Jump to content

Reabilitări la infrastructura de cale ferată din Galaţi


dcp100168

Recommended Posts

Linia ferată Iași – Tecuci, modernizată prin PNRR

CFR Infrastructură a scos la licitație un contract de 167 de milioane lei pentru reparații rapide tip „quick wins” pe Magistrala M 600 Iași – Bârlad – Tecuci. Contractul prevede lucrări de eliminare a restricțiilor de viteză și are ca scop circulația trenurilor de călători la viteza proiectată de 120 km/h și cea a trenurilor de marfă, la 80 km/h.

Contractul va avea o durată de 18 luni, iar lucrările vor fi decontate prin PNRR.

Pentru întreaga regiune a Moldovei, investițiile feroviare cuprinse în PNRR au o valoare de 131 milioane de euro.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Lucrări de reabilitare pe linia CFR Tecuci - Iași

Sucursala Regională de Căi Ferate Iași a deschis ofertele depuse la procedura de licitație publică pentru „Proiecte tip Quick Wins - Lucrări de eliminare a restricțiilor de viteză pentru reabilitarea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii”, pe linia 600 Tecuci - Iași (firul II). Conform CFR, un singur agent economic – Ness Proiect Europe SRL - a depus ofertă pentru lucrările, pe o lungime de 42 km, de pe intervalul de stații Tutova - Munteni. Valoarea totală estimată a lucrărilor este de peste 167 milioane lei, fără TVA, finanțarea fiind asigurată prin PNRR.
Principalele beneficii rezultate în urma lucrărilor sunt: eliminarea restricțiilor și a limitărilor de viteză, precum și a costurilor cauzate de acestea, creșterea eficienței activității de operare, diminuarea efectelor adverse asupra mediului, readucerea stării tehnice a liniei la parametrii proiectați și maximizarea gradului de siguranță.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

(Vineri, 26 august 2022)

Licitație pentru lucrări de peste 63,5 milioane lei, în Regionala CFR Galați

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a lansat licitația „Proiecte tip Quick Wins” - Lucrări de eliminare a restricțiilor de viteză pentru reabilitarea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii pe raza SRCF Galați". Lucrările au o valoare totală estimată de 63,547 milioane de lei și vor fi finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Conform CFR SA, licitația publică este împărțită pe următoarele 6 loturi: Lotul 1: Stația Comănești, km 229+390 - km 229+545 (firul I și II) – valoare estimată: 5.103.460,97 lei; Lotul 2: Stația Comănești, km 230+440 - km 230+606 (firul I și II) – valoare estimată: 5.174.436,60 lei; Lotul 3: Racordare Comănești - Tecuci Nord, km 235+520 - km 239+568 (linie simplă) - valoare estimată: 18.412.220,10 lei; Lotul 4: Comănești - Tecuci Sud, km 235+520 - km 237+600 (firul II) - valoare estimată: 14.764.952,71 lei; Lotul 5: Tecuci - Tecuci Nord, km 238+250 - km 241+000 (linie simplă) - valoare estimată: 10.852.667,38 lei; Lotul 6: Adjud - Borzești Bacău, km 0+000 - km 2+545 (linie simplă) – cu o valoare estimată de 9.240.129,75 lei.
În cadrul proiectului se vor realiza lucrări de înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii și realizarea căii fără joante, menționează CFR SA. Principalele beneficii rezultate în urma lucrărilor sunt: eliminarea restricțiilor și a limitărilor de viteză, precum și a costurilor cauzate de acestea, creșterea eficienței activității de operare, diminuarea efectelor adverse asupra mediului, readucerea stării tehnice a liniei la parametrii proiectați și maximizarea gradului de siguranță.
Termenul-limită pentru primirea ofertelor este 21 septembrie 2022.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

(Sâmbătă, 27 august 2022)

Un nou contract, de peste 1,2 miliarde lei, între Arcada Company și CFR

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA anunță că a desemnat ofertele câștigătoare pe loturile 7 (Galați) și 8 (Constanța) la licitația deschisă pentru „Lucrări de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii, pe o lungime de maximum 1.461 km din rețeaua feroviară”, lucrări care au drept scop readucerea liniilor în parametri proiectați și circulația trenurilor cu vitezele inițiale de maximum 120 km/h. Cele două lucrări, în valoare totală de aproximativ 1,2 miliarde de lei, au fost depuse de firma gălățeană Arcada Company. Propunerea financiară pentru lucrările de pe raza Regionalei Galați are o valoare de 712,3 milioane lei, iar cea pentru Regionala Constanța, de 491,3 milioane lei.

