Jump to content

Damen Galaţi construieşte iahturi şi nave militare


Recommended Posts

Posted

Damen Galaţi a început construcţia primelor feriboturi electrice pentru Canada

Șantierul Naval Damen Galați a găzduit, săptămâna trecută, ceremonia de punere a chilei pentru primele două feriboturi complet electrice, dintr-o serie de patru, destinate companiei BC Ferries

"Acest eveniment marchează o etapă semnificativă în a treia fază a construcției feriboturilor din clasa Island, flota BC Ferries urmând să includă astfel zece nave marca Damen", potrivit unui comunicat de presă al companiei.

În etapa a doua a programului, recent finalizată, Damen a livrat patru feriboturi hibride diesel-electrice, nave cu emisii reduse, menite să pregătească terenul pentru proiectul navelor complet electrice.

Odată cu disponibilitatea energiei regenerabile existente la țărm pentru încărcarea navelor, cele patru feriboturi complet electrice vor putea opera în condiții de zero emisii. În acest fel, feriboturile contribuie semnificativ la obiectivul BC Ferries de a reduce emisiile cu 10.000 de tone de CO2 până în 2030.

În cadrul ceremoniei, respectând tradiția din industria navală, Nicolas Jimenez, CEO-ul BC Ferries, a sudat câte un dolar canadian din argint pe chilele celor două nave. Moneda, realizată din argint pur (de o uncie), prezintă imaginea a cinci orci care simbolizează frumusețea apelor de pe coasta de vest a Canadei, unde vor naviga aceste feriboturi.

Ceremonia a avut și o semnificație specială, deoarece Damen a construit navele din etapa a doua a proiectului Island Class Ferries în timpul pandemiei de coronavirus. Drept urmare, toate etapele de construcție au fost marcate doar prin ceremonii locale restrânse.

"Atingerea etapei de instalare a chilei ne aduce cu un pas mai aproape de punerea în funcțiune a acestor nave. Este interesant să vedem cum viziunea noastră privind feriboturile complet electrice prinde viață. Aceste feriboturi nu doar că vor reduce impactul asupra mediului, ci vor aduce și o capacitate sporită, o fiabilitate mai mare a serviciilor și o experiență de călătorie mai silențioasă și mai eficientă pentru clienții noștri", a declarat Nicolas Jimenez, în cadrul evenimentului.

Bazate pe modelul Damen RoRo 8117 E3, navele vor transporta până la 390 de pasageri și 47 de vehicule între insulele Nanaimo și Gabriola, respectiv, Campbell River și Quadra.

Pe lângă nave, Damen va furniza și instalațiile necesare pentru reîncărcarea bateriilor feriboturilor, în timpul îmbarcării și debarcării. Pentru a asigura funcționarea optimă a infrastructurii de încărcare, Damen va testa un turn de încărcare instalat în șantierul din Galați.

"Instalarea chilei reprezintă o etapă importantă în dezvoltarea proiectului Island Class. Împreună, Damen și BC Ferries au dezvoltat acest proiect încă din 2016. Suntem mândri de colaborarea noastră pentru o serie atât de extinsă de nave - o realizare aproape unică în domeniul transportului public pe apă. Rezultatul este o serie de nave adaptate cerințelor specifice ale BC Ferries și ale Columbiei Britanice, cu numeroase elemente comune în cadrul flotei", a precizat Leo Postma, directorul de vânzări al Damen pentru zona America.

Contractul actual dintre Damen și partenerul canadian prevede construirea, la Galați, a șase feriboturi complet electrice. Lotul include patru feriboturi din clasa Island, programate să intre în funcțiune în 2027, și două feriboturi destinate orașului Toronto.

viata-libera.ro

Posted

Şantierul Naval Damen Galaţi ia o finanţare de 25 de milioane de euro, pentru investiţii în extinderea şi dotarea facilităţilor de asamblat nave

Exim Banca Românească a încheiat un acord de finanţare în valoare de 25 milioane euro cu Şantierul Naval Damen Galaţi, unul din cei mai importanţi jucători din industria navală românească. Fondurile sunt destinate programului de investiţii al companiei ce se concentrează pe extinderea şi dotarea facilităţilor de asamblat nave. ”Exim Banca Românească şi Şantierul Naval Damen Galaţi, unul din cei mai importanţi jucători din industria navală românească, au încheiat un acord de finanţare în valoare de 25 de milioane de euro, care vizează implementarea programului de investiţii al companiei ce se concentrează pe extinderea şi dotarea facilităţilor de asamblat nave”, anunţă banca.

