Jump to content

Damen Galaţi construieşte iahturi şi nave militare


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Şantier de lux

Damen Galaţi va face şi iahturi

Directorul general Gelu Stan a anunţat intenţia conducerii Şantierului Naval Damen ca, începând cu anul 2009, la Galaţi să se construiască şi iahturi. Coordonarea acestui nou sector va fi făcută de un grup de 20 de persoane, iar numărul ambarcaţiunilor de lux construite nu va fi foarte mare, ci de maxim două pe an. "Sunt nave foarte pretenţioase, a căror construcţie poate dura până la patru ani şi jumătate. În plus, şi costul lor e unul foarte ridicat, putând ajunge până la 1,6-1,8 milioane de euro pe metrul liniar", ne-a spus Gelu Stan. Pentru şantierul gălăţean, acest lucru ar putea reprezenta un nou început. Ne trebuie oameni foarte bine calificaţi şi nave foarte complexe. Spre acest tip de nave ne vom orienta la Galaţi, cum sunt cele pentru Paza de Coastă, cele militare sau de lux", a încheiat directorul general al şantierului gălăţean.

http://www.viata-libera.ro/index.php?pa ... l&id=26173

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Investiţie de 20 milioane euro la Şantierul Naval Galaţi într-o hală unde să fie construite nave militare

Grupul olandez "Damen" va investi 20 de milioane de euro în şantierul pe care îl are la Galaţi pentru a construi o hală de producţie în care să fie realizate nave militare şi yahturi, a declarat, marţi, Florin Spătaru, directorul economic al Şantierului Naval "Damen" Galaţi. Construcţia va fi începută în acest an şi va fi finalizată în 2011, astfel că va fi amânată construcţia de yahturi, anunţată iniţial că va începe din 2009. "Nu vom mai face în acest an yahturi, dar vom începe să le construim de anul viitor. Pentru a le realiza avem nevoie de investiţii. Reprezentanţii Consiliului de Administraţie au obţinut avizul Grupului Damen pentru o investiţie de mare amploare, care ne va permite să realizăm atât nave cu specific militar, cât şi yahturi în condiţii propice. Este vorba despre o nouă hală care ne va permite să realizăm nave în spaţiu acoperit integral. Investiţia se cifrează la peste 20 de milioane de euro", susţine Florin Spătaru.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Vedete de 30 de milioane de euro pentru Politia de Frontiera Constanta

Politia de Frontiera se poate considera, pe buna dreptate, o structura privilegiata a Ministerului de Interne. Daca inainte de aderarea Romaniei la UE, Politia de Frontiera nu se putea lauda cu prea multe dotari care se ridicau la standarde internationale, in ultimii ani lucrurile s-au schimbat radical. Nu exista an in care lucratorii care asigura securitatea frontierelor sa nu primeasca dotari de ordinul milioanelor de euro. Ultima achizitie a Inspectoratului Judetean al Politiei de Frontiera Constanta, care are loc in perspectiva aderarii la spatiul Schengen, sunt sase noi vedete in valoare de peste 30 de milioane de euro. Ambarcatiunile vor intra in dotarea Inspectoratului Judetean al Politiei de Frontiera Constanta incepand cu anul 2010. Comisarul-sef Adrian Burcea, purtatorul de cuvant al IJPF Constanta, a declarat ca prima vedeta va ajunge la Constanta in urma unui contract pe care Ministerul de Interne l-a semnat cu Santierul Naval de la Galati. „Alte doua vedete vor fi achizitionate din Italia, iar ultimele trei vor fi aduse din Israel. Vedeta care va fi construita in Romania va fi nava amiral a Politiei de Frontiera”, a declarat Burcea.

http://www.financiarul.com/articol_2755 ... tanta.html

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Şatierul Naval Damen va construi un vas pentru Poliţia de Frontieră Română, în valoare de 27 milioane de euro

Vasul pentru Poliţia de Frontieră Română va fi folosit la supravegherea frontierei maritime a României şi a frontierei externe a Uniunii Europene şi este cea mai importantă comandă româneacă pe care compania Damen a primit-o după privatizarea din urmă cu 10 ani, transmite corespondentul Informatia.ro (AMOS News). "Este un contract important pentru noi. Din ce ştiu eu, este posibil ca în trecut şantierul de aici să fi avut şi alte contracte din partea statului, dar acum nu ştiu sigur să vă spun. Oricum noi suntem foarte mulţumiţi să realizăm acest contract", a afirmat Kees de Ruiter, directorul şantierului naval de la Galaţi. Potrivit aceleaşi surse, vasul este construit din fonduri ale Uniunii Europene şi se supune unui regim special de supraveghere al utilizării acestor fonduri. Nava va avea o durată de viaţa de 30 de ani şi va avea certificare din partea "Bureau Veritas”.

Nava are lungimea maximă de 66 metri, lăţimea de 10,25 metri, echipajul de 19 persoane plus 5 VIP şi raza de acţiune de minimum 1.800 mm la viteza de patrulare de 12 noduri. Capacitatea de transport a navei include şi maxim 100 de persoane cu tot cu echipaj. Vasul va fi folosit şi la combaterea pirateriei şi a actelor teroriste şi controlul navelor. De pe noua nava ce va trebui să fie finalizată pe data de 7 mai şi livrată pe 30 septembrie 2010 se vor putea realiza şi aterizări-decolări cu elicopterul.

Link to comment
Share on other sites

Sa speram ca aceasta nava va fi capabila de sprinturi cu viteze mai mari de 35 noduri, ca altfel rad braconierii de ei, sa speram ca n-or sa uite sa o inarmeze macat cu un sistem CIWS(e o mitraliera conectata la un radar) si un tun cu tragere rapida cu munitie inteligenta.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Cea mai mare navă a Poliţiei Române de Frontieră a fost lansată astăzi la apă

Vasul va fi folosit la supravegherea frontierei maritime a României şi a frontierei externe a Uniunii Europene şi este cea mai importantă comandă românească pe care compania Damen a primit-o după privatizarea din urmă cu 10 ani. Nava are o valoare de 24,7 milioane de euro (fonduri Schengen) şi are ca principale misiuni prevenirea şi combaterea pirateriei şi a actelor teroriste, controlul navelor şi ambarcaţiunilor, căutarea navelor aflate în pericol şi salvarea echipajelor acestora. De asemenea, nava este prevăzută cu capacităţi de operare şi manevrare a elicopterelor în zona pupa şi cu capacităţi de prevenire şi combatere a poluării pe mare şi de stingere a incendiilor. De pe noua navă se vor putea realiza şi aterizări-decolări cu elicopterul. Vasul are lungimea maximă de 66 metri, lăţimea maximă de 10,25 metri, echipajul de 19 persoane + 5 vip şi raza de acţiune de minimum 1.800 mile marine la viteza de patrulare de 12 noduri. Capacitatea de transport a navei include şi maximum 100 de persoane, inclusiv echipajul. Nava are o durată de viaţă de 30 de ani şi are certificare din partea „Bureau Veritas”.