Acesta este doar unul dintre contractele semnate de Arcada Company și CFR în decursul acestui an. De exemplu, modernizarea infrastructurii și suprastructurii feroviare din stațiile Fetești și Ciulnița vor fi modernizate de Arcada, pentru un preț de 309 milioane lei. Tot firma gălățeană va repara și moderniza trecerile la nivel cu calea ferată din regionalele Galați și Constanța, contract cu o valoare de 192 de milioane de lei. De asemenea, Arcada Company este unul dintre constructorii selectați pentru reparațiile infrastructurii feroviare din Portul Constanța.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

CFR Infrastructură Galați a semnat contracte de 73 de milioane de lei cu Wiebe pentru proiecte „quick wins”

Sucursala Regională CF Galați a semnat miercuri, 21 decembrie 2022, contracte în valoare totală de 73,07 milioane de lei fără TVA, pentru execuția lucrărilor tip quick wins - ridicarea restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii, finanțate prin Planul Naţional de Redresare și Reziliență (PNRR).

În total, au fost semnate șase contracte cu Wiebe Romania SRL pentru execuția lucrărilor de tip quick wins pe liniile CF MĂRĂȘEȘTI – TECUCI NORD și ADJUD – SICULENI. Valoare totală contracte: 73.077.610,12 lei, fără TVA. Finanțare: fonduri nerambursabile PNRR. Durata de implementare a unui contract – 24 de luni. Scop: ridicarea restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii și creșterea vitezei de circulație la 120 km/h (funcție de configurația traseului), pe următoarele loturi, în lungime totală de 12,065 km:
– Lot 1 Stația CF Cosmești, km 229+390 – 229+545 (fir I+II)
– Lot 2 Stația CF Cosmești, km 230+440 – 230+606 (fir I+II)
– Lot 3 Racordare Cosmești – Tecuci Nord, km 235+520 – 237+600 (linie simplă)
– Lot 4 Cosmești – Tecuci Sud, km 235+520 – 237+600 (fir II)
– Lot 5 Tecuci – Tecuci Nord, km 238+520 – 241+000 (linie simplă)
– Lot 6 Adjud – Urechești, km 0+000 – 2+545 (linie simplă)

Lucrări tip QUICK WINS (cu materiale de cale noi achiziționate de constructor):
– înlocuirea punctuală a elementelor componente ale suprastructurii căii – șină, traverse, aparate de cale, piatră spartă – sau orice alt element care va conduce la creșterea vitezei de circulație pentru trenurile de călători și marfă, cu impact direct și imediat asupra duratei de călătorie și/sau asupra creșterii siguranței și a confortului călătorilor.

Principalele beneficii ale lucrărilor tip QUICK WINS sunt:
- creșterea vitezei de circulație prin ridicarea restricțiilor
- eliminarea costurilor cauzate de restricții
- creșterea eficienței activității de operare
- diminuarea efectelor adverse asupra mediului
- maximizarea gradului de siguranță

economica.net

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Au început reparațiile pe linia ferată Mărășești - Tecuci Nord

Linia de cale ferată Mărășești – Tecuci Nord, de pe raza Regionalei CF Galați, este printre primele din țară pe care s-au deschis șantierele pentru lucrări de tip Quick Wins destinate ridicării restricțiilor de viteză și creșterii vitezei maxime de circulație până la 120 km/h, în funcție de configurația tehnică a traseului și parametrii tehnici ai liniei. Șantierul deschis pe linia din nordul județului Galați prevede lucrări la infrastructura feroviară și racordarea Cosmești - Tecuci Nord, între km 235+520 și 237+600 (linie simplă).