Valoarea totală a investiţiilor realizate de grupul Damen de la preluarea pachetului majoritar de acţiuni al şantierului din Galaţi, în 1999, depăşeşte 146 milioane euro.

Proiectul major al companiei în acest an a fost finalizarea construcţiei şi livrarea unei nave de sprijin militar de 179 de metri pentru Marina Regală Olandeză. Printre cele mai importante proiecte de producţie aflate în desfăşurare se numără construcţia unei nave multifuncţionale pentru Marina Portugheză şi livrarea a patru feriboturi complet electrice pentru provincia British Columbia, Canada, ca parte a angajamentului companiei de a deveni un furnizor sustenabil de soluţii maritime.

„Ca susţinători consacraţi ai mediului de afaceri, suntem permanent alături de business-urile cu viziune de dezvoltare, mai ales în sectorul producţiei care aduce valoare adăugată pentru economia românească. Credem că este important ca România să aibă producători locali puternici şi, de aceea, suntem încântaţi să susţinem Şantierul Naval Damen Galaţi în implementarea proiectelor sale de investiţii într-un domeniu de activitate strategic la nivel naţional şi local, care angrenează forţă de muncă şi un întreg sector conex al serviciilor şi subcontractarilor, pe plan orizontal”,  a spus Traian Halalai, preşedintele executiv al Exim Banca Românească.

Investiţia pe care urmează să o deruleze Şantierul Naval Damen Galaţi va permite companiei să-şi extindă capacităţile de construcţie la interior, în special pentru nave dedicate segmentului de lux, dar şi celui militar. Acest  proiect major de investiţii al companiei se derulează după ce, anul trecut, Şan­tierul Naval Damen Galaţi a inaugurat o nouă linie robotizată pentru fabrica­rea micropanourilor, investiţie finanţată tot de Exim Banca Românească.

„Anul acesta sărbătorim 25 de ani de activitate Damen la Galaţi şi suntem încântaţi că la acest moment derulăm un nou proiect de investiţii care va permite şantierului să evolueze într-o direcţie prosperă şi sustenabilă. Preocuparea noastră continuă a fost aceea de a construi o companie orientată către inovaţie, progres, performanţă şi profesionalism. Astfel, ne-am consolidat poziţia în industrie ca unul dintre cele mai performante şantiere navale, remarcându-ne printr-un portofoliu diversificat de nave construite şi prin capacitatea de a răspunde celor mai complexe şi exigente cerinţe ale clienţilor noştri. Cu o forţă de muncă înalt calificată şi resurse avansate, ne angajăm să oferim soluţii de înaltă calitate, menite să satisfacă standardele superioare ale industriei. Suntem hotărâţi să continuăm investiţiile şi ne bucurăm că am reuşit să găsim în Exim Banca Românească un partener care să ne susţină în demersul nostru”, a spus Doru Gaibăr, directorul general al Şantierului Naval Damen Galaţi.

Cu o suprafaţă de 53 de hectare şi având aproximativ 1.500 de angajaţi, Şantierul Naval Damen Galaţi se numără printre cele mai mari unităţi de producţie din cadrul Grupului olandez Damen. De la preluarea de către Grupul Damen în 1999, Şantierul Naval Damen Galaţi a evoluat într-un şantier de fabricaţie de mare randament cu o producţie însemnată. Începând cu anul 1999, Şantierul Naval Damen Galaţi a livrat peste 500 de nave clienţilor din întreaga lume (printre acestea, mai mult de 30 de nave militare construite pentru 13 ţări diferite, inclusiv ţări membre ale NATO şi UE). Portofoliul companiei include nave de patrulare, nave offshore, feriboturi, drage şi barje, super-iahturi, nave militare şi remorchere. Grupul Damen operează 35 de şantiere navale aflate pe cinci continente şi susţinute de o reţea mondială de vânzări şi servicii.

news.ro

  • 1 month later...
Posted

O întreagă flotă pentru Canada, construită la Damen Galați

La Șantierul Naval Damen Galați a avut loc ceremonia de tăiere a primei bucăți de oțel pentru cel de-al treilea feribot din cele patru nave "Island Class" realizate pentru compania BC Ferries din Canada. De asemenea, una dintre nave a ajuns în etapa de asamblare a blocului principal al navei, se arată într-un comunicat de presă al Grupului Damen.

