Jump to content

Cale ferată cu ecartament rusesc în Portul Galați


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Cum poate fi utilizată linia ferată cu ecartament larg din Portul Galați. Declarații ale ministrului Transporturilor

O veche linie ferată cu ecartament larg, de tip sovietic, va fi redată rapid în folosință în portul Galați, astfel încât trenurile de marfă încărcate cu cereale din Ucraina să poată ajunge până la nave, a declarat pentru Economedia ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. ”Ucraina folosește ecartamentul larg, de tip sovietic, în timp ce România folosește ecartamentul îngust, european. Această diferență face să se piardă mult timp la intrarea în România a transporturilor de cereale din Ucraina. Or, faptul că Portul Galați are această linie ferată de tip sovietic face ca trenurile ucrainene să nu mai piardă timpul cu schimbarea roților la graniță”, a mai declarat Sorin Grindeanu.

Ministrul Transporturilor a mai spus că avantajul Portului Galați e că aici pot fi încărcate atât nave fluviale, cât și nave maritime. Potrivit lui Grindeanu, transportul cerealelor ucrainene prin Marea Neagră a rămas cea mai ieftină soluție, în ciuda creșterii costurilor cu asigurarea navelor din cauza războiului și a minelor: ”Ucraina exportă cele mai multe cereale în Africa de Nord, iar Marea Neagră e calea cea mai scurtă. Alternativele ar fi prin Gdansk sau Trieste, dar rutele ar fi mult mai lungi”.

România are acum un rol extrem de important pentru fluxul de mărfuri spre şi dinspre Ucraina şi sau Republica Moldova și implicit pentru economia celor două țări, a mai spus Grindeanu într-o postare pe Facebook. “În cadrul videoconferinței de astăzi cu Adina Vălean, comisarul european pentru Transporturi, ministrul adjunct al Infrastructurii din Ucraina, Mustafa Nayyem, şi omologul meu din Republica Moldova, Andrei Spînu, am luat în discuție soluțiile pe care România le oferă în aceste momente. Am subliniat implicarea României prin suplimentarea constantă a transportului feroviar de marfă şi asigurarea transpunerii şi transbordarea vagoanelor, precum și circulația continuă şi cu prioritate a acestora”, a precizat Grindeanu.

El a adăugat că liberalizarea transportului rutier de mărfuri pentru Republica Moldova şi Ucraina pentru toate categoriile de mărfuri (direct, tranzit, ţară ţerţă) “reprezintă o altă variantă pe care o oferim”, iar navele cu pavilion ucrainean beneficiază de acces rapid în porturile românești și sunt scutite de la plata tarifelor serviciilor portuare.

El a precizat că mărfurile care au destinația Ucraina, în special containerele, sunt primite și descărcate în porturile noastre, iar pentru transferul acestora este pusă la dispoziție inclusiv o linie de containere pe relația Constanța – Giurgiulești.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Hei-rup guvernamental cu linia ferată ex-sovietică din Galați. Patru kilometri trebuie reabilitați

Într-o țară în care absolut totul ne ia prin surprindere - inclusiv vara, iarna sau scumpirea gazelor și curentului, ar fi fost culmea ca fix războiul din Ucraina să ne prindă pregătiți.

Aproape că nu există pliant sau material de prezentare al vreunei instituții din Galați care să nu prezinte, drept unul din punctele forte ale Galațiului, calea ferată cu două tipuri de ecartament, est și vest. Cât de puternic este acest atu putem vedea și singuri, după cât de mulți investitori au dat năvală în Galați. Marți, însă, linia ferată cu ecartament larg, de tip "sovietic", a devenit subiect de breaking news național.

Linia ferată, "redată rapid în folosință"

O veche linie ferată cu ecartament larg, de tip sovietic, va fi redată rapid în folosință în portul Galați, astfel încât trenurile de marfă încărcate cu cereale din Ucraina să poată ajunge până la nave, a declarat, pentru Economedia, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. "Ucraina folosește ecartamentul larg, de tip sovietic, în timp ce România folosește ecartamentul îngust, european. Această diferență face să se piardă mult timp la intrarea în România a transporturilor de cereale din Ucraina. Or, faptul că Portul Galați are această linie ferată de tip sovietic face ca trenurile ucrainene să nu mai piardă timpul cu schimbarea roților la graniță", a declarat Grindeanu, precizând că avantajul Portului Galați e că aici pot fi încărcate atât nave fluviale, cât și nave maritime, iar transportul cerealelor ucrainene prin Marea Neagră a rămas cea mai ieftină soluție.

Patru kilometri de cale ferată trebuie reabilitați

Conform directorului general al Administrației Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galați, linia de cale ferată la care face referire ministrul Grindeanu este cea care leagă Giurgiuleștiul de silozul din Port Docuri. "Silozul din Docuri are o capacitate de 25.000 de tone, ceea ce înseamnă că preluarea cerealelor se poate face într-un timp mult mai scurt decât în prezent. Linia de la Giurgiulești la Port Docuri are o lungime de patru kilometri, dar trebuie să fie reabilitată. Avem și aici vegetație crescută pe calea ferată, pentru că nu a mai fost folosită de mult. Nu e chiar ca la Constanța, unde au crescut și copaci, dar tot este necesară reabilitarea. Mai există și în Port Bazinul Nou o structură de cale ferată cu ecartament larg, care trebuie reabilitată pe o lungime de 500 de metri și prelungită cu încă 800 de metri, pentru ca cerealele să poată fi descărcate direct pe barje sau pe nave", ne-a spus șefa APDM Galați.

Cât de rapid înseamnă "rapid"?

În declarația sa, ministrul Transporturilor a spus că linia de cale ferată va fi redată "rapid" circulației. Dar cât de repede se poate face reabilitarea celor 4 km de cale ferată? "Trebuie verificate șinele, tot sistemul logistic, pentru a vedea dacă sunt respectate standardele necesare. Fondurile ar trebui să vină de la Ministerul Transporturilor, pe zona de cale ferată. Vorbim de luni întregi, nu de o săptămână-două, contează cât de repede vin fondurile, ține și de evaluarea tehnică, nu e o problemă care să se rezolve de pe o zi pe alta", ne-a mai spus Marcela Costea.

