Jump to content

Nava „Egreta” a Universității „Dunărea de Jos”, vândută ca fier vechi


Recommended Posts

Posted

Nava „Egreta” a Universității „Dunărea de Jos”, vândută ca fier vechi

Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați scoate la casare nava-școală „Egreta” și o vinde ca fier vechi. Acostată la malul Dunării, „Egreta” va face loc astfel celei mai mari și mai moderne nave de cercetare de pe apele interioare ale Uniunii Europene, „Rexdan”, un proiect în valoare de 92 de milioane de lei al universității gălățene.

„Rexdan” este în construcție la Șantierul Naval ATG Giurgiu și este așteptată să sosească la Galați la începutul anului viitor. Nava va dispune de nouă laboratoare moderne, în care își vor desfășura activitatea cadre didactice și cercetători din universitatea gălățeană, precum și cercetători internaționali, și va acoperi 2.000 de kilometri din partea navigabilă a Dunării.

Construită în anul 1967, „Egreta” nu mai este funcțională, ne-a spus prorectorul Alexandru Nechifor, iar licitația va avea loc luni, 14 noiembrie, la ora 11,00.

„Nava este foarte veche. Oricum, avem încă o navă pe care o folosim ca navă-școală. Conform tuturor procedurilor, pentru «Egreta» organizăm licitație de vânzare a navei ca deșeu-fier nedezmembrat, fiind evaluată la 66.000 kg. Prețul de pornire a licitației este de 0,65 lei/kg, adică se pleacă de la 42.900 de lei. Pasul licitației cu strigare este de 0,05 lei/kg, adică 3.300 de lei. Va fi declarat câștigător cel care va rămâne ultimul în cursa licitației. Dosarele se depun până luni, 14 noiembrie, ora 10.00”, ne-a declarat prorectorul Alexandru Nechifor.

Până vineri după-amiază, la licitația organizată de universitate se anunțaseră deja trei participanți.

viata-libera.ro

  • 2 weeks later...
Posted

Mai dispare un simbol de pe Dunăre. „Egreta” a zburat din curtea Universității „Dunărea de Jos”

Așa cum ați putut afla din „Viața liberă”, Universitatea „Dunărea de Jos” a scos la licitație, în această săptămână, nava-școală „Egreta”. Construită în anul 1967, „Egreta” nu mai era funcțională și a fost vândută ca fier vechi, sub formă de deșeu nedezmembrat, cu o greutate de 66.000 de kilograme și cu un preț de pornire de 0,65 lei pe kilogram.

Vestea este că „Egreta” s-a vândut. Conform prorectorului Alexandru Nechifor, procedurile nu sunt încă finalizate și contractul urmează să fie semnat în termen de 15 zile, dată după care pot fi făcute publice mai multe amănunte.

Reprezentanții universității gălățene au afirmat că „Egreta” face loc, astfel, la malul Dunării, navei „Rexdan”, cea mai mare și mai modernă navă de cercetare de pe apele interioare ale Uniunii Europene, „capul de afiș” al unui proiect în valoare de 92 de milioane de lei al „Dunării de Jos”.

„Egreta” a fost construită, în 1967, la Șantierul Naval Giurgiu pentru Navrom Galați și a făcut parte dintr-o serie de patru mici astfel de nave de pasageri, destinația inițială fiind cea pentru agrement în Delta Dunării. La jumătatea anilor ’90, a fost transferată, împreună cu „Lebăda” (botezată apoi „Colegiu”), în patrimoniul Universității „Dunărea de Jos” din Galați, fiind utilizate ca nave-școală pentru studenții de la Inginerie Navală și Piscicultură. Au mai putut fi văzute și la unele ediții ale Zilei Marinei.

„Egreta” are lungimea de 23,4 metri, lățimea de 4,40 metri și un pescaj maxim de 1,05 metri. Într-o vreme, putea lua la bord și 70 de pasageri, dar acum capacitatea maximă este de 40 de pasageri.

Odată încheiate procedurile de vânzare, noul proprietar al „Egretei” poate face cu nava orice dorește, ne-au mai spus reprezentanții Universității „Dunărea de Jos”.

viata-libera.ro

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.