Jump to content

Un hoț s-a abonat la servicii de telefonie cu buletinul păgubașei


dcp100168

Recommended Posts

Un hoț s-a abonat la servicii de telefonie cu buletinul păgubașei

O gălățeancă s-a trezit cu notificări de plată pe numele ei și cu penalități de întârziere pentru un abonament Vodafone pe care nu îl făcuse și de care habar nu avea.

Încercând să lămurească situația, a aflat că abonamentul, care cuprindea servicii de telefonie fixă și mobilă, fusese făcut pe numele ei de o altă persoană, pe baza buletinului care îi fusese furat cu câteva luni înainte și pe care îl declarase nul. Gălățeanca este nemulțumită că, deși se cunoaște adresa la care a fost instalat abuziv serviciul de telefonie fixă, Secția 2 de Poliție nu a reușit să-i prindă pe făptași și a trecut dosarul în evidențele cu autori neidentificați.

Toată povestea, care ar trebui să-i pună serios pe gânduri pe cei cărora li s-au furat sau și-au pierdut actele de identitate, s-a petrecut în pandemie. Gălățeanca C.G. (care a dorit să-i fie protejată identitatea) spune că, pe 15 mai 2021, i-a fost furat din geantă portofelul care conținea bani, un card și buletinul de identitate. A făcut plângere la poliție și, cu ajutorul camerelor de supraveghere din zonă, făptașii au fost prinși. C.G. i-a iertat pe făptași, dar și-a putut recupera doar banii, de la Secția 1 de Poliție, fără portofel, buletin și card. Astfel, buletinul furat l-a declarat nul și i s-a eliberat, pe 10 iunie, o altă carte de identitate.

Peste cinci luni a început, însă, "distracția". "În luna noiembrie 2021, am început să primesc acasă notificări de plată de la firma de telefonie Vodafone, precum că s-a depășit termenul de plată la serviciile instalate pe numele meu. Acest abonament s-a realizat abuziv, fără acordul meu, cu buletinul declarat furat. Bănuiesc că acest abonament a fost făcut de cel care mi-a furat portofelul și care nici până acum nu știu cine este. Practic, aceste noi servicii Vodafone erau trecute în contract pe numele meu, pe datele mele personale, dar toate serviciile (telefonie fixă, mobilă, abonament SIM, telefon nou) erau la o adresă pe care nu o cunosc și la care nu locuiesc. Am făcut mai multe sesizări la Vodafone că acest abonament nu îmi aparține, dar nu am obținut vreun rezultat pozitiv. Mai mult, îmi creșteau penalitățile cu fiecare zi de neplată, mai exact cu 0,50% pe zi și mi-au spus că, dacă nu achit în scurt timp, vor pune recuperatori sau, mai rău, voi fi chemată în instanță. Abia cu ajutorul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor am reușit să obțin rezilierea abonamentului", ne-a spus gălățeanca C.G.

Situația, rezolvată numai după intervenția Protecției Consumatorilor

Într-adevăr, pe 17 decembrie 2021, C.G. a fost informată de Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Galați că petiția i-a fost soluționată favorabil. În răspunsul CJPC Galați este detaliat cazul: pe 23.08.2021, la Vodafone s-a înregistrat o solicitare în urma căreia s-au instalat serviciile în data de 25.08.2021. "Operatorul ne-a prezentat procesul-verbal de instalare. De asemenea, ni s-a comunicat că la data de 27.08.2021 s-a agreat telefonic, pentru o perioadă minimă contractuală de 24 de luni, contractul cu seria POS și numărul 2363xxxx, aferent numărului de telefon 073974xxxx. La data de 15.11.2021, v-ați deplasat la magazinul Vodafone unde, prin cererea înregistrată cu numărul 1372xxxx, ați solicitat denunțarea unilaterală a contractului. Ca urmare a solicitării transmise, ni s-au confirmat următoarele: rezilierea contractului aferent numărului 073974xxxx, începând cu data de 05.12.2021; rezilierea contractului aferent serviciilor fixe, începând cu 08.12.2021; anularea debitului restant aferent contului de servicii fixe, dar și celui pentru serviciile mobile. Astfel, vă informăm că, la data prezentei (17.12.2021), nu mai figurați cu debite restante către Vodafone", se precizează în răspunsul CJPC Galați.

În ceea ce privește petiția privind prelucrarea fără drept a datelor sale personale și încheierea în numele ei a unui contract de telefonie, pe care C.G. a făcut-o la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, această instituție a răspuns că "plângerea nu a fost reținută, deoarece aspectele semnalate de dvs, nu intră în sfera de competență a instituției noastre", menționând că instituția are competența de a impune amenzi administrative, iar constatarea săvârșirii unor infracțiuni nu intră în competența sa.

Adresa hoțului de identitate - cunoscută, autorul - liber

Suntem în martie 2023, iar C.G. este nemulțumită că Poliția gălățeană nu l-a prins nici până acum pe făptaș. "În luna noiembrie 2022, Secția 2 Poliție a clasat, cu autor necunoscut, această speță, motivând lipsa de probe, deși se cunoaște adresa unde au fost instalate serviciile de telefonie", ne-a spus femeia.

C.G. este de părere că situația prin care a trecut a fost posibilă deoarece, "în 2021, din cauza restricțiilor COVID-19, Vodafone a avut un program online în care puteai solicita direct, doar cu buletinul, încheierea unui contract de servicii/abonamente fără să te prezinți fizic în magazin. Iar cineva necunoscut s-a folosit de buletinul meu, care îmi fusese furat și pe care îl declarasem nul".

Cum a făcut Vodafone acest contract abuziv

Firma Vodafone nu se face nici acum răspunzătoare pentru modul în care cineva necunoscut a putut face un abonament folosind datele mele personale, spune C.G. "Au intrat în contact cu autorul faptei (totuși, s-a făcut un abonament online), au instalat fără a cere un act de identitate... Nici adresa nu li s-a părut suspectă? Era vorba de altă persoană, de la altă adresă, cu o simplă verificare a buletinului de către angajatul care a făcut instalarea s-ar fi putut evita toată situația asta. Nu mai spun de datele mele personale, care au fost prelucrate de Vodafone fără acordul meu! Deoarece nimeni nu ia nicio măsură, mă pot aștepta și la lucruri mai grave. Sunt multe persoane în situația mea, cărora li s-au furat sau și-au pierdut buletinele, și poate că ar trebui să se aștepte să li se întâmple și lor astfel de situații", a încheiat gălățeanca.

Toate încercările noastre de a obține explicații din partea Vodafone au rămas fără succes.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.