dcp100168 Posted February 24 Posted February 24 Câţi pensionari au părăsit Primăria şi Evidenţa Persoanei Galaţi Luna februarie 2025 a făcut ca personalul din aparatul de specialitate al primarului municipiului Galaţi şi din Serviciul Evidenţa Persoanei să se împuţineze cu angajaţii care erau deja pensionari, dar continuau să îşi desfăşoare activitatea în cadrul administraţiei publice locale. La solicitarea noastră, Compartimentul de Presă al Primăriei Galaţi ne-a comunicat câte persoane au ieşit, efectiv, la pensie, ce vechime aveau şi ce funcţii au rămas astfel libere. Aşa cum aţi putut afla din ziarul „Viaţa liberă”, Primăria Galaţi a început anul 2025 cu un concurs de angajare pentru un post unic vacant - consilier, clasa I, grad profesional superior la Compartiment Banca de Date. Şi tot pe portalul propriu, Primăria anunţa că, pentru o serie de posturi, la care procedura de recrutare a început anterior intrării în vigoare a „Ordonanţei trenuleţ”, etapele concursurilor vor continua până la ocuparea funcțiilor respective. Reamintim că potrivit „Ordonanţei trenuleţ” – OUG nr. 156/2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025 - începând cu 1 ianuarie 2025 s-a suspendat ocuparea prin concurs sau examen a posturilor vacante din autoritățile și instituțiile publice. Dar nu în cazul posturilor unice! Administrația publică locală s-a „eliberat”, însă de pensionari, după cum explica, recent, la ProLider FM, primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu. „Erau chiar buni în ce făceau” „Singurii oameni afectați sunt cei care erau pensionari și erau în cei trei ani de după pensionare, perioada în care își puteau desfășura activitatea cu acordul șefului unității respective. Erau pensionari, dar, credeți-mă, fiind chiar buni pe ceea ce făceau - atât cât am reușit eu să-i cunosc - a fost îmbucurător faptul că, la momentul ieşirii la pensie, și-au arătat dorința de a mai rămâne în instituţie”, a declarat primarul Ionuţ Pucheanu despre angajaţii care au părăsit instituţia la începutul acestei luni. Edilul-şef ştia despre opt-nouă persoane, dar, în realitate, numărul lor a fost mult mai mare. „Au încetat de drept raporturile de serviciu în cazul unui număr de 21 de funcționari publici din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Galați și a Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Galați. Funcțiile deținute de către acești funcționari publici au fost de consilier superior, inspector superior sau șef serviciu, iar vechimea lor în instituție variază de la un maxim de 30 ani și 6 luni la un minim de 3 ani și 5 luni”, ne-a comunicat, la solicitarea noastră, Compartimentul de presă al Primăriei Galaţi. „Încetările de drept ale raporturilor de serviciu ale funcționarilor publici din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Galați și Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Galați au fost operate la începutul lunii februarie 2025 având la bază Decizia nr. 91/25.11.2024 a Înaltei Curți de Casație și Justiție, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 77/29.01.2025”, ne-a precizat municipalitatea. Sunt mulţi bugetari, dar nu la primării Primarul Ionuţ Pucheanu şi-a manifestat scepticismul faţă de eficienţa şi economia acestor măsuri din „Ordonanţa trenuleţ”: „Cred că în spectrul politic național, indiferent de partid, ajung prea ușor niște oameni care ar fi trebuit să treacă prin administrațiile publice înainte. Să bifeze măcar funcția de consilier județean sau local. Este minim necesar, din punctul meu de vedere, pentru a te putea duce mai sus. Aș face o «ordonanță trenuleț» în sensul ăsta. Guvernul doar a adoptat ordonanţa, aparatul tehnic o gândește şi scrie. Dacă cei care au scris ar fi trecut prin administrațiile locale, ar ști că orice primărie, orice consiliu județean, orice poliție locală din țara asta este ținută de o lege care îți spune câți angajați poți să ai!”. Situaţie care este comunicată de Instituţia Prefectului la fiecare început de an şi în care trebuie să se încadreze, altfel riscă măsuri la controalele Curţii de Conturi. „Da, bugetari sunt mulți, n-am ce să comentez! Dar în ministere, agenții, oficii! Pe linie agricolă, găsiți minim 11 entităţi la nivel județean! Care își fac organigrama după cum vor și se duc spre aprobarea la o instituție ierarhic superioară care are atât de multe pe cap, încât numai la organigrama entităţii care se ocupă cu studiile pedologice nu se gândeşte”, a mai punctat primarul. Şi, pentru a fi mai explicit, a dat ca exemplu, la nivel local, înfiinţarea unei entităţi care să adune ce a strâns o alta, care a dat cu mătura…. viata-libera.ro
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now