dcp100168 Posted August 30, 2022 Posted August 30, 2022 (Joi, 25 august 2022) În timp ce parcarea specială este aproape goală, trafic aproape blocat de TIR-uri lângă Vama Galați Trafic foarte îngreunat, aproape de blocaj ieri dimineață în zona Portului, în apropierea sediului Vămii Galați, unde zeci de TIR-uri aşteaptă, pe o parte şi pe alta a drumului, îndeplinirea formalităților vamale. Este greu de spus care este motivul real al aglomerării zonei, întrucât șoferii pe care i-am găsit la mașini erau cu toții vorbitori de limba rusă, așa că nu am putut înțelege decât că așteptau vămuirea, unii de 48 de ore. Circa 40 de autocamioane, parcate pe ambele părți ale străzilor din proximitatea sediului Direcției Regionale a Vămilor Galați, așteptau, îngreunând serios traficul. La primele ore ale dimineții, când aglomerația din zonă era mai mare, șoferii nu au avut altă soluție decât să se urce pe trotuar și pe spațiul verde, pentru a trece, după ce au așteptat peste 20 de minute în blocaj. După ce am sesizat situația creată, Poliția Locală ne-a transmis că Serviciul de siguranță rutieră trimite zilnic echipaje în zonă. A fost sesizat și Serviciul de protecția mediului din cadrul instituției pentru că în zonă s-au adunat multe deșeuri, șoferii autocamioanelor neavând soluții de depozitare a resturilor. S-a luat legătura cu cei de la Ecosal și au fost montate pubele de miercuri, 24 august. Evident, măsurile sunt binevenite, dar nu suficiente. Ar fi nevoie și de intervenția Poliției Rutiere din cadrul IPJ, o soluție fiind direcționarea TIR-urilor către parcarea construită special pentru acestea, pe strada Macului nr. 54 și unde, după cum am aflat de la directorul Gospodărire Urbană, Dragoș Madgearu, sunt locuri suficiente. Acolo, tariful este de 16 lei pe zi, parcarea era deschisă 24 de ore din 24, iar ieri, la ora prânzului, era ocupată doar în proporție de 20 la sută. Decât să stea TIRurile și să blocheze străzile din oraș, nu ar fi mai normal să aștepte vămuirea într-un cadru sigur și civilizat? Evident, da. Numai că, pentru asta, Vama Galați ar trebui să se organizeze mai bine, personalul ar trebui să îi îndrume pe șoferi și să le precizeze un interval mai scurt când urmează să le fie procesate documentele. La solicitarea noastră de lămuriri referitoare la această situație, ni s-a spus să trimitem un mail la Serviciul de Comunicare din cadrul Direcției Generale a Vămilor, la care, evident, nu ni s-a răspuns. Între timp, situația continuă să se înrăutățească aici, la Galați. Ne păstrăm opinia că traficul îngreunat ar trebui să beneficieze, măcar la orele de vârf, de semaforizare sau de agenți care să-l dirijeze, atât vizibilitatea, cât și posibilitatea de a face manevre fiind reduse în zona respectivă. viata-libera.ro
dcp100168 Posted August 30, 2022 Author Posted August 30, 2022 De ce aşteaptă şoferii de TIR 48 de ore la Vama Galaţi. Trafic îngreunat și autobuze deviate Aglomerația de TIR-uri din proximitatea sediului Vămii Galați, despre care inițial nu s-a recunoscut de către autorități că ar reprezenta vreo problemă, în ciuda sesizărilor gălățenilor și a propriilor noastre constatări la fața locului, a determinat devierea a două trasee de autobuz, 10 și 24, exact din acest motiv, decizie anunțată de Primăria Galați. Problema sesizată de noi încă există, iar măsura de a devia traseele de autobuz confirmă clar ceea ce și noi am observat la fața locului: autobuzele de dimensiuni standard se deplasează greu printre TIR-urile parcate, iar la orele de vârf circulația se blochează, pur și simplu. Situația este creată de faptul că șoferii trebuie să aștepte până la 48 de ore operațiunile aferente vămuirii, iar amplasamentul Biroului Vamal nu beneficiază de un spațiu dedicat și adecvat controlului. În tot acest timp, parcarea de TIR-uri de pe strada Macului nr. 54 stă aproape goală. La momentul descoperirii situației, joi, 25 august, am adresat o solicitare de informații responsabililor de comunicare ai Autorității Vamale Române (înregistrată cu nr. 110/26 august 2022), fiindcă, din păcate, la Galați nimeni nu are asemenea atribuții, neputând să ne răspundă la întrebări. Am primit răspunsul, înregistrat cu nr. 110/29.08.2022, ieri, 30 august. Dincolo de timpul mare de așteptare - "Viaţa liberă" este un ziar cotidian, iar situaţia era urgentă - nu putem să nu remarcăm că ni s-a transmis o scanare după un document îndosariat, când mult mai rapid ar fi fost ca persoana care l-a întocmit să transmită, efectiv, răspunsul pe mail. Suntem în 2022, ne digitalizăm, dar în unele instituţii lucrurile se mişcă mai greu. Potrivit răspunsului primit, activitatea în Biroul Vamal de Frontieră Galaţi se desfăşoară în ture, pe sistemul 12/24 şi 12/48. În tura de 12 ore se efectuează