dcp100168 Posted November 9, 2023 Posted November 9, 2023 În pericol de moarte, escaladând separatorul de sensuri. Pietonii cer să traverseze în siguranță DN 26 Zilnic, zeci de pietoni își pun în pericol viața escaladând zidul care separă sensurile de mers de pe DN 26. Nu o fac din comoditate sau lene, ci pentru că n-au de ales. Sunt angajații firmelor care activează între Vânători şi satul Costi, care pentru a ajunge la locurile de muncă trebuie să traverseze drumul național, unde nu există trecere de pietoni. Situaţia ne-a fost semnalată într-un mesaj primit pe adresa redacției. Pentru rezolvarea problemei ne-am adresat autorităților - Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și Poliția Rutieră. În această lună, separatorul de sensuri care împarte DN 26 în două pe o distanță de 2,8 kilometri împlinește cinci ani. Practic, sunt cinci ani în care s-a eliminat riscul producerii de accidente rutiere grave, principalul motiv pentru care a fost ridicat "zidul" despărțitor, dar și cinci ani în care nu s-a luat nicio măsură pentru a le face viața mai ușoară pietonilor sau celor care au nevoie să traverseze pentru a ajunge, spre exemplu, la serviciu, respectiv la unele dintre firmele care au puncte de lucru de o parte și de alta a drumului. Este drept, nici șoferii imprudenți nu mai pot întoarce sau depăși pe linia continuă, manevre care determinau, înainte de noiembrie 2019, zeci de evenimente rutiere, la fel cum tot adevărat este că de la montarea separatorului până în prezent, contestatul sens giratoriu care îl "rupe" la intrarea în sat Costi sau îngustimea benzilor și graba unor șoferi au provocat altfel de incidente rutiere. Deci, una peste alta, plusurile și minusurile sunt evidente, cel mai clar fiind handicapul la capitolul siguranță pentru pietoni. Sesizare primită pe adresa redacției "Noi lucrăm în zona Metro și circulăm foarte des pe DN 26, între localitățile Vânători și sat Costi. Pe acest segment de drum activează numeroase firme, începând cu Metro, Intermedia, DMT, Floricultura, Staer, Passiflora, Overtaz, Palmex, service-uri auto şi altele, ai căror angajaţi fac naveta cu transportul în comun. Aceste firme sunt mari contribuabili la bugetul statului, iar angajaţii lor sunt puşi zilnic în pericol de moarte, deoarece din satul Vânători şi până la intrarea în oraşul Galaţi nu există nici măcar o trecere de pietoni. Muncitorii sunt obligaţi să sară zilnic peste despărţitorul de beton care delimitează sensurile de mers. Nu doar că nu există nicio trecere de pietoni, dar nu există nici măcar niște «ochiuri» lăsate în acele betoane. Dimineața și seara, oamenii sar efectiv peste delimitatoarele din beton ca să poată ajunge la muncă. CNAIR a făcut două sensuri giratorii, şi alea nemarcate, dar nicio trecere pentru pietoni. Oamenii nu traversează din lene, ci pentru că nu au altă opţiune. Dacă situaţia nu se va rezolva, într-o zi se va întâmpla o tragedie", se arată în sesizarea primită la redacţie. Ce spune șeful Poliției Rutiere Acest aspect este recunoscut inclusiv de constructorul care a montat sensul, respectiv CNAIR, prin Secția Drumuri Naționale Galați, dar și de Poliția Rutieră. Șeful acesteia din urmă, comisarul-șef Bogdan Carp, ne-a declarat într-un podcast realizat de "Viața liberă" sub sigla "SPOT ON - Galațiul sub reflector", difuzat la începutul lunii octombrie, că singura soluție care să împace ambele tabere, adică și siguranța traficului auto, și pe cea a pietonilor, este construirea de pasarele. "Este o investiție care poate părea costisitoare, dar e pe termen lung și cu efecte pozitive. Problema costurilor nu poate fi invocată, când vine vorba despre siguranță", ne-a declarat șeful Poliției Rutiere Galați. Ce spune DRDP Buzău Ne-am adresat în scris CNAIR, solicitând un punct de vedere şi o posibilă rezolvare a situației semnalate de pietonii de pe DN 26. De asemenea, am cerut să ni se precizeze și ce demersuri ar trebui întreprinse şi de către cine pentru amenajarea unor pasarele pietonale sau treceri de pietoni. Răspunsul a venit din partea Direcției Regionale Drumuri și Poduri (DRDP) Buzău. "Apreciem în mod deosebit implicarea și sugestiile venite din partea participanților la trafic și nu ezităm să le punem în practică atunci când creăm strategii pentru o bună desfășurare a traficului rutier", a ținut să ne asigure DRDP Buzău. "Conform condițiilor de amplasare pentru trecerile de pietoni transmise de CNAIR, în cazul în care drumul național are mai mult de o bandă de circulație pe sens, trecerea de pietoni trebuie realizată denivelat, prin urmare este necesară realizarea unei pasarele pietonale. În plus, canalizarea pietonilor trebuie să fie asigurată prin trotuare pe ambele părți ale drumului național, trotuare ce nu există pe DN 26, în zona km 5+140 - 6+700, amenajare ce trebuie realizată de autoritățile locale", ne-a transmis DRDP Buzău. Direcția a ținut să sublinieze că pentru amenajarea unei treceri de pietoni trebuie respectate următoarele normative: intensitatea traversării pietonilor trebuie să fie de cel puțin 100 de pietoni pe oră, într-un interval de două ore; trecerea de pietoni trebuie să asigure accesul pietonilor către obiectivele locale importante, respectiv instituții publice, școli, grădinițe etc. "Referitor la demersurile ce trebuie întreprinse, vă comunicăm că autoritatea locală, respectiv UAT Vânători, poate depune un proiect de amenajare de trecere de pietoni, în cazul de față amplasarea unei pasarele pietonale, împreună cu amenajarea de trotuare pietonale, proiect ce va fi avizat de către DRDP Buzău și de către IPJ Galați - Serviciul Rutier. Pentru implementarea unui astfel de proiect, vă asigurăm că DRDP Buzău poate oferi consultanță autorităților locale", ne-a asigurat directorul regional ing. Sorin Robu. viata-libera.ro
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now