La eveniment a fost prezent şi Ministrul Administraţiei şi Internelor, Vasile Blaga.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Cea_mai_mare_nava_a_Politiei_de_Frontiera_Romane_a_fost_lansata_astazi_la_apa_0_257374441.html

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Şantierul Naval Damen a investit 10 milioane de euro într-o hală pentru construcţia de nave

Cea mai modernă hală pentru reparaţia şi construcţia de nave a fost inaugurată astăzi, la Galati. Lucrarea a fost realizată integral din structuri metalice de către compania SSAB-AG Bacău, iar beneficiarul este Şantierului Naval Damen Galaţi. Hala este unică în această zonă a Europei. Mai există patru hale de dimensiuni similare, toate aflate în Olanda. Hala are 43 de metri înălţime, 120 de metri lungime şi 47 de metri lăţime şi este destinată reparaţiei şi construcţiei de nave. Valoarea aproximativă a investiţiei realizate de Damen Galaţi se ridică la 10 milioane de euro. Lucrările au început în toamna lui 2009, cu realizarea fundaţiei, iar din luna decembrie a demarat montajul structurilor metalice. Jumătate dintre cele 1.700 de tone de structuri metalice au fost realizate în România, de firma SSAB, restul elementelor fiind realizate de firma olandeză Dekok, proiectantul lucrării.

Construcţia a fost realizată de SSAB, care a alocat acestei lucrări 50 de muncitori şi utilaje speciale.

Contractul a fost semnat în urma unor negocieri directe. “La sfârşitul lui 2008, am văzut un articol într-un ziar, în care era prezentată această investiţie a constructorului olandez Damen. Nu existau alte amănunte, aşa că am intrat în legătură cu proiectantul, firma Dekok, am făcut o ofertă, am plecat în Olanda şi au început negocierile. Olandezii au fost reticenţi, pentru că nu îşi puteau imagina că o firmă românească poate duce la bun sfârşit o lucrare de o asemenea anvergură. Am lucrat în decembrie, ianuarie şi februarie pe cod portocaliu şi roşu. Imaginaţi-vă un muncitor într-o nacelă, la o înălţime de 43 de metri, pe un vânt crunt. De altfel, vântul a fost principalul nostru duşman şi a complicat foarte mult condiţiile de montaj ”, a explicat Mihai Şlic, patron SSAB AG.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Cea_mai_mare_hala_din_Romania-inaugurata_astazi_la_Galati_0_272973161.html

Link to comment
Share on other sites

Sunt curios cu cat a fost rasplatit acel muncitor cu care se lauda patronul. De parca EL ar fi fost in nacela...asa se lauda. Intr-adevar, e o imagine destul de frumoasa de la adapostul masinii sau biroului, si, normele de protectie a muncii si limita bunului simt si a umilintei au marje mari de eroare... la noi in tara. Normal ca olandezii se uitau "crucis" la noi, doar se stie stilul caracteristic romanesc. Oricum, bravo lor (muncitorilor) ca au terminat la timp proiectul. Ca au avut si degeraturi dupa aceea...e mai putin important :d Sper sa vad hala in curand... :d

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Nava amiral a Poliţiei de Frontieră Constanţa primeşte numele „Ştefan cel Mare“

Cea mai mare navă aflată în dotarea Poliţiei de Frontieră va executa mâine prima misiune oficială. Vasul „amiral“ al Poliţiei este de fabricaţie românească şi a costat aproape 24 de milioane de euro.

Nava a fost fabricată la Şantierul Naval Galaţi fiind terminată în luna mai. Construcţia a costat 24,7 milioane de euro, din fonduri Schengen. „Este cea mai mare navă a Poliţiei de Frontieră. Are o lungime de 66 de metri iar viteza de patrulare este de 21 de noduri, o viteză mare pentru un vas de asemenea dimensiuni“, a declarat comisarul şef Adrian Burcea, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Judeţean de Poliţie Constanţa.

Vasul va fi folosit în misiuni de prevenirea şi combaterea pirateriei şi a actelor teroriste, controlul navelor şi ambarcaţiunilor, căutarea navelor aflate în pericol şi salvarea echipajelor acestora.

„Vedeta“, care a fost botezată la ieşirea din şantier MAI 1105, va primi mâine numele de Ştefan cel Mare, patronul spiritual al Poliţiei de Frontieră. „Naşul“ va fi ministrul Administraţiei şi Internelor, Vasile Blaga.

Alte două nave de intervenţie, intrate recent în dotarea Poliţiei de Frontieră, fabricate în Israel şi a căror valoare totală ajunge la 24 milioane de euro, bani proveniţi tot din fonduri europene, vor primi pavilionul românesc mâine.

http://www.adevarul.ro/locale/constanta/Nava_amiral_a_Politiei_de_Frontiera_Constanta_primeste_numele_Stefan_cel_Mare_0_339566594.html

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Investiţie de peste zece milioane de euro la Şantierul Naval Damen din Galaţi

Şantierul Naval "Damen" din Galaţi a dat în folosinţă astăzi, la ora 13.00, cea mai mare hală pentru construcţii navale din România În Europa mai există doar patru astfel de hale-mamut. Toate se află în Olanda, locul de origine al companiei "Damen" - cea care deţine şi Şantierul naval de la Galaţi. Această construcţie de tip platformă închisă permite reparaţia şi construcţia navelor în orice perioadă a anului, deci şi îarna asigurând condiţii de muncă adecvate. Imensa hală de montaj are dimensiuni impresionante: 122 de metri lungime, 43 lăţime şi o înălţime de 41.5 metri. Şi deschiderile acestei hale sunt neobişnuit de mari. De exemplu, uşa din faţă, prin care iese nava, are 35.7metri lăţime şi 33 înăltime. Valoarea aproximativă a acestei investiţii realizate de grupul Damen se ridică la 10 milioane de euro. Odată cu această lansare, azi a avut loc şi transferul navei Patrol Ship 3 către cala de lansare.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Astazi-_Investitie_unicat_la_Santierul_Naval_Damen_din_Galati_0_356964780.html

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Cum rezistă şantierele navale concurenţei din Asia

Şantierele navale româneşti s-au adaptat crizei şi lansează vase pe bandă rulantă, concurând cu cele mai importante şantiere similare din lume. Navele construite aici au beneficiari externi, din Asia în Europa. O singură navă construită la Galaţi a ajuns în dotarea Poliţiei de Frontieră Constanţa.

