Jump to content

Transportul de călători în judeţul Galaţi


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Noi suntem singurii care putem schimba ceva! Simplu! Cere bilet si invata si pe altii sa o faca! Nu te urca daca nu sunt locuri... ca doar nu platesti sa stai in picioare!

Asa este, dar degeaba eu tu sau alti 2-3 fac asa daca restul de 10-30 nu ii intereseaza si se urca in picioare si inghesuit, ca deh nu il intereseaza si nici de bilet nu ii doare capul...

Link to comment
Share on other sites

Omul se autoeduca prin subconstient.

Dupa ce vezi 1-2 cazuri vei face si tu la fel!

Romanul este ca un copil. Trebuie invatat putin cate putin.

Civilizatia este un drum lung si greu daca noi spunem ca "unul face si zece nu", inseamna sa capitulam fara pic de lupta! Nu luptam pentru noi! Luptam pentru copii nostri! Poate, cand ei vor fi ca noi, procentul de civilizatie va fi invers decat acum si acei ce au fost educati gresit vor fi marginalizati.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...

Transportul județean de călători din Galați, la mâna Guvernului

Transportul județean de pasageri prin curse regulate ar putea rămâne "în aer", începând cu data de 31 decembrie 2021, când, conform prevederilor legale în materie, încetează valabilitatea programelor de transport de pasageri la nivelul UAT-urilor - consilii județene din întreaga țară, avertizează Federația Operatorilor Români de Transport (FORT). Situația este la fel de sensibilă și în județul Galați.

FORT afirmă, într-un comunicat de presă, că a încercat, prin toate mijloacele de dialog instituțional legale, să determine o modificare legislativă cu caracter de urgență, pentru a asigura continuitatea acestor programe până la expirarea licențelor, ce au valabilitate până în luna iunie 2023. "La jumătatea lunii în curs, un număr redus de CJ-uri aveau demarate procedurile legale pentru aprobarea noilor programe de transport sau a condițiilor competitive de atribuire, prin licitație, a programelor ce urmează să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2022. Din cauza multiplelor probleme ce țin de proasta elaborare a legislației în domeniu, dar și pe fondul neimplicării Ministerului Dezvoltării, marea majoritate a consiliilor județene nu au făcut niciun pas concret în direcția organizării licitațiilor, iar cele ce au demarat procedurile sunt în afara calendarului care să permită continuitatea necesară. Scandalurile și acuzațiile de corupție se țin lanț, din cauza lipsei de transparență și modului extrem de politizat în care anumite județe au înțeles să aplice legea. Cu toate că Regulamentul CE 1370/2007 prevede o serie de condiții clare pentru atribuirea contractelor de servicii publice, acordarea drepturilor exclusive sau compensarea serviciului prestat sunt tratate în România cu total dezinteres, consecințele negative urmând să apară chiar și în condițiile unei atribuiri forțate. FORT solicită Ministerului Dezvoltării abordarea urgentă a unei modificări legislative prin care să se asigure continuitatea serviciilor și pregătirea temeinică, în 2022, a aplicării corecte a Reg. CE 1370", afirmă comunicatul FORT.
Pentru a nu se bate pasul pe loc, în județul Alba, de exemplu, s-a încercat o "interpretare" a actualelor norme, dar s-a reușit atribuirea traseelor într-o proporție foarte mică, de numai 30 la sută din total. Contestațiile apărute au blocat, pur și simplu, acest demers.

La Galați, hotărârea de CJ este contestată în instanță

Situația de la Galați este la fel ca în celelalte județe. Mai mult, actuala formă a Contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public județean este contestată în instanță. Conform președintelui FORT Galați, Sorin Amarinei, Consiliul Județean a adoptat Hotărârea 174, în vara acestui an, prin care s-a stabilit forma Contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public județean, valabil până la 31.12.2021, formă contestata însă de operatorii de transport județean, în cadrul consultărilor prealabile cu reprezentanții CJ Galați. "Acest contract prevede practic doar obligații ale operatorilor de transport și nu oferă nici compensații, nici exclusivitate, lucruri stipulate clar în Regulamentul european 1370/2007. În acest moment Hotărârea CJ 174/2021 este contestata în instanță.
În al doilea rând, în lipsa unui studiu al fluxului de călători, nu se poate construi un program de transport care sa răspundă clar nevoilor de mobilitate. De altfel, fluxul de călători este grav afectat de pandemie, dar și de "pirateria" efectuată cu mijloace de transport neautorizate.
Chiar și în aceste condiții, operatorii de transport gălățeni au investit în mijloace noi, Euro 6, încercând să răspundă cât mai bine nevoilor cetățenilor județului Galați. Deoarece ne aflăm la jumătatea perioadei de creditare pentru achiziționarea acestor mijloace de transport, considerăm esențială prelungirea programului de transport până în 2023, așa cum avem specificat pe actualele licențe de traseu", a declarat Sorin Amarinei, pentru "Viața liberă".

