dcp100168 Posted March 25 Share Posted March 25 Grav accident feroviar în Gara CFR Galați, soldat cu un mort şi mai mulți răniți Patru persoane au fost rănite în urma unui accident feroviar care a avut loc în această seară în Gara CFR Galați. Din primele verificări s-a constatat că s-ar fi defectat sistemul de frânare al unei locomotive, care a scăpat de sub control, lovind un vagon al trenului Galați - Mărășești, care era staționat în gară şi în care se aflau călători. ”Sunt patru persoane rănite; doi călători, o femeie care a intrat în stop cardio-respirator și un bărbat care a rămas încarcerat, precum și șeful de tren și mecanicul locomotivei”, a transmis IPJ Galați. În acest moment, ISU Galați acționează pentru salvarea victimelor. Vom reveni cu amănunte. 21.11 Cele patru persoane rănite au fost transportate la UPU Galați. Femeia aflată în stop cardio-respirator a fost resuscitată, iar în acest moment se află la terapie intensivă.P 21.50 Femeia a intrat a treia oară în stop cardio-respirator, se fac manevre de resuscitare de către personalul medical din UPU Galați. 22.02 Conductorul trenului, o femeie în vârstă de 53 de ani, a decedat la spital, a anunțat CFR Călători În urma accidentului feroviar care s-a produs în această seară în stația Galați, CFR Călători anunță cu regret că şeful trenului R 7576, o femeie în vârstă de 53 de ani, a decedat la spital. Femeia a fost iniţial stabilizată pe peron și în drum spre spital, de către serviciul de Ambulanță ajuns la fața locului, dar un nou stop cardio-respirator survenit la spital i-a fost fatal. CFR Călători prezintă condoleanțe și anunţă că va acorda întregul sprijin familiei îndoliate. 22.05: Directorul CFR Călători, Traian Preoteasa, a declarat, pentru Digi24, că mecanicul locomotivei, în vârstă de 50 de ani, cu o vechime de peste 15 ani, va fi audiat referitor la incident. ”La manevra de cuplare, din cauza vitezei mari, locomotiva a intrat în garnitură. Locomotiva trebuia să intre cu viteza de maximum 10 kilometri la oră, dar a avut cel puțin 30 de kilometri pe oră. Mecanicul va fi audiat. Am înteles că avea timpii de odihnă, era un mecanic experimentat”. Totodată, conform sursei citate, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, ar fi solicitat celor de la CFR Călători să le acorde sprijin lucrătorilor ISU și răniților și a precizat că urmează o anchetă, solicitând totodată directorului general al CFR Călători explicații, dar și soluții pentru prevenirea evenimentelor similare. Ulterior, CFR Călători și-a prezentat public scuzele pentru incident. viata-libera.ro În urma accidentului feroviar care s-a produs sâmbătă seara în stația Galați, CFR Călători anunță că doamna conductor a trenului R 7576 a decedat la spital. Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a transmis condoleanțe familiei îndurerate. „Inițial a fost stabilizată pe peron și în drum spre spital de către serviciul Ambulanță ajuns la fața locului, dar un nou stop cardio respirator survenit la spital i-a fost fatal”, au precizat reprezentanții CFR Călători. Ministrul Transporturilor a anunțat că a decis o serie de măsuri menite să crească nivelul de siguranță al călătorilor, dar și al personalului CFR Călători. „De asemenea, vreau ca standardele tehnice în sistemul feroviar să fie asigurate mereu la cei mai buni parametri pentru ca asemenea tragedii să nu se mai repete”, a continuat Grindeanu. În urma incidentului din această seară din Gara Galați, până la clarificarea cauzelor producerii acestuia și, având în vedere că este al doilea accident feroviar produs într-un timp foarte scurt, Grindeanu a spus că a decis următoarele: – să solicite CFR Călători să demareze urgent o verificare tehnică a materialului rulant feroviar aflat în uz. – de altfel, în urma incidentului de la Teleorman, a dispus reexaminarea tuturor mecanicilor de locomotivă începând cu luna aprilie. Sâmbătă seara, în stația Galați, la cuplarea locomotivei la garnitură pentru formarea trenului Regio 7576 în relația Galați – Mărășești a fost tamponat primul vagon. Din primele informații, în urma impactului, au fost rănite patru persoane: mecanicul, conductorul, șeful de tren și un călător. Au fost solicitate serviciul de Ambulanță, răniții fiind preluați de echipajele medicale pentru acordarea de îngrijiri de specialitate. Mecanicul de locomotivă are vârsta de 50 ani, cu o vechime în conducerea trenurilor de călători de peste 