Conform unui comunicat remis de CFR SA, sunt operaționale primele 20 de șantiere pentru lucrări de tip Quick Wins (cu 54 km intrați în reparații). De asemenea, vineri, 19 mai, CFR SA finalizează etapa de semnare a tuturor celor 123 de contracte pentru acest tip de lucrări, pe raza tuturor celor opt regionale CF din țară. În urma acestora, se vor ridica restricțiile de viteză pe un total de 420,769 km de cale ferată la nivelul rețelei feroviare, pe baza unor investiții totale de 1,98 miliarde de lei, finanțate prin PNRR.

Conform CFR SA, lucrările de tip Quick Wins au o durată contractuală cuprinsă între 18 și 24 de luni și se execută punctual pe anumite intervale de cale ferată. Cea mai mare perioadă din cadrul contractelor este acordată pentru achiziția de către constructori a tuturor componentelor suprastructurii căii - șină, traverse, aparate de cale, bretele, TDJ-uri, piatră spartă etc.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Record de viteză la CFR. 210 km/h, pe linia de testări de viteză de la Făurei

CFR SA a desfășurat în perioada 2 mai - 7 iunie, cu personalul specializat al SRCF Galați, lucrările de reparații la suprastructura feroviară și instalațiile aferente liniei de contact pe Inelul Mare Făurei (13,7 km), a informat CFR Infrastructură. Joi, 8 iunie, s-a efectuat cursa de probă cu o locomotive a operatorului național de transport feroviar de călători, care a atins viteză maximă de circulație de 210 km/h, un nou record de viteză stabilit pe Inelul Mare de la Făurei, din cadrul Centrului de Testări Feroviare.

Astfel, odată cu finalizarea lucrărilor de reparații, executate de specialiștii feroviari ai SRCF GALAȚI, pe Inelul Mare Făurei (13,7 km) s-a stabilit un nou record de viteză de 210 km/h, pe o linie de cale ferată din România. Potrivit sursei citate, lucrările de reparații au fost executate în regie proprie de SRCF Galați, cu personal specializat din cadrul SRLU Buzău și Secţia IFTE 1 Galaţi și au constat în:
- înlocuire traverse
- buraj, nivelare longitudinală/transversală și ripaj pe toată lungimea Inelului Mare (13,7 km)
- profilare prismă de balast pe toată distanță de 13,7 km
- verificarea şi reglarea geometriei liniei de contact (zig zag faţă de axul căii ferate, înăltime faţă de nivelul superior al căii de rulare) la un număr de 276 de stȃlpi LC
- lucrări de reparaţie a cablului colector între stȃlpii SBC
- lucrări de reglare a pendulelor antivȃnt la 176 stȃlpi SBC.

Centrul de Testări Feroviare Făurei a fost construit în 1978 și este singurul centru din România pentru încercări dinamice ale vehiculelor feroviare cu viteza maximă de 200 km/h.

regionalpress.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Lucrări pentru ridicarea restricțiilor de viteză, în Regionala CFR Galați

Pe raza Sucursalei Regionale de Căi Ferate Galați sunt operaționale mai multe șantiere pentru lucrări de tip Quick Wins, pentru ridicarea restricțiilor de viteză pe o lungime totală de circa 12 km, informează CFR Infrastructură.

Aceste lucrări se efectuează la suprastructura feroviară, se execută punctual, între kilometrii de cale ferată cu restricții de viteză, pe intervalele de cale ferată contractate și constau în înlocuirea componentelor aferente suprastructurii: șină, traverse, material mărunt de cale, aparate de cale, bretele (legătura între două linii paralele), schimbătoare de cale cu dublă joncțiune și montarea de dale elastice la trecerile la nivel cu calea ferată.

Șantierele menționate sunt în nordul județului Galați, pe linia de cale ferată Mărășești - Tecuci. Un lot de lucrări este în stația Cosmești, un altul îl reprezintă racordarea Cosmești - Tecuci Nord, un al treilea lot este pe ruta Cosmești - Tecuci Sud, iar al patrulea, pe porțiunea Tecuci - Tecuci Nord.