Se vrea eliminarea transbordării între cele două tipuri de cale ferată

Prezent, marți, la Brăila, unde a participat la lansarea unui proiect de investiții în modernizarea porturilor Dunării Maritime și la care au participat reprezentanți ai APDM Galați, dar și conducerea autorităților publice locale și județene din Galați și Brăila, președintele Consiliului Județean Galați, Costel Fotea, a declarat pentru "Viața liberă": "În discuția pe care ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și europarlamentarul Dan Nica au avut-o în videoconferința cu Comisarul european al Transporturilor, Adina Vălean, s-a solicitat prelungirea ecartamentului larg (specific spațiului ex-sovietic - n.r.) de la Giurgiulești până la Port Docuri, astfel încât trenurile care vin cu marfă până la Galați să nu fie transbordate pe calea ferată îngustă și apoi să ajungă în port. Ideea este să se poată ajunge pe calea ferată cu ecartament larg direct în Portul Docuri, pentru a descărca marfa în vapoare. Acest lucru ar fi important pentru că, pe parcursul unei zile, transbordarea se poate face pentru aproximativ 20 de vagoane, ceea ce înseamnă destul de puțin. În momentul în care prelungești calea ferată cu încă 4 km până la Portul Docuri, atunci vor putea intra mai multe garnituri de tren și vor putea descărca marfa - cereale, de exemplu - direct în nave. Sunt solicitări mari în acest sens, pentru că în prezent mărfurile rămân blocate în vagoane, pentru că nu se reușesc  transbordarea și descărcarea la ritmul sau la solicitările impuse de către beneficiar".
"Viața liberă" a solicitat un punct de vedere referitor la problema liniei ferate cu ecartament larg din Galați și companiei CFR SA. Când vom primi răspunsul, îl vom publica.

În loc de concluzie

Așadar, bunăvoință să preluăm exporturile ucrainene de cereale avem, dar nu e suficient deocamdată. Avem și infrastructura necesară, numai că e puțin cam "praf". Trebuie să facem niște lucrări rapid, dar nu știm când vin banii și nici cât va dura reabilitarea. Contează, însă, că Galațiul ar putea avea în curând noi locuri de muncă, ceea ce nu e rău deloc.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Calea ferată de tip ex-sovietic din Galați va fi reabilitată în regim de urgență

Cei patru kilometri de cale ferată cu ecartament larg, dintre Giurgiulești și silozul din Port Docuri, vor fi reabilitați în procedură simplificată, a informat, joi, europarlamentarul Dan Nica. Așa cum ați putut citi, ieri, în articolul "Hei-rup guvernamental cu linia ferată ex-sovietică din Galați" publicat de „Viața liberă”, respectiva cale ferată, pe care pot circula vagoanele de marfă din statele spațiului ex-sovietic, devine de o importanță crucială pentru salvarea exporturilor de cereale ale Ucrainei.

"Reabilitarea celor 4 km de cale ferată cu ecartament larg va intra în procedură simplificată, astfel încât foarte repede această porțiune să fie redată traficului. O să am și o discuție cu dl director al Regionalei CFR Galați, ca să vedem dacă și cei 800 de metri pe care îi vrea pentru Port Bazinul Nou pot intra în aceeași procedură simplificată, pentru că știu că a mai fost o solicitare și am văzut că se poate. Toată lumea și-a adus aminte de lucrurile importante care ar fi trebuit făcute în ultimii 30 de ani și ne ocupăm și de acest lucru", a afirmat dan Nica, într-o conferință de presă.

Europarlamentarul a precizat că România are un dublu obiectiv în această chestiune a reabilitării căii ferate cu ecartament larg din Portul Galați. „Sunt mari cantități de cereale care trebuie să meargă la export. Sigur că, venind prin Galați, este și o revitalizare a porturilor. Iar dacă nu reușim să ajutăm Ucraina să trimită aceste cereale la export, va fi o creștere a prețurilor inclusiv în România, pentru că suntem conectați la piața globală. Trebuie să rezolvăm această chestiune, care poate provoca efecte umanitare severe. Sunt țări care depind în proporție de sută la sută de ce facem noi acum, aici. Ne putem aștepta chiar la un aflux mare de migranți, pentru că foamea duce la lucruri disperate", a mai spus Dan Nica.

După cum ați putut citi în "Viața liberă", mai există și în Port Bazinul Nou o structură de cale ferată cu ecartament larg, care trebuie reabilitată pe o lungime de 500 de metri și prelungită cu încă 800 de metri, pentru ca cerealele să poată fi descărcate direct pe barje sau pe nave.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Licitaţie pentru repunerea în funcţiune a căii ferate cu ecartament lat de la Galaţi

CFR - Sucursala Regională Galaţi a lansat în sistemul public de licitaţii o achiziţie a "lucrărilor de reparaţie a liniei 706 J cale largă - Galaţi Larga Ana - Galaţi Bazin - Galaţi Mărfuri - Port Docuri şi a liniei cale normala Galaţi Mărfuri - Port Docuri - Siloz".

Pentru punerea în siguranţă a circulatiei materialului rulant pe aceste linii sunt necesare lucrări de înlocuire a traverselor din lemn necorespunzătoare şi a materialului mărunt de prindere uzat, a tirfoanelor uzate, completarea prismei cu piatră spartă şi îndepărtarea vegetaţiei crescute ce nu mai asigură vizibilitatea şi gabaritul, în vederea aducerii liniei în parametrii necesari pentru viteza de circulaţie de 10 km/h a trenurilor de marfă, se arată în documentaţia achiziţiei publice.

Pe această linie nu au mai circulat trenuri de marfă cu ecartament larg de aproximativ 15-20 de ani, iar anul ultimelor reparaţii a fost 1989. Durata de remediere prevăzută este de 30 de zile, iar valoarea totală estimată se ridică la 1.289.415 lei.

Ecartamentul rusesc are 1.524 milimetri, adică este mai larg decât cel european, care este de 1.435 milimetri. Această linie de cale ferată va conecta portul Galaţi de graniţa cu Ucraina.

Ucraina este unul dintre cei mari producători şi exportatori agricoli din Europa, dar din cauza războiului există mari probleme de livrare, fiind necesară o cale de transport feroviar. Mărfurile care vor ajunge în portul Galaţi pot fi depozitate temporar aici, urmând apoi să fie încărcate şi transportate pe Dunăre. Cu această ocazie, portul gălăţean va putea înregistra un reviriment semnificativ.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

Linia ferată care va "salva" exporturile Ucrainei, nefolosită din anii '90

Guvernul României a descoperit, zilele trecute, că Portul Galați, prin calea ferată cu ecartament larg existentă aici, poate constitui colacul de salvare al exporturilor de cereale ale Ucrainei, țară grav afectată de războiul care se poartă pe teritoriul său. S-a decis, astfel, ca cei patru kilometri de cale ferată care leagă Giurgiuleștiul de Port Docuri să fie reabilitați în regim de urgență, la fel cum se va proceda și cu infrastructura existentă în Port Bazinul Nou, pentru ca cerealele să poată fi descărcate direct pe barje sau în nave. Problema este că linia ferată "salvatoare" nu a mai fost folosită din anii ’90, fiind în multe locuri acoperită de pământ și cu vegetație crescută pe deasupra.

Cu ajutorul conducerii Administrației Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galați, am avut prilejul să fotografiem, marți, calea ferată cu ecartament larg care ajunge în port, la malul Dunării. Linia este practic acoperită de pământ, iar în unele locuri aproape că nici nu se mai vede că pe acolo trec șine de tren. Zona văzută de noi reprezintă "sosirea" dinspre Giurgiulești, cu mențiunea că restul rutei nu arată în niciun caz mai bine. Evident că lucrurile se vor schimba odată cu reabilitarea demarată de Ministerul Transporturilor, dar lucrări de acest tip cer bani și, mai ales, timp, pentru ca rezultatul să fie de calitate.