15 ani. Totodată au fost avariate locomotiva și vagonul. Cauzele care au generat acest accident vor fi stabilite de echipa de cercetare aflată la fața locului. Trenul Regio 7576 ca urma să realizeze cursa Galați – Mărășești a fost format dintr-o altă garnitură și a plecat din stația Galați la ora 21:03, cu 78 minute întârziere. De asemenea, la bordul trenului se află o nouă echipă de tren: mecanic, conductor și șef de tren. economica.net Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted March 26 Author Share Posted March 26 Accidentul feroviar de la Galaţi: frâna locomotivei nu a funcţionat, mecanicul nu a consumat alcool Primele rezultate ale anchetei accidentului de la Galaţi arată că locomotiva a accelerat brusc şi că frâna vehiculului nu a funcţionat. Mecanicul de locomotivă nu a consumat alcool, au mai stabilit anchetatorii. Poliţiştii au stabilit că sâmbătă „la ora ora 19:19, un vagon de călători etajat, care se afla garat la linia nr. 4 din Staţia CF Galaţi în aşteptarea formării garniturii trenului pentru ruta Galaţi – Mărăşeşti, a fost lovit frontal de locomotiva care urma să tracteze garnitura, condusă de mecanicul de serviciu, un bărbat cu vârsta de 49 ani, din municipiul Tecuci.” În urma impactului, vagonul a fost deformat şi împins pe o distanţă de circa 80 de metri. În interior, se aflau şeful de tren, o femeie cu vârsta de 53 de ani, conductorul de tren, un bărbat cu vârsta de 47 de ani, precum şi un călător, un bărbat, cu vârsta de 53 ani din comuna Piscu, judeţul Galaţi. Mecanicul de locomotivă şi cele trei persoane aflate în vagon au suferit leziuni. Călătorul a rămas încarcerat, iar femeia a intrat în stop cardio-respirator. După intervenţia echipelor de descarcerare de la ISU şi acordarea primului ajutor, toate cele patru victime au fost transportate de către echipajele SMURD la UPU din cadrul Spitalului Judeţean Clinic de Urgenţă Sf. Apostol Andrei Galaţi. Ulterior, femeia a decedat. Celelalte trei persoane au rămas internate în spital, cu diferite leziuni, fiind în stare stabilă. Primele rezultate ale anchetei evidenţiază o problemă tehnică a locomotivei. Totodată, angajaţii CFR implicaţi în accident nu au consumat alcool. „S-a efectuat cercetarea la faţa locului de către poliţiştii din cadrul Secţiei Regionale de Poliţie Transporturi Galaţi, iar din verificările preliminare s-a stabilit că acul ceasului vitezometrului locomotivei a rămas blocat la poziţia 75 km/h, iar din declaraţia mecanicului reiese că locomotiva s-a accelerat brusc şi că a încercat să acţioneze sistemul de frânare dar acesta nu a mai frânat. Mecanicul şi conductorul de tren au fost testaţi cu aparatul alcootest DRAGER, rezultatele fiind negative”, au precizat reprezentanţii IPJ Galaţi. Anchete mai fac Inspectoratul de Muncă şi CFR. Poliţiştii au întocmit dosar penal pentru infracţiunile de „distrugere sau semnalizare falsă, ucidere din culpă şi vătămare corporală din culpă". zf.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted March 26 Author Share Posted March 26 Cine e angajata CFR care a murit în accidentul feroviar din Galați Gina Basoc, de 53 de ani, este șefa de tren care și-a pierdut viața, sâmbătă seară, în urma accidentului feroviar produs în Gara CFR. Potrivit medicilor de la Spitalul Județean de Urgență, femeia a făcut cinci stopuri cardio-respiratorii. Conform profilului de Facebook, Gina Basoc era din comuna Tudor Vladimirescu din Galați, a studiat Științe Juridice și Politice la Universitatea „Dunărea de Jos“ din Galați și avea o fetiță. adevarul.ro Gina Basoc era din comuna Tudor Vladimirescu, judeţul Galați, şi conform profilului său de pe pagina de Facebook a studiat Științe Juridice și Politice la Universitatea “Dunărea de Jos”, din Galați. Gina avea doi copii: un băiat și o fetiță. stiridiaspora.