Jump to content

Doar 30% dintre candidaţii la şoferie obţin permisul


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Unde iei mai ușor permis de conducere. În Brăila promovează traseul 8 din 10 candidați, în timp ce în Iași, Argeș și Sibiu doar 3 din 10 trec proba

Cine vrea neapărat să ia permisul de conducere ar trebui să facă școala de șoferi și să susțină examen în anumite județe, unde rata de promovabilitate la proba practică este cu mult mai ridicată față de alte zone ale țării, reiese din datele MAI analizate de Profit.ro. Astfel, județele cu cea mai ridicată rată de trecere a probei practice pentru obținerea permisului sunt Brăila, cu aproape 80% dintre candidați, precum și Vâlcea, Satu-Mare, Botoșani și Caraș-Severin, toate cu peste 70% promovabilitate la traseu. La polul opus, în Iași, Argeș și Sibiu, rata de succes la proba practică este de 33-34%, cea mai scăzută din țară. În București, proba traseului este promovată de 54% dintre cei care ajung să o susțină, iar sala de 54,8%.

S-ar putea trage concluzia că traseul poate fi promovat mult mai ușor în unele județe comparativ cu altele, mai ales că situația de la proba teoretică nu susține o discrepanță atât de mare în ce privește pregătirea candidaților. Rata ridicată de trecere a probei practice ar putea fi influențată de diverși factori, cum ar fi traficul, serviciile școlilor de șoferi în ce privește pregătirea practică sau chiar atitudinea mai indulgentă a examinatorilor. În timp ce la proba practică promovabilitatea variază între 32,84% (Sibiu) și 78,87% (Brăila), la cea teoretică intervalul este unul mai redus. Extremele Sunt Covasna, cu promovare de 41,48%, și Vaslui, cu 57,52%.

De-a lungul anilor au izbucnit mai multe scandaluri legate de promovarea examenelor pentru permisul auto, cum ar fi cele din județele Argeș sau Sibiu. Chiar dacă la Sibiu, din ce a relatat presa locală, ancheta a vizat școlile de șoferi, fără să fie extinsă în rândul examinatorilor, astfel de investigații și mediatizarea lor pot pune presiune pe examinatori, care devin mult mai stricți la examene. Diferențele atât de mari în ce privește promovarea probei practice, comparativ cu cea teoretică, unde examenul este unul uniform, ar merita atenția autorităților.

Datele se referă la perioada 1 ianuarie 2020 - 1 aprilie 2021

Rata promovare examen auto

mai-promovabilitate-examen-permis.jpg?wi

profit.ro

Link to comment
Share on other sites

La examenele pentru permisul auto se pică pe capete. Șoferia, un moft pentru care mulți gălățeni nu sunt pregătiți

Într-un top al eșecurilor la examenele de obținere a permisului de conducere în Galați, primul loc este ocupat de cei ce vor să poată conduce autoturisme. Cei care vizează obținerea categoriei B, respectiv proaspăt absolvenții de școli de șoferi, sunt considerați cei mai slab pregătiți, procentul în care reușesc să treacă ambele probe fiind de doar 35 la sută. Impedimentele în dobândirea carnetului sunt mai multe, timpii mari de așteptare între probe și slaba pregătire, inclusiv în școală, fiind principalele motive pentru care "se pică pe capete".