"Geografia" căii ferate largi din Galați

Calea ferată cu ecartament larg, pe care pot circula din spațiul ex-sovietic, inclusiv cele ucrainene, vine de la Giurgiulești până la triaj, în Gara Larga. De aici, se ramifică. O linie pleacă spre Port Bazinul Nou (parțial folosită în ultimul timp) și Unicom Oil (folosită mai des, de vagoanele cu produse petroliere). O a doua ramificație pornește din Gara Larga, prin Admet, spre Port Docuri. Ei bine, această linie, care nu a mai fost folosită de peste 25 de ani, este vizată pentru reabilitarea în regim de urgență de către Ministerul Transporturilor. "În Port Bazinul Nou, linia se folosește doar pentru 3-4 vagoane, cât permite lungimea de cale ferată cu ecartament larg (de exemplu, încărcate cu țagle). În Port Docuri, nu s-a mai folosit din anii '90", ne-a confirmat directorul general al APDM Galați, Marcela Daniela Costea.

O parte din lucrările din Bazinul Nou, făcute de Regionala CFR Galați

Pentru ca exporturile ucrainene să treacă cu ușurință prin Galați mai este nevoie și de alte lucrări, în afara reabilitării celor patru kilometri. Și în Port Bazinul Nou există o structură de cale ferată cu ecartament larg, care trebuie reabilitată pe o lungime de 500 de metri și prelungită cu încă 800 de metri, pentru ca cerealele să poată fi descărcate direct, de la cheu pe navă. Conform răspunsului oferit "Vieții libere" de Compania Națională CFR SA, o parte din aceste lucrări vor fi asigurate de Regionala CFR Galați.
"Complexul de linii de cale ferată din Portul Bazinul Nou Galați este administrat atât de CNCF CFR SA, pe o porțiune de 520 metri liniari - linie mixtă (proprietate a companiei), precum și de SC Port Bazinul Nou Logistics SA Galați - linia 1 Cheu - pe o lungime de circa 800 m (linie încălecată de circa 412 m, proprietate a CFR SA și 350 m proprietate a SC Port Bazinul Nou Logistic SA).
Menționăm faptul că CFR SA va identifica resursele financiare necesare pentru redeschiderea circulației trenurilor pe "linia mixtă", în lungime de 520 m, iar lucrările de întreținere și reparații vor fi executate de Sucursala Regională CF Galați, în regie proprie. Lucrările pentru redeschiderea traficului implică înlocuirea șinei pe o porțiune de 1.000 m și montarea a 945 de traverse pentru cale largă. Referitor la lucrările necesare pentru prelungirea "liniei 1 Cheu", cu 800 m, precizăm faptul că CFR SA nu poate demara lucrări cu caracter de investiții pe linia respectivă, deoarece aceasta se află în proprietate CN APDM SA. Precizăm totodată faptul că dispozitivul de linii din Port Bazin Nou este inclus în proiectul local al construirii platformei multimodale Galați", se arată în răspunsul primit de la Serviciul Comunicare Mass-Media al CFR SA.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Începe refacerea liniei ferate cu ecartament larg din Galați. Restricții de trafic și trasee deviate

Primăria municipiului Galați informează că, în perioada 26-30 aprilie, se vor desfășura lucrări de retrasare a liniei ferate industriale care traversează strada Gara nr. 8 și interiorul societății Docuri SA. Pentru buna desfășurare a lucrărilor, în perioada menționată, se va închide circulația autovehiculelor pe str. Gara nr. 8. Ruta ocolitoare recomandată este str. Portului – str. Ana Ipătescu – str. Al. Moruzzi (tur – retur).

Totodată, traseele de autobuz 10 și 24 vor fi deviate, din str. Portului, pe str. Ana Ipătescu – str. Alexandru Moruzzi – Damen și retur, precizează Biroul de presă al Primăriei.

Linia ferată industrială la care face referire comunicatul municipalității este calea ferată cu ecartament larg pe care, după reabilitare, vor putea circula vagoanele cu cereale provenind din Ucraina. Linia respectivă nu a mai fost folosită de circa 25 de ani.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Grindeanu: Operaționalizăm rapid liniile de cale ferată din Portul Galați

Data de 19 mai 2022 este termenul limită pentru depunerea ofertelor la licitația destinată reparației liniei de cale ferată cu ecartament larg dintre Giurgiulești (Republica Moldova) și Portul Galați, a anunțat marți ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

Această linie de cale ferată va permite transportul mărfurilor spre și dinspre Ucraina, via Republica Moldova, prin Portul Galați, a explicat șeful Transporturilor. Astfel, acest port dunărean va deveni, alături de portul Constanța, unul dintre punctele cheie din regiune pentru transportul de mărfuri și materii prime, anticipează Grindeanu. El a precizat că reparațiile pentru această linie de cale ferată cu ecartament lărgit (3,58 km) și pentru o linie de cale ferată cu ecartament normal (1,16 km) din Portul Galați vor dura 60 de zile de la data semnării contractului. Suma de 1,28 milioane de lei fără TVA necesară reparațiilor va fi suportată din bugetul CFR Infrastructură, a mai spus șeful Transporturilor.

Licitația pentru „Lucrări de reparație a liniei 706 J Cale Largă – Galați Larga Ana – Galați Bazin – Galați Mărfuri – Port Docuri și a liniei cale normală Galați Mărfuri – Port Docuri – Siloz” a fost lansată de Sucursala CF Galați a CFR Infrastructură pe 18 aprilie 2022.

economica.net

Link to comment
Share on other sites

Linia cu ecartament larg din Galați ar putea fi gata abia la toamnă

Regionala CFR Galați a scos la licitație, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, proiectul pentru lucrările de reparații a liniei de cale ferată cu ecartament larg din portul Galați, precum și al liniei cu cale normală care ajunge în silozul din Port Docuri.

Proiectul "Lucrări de reparație a liniei 706 J Cale Largă - Galați Larga Ana - Galați Bazin - Galați Mărfuri - Port Docuri și a liniei cale normală Galați Mărfuri - Port Docuri - Siloz" are o valoare totală estimată de aproximativ 1,29 milioane de lei, circa 260.000 de euro.
"Pentru punerea ȋn siguranţă a circulației materialului rulant pe aceste linii sunt necesare lucrări de înlocuire a traverselor din lemn necorespunzătoare și a materialului mărunt de prindere uzat. Prin achiziționarea acestei lucrări, se stabilește ca obiectiv înlocuirea traverselor din lemn normale, speciale pentru aparate de cale și pentru linia largă, a tirfoanelor uzate, completarea prismei cu piatră spartă și îndepărtarea vegetației crescute ce nu mai asigura vizibilitatea și gabaritul, în vederea aducerii liniei în parametrii necesari pentru viteza de circulație de 10 km/oră a trenurilor de marfă", precizează Regionala CFR Galați.
Criteriul de atribuire a contractului este prețul cel mai scăzut. Termenul-limită pentru primirea ofertelor este 19 mai, iar acestea trebuie să fie valabile până pe 19 septembrie. Durata prevăzută pentru efectuarea lucrărilor este de 60 de zile, ceea ce înseamnă că linia cu ecartament larg din portul Galați ar putea fi funcțională abia la toamnă.
Această linie ferată, nefolosită din anii ’90, este considerată de Guvernul României "crucială" pentru preluarea exporturilor ucrainene, în special de cereale, care să fie încărcate pe nave în Docuri și în Bazinul Nou și transportate apoi pe Dunăre. În consecință, Guvernul a decis reabilitarea de urgență și în procedură simplificată a liniei de cale ferată cu ecartament larg. Numai că, iată, în România, "de urgență" înseamnă cel puțin șase luni, dacă nu mai mult, până când trenurile vor putea circula din nou pe această cale ferată. Acum suntem în aprilie. Sunt oare dispuși ucrainenii să ne aștepte până la toamnă, pentru a-și trimite exporturile prin România?

