Jump to content

Un consumator nemulţumit


Recommended Posts

Posted

M-am hotărât sa scriu aceste rânduri întrucât m-am săturat de atitudinea afişată de administratorii unor localuri publice din Galaţi. Mi s-a întâmplat frecvent să nu fiu servit la timp, să nu primesc ceea ce am comandat, sau să nu mi se aducă un bon fiscal la achitarea notei de plată (mai mult decât atât pot afirma că sunt posesorul a 2 facturi consecutive, eliberate la interval de 1 an de zile).

Până acum am sancţionat aceste „mitocănii” prin simpla mea absenţă din acele locuri însă îmi dau seama că dacă voi continua în acest mod, poate în curând nu voi mai avea unde să stau la terasă şi să savurez o băutură rece.

Ultima „aventură” care m-a determinat să iau atitudine s-a întâmplat chiar de Sfânta Marie când fiind în oraş cu prietenii ne-am decis să ne oprim la o terasă. Alegerea noastră a fost Casa Românească (crâşmă situată pe strada Cuza - A NU SE INTERPRETA CA O RECLAMĂ), întrucât dispunea de toate atuurile pentru reţeta unei seri perfecte: terasă descoperită, grădină plină de flori şi muzică bună. Asta până în momentul în care a început spectacolul: 10 minute pentru a te observa un chelner (deşi nu erau toate mesele ocupate astfel încât să aibă o scuză că e foarte ocupat), în alte 5 minute au fost aduse meniurile, iar după alte 10 minute putem în sfârşit să comandăm. Întrucât e vară şi era extrem de cald evident toată lumea a ales băuturi reci (alcoolice sau doar răcoritoare), iar domnişoarele care ne însoţeau s-au hotărât şi asupra unui desert.

Ceea ce a stricat întreaga seară de vineri a fost replica chelnerului „nu vă putem servi băuturile decât dacă se comandă şi mâncare”. Nu conta faptul că nu ne era foame, sau că era ora 20.30 şi cel puţin în ceea ce mă priveşte nu mănânc la ore atât de înaintate, trebuia să comandăm mâncare, altfel nu am fi fost serviţi. Întrucât mi-am dat seama că acel chelner era doar mesagerul administratorului / patronului crâşmei am încercat să rezolv situaţia într-o manieră elegantă şi am mers să discut cu „stăpânul casei” (a se citi administrator) care însă spre surprinderea mea (sau nu) a dat aproximativ aceeaşi replică: este vineri seara, Sfânta Marie, şi servim doar clienţii care comandă şi mâncare.

Poate (dar e foarte puţin probabil) aş fi fost de acord cu această replică dacă la intrarea în crâşmă ar fi fost afişat un anunţ de acest fel, aşa încât cel puţin să nu fi pierdut aproximativ 25 minute până să aflu. Chiar şi în aceste condiţii, acest administrator / patron nu cunoaşte un lucru elementar: din moment ce are o astfel de afacere (în contact direct cu oamenii), trebuie să respecte nişte reguli elementare. NU poate impune reguli abuzive doar pentru că este proprietar. Primordial ar trebui să fie respectul pentru client pentru că dacă nu ar avea clienţi afacerea lui nu ar mai exista.

Oricum lui îi este puţin indiferent întrucât dacă nimeni nu ia atitudine şi cel puţin până acum nu am văzut aşa ceva (cu mici excepţii) afacerea va merge. Românii vor veni în continuare şi vor accepta chiar şi la ore târzii în noapte să se îmbuibe cu mâncare (fie că vor sau nu), doar pentru că asta e decizia „stăpânului casei”.

În speranţa că aceste rânduri vor fi băgate în seamă vă doresc „poftă bună”!

Posted

Îmi aduce aminte de vremurile de tristă amintire: "Nu servim bere decât cu mâncare" :evil:

djabar, măcar era mai în vârstă, de să-i zici "fosilă comunistă"?

Posted

Nu stiu cum e in Romania, dar in Franta stiu ca legea nu imi permitea sa ofer doar de baut daca aveam licenta de restaurant. Pentru baut o bere erau gramezi de barulete.

Posted

Ultima "cârciumă" în care m-am enervat a fost Piano (de la Potcoava), unde am stat aproape o oră să mi se aducă o ciorbă de burtă, deşi nu erau mai mult de patru mese ocupate. M-am consolat cu ideea că vaca aia fugea prea repede şi n-au putut s-o prindă şi să-i ia burta :d

Oricum a fost mai bine decât anul trecut pe Faleză, când am fost obligat să plec de la masă (împreună cu oamenii de la alte 3-4 mese), după vreo trei sferturi dee oră de aşteptare, pentru că toţi ospătarii roiau în jurul unor indivizi cu multe lanţuri de aur la gât, iar ceilalţi clienţi nu erau băgaţi în seamă.

P.S. Topicul acesta poate fi extins la nemulţumiri legate de localurile gălăţene.

Posted

Cred ca o idee cu un impact puternic ar fi crearea unui site al tuturor barurilor si restaurentelor din Galati, initial cu o recenzie a celor care mentin acest portal. Eventual cu mici comentarii neutre. Dupa care, se va da cuvantul consumatorului. Sunt convins ca reclamatii de genul celor citite mai sus vor indeparta multi clienti.

