Jump to content

Transurb are autobuze noi


dcp100168

Recommended Posts

Gălăţenii, vitregiţi de 40 de autovehicule

* Licitaţie amânată din 2006 * Parcul auto al Transurb SA Galaţi, la limita subzistenţei * CNSC a răspuns la contestaţia SC IAC Management Bucureşti după jumătate de an! * Următoarea licitaţie pe 18 februarie 2008 * Aviz amatorilor: SC IAC Management Bucureşti va fi chemată în instanţă de SC Transurb SA Galaţi pentru blocarea licitaţiei

SC Transurb SA Galaţi nu a mai făcut nicio investiţie pentru înzestrarea parcului auto, în ultimii doi ani. Cauza am mai spus‑o, amânarea, de mai bine de un an şi jumătate, a unei licitaţii. Acest fapt i‑a vitregit pe gălăţeni de 40 de mijloace de transport în comun: 30 de autobuze şi zece troleibuze, în care scop, Consiliul Local Galaţi aprobaseră ‑ în 2007 ‑ o hotărâre pentru identificarea sursei de finanţare.

Trasul de timp...

Cum s‑a ajuns aici?… "În 19 septembrie 2007 urma să desfăşurăm licitaţia propriu‑zisă, ne‑a spus doamna Genica Totolici, director al SC Transurb SA Galaţi. Însă, cu câteva zile înainte de data anunţată, am fost înştiinţaţi de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor Bucureşti că trebuie să întrerupem procedura pentru că avem o contestaţie, înregistrată în 3 septembrie 2007". Ne‑am pus întrebarea care a fost mobilul contestaţiei şi cine este contestatarul. Am aflat că este SC IAC Management SRL, cu sediul în Bucureşti. Ce anume nu i‑a convenit acestui dealer? "În privinţa achiziţionării troleibuzelor, noi am precizat în Caietul de sarcini că ne interesează ofertele acelor firme care produc (sau distribuie) troleibuze cu motor cu tensiune continuă, pentru că la Galaţi atât reţeaua electrică pentru tramvai, cât şi cea de troleibuz sunt pe curent continuu. Este normal să ţinem cont de condiţiile în care ne desfăşurăm noi activitatea. Oferta acestui dealer are în vedere troleibuze ce funcţionează în curent alternativ şi adaptarea reţelei noastre la condiţiile amintitului SRL presupune cheltuieli serioase. După el ar trebui pusă căruţa înaintea boilor".

Culise

Şi poate nu am fi intrat în culisele anunţatei licitaţii, dacă evenimentele post‑licitaţie ar fi avut o logică. Potrivit reglementărilor în vigoare, CNSC Bucureşti ar fi trebuit să răspundă SC Transurb SA Galaţi în maximum 30 de zile. Dacă s‑ar fi respectat acest termen, poate transportatorul comunitar gălăţean nu pierdea cele 40 de autovehicule anul trecut. Reamintim că Transurb SA are un parc auto pe jumătate învechit, fapt ce a făcut ca spre sfârşitul lui 2007 să renunţe la 55 de autobuze din cele 105. Siguranţa în circulaţie trebuie respectată. E drept că au fost achiziţionate 20 de autobuze din Danemarca, la mâna a doua, dar necesarul parcului auto gălăţean e departe de cerinţele europene. Revenind la răspunsul amânat al CNSC Bucureşti, ce să spunem? El a ajuns după jumătate de an, pe 21 ianuarie 2008, după multele insistenţe ale conducerii SC Transurb SA. Şi ce aflăm din acest răspuns? "Că prin contestaţia fără număr şi fără dată" (e vorba de IAC Management SRL Bucureşti), înregistrată la CNSC Bucureşti, "cererea formulată de IAC Management este respinsă ca nefondată".