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Restricţiile de trafic se prelungesc

Primăria municipiului Galați informează că termenul de finalizare pentru lucrările de retrasare a liniei ferate industriale care traversează strada Gara nr. 8 și interiorul societății DOCURI SA se prelungește până la data 03.05.2022. Astfel, circulația autovehiculelor pe str. Gara nr. 8 va fi restricționată până în data de 03.05.2022. Ruta ocolitoare recomandată este str. Portului  – str. Ana Ipătescu – str. Al. Moruzzi (tur – retur). Totodată, traseele de autobuz 10 și 24 vor fi deviate, din str. Portului, pe str. Ana Ipătescu – str. Alexandru Moruzzi – Damen și retur.

Biroul de presă al Primăriei municipiului Galați

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nu vrea nimeni să repare linia ferată cu ecartament larg de la Galați

Proiectul lansat de CFR Galați - privind lucrările de reparații a liniei de cale ferată cu ecartament larg din portul Galați, precum și a liniei cu cale normală care ajunge în silozul din Port Docuri - a pornit cu stângul.

Investiția, în valoare de 1,29 milioane de lei (aproximativ 260.000 de euro) are un rol-cheie pentru deschiderea unor căi de transfer pentru mărfurile din Ucraina, ţară afectată de blocada rusească de la Marea Neagră, spre liniile logistice internaționale.
Din păcate, la licitația lansată de CFR pe SEAP, la termenul-limită - 19 mai - nu a fost depusă nicio ofertă, a declarat, la Galați, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, care s-a arătat ”deloc mulțumit” de evoluția evenimentelor.
Inițial, de proiect s-au arătat interesate trei companii, dar acestea au renunțat în cele din urmă să depună o ofertă.
"Nu suma a fost problema, care este acoperitoare, ci faptul că se accesează destul de greu materialul - traversele de tip sovietic. Iar a doua problemă - companiile care au venit sunt companii mari, foarte bune și care au preferat să se canalizeze spre lucrări mai ample, unele dintre el aflate chiar în portofoliul Ministerului Transportului", a declarat Grindeanu.
Pentru deblocarea situației se va intra în negociere directă cu potențialii constructori, a precizat ministrul. "Se va intra pe negociere directă, care va fi foarte rapidă, astfel încât operaționalizarea acestei bucăți de cale ferată de aproape 5 km să se realizeze cât mai rapid. De luni se intră în faza următoare de gestiune; îl aveți aici pe dl director (de la CFR - n.r.) și răspunde cu capul de chestiunea aceasta", a explicat ministrul.
Potrivit licitației, durata prevăzută pentru efectuarea lucrărilor este de 60 de zile, ceea ce înseamnă că, indiferent cum am face calculele, linia cu ecartament larg din portul Galați ar putea fi funcțională abia la toamnă.
Această linie, nefolosită din anii ’90, este considerată de Guvernul României "crucială" pentru preluarea exporturilor ucrainene, în special de cereale, care să fie încărcate pe nave în Docuri și în Bazinul Nou și transportate apoi pe Dunăre.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

CFR Infrastructură începe în regie proprie lucrările de reparații la linia de cale ferată Port Galați

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că luni, 6 iunie, SRCF Galați începe lucrările de reparații la linia de cale ferată Galați Largă Ana – Galați Bazin – Galați Mărfuri – Port Docuri (linie cu ecartament larg, în lungime de 3,58 km) și a liniei cu ecartament normal Galați Mărfuri - Port Docuri - Siloz (1,16 km).

Lucrările de reparații necesare redeschiderii liniei, în lungime totală de 4,7 km vor fi executate de SRCF Galați, în regie proprie. Această măsură a fost luată, după ce nici la procedura de „negociere directă”, desfășurată vineri, 3 iunie, niciunul dintre cei 3 agenți economici, care au depus oferte, nu a fost desemnat câștigător, explică reprezentanții CFR Infrastructură.

Ei menționează că la procedura “negociere directă”, organizată vineri, 3 iunie, la sediul Sucursalei Regională CF Galați, au depus oferte următorii operatori economici:
• Asocierea Tancrad – Artcons Galati
• Euroconstruct Constanța
• Antrepriza Construcții CF București

La finalul procedurii, comisia de evaluare nu a desemnat niciun câștigător, deoarece documentația prezentată de Asociere nu îndeplinea condițiile necesare, iar celelate două societăți au prezentat oferte financiare mai mari decât valoare estimată a lucrărilor.

Luni, 6 iunie, personalul de specialitate al SRCF Galați, va începe lucrările de reparatii la linia Galați Largă Ana – Galați Bazin – Galați Mărfuri – Port Docuri (linie cu ecartament larg, în lungime de 3,58 km) și a liniei cu ecartament normal Galați Mărfuri – Port Docuri – Siloz (1,16 km). Lucrărire au termen de execuție de 60 de zile.

Prin programul de lucrări, necesare redeschiderii acestei linii, se va acționa pentru:
• înlocuirea traverselor necorespunzătoare, inclusiv pe aparatele de cale
• înlocuirea materialului mărunt de prindere
• completarea prismei cu piatra spartă
• îndepărtarea vegetației pentru asigurarea vizibilității și a gabaritului.

Obiectivul prioritar al acestor lucrări este redeschiderea liniei Galați Largă Ana – Galați Bazin – Galați Mărfuri – Port Docuri (3,58 km) și a liniei Galați Mărfuri – Port Docuri – Siloz (1,16 km), implicit relaurea circulației trenurilor de marfă, pentru asigurarea transportului de cereale la granița cu CFM (Republica Moldova).

economica.net

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ceferiștii lucrează de zor la calea ferată cu ecartament larg din Portul Galați

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA informează că lucrările de reparații la linia de cale ferată Galați Largă Ana – Galați Bazin – Galați Mărfuri – Port Docuri (linie cu ecartament larg, în lungime de 3,58 km) și a liniei cu ecartament normal Galați Mărfuri - Port Docuri - Siloz (1,16 km) sunt în derulare.

