Jump to content

Damen Galaţi construieşte iahturi şi nave militare


dcp100168
 Share

Recommended Posts

La Damen a început construirea celei de-a doua nave pentru parcurile eoliene din Marea Nordului

Navaliștii de la Șantierul Naval Damen au demarat construirea celei de a doua nave din seria Service Operations Vessel (SOV) 9020, construite pentru compania Bibby Marine Services Ltd. din Marea Britanie.

Prima navă din serie, ”Bibby Wave Master 1” a fost livrată și a intrat deja în exploatare, asigurând transferul şi cazarea personalului care se ocupă de mentenanța parcurilor de turbine eoliene din Marea Nordului, dar și pentru instalarea unor noi parcuri eoliene marine. O navă de tip SOV 9020, cu lungimea de 90 de metri, costă aproximativ 200 de milioane de euro.

Cea de-a doua navă din serie va fi utilizată, din 2019, pentru a întreţine şi repara instalaţiile din parcurile eoliene marine Hohe See şi Albatros, care aparţin concernului german Siemens Gamesa Renewable Energy& EnBW.

Navele din proiectul SOV 9020 se remarcă printr-o serie de performanțe tehnice care au la bază munca în comun a proiectanților de la Șantierul Naval Damen Galați și specialiștilor de la compania proprietară a navei, Bibby Marine Services Ltd. Nava a fost proiectată de specialiștii de la Damen cu un sistem de acces cu compensare a mişcării (Walk-to-Work), astfel încât ascensorul către pasarela de acces la turbina eoliană are şase platforme de acces, astfel încât personalul să poată întotdeauna să acceseze pasarela evitând folosirea scărilor. În construirea navei a fost luat în considerație avântul industriei turbinelor eoliene şi tendința acestora de a avansa către mare, acest concept personalizat garantând accesul confortabil, rapid şi sigur către turbine, cu costuri mai reduse în peste 80% din situaţii, inclusiv în cazul celui mai dificil scenariu şi anume în condiţiile din partea centrală a Mării Nordului. Nava poate rămâne pe mare pe perioade de până la o lună. Cazarea standard tip Comfort Class 2 asigură 60 de cabine individuale, capacitatea totală de personal la bord fiind de 90 de membri ai echipajului și specialiști în turbine eoliene.

La momentul punerii chilei pentru cea de-a doua navă, moment tradițional prin care constructorii de nave marcheză începerea construirii navei, a fost prezent și directorul executiv al Bibby Marine Services Ltd., Stephen Bolton, care s-a declarat mulțumit de performanțele în exploatare ale primei nave din serie. ”Am crezut în acest proiect încă de la începutul seriei SOV 9020. Siemens Gamesa&EnBW căuta soluţii de acces mai facil la turbinele eoliene, iar acest lucru este ceea ce SOV 9020 este construit să facă. Bibby Wave Master 1 a oferit dovezile necesare în acest sens”, a declarat reprezentantul firmei britanice. Potrivit acestuia, la a doua navă din serie au fost făcute foarte puține modificări, una dintre ele la turnul de acces la turbinele eoliene. „Noul sistem integrat elimină necesitatea unui turn independent de ridicare. Acum, pasarela se blochează de pe turn şi se potriveşte cu ascensorul. În ansamblu, numărul mic de schimbări pe care le-am făcut în această a doua navă arată cât de bună a fost prima navă”, a mai spus Bolton.

Reprezentanții Șantierului Naval Damen au precizat că procesul de construire a celei de-a doua nave din serie va fi mai simplu, în primul rând datorită experienței câștigate la construirea primei nave, dar și datorită simulatorului de arhitectură navală ”Damen HIL”, cu ajutorul căruia s-a putut analiza fiecare modificare propusă. Directorul executiv al Bibby Marine Services, Stephen Bolton, a confirmat că foarte curând ar putea fi lansată o nouă comandă la Șantierul Naval din Galaţi, întrucât compania pe care o conduce vrea să mai construiască peste 20 de astfel de nave, cu care să controleze 25% din domeniul întreținerii și dezvoltării parcurilor eoliene marine.

gazetagalatiului.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Încă o navă de top construită la Damen Galaţi

Grupul olandez Damen a început construirea unui complex de dragaj maritim (Marine Aggregate Dredger – MAD) pentru compania CEMEX UK Marine Limited, din Marea Britanie, navă care se doreşte a fi prima dintr-o nouă generaţie.

Nava, care este construită la Şantierul Naval din Galaţi, este proiectată să extragă nisip şi pietriş de la adâncimi de până la 55 de metri, inclusiv în condiţiile solicitante înregistrate în Marea Nordului. Speranţa de viaţă a unei astfel de nave este de până la 30 de ani, aşa că pentru CEMEX a fost important ca Damen să le construiască o navă care să nu „îmbătrânească”. A rezultat astfel un proiect care pune accentul pe siguranţă, performanţă şi sustenabilitate, factori relevanţi în anii care vor urma.

Nava aduce un suflu nou, necesar, într-o industrie care se confruntă cu îmbătrânirea flotelor şi cu necesitatea concentrării pe activitatea maritimă. „Am vrut un design revoluţionar, ceva pentru secolul XXI, cu tot ce implică acest lucru din punct de vedere al siguranţei, eficienţei, confortului şi protejării mediului înconjurător. Damen a acceptat provocarea făcută de noi, oferindu-ne un produs robust, cât şi eficient, o navă care reprezintă începutul modernizării flotei noastre în anii care urmează”, afirma Laurence Dagley, directorul CEMEX UK Marine, la momentul semnării contractului de livrare cu Damen.

