dcp100168 Posted April 8, 2008 Posted April 8, 2008 Romportmet - în topul profitabilităţii bursiere Societatile de investitii financiare (SIF) si sectorul petrolier au fost cele mai profitabile la BVB dupa marja de profit in 2007, potrivit brokerilor. Operatorii portuari ar putea urca insa pe primul loc, daca rezultatele pe anul trecut ale Romportmet Galati ar mentine tendinta de crestere din primele noua luni. "Cel mai profitabil sector la BVB in 2007 dupa marja neta de profit este sectorul petrolier, reprezentat de Petrom si Rompetrol Well Services, cu o medie a marjei de profit de 18,35%. Rompetrol Rafinare a inregistrat in 2007 pierderi, prin urmare a fost exclus din calculul marjei medii de profit", a declarat Alexandra Suciu, analist Intercapital Invest. Suciu remarca faptul ca, in 2007, sectorul petrolier a urcat in top, inregistrand rate mai ridicate ale profitului decat in anii anteriori, in timp ce sectorul operatorilor portuari a inregistrat o scadere. "Trebuie tinut cont ca media marjei nete de profit a sectorului operatorilor portuari a fost calculata fara a include titlurile Romportmet Galati, care au avut o rata de profitabilitate in primele 9 luni ale anului de peste 60%", a precizat Alexandra Suciu. Ea plaseaza pe locul 2 in topul pe 2007 la BVB, dupa marja de profit, sectorul farmaceutic, reprezentat de Antibiotice Iasi, Biofarm si Zentiva (Sicomed). "Marja medie a profitului net pentru cele trei companii a fost de 12,42%", potrivit analistului Intercapital Invest. Al treilea sector in ordinea profitabilitatii este sectorul operatorilor portuari, cu o medie a marjei profitului de 9,53%, potrivit lui Suciu, care a luat ca si companii reprezentative pentru acest sector Comvex Constanta, Socep, Santierul Naval Orsova si Navrom. "Romportmet Galati nu a publicat inca rezultatele financiare preliminate, insa este interesant rezultatul obtinut daca ne raportam doar la datele financiare de pe trimestrul 3: o marja neta de profit de 62,44%. Aceasta valoare ar plasa sectorul operatorilor portuari pe primul loc in anul 2007", a punctat analistul Intercapital Invest. Potrivit Alexandrei Suciu, sectorul constructiilor si imobiliarelor s-a situat anul trecut pe locul 4, cu o medie a marjei nete de profit de 7,73%. "Comnord Bucuresti a obtinut o marja neta de profit de 8,31%, Transilvania Constructii a inregistrat o marja de 12,54%. Impact Developer & Contractor a obtinut o cifra de afaceri de 11,6 milioane lei in 2007", a detaliat Suciu. Paul Brendea, analist financiar in cadrul SSIF Prime Transaction, are un alt unghi de ierarhizare a celor mai profitabile sectoare de la bursa. "La o prima vedere, sectoarele financiar, echipamente si servicii au lucrat cu marjele cele mai mari in 2007. In 2006 cam tot aceleasi sectoare s-au bucurat de marje mai bune". Brendea adauga insa ca e foarte greu de realizat un top exact, deoarece la multe societati rezultatul din exploatare e denaturat de factori one-off (evenimente care se intampla o singura data si duc la cresteri exceptionale de profit, iar in plus sunt greu de cuantificat). "Mai mult, sectoarele economice nu sunt bine reprezentate pe bursa romaneasca, unde cele mai mult companii sunt in segmentul Rasdaq si astfel nu dau raportari financiare complete", a completat analistul Prime Transaction. SIF-urile, cele mai profitabile companii la bursa In ceea ce priveste topul celor mai profitabile companii de la BVB, dupa marja de profit, cele 5 SIF-uri tin capul de afis, cu marje de profit de peste 40% in 2007, potrivit lui Brendea. "Cele mai mari marje le-au avut cele 5 SIF-uri, cu SIF Banat-Crisana in frunte, cu o marja de profit de 66,81%, urmate de Broker Cluj, cu 42,46%. Deci, segmentul financiar a beneficiat din plin de avansul bursei din prima jumatate a anului. Urmeaza Turism Hoteluri Restaurante Marea Neagra (in urma unui one-off event, vanzarea de active imobiliare), cu 40,68% si Rompetrol Well Services, cu o marja de 22,22%", a aratat Brendea. Pe locurile 9 si 10, in topul companiilor cele mai profitabile de la BVB dupa marja de profit au urmat Biofarm si Trangaz, cu marje de 21,65%, respectiv 21,6%, potrivit analistului Prime Transaction. http://www.dailybusiness.ro/stiri-burse ... 2007-12086