Așa cum „Viața liberă” v-a informat, aceste lucrări au demarat pe 6 iunie și sunt executate de Sucursala Regională CF Galați, în regie proprie, termenul de execuție fiind de 60 de zile. Decizia CFR de a executa aceste lucrări în regie proprie a fost luată ca urmare a faptului că nici la licitația organizată în cursul lunii mai, nici la procedura ulterioară de „negociere directă”, desfășurată pe 3 iunie, nu a fost desemnat vreun câștigător.

Conform informațiilor furnizate de CFR Infrastructură, „până la data de 10 iunie, s-au realizat lucrări de tăiere a vegetației și de marcare a traverselor care urmează să fie înlocuite. Din 14 iunie, au început lucrările de introducere a traverselor noi și a pieselor aferente, precum și a completării prismei de piatră spartă.

Începând cu data de 20 iunie, lucrările se vor realiza în ritm alert, în formație de lucru mărită, cu peste 50 de angajați (aparținând Secțiilor L1 Galați, L3 Buzău, L4 Focșani, L2 Brăila și SRLU Buzău), astfel încât să se încadreze în termenul de 60 de zile. Pentru execuția lucrărilor, vor fi utilizate mașini de mică mecanizare (mașini de desfăcut/strâns tirfoane și șuruburi, clești de transportat traverse, mașini de găurit traverse), iar suportul logistic va fi asigurat cu utilaje multifuncționale cu cale de rulare mixtă feroviar/rutier - COLMAR și Giesmar”.

CFR Infrastructură estimează finalizarea lucrărilor în prima decadă a lunii august, astfel încât linia să fie redeschisă circulației în condiții de siguranță.

Obiectivul prioritar al acestor lucrări este redeschiderea celor două linii, cu ecartament larg și, respectiv, normal, și implicit reluarea circulației trenurilor de marfă, pentru asigurarea transportului de cereale la granița cu CFM (Republica Moldova).

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ceferiști din patru județe, mobilizați la calea ferată din Portul Galați

Reparațiile la calea ferată cu ecartament mixt (cale largă și normală) din Portul Galați sunt în plină desfășurare, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Redeschiderea acestei linii de cale ferată este vitală pentru un transport mai eficient al cerealelor din Ucraina (via Republica Moldova) în Portul Galați.

Pentru redeschiderea liniei, sunt necesare înlocuirea a 1.100 de traverse din lemn speciale de 2,80 m și a 250 de traverse din lemn speciale de pe zona aparatelor de cale, înlocuirea materialului mărunt de prindere, completarea prismei de piatră spartă, executarea burajelor tehnologice. Lucrările sunt efectuate în regie proprie de Regionala CFR Galați, cu muncitori din Galați, Buzău, Focșani şi Brăila.
"O parte din operațiuni sunt executate manual de lucrătorii Regionalei CFR Galați, deoarece pentru acest tip de șină cu ecartament sovietic nu există în România utilaje grele de cale", conform lui Grindeanu.
Până miercuri, 29 iunie, au fost înlocuite 698 de traverse speciale din lemn, dintre care 245 de traverse pe aparatele de cale. Au mai fost înlocuite aproape 4.000 de tone de material mărunt de prindere și a fost completată prisma cu 120 de tone de piatră spartă. Burajul traverselor cu utilaje de mică mecanizare a fost realizat pe 1.280 metri liniari de cale.
Lucrările au început în luna iunie și urmează să fie finalizate în august.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Linia cu ecartament larg 706 J din Portul Galaţi va fi redeschisă traficului, după 22 de ani

Linia cu ecartament larg 706 J din Portul Galaţi va fi redeschisă traficului, după 22 de ani, potrivit unei postări pe pagina de Facebook a companiei CFR SA. ‘În Portul Galaţi, feroviarii continuă lucrările de reparaţii, în regie proprie, pentru redeschiderea liniei de cale ferată 706 J Cale Largă – Galaţi Largă Ana – Galaţi Bazin – Galaţi Mărfuri – Port Docuri – Siloz, în lungime totală de 4,7 km, dintre care 3,58 km linie cu ecartament larg’, scrie administratorul de infrastructură feroviară.

Potrivit sursei citate, în ultimii 22 de ani, pe linia de cale ferată 706 J Cale Largă – Galaţi Largă Ana – Galaţi Bazin – Galaţi Mărfuri – Port Docuri – Siloz nu a mai circulat niciun tren de marfă dinspre sau înspre Republica Moldova (CFM).

Volumul traficului de mărfuri prin punctul feroviar de frontieră din Portul Galaţi a intrat pe un trend descendent încă din perioada 1990 – 2000, când pe această linie au mai circulat, doar ocazional, trenuri de marfă dinspre/către Republica Moldova sau Ucraina. ‘Redeschiderea acestei linii, în lungime totală de 4,7 km, va avea un impact economic important, atât prin creşterea traficului de marfă pe teritoriul României, dar şi a volumului de cereale, care vor intra direct în Portul Galaţi, pe la graniţa cu Republica Moldova (CFM)’, spune CFR SA.

Lucrările din Portul Galaţi sunt executate de SRCF Galaţi, în regie proprie – L1 Galaţi, L3 Buzău, L4 Focşani, L2 Brăila şi SRLU Buzău – pe două şantiere: linia CF Largă Ana – Galaţi Bazin – Galaţi Mărfuri – Port Docuri (3,58 km) – ecartament larg şi linia CF Galaţi Mărfuri – Port Docuri – Siloz (1,16 km) – ecartament normal.

radioiasi.ro

Link to comment
Share on other sites

Primele probe cu locomotiva pe calea ferată cu ecartament lat din Portul Galaţi

Lucrările la linia de cale ferată cu ecartament larg din Portul Galaţi înaintează cu repeziciune. Demarate în data de 06 iunie 2022 de către personalul Sucursala Regională Căi Ferate Galaţi, lucrările vizează reparaţii la linia Galaţi Largă Ana – Galaţi Bazin – Galaţi Mărfuri – Port Docuri (linie cu ecartament larg, în lungime de 3,58 km) şi a liniei cu ecartament normal Galaţi Mărfuri – Port Docuri – Siloz (1,16 km) şi se preconizează a fi finalizate în luna august.

Astăzi, 06 iulie 2022, o locomotivă a circulat lent pe această linie de cale ferată în probe şi teste pentru ca specialiştii să poată aprecia ce lucrări mai au de efectuat pentru a reda în circulaţie această linie care este vitală pentru asigurarea transportului de cereale dinspre Ucraina via republica Moldova. Pe această linie nu au mai circulat trenuri de marfă cu ecartament larg de aproximativ 15-20 de ani, iar anul ultimelor reparaţii a fost 1989. Ecartamentul rusesc are 1.524 milimetri, adică este mai larg decât cel european, care este de 1.435 milimetri. Această linie de cale ferată va conecta portul Galaţi de graniţa cu Ucraina.

