Jump to content

Poliţia de frontieră opreşte navele de pasageri


Recommended Posts

Posted

Conform Antena3, Poliţia de Frontieră Galaţi opreşte navele de pasageri ce trec prin zonă pentru a controla atât pasagerii cât şi echipajul. Poliţiştii se justifică prin faptul că acţionează în baza unei ordonanţe de urgenţă a guvernului, din 2001. Ok, legea-i lege, ... da' fără să ne umflăm muşchii nu se poate?

Posted

Nave care au facut… valuri

* Nerespectarea legislatiei privitoare la circulatia fluviala poate da nastere la sanctiuni si avertismente, acest lucru intamplandu-se in ultimele 3 zile in cazul a doua nave care au trecut prin Portul Galati.

Comunicarea se dovedeste uneori un lucru greu de realizat si un motiv de aplicare a unor sanctiuni. Acest lucru l-a simtit pe propriul buzunar comandantul navei de pasageri River Cloud, aflata sub pavilion maltez, care a tranzitat pe data de 25 august Portul Galati, fara a se opri pentru efectuarea controlului, asa cum prevede legislatia romaneasca in domeniu.

Potrivit purtatorului de cuvant al Inspectoratului Judetean al Politiei de Frontiera Galati, Vasile Nastase, nava de pasageri aflata sub pavilion strain nu a oprit la Punctul de Control pentru efectuarea verificarilor continuindu-si drumul pana la Tulcea. “Conform prevederilor OUG 105 din 2001, orice nava aflata sub pavilion strain trebuie sa stationeze pentru efectuarea controlului in porturile Calarasi sau Galati. Colegii nostri de la punctul de control au comunicat in limba rusa celor de pe nava ca trebuie sa stationeze pentru efectuarea controlului, dar nava de pasageri a mers mai departe. Nava de pasageri a fost monitorizata pana la Tulcea, acolo comandantul navei declarand ca pilotul era de cetatenie maghiara si nu a inteles ce i s-a comunicat. Pe data de 26, nava s-a intors si a oprit la punctul de control al Capitaniei Galati. Nava a fost controlata de o echipa alcatuita din reprezentanti ai mai multor institutii, cum ar fi Capitania Porturi Galati, Politia de Frontiera Galati, directia Regionala Vamala, comandantul navei fiind amendat pentru faptul ca nu a respectat prevederile OUG 105 din 2001“, ne-a mai precizat purtatorul de cuvant al Inspectoratului Judetean al Politiei de Frontiera Galati, Vasile Nastasa.

Capitanul adjunct sef al Capitaniei Porturi Galati, Constantin Bucur, ne-a declarat: “intr-adevar, am amendat capitanul navei care se afla sub pavilion maltez, insa nu au fost probleme majore. Practic, am aplicat o amenda de o mie de lei pentru ca as prevede legea in cazul in care capitanul nu respecta indicatiile noastre. Acesta nu a inteles unde trebuia sa opreasca si a facut controlul la Tulcea”.

S-au ales cu avertisment!

Noaptea de 24 august s-a dovedit a fi una cu ghinion pentru 2 angajati ai Inspectoratului Politiei de Frontiera Galati care lucrau la punctul de control trafic. Din cauza intunericului, in jurul orei 5.15, sefa de tura a solicitat unei nave sa opreasca pentru control, aceasta nevazand ca se afla sub pavilion romanesc. “Potrivit prevederilor OUG 105 din 2001, navele aflate sub pavilion romanesc nu trebuie sa opreasca pentru control decat in cazul in care exista anumite suspiciuni ca ar fi nereguli. Din cauza intunericului colega noastra nu a vazut pavionul navei. Atat ea, cat si colegul nostru care s-a dus sa efectueze controlul, au primit mustrare scrisa cu avertisment. Colegii nostri si-au cerut scuze comandantului navei Amadeus Clasic si nu a fost nici un fel de incident sau problema“, ne-a mai declarat purtatorul de cuvant, Vasile Nastasa.

http://www.monitoruldegalati.ro/index.p ... &articol=3

Posted

"Colegii nostri de la punctul de control au comunicat in limba rusa celor de pe nava ca trebuie sa stationeze pentru efectuarea controlului, dar nava de pasageri a mers mai departe. Nava de pasageri a fost monitorizata pana la Tulcea, acolo comandantul navei declarand ca pilotul era de cetatenie maghiara si nu a inteles ce i s-a comunicat."