„Noi suntem responsabili nu numai pentru designul şi construirea navei, dar şi pentru designul, livrarea şi integrarea tuturor echipamentelor de bord. Acest lucru va asigura fiabilitatea şi performanţele produsului final”, a explicat Frank de Hoogh, DDE Design and Proposal Engineer în cadrul grupului Damen.

CEMEX UK este lider în industria britanică a materialelor de construcţii. Are peste 40.000 de angajaţi în toată lumea şi venituri anuale de aproximativ 15 miliarde de dolari.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Marina Regală din Olanda își construiește flota la Galați. Șantierul are contracte de două miliarde

Navaliștii din Galați au devenit unii dintre cei mai buni specialiști din Europa în construirea navelor militare, care presupun tehnologie de ultimă oră atât în privința construcției navei, cât și în ceea ce privește echipamentele de propulsie și navigație. În ultimii ani au fost construite peste 30 de nave de apărare şi de securitate pentru 13 ţări din Uniunea Europeană și NATO.

După 1999, anul în care Șantierul Naval Galați a fost preluat de Grupul olandez „Damen”, producția a fost orientată către nave speciale, de la nave de patrulare la nave pentru instalarea cablurilor pentru parcurile eoliene din Marea Nordului și chiar un spărgător de gheață pentru Antartica, aflat acum în construcție.

O parte importantă a acestei strategii este construirea de nave militare sofisticate din punct de vedere tehnic. La „Damen” Galați au fost construite foarte multe nave militare chiar pentru Marina Regală Olandeză. Fostul ambasador al Olandei la București Matthijs van Bonzel se declara extrem de satisfăcut de navele de luptă construite la „Damen” Galați, pentru Marina Regală Olandeză.

L-a impresionat în mod deosebit nava de patrulare „Groningen”, la bordul căreia a urcat cu prilejul vizitei sale la Baza Navală a Marinei Regale Olandeze din insula Curaao. „M-am bucurat să văd această navă și cum constructori români și olandezi combină aptitudinile necesare pentru a construi cele mai avansate nave din Vest”, spunea Matthijs van Bonzel, care mai preciza că „jumătate dintre navele noi de luptă ale Olandei sunt construite în România, la Galaţi”.

Export de nave militare în valoare de două miliarde de euro

Directorul general al Damen Galați, Rino Brugge, a declarat că toate șantierele navale sunt specializate în construcţia unor anumite tipuri de nave, șantierul de la Galați fiind specializat în construirea de nave militare: „Noi, la Galaţi, suntem specializaţi pe nave militare. Avem deja o experienţă de peste 25 de ani în această privinţă. Am exportat nave militare în valoare de două miliarde de euro, pentru diferite ţări. Desigur, şi alţii pot pretinde că pot face nave militare, dar una este să fii specializat pe nave de croazieră şi alta este să depui o aplicaţie pentru nave militare. Ia ceva timp ca să poţi să dezvolţi o tehnologie sau facilităţi pentru a construi astfel de nave”.

În cadrul Grupului Damen, șantierul de la Galați are standardul de centru de excelență în construirea de nave militare. „Noi suntem aici, la Galaţi, centrul de excelenţă Damen pentru construirea navelor militare. E vorba de capacităţi şi expertiză demonstrate, începând din 1999, de când Damen a preluat Șantierul Naval Galaţi, prin livrarea a nu mai puţin de 30 de nave de apărare şi de securitate pentru 13 ţări diferite, inclusiv pentru membri NATO şi UE. Spre exemplu, cele mai importante proiecte pentru Marina Regală Olandeză au fost făcute aici, la Galaţi, inclusiv «Karel Doorman», cea mai mare navă militară construită vreodată în România şi cea mai mare navă a forţelor navale olandeze”, a declarat Rino Brugge.

Anul viitor va începe construirea unei nave-suport de luptă (CSS) tot pentru Marina Regală din Olanda și se mizează pe implicarea șantierului naval de la Galați în programul de înlocuire a fregatelor multirol din „clasa M” din flotele Olandei şi Belgiei. Centrul de excelență de la Galați include nu numai execuția, ci și proiectarea navelor militare. „Un alt element important este şi acela că, mergând pe această linie de excelenţă în domeniul apărării, la Galaţi avem inclusiv compania de proiectare pentru toate navele militare care se construiesc în Grupul Damen. E vorba de Marine Engineering Galaţi (MEGA), un exemplu de succes în ceea ce înseamnă transferul de «know-how» la nivel de grup. Altfel spus, Șantierul Naval Damen Galaţi este şi va fi în continuare în avangarda industriei pentru navele de apărare”, a mai precizat Rino Brugge. În acest context, Galațiul a devenit un punct important pe harta construcțiilor navale din Europa.