Acţiune în instanţă

În aceste condiţii, SC Transurb SA Galaţi a anunţat desfăşurarea aceleiaşi licitaţii pentru 18 februarie 2008, având acelaşi obiectiv: achiziţionarea celor 40 de autovehicule, programate anul trecut. Cât despre cei care au blocat activitatea societăţii de transport urban?… "Pe baza răspunsului primit de la Bucureşti, vom acţiona în judecată pe SC IAC Management Bucureşti şi vom cere despăgubiri care, după calculele noastre, se ridică la câteva sute de miliarde lei". Dar va mai trece şi ceva timp... Aşa stând treburile cu procedura privind achiziţiile publice la români, prin care observăm că se poate bloca activitatea unei societăţi de interes public fără să‑i pese cuiva ‑ întrebăm CNSC Bucureşti: De ce nu a răspuns în timpul precizat de lege? Mai ales că înregistrase o petiţie "fără număr şi nedatată" încă din 3 septembrie 2007 şi până la licitaţia anunţată de Transurb SA Galaţi din 9 septembrie 2007 mai era o săptămână. Timp suficient de răspuns, desigur, când ai bune intenţii. Astăzi, sigur este că petiţia IAC Management Bucureşti a vitregit comunitatea de la Galaţi de condiţii de transport mai civilizate. Ce am mai aflat şi nu ne surprinde! Că CNSC Bucureşti, organism guvernamental, nu poate sancţiona astfel de absurdităţi; nu poate lua nicio măsură faţă de petiţionarul cu pricina, care a venit la Guvern cu o jalbă "fără număr şi nedatată"! Zice‑se că legiuitorul nu a prevăzut nimic în acest sens. Aşa să fie?

Estimări

Desigur, instanţa va decide în privinţa procesului, dar credem că e cazul ca astfel de blocaje să nu mai apară, pentru că nu ţin în loc unul‑doi‑trei oameni, ci ‑ în cazul de faţă ‑ întreaga comunitate de la Galaţi care are nevoie de acest serviciu public. Potrivit unor calcule, în 2007, SC Transurb SA Galaţi a transportat, în medie pe lună, 4,3 milioane de călători. Un calcul estimativ arată că la mărimea Galaţiului, cu şapte minute aşteptat în staţie, ne‑ar trebui 160 de autovehicule. Însă parcul auto al SC Transurb SA Galaţi (cu cele 105 maşini din care s‑a renunţat la 55), dacă nu va fi înnoit, în curând va rămâne aproape gol…

http://www.sisnet.ro/index.php?page=articol&id=21881

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Transurb a incheiat licitatia pentru achizitia de autobuze si troleibuze

* 30 de autobuze si 10 troleibuze vor fi la dispozitia galatenilor incepand cu 1 iunie, mijloacele de transport marca MAZ urmand sa asigure calatorilor conditii de transport comparabile cu cele din Occident.

Cosmarul societatii publice de transport local s-a incheiat pe 11 aprilie, cand a expirat termenul de depunere a contestatiilor la caietul de sarcini pentru achizitia mijloacelor de transport. Castigatorii licitatiei sunt firmele Maz Truck&Bus SRL Bucuresti si SC Dunarea SA Bucuresti, care au format un parteneriat prin asociere pentru a indeplini conditiile cerute de SC Transurb SA. Balanta a fost inclinata decisiv si de oferta firmelor bucurestene, care au cerut cu un milion de euro mai putin decat concurenta.

“Sunt multumita ca dupa un an si jumatate de tergiversari cu aceasta licitatie si in ciuda unor voci care nu doreau ca aceste autobuze sa ajunga in oras, ele vor circula pe traseele din municipiu in cel mai scurt timp. Pana la 1 iunie cele 30 de autobuze si 10 troleibuze vor circula pe strazile Galatiului”, ne-a declarat directorul SC Transurb SA Galati, Genica Totolici.

Consiliul Local Galati trebuie sa plateasca in urmatoarele 30 de zile contravaloarea celor 30 de autobuze si 10 troleibuze, care se ridica la 9.030.315 euro. Societatea publica de transport local este printre putinele din tara care au reusit sa incheie pana in prezent licitatia organizata conform OG 34, cunoscuta pentru numeroasele lacune, ce le permit participantilor la licitatii sa se conteste la nesfarsit.

