Jump to content

40% dintre angajaţii români stau pe messenger la serviciu


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Sondaj: Aproape 40% dintre angajatii romani stau pe messenger in timpul serviciului

39,5% dintre angajatii cu acces la internet din Romania stau pe programe de tip messenger in timpul orelor de lucru, arata un sondaj efectuat de BestJobs, in randul a 1.627 de persoane, in perioada 29 august-1 septembrie 2008 si citat de agentia NewsIn. "Majoritatea firmelor din Romania pierd anual aproape 25% din productivitatea unui angajat din cauza faptului ca acesta isi petrece timpul stand de vorba cu prietenii. In medie, salariatii stau la serviciu pe net cel putin 2-3 ore", a declarat pentru NewsIn Constantin Ferseta, manager marketing Neogen.

Specialistul in recrutare sustine ca angajatorii ar putea stopa aceasta practica prin interzicerea folosirii in timpul serviciului a programelor de tip Yahoo Messenger, Skype sau Google Talk. Constantin Ferseta considera ca cei care au cel mai mult de castigat de pe urma folosirii messengerului sunt programatorii de software, care economisesc timp si bani atunci cand lucreaza de acasa pentru companii din tara si din strainatate. Reprezentantul companiei Psihoselect, Alina Sterpu, a explicat ca de cele mai multe ori angajatii care stau pe "mess" sunt cei care au insuficiente sarcini la locul de munca. Potrivit specialistului in resurse umane, acest gen de conversatii nu afecteaza productivitatea muncii, ci faptul ca managerii unitatii aloca mai multe ore decat este necesar realizarii unei sarcini de serviciu. "In functie de cat au de lucru, unii angajati pot sa acorde intre 5% si 50% din timpul lor pentru astfel de activitati. De regula, angajatii ale caror venituri nu sunt legate de performanta folosesc mult mai mult mess-ul si internetul in scop personal, decat cei care au un determinant imediat pentru munca lor", a argumentat Alina Sterpu. In schimb, Eliza Nechifor, coordonator de marketing si comunicare la Manpower, sustine ca utilizarea messengerului poate aduce beneficii firmei sau institutiei, pentru ca transmiterea datelor de uz intern intre angajati se face astfel intr-un timp foarte scurt. "In Statele Unite ale Americii, acest tip de comunicare este folosit pe scara larga de catre angajatii majoritatii companiilor", considera reprezentantul Manpower. Eliza Nechifor mai spune ca aceasta practica nu este agreata de comaniile multinationale din Romania, care interzic angajatilor folosirea messengerului pentru a stopa in acest fel scurgerea de informatii.

Potrivit unui studiu efectuat de compania IT Secure Pro, distribuitor in Romania al unor solutii de monitorizare a traficului in retele, navigatul pe site-uri care nu au legatura cu activitatea desfasurata de angajati cauzeaza pierderi de productivitate de 40% in fiecare an. Un angajat roman aduce anual angajatorului un profit mediu de 400 de euro, de peste zece ori mai putin decat media europeana si de doua ori mai putin decat media inregistrata la nivelul Europei Centrale si de Est, unde indicatorul este de 850 de euro pe an, arata o analiza a PricewaterhouseCoopers. Studiul Saratoga - Human Capital Benchmarking realizat de firma de consultanta a indicat pentru anul 2007 un nivel mediu al profitabilitatii pe cap de angajat occidental de 4.254 de euro.

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-42 ... ciului.htm

Link to comment
Share on other sites

O contrazic pe d-na Alina Sterpu! Messengerul folosit de angajati intre angajati in scop profesional poate aduce profit de ambele parti: de timp pentru angajati si financiar pentru firma. Nu cred ca sunt prea multi angajatii care folosesc messengerul in scop personal si daca o fac, o fac pentru mesaje scurte, in locul telefonului.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

1. Kos ai dreptate. 2. Mesengeru poate fi folosit pt a conversa angajatii de la o filiala c angajatii de la filiala firmei aflata in orasul vecin. 3. Sondajul a fost pe termen scurt. 3 zile. Un Sondaj ca lumea tb sa dureze minim o luna, maxim 3 ani. Cel putin eu asa am invatat la facultate. Am avut o materie care ne invata sa facem sondaje. Era predata de doamna decan si la seminar aveam un profesoar foarte bun. Am luat doar note de 8 la acea materie. Mie acest sondaj facut in fuga imi miroase a manipulare.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

si probabil ca utilizarea messengerului reduce costurile comunicatiilor intre filiale si elimina timpii "morti"; de aici si ideea ca angajatii stau degeaba. nu cred ca stau aiurea ci cred pur si simplu ca sunt mult mai eficienti.

Link to comment
Share on other sites

Haideti sa fim realisti. Eu sunt de exemplu un angajat care nu are acces si mai ales timp sa stea pe mess. dar in zilele libere, toti prietenii,amicii si cunostintele mele sunt on line si oricand gata de timp pierdut intr-o conversatie.

Morala?

Link to comment
Share on other sites

Haideti sa fim realisti. Eu sunt de exemplu un angajat care nu are acces si mai ales timp sa stea pe mess. dar in zilele libere, toti prietenii,amicii si cunostintele mele sunt on line si oricand gata de timp pierdut intr-o conversatie.

Morala?

Morala 1: Esti o persoana agreabila, cu care le face placere sa se "intalneasca".

Morala 2: Asta e, i-ai prins "on-line", trebuie sa tasteze si ei un raspuns de complezenta.

Link to comment
Share on other sites

cunosc persoane care au si webcam la serviciu si stau pe messenger, dar nu putem generaliza....totusi procentul de 40% este real,, si cred ca ar fi si mai mare daca anumite firme (institutii, companii), nu si-ar restrictiona serverele (reteaua) sa nu poata folosi unele programe sau aplicatii, implicit mesengerul.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.