Armament de top pe vapoarele construite de gălățeni

De la danele șantierului naval din Galați au plecat mai multe nave militare remarcabile prin performanțele tehnice. Una dintre ele este nava „Groningen”, care a făcut parte dintr-un proiect de 487 milioane de euro al Marinei Regale din Olanda, de construire a patru nave militare. „Groningen” are un deplasament de 3.750 de tone, lungimea de 108 metri, lățimea de 16 metri și un pescaj de 4,55 metri. Cea mai puternică armă de la bord este un tun super- rapid „Oto Melara”, cu calibrul de 76 de milimetri, care execută 120 de focuri pe minut și poate atinge ținte aflate la o distanță de 16 kilometri. Armamentul secundar este format dintr-un tun rapid „Oto Melara Marlin WS” cu calibrul de 30 mm, două tunuri rapide „Oto Melara Hitrole NT” și alte două marca „M2HB”, cu calibrul de 12,7 mm. Nava poate lua la bord şi un elicopter.

Tot la Galați a fost construită și nava „HNLMS Karel Doorman”, cu un deplasament de 28.000 tone, cu lungimea de 205 metri şi o înălţime de 50 de metri, destinată Marinei Regale Olandeze. E cel mai lung corp de navă construit în șantierele de la Dunăre. De fapt au fost lansate la apă două tronsoane, asamblate ulterior. Această operațiune a fost o mare provocare pentru navaliștii gălățeni. „Karel Doorman” este o navă de tip Joint Logistic Support Ship (JSS), în a cărei structură se află un heliport cu două posturi de aterizare la bord şi un hangar pentru şase elicoptere şi rampe de urcare la bord a amfibiilor şi un spital cu 20 de săli de operaţii şi tratament. Nava e dotată cu două sisteme antirachetă, două tunuri cu calibrul de 30 mm şi patru mitraliere cu calibrul 12,7 mm. În dotările navei se află şi un punct de comandă pentru coordonarea acţiunilor tactice ale altor nave, ceea ce îi conferă rolul de „navă-amiral” în coordonarea unor operaţiuni militare pe mare. Nava poate lua la bord 180 membri ai echipajului şi 120 de militari.

romanialibera.ro

Link to comment
Share on other sites

Şantierul Naval Damen Galaţi livrează cea de-a treia navă de suport logistic pentru Ministerul Apărării din Tunisia

Pe 11 august cea de-a treia nava de suport logistic tip OPV 1400, comanda 312555401, purtând numele “HANNON” a plecat din Şantierul Naval Damen Galaţi cu destinaţia Bizerte, Tunisia. HANNON este a treia nava din seria de patru, construite pentru Ministerul Apărării din Tunisia.

A treia navă din seria de patru OPV (Offshore Patrol Vessel) 1400, nave de suport logistic construite pentru Ministerul Apărării din Tunisia, a fost livrată de şantierul gălăţean pe 27 iulie 2018, cu o zi mai devreme decât era prevăzut în contract. Cea de-a patra şi ultima navă va părăsi cheul şantierului pe 20 octombrie anul acesta, încheind astfel unul dintre cele mai complexe şi fiabile proiecte din portofoliul Şantierului Naval Damen Galaţi.

Primele două nave, cu un design uşor diferit ce presupune punţi aterizare elicopter încorporate în structura navei, au început fabricaţia în Decembrie 2016 şi au fost deja livrate în Februarie, respectiv Mai, 2018. Inaugurarea acestora în Tunisia a avut loc la finele lunii iunie, anul curent, în prezenţa preşedintelui ţării şi a altor oficialităţi importante.

Cele patru nave sunt construite în totalitate la Galaţi cu sprijinul partenerilor tradiţionali pentru lucrările auxiliare. Punerea în funcţiune a echipamentelor, testele de cheu şi de mare precum şi pre-acceptarea tehnică a navelor au fost coordonate tot de şantierul din Galaţi. Inclusiv pe perioada voiajului către destinaţia finală, şantierul va asigura suportul tehnic prin prezenţa unui inginer de specialitate.

Damen asigură pentru Ministerul Apărării din Tunisia şi pregătirea echipajului desemnat să opereze navele printr-un program de pregătire ce se desfăşoară în trei etape: pregătirea unui număr important din membrii echipajului la sediul şantierului din Galaţi cu două săptămâni înaintea plecării, pregătirea aceloraşi membri ai echipajului, care însoţesc şi nava în timpul voiajului către destinaţia finală, până la sosirea în Tunisia, iar în ultima fază pregătirea întregului echipaj după predarea navei, pentru o perioadă determinată de timp.

Cu o lungime de 72 de metri , o lăţime de 12,7 metri, un pescaj de 3,80 metri şi deplasament de 1,470 tone (plină încărcare), “HANNON”, la fel ca şi surorile ei este concepută având caracteristici excelente de navigabilitate în condiţii maritime moderate până la dificile. Construcţia acestei serii de nave are la bază faimosul concept Damen Sea Axe, concept care a fost materializat, începând cu anul 2006, în peste 120 de nave construite sau aflate în construcţie pentru clienţi de pe întreg mapamondul.    