dcp100168 Posted April 10, 2008 Author Posted April 10, 2008 Profitul Romportmet a crescut anul trecut cu 17%Operatorul portuar Romportmet Galaţi, controlat de grupul ArcelorMittal, a obţinut anul trecut un profit net de 41,9 milioane lei (12,5 milioane euro), mai mare cu 17,7% faţă de câştigul de 35,6 milioane lei (10,1 milioane euro) din 2006, ca urmare a creşterii veniturilor şi reducerii cheltuielilor. Veniturile Romportmet au crescut cu 6,6%, de la 71,2 milioane lei (20,2 milioane euro) în 2006 la 75,9 milioane lei (22,7 milioane euro), iar cheltuielile s-au redus cu 9%, de la 28,7 milioane lei (8,1 milioane euro) la 26,1 milioane lei (7,8 milioane euro), conform rezultatelor preliminare pentru 2007 remise, joi, pieţei Rasdaq. Cifra de afaceri a scăzut cu 8,6%, de la 63,9 milioane lei (18,1 milioane euro) la 58,4 milioane lei (17,5 milioane euro). Conform celor mai recente raportări, grupul siderurgic ArcelorMittal controlează 83,3% din capitalul operatorului portuar. În structura acţionariatului se mai regăseşte Sidex Trading din Galaţi, cu 11,5% din titluri.
dcp100168 Posted September 4, 2008 Author Posted September 4, 2008 Profitul Romportmet a scăzut cu 60%Operatorul portuar Romportmet Galaţi a obţinut în primele şase luni un profit de 8,25 milioane lei, în scădere cu 60% faţă de nivelul de 20,66 milioane lei din aceeaşi perioadă a anului trecut, ca urmare a creşterii cheltuielilor şi a reducerii veniturilor. Veniturile operatorului portuar au scăzut în primul semestru cu 7,7%, de la 37,13 milioane lei la 34,26 milioane lei, în timp ce cheltuielile s-au majorat cu 94,6%, de la 12,56 milioane lei la 24,45 milioane lei, potrivit raportului semestrial al Romportmet transmis, joi, Bursei de Valori Bucureşti. În intervalul ianuarie-iunie, cifra de afaceri a Romportmet scăzut cu 15,6%, de la 32,3 milioane lei la 27,24 milioane lei.Operatorul portuar este listat pe piaţa Rasdaq a Bursei de Valori Bucureşti şi are un capital de 2,53 milioane lei, divizat în 25,3 milioane acţiuni cu o valoare nominală de 0,1 lei. Conform celor mai recente raportări, Mittal Steel Holdings controlează 83,71% din capitalul operatorului portuar. În structura acţionariatului se mai regăseşte şi Sidex Trading din Galaţi, cu 11,5% din titluri.
dcp100168 Posted November 17, 2008 Author Posted November 17, 2008 Afacerile Romportmet au scăzut cu 10%Operatorul portuar Romportmet Galaţi (ROMT) a obţinut în primele nouă luni ale acestui an un profit net de 27,65 mil. lei, în scădere cu 5%, comparativ cu cel din perioada similară a anului trecut, pe fondul comprimării afacerilor cu 10%, a anunţat compania. În intervalul ianuarie-septembrie al anului trecut, Romportmet Galaţi a avut un profit net de 29,09 milioane lei. Afacerile companiei au coborât la 41,95 milioane lei, în primele trei trimestre din 2008, cu 10% sub nivelul de 46,6 mil. lei, consemnat în intervalul echivalent din 2007.http://www.curierulnational.ro/print/111026
dcp100168 Posted September 1, 2009 Author Posted September 1, 2009 Romportmet Galaţi şi-a sporit profitul cu 24% în prima jumătate a anului, la 10,3 milioane leiOperatorul portuar Romportmet Galaţi a obţinut un profit net de 10,3 milioane lei (2,4 milioane euro), în primele şase luni ale acestui an, în urcare cu 24% faţă de cel din aceeaşi perioadă a anului trecut, după ce cheltuielile sale s-au redus cu 54%, într-un ritm mult mai alert decât veniturile. În primul semestru al anului precedent, Romportmet Galaţi afişase un câştig net de 8,25 milioane lei. Compania a atras venituri totale de 23,2 milioane lei (5,48 milioane euro), în intervalul ianuarie-iunie 2009, în scădere cu 32% faţă de nivelul atins în perioada similară a anului trecut, de 34,3 milioane lei. În schimb, costurile companiei s-au comprimat cu 54%, în primele şase luni, la 11,1 milioane lei (2,62 milioane euro), după ce în intervalul echivalent al anului anterior se cifrau la 24,4 milioane lei.