Ucraina este unul dintre cei mari producători şi exportatori agricoli din Europa, dar din cauza războiului există mari probleme de livrare, fiind necesară o cale de transport feroviar. Mărfurile care vor ajunge în portul Galaţi pot fi depozitate temporar aici, urmând apoi să fie încărcate şi transportate pe Dunăre. Cu această ocazie, portul gălăţean va putea înregistra un reviriment semnificativ. Lucrările sunt realizate în regie proprie de Regionala de Căi Ferate Galaţi şi au început în luna iunie 2022.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

S-a deschis circulația feroviară pe linia cu ecartament larg din portul Galați

În această dimineață linia ferată cu ecartament larg din Portul Galați a fost deschisă. Din acest moment, trenurile de marfă care vin din Ucraina, via Republica Moldova, pot descărca cerealele direct în Portul Galați, fară a mai avea nevoie de transbordare la frontieră, anunță Ministerul Transporturilor.

Lucrările realizate de CFR Infrastructură în regie proprie au început pe data de 6 iunie și au fost finalizate cu aproape o lună mai devreme decât termenul estimat. Linia cu ecartament larg Galați Largă Ana – Galați Bazin – Galați Mărfuri – Port Docuri are 3,5 km lungime.

Cerealele care vor ajunge astfel rapid în Portul Galați pot fi transferate mult mai eficient pe barje sau pot fi depozitate în silozul din port, care are o capacitate de 25.000 de tone.

Pentru repunerea în funcțiune a acestei linii de cale ferată cu ecartament larg, CFR Infrastructură a executat o serie lucrări specifice:
-înlocuirea a 780 traverse din lemn speciale de 2,80 m
-înlocuirea a 246 de traverse din lemn speciale de pe aparate de cale și pe linia încălecată
-înlocuirea a 5.382 de tone de materialul mărunt de prindere
-completarea prismei cu 385 de tone de piatră spartă
-executarea burajelor tehnologice

hotnews.ro

Link to comment
Share on other sites

Ministrul Economiei, Florin Spătaru, cere prelungirea liniei ferate din Portul Galați

Ministrul Economiei, Florin Spătaru, a anunțat că îi va cere ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, prelungirea căii ferate cu ecartament larg din Portul Galați. Afirmația lui Spătaru apare în contextul în care CFR Infrastructură a anunțat, săptămâna trecută, redeschiderea liniei ferate cu ecartament larg din Portul Galați, după o serie de lucrări de reparații executate în regie proprie și în regim de urgență.

„Galațiul va fi un pol în asigurarea legăturii feroviare şi rutiere în zona portuară între Republica Moldova şi Ucraina şi restul Europei. Un nou proiect de infrastructură feroviară ar putea eficientiza şi mai mult transportul de marfă dinspre Ucraina, spre Galați, implicit spre Europa: prelungirea liniei de cale ferată largă din Portul Bazinul Nou din Galați cu aproximativ 600 ml, o investiție care se adaugă la modernizarea liniei de cale ferată cu ecartament larg, ce a fost dată în folosință acum trei zile.

Voi discuta, săptămâna viitoare, cu ministrul transporturilor Sorin Grindeanu despre implementarea urgentă a acestui proiect întrucât este nevoie de preluarea fluxului de marfă suplimentar, provenit din zona de conflict. În plus, această investiție ar putea contribui atât la dezvoltarea transportului multimodal, cât și la asigurarea fluxurilor de mărfuri către Portul Constanța”, a afirmat ministrul Economiei.

Florin Spătaru afirmă că, astfel, se va realiza posibilitatea operării unui tren complet de vagoane, crescând capacitatea frontului de descărcare de la 10 vagoane/zi, la 30 de vagoane, aproximativ 42.000 tone/lunar.

regionalpress.ro

Link to comment
Share on other sites

Cerealele ucrainene ar putea fi descărcate în Galaţi direct pe nave

Calea ferată cu ecartament larg din Portul Galați ar putea fi prelungită cu câteva sute de metri, astfel încât vagoanele cu cereale care sosesc din Ucraina, prin Republica Moldova, să poată fi descărcate direct pe nave sau pe barje. S-ar tripla astfel capacitatea de descărcare a mărfurilor venite din zona de conflict.

Ministrul Economiei, gălățeanul Florin Spătaru, a anunțat, zilele trecute, că îi va cere acest lucru ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu. "Galațiul va fi un pol în asigurarea legăturii feroviare şi rutiere în zona portuară între Republica Moldova și Ucraina și restul Europei. Un nou proiect de infrastructură feroviară ar putea eficientiza și mai mult transportul de marfă dinspre Ucraina, spre Galați, implicit spre Europa: prelungirea liniei de cale ferată largă din Portul Bazinul Nou din Galați cu aproximativ 600 de metri, o investiție care se adaugă la modernizarea liniei de cale ferată cu ecartament larg, ce a fost dată în folosință. Voi discuta cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, despre implementarea urgentă a acestui proiect, întrucât este nevoie de preluarea fluxului de marfă suplimentar, provenit din zona de conflict. În plus, această investiție ar putea contribui atât la dezvoltarea transportului multimodal, cât și la asigurarea fluxurilor de mărfuri către Portul Constanța", a afirmat ministrul Economiei.

Necesitatea prelungirii liniei cu ecartament larg până la Dunăre v-a fost prezentată de "Viața liberă" încă de la jumătatea lunii aprilie. "Există și în Port Bazinul Nou o structură de cale ferată cu ecartament larg, care trebuie reabilitată pe o lungime de 500 de metri și prelungită, pentru ca cerealele să poată fi descărcate direct pe barje sau pe nave", ne-a declarat, la acea vreme, directorul general al Administrației Portuare a Dunării Maritime (APDM) Galați, Marcela-Daniela Costea.

Ministrul Florin Spătaru mai afirmă că, prin prelungirea liniei cu ecartament larg din Port Bazinul Nou, se va realiza posibilitatea operării unui tren complet de vagoane, crescând capacitatea frontului de descărcare de la 10 vagoane/zi la 30 de vagoane, aproximativ 42.000 de tone/lunar.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

CFR a finalizat lucrările și la calea ferată cu ecartament normal din Portul Galați

Sucursala Regională Căi Ferate Galați anunță că a redeschis, vineri, la ora 12,00, și linia de cale ferată cu ecartament normal 706 I Siloz Port Docuri - Galați Mărfuri - Galați Călători, linie destinată ieșirii din Siloz a vagoanelor (românești) încărcate cu cereale.
Reparațiile liniei de 1,525 km au fost executate, în regie proprie, de SRCF Galați, în perioada 7-21 iulie, cu lucrători din Galați, Brăila, Buzău, Focșani și Tg. Ocna. Lucrările au cuprins, printre altele, activități de defrișare pe 1.525 metri cale, înlocuirea a 562 de traverse normale din lemn cu traverse din beton, înlocuirea a 244 de traverse din lemn speciale, pe aparatele de cale, înlocuirea materialului mărunt de prindere - 4.402 tone, completarea prismei de piatră spartă - 832 tone.
CFR Infrastructură reamintește că, pe 7 iulie, a fost redeschisă linia de cale ferată, cu ecartament larg 706 J Galați Largă Ana - Galați Bazin - Galați Mărfuri - Port Docuri, care asigură accesul direct, în Siloz, al garniturilor cu cereale sosite din Ucraina (via Republica Moldova).
Redeschiderea celor două linii de cale ferată cu ecartament larg și, respectiv, normal contribuie la revigorarea activității din Portul Galați, prin operaționalizarea transporturilor de cereale care ajung acum direct în Siloz, fără manevre de transpunere a vagoanelor de pe linia cu ecartament larg pe linia cu ecartament normal. Astfel, vagoanele cu cereale din Ucraina intră direct în Siloz pe linia cu ecartament larg, iar din Siloz pleacă garniturile încărcate cu cereale, pe linia cu ecartament normal, menționează CFR Infrastructură.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Niciun vagon cu cereale ucrainene nu a ajuns încă în Portul Galați