Navele construite pentru Canada la șantierul naval din Galați au la bază modelul RoRo 8117 E3, cu capete duble, conceput de specialiștii din cadrul Grupului Damen, iar ele vor fi primele nave complet electrice care vor face parte din flota operată de compania nord-americană.

Cu cele patru feriboturi construite în prezent, BC Ferries va ajunge la un total de zece nave construite la SN Damen Galați.

Navele complet electrice ale BC Ferries sunt o parte esențială a strategiei mai ample a companiei canadiene de a reduce emisiile corporative până în 2030. Cele patru noi feriboturi electrice vor contribui la acest obiectiv prin eliminarea a aproximativ 10.000 de tone de CO2 echivalent anual.

Feriboturile sunt o concretizare a "conceptului E3" pus în practică la nivelul Grupului Damen, care are drept obiectiv construirea unor nave ecologice, eficiente în funcționare și viabile din punct de vedere economic (Environmentally Friendly, Efficient in Operation and Economically Viable - n.r.).

La ceremonia de tăiere a primei bucăți de oțel pentru noul feribot au participat David Tolman, managerul de program al BC Ferries pentru seria de nave "Island Class", precum și echipa canadiană care participă la Galați la desfășurarea proiectului. Au fost prezenți și reprezentanți ai Damen, inclusiv președintele grupului Damen Shipyards, Kommer Damen.

"Este o plăcere să particip la acest eveniment de referință, împreună cu clientul nostru. Relația de lungă durată pe care o avem cu BC Ferries este un exemplu excelent al modului în care Damen lucrează pentru a-și sprijini clienții. BC Ferries operează o serie de feriboturi Damen, bazate pe modele standard, cu o eficiență dovedită și adaptate nevoilor lor în continuă evoluție. Navele pe care le construim demonstrează o creștere durabilă. Anterior, am livrat nave cu propulsie hibridă, reprezentând deja un pas către reducerea emisiilor. Aceste feriboturi complet electrice pregătesc terenul pentru operațiuni cu zero emisii, făcând posibile obiectivele pe care BC Ferries și le-a propus", a declarat președintele Grupului Damen.

La rândul său, directorul executiv al construcțiilor navale la BC Ferries, Ed Hooper, a declarat: "Atingerea etapelor de tăiere a oțelului și asamblare a blocurilor principale pentru două dintre cele patru nave noi din clasa Island este un semnal excelent al progresului înregistrat în integrarea acestor noi nave electrice în flota noastră. Fiecare etapă de construcție ne aduce mai aproape de obiectivul de a furniza nave mai curate, mai silențioase și mai eficiente, care se aliniază cu angajamentul nostru de a servi comunităților din zona costieră".

Fiecare feribot va fi capabil să transporte până la 47 de vehicule și 390 de pasageri. Pachetele de baterii cu o capacitate de 2.000 de kilowați vor furniza energie electrică pentru motopropulsoare. Reîncărcarea rapidă cu energie electrică regenerabilă va avea loc în timp ce feriboturile debarcă și își îmbarcă pasagerii și vehiculele la fiecare capăt de cursă. Fiecare navă va avea, de asemenea, motoare diesel auxiliare instalate pentru rezervă și redundanță generală. Echipamentele de încărcare de la mal vor fi, de asemenea, furnizate de Damen.

Cele patru feriboturi vor opera între portul Nanaimo și insula Gabriola, precum și între Campbell River și insula Quadra, urmând să intre în serviciu până în 2027.