dcp100168 Posted September 2, 2009 Author Posted September 2, 2009 Cea mai profitabila companie de pe Bursa tine 38 mil. euro la banciOperatorul portuar Romportmet Galati (ROMT), detinut de miliardarul indian Lakshmi Mittal, a inregistrat in primul semestru un profit net de 10,2 mil. lei, mai mare cu 24,3% comparativ cu intervalul similar din 2008. Aceasta in ciuda faptului ca afacerile companiei s-au prabusit in primele sase luni cu 54,3%, pana la un nivel de 12,5 mil. lei (3 mil. euro). Rompotmet a realizat astfel o marja a profitului net de aproape 80%. Compania a incasat in primele sase luni din 2009 dobanzi la depozitele constituite la banci in valoare de 10,4 mil. lei (2,5 mil. euro), in conditiile in care la inceputul anului dispunea de lichiditati de 152,4 mil. lei (36,2 mil. euro). La 30 iunie, compania dispunea in conturi de 163 mil. lei (38,7 mil. euro). Romportmet este in prezent una dintre cele mai bogate companii listate pe Bursa. Profitul din activitatea de baza a companiei s-a redus drastic in prima jumatate a anului, de aproape opt ori, pana la 1,7 mil. lei (0,4 mil. euro) ca urmare a reducerii traficului prin port. Aceasta in conditiile in care si activitatea de productie a combinatului siderurgic ArcelorMittal Galati, principalul client pe care compania il deserveste, s-a diminuat in aceeasi masura. Veniturile realizate de Romportmet Galati din dobanzi bancare aproape s-au triplat in primele sase luni ale anului, de la un nivel de 3,6 mil. lei (un milion de euro) ca urmare a cresterii dobanzilor la depozite practicate de banci, rata de dobanda aferenta perioadei 1 ianuarie - 30 iunie fiind de circa 6,83%, potrivit calculelor ZF.http://www.zf.ro/burse-fonduri-mutuale/ ... i-4840064/
dcp100168 Posted November 16, 2009 Author Posted November 16, 2009 Romportmet Galati a facut profit de 12,3 mil. lei din dobanzi la banciOperatorul portuar Romportmet Galati (ROMT) a inregistrat in primele noua luni din acest an un profit net de 12,3 mil. lei, de peste doua ori mai redus comparativ cu aceasi perioada din 2008, dupa ce afacerile companiei au cazut cu 56,6%, la 18,2 mil. lei. Firma obtinuse pana la 30 septembrie venituri din dobanzi de 14,1 mil. lei, chiar daca pe partea de exploare profitul s-a diminuat drastic, de la 20,3 mil. lei in primele noua luni din 2008, la 1,3 mil. lei in acest an.http://www.zf.ro/zf-24/romportmet-galat ... i-5109773/
dcp100168 Posted May 20, 2010 Author Posted May 20, 2010 Profitul Romportmet a scăzut cu 15% în primul trimestruOperatorul portuar Romportmet Galaţi (ROMT), parte a grupului ArcelorMittal, a obţinut în primele trei luni ale anului un profit net de 5,21 milioane de lei, cu circa 15% mai redus decât câştigul din perioada similară a anului trecut, de 6,12 milioane de lei. În intervalul ianuarie-martie, firma a consemnat o cifră de afaceri netă de 9,95 milioane de lei, cu 44,8% mai mare decât cea raportată pentru primele trei luni ale anului trecut, de 6,87 milioane de lei. Veniturile firmei au urcat foarte uşor, în perioada analizată, de la 12,89 milioane de lei în primul trimstru din 2009 la 12,97 milioane de lei, în timp ce cheltuielile au crescut cu aproape 20%, de la 5,63 milioane de lei la 6,73 milioane de lei.Grupul siderurgic ArcelorMittal controlează aproape 96% din acţiunile Romportmet. Grupul deţine prin intermediul Mittal Steel Holding 84,49% din capital, iar prin Sidex Trading Galaţi mai deţine 11,5% din titluri.
dcp100168 Posted August 17, 2010 Author Posted August 17, 2010 Afacerile Romportmet Galaţi au crescut la 21 milioane leiOperatorul portuar Romportmet Galaţi (ROMT), parte a grupului ArcelorMittal, a înregistrat în primul semestru o creştere a cifrei de afaceri de 69%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, de la 12,4 milioane de lei la 21 miloane de lei, potrivit datelor remise de firmă Bursei de Valori Bucureşti. Veniturile s-au majorat cu 14,7%, de la 23,26 milioane de lei la 26,69 miloane de lei, iar cheltuielile s-au mărit cu 28,8%, de la 11,12 milioane de lei la 14,33 miloane de lei. Profitul a crescut de la 10,26 milioane de lei la 10,32 miloane de lei.Cel mai recent transfer cu acţiunile Romportmet a fost realizat la 6 august, când preţul a stagnat, la 8,5 lei. La această cotaţie, capitalizarea firmei este de 215,12 milioane lei.