Credeați cumva că ucrainenii abia așteptau ca Galațiul să-și reabiliteze linia ferată cu ecartament larg din port, pentru ca apoi să se înghesuie să aducă vagoanele cu cereale până la silozul din buza Dunării? Ei bine, nu! Până acum, în aproape o lună, niciun vagon încărcat cu cereale ucrainene nu a ajuns în Portul Galați.

Pe 7 iulie 2022, Sucursala Regională Căi Ferate Galați a redeschis linia de cale ferată, cu ecartament larg 706 J Galați Largă Ana - Galați Bazin - Galați Mărfuri - Port Docuri, care asigură accesul direct, în Siloz, al garniturilor cu cereale sosite din Ucraina (via Republica Moldova). Două săptămâni mai târziu, pe 22 iulie, Regionala CFR Galați a redeschis și linia de cale ferată cu ecartament normal 706 I Siloz Port Docuri - Galați Mărfuri - Galați Călători, linie destinată ieșirii din Siloz a vagoanelor (românești) încărcate cu cereale.

"Redeschiderea celor două linii de cale ferată cu ecartament larg și, respectiv, normal contribuie la revigorarea activității din Portul Galați, prin operaționalizarea transporturilor de cereale care ajung acum direct în Siloz, fără manevre de transpunere a vagoanelor de pe linia cu ecartament larg pe linia cu ecartament normal. Astfel, vagoanele cu cereale din Ucraina intră direct în Siloz pe linia cu ecartament larg, iar din Siloz pleacă garniturile încărcate cu cereale, pe linia cu ecartament normal", menționa la vremea respectivă CFR Infrastructură.

Reamintim că reabilitarea celor două linii feroviare s-a făcut de către Regionala CFR Galați din banii proprii și în regim de urgență, pentru a se oferi cât mai rapid o soluție pentru deblocarea exporturilor ucrainene de cereale. A fost o situație de genul "dacă-i ordin, cu plăcere", pentru că, dacă operaționalizarea celor două linii nu s-ar fi făcut rapid, "domnul director de la CFR răspunde cu capul", avertiza ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, la începutul lunii iunie.

Cele două linii de cale ferată sunt gata, cerealele pot ajunge de pe calea ferată direct în Siloz și de acolo pot fi transbordate pe nave fluviale. Numai că, în aproape o lună, nici măcar un bob din cerealele ucrainene nu a ajuns la Galați pe noua rută. "Încă nimic până acum", ne-a confirmat Marcela Daniela Costea, directorul general al Administrației Porturilor Dunării Maritime Galați, companie de care țin Port Bazinul Nou și Port Docuri.

"Noi am făcut tot ce ne stă în putință pentru a oferi facilități pentru aducerea mărfurilor în port. Se pare că ucrainenii nu sunt atât de dornici să trimită marfa prin Galați. Sufocă portul Constanța, le convin ritmul și termenele pe care le asigură Constanța. Dar cred că vor ajunge la concluzia că trebuie să folosească și Galațiul, pentru că doar timpul poate compensa pierderile. Traderii gălățeni au contracte încheiate pentru transporturi de cereale, sperăm să se spargă gheața cât mai curând. Contracte există, logistica există, costurile de operare sunt convenabile pentru traderii ucraineni, sperăm să înceapă cât mai curând livrările de mărfuri și prin portul Galați", ne-a declarat Marcela Daniela Costea.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

(Joi, 18 august 2022)

Cerealele ucrainene din Galați, trimise spre Turcia

Miercuri noapte era așteptat, la Galați, primul tren cu cereale din Ucraina aduse pe calea ferată cu ecartament larg direct la silozul „Anghel Saligny” din Portul Docuri, informație pe care „Viața liberă” v-a prezentat-o în premieră. Cerealele vor sosi în loturi de câte 20 de vagoane și vor fi depozitate în silozul „Anghel Saligny”, care are o capacitate de 25.000 de tone, de unde vor fi preluate de nave cu destinația Turcia, conform unei declarații date de directorul adjunct al Administrației Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galați, Dan Tivilichi, agenției Agerpres.
„Sperăm ca, odată cu deblocarea acestor trenuri, pe acest siloz, pe linia nouă, să avem o creştere a cantităţii de marfă ce poate fi operată, cu cereale şi nu numai, din Ucraina. Ne bucurăm că avem primul tren care soseşte în portul Galaţi, pe linie largă, cu mărfuri din Ucraina. O locomotivă de manevră, din port, va efectua manevra de introducere şi scoatere a vagoanelor de la frontul de operare, este anunţată şi prima navă în cursul săptămânii viitoare pentru preluarea mărfii, care va fi depozitată în siloz. În noaptea asta (miercuri noapte - n.r.) aşteptăm primele 20 de vagoane. Nava care este anunţată ca sosire la portul Galaţi are undeva la 6.000 de tone capacitate, asta înseamnă că navele vor veni cu o cadenţă de una pe săptămână. În ceea ce priveşte fluxul către Constanţa, la ora actuală, având în vedere cotele Dunării, nu avem probleme, nu avem restricţii, e o restricţie de 1,80 m, ceea ce nu afectează transportul barjelor de 2.000 de tone de la Galaţi pe canalul Dunăre - Marea Neagră către Constanţa”, a precizat Dan Tivilichi.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

(Sâmbătă, 20 august 2022)

Primul vagon cu cereale din Ucraina a ajuns în Silozul „Anghel Saligny” din Galați

În această dimineață, 20 august, primul vagon încărcat cu grâu din Ucraina care a ajuns pe calea ferată cu ecartament larg proaspăt reabilitată din portul Galați a intrat la descărcare în Silozul „Anghel Saligny” din Port Docuri.

Reamintim, primele 60 de vagoane cu cereale ucrainene vor ajunge la silozul din Galați în loturi de câte 20, urmând ca de aici să plece încărcate pe nave spre Marea Neagră și, cel mai probabil, spre Turcia.

Celelalte vagoane din primul lot urmează să ajungă la silozul „Anghel Saligny” tot sâmbătă, 20 august, ne-a spus directorul general al Administrației Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galați, Marcela-Daniela Costea.