Pentru adaptarea traficului feroviar de călători la condițiile de circulație în regim de șantier, trenurile circulă în condiții speciale, fie cu restricție de viteză în zona șantierelor, fie prin staționare temporară pentru încrucișarea cu alte trenuri, precizează CFR Infrastructură.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Arcada Company, lucrări pentru ridicarea restricțiilor de viteză pe raza Regionalei CFR Galați

Antreprenorul Spiru Mantu, unul dintre cei doi proprietari ai companiei gălățene Arcada Company, și Gabriel Oprea, directorul Sucursalei Regionale de Căi Ferate (SRCF) Galați, au semnat, pe 15 februarie, contractul pentru execuția lucrărilor necesare pentru ridicarea restricțiilor de viteză pe linia de cale ferată Buzău – Făurei.

Conform informațiilor furnizate de Biroul de presă al SRCF Galați, lucrările au ca scop ridicarea restricțiilor de viteză de 30 km/h de pe linia 701, fir I, între stațiile Buzău Sud – Cilibia – C.A. Rosetti, de la km 132+370 la km 148+200, introduse din cauza șinelor defecte și uzate la rând și a traverselor și prinderilor necorespunzătoare. De asemenea, lucrările din cadrul contractului au ca scop și ridicarea restricțiilor de viteză de 20 km/h de pe linia 701, fir I între stațiile C.A. Rosetti – Făurei, de la km 162+000 la km 167+350, introduse din cauza șinelor defecte și uzate la rând și a traverselor și prinderilor necorespunzătoare.

Lucrările de întreținere, prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii, cuprind: înlocuirea șinei tip 49 uzată, cu șina tip 60, nouă, respectiv 5.000 de tone; înlocuirea traverselor din beton necorespunzătoare tip T13, cu traverse din beton cu prindere elastică tip 60, aproximativ 70.000 de bucăți; înlocuirea tuturor aparatelor de cale tip 49, pe traverse din lemn, cu aparate de cale  tip 60, pe traverse din beton, respectiv 11 schimbătoare de cale și 4 bretele simple; înlocuirea dalelor din beton la 8 treceri de nivel cu calea ferată; completarea prismei de piatră spartă la dimensiunile instrucționale, respectiv realizarea căii fără joante și înglobarea aparatelor de cale în calea fără joante.

Obiectivele acestor lucrări sunt înlocuirea la rând a elementelor suprastructurii căii cu materiale de cale noi și realizarea căii fără joante, precum și aducerea liniei în parametrii pentru viteza de circulație de 120 km/h a trenurilor de călători și de 70 km/h a trenurilor de marfă și ridicarea restricțiilor de viteză.

Durata de execuție a lucrărilor contractate este de 270 de zile. Pentru ele au fost alocate de la bugetul de stat fonduri în valoare de aproximativ 152 milioane de lei.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

A început reparațiile la linia simplă racordare Cosmeşti – Tecuci Nord

Lucrările de reparaţii punctuale la suprastructura căii pe linia simplă de racordare Cosmeşti - Tecuci Nord, incluse în programul de lucrări de tip Quick Wins (lotul 3), au demarat şi vor dura o lună, informează Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" S.A., relatează Agerpres.

Potrivit unui comunicat al administratorului de infrastructură publică feroviară, valoarea totală a celor şase contracte, semnate în luna decembrie 2022, cu o durată de implementare de 24 de luni, este de 73,077 de milioane de lei, fără TVA, finanţarea fiind asigurată din fonduri nerambursabile PNRR.

„Lucrările de reparaţii punctuale a suprastructurii căii pe linia simplă Racordare Cosmeşti – Tecuci Nord, km 235+520 – 237+600 (lotul 3) sunt incluse în programul de lucrări de tip Quick Wins şi au drept scop îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie şi optimizarea gradului de siguranţă. (…) Astfel, în perioada 18 martie – 19 aprilie 2024, în staţia CF Tecuci Nord, constructorul continuă lucrările feroviare din zona trecerii la nivel de la km 239+226 şi până la schimbătorul nr. 7 din staţie, unde se vor înlocui toate componentele suprastructurii căii – şină, traverse şi material mărunt de cale – cu materiale noi, iar pentru asigurarea frontului de lucru se va scoate de sub tensiune linia curentă Cosmeşti – Tecuci Nord – Tecuci Ramificaţie Cosmeşti – Frunzeasca”, a anunţat luni CFR S.A..