dcp100168 Posted May 9, 2012 Author Posted May 9, 2012 Director nou la RomportmetRomportmet, una dintre societăţile gălăţene aflate în ograda ArcelorMittal Galaţi, cum este şi cazul Combinatului sau a ArcelorMittal Tubular Products, va avea un nou director general.Comparativ cu fostul colos siderurgic gălăţean sau cu fosta fabrică de ţevi sudate, activitatea Romportmet a fost una profitabilă anul trecut, în timp ce celelalte au înregistrat pierderi. Faptul că Romportmet a înregistrat profit nu s-a reflectat însă în majorarea salariilor angajaţilor societăţii, care vor beneficia de acelaşi sistem de recompensare ca şi siderurgiştii sau angajaţii fostei fabrici de ţevi sudate, şi anume acordarea în două tranşe a unui bonus.Potrivit informaţiilor pe care le deţinem, ieri ar fi urmat să aibă loc Consiliul de Administraţie al Romportmet, în cadrul căruia s-a decis cine va fi numit director general al unităţii. Surse demne de încredere ne-au declarat că director general va fi Aurelian Mocanu, care lucrează în Combinat şi care a deţinut diferite funcţii de conducere la nivelul fostului colos siderurgic. Potrivit aceloraşi surse, Aurelian Mocanu ar urma să îşi ia în primire postul începând cu data de 25 mai, când îşi va termina concediul de odihnă.monitoruldegalati.ro
dcp100168 Posted January 29, 2014 Author Posted January 29, 2014 Drumul către profit al celui mai mare port de pe Dunărea Maritimă* Construit în anii ’70 pentru a deservi combinatul siderurgic, modernizat după preluarea de către ArcelorMittal, portul mineralier atrage cel mai mare trafic de mărfuri de pe Dunărea Maritimă * În ciuda efectelor crizei, Romportmet a rămas la o cifră de afaceri considerabilă şi asigură gălăţenilor peste 400 de locuri de muncă * În 2013, în cel mai important port al Galaţiului au fost operate aproape trei milioane de tone marfăConstruit în anii ’70 pentru a deservi în special combinatul siderurgic, Portul Mineralier, cunoscut în prezent sub numele de Romportmet, a fost şi a rămas una dintre cele mai importante unităţi economice ale Galaţiului, dar şi cel mai mare port de la Dunărea Maritimă. Mai exact, portul a fost construit în 1974, ca parte a Întreprinderii de Navigaţie Fluvială Navrom Galaţi. Odată cu reorganizarea Navrom, în 1991, ia naştere Romportmet. În urma procesului de privatizare, societatea a fost achiziţionată de fondul de investiţii Broadhurst, cu o sumă de aproximativ cinci milioane de dolari, într-o perioadă în care portul înregistra pierderi.Dat fiind faptul că unitatea avea o importanţă strategică pentru funcţionarea combinatului siderurgic, fiind principala poartă de tranzit pentru materiile prime, dar şi pentru produsele finite, Mittal Steel, devenit ulterior ArcelorMittal, şi-a manifestat interesul pentru a achiziţiona pachetul majoritar de acţiuni, tranzacţia fiind în cele din urmă încheiată în 2005, pentru suma totală de 47 milioane de dolari.Suma nu a fost deloc mică, însă investiţia a fost un pas logic în dezvoltarea afacerilor ArcelorMittal, ne-a explicat directorul general al Romportmet, Aurelian Mocanu: „ArcelorMittal Galati a preluat Romportmet ca parte a procesului de integrare şi eficientizare a activităţii companiei. De altfel, operatorul portuar care a fost construit pentru a deservi cu precădere Combinatul Siderurgic. Achiziţia operatorului portuar a fost un pas normal pentru companie, dat fiind faptul ca peste 80 la sută din activitatea Romportmet consta în livrări de bunuri pentru ArcelorMittal”.Investiţii şi schimbări managerialeOdată intrat în portofoliul ArcelorMittal, Romportmet a reuşit să revină pe o pantă ascendentă, graţie atât unui program consistent de investiţii, cât şi transferului de cunoştinţe în domeniul managementului. „În primii cinci ani de la preluare, Romportmet a beneficiat de un program de investiţii de peste trei milioane de euro. În plus, operatorul portuar s-a aliniat la Politicile Grupului privind Managementul Calităţii, Romportmet beneficiind de experienţa celorlalţi operatori portuari din cadrul ArcelorMittal. Nu în ultimul rând, foarte important pentru noi, Grupul a impus programele de securitate şi sănătate în muncă, aliniindu-ne la