De asemenea, în şantierul din Galaţi au fost construite cele mai mari nave de apărare şi securitate din flota pazei de coastă suedeze: KBV 001 ”POSEIDON”, KBV 002 ”TRITON”, KBV 003 ”AMFITRITE”, livrate în 2009-2010. Chiar dacă proiectarea şi construirea navelor a reprezentat o complexitate ridicată, proiectul s-a bucurat la final de un mare succes, evidenţiind abilitatea şantierului de a livra nave complete şi complexe. Cu o lungime de 81,2 m şi un deplasament de 5,850 tone, navele au ca funcţii controlul traficului maritim, controlul mediului, controlul pescuitului, operaţiuni de salvare şi sprijin pentru scufundări, suport ROV, intervenţie în caz de scurgeri produse petroliere şi chimice. Navele sunt capabile să spargă gheaţa de 0,5 m grosime la o viteza de 4 noduri.

O altă realizare a şantierului din Galaţi o reprezintă construcţia navei amiral a Poliţiei de frontieră române, MAI 1105 “ŞTEFAN CEL MARE”, considerată ca fiind un ambasador respectat şi privilegiat al României în porturile lumii, unde îşi îndeplineşte misiunile externe, care a salvat mii de vieţi în timpul participării sale la diverse operaţiuni Frontex de securizare a frontierei. Livrată în 2010, aceasta măsoară o lungime de 66m şi are un deplasament de 1,505 tone, având ca funcţii de bază securitatea maritimă, aplicarea legii, securitatea frontalieră, patrulare, offshore, căutare şi salvare.

Tot la Galaţi s-au construit şi două nave din seria de patru ale clasei OPV ”HOLLAND” cu o lungime de 108m şi un deplasament de 3,810 tone - HNLMS ”FRIESLAND” şi HNLMS ”GRONINGEN”. Acestea au fost livrate, alături de alte cinci nave diferite, Marinei Regale Olandeze. Rolul lor principal este de a efectua operaţiuni militare de intensitate mică, cum ar fi anti-piraterie şi anti-contrabandă, inclusiv interdicţia maritimă, contra-terorism şi asistenţă umanitară, dar au capacităţi de supraveghere electronică şi radar mult mai avansate, care sunt folosite pentru stabilizarea militară şi rolurile de securitate,

Cu o lungime de 67,2m şi deplasament de 1,140 tone, P 6701 ARIALAH şi P 6702 HMEEM reprezintă alte două nave de securitate şi apărare livrate Autorităţii pentru Protecţia de Coastă & Infrastructură Critică din Emiratele Arabe Unite. Navele au la baza conceptul Damen's Sea Axe 6711, iar rolul lor include securitatea maritimă, aplicarea legii, patrularea offshore, căutarea şi salvarea.

În afara proiectelor prezentate mai sus, în prezent la Galaţi se află în construcţie 2 nave de patrulare multifuncţionale de tipul OPV1900, care au ca termen de livrare anul 2019-2020.

mediafax.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Șantierul din Galați construiește o navă de luptă pentru Olanda

Șantierul naval din Galați a început lucrările pentru o "navă de sprijin de luptă" (Combat Support Ship) cu deplasamentul de 22.595 de tone, care va intra în dotarea Marinei Regale Olandeze.

Începerea lucrărilor era inițial planificată în luna februarie 2021, dar compania olandeză Damen Schelde Naval Shipbuilding, care deține șantierul din Galați, a început programul mai devreme, adică în decembrie 2020, pentru a asigura derularea proiectului în condițiile actualei pandemii de coronavirus și pentru a gestiona într-un mod eficient măsurile sporite de securitate sanitară care afectează modul de lucru pe șantierul naval.

Vasul de sprijin de luptă care se construiește acum în România se va numi "Den Helder". El este conceput pentru a opera în întreaga lume și într-un mediu ostil, protejat de fregate. În plus, vasul poate fi folosit în lupta împotriva traficului de droguri, pentru controlarea fluxurilor de refugiați și pentru ajutor de urgență. Vasul va putea avea la bord două ambarcațiuni de debarcare, două ambarcațiuni rapide pentru Forțele Speciale și până la două elicoptere.

Viitoarea navă de sprijin de luptă "Den Helder" va fi livrată Marinei Regale Olandeze în iunie 2024.

romanialibera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Damen construieşte două nave maritime de patrulare pentru Poliţia de Frontieră

Damen construieşte două nave maritime de patrulare pentru Poliţia de Frontieră Române, în urma unui contract semnat, miercuri, la sediul MAI, în prezenţa ministrului Afacerilor Interne, Lucian Bode. "Valoarea contractului este de 26 milioane de euro, proiectul fiind derulat din fonduri europene nerambursabile, prin Fondul pentru Securitate Internă, iar navele urmează să intre în dotarea PFR până la data de 30.11.2022", informează un comunicat al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră (IGPF) transmis, miercuri, AGERPRES.

Aceste nave fac parte dintr-un proiect mai amplu care presupune suplimentarea flotei navale a Poliţiei de Frontieră Române, în cadrul căruia urmează să fie achiziţioneze, pe lângă cele două nave maritime de patrulare (CPV - Coastal Patrol Vessel), şi cinci şalupe de intervenţie (CPB - Coastal Patrol Boat). Achiziţia va conduce la îmbunătăţirea cooperării operaţionale în cadrul acţiunilor comune Frontex la care participă Poliţia de Frontieră Română, fără a priva totodată structurile operative la frontierele României de astfel de mijloace tehnice pe perioade îndelungate.

Reprezentanţii operatorului economic au decis ca în construirea celor două nave să fie angrenate şi capabilităţile unităţilor de producţie din România - Şantierele Navale DAMEN Galaţi şi Mangalia.