Chiar nu vorbea nimeni engleza nici la capitanie,nici pe nava? Cine mai foloseste limba rusa ca mijloc de comunicare PE TERITORIUL UNEI TARI MEMBRA UE?

Posted

Cam toti pilotii/comandantii de nave care circula pe Dunare cunosc cateva cuvinte in rusa, bulgara, maghiara, slovaca, engleza, germana. Nu limba in sine ci un jargon marinaresc cu termenii cei mai folositi, de genul: numarul km (mile), unde se afla, stanga, dreapta, incarcatura, tipul de nava etc. Le sunt de folos pentru ca sa inteleaga discutiile Nava-Port Control si ceea ce se petrece pe Dunare in amonte sau aval de ei, pentru ca toate navele au deschis canalul 16, international.

In circulatia pe Dunare nu mai conteaza UE, UKR, RO ci securitatea navelor, a echipajului si incarcaturii.

  • 4 weeks later...
Posted

Navele de pe Dunăre, oprite abuziv la Galaţi

Navele de pe Dunăre oprite abuziv în portul Galaţi. Turismul fluvial, în pericol! Aparent este doar un control. În realitate este însă un mare deserviciu făcut statului român. Mai multe nave de croazieră, fie sub pavilion românesc, fie sub pavilion străin, aflate în marş pe Dunăre, cu direcţia Tulcea, sunt oprite abuziv în portul Galaţi. De ce? Pentru un simplu control, care însă în mod normal trebuie făcut doar la intrarea sau ieşirea din ţară şi în portul de destinaţie.

Cu o astfel de problemă s-a confruntat nava Amadeus Symphony, care urma să ancoreze în Tulcea, de unde turiştii veniţi din Germania, Austria şi alte state europene urmau să se viziteze Delta Dunării. Comandantul navei, Niţă Viorel, a povestit pentru Antena3.ro ce s-a întâmplat. “În jurul orei 4:00 s-au prezentat la navă cu o şalupă, din aceea veche, care a fost în război, cu eşapamente de bubuiau ca tunurile, trezind pasagerii, şi ne-au cerut să prezentăm actele. Mi-am declinat statutul legal de tranzit, am încercat să explic faptul că dăm turismul peste cap, că nu este normal! I-am spus reprezentantului de la Căpitănie că putem fi urmăriţi, doar să mă lase să ajung în timp util la Tulcea”, spune Niţă Viorel.

Intimidaţi cu mitraliera

Răspunsul din partea autorităţilor a fost însă unul sec: «Sunteţi somaţi să opriţi!». Niţă Viorel povesteşte că pe prova şalupei de la PCTF Galaţi se afla o mitralieră, iar capotul era scos de pe gura de foc. “Nu ne-au somat cu mitraliera, dar în mod normal capotul nu trebuie să fie scos”, a explicat Niţă Viorel, spunând că probabil au vrut doar să îi intimideze. El a adăugat că a pierdut 24 de minute cu acest control, după cum a scris şi în jurnalul de bord, punând astfel în pericol călătoria turiştilor. I-a asigurat însă pe aceştia că totul este în regulă şi că este o procedură standard în România. Deşi în realitate nu este. “Dacă portul de destinaţie nu are autorităţi specializate să facă revizia de intrare, atunci aceasta se face într-un port adiacent. În acest caz eram noi obligaţi să oprim şi să facem revizia, nu să vină cineva după noi cu şalupa. Însă cum la Tulcea există cadrul necesar pentru a face o revizie de intrare, nu pot caracteriza acţiunea celor de la Galaţi decât ca un exces de zel”, a spus comandantul Amadeus Symphony.