standardele ArcelorMittal şi – astfel - reducând riscurile de accidente în acest sector”, ne-a declarat directorul general Aurelian Mocanu. Acesta a precizat că investiţiile s-au făcut şi în ultimii ani, accentul fiind pus pe reînnoirea parcului de echipamente, modernizarea spaţiilor de depozitare şi creşterea siguranţei gestiunii.Dotarea tehnicăCa dotare tehnică, în prezent, pe lângă cele 50 de macarale, Romportmet este dotat cu un flux de benzi transportoare cu o lungime de aproximativ doi kilometri care, la rândul lor, sunt conectate la şase kilometri de benzi dintre port şi combinatul siderurgic. De asemenea, pentru stocarea produselor laminate în codiţii optime, portul dispune de un depozit descoperit cu o capacitate de peste 120.000 de tone, dar şi de magazii cu o capacitate de peste 15.000 de tone.Una peste alta, modernizarea bazei tehnice şi noul circuit de afaceri a reuşit să refacă prestigiul Romportmet de cel mai modern port fluvio-maritim românesc de la Dunăre, prestator de servicii specializate, cu o capacitate de manipulare ce poate merge, dacă este necesar, până la 20.000.000 tone/an.Romportmet şi efectele crizei economiceChiar dacă paleta de clienţi s-a mai diversificat, principalul client al Romportmet a fost şi rămâne în continuare ArcelorMittal Galati, prin urmare, creşterea şi descreşterea performanţelor economice ale companiei este legată de activitatea din siderurgie. A avea un client permanent de dimensiunile combinatului siderurgic a fost un avantaj în perioadele de creştere economică, însă după izbucnirea crizei economici şi-a arătat şi slăbiciunile.„După cum se ştie, ArcelorMittal a fost afectat de criza economică internaţională, reducându-şi producţia, fapt care s-a resimţit şi în activitatea noastră. Pentru atenuarea efectelor crizei, am încercat să ne diversificăm portofoliul şi să extindem gama de bunuri transferate prin Romportmet şi atrăgând noi clienţi”, a arătat directorul general al Romportmet, Aurelian Mocanu. Într-adevăr, în 2008, când activitatea combinatului ArcelorMittal era la cote înalte, şi Romportmet înregistra, potrivit datelor furnizate de Ministerul Finanţelor, un profit brut de 45,5 milioane de lei. După izbucnirea crizei economice şi, implicit, apariţia dificultăţilor de pe piaţa oţelului, şi activitatea Romportmet s-a mai diminuat. Astfel, în ultimii trei ani, cifra de afaceri a scăzut de la 44,1 milioane de lei în 2010 la 33,2 milioane de lei în 2011 şi 23,8 milioane de lei în 2012. În ceea ce priveşte profitul brut, acesta a scăzut de la 20,3 milioane de lei în 2010 la 13 milioane de lei în 2011, respectiv 8,9 milioane de lei în 2012.Contribuţii la bugetele publiceChiar şi în condiţiile diminuării profiturilor din ultimii ani, Romportmet rămâne una dintre unităţile de bază ale economiei gălăţene. Portul mineralier asigură în prezent aproximativ 400 de locuri de muncă, atât angajaţi ai Romportmet, cât şi ai PortAgency, ultima dintre fiind o companie de plasare a forţei de muncă având ca acţionar majoritar societatea Romportmet. Deloc de neglijat sunt şi contribuţiile portului mineralier la bugetele publice. Astfel, potrivit datelor furnizate de companie, Romportmet plăteşte anual circa două milioane de lei la bugetul de stat, aproximativ 800.000 de lei la bugetul asigurărilor sociale şi circa 100.000 lei la bugetul local.O piesă importantă în transporturile navaleUn fapt deloc de neglijat este acela că Romportmet este o piesă importantă în tot ce înseamnă activitatea transporturilor navale. Traficul de primiri materii prime şi de expedieri produse laminate ce se derulează prin port este realizat atât de nave maritime, cât şi de nave fluviale. Importanţa Romportmet se conturează foarte clar şi din datele furnizate de Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi. Astfel, pe parcursul anului trecut, din totalul de 8.010.859 tone marfă tranzitate prin porturile dunărene, prin Romportmet au trecut nu mai puţin de 2.806.049 de tone. De altfel, pentru stimularea traficului de mărfuri, Ministerul Transporturilor negociază în prezent cu instituţiile europene un amplu proiect de realizare a unei platforme intermodale