CJ Galați: ”Se lucrează la procedurile necesare”

"În acest moment, la nivelul instituției se lucrează la procedurile necesare pentru elaborarea programului de transport, în condițiile în care sunt necesare și o serie de clarificări din partea autorităților competente de la București. Este o procedură complexă, la care se lucrează cu maximă responsabilitate, în colaborare cu factorii implicați în transportul public județean de persoane. În acest moment, licențele de traseu sunt valabile, fiind prelungite de către Autoritatea Rutieră Română până în iunie 2023", ne-au declarat reprezentanții Consiliului Județean Galați.
În aceste condiții, este evident că singura soluție viabilă pentru deblocarea situației o reprezintă o așteptată decizie a Ministerului Dezvoltării, care întârzie deocamdată să apară.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Valabilitatea programului de transport județean, prelungită cu un an

Consiliile județene din toată țara - bineînțeles, și Galațiul - au primit un răgaz de un an din partea Guvernului pentru a-și pune la punct procedurile pentru elaborarea noilor programe de transport județean de călători. Vechile programe de transport au expirat pe 31 decembrie 2021 și, în lipsa unei prelungiri a acestora, transporturile regulate de pasageri ar fi intrat în haos.

"În luna decembrie a anului trecut, Guvernul României a prelungit valabilitatea programelor de transport din întreaga țară până la sfârșitul anului 2022. Licențele operatorilor erau deja prelungite până în 2023. Suntem în legătură cu toate UAT-urile din județ, pentru eventualele modificări aduse unor trasee, dacă acest lucru va fi necesar. Totodată, lucrăm în continuare la procedurile necesare pentru elaborarea viitorului program de transport județean", ne-au declarat reprezentanții Consiliului Județean Galați.

11 operatori de transport, pe 58 de trasee

La ora actuală, transportul regulat de pasageri pe raza județului Galați este asigurat de 11 firme, care acoperă 58 de trasee. Conform reprezentanților CJ, cei 11 operatori de transport sunt următoarele societăți comerciale: Auto-Record SRL, Ștefu Ion SRL, Totosan SRL, Danixmond Tur SRL, Edy Com SRL, Tegal Trans SRL, Gegi SRL, Ro-car SRL, Claustour SRL, Belona SRL și Așii Volanului SRL.
Cu excepția traseului Tg. Bujor - Zărnești, celelalte 57 de trasee sunt spre sau dinspre Galați sau Tecuci. Lista lor completă este următoarea:
1. Stoicani - Galați
2. Galați - Târgu Bujor
3. Galați - Măcișeni
4. Chiraftei - Galați
5. Galați - Roșcani
6. Drăgușeni _ Galați
7. Galați - Zărnești
8. Galați - Măstăcani
9. Galați - Oancea
10. Galați - Băneasa
11. Galați - Târgu Bujor
12. Aldești - Galați
13. Galați - Berești
14. Galați - Vădeni
15. Galați - Fântânele
16. Galați - Băleni
17. Măcișeni - Galați
18. Galați - Ciurești
19. Galați - Cișmele
20. Negrea - Galați
21. Galați - Pechea
22. Rediu - Galați
23. Galați - Valea Mărului *(Mândrești)
24. Galați - Pechea
25. Costache Negri - Galați
26. Galați - Călmățui
27. Târgu Bujor - Zărnești
28. Galați - Cotoroaia
29. Galați - Adam
30. Galați - Cerțești
31. Galați - Smulți
32. Vasile Alecsandri - Galați
33. Galați - Nămoloasa
34. Galați - Tecuci
35. Galați - Tecuci
36. Tecuci - Galați
37. Salcia - Tecuci
38. Tecuci - Cudalbi
39. Tecuci - Smulți
40. Tecuci - Corni
41. Tecuci - Smulți
42. Corod - Tecuci
43. Tecuci - Cârlomănești
44. Tecuci - Cotoroaia
45. Tecuci - Țepu
46. Tecuci - Toflea
47. Tecuci - Ghidigeni
48. Tecuci - Munteni
49. Tecuci - Priponești
50. Tecuci - Ciorăști
51. Tecuci - Buciumeni
52. Tecuci - Vișina
53. Tecuci - Ionășești
54. Tecuci - Hulești
55. Tecuci - Movileni
56. Tecuci - Furcenii Noi
57. Galați - Rădești
58. Galați - Ciurești