La Şantierul Naval Damen din Galaţi a avut loc zilele trecute o premieră, lansarea simultană a trei nave. „Evenimentul, trei nave lansate simultan, în docul uscat, este o premieră, dar va fi depăşit anul viitor, în luna iulie, când vom avea patru nave lansate în acelaşi moment. Una dintre cele trei nave lansate este «research vessel», navă de cercetare realizată pentru un client din Belgia. Celelalte două nave sunt remorchere de tipul ASD3212 şi sunt nave prototip pentru Grupul Damen. Sunt remorchere portuare, dar şi cu posibilitate de participare la stingerea incendiilor. Nu au nici o restricţie de navigaţie, de condiţii climatice, starea mării sau distanţa de deplasare de la mal", ne-a declarat ing. Dinu Berariu, manager de proiect la Damen Galaţi.

Remorcherul de Galaţi, un „Rolls Royce" al mărilor lumii

Grupul Damen este specializat în construirea tuturor tipurilor de nave, dar în ceea ce priveşte construirea remorcherelor este compania nr. 1 în lume, de genul a ceea ce reprezintă Rolls Royce în domeniul construcţiilor auto. „Noi la Galaţi facem remorchere, nave speciale, de patrulare, de aprovizionare, de stingere a incendiilor sau cargouri, dar remorcherele realizate de Grupul Damen sunt considerate ceea ce sunt «Rolls Royce»-urile în domeniul construcţiilor auto. Sunt clienţi pentru care am lucrat şi care acum vor să îşi facă remorcherele la Galaţi. Deşi în China sau în alte şantiere din Orient sunt mai ieftine, ei au cerut să le construiască aici. Cele construite la noi nu sunt deloc ieftine, dar sunt cele mai bune", a mai precizat Dinu Berariu. Grupul Damen este în cotaţie pentru un proiect de construire a 45 de nave, o veritabilă flotă, pentru un client din Kuweit. Acest contract va însemna construirea la şantierul din Galaţi a 20 de remorchere, ceea ce ar presupune ca la şantierul din Galaţi să se facă angajări.

Investiţii noi la Şantierul Naval Tulcea

Administraţia Şantierului Naval STX OSV Tulcea SA a continuat şi în 2011 un amplu program de investiţii, concomitent cu lansarea la apă a 15 nave. Au fost finalizate hala armare-cosmetizare şi investiţiile demarate în alte două secţii.

Investiţiile realizate de la începutul anului sunt de aproximativ două milioane euro, în contextul în care bugetul investiţiilor din acest an este de 2,8 milioane euro.

Apelul constructorilor de nave

În ciuda acestor reuşite, şantierele navale din România şi furnizorii de pe orizontala industriei navale se confruntă cu o situaţie dificilă, din cauza concurenţei şantierelor din Asia, unde preţul tablei navale este de trei ori mai ieftin. În acest context, Asociaţia Naţională a Constructorilor de Nave din România (ANCONAV), formată din 8 şantiere navale şi 37 de furnizori pentru industria navală, a solicitat recent ca Guvernul să acorde ajutoare de stat nerambursabile, în valoare de 68,5 milioane de euro. În apelul ANCONAV se spune că industria navală din România, aflată pe locul 4 în Europa, a fost afectată de criză prin scăderea numărului de comenzi, ceea ce a determinat concedierea a 8.500 de specialişti în construcţii navale. În Europa au fost concediaţi 40.000 de navalişti. Asta în timp ce constructorii navali din China, Coreea de Sud şi Japonia au fost puternic sprijiniţi financiar de către guvernele lor pentru a-şi mări capacităţile de producţie de peste 8-10 ori, fapt ce a condus la creşterea competitivităţii lor în comparaţie cu şantierele navale europene.

romanialibera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Navele speciale au scos Damenul din criză

Administraţia Şan­tierului Naval „Damen" din Galaţi a depăşit perioada de criză prin adaptarea strategiei la construirea de nave speciale, cu tehnologii de ultimă generaţie, reuşind astfel să aibă acoperită cu comenzi activitatea pentru acest an şi anul viitor. La Cala Bazin a şantierului a avut loc zilele trecute lansarea navei de dragaj „Ingulskyj", costruită pentru compania ucraineană State Enterprise Delta Pilot şi destinată executării dragajelor în zona Portului Mariupol de la Marea Neagră. Este o navă de tipul „Grab Hopper Dredger", adică dragă cu macara graifăr şi este complet automatizată, fiind clasificată de Bureau Veritas. Construirea ei a fost finalizată în 10 luni, cu două luni mai puţin decât termenul prevăzut în graficul de producţie. După operaţiunile de armare şi probele de mare, pe data de 30 noiembrie nava va fi livrată clientului ucrainean.

Draga are o lungime de 59 metri, lăţimea de 11 m, înălţimea la puntea principală de 4 m şi un pescaj de 3,15 m. Este dotată cu o macara graifăr cu sarcina de 2,7 tone şi cu o deschidere a braţului de 8,6 m. „Ingulskyj" poate draga până la adâncimea de 15 metri, având şi o magazie de 750 metri cubi pentru depozitarea aluviunilor dragate. Propulsia navei este diesel electrică, cu electromotoare 2x400KW şi propulsoare azimutale. Nava poate atinge o viteză de 8,5 noduri. Echipajul este format din zece persoane. În ceea ce priveşte echipamentele de dragaj, nava e dotată cu un sistem modern de dragaj cu tubulatură de aspiraţie-refulare, care permite dragarea la mari adâncimi. Pentru şantierul naval de la Galaţi operatorii portuari din Ucraina sunt pe punctul de a deveni clienţi tradiţionali. După ce în 2011 au mai fost livrate două remorchere pentru Portul Odessa, iar în luna mai a mai fost lansată o dragă construită tot pentru Portul Mariupol, „Ingulskyj" este cea de a patra navă construită la Galaţi pentru ucraineeni.

Nave speciale pentru Angola

La şantierul naval gălăţean se mai află în diferite faze de cons­trucţie trei nave construite pentru Ministerul Agriculturii, Dezvoltării Rurale şi Pescuitului din Angola, destinate combaterii braconajului în zona coastelor Atlanticului. Navele sunt doate cu sisteme Monicap pentru inspecţia activităţilor de pescuit şi se conectează la VMS, sistemul de supraveghere a vaselor prin satelit. Navele pot atinge viteza de 17 noduri, având lungimea de 62 de metri şi lăţimea de aproape zece metri. Echipajul unei astfel de nave e format din 45 de persoane şi beneficiază de cele mai bune condiţii, având la dispoziţie inclusiv o sală de tratamente medicale în caz de necesitate.

Strategie orientată spre nave cu tehnologii moderne

La Şantierul „Damen" e aplicată de câţiva ani o reorientare a producţiei de la nave comerciale de transport de mărfuri la nave speciale, cu tehnologii de ultimă generaţie. În 2012 va fi livrată şi o navă tip „Joint Support Ship" destinată Marinei Regale Olandeze. E cea mai lungă navă construită la Galaţi, având un deplasament de 28.000 tdw şi lungimea de 205 metri.