În aceste condiţii, traficul feroviar pentru următoarele nouă trenuri IR/R a fost trasat prin staţia Tecuci, pe ruta Cosmeşti – Tecuci – Frunzeasca şi retur, cu următoarele ore de sosire/plecare: trenul IR 1665 circulă ca tren 12665 în relaţia Bucureşti Nord – Buzău – Focşani – Mărăşeşti – Cosmeşti – Tecuci – Frunzeasca – Vaslui – Iaşi, cu plecare din staţia Bucureşti Nord la ora 16:12 şi sosire în staţia Iaşi la ora 22:50; trenul IR 1664 circulă ca tren 12664 în relaţia Iaşi – Vaslui – Frunzeasca – Tecuci – Cosmeşti – Mărăşeşti – Focşani – Buzău – Bucureşti Nord, cu plecare din staţia Iaşi la ora 16:05 şi sosire în staţia Bucureşti Nord la ora 22:51; trenul IR 1832 circulă ca tren 12834 în relaţia Cluj Napoca – Suceava – Iaşi – Tecuci – Galaţi cu plecare din staţia Cluj Napoca la ora 09:30 şi sosire în staţia Galaţi la ora 23:05; trenul IR 1866 circulă ca tren 12866 în relaţia Galaţi – Tecuci – Iaşi cu plecare din staţia Galaţi la ora 16:20 şi sosire în staţia Iaşi la ora 20:38; trenul R 6316 circulă ca tren 13606 în relaţia Iaşi – Tecuci, cu plecare din staţia Iaşi la ora 17:24 şi sosire în staţia Tecuci, la ora 22:13; trenul R 11062 circulă ca tren 14292 în relaţia Iaşi – Tecuci – Mărăşeşti, cu plecare din staţia Iaşi la ora 04:11 şi sosire în staţia Mărăşeşti la ora 07:39; trenul R 11063 circulă ca tren 14293 în relaţia Mărăşeşti – Cosmeşti – Tecuci – Frunzeasca – Iaşi, cu plecare din staţia Mărăşeşti la ora 11:30 şi sosire în staţia Iaşi, la ora 14:47; trenul R 11064 circulă ca tren 14294 în relaţia Iaşi – Frunzeasca – Tecuci – Cosmeşti – Mărăşeşti, cu plecare din staţia Iaşi la ora 15:13 şi sosire în staţia Mărăşeşti, la ora 18:26 şi trenul R 11065 circulă ca tren 14265 în relaţia Mărăşeşti – Cosmeşti – Tecuci – Frunzeasca – Iaşi, cu plecare din staţia Mărăşeşti, la ora 17:41 şi sosire în staţia Iaşi, la ora 21:17.

Pe raza SRCF Galaţi sunt operaţionale la ora actuală patru şantiere pentru lucrări tip Quick Wins, unde se execută lucrări de reparaţii punctuale pe o lungime totală de 11,423 km CF, între staţiile Mărăşeşti – Tecuci şi Adjud – Borzeşti Bacău. Lucrările de pe lotul 1 staţia Cosmeşti, (fir I+II) şi lotul 2 staţia Cosmeşti, (fir I+II) au fost finalizate.

economica.net

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Investiții în infrastructura feroviară de pe raza Regionalei CFR Galați

Guvernul a aprobat, la sfârșitul săptămânii trecute, investiții de 700 milioane de lei în infrastructura rutieră şi feroviară din trei județe, printre care și Galațiul. Aceste proiecte vor fi finanțate din fonduri europene, dar şi din fonduri naționale.

"Atât cu impact economic, dar şi social, sunt investițiile în infrastructura rutieră şi feroviară aprobate astăzi într-un cuantum total de 700 milioane de lei, care vor fi pentru lucrări ce vor fi declanșate prin aprobarea unui set de hotărâri de Guvern, după cum urmează: în infrastructura rutieră este vorba despre două noduri rutiere în județul Timiș şi este vorba, de asemenea, despre reabilitarea infrastructurii feroviare, mai exact a mai multor poduri, podețe şi tuneluri de cale ferată din zonele Brașov şi Galați", a declarat purtătorul de cuvânt al Executivului, Mihai Constantin.