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted March 27 Author Share Posted March 27 Cauza morții angajatei CFR implicate în accidentul feroviar de la Galați. Medic: „A avut o plagă penetrantă la nivelul gâtului“ Medicii au stabilit cauza morții angajatei CFR, implicată în accidentul feroviar produs în Gara Galați. Femeia a avut o plagă penetrantă la nivelul gâtului și a făcut cinci stopuri cardio-respiratorii. Gina Basoc, 53 de ani, a fost grav rănită în accidentul feroviar produs în Gara CFR, când o locomotivă a intrat în trenul de călători Galați-Mărășești. „Au fost cinci stopuri repetate, s-a făcut tot ce se putea pentru a salva această persoană, dar, din păcate, nu s-a reuşit. A avut o plagă penetrantă la nivelul gâtului şi o fractură deschisă la nivelul tibiei”, a declarat coordonatorul UPU-SMURD Galaţi, Angel Trifan. Medicul a vorbit și despre starea celorlați trei răniți. O persoană a fost externată și alte două au rămas în spital, în stare stabilă. „Un bărbat de 53 de ani a fost internat cu politraumatism, cu traumatism toracic-sever, cu fracturi costale multiple şi fractură deschisă de humerus, în reanimare, la Ortopedie. Încă un bărbat de 46 de ani, cu un traumatism al membrului superior, cu fractură deschisă de humerus, tot prin Ortopedie a fost internat în reanimare. Mai avem un pacient de 50 de ani care, după multiple investigaţii, a fost externat. Şansele de supravieţuire sunt bune la toţi şi deocamdată sunt stabilizaţi şi sperăm că va merge totul spre bine”, a precizat dr. Angel Trifan. adevarul.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted March 27 Author Share Posted March 27 Locomotiva care a cauzat accidentul de sâmbătă seara ieşise din depoul Ploieşti în dimineaţa acelei zile Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declaratâ, luni, că locomotiva care a cauzat accidentul de sâmbătă seara de la Galaţi, în urma căruia o angajată a CFR a murit, iar alte trei persoane au fost rănite, ieşise din depoul Ploieşti în dimineaţa zilei respective, precizând că, dacă s-au făcut lucrări neconforme, dacă s-au înlocuit piese care trebuiau să fie noi cu altele vechi, cei care şi-au asumat aceste lucruri să răspundă. “În acest moment este în desfăşurare o anchetă care are diverse componente. Ar părea cel puţin ciudat din partea mea să mă pronunţ înaintea rezultatelor acestei anchete. Dar pot să vă dau un lucru, cred eu, în premieră, sau să vă spun. Locomotiva care a cauzat accidentul de sâmbătă seara, deci, în seara datei de 25 martie, a ieşit din revizie tehnică, din depoul Ploieşti în dimineaţa acelei zile. Am actele, raportul din acest punct de vedere, în dimineaţa acelei zile, această locomotivă a ieşit din revizie tehnică programată din timp, de la depoul Ploieşti. A făcut o cursă de la Ploieşti la Galaţi. În 25 dimineaţa a ieşit din depoul Ploieşti după revizie tehnică”, a declarat Sorin Grindeanu, luni, într-o conferinţă de presă. El a mai fost întrebat în legătură cu afirmaţiile sindicaliştilor care spun că se mută piese de la o locomotivă la alta dacă această situaţie s-ar fi putut întâmpla şi în cazul locomotivei care a provocat accidentul de la Galaţi. “Orice lucrare are la final recepţia. Acea recepţie este semnată nu de către ministru, cei care sunt responsabili. Dacă s-au făcut lucrări neconforme, dacă s-au înlocuit piese care trebuiau să fie noi cu altele vechi, acest lucru nefiind conform, cei care şi-au asumat aceste lucruri trebuie să răspundă. Nu îmi cereţi să fiu şi încărcător-descărcător şi recepţioner de asemenea lucrări. Dacă voi vedea că aceste proceduri legale au fost încălcate, voi lua fără nicio ezitare decizii. Aşa ceva nu poate fi acceptat”, a mai afirmat Sorin Grindeanu. news.ro Sâmbătă seară, în gara din Galaţi, locomotiva unui tren a lovit un vagon de călători, accident care s-a soldat cu moartea unei femei şi cu rănirea a trei bărbaţi. Poliţiştii au deschis un dosar penal pentru distrugere sau semnalizare falsă, ucidere din culpă şi vătămare corporală din culpă, cercetările fiind continuate pentru stabilirea împrejurilor în care s-a produs acest eveniment feroviar. Din declaraţia mecanicului, reiese că locomotiva a accelerat brusc şi că el a încercat să acţioneze sistemul de frânare, dar acesta nu a mai frânat, ceasul vitezometrului locomotivei rămânând blocat la poziţia 75 km/h. În urma coliziunii extrem de puternice, vagonul a fost deformat în partea de impact şi s-a deplasat aproximativ 80 de metri. În momentul producerii evenimentului, în vagonul de călători se afla partida trenului, formată din şeful de tren, o femeie cu vârsta de 53 de ani, conductorul de tren, un bărbat cu vârsta de 47 de ani, precum şi un călător, un bărbat, cu vârsta de 53 ani din comuna Piscu, judeţul Galaţi. Doi dintre bărbaţii răniţi mai erau internaţi duminică, iar medicii afirmau că ei sunt stabilizaţi. Cea de-a treia persoană rănit a fost externată. De asemenea, femeia care a murit suferise o plagă penetrantă la nivelul gâtului. news.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now