La Damen, acoperire cu comenzi în 2012-2013

Criza ce a fost resimţită în domeniul naval începând din 2009 s-a încheiat pentru navaliştii gălăţeni. La „Damen" este acoperită cu comenzi activitatea din anii 2012 şi 2013. Până la sfârşitul lui 2012, Şantierul Naval „Damen" va livra clienţilor 20 de nave. În aceste condiţii, numai că au fost sistate disponibilizările, dar din decembrie 2011 până în prezent au fost făcute peste o sută de angajări. De două luni s-a trecut la lucrul în ziua de sâmbătă şi la programul de 10 ore.

romanialibera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

„Brandul Damen a adus comenzile pentru navele militare”

* Interviu cu Flemming Sorensen, directorul general al Şantierului Naval Damen Galaţi

După izbucnirea crizei în 2008, nu puţini au fost cei care s-au grăbit să cânte prohodul Şantierului Naval Damen Galaţi. Navaliştii au trecut, într-adevăr, prin clipe dificile, dar profeţiile „bocitoarelor” nu s-au adeverit. Rezultatele şantierului, dar şi perspectivele acestuia ne-au fost prezentat în cadrul unui interviu chiar de Fleming Sorensen, director general al Damen Galaţi.
- După nişte ani nu tocmai uşori pentru industria navală, cum a fost 2012 pentru Şantierul Naval Damen Galaţi?
- N-am să fiu chiar atât de îndrăzneţ încât să spun că, gata, s-a terminat criza şi totul este în regulă, nu putem fi încă siguri de acest lucru, dar putem spune că, după anii 2010 şi 2011, când a trebuit să luăm o serie de decizii dificile, anul 2012 a fost, în sfârşit, un an bun pentru Damen Galaţi, un an în care s-au văzut rezultatele acestor decizii. Am reuşit să obţinem plusuri pe proiectele noastre, livrările s-au făcut la timp, iar calitatea lucrărilor a fost apreciată de clienţi. Şi financiar putem spune că situaţia este mai sănătoasă acum.
- Cum se traduce asta "în cifre”?
- La o cifră de afaceri de 72,8 milioane de euro, am avut un profit de 7,9 milioane de euro. De asemenea, am reuşit să ne achităm datoriile acumulate în vremurile dificile şi asta ne dă o bază solidă pentru perioada care va veni.
- Să înţelegem că nu se mai poate vorbi despre o criză a domeniului construcţiilor navale?
- Cred că este prea devreme pentru asta, criza este încă una destul de serioasă. Dacă te uiţi în Europa, unele şantiere, chiar foarte cunoscute, au dat faliment. Iar unul dintre motivele principale este acela că nu au reuşit să rămână competitive în raport cu preţurile practicate de şantierele care s-au dezvoltat exploziv pe piaţa asiatică. Această concurenţă este, de altfel, şi pentru noi o provocare. Dar acum, chiar şi pe piaţa asiatică, în China, sunt şantiere care se confruntă cu restrângerea activităţii. Când vremurile sunt bune, toată lumea comandă nave. De aici şi acel boom al creşterii capacităţilor de producţie. Înainte de 2008 era o cerere continuă, părea că nu se va mai opri. Numai că, pe fondul crizei, întreaga bază financiară, comercială a unor companii a devenit foarte fragilă, de aici o restrângere a comenzilor. Iar o echilibrare a pieţei va mai dura, cred, câţiva ani.
- Cum a reuşit Damen Galaţi, chiar şi în aceste condiţii, să se menţină?
- Pe piaţa actuală este greu să faci producţie şi să ai profit numai cu un singur tip de navă. Prin urmare, am adoptat ca strategie diversificarea producţiei, în special pe nişa navelor specializate, pe care nu le poate face oricine. Şi, din fericire pentru noi, acesta a devenit un punct forte pentru Grupul Damen. De exemplu, în ceea ce ne priveşte, anul trecut am avut vreo 20 de livrări, din care două nave de patrulare pentru marina militară olandeză, două petroliere, două nave de dragaj pentru Ucraina, două nave de inspecţie şi pescuit pentru Angola, dar şi o serie de remorchere clasice pentru diverse companii. Vedem, prin urmare, o mare diversitate de clienţi - de la marina militară olandeză la companii din Ucraina, Angola sau Orientul Mijlociu.
- Vă aflaţi la cârma SN Damen Galaţi de exact trei ani, iar misiunea dumneavoastră a fost de a restructura activitatea şantierului. Care a fost cea mai mare provocare în aceşti ani?
- Cred că cea mai mare provocare a fost schimbarea mentalităţii, a modului în care gândim. Când o companie precum aceasta se confruntă cu o criză şi trece prin vremuri atât de dificile, există două moduri de a reacţiona: poţi să-ţi plângi de milă şi să dai vina pe unul sau pe altul sau pur şi simplu să te mobilizezi, să cauţi soluţii pentru a ieşi din criză cu forţe proprii. S-a schimbat modul de a face afaceri! Trebuie să căutăm comenzi noi, dar în acelaşi timp să ne îmbunătăţim continuu performanţele. Compania noastră a reuşit să asimileze acest principiu şi a reuşit să iasă la suprafaţă. Iar acest lucru este meritul tuturor din şantier, pentru că toată lumea a înţeles că trebuie să schimbe ceva.
- Şi cum s-a concretizat această schimbare de mentalitate?
- N-aş putea spune că e o formulă oarecare pe care am aplicat-o. Dar, după cum spuneam, în loc să ne plângem ce timpuri dificile trăim, am pornit de la lucrurile mărunte, de zi cu zi, de la eliminarea timpilor morţi până la programele de recalificare şi gestionare a resurselor umane, optimizarea proceselor de producţie şi, implicit, creşterea productivităţii.
- Anul trecut, nave importante au fost lansate la Galaţi, precum „Sigrid” pentru transporturile nucleare suedeze, în lucru se află şi nava care va deveni cea mai mare din marina militară olandeză, HNLMS „Karel Doorman”. Lumea nu este uimită când aude că sunt făcute în România, la Galaţi?
- Sunt bucuros să spun că din ce în ce mai puţini sunt surprinşi de acest lucru. De exemplu, dacă ne uităm la navele militare, în ultimii cinci ani, încet-încet, ne-am construit un renume. Acelaşi lucru s-a întâmplat şi cu alte tipuri de nave. Prin urmare, dacă mergi în cercuri mai largi, poate că oamenii vor fi surprinşi de ceea ce se realizează la Galaţi, dar în cercul navaliştilor, al clienţilor noştri, pot să spun că ne-am construit un nume.
- În obţinerea acestor comenzi, ce a contat mai mult, şantierul Galaţi în sine sau Grupul Damen, per total, şi ceea ce reprezintă el ca brand?
- Pentru navele militare, ca să fim sinceri, a contat numele de Damen, pentru că am lucrat mult timp cu marina militară olandeză. Dacă nu ar fi fost brandul Damen, cu siguranţă nu am fi obţinut aceste comenzi. Dar, de asemenea, la fel de adevărat este că Damen Galaţi a reuşit să se ridice la înălţimea exigenţelor pe care le presupun astfel de comenzi şi acum este pentru marina militară şantierul preferat din cadrul grupului. Este unul dintre cele mai importante lucruri care s-au schimbat în ultimii cinci ani. Dar şi ceilalţi clienţi, din zona comercială, ajung încet-încet ajung să ne prefere pe noi ca şantier. Dar este destul de dificil şi trebuie să avem grijă să păstrăm un raport preţ-calitate competitiv în raport cu şantierele concurente, fie că vorbim de calitate, în raport cu şantierele din Vest, fie că ne referim la preţuri, în raport cu cele din Est.
- Cum se poziţionează acum Damen Galaţi în cadrul grupului?
- Damen Galaţi rămâne cel mai mare şantier dintre cele 35 care fac parte din Grupul Damen. Dar ne-au crescut reputaţia, prestigiul în cadrul grupului şi este foarte important acest lucru, pentru că trebuie să vedem competiţia şi în cadrul grupului, şi în afara lui. Nu obţinem comenzi pentru că suntem persoane simpatice aici, la Galaţi - nu că nu ar fi bine să lucrezi cu persoane simpatice - ci pentru că oferim, după cum spuneam, un raport bun preţ-calitate, ne respectăm termenele de livrare; tot acest pachet contează şi pot spune că, inclusiv în cadrul grupului, acest pachet a devenit din ce în ce mai atractiv.
- Ce planuri aveţi pentru anul acesta, ca abordare de piaţă, ca investiţii?
- Dorinţa noastră este de a continua, la fel ca în ultimii ani, această strategie a unei creşteri controlate. Nu o să exagerăm nici cu posturile, nici cu supracapcitatea. Vrem ca la fiecare navă să performăm, livrările să fie bune; poate că este uşor de spus, dar vorbim de o creştere constantă, pas cu pas, zi cu zi. Credem că o astfel de creştere controlată este mai importantă, mai sigură, decât o creştere spectaculoasă, dintr-o dată. Dar asta nu înseamnă că nu vom avea investiţii. Ele vor fi orientate în special spre partea de manipulare a blocsecţiilor de navă. Cea importantă investiţie, de aproximativ 0,7 milioane de euro, va fi un transportor tip platformă. Dar mai avem în vedere îmbunătăţirea halei de vopsitorie şi nu va fi neglijată nici partea de echipamentele, utilajele, poate articole mai mici, dar necesare şi importante pentru oamenii care lucrează cu ele.
- Pentru anul acesta, câte lansări sunt programate şi cam la ce ar trebui să ne aşteptăm?
- Vom avea cam acelaşi număr de lansări ca în 2012, în jur de 20, dar nu este exclus să avem şi ceva mai multe. Anul trecut au fost nave mari, acum tendinţa este să ne concentrăm pe remorchere, mai mici şi mai specializate. Evenimentul principal al anului va fi în iulie, la livrarea navei „Karel Doorman” către marina olandeză. Este o navă care înseamnă mult pentru oamenii care au lucrat la ea şi chiar dacă botezul oficial al navei va fi în Olanda, unde vor fi montate o serie de echipamente speciale, vom marca cum se cuvine şi aici, la Galaţi, livrarea acestei nave.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