formalităţi vamale în medie pentru 80 de camioane, 70 de vagoane şi 30 de nave, de către un personal de 4-5 lucrători vamali. În cazul trenurilor, controlul impune parcurgerea a 20 de km de garnitură, în medie de două ori pe tură. În plus, un lucrător vamal trebuie să fie prezent timp de opt ore la activitatea aferentă coletelor poştale, iar un altul este blocat timp de 12 ore pentru efectuarea formalităţilor vamale aferente volumului crescut de mărfuri transportate pe Dunăre, drept consecinţă a situaţiei din Ucraina. În aceste condiţii, şoferii trebuie să aştepte până la 48 de ore, interval care, potrivit responsabililor din Vamă, nu se depăşeşte decât în cazul documentaţiei incomplete. Deşi, potrivit Codului Vamal al UE, importul se poate face la orice vamă din Uniune, indiferent de destinaţia mărfii sau sediul social al firmei, mulţi operatori economici din Botoşani, Iaşi, Cluj, Suceava, Ialomiţa, Constanţa, Brăila, Buzău, Vrancea, Bucureşti, Bihor, Germania etc. aleg să efectueze formalităţile vamale la Biroul vamal de Frontieră Galaţi, unde există program de lucru în ture. viata-libera.ro
dcp100168 Posted September 1, 2022 Author Posted September 1, 2022 Copleșită de trafic, Vama Galați reia angajările Începutul lunii septembrie coincide cu reluarea de către Autoritatea Vamală Română a procedurii de recrutare pentru ocuparea pe perioadă determinată a unor funcții publice. Anunțul vine într-o perioadă în care activitatea Vămii Galați pare copleșită de traficul auto, feroviar și fluvial, mai ales în contextul situației din Ucraina. La nivel național, procedura de recrutare vizează 194 de posturi, dintre care 44 sunt în cadrul birourilor vamale arondate Direcției Regionale Vamale Galați, respectiv, Birourile Vamale de Frontieră din Galați, Giurgiulești, Oancea, Isaccea, Brăila, Tulcea și Sulina. Celelalte posturi scoase la concurs sunt în cadrul aparatului propriu al Autorității Vamale Române (22), în cadrul Direcției Regionale Vamale București (25), Direcției Regionale Vamale Iași (92) și Direcției Regionale Vamale Cluj (11). "Pentru ocuparea posturilor, candidații trebuie să îndeplinească condițiile generale prevăzute de art. 465 din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare și condițiile specifice în ceea ce privește deținerea avizului psihologic. Proba scrisă va consta în rezolvarea unui test-grilă care va cuprinde întrebări din bibliografie și tematică. Concursul se va organiza la sediul Autorității Vamale Române și la sediile Direcției Regionale Vamale București, Biroului vamal de frontieră Constanța, Direcției Regionale Vamale Iași, Direcției Regionale Vamale Cluj și Direcției Regionale Vamale Galați, urmând ca locația să fie stabilită și anunțată ulterior, pe site-ul www.customs.ro, la rubrica INFO PUBLICE/ Concursuri", precizează Autoritatea Vamală Română. La sfârșitul săptămânii trecute şi începutul acesteia, într-o serie de articole, "Viața liberă" semnala blocajul rutier înregistrat în zona Biroului Vamal de Frontieră Galați de către TIR-urile care așteaptă chiar și două zile pentru a fi vămuite. Aglomerația infernală din zonă a determinat Primăria Galați și societatea Transurb să devieze temporar traseele de autobuz 10 și 24, care treceau fix prin acel loc. Marți, răspunsul primit de la Autoritatea Vamală Română confirma practic (e drept, nu cu aceste cuvinte) că vameșii gălățeni sunt copleșiți numeric de valorile crescute ale traficului vamal. Activitatea în Biroul Vamal de Frontieră Galaţi se desfăşoară în ture, pe sistemul 12/24 şi 12/48. În 12 ore, 4-5 lucrători vamali efectuează în medie formalităţi vamale pentru 80 de camioane, 70 de vagoane şi 30 de nave. Controlul trenurilor înseamnă parcurgerea a 20 de km de garnitură, în medie de două ori pe tură. Un vameş trebuie să fie prezent timp de opt ore la controlul coletelor poştale, iar un altul este blocat timp de 12 ore pentru efectuarea formalităţilor vamale aferente volumului crescut de mărfuri transportate pe Dunăre, drept consecinţă a situaţiei din Ucraina. Pentru şoferii TIR-urilor, aceasta se traduce în aşteptare până la 48 de ore sau mai mult doar în cazul în care documentaţia este incompletă, potrivit responsabililor Vămii. Deşi, potrivit Codului Vamal al UE, importul se poate face la orice vamă din Uniune, indiferent de destinaţia mărfii sau sediul social al firmei, mulţi operatori economici din Botoşani, Iaşi, Cluj, Suceava, Ialomiţa, Constanţa, Brăila, Buzău, Vrancea, Bucureşti, Bihor, Germania etc. aleg să efectueze formalităţile vamale la Biroul Vamal de Frontieră Galaţi, unde există program de lucru în ture, se menționa în răspunsul trimis de Autoritatea Vamală Română "Vieții libere". viata-libera.ro
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now