dcp100168 Posted October 20, 2023 Share Posted October 20, 2023 Peste 100 de posturi noi în organigrama Primăriei Galați De la 504 funcții din aparatul de specialitate al Primarului municipiului Galați și al Serviciului Evidența Persoanelor, câte are în prezent, organigrama administrației publice locale ajunge la un număr total de 605 posturi. Cel puțin așa prevăd documentele proiectului de hotărâre pe care Consiliul Local le-a aprobat vineri, de îndată, cu 15 voturi „pentru”, două „împotrivă” și două abțineri. Nu mai puțin de 101 posturi vor mări organigrama Primăriei Galați, conform documentelor prezentate consilierilor locali convocați de îndată, vineri, 20 octombrie 2023, în ședință extraordinară. Unul dintre cele mai importate proiecte votate prevede organigrama și statul de funcții pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Galați și pentru Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Galați (SPCLEP). Ultima organigramă pe care aleșii au votat-o în iulie 2022 cuprinde un număr total de 504 posturi, dintre care 469 funcții publice și 35 contractuale. Noua organigramă votată prevede un total de 605 funcții, dintre care 569 funcții publice și 36 contractuale. Vechea organigramă număra 56 de funcții publice de conducere și 413 de execuție. Noua structură are „doar” 54 de funcții publice de conducere, dar „compensează” cu alte 515 de execuție. Cum justifică Primăria necesitatea noilor posturi Primăria susține că „amplul proces de dezvoltare al municipiului Galați în toate domeniile - infrastructură, energie verde, mobilitate urbană, reabilitare și eficientizare energetică clădiri rezidențiale/instituții, dotări pentru instituțiile de învățământ, digitalizare, asistență socială, instruire personal - implică resurse umane sporite în toate departamentele”. De asemenea, înseamnă și „un volum și o complexitate ridicată” a atribuțiilor personalului de specialitate al primarului. Și nu doar în prezent, cât și pentru următorul mecanism financiar european. Primăria mai arată că municipiul Galați se află „pe locuri de top în țară privind numărul de proiecte finanțate din fonduri europene nerambursabile în implementare”, dar și în ceea ce privește fondurile europene atrase - peste 280 milioane de euro. Și mai pune pe listă necesitatea creșterii colectării la bugetul local a taxelor și impozitelor locale, dar și desfășurarea cu celeritate a procedurii de urmărire și executare silită. Prin urmare, „asupra aparatului de specialitate al primarului se impun o serie de modificări, ajustări, suplimentări pentru realizarea obiectivelor sus-menționate”, se explică în documente. Conform analizei noastre, numeroase structuri din Primărie primesc un aflux de personal – între unu și șase posturi nou-create. Fapt care permite birourilor să se transforme în servicii. Merită amintite cele două posturi de conducere care se desființează: cea de șef Birou Reparații Străzi, Siguranța Circulației și Semaforizare, și cea de șef Serviciu Avize și Recepții, ai căror ocupanți vor fi eliberați din funcțiile deținute. viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted October 24, 2023 Author Share Posted October 24, 2023 Ce austeritate! Organigrama Primăriei Galați a fost mărită cu 101 de posturi de funcționari Măsurile de austeritate impuse de Guvern instituțiilor publice prin reducerea posturilor și tăierea achizițiilor neimportante, sunt formale, pentru că dincolo de declarațiile politicienilor asistăm la o continuă creștere a numărului angajaților din sectorul public. La inițiativa primarului Galațiului, Ionuț Pucheanu, Consiliul Municipal Galați a fost întrunit vineri, 20 octombrie, într-o ședință extraordinară convocată în procedura „de îndată”, adică de foarte mare urgență, pentru aprobarea Hotărârii Consiliului nr. 570/2023 pentru majorarea cu 101 posturi a organigramei Primăriei Galați. Potrivit inițiativei primarului Pucheanu, intitulată „Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei și a statului de funcții pentru aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Galați și pentru Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Galați”, a fost necesară creșterea aparatului de specialitate al Primarului municipiului Galați și al Serviciului Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Galați (SPCLEP), de la 504 funcții la 605 funcții. Proiectul de hotărâre a fost aprobat cu o majoritate lejeră, cu 15 voturi „pentru”, două voturi „împotrivă” și două abțineri. Noua organigramă aprobată de consilierii municipali prevede un total de 605 de posturi, dintre care 54 sunt funcții de conducere, iar 569 sunt funcții publice, din care 515 sunt funcții de execuție, iar 36, funcții contractuale. Potrivit raportului de specialitate, această creștere a numărului de funcționari din Primăria Galați este justificat prin „amplul proces de dezvoltare al municipiului Galați în toate domeniile – infrastructură, energie verde, mobilitate urbană, reabilitare și eficientizare energetică clădiri rezidențiale/instituții, dotări pentru instituțiile de învățământ, digitalizare, asistență socială, instruire personal – implică resurse umane sporite în toate departamentele”. Un argument important care a stat la baza majorării cu 20% a numărului funcționarilor din Primăria Galați a fost că activitatea din primărie presupune „un volum și o complexitate ridicată” a atribuțiilor personalului de specialitate al primarului. puterea.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now