Contractul a fost încheiat între IGPF, prin inspectorul general, chestorul principal de poliţie Liviu Bute şi Damen Shipyards Gorinchem B.V. Netherlands, prin Stephen Stout, director de vânzări pentru Europa de Est şi Sud-Est, pentru achiziţia a două mijloace de mobilitate navală.

Nava Damen FCS 4008 PATROL are un echipaj de 28 de persoane, poate executa misiuni operative de până la 3 zile pe un grad de agitaţie a mării 5 Douglas (valuri până la 4 metri înălţime), are o viteză maximă de 30 de noduri şi posibilitatea de a menţine legătura de date şi informaţii cu centrul de comandă şi control, precum şi cu alte nave. De asemenea, poate găzdui 80 de persoane - supravieţuitori, pe puntea spate şi are o autonomie de minim 600 mile marine.

agerpres.ro

Damen construieşte nave maritime de patrulare pentru Poliţia de Frontieră

Şantierul Naval Damen Galaţi şi Şantierul Naval Damen Mangalia vor colabora în vederea construirii a două nave maritime de patrulare, în valoare de 26 milioane de euro, care vor intra în dotarea Poliţiei de Frontieră Române (PFR). Achiziția acestor nave este parte a unui proiect mai amplu, cu finanţare europeană, în cadrul căruia urmează să fie achiziționate şi cinci şalupe de intervenție, a anunţat ministrul de Interne, Lucian Bode.

"Sunt acțiuni care dovedesc preocuparea noastră față de siguranța cetățenilor, nu numai a celor români, ci a tuturor locuitorilor Uniunii Europene. Înțelegem, astfel, să fim responsabili în asigurarea frontierei estice a Uniunii Europene și a NATO. Supravegherea frontierei maritime, misiunile de patrulare, asigurarea apelor din zona exclusiv economică, siguranța maritimă, operațiunile de căutare și salvare - sunt tipuri de misiuni care, cu aceste nave, vor fi îndeplinite cu mai mare eficiență. Se eficientizează, totodată, și cooperarea operațională în cadrul operaţiunilor comune Frontex la care participă Poliția de Frontieră, iar eu sunt un susținător consecvent al cooperării internaționale", a declarat ministrul Lucian Bode. Acesta a precizat că modernizarea și dotarea corespunzătoare a Poliției de Frontieră Română este absolut necesară, dat fiind rolul acestei structuri în gestionarea fenomenului migraționist, în prevenirea și combaterea criminalității frontaliere sau cooperarea în cadrul misiunilor Frontex.

Contractul pentru achiziţia celor două nave de patrulare a fost încheiat între Inspectoratul General al Poliției de Frontieră, prin inspectorul general - chestorul principal de poliţie Liviu Bute, şi Damen Shipyards Gorinchem B.V. Netherlands, prin Stephen Stout, director de vânzări pentru Europa de Est şi Sud-Est.

"Valoarea contractului este de 129.944.250 de lei fără TVA (26 milioane de euro), proiectul fiind derulat din fonduri europene nerambursabile, prin Fondul pentru Securitate Internă (ROFSIB2018OS2ASP02 - Achiziție de mijloace de mobilitate navală necesare Frontex), iar navele urmează să intre în dotarea PFR până la data de 30.11.2022", a precizat la rândul ei Poliţia de Frontieră.

În derularea proiectului vor fie folosite atât capabilităţile SN Damen Galaţi, cât şi cele ale SN Damen Mangalia.

Noile nave vor beneficia de echipamente de navigaţie, supraveghere, detecţie, comunicaţii şi propulsie de ultimă generaţie. Acestea vor fi construite prin utilizarea capabilităţilor de proiectare, producţie, testare şi şcolarizare aparţinând Damen Group.

Caracteristici tehnico-tactice principale

- navele pot executa misiuni operative de până la trei zile pe un grad de agitaţie a mării 5 Douglas (valuri până la 4 metri înălţime);
- posibilitatea de a menține legătura de date şi informaţii cu centrul de comandă şi control, precum şi cu alte nave;
- viteză maximă: 30 noduri; lungime totală: 42,95 m; lăţime totală: 8,65 m; pescaj maxim: 3,05 m; autonomie de minim 600 mile marine; tonaj brut: 300 tone.
- echipaj - 28 persoane; capacitate de îmbarcare maximă la bord (de exemplu, pentru misiuni de salvare) - 80 de persoane.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Damen Galați începe construirea celei mai mari nave militare, pentru Marina Regală a Țărilor de Jos

Miercuri, 2 iunie, la Șantierul Naval Damen Galați va avea loc ceremonia de punere a chilei a Navei pentru Suport Logistic CSS (Combat Support Ship), construită  pe care navaliștii gălățeni o construiesc pentru Forţele Navale Regale ale Țărilor de Jos.

Ceremonia va fi oficiată de viceamiralul R.A. Kramer, directorul Organizaţiei pentru Echipamente Militare şi de viceamiralul A.J. de Waard, Comandantul Forţelor Navale Regale olandeze. Din partea companiei Damen vor participa Marc van Heyningen, director Operaţiuni, şi Hein van Ameijden, director general Damen Naval. La ceremonie şi-a confirmat participarea şi Excelenţa Sa domnul Roelof van Ees, ambasadorul Regatului Ţărilor de Jos în România.