Consiliul Concurenței: "Prețul trebuie să fie principalul criteriu"

Atunci când vor elabora procedurile pentru noile programe de transport, consiliile județene trebuie să țină seama de decizia de la sfârșitul anului trecut a Consiliului Concurenței, conform căreia prețul trebuie să fie principalul criteriu de atribuire a traseelor de transport. "În cadrul investigației, Consiliul Concurenței a constatat că nivelul tarifului/ prețului nu a fost prevăzut printre criteriile de atribuire, atât în cazul transportului județean, cât și în cazul celui interjudețean, deși au fost acordate drepturi exclusive. Astfel, criteriile de evaluare a operatorilor de transport în scopul obţinerii licenţelor de traseu pentru transportul județean/ interjudețean de persoane prin curse regulate favorizează operatorii existenți în piață. În acest fel, operatorii de transport care ar fi putut să ofere serviciile respective la un nivel de calitate superior (vehicule mai noi, confort sporit, aer condiționat) și la un preț posibil mai mic au fost împiedicați să intre pe piață. De asemenea, Consiliul Concurenței a decis că valabilitatea Programului de transport interjudețean, precum și a licențelor de traseu nu trebuie prelungită de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) mai mult de sfârșitul lunii iunie 2023 (termen prevăzut în Ordinul ministrului Transporturilor pentru prelungirea valabilității Programului de transport) deoarece încalcă legislația în domeniul concurenței, blocând accesul pe piață a unor noi operatori de transport.
Prin prelungirea nejustificată a valabilității licențelor de traseu se consolidează poziția dominată a operatorilor existenți în piață, poziție dată de exclusivitatea deținută de aceștia pe cursele/ traseele operate. Practic, prin prelungirea licențelor de traseu, operatorii nu au fost motivați să investească în dotarea cu vehicule noi. În prezent, pe trasee pot exista vehicule care la data realizării atribuirii, în speță anul 2013, aveau deja o vechime de peste 15 ani (vechime ce depășește durata normală de funcționare de maximum 9 ani).
În acest fel, este afectată nu numai activitatea firmelor ce ar dori să intre pe aceste piețe, precum și consumatorii, cărora li s-au oferit condiții calitative reduse la un preț cel mai probabil mai mare decât cel care ar fi rezultat în urma unei proceduri concurențiale. În aceste condiții, autoritatea de concurență consideră că trebuie stabilite criterii de calificare și selecție clare, obiective și nediscriminatorii. Astfel, pe lângă necesitatea unor mijloace de transport care respectă normele de poluare, trebuie avute în vedere și alte criterii de atribuire, precum: nivelul de siguranță în trafic, gradul de confort al autovehiculului, accesibilitate pentru persoane cu dizabilități și, mai ales, nivelul tarifului de călătorie", se arată în decizia Consiliului Concurenței.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Traseele de transport județean, în dezbatere publică

Miercuri, 9 martie, Consiliul Județean (CJ) Galați a publicat și inițiat procedura de elaborare a proiectului de act administrativ cu caracter normativ privind actualizarea programului de transport public judeţean de persoane prin curse regulate pe aria teritorială de competenţă a UAT Judeţul Galaţi, cu valabilitate până la finalul anului în curs.

Odată aprobată, hotărârea CJ urmează a fi comunicată operatorilor de transport deţinători ai licenţelor de traseu valabile şi câştigători ai traseelor cuprinse în programul de transport public judeţean de persoane prin curse regulate, Autorităţii Rutiere Române - Agenţia Galaţi, Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (Inspectoratul Teritorial nr. 3), precum și Inspectoratului Judeţean de Poliţie Galaţi.

Cele 61 de trasee de transport regulat de persoane din județ propuse spre aprobare și lansate în dezbatere publică (cu stații și orar zilnic) pot fi consultate AICI, făcând parte din anexele 1 și 2 la proiectul de hotărâre.

Termenul-limită până la care se pot înregistra propuneri este data de 18 martie 2022.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Pe când și obligația respectării orarului în transportul județean de persoane?

