., etc. Altfel, nu vad despre ce firme care nu si-au ridicat licenta/nu efectueaza curse (asa cum afirmati dumneavoastra) este vorba in acest articol.Deci, daca doriti sa continuam discutia, la obiect, va rog. Parerile despre diverse legi ma tem ca nu fac obiectul discutiei; puteti propune deschiderea sau deschide un subiect separat destinat acestor discutii.
Guest kaisin Posted August 20, 2009 Posted August 20, 2009 Binenteles, aveti deplina libertate de a va exprima opiniile, insa in acest caz sunt absolut "pe langa".Cum vine asta ? Daca am o opinie cu care nu esti de acord inseamna ca sunt "pe langa" ? Imi pare rau, dar un moderator ar trebui sa aiba o altfel de exprimare vis-à-vis de postarile membrilor. Credeam ca a disparut din mentalitatea romanilor replica "cine nu e cu noi, e impotriva noastra" !Pentru a fi mai clar si pe scurt, pentru deplina intelegere a problemei, Primaria (CL) Vanatori nu are dreptul de a elibera "licente" de transport pentru alte rute decat cele din zona sa de administrareChiar sunt curios cum ai ajuns la concluzia ca eu am afirmat contrariul !Altfel, nu vad despre ce firme care nu si-au ridicat licenta/nu efectueaza curse (asa cum afirmati dumneavoastra) este vorba in acest articol.Citesc, domnule, citesc.Nu prea ai citit, din pacate : http://www.cjgalati.ro/index.php?option ... 98&Itemid=Deci, daca doriti sa continuam discutia, la obiect, va rog. Parerile despre diverse legi ma tem ca nu fac obiectul discutiei; puteti propune deschiderea sau deschide un subiect separat destinat acestor discutii.Daca legile aduse in discutie fac referire la subiect, ceea ce s-a si intamplat, asta inseamna ca suntem on-topic, deci nu are rost sa deschidem un topic separat.PS Daca imi vorbesti la persoana a 2-a plural, dupa ce in multe alte postari m-ai tutuit, asta nu inseamna nici ca ma respecti, nici ca vrei sa devii autoritar in calitate de moderator. Respectul reiese din continut, nu din forma !
Mikka Posted August 20, 2009 Posted August 20, 2009 Desi nu mai vroiam sa continui discutia: din link-ul postat de dvs. reiese cumva ca firma care a castigat licenta pentru traseul Galati-Vanatori, a renuntat la ea (licenta)? Da/Nu Ati afirmat ca legea "ar trebui sa..." Este sau nu o parere strict personala asupra unei chestiuni legiferate (bine sau rau, e altceva)? Da/Nu Are Primaria (CL) Vanatori autoritatea de a acorda licente de transport persoane in afara zonei sale de autoritate? Da/Nu Poate un primar sustine o firma privata, inclusiv prin a afirma ca acea societate poate presta gratis niste servicii care oriunde in lumea asta sunt platite? Da/Nu Daca doriti mai pot continua. Dar ma tem ca veti raspunde iar cu niste trimiteri la chestiuni care nu au legatura cu problema noastra. PS "Cine nu e cu noi e importiva noastra" "Mentalitatea romanilor" wow... Mie chiar nu mi-a trecut prin cap asa ceva... Ma gandeam doar la a prezenta niste opinii personale. Se vede ca nu sunt din vremurile alea. Sa traiti!