Nava ”Den Helder” va fi cea mai mare mare şi modernă navă militară construită în România. Funcțiile sale principale vor fi cele de misiuni maritime şi amfibii, reaprovizionare / realimentare cu materiale solide şi lichide, suport medical. Nava va avea o lungime totală de aproximativ 180 de metri, o lățime de 26,4 m, un deplasament de 22.300 tone și un pescaj de 8,3 metri. Va putea naviga cu o viteză de peste 18 noduri și va putea transporta 75 de membri ai echipajului plus 85 – personal special.

regionalpress.ro

Link to comment
Share on other sites

La SN Damen Galați, amiralii olandezi „au pus chila” unei noi nave militare

În Șantierul Naval Damen Galați a avut loc miercuri, 2 iunie 2021, ceremonia de punere a chilei la noua navă militară pentru Forțele Navale Regale Olandeze. (RNLN) "Den Helder" va fi o navă de tip Combat Support Ship (CSS) și este a doua cea mai mare navă militară construită vreodată în România. Ca dimensiuni, nava este devansată doar de nava de tip Joint Support Ship (JSS) "Karel Doorman", construită tot la Galați pentru Forțele Navale Olandeze.

Ceremonia de punere a chilei este, în tradiția navaliștilor, momentul în care nava ”prinde viață” și are vechime de secole, fiind moștenită de la vechii corăbieri. Ceremonia constă în plasarea unei monede sub chila navei, gest considerat aducător de noroc și prosperitate pentru nava care va înfrunta mările.

În cazul navei "Den Helder", ceremonia de punere a chilei a fost oficiată chiar de viceamiralul R. A. Kramer, directorul Organizației pentru Echipamente Militare, precum și de viceamiralul A. J. de Waard, comandantul Forțelor Navale Regale olandeze, în prezența unei largi asistențe formate din reprezentanți ai constructorilor și marinei olandeze, de față fiind inclusiv Excelența Sa, domnul Roelof van Ees, ambasadorul Regatului Ţărilor de Jos în România.

Cei doi înalți comandați ai marinei olandeze au sudat de chila navei o monedă din 1822 care amintește simbolic de istoria portului Den Helder, port care a jucat și joacă un rol important în îndelungata istorie a marinei olandeze.

Decizia de achiziţie a unei noi nave militare de tip CSS a fost anunţată de autorităţile olandeze în cursul anului 2019, iar în februarie 2020 a fost semnat contractul cu grupul Damen. În prezent, se lucrează la primele bloc-secții ale viitoarei nave, aceasta urmând să fie finalizată, inclusiv dotarea cu sistemelor de luptă, în anul 2025.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

La SN Damen Galați, amiralii olandezi „au pus chila” unei noi nave militare

În Șantierul Naval Damen Galați a avut loc miercuri, 2 iunie 2021, ceremonia de punere a chilei la noua navă militară pentru Forțele Navale Regale Olandeze. (RNLN) "Den Helder" va fi o navă de tip Combat Support Ship (CSS) și este a doua cea mai mare navă militară construită vreodată în România. Ca dimensiuni, nava este devansată doar de nava de tip Joint Support Ship (JSS) "Karel Doorman", construită tot la Galați,  pentru Forțele Navale Olandeze.

Ceremonia de punere a chilei este, în tradiția navaliștilor, momentul în care nava ”prinde viață” și are vechime de secole, fiind moștenită de la vechii corăbieri. Ceremonia constă în plasarea unei monede sub chila navei, gest considerat aducător de noroc și prosperitate pentru nava care va înfrunta mările.

În cazul navei "Den Helder", ceremonia de punere a chilei a fost oficiată chiar de viceamiralul Rob A. Kramer, comandantul Forțelor Navale Regale Olandeze (RNLN), precum și de viceamiralul Arie Jan de Waard, directorul Organizației pentru Echipamente Militare (DMO), în prezența unei largi asistențe formate din reprezentanți ai constructurilor și marinei olandeze, de față fiind inclusiv Excelența Sa, domnul Roelof van Ees, ambasadorul Regatului Ţărilor de Jos în România.

”Avem o relație foarte lungă cu șantierul naval de la Galați, cunoaștem calitatea muncii de aici, iar acesta este și motivul pentru care am ales să construim această navă aici și suntem foarte mândri de acest lucru”, a declarat viceamiralul A. J. de Waard.

Decizia de achiziţie a unei noi nave militare de tip CSS a fost anunţată de autorităţile olandeze în cursul anului 2019, iar în februarie 2020 a fost semnat contractul cu grupul Damen. În prezent, se lucrează la primele bloc-secții ale viitoare nave, aceasta urmând să fie finalizată în 2024, iar după dotarea cu sistemelor de luptă va putea deveni operațională din anul 2025.

Nava a fost proiectată ȋn strânsă colaborare cu Forțele Navale Olandeze şi are la bază conceptul navei Joint Support Ship HNLMS ”Karel Doorman”, construită anterior tot ȋn şantierul gălăţean. De altfel, cele două nave vor colabora în cadrul misiunilor îndeplinite în cadrul marinei olandeze.

CSS „Den Helder” va avea capacitatea de a opera atât în zone de conflict, alături de fregate, cât şi în misiuni de combatere a crimei organizate, de control al frontierelor maritime sau în acţiuni de urgenţă şi salvare.