Șantierul Naval Damen Galati are în prezent șase feriboturi complet electrice contractate pentru Canada, respectiv cele patru nave "Island Class", la care se adaugă două feriboturi pentru orașul Toronto.

viata-libera.ro

  • 2 months later...
Posted

Nave militare de ultimă generație pentru Olanda, construite la Galați

Au devenit deja obișnuință știrile despre navele militare pe care alte state le comandă la Șantierul Naval Damen Galați. În ultimele decenii, navaliștii gălățeni au construit peste 30 de nave militare sau de intervenție pentru țări NATO, UE sau non-UE, precum Olanda, Belgia, Portugalia sau Pakistan, ca să dăm numai câteva exemple. Marea absentă din lunga listă de clienți ai șantierului gălățean este, din păcate, chiar marina militară română.

Este de-a dreptul inexplicabil cum, având în propria „curte” un șantier superperformant, cu muncitori și specialiști de primă mână, România încă pare să plimbe hârtiile până se rup sau încearcă „să identifice, împreună cu partenerii internaționali, cele mai eficiente soluții care să răspundă cerințelor operaționale și provocărilor din acest important mediu de acțiune”, așa cum spunea, în prima lună a acestui an, ministrul Apărării, Angel Tâlvăr. Acesta a declarat că pregătește un program de achiziții pentru marina militară, în cadrul căruia Forțele Navale ar urma să-și suplimenteze capabilitățile cu două nave de patrulare, patru corvete și trei fregate. Conform ministrului, România era, în ianuarie, „în perioada de finalizare a documentelor pentru a obține aprobarea prealabilă a Parlamentului pentru construcția a două nave de patrulare”.

Până când România termină să se „scarpine”, Olanda comandă încă două nave la Damen Galați. Olanda are patru fregate moderne din clasa De Zeven Provinciën, nave mari, de comandă, specializate pe apărarea antiaeriană, însă recentele evoluții din lume au arătat că astfel de nave pot fi vulnerabile la atacuri la saturație executate cu drone și rachete relativ ieftine. Astfel că, pentru a oferi o protecție suplimentară navelor sale, marina olandeză se dotează cu noi tipuri de nave, care vor acționa ca ajutoare pentru fregatele sale de apărare aeriană.

Conform surselor HotNews, cele două nave vor fi construite în totalitate în România, la Damen Galați, iar configurarea lor cu armament se va face, ulterior, cel mai probabil într-un șantier Damen din Olanda. Navele sunt de tip Multi Role Support Ships (MSS), sunt contractate în acest an și vor fi livrate începând din 2026.

Navele vor avea câte 55 de metri lungime, un deplasament de 550 de tone, o viteză maximă de 27 de noduri (50 km/h) și vor fi deservite de echipaje de câte opt marinari. Navele vor dispune de armament fix - stație de luptă telecomandată, două mitraliere calibru 50 și armament modular - patru containere cu 6 rachete antiaeriene Barak-ER, container cu drone kamikaze IAI Harop, echipamente de bruiaj și război electronic. Cele două nave MSS vor putea, de asemenea, să ofere foc de sprijin pentru operațiunile amfibii, folosind muniție cu rază lungă de acțiune, precum și să se folosească de drone subacvatice pentru urmărirea și identificarea activităților suspecte din Marea Nordului.

Damen Galați este unul dintre cele mai importante șantiere navale din România. Aici s-a realizat de-a lungul anilor o gamă variată de nave, inclusiv militare, de patrulare, remorchere, feriboturi și nave offshore. La Damen Galați lucrează aproximativ 2.000 de oameni, iar alți 1.000 sunt angajați la subcontractori.

viata-libera.ro

  • 3 weeks later...
Posted

La „Damen” Galați se construiesc 6 fregate pentru Olanda și Belgia, cu finanțare prin „Security Action for Europe”

La Șantierul Naval „Damen” din Galați vor fi construite 6 fregate pentru flotele militare ale Olandei și Belgiei. Dotarea cu cele șase nave este realizată în cadrul Planului de Creștere a Capacităților Militare al Uniunii Europene. Finanțarea este asigurată prin instrumentul financiar „Security Action for Europe”.

În această vară, la Șantierul Naval „Damen” de la Galați vor începe proiectarea și construirea a 6 fregate pentru Marina Regală a Olandei și Forțele Navale ale Belgiei. Aceste forțe armate au construit la același șantier naval și alte tipuri de nave. Au optat ca și noile fregate să fie construite tot la Galați.