Monitorizarea traficului prin GPS

Noile autobuze si troleibuze vor asigura confort calatorilor, capacitatea maxima a fiecaruia dintre acestea fiind de 105 locuri. Mijloacele de transport sunt prevazute cu podea joasa si sistem de aplecare spre dreapta, pentru a facilita accesul calatorilor, precum si cu dispozitive speciale pentru persoanele cu dizabilitati. Acestea, dar si gravidele si femeile cu copii mici au prevazute scaune speciale in autobuze si troleibuze, dar ramane de vazut in ce masura le vor putea folosi, tinand cont de gradul de civilizatie al unora dintre noi.

Partea cea mai interesanta este ca noile achizitii vor permite SC Transurb SA sa eficientizeze la maxim sistemul de transport. Cele doua firme de care aminteam anterior vor instala un sistem de monitorizare a mijloacelor de transport prin intermediul GPS-urilor montate pe fiecare dintre acestea. Se va putea asfel urmari in timp real respectarea graficelor de parcurs, dar si a consumurilor de ulei si combustibil. Asta in conditiile in care, pana acum, societatea de transport local a avut probleme cu unii soferi, care aveau obiceiul de a nu efectua anumite curse si de a sustrage surplusul de combustibil rezultat in urma actiunii.

Important de amintit este ca firmele care vor aduce mijloacele de transport la Galati vor asigura intretinerea si repararea lor in autobazele Transurb, si nu la centru, asa cum se intampla cu celelalte autobuze din parcul societatii.

http://www.monitoruldegalati.ro/index.p ... &articol=8

Link to comment
Share on other sites

MAZ-uri? Dupa un an-jumate de licitatii si para-licitatii si contestatii si etc. s-au luat MAZ-uri?

http://tramclub.org/viewtopic.php?t=147 ... sc&start=0

Cititi aici pareri de "bine" despre aceste cutii pe roti... Majoritatea celor care au mers cu ele spun pe scurt: inestetice, prost finisate, motoare Mercedes asamblate la ... rusi, autobuze "cazute" dupa un an-doi...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

10 milioane de euro pentru autobuze noi

* În cel mult două săptămâni, 30 de autobuze şi 10 troleibuze noi vor împânzi Galaţiul. Cel puţin asta susţine primarul Dumitru Nicolae, care a anunţat, ieri, că parcul auto al SC Transurb se va înnoi cu vehicule în valoare de circa 10 milioane de euro.

Mult discutata problemă a calităţii mijloacelor de transport în comun întrevede o soluţie destul de atractivă. Gălăţenii pot spera că, până la sfârşitul lunii iunie, se vor putea plimba în autobuze şi troleibuze noi. În urma licitaţiei care a avut loc luni, Raiffeisen Bank a fost desemnată pentru asigurarea fondurilor necesare înnoirii parcului auto de la Transurb. "Raiffeisen Bank a câştigat licitaţia de luni pentru cele 30 de autobuze şi 10 troleibuze noi, cu valoarea de 10 milioane de euro. La licitaţie au mai participat alte trei bănci cunoscute, dar cei de la Raiffeisen au dat cel mai mult. Nu putem întârzia prea mult cu aducerea lor, pentru că data scadentă a contractului este în două săptămâni", a declarat primarul Dumitru Nicolae.

http://www.impartial.ro/index.php?func= ... &articol=8

Link to comment
Share on other sites

Sanse de diminuare a haosului in transportul galatean

Dupa cativa ani de ezitari ale municipalitatii in alocarea fondurilor si de contestari ale rezultatelor licitatiilor, parcul societatii de transport local Transurb SA Galati se va mari cu 30 de autobuze si 10 troleibuze, fapt ce va permite municipalitatii sa efectueze cateva schimbari in desfasurarea transportului public la Galati, bazat acum pe maxi-taxi. Dupa ce zilele trecute a fost desemnata prin licitatie si banca ce va credita achizitia, acum singurele operatiuni care au mai ramas de facut sunt virarea celor 10 milioane de euro si aducerea autobuzelor si troleibuzelor. In transportul public din Galati nu a mai fost facuta nici o investitie de la inceputul anilor ’90, iar casarea mijloacelor de transport a adus societatea de transport local pe locul doi, in principal transportul fiind realizat in sistem maxi-taxi, prin aproximativ 850 de microbuze arondate la 3 operatori de transport.