Galaţi-Brăila-Tulcea, platformă în care portul mineralier va fi unul dintre actorii economici principali. În ce măsură infrastructura de transport se va moderniza, rămâne de văzut. Cert este că, porturile în general, Romportmet, în particular, sunt o componentă fundamentală pentru profilul economic al Galaţiului, iar creşterea porturilor înseamnă, în ultimă instanţă, creşterea Galaţiului.Aurelian Mocanu, un siderurgist de cursă lungăAurelian Mocanu este director general al operatorului portuar Romportmet din 2012. De circa 30 de ani, adică imediat după terminarea facultăţii de Mecanică, lucrează la Combinat. A fost pe rând inginer responsabil cu producţia de oţeluri speciale, din 1984, pâna în 1990, apoi adjunct al şefului de secţie la Laminorul de Tablă Groasă nr.1, până în 1994, şef de secţie coordonator LTG1, pâna în 1999. Apoi, timp de 10 ani a lucrat ca Director Executiv – Şef Departament Producţie la ArcelorMittal Galaţi, iar din 2009, până în mai 2012, a ocupat funcţia de Şef Departament Proiecte Speciale în cadrul Combinatului.Fişa afaceriiParte a grupului ArcelorMittal, Romportmet are ca obiect principal de activitate manipularea mărfurilor. În anul 2012, ultimele date disponibile la Ministerul Finanţelor, compania a înregistrat: - cifră de afaceri - 23.865.867;- venituri totale - 34.312.146 lei;- cheltuieli totale - 25.352.351 lei;- profit brut - 8.959.795 lei;- profit net - 7.484.349 lei;- număr mediu de salariaţi - 191.Vin materii prime, pleacă oţelÎn cursul anului 2013, prin portul Romportmet au fost tranzitate 2.806.049 tone marfă, rezultă din datele furnizate de Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi. Predominant a fost traficul fluvial, cu un total de 2.007.577 tone marfă tranzitate, în timp ce traficul maritim a fost de 798.472 tone marfă. Numărul total de nave care au trecut prin portul mineralier a fost, anul trecut, de 1.416, din care 1.199 au fost nave fluviale şi 217 au fost nave maritime. Romportmet primeşte mărfuri din Brazilia, fostele state sovietice, Turcia, în special materii prime (minereu, cocs, agregate de carieră) şi livrează mărfuri (oţel – tablă groasă, rulouri, profile) către Turcia, Grecia, Italia, Bulgaria, Serbia, Macedonia, Ucraina etc.viata-libera.ro
Mikka Posted January 31, 2014 Posted January 31, 2014 Pe scurt, Romportmet cu profitul, Sidex cu munca (si, binenteles, pierderile). E doar o parere, desigur.
dcp100168 Posted November 14, 2018 Author Posted November 14, 2018 Portul mineralier Romportmet va fi vândut odată cu combinatul siderurgic Portul mineralier Romportmet va fi cumpărat "la pachet" cu combinatul siderurgic de la Galaţi, în cadrul tranzacţiei în curs de realizare dintre ArcelorMittal şi Liberty House. Chiar dacă tranzacţia a fost pusă în umbră de anvergura combinatului siderurgic, asta nu înseamnă că soarta Romportmet este mai puţin importantă pentru Galaţi. În fapt, Romportmet este cel mai mare port de pe segmentul Dunării Maritime şi "motorul" tranzitului pentru categorii importante de mărfuri. Construit în 1974, ca parte a Întreprinderii de Navigaţie Fluvială Navrom Galaţi, portul mineralier a fost o unitate "cu dedicaţie" pentru combinatul siderurgic. Odată cu reorganizarea Navrom, în 1991, a luat naştere Romportmet. În urma procesului de privatizare, societatea a fost achiziţionată de fondul de investiţii Broadhurst, cu o sumă de aproximativ cinci milioane de dolari, într-o perioadă în care portul înregistra pierderi. Dat fiind faptul că unitatea avea o importanţă strategică pentru funcţionarea combinatului siderurgic, fiind principala poartă de tranzit pentru materiile prime, dar şi pentru produsele finite, Mittal Steel, devenit ulterior ArcelorMittal, şi-a manifestat interesul pentru a achiziţiona pachetul majoritar de acţiuni, tranzacţia fiind în cele din urmă încheiată în 2005, pentru suma totală de 47 milioane de dolari. Acum, în urma acordului dintre ArcelorMittal şi Liberty House, Romportmet îşi va schimba din nou proprietarul. Un fapt pozitiv este acela că patronul Liberty House, industriaşul Sanjeev Gupta, a mai avut contact cu ceea ce înseamnă activitatea Romportmet. "În 1992, am pus bazele Liberty House, în