dcp100168 Posted August 28, 2008 Posted August 28, 2008 Galaţiul are terminal de containereDirectorul general al Administraţiei Porturilor Dunării Maritime-APDM Galaţi, Nicu Popoacă, a anunţat că terminalul de containere de la Portul Docuri Galaţi este finalizat. Considerat unul dintre cele mai importante proiecte regionale, terminalul va opera un trafic de mărfuri de aproximativ 7.600 de tone anual, Galaţiul devenind, astfel, un rival important al Constanţei, în ceea ce priveşte operarea mărfurilor containerizate. Nicu Popoacă a precizat că terminalul construit la Galaţi este o premieră pentru România, iar APDM s-a ocupat de amenajarea infrastructurii portuare şi reabilitarea cheului, fondurile alocate de Ministerul Transporturilor fiind de aproximativ 8 milioane de lei. Partea cea mai consistentă a proiectului, peste 20 milioane de lei, a revenit administraţiei Metaltrade International, companie ce deţine Porturile Bazinul Nou şi Docuri. Compania s-a ocupat de utilarea terminalului, printre dotări fiind şi o macara mobilă de 45 de tone, şi a asigurat platformele, calea ferată, magaziile de grupaj, reţelele de apă şi cele electrice, canalizarea, utilajele şi echipamentele. Recepţia terminalului de containere de la Galaţi a fost făcută pe 28 august.http://www.atac-online.ro/28-08-2008/Po ... alati.html
dcp100168 Posted September 4, 2008 Author Posted September 4, 2008 Primul terminal de containere de pe Dunărea maritimă, inaugurat la Galaţi Primul terminal de containere de pe sectorul maritim al Dunării a fost inaugurat, joi, la Galaţi şi funcţionează în incinta Portului Bazin Docuri, fiind realizat în cadrul unui parteneriat public-privat prin care s-au investit aproximativ zece milioane de euro. Noul terminal din Galaţi se întinde pe 16.000 de metri pătraţi şi are o capacitate anuală de 7.800 TEU (container standard, lung de 20 de picioare, echivalentul a şapte metri). Investiţia s-a ridicat la 34 de milioane de lei, din care contribuţia Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) a fost de 7,8 milioane. Cea mai mare parte, respectiv 27,2 milioane de lei, au fost investiţi de Metaltrade International SRL Galaţi. "Este primul terminal de containere fluvio-maritim de pe Dunăre şi sperăm să fie o oportunitate pentru mediul de afaceri din regiune. Galaţiul reprezintă o soluţie la traficul de mărfuri dinspre zona Ucraina şi Republica Moldova", a declarat Nicu Popoacă, directorul general al APDM Galaţi. În majoritatea porturilor dunărene din Europa operează traficul de mărfuri în regim containerizat, pe sectorul românesc al Dunării neexistând un sector portuar specializat în derularea mărfurilor prin containere de 20' (n.r. - 20 de picioare), 40' (n.r. - 40 de picioare) sau frigorifice. Terminalul de la Galaţi dispune de toate echipamentele şi dotările necesare pentru a asigura încărcarea şi descărcarea containerelor din toate tipurile de nave care ajung în zonă. În câţiva ani, autorităţile speră să sporească până la 30.000 de TEU capacitatea anuală a terminalului.
dcp100168 Posted September 3, 2009 Author Posted September 3, 2009 Creşte interesul transportatorilor pentru terminalul de containere de la GalaţiMari transportatori de mărfuri contanerizate, precum ZIM, CMA CGM, MSC, Hapag-Lloyd, CSAV Norasia şi alţii, şi-au exprimat interesul faţă de terminalul specializat din portul Galaţi. Primul terminal de containere de pe Dunărea inferioară a intrat în exploatare la finele anului 2008, investiţia fiind realizată prin implicarea statului român.Traficul total de mărfuri derulat între România şi ţările Dunării este estimat la 2.066.600 tone pe an, din care cel fluvial este de 1.389.600 tone, iar cel auto, de 677.000 tone. Se apreciază că prin portul Galaţi sunt transportate anual 158.000 tone de mărfuri pe apă şi 77.000 tone pe auto.Conform studiului de fezabilitate, prin noul terminal se va derula un trafic de 80.000 de tone de mărfuri pe an, respectiv 7.600 containere convenţionale, în prima etapă, urmând să se ajungă la 30.000 TEU, în etapa a doua. Se mizează pe faptul că laminatele fabricate la ArcelorMittal Galaţi vor reprezenta grosul fluxurilor de mărfuri.Transportul de mărfuri containe-rizate pe Dunăre spre şi dinspre portul Galaţi este condiţionat de adâncimea de la bara Sulina şi dimensiunile ecluzelor existente în secţiunea fluvială din amonte, pe traseul Rhin – Main – Dunăre. Traficul cu nave maritime se poate derula pe secţiunea Sulina (km 0) până la Galaţi (km 150) şi portul Brăila (km 170), iar cel cu nave fluviale, pe întreaga lungime a căii de navigaţie Rhin – Main – Dunăre, de la Sulina până în portul olandez Rotterdam.Pot accede, în portul Galaţi, nave portcontainer specializate, nave semi-portcontainer şi nave fluviale adaptate. Terminalul permite acostarea navelor maritime cu lungimea maximă de 136,85 metri.În viitor, portul Galaţi va prelua o parte din traficul de mărfuri containerizate derulat prin portul Constanţa şi pe Canalul Dunăre – Marea Neagră.http://www.cugetliber.ro/1252011600/art ... la-galati/
taxon Posted September 8, 2009 Posted September 8, 2009 bla-bla-bla.pina azi nu am auzit sa fi tras in dana vreo nava port-container.ma insel?
dcp100168 Posted November 11, 2010 Author Posted November 11, 2010 Terminalul de containere - sublim, dar neutilizatDelegaţii ale unor operatori portuari din Austria şi Olanda vor vizita săptămâna viitoare terminalul de containere din Portul Docuri în încercarea de a a-l pune în valoare în ce priveşte traficul de mărfuri.Terminalul gălăţean, deşi este singurul de acest fel de pe sectorul românesc al Dunării maritime, s-a născut odată cu… criza economică, în august 2008 şi, de atunci până în prezent, nici măcar un container nu a trecut prin Portul Docuri. Iar situaţia nu este roz nici în celelalte porturi europene.„Transportul de containere este o problemă în toată Europa. La Viena s-a desfiinţat un terminal de containere nou-nouţ pentru că nu a existat trafic de containere. Portul Entz, cu care avem şi un parteneriat, nu a primit nici el containere anul acesta. Deci este o jale mare anul acesta din punctul de vedere al transportului de containere. Iar acelaşi lucru este valabil şi pentru porturile mari. Rotterdamul, care este cel mai mare port, are sub 60 la sută trafic, iar pe porturile interioare nivelul este şi mai mic”, a declarat Mihai Ochialbescu, directorul general al APDM Galaţi. Acesta şi-a manifestat un optimism rezervat faţă de vizita delegaţiilor din Austria şi Olanda, dar, dată fiind situaţia, se adevereşte vorba că speranţa moare ultima.http://www.viata-libera.ro/articol-Terminalul_de_containere_-_sublim_dar_neutilizat_2.html
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now