Guest kaisin Posted August 20, 2009 Posted August 20, 2009 Prietene, cu riscul de a fi dat afara de pe forumul asta, am curajul sa afirm : ESTI TAMPIT ! Nu stiu cine te-a pus MODERATOR, insa nu ai stofa !Eu nu am afirmat ca respectiva firma a renuntat la licenta, ca Primaria Vanatori are dreptul de a elibera vreo autorizatie sau licenta, n-am afirmat nimic despre primarul din Vanaotri ! Dar, ca de obicei, sau cel putin in postarile comune, ai citit printre randuri ! Sau, cum am mai afirmat o data, nu intelegi limba romana !O opinie poate fi acceptata sau nu, poate fi eventual combatuta prin contra-argumente, nicidecum clasificata din start "neconforma". Pardon, "pe langa". Daca tot esti atat de bine informat de ce nu ma luminezi cum ar trebuie sa fie opinia mea in asa fel incat sa fiu "in miezul" problemei ? Dar vezi, nu poti. N-ai putut. Si nici n-ai sa mai poti de-acum inainte pentru ca in fata mea nu mai ai nici un fel de credibilitate, MODERATORULE. Atitudinea asta a ta imi demonstreaza inca o data, si cu atat mai mult cu cat esti MODERATOR, ca in Romania nu se mai poate schimba nimic in bine. Cu oameni ca tine, niciodata ! Prea v-ati inmultit, genul asta de oameni, care vorbesc mult fara sa spuna nimic.Si... stai linistit, traiesc, multumesc pentru urare ! Chiar traiesc foarte bine, sa stii !
dcp100168 Posted August 20, 2009 Author Posted August 20, 2009 Domnilor, vă propun să vă ignoraţi reciproc! Chiar nu se poate?
dcp100168 Posted February 26, 2012 Author Posted February 26, 2012 Transportatorii gălăţeni, „înzăpeziţi” financiar* Blocarea drumurilor de-a lungul şi latul judeţului a însemnat peste jumătate de lună „moartă” pentru transportatorii rutieri din judeţ * La pierderile financiare, nu se poate însă contabiliza şi câştigul unei experienţe cu învăţăminte pentru autorităţi *Transportatorii resimt acut sincopele pricinuite atât de natură, dar mai ales de lipsa de organizare a drumarilor, însă responsabilii locali consideră că au făcut chiar mai mult decât se putea face. În cele ce urmează vă vom prezenta experienţele prin care au trecut principalii transportatori rutieri gălăţeni.Dumony, frână pe afaceriCel mai mare dintre operatorii de transport gălăţeni, Dumony, are 50 de mijloace de transport, majoritatea autobuze, din care cel puţin 30 au stat pe dreapta complet. Pierderi de 10-12.000 de lei pe zi, timp de aproape trei săptămâni.Gheorghe Dumitru, patronul companiei: „Pierderea totală ajunge aproape la 250.000 de lei, cam 70 la sută din cifra de afaceri pe februarie, ca sume neîncasate din cauza neefectuării curselor. O gură de oxigen financiar i-a venit din cursele-convenţie locale, dar nici pentru Combinatul Siderurgic şi Şantierul Naval n-a putut presta cursele cu navetişti din judeţ.La astea ar trebui adăugate şi costuri procentuale de rovignetă, întreţinere a parcului şi asigurări plătite pentru o perioadă în care practic autobuzele au fost pe post de mobile. Ca să nu mai vorbim de impozitul pe nişte bunuri mobile care, practic, au fost literalmente imobile...”Gegi - când piratat, când înzăpezitLuci Gegi, patronul firmei omonime din Tecuci, e şi el nemulţumit. Cu 35 de autobuze şi microbuze, Gegi a trebuit să tragă aproape total pe