Marea Britanie, şi prima ţară în care am făcut afaceri a fost… România! Prima mea vânzare de minereu de fier a fost pentru Galaţi, în 1996. Atunci eram trader, aduceam minereu de fier din India. Au fost timpuri care contează foarte mult pentru mine, mă bucur să fiu din nou aici", declara recent Sanjeev Gupta, într-un interviu acordat ziarului "Viaţa liberă". Strict legat de Romportmet, patronul Liberty House a precizat că dezvoltarea activităţii acestuia "este 100 la sută filozofia noastră", una care vizează dezvoltarea la nivel de grup a unui portofoliu mai larg de afaceri şi care, în ultimă instanţă, duc la o rentabilizare superioară a lanţurilor de producţie. "La nivelul Liberty House şi al GFG Alliance, avem un model de business care integrează mai multe componente. Avem o componentă axată pe producţia de oţel, aluminiu, partea de aplicaţii auto, avem partea de trading, partea de minerit, includem porturi şi activităţi de shipping, avem şi partea de electricitate, servicii financiare şi mai avem şi o parte de construcţii şi imobiliare. În toate aceste componente avem echipe puternice şi suntem dornici de a aduce şi alte afaceri în România, o ţară cu o economie în creştere şi cu mult potenţial", a explicat Sanjeev Gupta. Pe lângă tema combinatului siderurgic, participarea Liberty House şi la alte proiecte importante pentru Galaţi a fost, de altfel, abordată inclusiv în întâlnirile la vârf dintre conducerea grupului britanic şi reprezentanţi ai Guvernului. Iar modernizarea infrastructurii de transport şi facilităţilor portuare se numără printre potenţialele obiective în derularea unor investiţii. Acest detaliu este important, dacă ţinem cont de ce înseamnă Romportmet pentru activitatea de comerţ şi transporturi pe Dunăre. Mai exact, potrivit datelor Administraţiei Porturilor Dunării Maritime (APMD) Galaţi, din totalul de 7,95 milioane de tone marfă tranzitate prin porturile din Galaţi, Brăila şi Tulcea în 2017, mai bine de 3,6 milioane de tone marfă au trecut prin Romportmet, fiind vorba de cea mai mare cantitate de mărfuri din toate porturile dunărene. În termeni financiari, portul mineralier a înregistrat în 2017 o cifră de afaceri de 30,3 milioane de lei, anul fiind încheiat cu un profit net de 1,06 milioane de lei. Pe de altă parte, Romportmet are o capacitate de operare de 20 milioane de tone, prin urmare există un potenţial semnificativ de dezvoltare. Unele dintre planurile de creştere constau în modernizarea unor dane, precum şi diversificarea portofoliului de mărfuri tranzitate prin port. Rămâne de văzut dacă noul proprietar îşi va însuşi aceste planuri sau va integra elemente noi în această strategie de dezvoltare. După cum explica Sanjeev Gupta, după finalizarea tranzacţiei cu ArcelorMittal, va urma o perioadă de 100 de zile în care se va face o trecere în revistă a activităţii combinatului (şi a unităţilor adiacente - n.r.), după care va fi prezentat un plan de detaliu privind viitoarele activităţi şi strategii investiţionale de la Galaţi. viata-libera.ro
dcp100168 Posted July 22, 2019 Author Posted July 22, 2019 Romportmet se pregăteşte de integrarea în Liberty Portul mineralier Romportmet, cumpărat „la pachet” cu combinatul siderurgic de la Galaţi, în cadrul tranzacţiei perfectate între ArcelorMittal şi Liberty House, a intrat şi el într-un proces de evaluare a activităţii şi a situaţiei economice, în vederea identificării unor noi direcţii de modernizare sau oportunităţi de dezvoltare. Activitatea Romportmet va rămâne în continuare centrată pe deservirea combinatului siderurgic, însă nu este exclusă o diversificare a activităţii, a declarat pentru „Viaţa liberă” directorul combinatului siderurgic, Bogdan Grecu. Evoluţia Romportmet este esenţială nu numai pentru combinatul siderurgic, ci pentru întreaga activitate portuară de la Galaţi. Portul mineralier este, de altfel, portul cu ponderea cea mai mare a traficului de mărfuri dintre toate porturile dunărene gestionate de Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi. Mai exact, traficul total de mărfuri prin porturile din Galaţi, Brăila şi Tulcea a fost, anul trecut, de 8,43 milioane de tone marfă, din care