Jump to content

Costurile RCA au "explodat"


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Costurile RCA au "explodat". Cutremur pe piața asigurărilor auto obligatorii

În această toamnă, falimentul companiei de asigurări City Insurance a provocat un cutremur pe piața internă de profil. Tarifele RCA au crescut în medie cu 70-80% (la clasa B0), însă, pentru comparaţie, ele trebuie raportate la tariful de referinţă şi nu la tarife practicate în trecut, susţin reprezentanţi ai pieţei de brokeraj în asigurări, care estimează o reaşezare a preţurilor în perioada următoare.

Brokerii din domeniu susțin că City Insurance a ajuns în faliment pentru că vindea la prețuri foarte mici, pentru care nu-și crea rezerve, iar restul asigurătorilor măresc acum prețurile de teama unui aflux foarte mare de asigurați de la această companie ajunsă în colaps. În principiu, este vorba despre trei milioane de asiguraţi, aşa cum s-a vehiculat în presă.

Raportare la tarifele de referință ale ASF

Preşedintele Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR), Mădălin Roşu, a precizat, recent, că "trebuie să ne raportăm la tariful de referinţă pe care l-a comunicat Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF)". "Comparaţia tarifelor actuale cu alte tarife din trecut nu este una corectă. Este cunoscut faptul că City Insurance practica prime de asigurare mult sub tarifele de referinţă. Este normal că, la un nivel perceptibil emoţional, pare o creştere mare, dacă comparăm o ofertă actuală cu una din trecut a companiei menţionate. Întotdeauna, noi trebuie să ne raportăm la tariful de referinţă pe care l-a comunicat ASF. Dacă vrem să facem o comparaţie, între ce oferte primim, trebuie să ne uităm de fiecare dată cum arată tariful de referinţă pentru maşina în cauză", a subliniat Mădălin Roşu.
În plus, acesta a precizat că legislaţia RCA permite ca anumite costuri de reparaţie să fie nejustificat de mari, iar companiile de asigurări sunt obligate să le plătească. "Ce se întâmplă în România cu aceste costuri de reparaţie şi rent a car, ca fenomen, este unic în Europa", a afirmat Mădălin Roşu. Preşedintele BAAR a mai subliniat și faptul că România este a treia ţară exportatoare de daune în afara ţării, din 48 de state, şi sunt măsuri care trebuie luate pe zona de vătămări corporale, în condiţiile în care avem cea mai mare frecvenţă a accidentelor din Uniunea Europeană.

Poziția transportatorilor

În replică, Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) a cerut ASF și Consiliului Concurenței să ancheteze piața de asigurări obligatorii RCA din România, care a devenit o mare problemă socială, ce afectează peste opt milioane de români.
COTAR spune că în piața RCA se observă următoarele anomalii: despăgubirile nu sunt achitate în termen legal (exemplu: Euroins, noul lider RCA care înregistrează de ani de zile cel mai mare număr de reclamații la ASF și care are cele mai multe procese în instanță pentru neplata despăgubirilor), prețul RCA a crescut cu peste 100% în ultimele săptămâni, iar cea mai mare firmă de asigurări din România, City Insurance, și-a scos banii ani la rând prin contracte de reasigurare de 90% din valoarea primelor, încasate prin intermediul unor firme înregistrate în Insulele Barbados, iar după ce și-a făcut plinul, a intrat în procedura de faliment, urmând ca toți șoferii să achite contribuții la Fondul de Garantare a Asiguraților, ca să poată fi despăgubiți șoferii asigurați la respectiva firmă de asigurări.

Exemple de calcul RCA

Miercuri, 20 octombrie, o simulare privind tarifele RCA, arată că pentru un autoturism cu capacitate cilindrică de 1.600 cmc, înmatriculat în județul Galați, clasa de asigurare B8, tarifele variau între 411 și 625 de lei pe o perioadă de șase luni. În aceeași situație, dar pentru un an, tarifele erau cuprinse între 630 și 806 lei. Pentru o motorizare de 3.000 cmc, la aceeași clasă de asigurare B8 (maxim din punct de vedere al claselor de bonus/malus), am descoperit tarife cuprinse între 775 și 1.010 lei pentru jumătate de an și, respectiv, între 1.040 și 1.384 de lei pe o perioadă de 12 luni.
Conform brokerilor din piață, printre criteriile care influențează aceste costuri ale asigurării auto obligatorii se află mai degrabă istoricul evenimentelor rutiere nefericite, vârsta conducătorului auto sau județul în care este înmatriculat autovehiculul și, mai puțin, cilindreea acestuia.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.