La Galaţi, față de șantierele din Europa, majoritatea navelor se construiesc la cheie

Construcţia unei nave în şantierul de la Galaţi porneşte de la zero. Aici se asamblează bucată cu bucată, şi până când ajunge să arate gata de lansare, întreg procesul durează aproximativ un an de zile. Şantierul a luat fiinţă în 1897, cu toate că o scriere din 1565 menţionează că la Galaţi exista un mic atelier de reparaţii navale.

„World Emerald” este o navă de aprovizionare platforme de foraj marin construită pentru o companie norvegiană. Este a patra lansată la apă dintr-o serie de şase, câte au fost comandate de norvegieni. Cu ea, şantierul din Galaţi a ajuns la impresionantul număr de 1233 nave construite aici. „În cadrul societăţii păstrăm această istorie, pentru că prima navă construită poartă numărul 1, iar aceasta este 1233, practic este a 1233-a navă de la începuturile companiei moderne”, afirmă Florin Spătaru, directorul Damen Galaţi.

Zilnic, peste două mii de oameni lucrează la construcţia unor astfel de nave, care măsoară 80 de metri lungime şi cântăresc peste 3.000 de tone.

„Faţă de şantierele din Europa, ceea ce e specific Galaţiului e flexibilitatea. N-o să vedeţi foarte multe şantiere în Europa cu o aşa mare varietate de proiecte. Ceea ce e specific Galaţiului, comparativ cu alte şantiere din România, e faptul că marea majoritate a navelor produse la Galaţi, se livrează la cheie. Ele sunt construite, sunt armate, sunt testate şi dupa aceea livrate la cheie către armatori”, mai spune directorul Damen Galați.

De la nave maritime de asistenţă, nave militare şi până la nave speciale individualizate, remorchere şi ambarcaţiuni se construiesc la Galaţi şi apoi pleacă pe apele mărilor şi oceanelor din întreaga lume.

digi24.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
A ajuns în top cu un remorcher hibrid produs la Galaţi
Damen Shipyards Group se numără printre primele trei firme din Top 100 al companiilor verzi, din Olanda, Nominalizarea sa pe podium se datorează unui remorcher hibrid, produs la filiala Damen Shipyards Galaţi. Nava este propulsată de un motor diesel cu combustibil şi un motor diesel - electric.

cugetliber.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Şantierul Damen din Galaţi are comenzi de 726 de milioane de lei. Peste 2.000 de oameni construiesc 32 de nave pentru export

Constructorul de nave Damen Shipyards Galaţi, controlat de compania olandeză Damen Group, are în derulare comenzi în valoare de 726 mil. lei (165 mil. euro) pentru livrarea a cel puţin 32 de nave.
Şantierul poate construi orice tip de navă, de la iahturi, de care a fabricat deja anul trecut, la nave militare, iar printre cele mai importante comenzi actuale se numără nave de aprovizionare a platformelor maritime, remorchere sau nave de amplasare a cablurilor submarine pentru reţelele electrice ale fermelor eoliene off-shore.
„Afacerile grupului Damen şi implicit ale Şantierului Naval Damen Galaţi se situează în parametri normali, comparabili cu anii trecuţi“, spun reprezentanţii companiei gălăţene.

zf.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Prima navă construită de Damen pentru parcurile eoliene marine

La Şantierul Naval Damen Galaţi au demarat, în această săptămână, lucrările la prima navă de tip Service Operation Vessel (SOV) cu capabilităţi „walk-to-work”, adică o navă care, pe lângă facilităţile pentru transportul şi manipularea echipamentelor, permite şi accesul rapid al echipelor de intervenţie pe platformele sau turbinele eoliene marine. Nava, prima de acest fel realizată la nivelul grupului Damen, este destinată clientului britanic Bibby Marine Services, iar rolul ei va fi de a susţine construcţia de parcuri eoliene în Marea Nordului.