In pofida evaziunii fiscale de proportii, situata la nivelul a 98% din incasari si a haosului creat de cele 850 de microbuze in traficul de pe principalele artere ale Galatiului, edilii nu au facut prea multe pentru a diminua suprematia maxi-taxi, atat din motive ce tin de populismul electoral, pentru ca cei ce castiga din transportul maxi-taxi reprezinta o forta de cateva mii de voturi, dar si pentru ca "savarina" evaziunii se imparte. Anul trecut, Transurb SA a mai casat 55 din cele 105 de autobuze pe care le avea, a cumparat 20 de autobuze SH din Danemarca, dar asta nu a schimbat situatia din transportul local. Teoretic, din 2006, Transurb avea aprobarea CL Galati pentru achizitionarea a 30 de autobuze si 10 troleibuze, dar tot de atunci licitatiile au fost blocate de contestatii. Unda verde primita de achizitia celor 40 de autobuze si troleibuze le permite edililor sa opereze o prima masura de trecere a ponderii transportului de persoane catre societatea de transport local.

http://www.romanialibera.ro/a125662/san ... atean.html

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Parcul auto "Transurb" s-a înnoit!

Avem 20 de autobuze noi

* Roadele unei licitaţii care a durat doi ani încep să se vadă

După mai bine de doi ani de la anunţarea procedurii de licitaţie, în sfârşit, Parcul auto al SC Transurb SA Galaţi s-a înnoit. Sâmbătă noaptea, a sosit la amintita societate a Consiliului Local Galaţi primul lot de autobuze din cele patru tranşe care vor fi organizate, potrivit înţelegerii. Autovehiculele au fost aşteptate în vamă ca nişte� adevărate doamne, cu multe emoţii de către conducerea "Transurb" SA. "La sfârşitul săptămânii trecute, am primit primele 10 autovehicule din cele 40 pe care le-am licitat recent, ne-a spus doamna Genica Totolici, director al SC "Transurb" SA Galaţi. Următoarele zece sunt în vamă şi vor ajunge astăzi în parcul nostru auto şi vor fi recepţionate pentru a intra pe traseu�"

Firma care a câştigat licitaţia este din Belarus, se numeşte SC Maztruc@Buz. şi, se înţelege, a oferit cele mai avantajoase condiţii de achiziţionare a celor 40 de autovehicule: 30 de autobuze şi 10 troleibuze. Noile autobuze sunt toate de culoarea albă, au o capacitate de 107 locuri, incluzând scaunele şi locurile în picioare; au o lungime de 12 metri şi facilităţi pentru persoane cu handicap. Principalele componente sunt de provenienţă nemţească (motor, cutie de viteză, GPS), doar asamblarea a fost realizată în Belarus, la Minsk. Au la bord inclusiv GPS. Asemenea autobuze au şi municipiile Constanţa, Iaşi, Piteşti, Craiova� Potrivit contractului, întreaga achiziţie costă 9.030.315 euro, din care 19 % reprezintă TVA".

Cele 20 de noi autovehicule deja sosite vor întineri în proporţie de aproximativ 15 la sută actualul Parc auto al SC "Transurb" SA Galaţi, al cărei acţionar principal este Consiliul Local. Sperăm ca beneficiarii acestor servicii de transport urban, călătorii gălăţeni, să dea dovadă de mai mult simţ civic şi să nu le distrugă. Pentru că inclusiv în aceste mijloace de transport sunt şi banii noştri, ai contribuabililor.

http://www.viata-libera.ro/index.php?pa ... l&id=26104

Link to comment
Share on other sites

Va rog frumos sa ma anuntati si pe mine cand vor sosi cele 10 troleibuze noi. Abia astept sa dau o tura cu unul din ele :d Ca la astea 3 care sunt acum, 2 le tin in garaj si doar 1 pe traseu. Si nici ala nu circula mult.

Link to comment
Share on other sites

Pretul unui troleu nou e cam 360 000 E iar daca e la mana a 2-a e cam la 100 000 RON daca e cea mai uzata rabla. Iar daca te intereseaza unele mai performante care merg si pe curent si pe diesel (se poate comuta), 400 000 E unul nou.