”Cu siguranță CSS ”Den Helder” va colabora cu JSS ”Karel Doorman” ; se axează pe aceleași tipuri de misiuni, precum cele de natură logistică – de aprovizionare și transport de echipamente, de furnizare de combustibi și muniție. Este important pentru orice forțe navale să poată opera și colabora oriunde în lume, iar aceste nave ne vor asigura această capacitate. De asemenea, navele vor putea fi  utilizate în misiunile NATO umanitare, precum cele de asistență după dezastrele naturale”, a explicat viceamiralul Rob A. Kramer, comandantul Forțelor Navale Olandeze.

CSS "Den Helder" este cea de-a opta navă militară construită la Galați pentru Forțele Navale Olandeze, iar acest lucru spune multe despre profesionalismul navaliștilor gălățeni și capacitatea acestora de a aborda proiecte complexe, cum sunt navele militare.

”După cum au punctat și amiralii Forțelor Navale, faptul că de-a lungul timpului au fost comandate la Galați nu mai puțin de opt nave militare, este un semn al încrederii extraordinare pe care marina olandeză o are în acest șantier naval”, a ținut să sublinieze și Excelența Sa, domnul Roelof van Ees, ambasadorul Regatului Ţărilor de Jos în România.

Tradiția marinei militare olandeze s-a reflectat și în ceremonia de punere a chilei pentru nava CSS ”Den Helder”. Cei doi înalți comandați ai marinei olandeze au sudat de chila navei o monedă din 1822 care amintește simbolic de istoria portului Den Helder, port care a jucat și joacă un rol important în îndelungata istorie a marinei olandeze.

Când va fi finalizată, CSS ”Den Helder” va fi deservită de 150 de persoane – 75 de membri ai echipajului şi 75 de membri din personalul adiţional. Nava va avea capacitatea de a lua la bord inclusiv două elicoptere, dar şi 25 de containere pentru operaţiunile logistice.

Până în prezent, în Șantierul Naval Damen Galați au fost realizate peste 30 de nave militare, pentru beneficiari din 13 țări NATO sau țări partenere. În 2020, SN Damen Galați a livrat două corvete pentru Forțele Pakistaneze, iar pe lângă CSS ”Den Helder”, șantierul gălățean ar putea primi în curând și alte comenzi în domeniul militar.

”Suntem foarte aproape de a demara un proiect ce implică construirea a patru fregate – două pentru Olanda, două pentru Belgia – și aceste proiecte vor fi cel mai probabil încredințate șantierului naval de la Galați”, a declarat Hein van Ameijden, managing director Damen Naval.

În final, nu putem remarca cu o oarecare amărăciune că, la Galați se construiesc nave militare pentru țări cu îndelungată tradiție maritimă, mai puțin pentru... România. Asta deși SN Damen Galați este singurul șantier naval din țară care, în ultimele trei decenii, a construit nave militare!

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Nava militară olandeză „Den Helder”, lansată la apă la Damen Galați

În Șantierul Naval Damen Galați a avut loc luni, 11 aprilie, lansarea modulelor 2 și 3 ale viitoarei nave pentru suport logistic construite pentru Forțele Navale Regale Olandeze, un proiect în valoare totală de 375 milioane de euro.

Acest eveniment are loc la mai puțin de un an după ce, în șantierul gălățean, în prezența comandanților Forțelor Navale Regale Olandeze, a avut loc ceremonia de punere a chilei la nava (RNLN) "Den Helder", a doua cea mai mare navă militară construită vreodată în România. Ca dimensiuni, nava este devansată doar de nava de tip Joint Support Ship (JSS) "Karel Doorman", construită tot la Galați, tot pentru Forțele Navale Olandeze.

CSS (Combat Support Ship) "Den Helder" este construită pe module - după un proiect conceput de SN Damen Schelde (Olanda) - asemeni unui joc de lego. Cele două module lansate luni la apă formează corpul central al navei, la el urmând să fie atașate corpurile ce formează prova, pupa, respectiv, suprastructura.

Construcția acestei nave se face la SN Damen Galați în condițiile în care industria navală, per ansamblu, a resimțit efectele pandemiei de coronavirus, ale creșterilor de prețuri la energie și la alte categorii de materii prime, iar mai nou războiul din Ucraina presupune, la rândul său, aplicarea unor sancțiuni și suspendarea unor contracte.

Referitor la efectele războiului din Ucraina, directorul comercial al Damen Schelde Naval, Roland Briene, a declarat la Galați că, în acest context, securitatea personalului este cea mai importantă. "Înainte de a vorbi de efectele economice, suntem în primul rând preocupați de siguranța colegilor din Damen Nikolaev. Avem în Ucraina o companie de proiectare cu 200 de angajați, iar eforturile noastre sunt de a-i extrage de acolo și a-i ști în siguranță aici (la Galați - n.r.) sau într-o altă țară. În ceea ce privește Rusia, fiind companie europeană, respectăm legislația UE și punem în practică sancțiunile decise la nivel comunitar. Principalul lucru pe care l-am făcut a fost să amânăm livrarea unor nave destinate unor clienți din Rusia. În funcție de cum vor evolua lucrurile, vom vedea ce putem face, în viitor, cu aceste contracte", a declarat Roland Briene.