dreapta, fără măcar vreo compensare din curse-convenţie. Pierderile sale s-au ridicat la aproape 10.000 de lei pe zi, timp de peste două săptămâni. Atâta doar că e mai obişnuit cu pierderile, precum unii cu bătaia. „Oricum, noi avem pierderi şi în restul anului, de 5-6.000 de lei pe zi, din cauza pirateriei. Iar când s-au deszăpezit drumurile, tot noi am fost copleşiţi de clienţi, că piraţii nu circulă decât atunci când e drumul bun. Iar dacă luăm un pasager în plus, peste capacitate, amenda e numai… 6.000 de lei. Amenzi europene la drumuri halal-europene...”.Călători puţini şi resemnare generalăHristache Bogatu - 40 de microbuze şi autobuze - e la fel de nemulţumit de cum (nu) au fost deszăpezite drumurile şi pierderile induse transportatorilor. Fiind şi consilier judeţean, dar şi cu antecedente sindicale, Bogatu e mai revoltat pe partea eminamente legală a chestiunii, dincolo de lipsa de organizare a autorităţilor (i)responsabile. El nu înţelege cum de s-au putut închide chiar şi acele secţiuni de drum pe care se putea circula, cum erau şoselele până la comune din vecinătatea Galaţiului „Duceam dimineaţa navetişti la muncă şi nu-i mai puteam întoarce seara acasă. Trebuiau să doarmă pe la rude sau să se întoarcă cu autostopul, fiindcă circulau doar autoturismele. În condiţiile în care oamenii plătiseră abonamente, iar drumul era vizibil circulabil. Aşa ceva e inadmisibil”.Nicolae Marin, de la „Ion Ştefu”, operatorul de transport al curselor din Pechea, clamează şi el pierderi de aproape 6-7.000 de lei pe zi. Cu 30 de microbuze şi patru trasee licenţiate, a înregistrat două săptămâni de inactivitate. „Cu siguranţă luna asta vom fi pe minus şi, cumulat, cred că în februarie vom ajunge la aproape 200.000 de lei pierderi, fiindcă acum mergem la subcapacitate din cauza nedeszăpezirii satelor.”Statul închide ochii şi cască buzunarulPe de altă parte, am reţinut la toţi cei intervievaţi că nu şi-au trimis angajaţii acasă, i-au plătit integral chiar şi pentru timpii morţi, şi-au pătit impozitele la zi, dovedindu-se, pe cât se poate, atât buni cetăţeni în serviciul public al concetăţenilor, cât şi agenţi economici corecţi faţă de stat. Statul, însă, nu doar că are o problemă în a le returna serviciile datorate în schimbul contribuţiilor, dar şi una de a accepta că ceea ce (nu) face e incorect, e chiar „inadmisibil”.În judeţ, drumuri încă greu circulabilePierderile continuă pentru transportatorii judeţeni de pasageri, din cauza drumurilor încă greu circulabile. Dumony nu poate folosi autobuzele achiziţionate cu leasinguri usturătoare, trebuind să trimită câte două microbuze pe anumite trasee - doi şoferi, două griji, costuri aproape duble...Gegi, din Tecuci, are aceleaşi probleme: drumuri prost deszăpezite spre Buciumeni, Brăhăşeşti şi Toflea. Folosesc doar microbuze fiindcă „nu se pot întâlni două autobuze pe drum, venind din sensuri opuse, n-au loc unul de altul”. Recent, unul dintre microbuzele firmei a rămas peste şapte ore în câmp, blocat de-o cisternă derapată pe zăpada groasă de-o palmă.Pentru „Ion Ştefu”, operatorul din Pechea, „era mai bine înainte, când stăteam pe dreapta. Măcar nu consumam motorină degeaba cum facem acum, cu doar doi-trei clienţi la o