Uite si ceva date tehnice pentru cele de 400 000 E bucata:

DATE TEHNICE:

- poate fi deviat pe trasee unde nu există reţea electrică, în caz că se lucrează la drum;

- are tahograf, care îl monitorizează pe şofer;

- are caroserie cu podea coborâtă, astfel că pot urca persoane cu handicap şi cele cu copii mici în cărucioare;

- are sistem de frânare servoasistat şi ABS;

- are afişaj electronic pentru călători deasupra parbrizului;

- va fi afişat numărul liniei şi destinaţia;

- în interior va fi afişat numele staţiei următoare;

- are sistem de supraveghere video

- are doi ani garanţie sau 150.000 km.

Le-am spus ca sa le fac pofta baietilor de bani gata :d (glumeam bineinteles)

Le-am spus mai mult pentru pasionati.

Link to comment
Share on other sites

@sheena

Ma intereseaza strict preturile la care au fost achizitionate cele ale Transurbului, deci nici vb de sh.

e vorba de o achizitie publica, asa ca nu vad de ce Transurb nu vine sa spuna: X euro auto, y euro troleu. Despre performante, mersi, am intrat pe site-ul MAZ, si nu rup gura targului cu absolut nimic. Chiar din contra.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Noile autobuze Maz nu au aer conditionat

Conducerea societatii de transport local precizeaza ca cele 30 de autobuze marca Maz, care vor intra pe trasee in urmatoarea perioada, nu au aer conditionat intrucat folosirea acestuia nu este eficienta in perioadele calduroase.

Dupa publicarea materialului legat de innoirea parcului auto al SC Transurb, am primit la redactie mai multe mailuri si scrisori legate de folosirea aerului conditionat pe noile mijloace de transport in comun. Conform informatiilor primite de la conducerea societatii de transport local, folosirea aerului conditionat s-a dovedit ineficienta si extrem de costisitoare, motiv pentru care ea nu a fost avuta in vedere ca optiune la achizitia noilor autobuze. “Folosirea aerului conditionat nu este eficienta. Stiu ca mereu se foloseste exemplul Bucurestiului, care este singurul oras din tara cu autobuze dotate cu aer conditionat dupa ce calatorii au cerut acest lucru. Vreau sa va spun ca pana la urma s-au convins si ei ca nu este eficient sa utilizezi aerul conditionat in mijloacele de transport, iar acum noile autobuze achizitionate in Bucuresti nu mai au au aceasta dotare”, ne-a declarat directorul SC Transurb, Genica Totolici.

Aceeasi problema la autobuzele second-hand

Intrebarile galatenilor legate de instalarea aerului conditionat vin pe fondul temperaturilor excesive, de peste 35 de grade Celsius, care au afectat orasul in ultimele zile si care transforma mijloacele de transport in comun in adevarate saune ambulante. Un cetatean ne-a intrebat, spre exemplu, de ce autobuzele second-hand aduse din Danemarca nu aveau aceasta dotare si in primul rand de ce aceasta nu a fost avuta in vedere la achizitia lor. Desi am mai scris pe acest subiect, vom relua cateva dintre aspectele consemnate in materialele anterioare.

Achizitia autobuzelor second-hand a fost o solutie “de avarie”, in conditiile in care buna parte din parcul auto al societatii publice de transport local se dezintegra din cauza vechimii. Multe autobuze nici macar nu mai puteau fi reparate, indiferent cat s-ar fi cheltuit pentru readucerea lor pe trasee, ca sa nu mai amintim cat combustibil consumau. Din datele primite de la Transurb reiese ca s-a optat pentru achizitia mijloacelor de transport din Danemarca, pentru care s-au achitat doar taxele vamale si costurile transportului in tara. Cat priveste aerul conditionat, oricata suparare ar genera raspunsul dat de Transurb, problema ramane aceeasi ca la noile autobuze: ineficienta sistemului, in conditiile in care opririle in statii sunt foarte dese, fapt care nu permite mentinerea unei temperaturi cat de cat constante in mijloacele de transport.

http://www.monitoruldegalati.ro/index.p ... articol=10

Link to comment
Share on other sites

Ultimul lot de autobuze a ajuns la Galati

* Ultimele 10 autobuze marca Maz au ajuns la inceputul acestei saptamani in parcul societatii publice de transport, urmand ca din 8 septembrie toate cele 30 de mijloace de transport in comun achizitionate recent sa intre pe traseele din Galati.