"Demararea efectivă a procesului de construcţie a acestei nave - "Bibby WaveMaster 1", este un moment important pentru noi, după ani de pregătire şi dezvoltare a acestui proiect. El este rezultatul unei consultări extinse cu industria eolienelor off-shore şi a condus la un design şi un concept cu totul nou pentru modul în care va fi realizat corpul navei. Suntem bucuroşi să vedem că proiectul începe să prindă viaţă, aşa cum ne-am planificat. Coca va fi asamblată începând din luna aprilie, iar lansarea navei este planificată la începutul anului viitor", a precizat Rene Hooijman, Senior Project Manager în cadrul Grupului Damen, prezent luni, 1 februarie, la Galaţi, la ceremonia de tăiere a primei componente din viitoarea navă.

Designul navei „Bibby WaveMater 1” asigură o soluţie personalizată pentru operatorii implicaţi în proiectele parcurilor eoliene şi răspunde necesităţii de a asigura pe mare, pentru perioade îndelungate de timp, derularea unor fluxuri de lucru eficiente, dar şi spaţii confortabile de cazare. „Bibby WaveMaster 1” va dispune de echipamente moderne de manipulare a echipamentelor, sisteme care să permită menţinerea stabilităţii indiferent de condiţiile meteorologice - inclusiv o pasarelă cu autostabilizare, care va permite accesul la structurile off-shore, dar şi sisteme fiabile şi eficiente pentru optimizarea consumului de combustibil. De altfel, manevrabilitatea şi rezistenţa navei au fost, încă din primele faze de proiectare, testate inclusiv printr-o serie de simulări realizate la Institutul de Cercetări Marine (MARIN) din Olanda. Un model la scară redusă a avut de înfruntat parametri similari celor mai aspre condiţii meteo posibile din Marea Nordului, iar rezultatele au fost chiar peste aşteptările proiectanţilor.

Pe lângă spaţii ergonomice şi sigure de lucru, echipele de intervenţie cazate la bord vor beneficia de condiţii de confort superioare, de la „banalul” acces la internet şi echipamente IT&C până la spaţii de relaxare şi petrecere a timpului liber, săli de conferinţe şi chiar o infirmerie. Practic, pe lângă cei 15 membri ai echipajului navei, „Bibby WaveMater 1” va putea asigura, chiar şi în furtunoasa Mare a Nordului, condiţii „ca pe uscat” pentru nu mai puţin de 45 de persoane, membri ai echipelor care se ocupă de construcţia sau mentenanţa parcurilor eoliene din largul mării.

Proiectul inovativ ce urmează a fi realizat pe parcursul acestui an la Damen Galaţi este realizat în colaborare cu colegii din Olanda, de la Damen Gorinchem, iar "Bibby WaveMaster 1" oferă acces Grupului Damen spre noi segmente din gama "de top" a navelor specializate în operaţiuni off-shore.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Primul remorcher contractat de MApN intra in serviciul Fortelor Navale: "Vartosul" va fi botezat maine

"Vartosul" este primul dintre cele trei remorchere contractate de Ministerul Apararii Nationale de la Santierele Navale Damen, care va intra in serviciul Fortelor Navale marti, 12 aprilie, informeaza un comunicat de presa. In cadrul ceremoniei, organizata cu acest prilej, navei i se va acorda pavilionul romanesc si va fi executat traditionalul botez.

Remorcherul maritim "Vartosul", cu numarul de bordaj 103, este proiectat pentru a fi folosit in port si in rada acestuia. Nava are lungimea de 16,56 m, latimea de 5,93 m, pescajul de 2,54 m si este echipat cu doua motoare Volvo Penta de 600 de cai putere fiecare, precum si cu numeroase echipamente tehnice specifice, arata comunicatul Fortelor Navale.

Cele trei remorchere multifunctionale care vor intra in serviciul Fortelor Navale Romane vor inlocui actualele salupe de remorcare-salvare, imbatranite, si vor fi folosite pentru asigurarea manevrelor navelor militare in porturi si pentru servicii de interventie, fiind eliminate costurile platite operatorilor civili.

hotnews.ro

Ceremonia va avea loc în Portul Militar Constanța

Link to comment
Share on other sites

Marina Română s-a înnoit cu un remorcher: 'Vârtosul', lansat la apă!

Marina Militară Română s-a înnoit astăzi. Nu cu o fregată ori o corvetă, aşa cum probabil îşi doresc mulţi, ci cu un remorcher. Este primul dintr-un lot de trei care le vor înlocui pe cele existente, depăşite de vreme. Ambarcaţiunile dispun de tehnologie modernă şi vor fi folosite şi la misiuni de salvare şi stingere a incendiilor.

Construit în șantierul de la Galați de o echipă mixtă româno-olandeză, remorcherul Vârtosul a intrat de astăzi în dotarea flotei militare române. Primul pas – acordarea pavilionului. Remorcherul a fost construit în câteva luni. Dispune de două motoare de 600 de cai putere, extrem de puternice. Este și motivul pentru care a primit numele...”Vârtosul”.

Principalele misiuni vor fi cele de remorcare a fregatelor și corvetelor marinei militare. Dotările de la bord o recomandă și pentru alte misiuni. Datorita tehnologiei moderne cu care este dotat remorcherul, echipajul va efectua mai ușor misiuni de salvare, de remorcare și stingerea incendiilor. 'Este ca o trecere de la locomotiva cu aburi la TGV. Nava e foarte manevrabilă, are macara care are 7 metri și ridică 500 kg, precum și un tun de apă, care bate 80 metri', a explicat comandantul remorcherului, Daniel Chivu.

Alte două remorchere comandate de Ministerul Apărării vor fi construite în perioada următoare. Costul total al investiției este de 5, 7 milioane de euro. 'Dacă facem un calcul, în câțiva ani prețul acestor remorchere. Acesta se referă la costul activităților de manevră în port, de remorcaj', precizează contraamiralul Ioan Stănciulescu.

Celelalte două remorchere vor fi botezate Vânjosul și Viteazul.

reporterntv.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

"Vânjosul", al treilea remorcher maritim intrat în serviciul Forţelor Navale

"Vânjosul”, cel de-al treilea remorcher maritim realizat pentru Forţele Navale, a intrat, sâmbătă, în serviciul militar, botezul fiind făcut de Ziua Porţilor Deschise, iar ceremonia a fost destinată şi publicului.

Vizitatorii care s-au aflat, sâmbătă, în Portul Militar Constanţa, au putut asista la tradiţionalul botez marinăresc oficiat cu prilejul intrării în serviciul Forţelor Navale Române a navei "Vânjosul”, cel de-al treilea remorcher maritim de radă şi port ce intră în ultimul an în serviciul Forţelor Navale Române. În prezenţa şefului Statului Major al Forţelor Navale, contraamiralul Alexandru Mîrşu, naşa de botez, aspirant Lavinia Georgiana Pascu, şefa promoţiei 2016 a Academiei Navale "Mircea cel Bătrân”, secţia militară, s-a spart sticla de şampanie de prova navei.