În ședința de la finele lunii august a Consiliului Județean (CJ) Galați, a fost aprobat studiul de oportunitate privind stabilirea modalităţii de atribuire a serviciului public de transport judeţean de persoane prin curse regulate în aria teritorială de competență a UAT Judeţul Galaţi, precum și modalitatea de atribuire în gestiune delegată a acestui serviciu.

Prestarea acestei activități se va executa astfel încât să se realizeze, printre altele, continuitatea și permanența activității, indiferent de anotimp și condițiile meteo, cu respectarea prevederilor contractuale, prestarea activității pe baza principiilor de eficiență economică, având ca obiectiv reducerea costurilor, cât și asigurarea capacității de transport, pentru prestarea serviciului pentru toți utilizatorii din județ.
Ca urmare a analizei, a rezultat un program de transport cu 59 de trasee principale și secundare, 103 mijloace de transport necesare și 377 de curse zilnice. Toate acestea din anul 2023, pentru că, în prezent, cursele se desfăşoară în urma unei prelungiri, valabile până la data de 31 decembrie 2022 (VEZI AICI).

Lista completă a celor 59 de trasee

În marea lor majoritate, aceste trasee asigură legătura zilnică a comunelor din județ cu cele două municipii, Galați și Tecuci. Lista completă propusă este următoarea: 1. Stoicani - Galați (prin Tulucești), 2. Galați - Târgu Bujor (prin Foltești), 3. Galați - Măcișeni (prin Tg. Bujor - Crăiești), 4. Chiraftei - Galați (prin Drăculești), 5. Galați - Roșcani, 6. Drăgușeni - Galați, 7. Galați - Zărnești, ultimele trei via Tg. Bujor, 8. Galați - Măstăcani, 9. Galați - Oancea, ultimele două prin Foltești, 10. Galați - Băneasa, via Oancea, 11. Galați - Târgu Bujor, prin Oancea și Suceveni, 12. Aldești - Galați, tot prin Oancea, 13. Galați - Berești, via Tg. Bujor, 14. Galați - Vădeni, prin Berești, 15. Galați - Fântânele, prin Scânteiești, 16. Galați - Băleni, prin Cuca, 17. Măcișeni - Galați, tot prin Cuca, 18. Galați - Ciurești (via Cuca - Adam), 19. Galați - Cișmele, prin Smârdan, 20. Negrea - Galați (prin Schela), 21. Galați - Pechea, via Smârdan, 22. Rediu - Galați, prin Pechea, 23. Galați - Valea Mărului (prin Mândrești), 24. Galați - Pechea, tot via Smârdan, 25. Costache Negri - Galați (prin Pechea), 26. Galați - Călmățui, tot via Pechea, 27. Târgu Bujor - Zărnești (prin Jorăști), 28. Galați - Cotoroaia, 29. Galați - Adam, ambele prin Pechea, 30. Galați - Cerțești, 31. Galați - Smulți, ultimele două prin Valea Mărului, 32. Vasile Alecsandri - Galați (prin Braniștea), 33. Galați - Nămoloasa (prin Nănești), două trasee (34 și 35) Galați - Tecuci, ambele via Independența, 36. Tecuci - Galați (prin Grivița și Pechea), 37. Salcia - Tecuci, via Barcea, 38. Tecuci - Cudalbi, prin Matca, 39. Tecuci - Smulți, 40. Tecuci - Corni, ambele via Valea Mărului, 41. Tecuci - Smulți (prin Drăgușeni), 42. Corod - Tecuci (prin Matca), 43. Tecuci - Cârlomănești, 44. Tecuci - Cotoroaia, ultimele două via Corod, 45. Tecuci - Țepu, prin Frunzeasca, 46. Tecuci - Toflea, prin Gohor, 47. Tecuci - Ghidigeni, via Tălpigi, 48. Tecuci - Munteni, prin Frunzeasca, 49. Tecuci - Priponești, via Munteni, 50. Tecuci - Ciorăști, prin Priponești, 51. Tecuci - Buciumeni, 52. Tecuci - Vișina, 53. Tecuci - Ionășești, 54. Tecuci - Hulești, ultimele patru prin Nicorești, 55. Tecuci - Movileni, prin Furceni, 56. Tecuci - Furcenii Noi, via Cosmești, 57. Galați - Rădești, prin Vârlezi, 58. Galați - Ciurești, prin Tg. Bujor și 59. Galați - Pădurea Gârboavele, via Vânători.

Cum te îmbarci la Independența, dacă mașina se umple din Tecuci?