"Mulți chemați, puțini aleși" nu mai este demult doar o sintagmă care să caracterizeze, sumar, jalea de la examenul de permis auto. Dacă în trecut procentul de promovabilitate era unul de "supraviețuire", în jur de jumătate dintre candidații care ajungeau la traseu reușind să facă față probei practice, acum media a scăzut mult, cu zece procente, codașii fiind tocmai din rândul celor mulți care aspiră la "banalul" permis de categoria B, care să le permită să conducă o mașină.
Cei care îi testează și trebuie să le emită permisele celor ce dovedesc că se pricep recunosc că scăderea este cauzată de factori care nu țin doar de candidat. Cea mai grea piedică este timpul mare de așteptare până la proba practică. De la terminarea școlii și până când ajunge să dea traseul, un candidat poate aștepta cel puțin patru luni, timp în care își pierde abilitățile abia dobândite. Ca să aibă șanse, trebuie să plătească, din buzunar, alte ore suplimentare, fără a avea garanția, chiar și așa, că va convinge polițistul că merită permisul de conducere. Un moft al multora, care nu poate fi refuzat, oricine a urmat o școală de șoferi putând fi primit la examen. Asta cu prețul încărcării excesive a schemei de examinare și implicit a timpilor de așteptare pentru cei care chiar au nevoie de permis și/sau au calități care îi recomandă să fie șoferi.
"În prezent, la Galați, termenul de așteptare pentru examenul la sală este de 20 de zile, iar pentru proba practică ajunge la 67 de zile. La aceasta se adaugă și slaba pregătire din școli, care nu îi ajută pe candidați, mai ales în condițiile în care trebuie să aștepte aproape trei luni pentru proba practică, dar și faptul că nu putem folosi mai mult de șase examinatori într-o zi de examinare, în condițiile în care necesarul de personal pentru alte compartimente și ghișee trebuie și el acoperit zilnic", ne-a explicat cms. șef Cristinel Baciu, șeful Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatricularea Vehiculelor (SPCRPCIV) Galați.
Și chiar sunt mulți candidați, zilnic, la fiecare examinare fiind testați chiar și câte 80 de aspiranți, pentru toate categoriile. De la începutul acestui an, 14.881 de gălățeni s-au înscris la examenul de sală, doar 42,15 la sută având destule cunoștințe teoretice cât să promoveze. La traseu s-au prezentat aproape 11.600 de candidați, procentul de promovabilitate fiind și mai mic, de 40,49 la sută.

Permisul de motor se ia cel mai ușor

Așa cum arătam mai sus, codașii competenței la examenul de permis auto sunt aspiranții la categoria B, adică la "șoferia de drept comun". 35 la sută este procentul de promovare la traseu pentru această categorie, cu mult sub celelalte categorii. Conform datelor oficiale puse la dispoziție de SPCRPCIV Galați, campioni sunt candidații la permisele de categoria A și A1, cu circa 90 la sută promovare. Li se alătură cei care vor să conducă vehicule mari, de transport marfă, cu categoria C, și care promovează în procent de circa 70 la sută și cei care vor să devină șoferi de autobuze ori de alte vehicule de transport persoane, cu categoria D, care "trec clasa" în procent de 83 la sută. Adică, mai toți șoferii care au deja practică și pentru care trecerea la un alt nivel nu este un obstacol, având abilități în a stăpâni mașina și a se orienta în trafic.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Inspectorii antifraudă verifică școlile de șoferi

Inspectorii Direcției Generale Antifraudă Fiscală, din cadrul ANAF, verifică modul în care reprezentanții legali ai școlilor de șoferi din întreaga țară au fiscalizat taxele de școlarizare încasate în perioada 2019-2021. Conform unui comunicat al instituției, în prezent sunt verificate 239 de firme cu activitate în acest domeniu și s-a constatat că în 24 de cazuri s-a prejudiciat bugetul de stat cu suma totală de 8,53 milioane lei, prin sustragerea de la plata TVA, a impozitului pe venitul microîntreprinderilor și a impozitului pe dividende, situații în care sunt sesizate parchetele competente pentru recuperarea prejudiciului.
De asemenea, inspectorii DGAF au constatat abateri pentru sancționarea cărora au dispus amenzi și confiscări în valoare de 231.792 lei și au emis decizii de impunere pentru recuperarea a 11,94 milioane lei, reprezentând obligații fiscale datorate suplimentar identificate în timpul controalelor antifraudă.
Școlile de șoferi verificate sunt selectate în baza analizei de risc fiscal. Se iau în considerare criterii precum istoricul comportamentului fiscal, numărul cursanților înscriși sau sesizările primite. Inspectorii antifraudă au constatat înregistrarea în contabilitate a unor sume mici, precum contravaloarea cursurilor teoretice, și evitarea înregistrării unor sume mari (de exemplu, contravaloarea cursurilor practice sau a combustibilului). De asemenea, s-a constatat că unele firme nu aveau mașini suficiente pentru școlarizarea corespunzătoare a tuturor cursanților înscriși și evitau înregistrarea sumelor încasate când utilizau alte autovehicule.
Controalele inspectorilor antifraudă la școlile de șoferi vor continua, precizează ANAF.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.