Remorcherul are numărul de bordaj 105 şi va fi utilizat, începând cu anul 2017, în operaţiunile de manevrare a navelor militare în rada şi Portul Mangalia, după parcurgerea unui program de pregătire a echipajului şi atestarea acestuia, pentru efectuarea acestor manevre.

Primele două dintre cele trei remorchere contractate de Ministerul Apărării Naţionale de la Şantierele Navale Damen din Galaţi, pentru dotarea Forţelor Navale Române, "Vârtosul” şi "Voinicul”, au intrat în serviciu în data de 12 aprilie, respectiv 8 iunie. Cele două nave asigură manevra vaselor militare şi serviciile de intervenţie în Portul Militar Constanţa. Reprezentanţii SMFN spun că cele trei remorchere multifuncţionale vor înlocui actualele şalupe de remorcare-salvare, îmbătrânite, şi vor fi folosite pentru asigurarea manevrelor navelor militare în porturi şi pentru servicii de intervenţie, fiind eliminate costurile plătite operatorilor civili.

Navele au lungimea de 16,56 metri, lăţimea de 5,93 metri, pescajul de 2,54 metri şi sunt echipate cu două motoare Volvo Penta, de 600 de cai putere fiecare, precum şi cu numeroase echipamente tehnice specifice.

mediafax.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Şantierul naval Galaţi construieşte nave de patrulare pentru Tunisia

Şantierul naval Damen din Galaţi a început producţia celor două nave de patrulare Offshore de tip 1400 comandate de Ministerul tunisian al Apărării. Navele vor fi denumite Jugurtha (P 610) şi Syphax (P 611). Surse din industrie sugerează că încă două de acest tip - care vor fi botezate Hannon şi Sophonisbe - urmează să fie construite pentru Marina tunisiană. Toate cele patru nave sunt programate să fie livrate până la sfârşitul anului 2018. Având în vedere că numele Hannon este în prezent deţinut de o navă de atac rapid de  tip 143B a marinei tunisiene, este de aşteptat ca aceasta să fie scoasă din funcţiune în scurt timp. Nava are o lungime de 72 de metri, un echipaj de 35 de persoane şi poate opera 25 de zile fără realimentare. Este dotată cu patru motoare de câte 1765kW. Ca armament, pe navă există un tun de 76mm, alte două de 12,7 mm, radar de supraveghere, diverşi senzori şi un elicopter mediu.

curierulnational.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Damen a câştigat un contract cu Germania să construiască la Galaţi un vas de ultimă generaţie

Biroul Federal German pentru Agricultură şi Alimentaţie a semnat un contract cu Şantierele Navale Damen pentru construcţia unui vas de Pescuit la Galaţi, potrivit unui anunţ al Damen. Contractul este rezultatul unei licitaţii realizat de Institutul de Inginerie şi Cercetare Maritimă din Germania.

Prin intermediul navei, care se va numi Walther Herwig, ministerul german va susţine pescăriile germane şi programele de cercetare oceanografă. Nava va fi construită la cele mai înalte standarde ştiinţifice şi de mediu. Nava Walther Herwig va fi construită la şantierele Damen din Galaţi, şi va avea un design care construit în cooperare cu constructorul Skipsteknisk.

businessmagazin.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Remorcher multifuncţional, construit de Damen pentru AFDJ Galaţi

Administraţia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi a reuşit, în sfârşit, „să spargă gheaţă” în materie de modernizare a flotei de intervenţie şi să finalizeze licitaţia în urma căreia se va alege un remorcher multifuncţional nou-nouţ, cu o putere de 5.000 CP. Nava, în valoare de peste 22,5 milioane de lei (fără TVA) va fi construită chiar la Galaţi, în Şantierul Naval Damen, fiind unul dintre cele mai fiabile şi performante modele realizate de grupul olandez.

Necesitatea achiziţionării unui nou remorcher multifuncţional, ca navă de intervenţie în caz de incidente navale, dar şi pentru menţinerea condiţiilor de navigaţie pe timp de iarnă, a fost adesea adusă în discuţie, atât de administraţia fluvială, cât şi de armatorii care desfăşoară activităţi de transport pe Dunăre. Cazul de acum câţiva ani, când cargoul „Fortuna S” a eşuat în zona Barei Sulina, dar şi recentul caz din zona Portului Mineralier, când nava „MV Akaylar II” s-a pus pe o dună de nisip în momentul în care a efectuat o manevră de întoarcere, sunt exemple de situaţii în care s-a făcut simţită necesitatea unor capacităţi de intervenţie sporite. Asta pentru a nu mai pune la socoteală problemele care apar pentru navigatori în iernile geroase, în care sloiurile de gheaţă nu se lasă bătute cu una, cu două.

Ei bine, iată că, în sfârşit, la Ministerul Transporturilor s-au găsit bani şi pentru acest mult dorit remorcher multifuncţional, iar licitaţia demarată la sfârşitul anului trecut de AFDJ Galaţi şi-a desemnat un câştigător. Interesaţi de proiect au fost Grupul Damen, Şantierul Naval ATG Giurgiu, Bogazici Denizcilik Sanayi Ve Tticaret AS Tulcea şi Tehnorex Internaţional Constanţa, aceasta din urmă a fost, însă, descalificată, din cauza ofertei neconforme. „În procedura de achiziţie publică, etapa finanţă a fost cu licitaţie electronică, iar rezultatul a fost unul foarte bun pentru noi. Câştigători au fost cei de la Damen, dar, dincolo de asta, noi am cerut ca remorcherul să aibă o putere de minim 4.000 CP, iar el va avea 5.000 CP (două motoare de 2.500 CP - n.r.). De asemenea, graţie sistemului de licitaţie şi preţul a fost cu aproximativ 400.000 euro mai mic decât estimările iniţiale”, ne-a explicat directorul general al AFDJ Galaţi, Dorian Dumitru.

Caracteristici tehnice

Una peste alta, noul remorcher al AFDJ Galaţi va fi unul maritim (ASD 2810), clasă de navigaţie A2 (până la 50 de mile marine de ţărm) şi poate face faţă inclusiv sloiurilor de gheaţă, va fi prevăzut cu sisteme de stingere a incendiilor, macara hidraulică, echipamente moderne de radionavigaţie etc. Nava va fi realizată la Galaţi şi este unul dintre modelele de succes ale Damen, nave-soră ale acesteia fiind deja în serviciu în multe dintre porturile lumii. Faima şi-a căpătat-o graţie puterii şi capacităţii de accelerare rapidă, dar şi manevrabilităţii, inclusiv în condiţii extreme.