SC Transurb a luat in primire si ultimele 10 autobuze din lotul de 30 achizitionate recent, in prezent fiind efectuate ultimele pregatiri pentru introducerea acestora pe trasee. Este vorba de clasificarea mijloacelor de transport in comun si inmatricularea acestora, insa a aparut o bizarerie. Desi autobuzele marca Maz au venit clasificate din fabrica, Registrul Auto Roman a considerat necesar ca operatiunea sa fie efectuata si in Romania, evident contra cost. Toata “distractia” costa vreo 70.000 de lei, la care se adauga si taxa verde, in total 150.000 de lei cheltuiti pentru punerea in circulatie a autobuzelor, pe langa cele 9 milioane de euro platite pentru achizitia acestora. “Noile autobuze vor intra pe trasee incepand cu data de 8 septembrie. Acum punem la punct ultimele detalii”, ne-a declarat directorul SC Transurb, Genica Totolici.

Autobuzele vechi dispar din peisaj

In ciuda investitiei recente, parcul societatii de transport public local nu s-a marit foarte mult, intrucat o parte din autobuze vor fi trase pe dreapta. Operatiunea trebuia realizata cu ani in urma, insa Transurb nu avea resursele financiare necesare pentru a le inlocui. Conform informatiilor primite de la conducerea societatii de transport local, primele autobuze casate vor fi Dac-urile si Rocar-urile, ce vor fi scoase de pe cursele conventii si cele cateva trasee pe care mai opereaza in Galati. Locul lor va fi suplinit de DAB-urile aduse din Danemarca, insa cat de curand le va veni randul si autobuzelor marca ISUZU, dar si “Cobrelor”, care dau semne evidente de oboseala. Partea cea mai interesanta este ca noile achizitii vor permite SC Transurb SA sa eficientizeze la maxim sistemul de transport. Societatea va pune in functiune un sistem de monitorizare a mijloacelor de transport prin intermediul GPS-urilor montate pe fiecare dintre acestea. Astfel se va putea urmari in timp real respectarea graficelor de parcurs, dar si a consumurilor de ulei si combustibil.

http://www.monitoruldegalati.ro/index.p ... articol=11

Link to comment
Share on other sites

Are autobuze noi dar pe strazi vor fi la fel de multe microbuze. Daca tot vor sa faca o chestie interesanta in domeniul asta, sa faca transportul in comun sa mearga ceas, ca in orice oras european si sa limiteze nr de maxi-taxi. Pe strazile orasului sunt aproape 10% din trafic microbuze. Sa aduca la buget asa de multe fonduri in loc sa aduca transurbul la un prag de prifitabilitate sa poata sa se descurce singur sau, ma rog sa nu fie subventionat 100% din banii tuturor? Nu cred. Interesele ascunse(spagi si finantari electorale) se pare ca sunt mai atractive.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca numarul de microbuze in Galati este triplu sau poate chiar de 4 ori mai mare mai mare decat cel din Braila. nu sttiu exact dar in Braila nr microbuzelor din cate am auzit ar fi de 250-300 iar in Galati undeva intre 800 si 900!!! Frecventa unei linii de microbuz in Braila e de 5 minute iar in Galati e doar 1 minut!!! Eu cred ca ar fi fost bine ca Transurbul sa aiba vreo 1000 de midibuze Isuzu si Cobra si frecventa unei linii sa fie de 1 sau 2 minute si sa acopere si actualele linii de microbuze prin prelungirea celor deja exsistente sau infiintarea unora noi. Cand se va intampla asta, ne putem lua adio de la Maxi-Taxi.