Tot în ședința din 29 august, consilierii județeni liberali, prin vocea liderului de grup, Iulian Iosif, au atras atenția asupra faptului că în comuna Independența au fost constatate disfuncționalități privind îmbarcarea călătorilor, pe ruta Galați - Tecuci și retur. "Locuitorii ce fac naveta, atât salariați, cât și elevi, sunt nevoiți să aștepte în stații cel puțin o oră, mijloacele din transport fiind ocupate în totalitate. Pe de o parte, ar exista soluția prelungirii traseului care ajunge la Vasile Alecsandri, la doar trei kilometri de Independența, sau suplimentarea numărului mijloacelor de transport", a precizat Iulian Iosif, într-o conferință de presă.
"Va trebui ca operatorii să respecte programul fix pe care l-am stabilit și să nu mai aștepte să umple mașinile în Tecuci, pe considerentul că un bilet de la Tecuci la Galați costă semnificativ mai mult decât plătește un călător îmbarcat la Independența", a explicat președintele CJ, Costel Fotea. Cel mai probabil, vor avea loc verificări în acest sens.
Hotărârea CJ a trecut fără voturile liberalilor, care s-au abținut in corpore. Mai trebuie spus că, pe ruta Galați – Tecuci, via Independența, sunt planificate, zilnic, 39 de curse.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Transportul județean de călători din Galați a evitat colapsul

Federația Operatorilor Români de Transport (FORT) afirmă, într-un document dat publicității, că „situația la zi a delegării serviciului public de transport pasageri în traficul județean demonstrează clar ce înseamnă pentru România încercarea eșuată de a aplica reglementările UE într-o manieră autohtonă, politizată, incompetentă și lipsită de responsabilitate”. Situația din județul Galați este însă departe de așa ceva, fapt recunoscut chiar de reprezentanți ai operatorilor de transport.

„Colapsul transportului județean de pasageri lasă sute de localități izolate și mii de pasageri fără serviciu de transport”, cel mai probabil de la 1 ianuarie 2023, se afirmă în documentul citat. Conform datelor actualizate de către specialiștii FORT, în momentul de față, la nivel național, „numai cinci autorități județene au atribuit 39 de loturi (grupe de trasee) din totalul de 114 scoase la licitație, în timp ce în alte 14 UAT-uri, autoritățile județene au reușit “performanța” de a avea grave probleme (lipsă de oferte, anulări etc.) pentru un număr de 112 loturi din totalul de 320”. În Giurgiu și Buzău nu a fost depusă nicio ofertă până acum, iar în alte 14 UAT-uri s-au emis hotărâri privind aprobarea documentației de atribuire. „Județele Argeș, Caraș Severin, Covasna și Prahova sunt în faza de proiect cu documentația de atribuire, iar județul Timiș nu a inițiat niciun proiect de hotărâre pe acest subiect”, se arată în documentul în care se menționează că „radiografia FORT prezintă dezastrul iminent provocat de somnul adânc în care se află Ministerul Dezvoltării și Autoritatea Națională pentru Reglementarea Serviciilor Comunitare de Utilități Publice – ANRSC, coroborat cu incompetența în care se zbat decidenții politici la nivelul administrației publice centrale și locale”.

Valabilitatea programului de transport din județul Galați, prelungită până la 31 decembrie

Galațiul este printre județele în care Consiliul Județean a aprobat studiul de oportunitate privind stabilirea modalității de atribuire a serviciului public de transport județean de persoane prin curse regulate în aria teritorială de competență a UAT Județul Galaţi, precum și modalitatea de atribuire în gestiune delegată a acestui serviciu. Acest lucru s-a întâmplat la sfârșitul lunii august, după cum „Viața liberă” a informat la vremea respectivă, astfel că situația nu este nici pe departe atât de neagră ca în alte județe.
La ședința de CJ menționată, s-a hotărât ca prestarea activității de transport persoane în județ să respecte continuitatea și permanența activității, indiferent de anotimp și condițiile meteo, concomitent cu respectarea prevederilor contractuale, cât și asigurarea capacității de transport, pentru prestarea serviciului pentru toți utilizatorii din județ. A rezultat un program de transport cu 59 de trasee principale și secundare, 103 mijloace de transport necesare și 377 de curse zilnice. Toate acestea, din anul 2023, pentru că, în prezent, cursele se desfășoară în urma unei prelungiri, valabile până la data de 31 decembrie 2022.