Conform termenilor contractuali, remorcherul destinat AFDJ Galaţi ar trebui finalizat în decurs de 12 luni, însă Şantierul Naval Damen Galaţi şi-a manifestat disponibilitatea de a livra nava chiar mai devreme, până la sfârşitul acestui an. De altfel, primii paşi au fost făcuţi, iar prima etapă a construcţiei - punerea chilei - s-a făcut chiar în cursul săptămânii trecute.

„Livrarea în avans ar fi un lucru foarte bun pentru noi, mai ales că, nu peste mult timp, va intra în lucrări de modernizare şi remorcherul „Perseus”. Depinde, însă, de finanţarea care ni se asigură pentru acest proiect, de posibilităţile care sunt la bugetul de stat. N-am ştiut că licitaţia va fi câştigată de un şantier cu o capacitate de execuţie atât de mare, iar anul acesta, în buget, s-au alocat doar 5 milioane de lei ca avans pentru acest lucrări. Dar am discutat această chestiune la nivelul conducerii Ministerului Transporturilor şi există posibilitatea ca, la următoarea rectificare bugetară, undeva în luna iulie, să se acorde şi diferenţa de aproape 17 milioane de lei din costul remorcherului şi astfel să-l avem în serviciu încă din iarna 2017-2018”, a arătat directorul AFDJ Galaţi, Dorian Dumitru.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Supernava produsă în România pentru o firmă din Anglia. Vaporul unicat în lume a costat 250 de milioane de euro

Şantierul naval de la Galaţi a contribuit major la darea în exploatare a unei noi nave de excepţie, unicat la nivel mondial. Lansată la apă la Galaţi în primăvara acestui an, nava a ajuns în Olanda, unde s-a făcut armarea, iar pe 6 septembrie a primit botezul oficial, în portul Rotterdam, urmând să poarte numele de Bibby WaveMaster 1. Nava amintită, care a costat circa 250 de milioane euro a fost comandată de concernul britanic Bibby Marines (o firmă cu 210 ani vechime), care o va folosi la întreţinerea şi reparaţia instalaţiilor eoliene din Marea Nordului.

Bibby WaveMaster1 este o adevărată bijuterile navală, căci dispune de dotări impresionante, cum nu mai înglobează nicio altă ambarcaţiune. Are instalaţii hidraulice speciale, care funcţionează ca un fel de platforme-lift pentru intervenţii la înălţime. De asemenea, dispune de un sistem de propulsie foarte performant, care-i permite să staţioneze la punct fix în vederea delicatelor intervenţii la care este folosită.

Ceremonia oficială de botezare a navei a avut loc în data de 6 septembrie 2017, la terminalul de croazieră din Portul Rotterdam, în faţa a peste 125 de persoane din Bibby Group din Marea Britanie, Damen şi parteneri. Nu mai puţin de zece membri ai staffului concernului Bibby au fost de faţă, în timp ce grupul Damen a fost reprezentat de către Artele Damen, directorul comercial al colosului naval olandez.

Potrivit Bibby Marines, intrarea în exploatare a Bibby WaveMaster1 este punctul culminant a patru ani de cercetare şi investiţii pentru a avea o navă care ar putea satisface nevoile industriei eoliene offshore într-un mod eficient, economic şi responsabil faţă de mediu. Bibby WaveMaster 1 este în fapt o premieră mondială în domeniu, căci este prima dintre noile clase de nave de operare cu destinaţie specială (SOV) cu capabilităţi „walk-to-work”. De altfel, grupul Damen a identificat necesitatea unei astfel de nave în 2013, în urma consultărilor în cadrul industriei offshore de energie regenerabilă, şi a lansat un program de cercetare care a propus dezvoltarea unui concept complet nou de la bază în cooperare cu un număr de furnizori-cheie. „Designul care a rezultat din acest proces a combinat DP-2 şi un nou pasaj compensat de mişcare, cu un design inovativ al carcasei, un aspect intern revoluţionar şi o gamă completă de inovaţii suplimentare, menite să sporească eficienţa şi să reducă costurile”, a precizat Damen. „ Bibby WaveMaster 1 va trece în câteva zile la testarea sistemelor finale înainte de a începe operaţiunile, la 18 septembrie, cu serviciul James Fisher Marine Services de la parcul eolian 336MW Galloper din Innogy, în largul coastelor din Suffolk”, a precizat şi Stephen Blaikie, CEO al Bibby Marine Services.

Într-o demonstraţie a versatilităţii sale, la 1 aprilie 2018 nava va începe o misiune pentru Total E & P Nederland, care lucrează pe platforme de gaze în sectorul olandez al Mării Nordului. „Bibby WaveMaster 1 aduce economii substanţiale de costuri în raport cu formele tradiţionale de transport, acces şi de cazare folosite pentru întreţinerea platformelor navale de orice fel. Suntem foarte mulţumiţi de relaţia noastră cu Damen şi de calitatea şi inovaţia care au fost expuse în acest vas. Toată lumea se bucura cu adevărat de această zi”, a concluzionat Arjen van Elk, Sales Manager UK & Ireland la Bibby Marines.

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Damen Galaţi va construi o dragă inovatoare pentru Marea Britanie

Frank de Lange, director regional de vânzări al Grupului Şantierul Naval Damen şi Laurence Dagley, directorul CEMEX UK Marine Limited, au semnat, la sfârşitul anului trecut, un contract pentru livrarea primului agregat de dragare Damen Marine Aggregate Dredger (MAD). Nava, care va fi construită la Şantierul Naval Damen Galati are rolul de a extrage nisip şi pietriş de pe fundul mării până la adâncimi de 55 de metri, inclusiv în condiţiile dificile din Marea Nordului.

MAD este rezultatul unei cercetări ample a pieţei şi consultării clienţilor. O navă nouă, orientată spre viitor, este aliniată cu o industrie agregată care se confruntă cu o flotă îmbătrânită de nave şi o concentrare sporită asupra activităţii marine. Proiectul MAD 3500 prezintă un echilibru optim între sarcina utilă şi eficienţa în dimensiuni limitate. Lungimea totală a navei va fi de 103,5 metri, doar 7000 tdw şi o viteză de aproximativ 12 noduri. De asemenea, nava oferă un confort sporit echipajului, precum şi capacitatea de a lucra în condiţii meteorologice grele. În plus, construcţia modulară a sistemelor de dragare proiectate şi construite de Damen face ca piesele uzate să fie înlocuite cu uşurinţă pe instalaţia de tubulatură şi ecranare.

"Suntem onoraţi să colaborăm cu CEMEX pe acest proiect inovator. La Damen suntem întotdeauna fericiţi să îmbrăţişăm o provocare, iar acest vas, care include un număr de caracteristici care nu au fost văzute niciodată, este un bun exemplu. Aşteptăm cu nerăbdare să vedem prima MAD în acţiune la sfârşitul anului 2019", a decalarat directorul regional de vânzări Damen, Frank de Lange.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.