Link to comment
Share on other sites

Sincer, nu as mai reduce cu mult numarul de maxi-taxiuri pe traseu in Galati la ora actuala. Ba chiar as suplimenta in unele zile sau perioade din zi (seara dupa 19:00, sambata si duminica). Nu stiu acum cat pierde Transurbul de pe urma maxitaxiurilor, dar sincer, mi se pare un mijloc rapid si ieftin de a calatori. Si e cu atat mai bine venit cu cat autoritatile nu au reusit sa miste pana acum mai nimic in domeniul asta. Macar sa-i lase pe particulari. E ok ca au reglementat traseele si numarul lor, ca le da intervale orare si ca ii tine mai din scurt, asta e tot ce putea face mai bine primaria.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

19 autobuze noi pe străzi

De ieri, pe străzile municipiului Galaţi au început să‑şi facă apariţia noile autobuze. Potrivit contractului încheiat, în parcul auto al SC Transurb SA Galaţi au ajuns toate cele 30 de autovehicule. "Am introdus în circuit doar 19 autobuze noi, ne‑a spus doamna Genica Totolici, director al SC Transurb SA Galaţi. Celelalte vor intra pe traseu după ce vor fi înmatriculate, urmând ca troleibuzele să sosească în ţară spre sfârşitul lunii septembrie, începutul lunii octombrie, potrivit contractului încheiat cu SC MaztrucBuz".

Fiind şi începutul anului şcolar, echipa amintitei societăţi a schimbat şi îmbunătăţit ‑ cu aprobarea Consiliului Local Galaţi ‑ orarul autobuzelor, în special, pe traseul 102. În viitorul nu prea îndepărtat, introducerea celorlalte 11 autobuze şi a viitoarelor 10 troleibuze va mai întineri puţin parcul auto al SC Transurb SA, acum, destul de îmbătrânit. Noile achiziţii sunt de provenienţă germană, fiind doar asamblate în Belarus.

Deşi au fost trimise la casat 20 de autobuze vechi, în prezent, parcul auto Transurb numără 128 de autovehicule, însă doamna Genica Totolici ne‑a spus că "aproximativ 50 la sută dintre ele au termenul de folosinţă depăşit, nu cu un an sau doi, ci cu cinci ani în cele mai multe situaţii. Sperăm ca, în continuare, Primăria şi Consiliul Local Galaţi să aibă în vedere aceste aspecte şi să continue planul de întinerire a parcului Transurb, implicit de îmbunătăţire a condiţiilor de călătorie cu mijloacele de transport în comun în municipiul Galaţi."

http://www.viata-libera.ro/index.php?pa ... l&id=26859

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Au sosit troleibuzele

* SC Transurb va introduce pe traseele 102 şi 104 un număr de 10 troleibuze, începând cu data de 3 ianuarie, ce se alătură celor 30 de autobuze, marca Maz, cu care societatea de transport public local şi-a completat parcul auto propriu în vara anului 2008.

Calitatea transportului public local se îmbunătăţeşte constant, lucru care nu poate decât să ne bucure. La finele săptămânii trecute au sosit din Ucraina şi ultimele 6 troleibuze din lotul de 10 mijloace de transport în comun. Acest lucru va permite SC Transurb să reducă substanţial cheltuielile, ţinând cont că noile achiziţii sunt echipate cu sisteme chopper, care le permit să consume foarte puţină energie electrică. "Sistemul Chopper reduce consumul de energie electrică, deci costurile vor scădea. În primul rând, este un plus la calitatea transportului, pentru ca dorim să le oferim gălăţenilor condiţii de transport civilizate", ne-a declarat directorul SC Transurb, Genica Totolici. Şi dacă tot am ajuns la capitolul reduceri de cheltuieli, să spunem că atât noile troleibuze, cât şi autobuzele aduse în vară sunt dotate cu sisteme de monitorizare a consumului de motorină şi ulei, dar prin care se urmăreşte şi respectarea programului de către şoferi. Potrivit informaţiilor furnizate de conducerea SC Transurb, cele 10 troleibuze vor fi introduse pe traseele 102 (6 mijloace de transport) şi 104 (4 mijloace de transport) de pe data de 3 ianuarie, zilele trecute fiind efectuate primele probe de traseu în oraş.

http://www.monitoruldegalati.ro/index.p ... &articol=4

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.