Anunțul a fost făcut de Gheorghe Savu, directorul Damen Naval România. Contextul a fost discutarea Planului Uniunii Europene pentru Creşterea Capacităţilor Militare la întâlnirea cu reprezentanţii industriei de apărare. Discuția a fost găzduită de Preşedinţia României la Palatul Cotroceni, la început de aprilie.

Potrivit directorului Damen Naval România, proiectarea celor 6 fregate urmează să înceapă în vara acestui an. Livrarea este planificată pentru 2028-2032.

Construirea navelor se face în cadrul programului comun Creșterea Capacităților Militare a UE, la care ar putea adera şi România prin folosirea instrumentului financiar Security Action for Europe (SAFE), al Comisiei Europene.

„În România se poate proiecta și construi orice navă de care Forțele Navale ar putea avea nevoie”

Directorul Damen Naval România a participat la întâlnirea de la Președinția României cu tema „Racordarea României la Planul UE pentru Creşterea Capacităţilor Militare – Readiness 2030”. El a precizat că la clusterul naval format de „Damen” la Galați, prin Marine Engineering Galați (MEGA) și Santierul Naval „Damen”, se poate „proiecta și construi în România orice navă de care Forțele Navale ale României ar putea avea nevoie”.

„Am subliniat imperativul că tot ce poate fi construit în România să fie construit în România, asigurând astfel transfer de tehnologie şi know-how, securitatea locurilor de muncă în ţară şi dezvoltarea industriei navale militare naţionale. Am subliniat importanţa producţiei în ţară inclusiv din perspectiva sprijinului necesar ciclului de viaţă al navelor militare, un element extrem de important pentru Forţele Navale Române, în contextul geostrategic al Regiunii Extinse a Mării Negre.

Am prezentat programul comun Ţările de Jos – Belgia, care prevede construirea a 6 fregate pentru Forţele Navale Olandeze şi Belgiene. Cele 6 fregate sunt proiectate şi produse la Galaţi începând cu vara acestui an, iar livrarea este planificată pentru 2028-2032”, a declarat Gheorghe Savu.

Reprezentatul Damen Naval România a adăugat că programul de Creștere a Capacității Militare a Uniunii și instrumentul financiar „SAFE” sunt o oportunitate pentru dotarea Forțelor Navale Române cu nave militare moderne: „Acesta este un program european la care România poate adera încă din acest an, utilizând instrumentul financiar SAFE. În acest mod, Forţele Navale Române ar putea dispune de fregate moderne, echipate cu sisteme de armament şi de conducere a luptei occidentale. Construirea în ţară ar contribui semnificativ la dezvoltarea industriei navale militare româneşti şi ar asigura securitatea mentenanţei şi sprijinului logistic pentru toata durata de viaţă a navelor”.

La „Damen” au fost construite, tot pentru Belgia și Olanda, fregate dotate cu sisteme de război „Under Water Warfare Suite”

În urmă cu doi ani, Ministerul Apărării din Olanda, Grupul „Damen Shipyards” şi compania „Thales” au semnat un contract pentru construirea a patru fregate de război antisubmarin (ASW), două pentru Olanda şi două pentru Belgia. Fregatele „ASW” au propulsie hibridă diesel-electrică și sunt proiectate să navigheze cât mai silențios. Asta, pentru a evita pe cât mai mult posibil detectarea lor de către submarine. La bord au o suită complexă de senzori pentru detectarea submarinelor.

O fregată de tipul „ASW”  are:
• lungimea de 145 de metri;
• lățimea de 18 metri;
• pescajul de 5,5 metri;
• deplasamentul de 6.400 de tone dead weight.

Fregatele „ASW” sunt dotate cu:
• echipamente pentru război subacvatic (Under Water Warfare Suite – UWWS);
• un sistem de război de suprafață (Above Water Warfare System – AWWS);
• momeli subacvatice.

Navele au în dotare
• un tun de 76 mm;
• torpile „MK54”;
• rachete „Rolling Airframe Missile” (RAM) și „Naval Strike Missile” (NSM).

puterea.ro

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.