cursă. Degeaba ajungem noi în centrul comunei, dacă oamenii sunt încă înzăpeziţi în case şi n-are cine să meargă cu microbuzele noastre”, ne-a relatat Neculai Marin, administratorul firmei.Statul răspunde - atât se poateDe cealaltă parte, Drumuri şi Poduri SA, prin directorul Luciano Tudor, se arată neînduplecată de nemulţumirile transportatorilor. „Oamenii pot vedea şi cu ochii lor că s-a făcut tot ce se poate, fiindcă nu mai avem unde degaja zăpada. Sunt troiene de doi până la patru metri de o parte şi de alta, mai înalte ca autobuzul. Tecuciul s-a deszăpezit cu aproape zece miliarde, Galaţiul cu peste opt, noi a trebuit să deszăpezim 750 km în tot judeţul cu 11 miliarde (de lei vechi, n.n.).”Din postura de fost lider sindical, actualul consilier judeţean, dar şi patron de firmă de transport, Hristache Bogatu s-a arătat resemnat, chiar total neîncrezător, în succesul unui front comun al transportatorilor contra autorităţilor care i-au blocat, efectiv, în garaje. „Uneori nu-mi vine să cred în ce ţară trăim. Iar pe de altă parte, când mă uit în jur, toţi sunt speriaţi, învinşi şi nu vor să-şi creeze probleme suplimentare ridicând individual glasul”.viata-libera.ro
George Posted February 27, 2012 Posted February 27, 2012 Eu nu inteleg cum anume sa costa 11 miliarde deszapezirea a 750 km si cred ca vb de 750 km in linie de sosele. Pai ia sa o luam matematic: Excavatorul si camionul consuma motorina. Motorina e 6 lei litru iar ele consuma 40 litri la 100 km plus alti 40 litri/ ora pentru forta (excavatorul) sa zicem. Un camion luand matematic consuma: 300 litri la 750 km iar un excavator consuma 300 litri + sa zicem ca e trimis la traseu 12 ore alti 480 litri. In total avem 300+300+480= 1080 litri motorina (de 2 utilaje) Sa zicem ca primaria foloseste cate 10 astfel de utilaje ceea ce inseamna un consum de 10800 litri motorina x cu 6 lei = 64800 lei plus daca e sa luam in calcul uzura utilajelor, plata salariilor angajatilor de pe utilaje, cu sporurile lor cu tot, plus manopera + profitil; ajungem la concluzia ca deszapezirea a celor 750 Km, nu ar tb sa costa mai mult de 100000 lei! Pai atunci de unde dracu tariful exorbitant de 1100000 lei? Un tarif de 10 ori mai MARE! Unde naiba se duc atatia bani???? Sa declare vilele pe care si le vor construi in vara pe banii astia! pe acea diferenta de 90000 lei incasata pe NEDREPT!!!
Legumix Posted February 27, 2012 Posted February 27, 2012 in tariful pe km intra, nu numai costul motorinei ci si salariile angajatilor (cu taxele catre stat) si alte adiacente. Astfel, daca ai 5 utilaje, pe langa pretul motorinei pentru cele 5 utilaje, se adauga salariul celor 5 soferi. Pe langa asta, cei 5 trebuie coordonati de un sef (salarizat si acesta). Fiind vorba de drumuri extravilane, se adauga rovinieta mijloacelor respective. cauciucuri de iarna...etc
Mikka Posted February 28, 2012 Posted February 28, 2012 @george750 km de drum nu se deszapezesc intr-o zi.Daca pui sumele pentru combustibil pentru vreo saptamana, vezi ca te apropii de suma din articol. Plus cele mentionate de legumix. Plus ca daca-i lasi la Cuca Macaii sa scobeasca zapada mai ai si obligatia sa-i duc/aduci cu ceva, sa le asiguri ceva de mancare/lichide etc., etc.