Un alt subiect de interes pentru Damen este contractul privind construirea a patru corvete pentru Forțele Navale Române. După cum v-am informat în paginile ziarului "Viața liberă", asocierea SN Constanța - Naval Group, deși a fost desemnată, în 2019, câștigătoare a licitației, a tergiversat semnarea contractului cu Ministerul Apărării. În prezent, există serioase îndoieli că SN Constanța și Naval Group au resursele tehnice și umane să construiască aceste corvete în România, așa cum erau condițiile din licitație. MApN a mai dat un ultim răgaz, până la sfârșitul lunii aprilie, pentru semnare, iar dacă acest lucru nu se va întâmpla, Grupul Damen, următorul clasat în licitație, ar putea prelua contractul. "Pot să vă spun că suntem și noi nerăbdători să aflăm rezultatul. Desigur, cel mai important este ca România să aibă în flota sa nave construite în România, pentru a-și putea atinge interesele strategice pe care le are în Marea Neagră. În ceea ce privește oferta noastră, este valabilă în continuare, la același preț, iar Damen este dispus să construiască nave pentru Forțele Navale Române", a declarat directorul comercial al Damen Schelde.

Până când "se vor limpezi apele" în contractul privind corvetele pentru Forțele Navale Române, construcția CSS "Den Helder" merge înainte. Modulele ce conțin sala mașinilor viitoarei nave militare vor fi mutate în docurile SN Damen Galați, unde vor continua lucrările de construcție și la celelalte module.

CSS "Den Helder" ar urma să fie finalizată în anul 2024, iar în 2025 va deveni operaţională. Nava va fi deservită de 150 de persoane - 75 de membri ai echipajului şi 75 de membri din personalul adiţional. Vasul va avea capacitatea de a lua la bord inclusiv două elicoptere, dar şi 25 de containere pentru operațiuni logistice.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Damen se apucă de construit o nouă clasă de nave şi fundaţii plutitoare pentru turbine eoliene

Compania Damen Shipyards a anunţat, marţi, 20 septembrie 2022, că dezvoltă o nouă clasă de nave care va fi capabilă să sprijine următoarea mare dezvoltare în domeniul eolian offshore. Este vorba despre lansarea de turbine eoliene plutitoare offshore la scară largă (FOWT).

Prognozele indică faptul că până în 2050 peste 200 GW de noi FOWT vor fi în funcţiune, echivalentul a aproximativ 13.500 de unităţi care împreună vor aduce o contribuţie semnificativă la tranziţia la energie curată.

Având în vedere dimensiunea turbinelor şi adâncimea apei în care vor fi poziţionate, aceste FOWT-uri vor necesita lanţuri şi ancore de dimensiuni fără precedent. Chiar şi o singură instalaţie care începe să tragă o ancoră în sensul vântului faţă de altele ar putea avea un impact grav asupra producţiei unui întreg parc eolian, aşa că sistemele de ancorare nu trebuie să lase nimic la voia întâmplării. Cercetările indică faptul că fiecare FOWT va necesita între trei şi şase ancore fiecare. În timp ce tehnologiile de ancorare vor rămâne aproape aceleaşi, navele necesare pentru a le manipula vor trebui să fie mult mai mari decât navele de manipulare a ancorelor de astăzi. Şi având în vedere cererea proiectată pentru serviciile lor, acestea vor trebui, de asemenea, să fie excepţional de eficiente.

„În cooperare cu furnizorii şi operatorii de nave, Damen lucrează acum la o nouă clasă de nave care va fi capabilă să răspundă acestei nevoi. Ca grup integrat de cercetare şi dezvoltare, proiectare, inginerie şi construcţii navale, are toate resursele necesare pentru a face faţă acestei provocări. Are chiar şi propria sa unitate de producţie de ancoră şi lanţ”, se arată într-un comunicat al companiei olandeze.

Damen este, de asemenea, în discuţii cu alţi furnizori cu privire la noi sisteme de punte care pot accelera încărcarea lanţului, a frânghiei sintetice, a sârmei de oţel, a greutăţilor în bloc şi a altor componente posibile ale liniei de acostare în port, menţinând în acelaşi timp siguranţa, o consideraţie majoră având în vedere dimensiunile şi greutăţile fiind contemplat.

Facilitatea de construcţii offshore a Damen de la Damen Shipyards Mangalia, România, va juca, de asemenea, un rol în dezvoltarea pieţei eoliene offshore plutitoare. Şantierul de la Mangalia este bine poziţionat şi echipat pentru a produce un număr mare de fundaţii plutitoare pe care vor fi montate turbinele, spun reprezentanţii Damen.

„Există multe variabile legate de noul concept de navă încă de evaluat şi explorat, nu în ultimul rând natura finală a sistemelor de ancorare FOWT”, spune Wijtze van der Leij, directorul de dezvoltare a afacerilor Damen Offshore Wind. „Dacă un număr mai mare de ancore şi lanţuri mai uşoare pe turbină sunt considerate superioare decât mai puţine, dar mai mari, designul navei se va adapta în consecinţă. Dar, indiferent de rezultat, creşterea rapidă în sectorul turbinelor eoliene offshore este aproape, iar la Damen lucrăm din greu acum la soluţiile care vor sprijini această creştere în moduri care sunt atât economice, cât şi durabile.”

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.