Daca cineva e interesat de idee, va pot oferi spatiu si eventual suport tehnic ;)

Posted

La un moment dat citeam un articol intr-un ziar economic despre reactia cumparatorilor din alte tari la cresterile nejustificate ale preturilor. S-a ajuns la un moment dat chiar la o scadere a vanzarilor si nu datorita faptului ca respectivii (nu mai tin minte exact nationalitatea) nu isi mai puteau permite sa cumpere produse in cauya, ci pentru ca si-au impus sa NU mai cumpere pana cand preturile vor ajunge la un nivel corespunzator.

Voi adopta aceeasi atitudine si NU voi mai calca in locurile unde eu, ca si cumparator, nu sunt tratat in mod corespunzator.

Posted

S-ar putea, din păcate, ca în curând să nu mai ai unde să te duci la o bere... Trăim în România!

La începutul anilor '90, începuseră să apară buticurile, unul lângă altul. La un moment dat, unul dintre ele aducea marfă la un preţ net mai mare decât celelalte. "Ăsta da faliment în trei zile!", mă gândeam eu. Nu s-a întâmplat aşa, pentru că imediat celelalte chioşcuri reacţionau şi... ridicau şi ele preţul la acelaşi nivel. Iar oamenii cumpărau în continuare, că nu aveau de ales. Cam la fel e şi cu cârciumile gălăţene sau cu litoralul românesc şi-ale lui servicii proaste...

Posted

Îmi povestea cineva, cum reacţionează uneori occidentalii la creşterea nejustificată a preţurilor. Cică se duc în hipermarketuri, umplu un căruţ cu produse şi-l lasă acolo. N-au decât să se strofoace angajaţii magazinului să le pună la loc!

Posted
Îmi povestea cineva, cum reacţionează uneori occidentalii la creşterea nejustificată a preţurilor. Cică se duc în hipermarketuri, umplu un căruţ cu produse şi-l lasă acolo. N-au decât să se strofoace angajaţii magazinului să le pună la loc!

E foarte buna ideea! Dar ce facem cu benzina/motorina, gazele, curentul electric si apa???? Trebuie sa ne gandim la o modalitate de protest. Vad totusi ca nimeni nu prea spune nimic: suntem toti nemultumiti dar vorbim intre noi si atat! Ma gandesc cu groaza la lunile de iarna cand gazele si energia electrica se consuma mai mult! Va fi JALE!

Posted

Până n-or să apară o alternativă, alţi furnizori de servicii, n-o să se întâmple nimic. Chiar dacă, prin absurd, nu vom consuma gaze, căldură, elctricitate, ei tot vor găsi o metodă să ne taxeze.

Ia uitaţi-vă la companiile telefonice: Acum 10 ani, Romtelecom-ul tăia şi spânzura în telefonia fixă. Reclamai la ei şi până te luau în seamă... Acu' nu mai ştiu cum să umble cu zăhărelul, "...da' aveţi convorbiri gratuite, televiziune, internet". De ce nu mi le-au dat atunci când îmi cronometram minutele pe dial-up?

Posted

Era anul trecut in Evenimentul Zilei o rubica numita "Localuri de evitat in Constanta" dar doar pe perioada sezonli estival a fost aceasta rubrica. Imi aduc aminte ca o data am fost cu mama ca a vrut ea la o terasa care de si aparuse in ziar ca timpul de asteptat pana sa te observe chelnerul e cel putin 60 min si in plus produsele sunt de nota 5. Eu i-am zis sa cautam alta terasa, ea nu si nu, o vrea pe aia. Atunci ne-am dus acolo, dar sa plictisit ea dupa 30 min de asteptat si am lecat la alta terasa.

Ma intreb de ce nu ar exista in ziarul Viata Libera o rubrca "Localuri de evitat din Galati" dar sa fie o rubrica permanenta.

Posted
Ma intreb de ce nu ar exista in ziarul Viata Libera o rubrca "Localuri de evitat din Galati" dar sa fie o rubrica permanenta.

A existat candva o incercare, insa n-a reusit. Primele 2-3 localuri au cazut in plasa, insa in urmatoarele redactorii erau asteptati cu "plecaciuni" inca de la intrare. Ar trebui o cohorta de oameni care sa faca treaba asta ;)

Posted

Nu stitiv voi sa umblati ca sa ii prindeti in plasa. Ideea e urmatoarea. Intrati deghizati. Fara legitimatie de presa la voi (ca si cum a-ti fi in afara orelor de program) sau cel putin ascundeti-o, nu la vedere! Si in fiecare zi, sa umble alt reporter! Evential niste ochelari de soare, profitand acum de caldura si soarele dogoritor. Trebuie sa stiti sa umblati deghizati intr-un consumator obisnuit. Si treaba va merge bine. Apropo, daca nu aveti destui oameni, ne puteti trimite pe noi forumistii pe teren, si notam rezultatele in telefonul mobil, si trimitem sms-ul la un numar de redactie. Ce parere aveti?