O primă hotărâre de guvern aprobată vizează aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții "Lucrări de reabilitare poduri, podețe şi tuneluri de cale ferată - etapa II Lot SRCF Galaţi Lot 3 Secţiunea 1 - pod km 11+772, lucrare de utilitate publică de interes naţional". Obiectivul specific al proiectului este reabilitarea a minimum 173 de structuri (poduri, podețe și tuneluri) la nivelul întregii rețele feroviare din România, respectiv a unui număr de 18 obiective/ structuri (un podeț și 17 poduri - un pod include şi terasamentul aferent pe 300 de metri) situate pe raza de activitate a SRCF Galați, fiind inclus podul de la km 11+772 de pe linia CF Adjud - Siculeni, între stațiile Urechești şi Căiuți.

"Investiția contribuie la creșterea gradului de confort și a eficienței activității de operare şi întreținere, la îmbunătățirea performanței sistemului de management centralizat al traficului feroviar și a condițiilor de calitate și siguranță în circulația trenurilor", potrivit textului de lege.

Valoarea totală a investiției este de aproximativ 224,50 milioane de lei, iar durata de execuție este de 18 luni.

O a doua hotărâre de guvern aprobă indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții "Lucrări de reabilitare poduri, podețe şi tuneluri de cale ferată - etapa II Lot SRCF Galați", în vederea realizării unui pod nou pentru cale simplă în aval de podul existent, pe o variantă locală de traseu, la km 38+530 de pe linia Adjud - Siculeni, între stațiile Onești și Tg. Ocna. "Podul va avea infrastructuri fundate indirect și suprastructuri cu cuvă de piatră spartă. Noul pod se va amplasa aval de cel existent la o distanță interax de cca 11,60 m", conform documentului aprobat.

Valoarea totală a investiției este de 110,854 milioane de lei, iar durata de execuție este de 11 luni.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Regionala Galați modernizează gările Făurei, Mărăşeşti, Adjud şi Rm. Sărat

CFR Infrastructură, prin Regionala Galați, a lansat, la finalul săptămânii trecute, licitații pentru modernizarea gărilor Râmnicu Sărat, Mărășești, Adjud și Făurei. Două din cele patru stații, Mărășești şi Rm. Sărat, sunt clădiri monument istoric.

Din cele patru gări, cel mai mare contract vizează modernizarea stației de cale ferată Făurei, având o valoare estimată de 80 milioane de lei. Pentru stația Râmnicu Sărat, sunt puse la bătaie peste 25 de milioane de lei. Pentru gara Mărășești, valoarea estimată a contractului de modernizare este de 22,5 milioane de lei, iar contractul pentru gara Adjud are o valoare estimată de 12,7 milioane de lei.

Licitațiile pentru modernizarea acestor gări au fost iniţiate sub incidenţa unei clauze suspensive, încheierea contractelor de lucrări fiind condiționată de obținerea finanțării. Banii pentru aceste proiecte provin din fonduri.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Ample investiții în modernizarea sistemelor de semnalizare feroviară

Indicatorii tehnico-economici privind centralizarea instalaţiilor de semnalizare feroviară în 48 de staţii de cale ferată de pe raza Sucursalelor Regionale CF Galaţi, Iași şi Cluj, au fost aprobați în ultima ședință a Executivului, informează Compania Națională de Căi Ferate CFR SA.

În total este vorba de investiții de 1,79 miliarde de lei, acestea fiind cuprinse în obiectivul feroviar "Sporirea eficienţei economice şi a siguranţei feroviare prin creşterea nivelului de centralizare al instalaţiilor de semnalizare feroviară", precizează CFR SA, într-un comunicat de presă.

Indicatorii tehnico-economici pentru centralizarea instalaţiilor de semnalizare feroviară în cele 48 de staţii de cale ferată, de pe raza Sucursalelor Regionale CF Galaţi, Iași şi Cluj, aprobaţi în şedinţa de guvern vizează următoarele trei loturi: Lot 4 - Sucursalele Regionale Iaşi şi Galaţi, Lot 5 - Sucursala Regională Galaţi - 16 staţii şi Lot 3 - Sucursala Regională Cluj - 6 staţii.

