dcp100168 Posted January 11, 2022 Share Posted January 11, 2022 Când furnizorul de apă te anunță că... ai murit! Confuziile birocratice nasc situații morbide Cum este să te duci la Slujba de Bobotează, să te rogi pentru sănătate și viață lungă, iar când te întorci acasă să afli că... ai murit? Nu este nicio ficțiune, ci o realitate cât se poate de concretă, pentru că i s-a întâmplat unei femei din Galați, care, de câteva zile, trăiește șocul și frica de a ști că este decedată în evidența Apă Canal. Operatorul de apă și canalizare a anunțat-o, în urmă cu cinci zile, că e moartă și că trebuie ca situația alimentării cu apă a gospodăriei în care locuiește să fie clarificată de urgență. Situația prin care trece de câteva zile Anca Savin, o profesoară pensionară din Galați, depășește limitele tragi-comicului, nu doar prin absurd, ci și prin gravitatea posibilelor cauze care au stat la baza creării acesteia, dar și a potențialului pericol, acela de a rămâne în toiul iernii fără apă la robinet. Femeia este pensionară și locuiește singură, într-o casă de pe strada Movilei. În ziua de Bobotează avea să afle două lucruri pe care nu și le-ar fi dorit și nici măcar închipuit: că a murit și că tot ea trebuie să meargă urgent la Apă Canal ca să clarifice soarta contractului rămas, prin moartea ei, fără titular. "Sunt vie și mă simt bine!" Cele două vești care ar scoate din minți pe oricine le-a primit în ziua de Bobotează, când s-a întors de la slujbă. A găsit în cutia poștală o notificare de la Apă Canal, emisă cu zi înainte, în care scria, negru pe alb, că "doamna Savin Anca, titularul contractului, a decedat" și că destinatarul (nu se știe cine!) este chemat "în termen de cinci zile" la sediul Apă Canal pentru clarificarea situației contractuale, în caz contrar urmând ca furnizarea apei să fie sistată. "Cum e posibil așa ceva de la o instituție față de care mi-am plătit mereu datoriile? Sunt cu plățile la zi, poate au zis că dacă am consum mai mic, am murit? Cum să mor? Sunt foarte vie și mă simt bine! Stau cu acte în regulă în casa pe care am moștenit-o de la mama mea, am certificat de moștenitor, contractul e valabil, încheiat pe numele meu, în 2013. Ce fac acum, dacă îmi taie apa în toiul iernii?", ne-a spus indignată doamna Savin, care a venit la sediul redacției în speranța că va obține ajutor pentru "a fi înviată" și a nu fi lăsată "pe uscat". Așteptăm răspunsul Apă Canal Am încercat marți, 11 ianuarie 2022, să aflăm un răspuns de la reprezentanții SC Apă Canal vizavi de această situație care frizează absurdul, ca să aflăm cum a fost posibilă "trecerea în neființă" a unui abonat viu în realitate și dacă nu cumva circuitul informațiilor care au dus la declararea ca decedată a doamnei Anca Savin să nu fie mai mare, iar aceasta ”să fi murit” și în evidențele altor instituții sau furnizori de utilități ori servicii. Din păcate nu am reușit, până la ora închiderii ediției, să aflăm un astfel de răspuns, dar ne bazăm pe promptitudinea reprezentanților societății și pe disponibilitatea acestora de a lămuri situația. Până atunci, având în vedere că termenul de cinci zile anunțat în notificare s-a cam împlinit, sperăm că echipele de muncitori nu vor poposi totuși la poarta doamnei Savin, să îi taie apa de care are nevoie, vie, teafără și nevătămată fiind. viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted January 12, 2022 Author Share Posted January 12, 2022 Mister dezlegat în cazul gălățencei „ucise” de Apă-Canal. A fost declarată „moartă” cu CNP-ul mamei decedate! O eroare de sistem apărută la actualizarea bazei de date a fost motivul invocat de operatorul regional de apă și canalizare în cazul Ancăi Savin, gălățeanca anunțată în ziua de Bobotează că a decedat și că situația contractuală a abonamentului trebuie rezolvată urgent, sub sancțiunea sistării alimentării locuinței. Doamna Anca Savin, profesoara pensionară care în urmă cu o săptămână afla cu stupoare că a "decedat" dintr-o notificare transmisă de Apă-Canal, poate respira din nou ușurată. A înviat! Asta nu în realitate, pentru că în lumea celor drepți nu a trecut, ci în evidențele operatorului de apă și canalizare, unde s-a strecurat eroarea care a adus-o în situația de a figura pe o adresă cu calitatea de persoană decedată, al cărei contract de furnizare a fost reziliat. Situația s-ar fi născut, susțin reprezentanții societății, în urma unei operațiuni de reactualizare a bazei de date, în locul CNP-ului doamnei Savin apărând CNP-ul mamei sale, decedată, ce-i drept, în urmă cu zece ani, timp în care fiica, Anca Savin, a încheiat, ca moștenitoare, un nou contract, în 2013. "Analiza situației a scos în evidență o regretabilă eroare în baza noastră de date, în care a rămas salvat, la preluarea contractului de către moștenitoare, CNP-ul persoanei decedate. Situația în cauza a fost clarificată cu titulara contractului, care a înțeles starea de fapt. Precizăm că Apă -Canal actualizează permanent baza de date privind clienții societății, în funcție de vechimea contractelor și a CNP-ului, pentru a se asigura că datele din contract ale utilizatorului nu au suferit modificări. Prezentăm scuze doamnei pentru situația creată", se arată într-un punct de vedere remis redacției noastre de SC Apă-Canal, în cursul zilei de miercuri, 12 ianuarie. Pe aceeași cale, operatorul de apă și canalizare a dat garanții că abonata din cazul de față nu ar fi fost debranșată automat de la apă, așa cum se înțelegea din notificarea transmisă inițal. După ce colegii de la evidență au stabilit că femeia a decedat pentru că așa a reieșit din sistem, angajații Apă-Canal ar fi urmat să facă verificări la fața locului, să constate "pe viu" dacă titulara contractului este în viață și mai are nevoie de apă. viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now