Posted

Nu, cel mai bine ar fi ca reporterul să nu intre ci să aştepte clienţii la ieşire, să-i întrebe: "Cum v-aţi simţit...?" :twisted:

Posted

Ar fi si asta o posibilitate, dar din cate am observat eu, oamenii nu prea accepta sa stea la interviuri. Se dau grabiti! Suntem in ROMANIA, nu in occident. Multi studenti de la jurnalistica din universitatea mea, abia abia au gasit subiecti ca sa isi faca temele.

Posted

Da, oamenii cam dau înapoi în faţa unui microfon, a unei camere... Dar dacă i-ar pune întrebarea direct, aproape prin surprindere? Poate omul, involuntar, ar scăpa un răspuns. Iar dacă nu insişti pe datele lui personale, poate mai spune şi ceva în plus.

Posted
Nu stitiv voi sa umblati ca sa ii prindeti in plasa. Ideea e urmatoarea. Intrati deghizati. Fara legitimatie de presa la voi (ca si cum a-ti fi in afara orelor de program) sau cel putin ascundeti-o, nu la vedere! Si in fiecare zi, sa umble alt reporter! Evential niste ochelari de soare, profitand acum de caldura si soarele dogoritor. Trebuie sa stiti sa umblati deghizati intr-un consumator obisnuit. Si treaba va merge bine. Apropo, daca nu aveti destui oameni, ne puteti trimite pe noi forumistii pe teren, si notam rezultatele in telefonul mobil, si trimitem sms-ul la un numar de redactie. Ce parere aveti?

Nu intra nimeni cu legitimaţia în piept :d Numai că suntem destul de puţini şi mulţi sunt cunoscuţi prin oraş, iar în plus patronii de cârciumi se anunţau între ei. Cu nişte ochelari de soare nu păcăleşti pe nimeni. Ar fi trebuit, poate, să apelăm la serviciul de machiaj de la teatru. :)

Cât despre întrebatul clienţilor e greu de făcut ceva serios, în primul rând pentru că oamenii se feresc să-şi exprime opiniile reale. :( De regulă spun ce cred ei că ar trebui să spună! Pe de altă parte, dacă nu ai datele de identificare ale intervievatului, nu mai eşti credibil...

Posted

Ma intreb ce ar fi sa ne trimiteti pe noi forumistii pe traseu. Pe noi nu ne cunoaste nimeni :d Nimeni, din potentialele victime, adica.

Posted

Ma bucur foarte mult ca se poate. Abia astept sa se stranga ceva articole pe forum ca sa apara si in Viata Libera si Ziarul de Braila rubrica. Cel putin eu as hrani rubrica la mod sigur. Atat pe aceasta cat si pe o alta prezentata la topicul "O rubrica interesanta" creat de mine.

Posted

Nu intra nimeni cu legitimaţia în piept :d Numai că suntem destul de puţini şi mulţi sunt cunoscuţi prin oraş, iar în plus patronii de cârciumi se anunţau între ei. Cu nişte ochelari de soare nu păcăleşti pe nimeni. Ar fi trebuit, poate, să apelăm la serviciul de machiaj de la teatru. :)

Cât despre întrebatul clienţilor e greu de făcut ceva serios, în primul rând pentru că oamenii se feresc să-şi exprime opiniile reale. :( De regulă spun ce cred ei că ar trebui să spună! Pe de altă parte, dacă nu ai datele de identificare ale intervievatului, nu mai eşti credibil...

Pai pt asta nu trebe cine stie ce redactor. Luasti si voi un baietas cu bun simtn si trimiteti-l la pizza. Atata timp cat nu e persoana publica nici draq nu stie cine le comenteaza nesimtirea.

Oricum, e clar ca romanul nu stie sa vanda!

Posted

Cred ca voi realiza un site de genul "Unde NU mergem".

In strainatate o critica negativa intr-un ziar specializat iti poate distruge afacerea. La noi insa treaba sta cu totul altfel. Vor fi tot timpul romani care sa accepte servicii de proasta calitate sau care sa plateasca cat nu se merita (ma refer aici la nuntile organizate de restaurante unde meniul a ajuns la cote abracadabrante - 200RON!!??!!).

Posted

...Referitor la nemultumirea lui "kos", vis-a-vis de viitoarele cresteri de preturi: EXISTA SI ALTERNATIVE ! Adica, putem face ceva pentru a nu mai fi " consumatori captivi " Totul pleaca de la pretul energiei; putem sa ne producem GRATIS ENERGIA ELECTRICA, iar cu ea, ne vom putea asigura in mare parte sau chiar in totalitate consumul casnic, mai ales ptr. timp de iarna ! Solutia, se numeste ENERGIA EOLIANA. Dar cum denumirea nu face parte din topicul in care scriem, cei interesati pot deschide un topic cu acest nume, si putem discuta. Ideea, este ca putem sa devenim independenti, chiar daca numai in acest domeniu. Ceea ce, zic eu, nu este putin ! Atitudinea de "victime sigure si eterne " zau ca nu ne sta bine !

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.