În județ, același serviciu ca în municipiu, dar fără subvenții

Președintele filialei FORT Galați, Sorin Amarinei, care este și vicepreședinte al organizației la nivel național, a declarat pentru „Viața liberă”: „Noi chiar am avut dialog cu cei din Consiliul Județean în tot acest timp, suntem parteneri pentru că, până la urmă, avem un interes comun: asigurarea unui transport decent pentru cetățenii din județ. Practic, noi facem același lucru pe care-l face Transurb în municipiul Galați, dar fără subvenții. Într-adevăr, în alte părți sunt probleme destul de mari: s-au licitat traseele comerciale, cele care fac bani, iar pentru restul e foarte posibil să nu liciteze nimeni. Pentru că nimeni nu poate fi obligat să presteze o activitate în pierdere, ar fi trebuit să existe compensări pentru aceste trasee, iar banii să vină de la Ministerul Dezvoltării. E adevărat că tarifele s-au calculat cu mult timp în urmă, la un preț al motorinei de 4,5-5 lei pe litru, iar acum litrul de motorină este 9 lei. S-au scumpit toate de atunci. Producția de la Mercedes este amanetată până anul viitor. Gândiți-vă că un Sprinter costa înainte 40.000 de euro, iar acum este 77.000 de euro”.
La nivel național, „întocmirea programelor de transport nu a ținut cont de un principiu unitar valabil, testat în întreaga lume, și anume al rentabilității, al dreptului exclusiv sau compensării serviciului în anumite situații, iar acest lucru, coroborat cu multitudinea de obligații asumate de către transportatorii privați fără niciun angajament contractual serios din partea autorităților locale, a condus la ceea ce era de așteptat și anume la o lipsă de oferte pentru o mulțime de loturi scoase la licitație”, se mai afirmă în documentul remis de FORT.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Autobuze conduse de șoferi obosiți și evazioniști. Zeci de amenzi pentru transportatorii de persoane

Lipsa biletelor de călătorie și fentarea regulilor privind evidența numărului de ore de conducere sunt doar câteva dintre neregulile constatate de polițiștii rutieri din Galați într-o razie care a avut loc, timp de trei ore, pe raza județului. Zeci de amenzi au fost date șoferilor prinși în ofsaid, unii dintre ei primind sancțiuni care au depășit chiar și 10.000 de lei.

Transporturile rutiere de persoane sunt departe de a fi în regulă, au stabilit polițiștii vineri dimineață, după numai trei ore în care au verificat peste 80 de vehicule aflate pe trasee regulate sau de tip convenție. Șoferii trași pe dreapta au fost controlați pentru o multitudine de aspecte, mulți nereușind să le bifeze pe toate. ”S-au urmărit deţinerea documentelor necesare efectuării transportului public de persoane, respectarea traseului şi a graficului de circulaţie, respectarea capacităţii maxime de încărcare ale autovehiculelor, respectarea numărului maxim de locuri pe scaune prevăzute în certificatul de clasificare al autovehiculului, testarea cu aparatul etilotest a tuturor conducătorilor de autovehicule care efectuează acest gen de transport, valabilitatea inspecției tehnice periodice a autovehiculului și depistarea activităților ilegale de transport rutier de persoane”, a precizat ag. șef principal Ciprian Stoica, purtătorul de cuvânt al IPJ Galați.

32 de amenzi au ajuns la șoferii care nu au îndeplinit condițiile vizate, majoritatea fiind aplicate conform HG 69/2012, privind condițiile care trebuie îndeplinite pentru exercitarea ocupației de operator de transport rutier.

”Rate” și convenții cu probleme

Una dintre cele mai mari amenzi i-au revenit unui șofer de 44 de ani, din Liești, angajat pe un autobuz care face curse regulate între Galați și Tecuci. Conducătorul auto, care face curse zilnice pe cea mai aglomerată și periculoasă arteră din județ, DN 25, nu avea introdusă cartela în aparatul tahograf, fapt care făcea imposibilă evidențierea timpilor de condus și de odihnă. Totodată, polițiștii au constatat că nu eliberase bilete pentru toți călătorii, motiv pentru care a primit două amenzi, în valoare totală de 15.000 de lei. O amendă mult mai mică a primit un gălățean de 57 de ani, șofer pe un autobuz care face curse convenție pentru o societate comercială și care a fost depistat, la primele ore, fără documente pentru tipul de transport efectuat. Bărbatul a primit o amendă de 4.000 de lei. 

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.