dcp100168 Posted October 21, 2013 Author Posted October 21, 2013 Maxi-taxiul burduşit, o practică sau o întâmplare?* Un gălăţean, nemulţumit cum a circulat pe ruta Oancea-GalaţiClaie peste grămadă, aşa au circulat, recent, călătorii care au luat din Oancea un maxi-taxi spre Galaţi. Cel puţin aşa susţine domnul Sterian, care ne-a semnalat şi că şoferul microbuzului nici nu a dat bilete. „Deşi era de tip 16+1, în microbuz au urcat, pe parcursul drumului, mai mulţi călători, în aşa fel încât, la Galaţi au ajuns 30 de persoane. Ca să nu mai spun că mai erau şi trei copii, în braţele unor persoane”, ne-a spus gălăţeanul, iritat că ceilalţi călători nu s-au sinchisit de condiţiile în care au călătorit.De cealaltă parte, patronul firmei DanixMond Tur ne-a declarat că „nu se întâmplă niciodată ca şoferii să ia mai mulţi călători. De data aceasta am înţeles că a luat o rudă, care trebuia musai să ajungă la Galaţi. Au fost doi, maxim trei călători în plus. Cât despre bilete, le-am verificat dimineaţă la şofer şi erau rupte”. Patronul ne-a mai spus că şoferul e la prima abatere de acest gen şi că, aşa cum precizează fişa postului, riscă o scădere salarială de 20 la sută.Protecţia Consumatorilor şi poliţiştii au descoperit nereguliCât este însă întâmplarea un incident izolat şi cât o practică de zi cu zi a şoferilor de maxi-taxi? La ultimul control al operatorilor economici de transport judeţean, efectuat în vară de Protecţia Consumatorilor Galaţi împreună cu Poliţia Rutieră, comisarii şi poliţiştii au găsit şi călători care circulau în picioare. Iar printre rutele verificate a fost şi Galaţi - Oancea, pe care efectuează curse trei firme de transport, cele mai multe fiind ale firmei DanixMond Tur. „Aceasta este o practică a şoferilor de maxi-taxi, dar este una acceptată şi de călători, care, din păcate, nu realizează la ce pericole se expun. Vinovat este însă şoferul, el nu are dreptul să meargă cu călători în plus”, ne-a declarat Carmen Mihaela Tudor, comisarul-şef adjunct din cadrul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Judeţean.viata-libera.ro
LaurX82 Posted October 21, 2013 Posted October 21, 2013 Daaa, asta e veche si e practica, asa se poarta de mult timp si pe alte rute: Galati-Stoicani mai ales e jale, si Galati-Tg. Bujor si altele care pleaca din bariera traian, mai ales cele de Stoicani alea daca nu sunt pline ca oala de sarmale nu pleaca. Chiar uni din soferi spune ca daca nu ar lua oameni si in picioare nu ar iesi la profit. Eu sunt de parere, nu ii convine sa se desfinteze ca nu ii obliga nimeni.Ar trebui luate niste masuri cu aceste maxi-taxi unele ilegale ca nu da bilet nimeni, doar daca apare un radar pe drum inprastie niste bilete prin masina. Aici e si oameni vinovati, ar trebui sa refuze daca nu are loc pe scaun, dar cum stai cate o ora in bariera ca sa pleci... cateodata mergi cam in orice conditii, eu unul cand mergeam cu ele mai refuzam sa ma urc daca nu stateam jos sau daca nu era mai liber.
Derago Posted October 22, 2013 Posted October 22, 2013 (edited) Nu pot spune ca am mers de multe ori cu maxitaxi in exterior dar in oras pot numara pe degetele de la o mana de cate ori am primit bilet! Nu se dau bilete la maxitaxi!Am vazut o faza cand corpul de control ii face semn sa opreasca iar cand s-a apropoat (si probabil atunci l-a recunoscut) nenea politistul se face ca se intinde...Se stie fara ca nimeni sa recunoasca, faptul, ca majoritatea masinilor de transport in comun, de acest tip, apartin unor politisti, membri ai CJ, interlopi, sau celor cu pile si relatii... Nu cred ca daca eu vreau sa iau licenta de transport o sa o pot obtine!Controalele sunt pentru cei ce intamplarea a facut sa intre cumva in bransa asta.Nimic nu se va schimba cu ajutorul legii! Legea e proasta si facuta pentru ca cei ce o incalca sa poata scapa!Noi suntem singurii care putem schimba ceva! Simplu! Cere bilet si invata si pe altii sa o faca! Nu te urca daca nu sunt locuri... ca doar nu platesti sa stai in picioare! Edited October 22, 2013 by Derago
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now