nu mai puţin de 3,56 milioane de tone marfă au tranzitat prin Portul Mineralier - Romportmet! După cum v-am relatat în paginile ziarului nostru, după perfectarea afacerii dintre ArcelorMittal şi Liberty House, combinatul siderurgic, dar şi unităţile adiacente, au intrat de la începutul lunii iulie într-un proces de evaluare estimat a dura în jur de 100 de zile, la capătul căruia urmează să fie anunţată viitoarea strategie de dezvoltare. Însă, în ceea ce priveşte Romportmet, sunt deja în curs de realizare o serie de investiţii importante. „Chiar acum suntem în curs cu o investiţie, o macara de mare capacitate, mult mai performantă, o investiţie de 3 milioane de euro, care se va finaliza în cursul verii. De asemenea, avem anul acesta în plan fonduri suplimentare pentru reparaţia şi stabilizarea fluxurilor de descărcare din port către combinat. Sunt prevăzute şi reparaţii majore la culbutoare (elemente ale sistemului de distribuţie - n.r.) pentru aprovizionare cu materii prime pe calea ferată”, a explicat directorul general al combinatului siderurgic Liberty Galaţi, Bogdan Grecu. În ceea ce priveşte o eventuală diversificare a gamei de mărfuri care tranzitează Romportmet, nu este exclus ca în viitor să apară şi astfel de oportunităţi. „Ştiu că grupul Liberty, în fiecare ţară în care a activat, a preluat întreprinderi din mai multe domenii. Deci nu excludem o astfel de posibilitate, o să vedem ce se va întâmpla în perioada următoare. În schimb, e bine de ştiut că, în ceea ce priveşte produsele tranzitate, noi nu livrăm numai produse din oţel, ci şi zgură granulată sau agregate concasate, care sunt produse secundare, dar care sunt produse de înaltă calitate pe care le livrăm clienţilor din jur”, a precizat Bogdan Grecu. Romportmet are o capacitate de operare de 20 milioane de tone, prin urmare există un potenţial semnificativ de dezvoltare, condiţia fiind, totuşi, de modernizare a unor dane şi atragerea unor noi fluxuri de mărfuri. În ultimii ani, cifra de afaceri anuală a Romportmet a oscilat în jurul valorii de 30 milioane de lei. În 20018, conform datelor Ministerului Finanţelor, portul mineralier a obţinut un profit net de 436.701 lei şi a avut un număr mediu de 145 de salariaţi. Profitul de anul trecut a fost sub valoarea celui din 2017 (1,06 milioane de lei), dar a fost comparabil cu cel obţinut în 2016 (423.777 lei), respectiv, 2015 (417.957 lei). viata-libera.ro
dcp100168 Posted January 4, 2024 Author Posted January 4, 2024 Portul mineralier Romportmet îşi modernizează utilajele de mărfuri cu provenienţă sau destinaţie Ucraina Romportmet SA Galaţi, în calitate de beneficiar, şi Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, au semnat pe 28 decembrie 2023 contractul de finanţare pentru proiectul "Modernizarea utilajelor de descărcare/încărcare în cadrul Romportmet - Galaţi". Cu o valoare de peste 10 milioane de lei şi cu un termen de implementare de 12 luni, proiectul este cofinanţat din Fondul de Coeziune prin Programul Transport 2021-2027, în cadrul apelului "Realizarea de investiţii în suprastructura portuară în vederea reducerii blocadei din zona Mării Negre ca urmare a conflictului armat din Ucraina". "Prin acest proiect, compania va achiziţiona o macara mobilă pe pneuri şi două unităţi de autoîncărcătoare frontale cu cupă pentru încărcarea, descărcarea şi manipularea mărfurilor vrac, în special minereuri feroase, metale şi produse din metale cu provenienţă sau destinaţie Ucraina, conducând la operarea suplimentară a produselor mineraliere feroase, metal şi produse din metal, precum şi a altor tipuri de mărfuri vrac, cu excepţia mărfurilor care vizează combustibili fosili", se arată într-un comunicat al companiei. Scopul proiectului este creşterea capacităţii de operare a produselor în Portul mineralier Galaţi prin achiziţionarea unor echipamente noi de încărcare, descărcare şi manipulare a mărfurilor la cele mai înalte standarde de mediu. Romportmet Galaţi asigură operarea navelor maritime şi fluviale, depozitarea, transferul, primirea şi expedierea mărfurilor spre şi dinspre LIBERTY Galaţi. monitoruldegalati.ro
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now