Niţă Viorel ne-a declarat că administratorul firmei Danube Cruise România, Radu Comănici, cel care a organizat această croazieră, a făcut chiar şi o înaintare către poliţia de frontieră şi a explicat că nu este normal ceea ce se întâmplă. Nu a primit însă niciun răspuns. De altfel, în urma mai multor sesizări primite, Antena3.ro a contactat Poliţia de Frontieră Galaţi şi a cerut o explicaţie oficială. Vasile Năstase, ofiţer de relaţii cu presa în cadrul Poliţiei de Frontieră Galaţi, spunea că în cazul navei Amadeus Clasic, aflată sub pavilion românesc, s-a comis la data respectivă o eroare. Eroarea s-a repetat însă la nici mai puţin de o lună, când nava mai sus menţionată, Amadeus Symphony, tot sub pavilion românesc, a fost reţinută timp de 24 de minute.

Programul pentru care turiştii au plătiti mii de euro, compromis total

Comandantul Amadeus Clasic a fost de altfel cel care ne-a mai dat un exemplu de navă care a fost oprită. “Nava Aurelia cu pavilion german venind de la Olteniţa cu revizie de intrare în România şi destinaţie Tulcea, este oprit pentru control la Galaţi pentru trei ore. Deşi informaţi de revizia de intrare, PCTF Galaţi a ordonat oprirea. Vă imaginaţi că programul pentru care turiştii au plătit mii de euro a fost compromis total”, povesteşte Nicolae Lovin.

Vasile Năstase spune însă că în privinţa navelor străine există reguli diferite, conform ordonanţei de Guvern 105/2001. “Potrivit art.27, alineat 7, «Navele sub pavilion străin care navighează în tranzit fără oprire pe Dunărea interioară sau pe canalul Dunăre Marea Neagră sunt supuse controlului în portul Călăraşi, respectiv în portul Galaţi.» Deci, controlul nostru a fost justificat de această procedură şi el nu s-a întâmplat doar în ultimele două săptămâni, ci de când e în vigoare ordonanţa”, a declarat Năstase pentru Antena3.ro.

Nicolae Lovin a revenit apoi cu un nou exemplu de cum se poate “reuşi” performanţa de a alunga turiştii din România, menţionând că pentru tranzitarea canalului Dunăre-Marea Neagră se percep până la 15 taxe care însumează multe mii de euro. Tocmai din această cauză, “o companie puternică americană a renunţat la Constanţa şi s-a orientat spre Silistra - Bulgaria cu destinaţia turistică Varna”, a spus căpitanul fluvial Nicolae Lovin. Acesta a încheiat spunând că astfel de controale, fără nicio justificare, “nu fac altceva decât să ne îndepărteze de Europa”.

http://www.antena3.ro/EXCLUSIV-ANTENA3R ... 9_ext.html

Posted

Poliţia de Frontieră - acuzată de exces de zel şi rea voinţa!

* Ultima găselniţă a statului în materie de piedici puse turismului cu navele de croazieră internaţională este oprirea pentru control a navelor la Galaţi

Primele semnale privind oprirea navelor de croazieră la Galaţi au apărut în august, atunci când, în trei zile, două nave care ar fi trebuit să acosteze în Tulcea au fost somate să oprească la Galaţi de către poliţiştii de frontieră. În opinia reprezentanţilor instituţiei statului din judeţul vecin, oprirea pentru control a navelor a fost legală.