Pe Lotul 4, sunt vizate 26 de staţii, şi anume: pe secţiunea Vaslui - Iaşi (7 staţii) - Bălteni, Buhăieşti, Rebricea, Scânteia, Grajduri, Bârnova, Ciurea; pe Bârlad - Vaslui (5 staţii) - Zorleni, Banca, Crasna, Munteni, Vaslui; pe Tecuci - Bârlad (6 staţii) - Tecuci, Frunzeasca, Berheci, Nichişeni, Tutova, Bârlad; pe Vereşti - Botoşani (3 staţii) - Bucecea, Leorda, Botoşani; pe Bacău - Piatra Neamţ (5 staţii) - Gârleni, Buhuşi, Podoleni, Roznov, Piatra Neamţ.

Lotul 5 - Sucursala Regională Galaţi este prevăzut cu 16 staţii, respectiv 11 staţii pe Făurei - Galaţi (Deduleşti, Plopu, Urleasca, Traian Sat, Lacu Sărat, Brăila, Baldovineşti, Vădeni, Barboşi, Fileşti, Galaţi) şi cinci staţii pe Urziceni - Făurei (Gârbovi, Cotorca, Pogoanele, Ruşeţu, Făurei), iar Lotul 3 - Sucursala Regională Cluj cu 6 staţii: Buşag, Acâş, Vişeul de Jos, Diosig, Biharia, Halmeu.

"Menţionăm faptul că programul de centralizare a instalaţiilor de semnalizare şi integrarea acestora în centre de management ale traficului rezolvă în primul rând problema deficitului de personal şi, de asemenea, contribuie la îmbunătăţirea siguranţei circulaţiei feroviare", se menţionează în comunicat.

Aprobarea acestor investiții vine după ce, în şedinţa de guvern din 8 august, au fost avizați indicatorii tehnico-economici pentru încă trei loturi, care prevăd centralizarea instalaţiilor de semnalizare în 67 de staţii CF de pe raza Sucursalelor Regionale Bucureşti, Craiova, Timişoara, Cluj şi Braşov.

Sursa de finanţare pentru susţinerea proiectelor de tip "Centralizări electronice şi electrodinamice" incluse şi aprobate la finanţare în cadrul PNRR va fi asigurată în conformitate cu prevederile OUG nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi cu HG nr. 209/2022 privind Normele metodologice de aplicare a OUG nr.124/2021 şi a creditelor bugetare anuale cuprinse la capitolul "Proiecte cu finanţare din sumele reprezentând asistenţa financiară nerambursabilă aferentă PNRR".

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Trenuri din Galați, întârziate de lucrări feroviare

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA informează că, în perioada 30 august – 17 septembrie, pe raza SRCF Galați, se vor executa lucrări de înlocuire a aparatelor de cale nr. 4 şi 8 din HM C.A. Rosetti, cu scoaterea de sub tensiune a liniei de contact. În toată această perioadă, circulaţia trenurilor pe distanţa Făurei – Cilibia se va efectua pe firul I/II Cilibia – CA Rosetti, respectiv firul I Rosetti – Făurei.

În perioada derulării lucrărilor, trenurile care circulă pe această rută vor înregistra întârzieri de cel puțin 15 minute, precizează CFR.

Printre altele, vor fi afectate trenurile IC și IR care circulă de relația Galați – București Nord, Galați – Brașov, Constanța – Suceava, Buzău – Constanța. Afectate vor fi și trenurile Regio pe relația Buzău – Galați, Făurei – Buzău, Buzău – Constanța, precum o serie de trenuri private, precum cele de pe rutele Galați – București Nord și Buzău – Mangalia.

”Scopul lucrărilor este ridicarea restricțiilor de viteză de 30 km/h de pe linia 701, fir I, între stațiile Buzău Sud, Cilibia și C.A. Rosetti, de la km 132+370 la km 148+200, introduse din cauza șinelor defecte și uzate la rând și a traverselor și prinderilor necorespunzătoare și ridicarea restricțiilor de viteză de 20 km/h de pe linia 701, fir I între stațiile C.A. Rosetti – Făurei, de la km 162+000 la km 167+350, introduse din cauza șinelor defecte și uzate la rând și a traverselor și prinderilor necorespunzătoare”, explică reprezentanții CFR SA.

Lucrările, atribuite în luna februarie a.c., sunt executate de SC Arcada Company S.A Galați, durata de execuție a întregului proiect de modernizare feroviară fiind de 270 de zile.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.