Săptămâna viitoare urmează să plece din Galați și prima navă încărcată cu aceste cereale. Nava va transporta 6.000 de tone de grâu, echivalentul a aproximativ 100 de vagoane, conform directorului general al APDM Galați.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Prima navă cu cereale ucrainene pleacă, marți, din Port Docuri

Primele cantități de cereale venite în Galați din Ucraina pe calea ferată cu ecartament larg și depozitate în Silozul „Anghel Saligny” vor pleca pe cale fluvială marți, 6 septembrie, pe o navă cu destinația Grecia.

Conform directorului general al Administrației Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galați, Marcela Daniela Costea, este vorba despre 4.200 de tone de grâu provenind din Ucraina, care vor fi trimise spre destinație cu o navă a cărei încărcare a început pe 4 septembrie. Exporturile pe această „filieră” (cale ferată largă – siloz – nave fluviale) vor continua, pe baza următoarelor contracte încheiate cu exportatori de mărfuri din Ucraina care au ales să opereze prin Portul Galați pentru a evita aglomerația din Portul Constanța, ne-a asigurat directorul general al APDM.

„Va fi un flux de marfă constant, vagoanele vor continua să sosească pe calea ferată cu ecartament larg la Silozul «Anghel Saligny», de unde marfa va pleca pe Dunăre. A fost mai greu acum, la început, până s-a stabilizat circuitul (formalități vamale etc.) și probabil că tot în cursul lunii septembrie va pleca din Portul Galați următoarea navă încărcată cu cereale”, ne-a spus Marcela Daniela Costea.

Reamintim că primul vagon cu grâu ucrainean de export (dintr-un lot de 60 de vagoane) ajuns în silozul din Galați pe calea ferată care a fost reabilitată de CFR Infrastructură a intrat la descărcare în data de 20 august. 

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Francezii se implică în creșterea eficienței din Portul Galați

Ministrul francez al Transporturilor, Clement Beaune, a declarat, duminică, la un post de televiziune, că va semna un acord cu România pentru a crește exporturile de cereale ucrainene către țările în curs de dezvoltare, în special cele din regiunea Mării Mediterane, "care au nevoie de ele pentru hrană", a informat Mediafax.

Reuters a consultat acordul dintre România și Franța și scrie că Parisul ar urma să coopereze la dezvoltarea unui proiect care vizează creșterea eficienței în portul Galați, dar și echiparea punctelor de frontieră din nordul României. De asemenea, francezii ar urma să contribuie la elaborarea unei strategii pe termen mediu pe axele coridorului dintre România și Ucraina și să furnizeze piloți pentru optimizarea traficului naval. Franța ar urma să ofere finanțare pentru expertiza tehnică inițială și să colaboreze cu Bucureștiul pentru a identifica finanțarea pe viitor.
România este una dintre puținele variante pe care le are la dispoziție Ucraina, unul dintre principalii furnizori de cereale din lume, pentru a-și exporta mărfurile. În România, traficul cerealelor ucrainene se face pe șosea, pe calea ferată și pe apă. Numai că toate aceste variante lasă destul de mult de dorit.
Pe șosea, "Viața liberă" a semnalat deja aglomerația infernală produsă de TIR-urile cu marfă care așteaptă chiar și două zile pentru a fi vămuite, ceea ce a dus inclusiv la devierea unor trasee de autobuz care trec prin Valea Orașului.
Pe calea ferată, România a fost prinsă (din nou) nepregătită, multe din liniile cu ecartament larg pe care să poată veni vagoanele din Ucraina fiind nefolosite de peste 20 de ani, situație valabilă atât în portul din Galați, cât și în cel din Constanța.
Pe apă, pe 6 septembrie, la peste jumătate de an de la începerea războiului din Ucraina, a plecat din Galați abia prima navă încărcată cu cereale aduse cu trenul până în silozul din Port Docuri, circa 4.200 de tone de grâu. Puțin. La Sulina, e tot aglomerație, dar de nave maritime care așteaptă să fie operate și al căror număr s-a triplat. În iunie, așa cum "Viața liberă" a informat la vremea respectivă, directorul general al Secretariatului Comisiei Dunării, Manfred Seitz, spunea: "E clar că blocarea porturilor ucrainene nu se poate compensa la capacitate maximă, din cauza volumelor importurilor din Ucraina, care sunt pur și simplu prea mari". Iar directorul general al AFDJ Galați, Angela Ivan, spunea atunci că ar fi nevoie de un număr dublu de piloți.
Așa că francezii au ceva de muncă pentru a ne crește eficiența în porturi și vămi.

viata-libera.ro

Nicolae Ciucă: Salut semnarea acordului între Ministerele Transporturilor din România şi Franţa pentru facilitarea tranzitului cerealelor din Ucraina

Premierul Nicolae Ciucă a vorbit despre acordul semnat între Ministerul Transporturilor din România şi cel din Franţa pentru a facilita tranzitul cerealelor din Ucraina. „Salut semnarea acordului între Ministerele Transporturilor din România şi Franţa pentru facilitarea tranzitului cerealelor din Ucraina. Una dintre priorităţi este creşterea capacităţilor portului Galaţi. Accelerăm securitatea alimentară globală”, a scris Nicolae Ciucă, luni pe Facebook.

Ministrul Transporturilor din Franţa, Clemente Beaune a anunţat, duminică că Executivele de la Paris şi Bucureşti vor semna luni un acord care are ca scop creşterea volumului de cereale pe care Ucraina le exportă prin ţara noastră, potrivit Reuters. Oficialul francez a adăugat că cerealele vor ajunge în Europa şi  în ţările în curs de dezvoltare, îndeosebi din regiunea Mării Mediterane. Conform sursei citate, guvernul francez va sprijiniun proiect care să ajute la dezvoltarea portului Galaţi, la creşterea capacităţii portului Constanţa şi a canalului Sulina, cât şi la dotarea punctelor de trecere a frontierei din nordul ţării noastre.

news.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

A doua navă cu cereale ucrainene a plecat din Portul Galați

O barjă încărcată cu 2.000 de tone de grâu din Ucraina a plecat, marți, din Port Docuri spre Constanța. Este cea de-a doua navă care transportă din Galați cereale ucrainene aduse pe calea ferată cu ecartament larg până la silozul din Port Docuri, după cea plecată pe 6 septembrie încărcată cu 4.200 de tone de grâu. La Constanța se va face „coletaj”, se vor aduna transporturi din mai multe locuri pentru a putea fi trimise cu o navă maritimă mai mare, ne-a declarat directorul general al Administrației Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galați, Marcela Daniela Costea.

„Garniturile de tren încărcate cu cereale din Ucraina vin constant în Portul Galați după ultima livrare. La ora actuală, în Silozul Anghel Saligny sunt depozitate aproximativ 10.000 de tone, iar în Reni așteaptă încă 28 de vagoane cu grâu”, ne-a spus directorul general al APDM.

„Se pare că, deocamdată, mai convenabile pentru transportul pe apă sunt barjele. Piața este destul de volatilă, la asta adăugându-se și nivelul scăzut al Dunării, care încă nu permite circulația unor nave cu încărcături foarte mari”, a mai spus Marcela Daniela Costea.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.