Legal, din punctul de vedere al autorităţilor

“Conform prevederilor OUG 105 din 2001, orice navă aflată sub pavilion străin trebuie să staţioneze pentru efectuarea controlului în porturile Călăraşi sau Galaţi. Nava de pasageri a fost monitorizată până la Tulcea, iar pe data de 26, nava s-a întors la Galaţi şi a oprit la punctul de control al Căpităniei. Nava a fost controlată de o echipă alcătuită din reprezentanţi ai mai multor instituţii, cum ar fi Căpitănia Porturi Galaţi, Poliţia de Frontieră Galaţi, Direcţia Regională Vamală, comandantul navei fiind amendat pentru faptul că nu a respectat prevederile ordonanţei amintite“, declara jurnaliştilor gălăţeni purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Judeţean al Poliţiei de Frontieră Galaţi, Vasile Năstase.

Pe de altă parte însă, oprirea navelor de croazieră la Galaţi este considerată un abuz. „Noi nu am primit direct reclamaţii, ci firma Karpaten Turism. Nu au găsit înţelegere la Galaţi, s-au adresat forurilor superioare, iar acum aşteaptă rezultatul investigaţiilor care se fac”, a declarat preşedintele Consiliului de Administraţie al societăţii Europolis SA, Victor Iancu.

Ciudat este însă că deşi ordonanţa este valabilă din 2001, abia acum apar problemele, de parcă existenţa unei firme private în domeniul turismului cu navele de croazieră internaţională abia acum ar fi fost sesizată. Şi dacă dificultăţile reprezentate de taxele percepute de autorităţile statului, enorme în comparaţie cu cele din statele vecine, au fost depăşite, poate că opririle în Portul Galaţi îi vor nemulţumi suficient de mult pe turişti pentru a nu mai veni în această zonă.

Poliţia de Frontieră, acţionată în instanţă

În opinia conducerii uneia din firmele prin intermediul cărora navele de croazieră ajung în Deltă, poliţiştii de frontieră gălăţeni vor doar să îşi justifice prezenţa. „Conform ordonanţei, navele de croazieră pot fi oprite. Supărarea mea cea mare este faptul că se face revizia de intrare a navelor de croazieră la Giurgiu, iar apoi nava este oprită o oră sau două din nou, pentru control la control. Este un abuz, un exces de zel şi rea-voinţă din partea Poliţiei de Frontieră din Galaţi. Pentru că, de exemplu, o navă nu a dorit să oprească, a ajuns bine-merci la Tulcea şi nu a păţit nimic, iar cei care opresc sunt fraieri.

În perioada 3-5 decembrie, la Belgrad, va avea loc o reuniune a Comisiei Dunării şi sunt semnale că toţi operatorii din Europa vor protesta şi nu ştiu pe unde va scoate Ministerul de Externe cămaşa. Există documente şi la Bruxelles prin care se face referire la aceste abuzuri. Dunărea este considerată un fluviu internaţional şi dacă pe vremea regimului comunist se respecta legislaţia Comisiei, de două luni poliţiştii de frontieră îşi fac de treabă. Dar să fim serioşi – există un sistem de monitorizare a navelor şi în fiecare moment Autoritatea Navală Română ştie unde este nava, la ce distanţă de mal, cu ce viteză se deplasează, câte persoane are la bord”, afirmă directorul societăţii Karpaten Turism, Gheorghe Mărginean.

În noaptea de vineri spre sâmbătă, potrivit sursei, o navă de croazieră internaţională a fost oprită pentru control în rada portului gălăţean, dar poliţiştii de frontieră nu au mai avut chef să verifice nava, iar turiştii au stat aproape o oră degeaba acolo, pentru ca poliţiştii de frontieră tulceni să meargă apoi la Mila 35 pentru control. În această situaţie, societatea a sesizat Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră, dar până în prezent conducerea instituţiei statului a vorbit de... pere, conform aprecierilor sursei.

Pentru cele 39 de nave oprite în ultimele două luni, pierderile înregistrate de societatea Karpaten Turism s-au ridicat la cel puţin 15.000 de euro. Din acest motiv, conducerea firmei private îşi rezervă dreptul de a acţiona în instanţa Poliţia de Frontieră gălăţeană.

http://www.acum.com.ro/index.php?option ... &Itemid=34

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.