dcp100168 Posted September 15, 2008 Posted September 15, 2008 Educaţia în România - sub nivelul mondial al mediocrităţiiUltimele evaluari internationale arata ca elevii romani se situeaza la coada clasamentului in ce priveste nivelul de cunostinte. Potrivit studiului PIRLS, care masoara nivelul de intelegere al unui text la finele claselor primare, capacitatea de citire si interpretare, Romania se plaseaza pe locul 36 din 45, fata de locul 22 cit ocupa la penultima evaluare din 2001. Rezultatele arata ca Romania se afla in cadere libera, fiind prima oara cind se inregistreaza scoruri atit de slabe si la nivelul ciclului primar.Romania, locul 36 din 45Finalizat recent, studiul PIRLS pe 2007- Progress in International Reading Literacy Study - care masoara nivelul de intelegere al unui text scris, arata ca elevii romani au un scor mediu national de 489 de puncte din 1000 posibile. Rezultatul plaseaza Romania pe locul 36 din 45 de state participante, fiind surclasata de departe de Federatia Rusa (565), Hong-Kong(564), Singapore (558) sau Ungaria (551), dar si de toate tarile din Europa Occidentala. De fapt, Romania se afla aproape umar la umar cu Trinidadul, Iranul, Indonezia, Quatarul sau Africa de Sud. In 2001, cind s-a facut precedenta evaluare, Romania se afla pe locul 22 din 35 de tari participante.Doar 4% dintre elevi ating stadiul AvansatConcret, elevii din clasele primare sint testati daca pot interpreta, furniza si integra informatii provenite din lectura unui text sau din fragmente diferite ale textului, daca pot intelege caracteristicele literare sau de organizare ale textului. Elevii trebuie sa raspunda la 15 intrebari in 90 de minute. Regresul elevilor romani este total. Astfel, doar 4% au reusit sa atinga nivelul Avansat - peste 624 de puncte - fata de 2001, cind acest nivel era atins de 9% dintre elevi. Cea mai grava situatie se inregistreaza la capitolul citit. Romania se afla practic pe penultimul loc, inaintea Marocului, inregistrind doar 489 de puncte, ceea ce reprezinta o scadere de 22 de punte. Elevii romani nu sint capabili sa discearna informatiile dintr-un text, sa le coroboreze sau sa le scoata din context, ca sa nu mai discutam de notiunile elelementare de cultura generala. Textul si intrebarile referitoare la Antarctica, de exemplu, de o dificultate medie, au plasat scolarii romani pe ultimele pozitii din lume, asa cum puteti vedea din materialele atasate. Elevii nu au fost capabili sa spuna nici macar unde se situeaza Antarctica pe glob, desi informatia figura in text.Cauze* lipsa de lectura generalizata* mediul de provenienta- performatele cresc cu 75% daca unul dintre parinti are studii superioare si peste 100 de carti in biblioteca* calitatea pregatirii profesorilor* deficientele programei scolarehttp://www.hotnews.ro/stiri-esential-43 ... itatii.htm
kos Posted September 15, 2008 Posted September 15, 2008 Mdaaa,depinde pe ce eşantion de elevi s-a făcut studiul!
Relu Posted September 15, 2008 Posted September 15, 2008 Cea mai grava situatie se inregistreaza la capitolul citit. Cei ce au apucat bine vremurile de dinainte de '89, ştiu că preţul unei cărţi era accesibil... Mi-aduc aminte că nu trecea o lună să nu-mi cumpăr o carte... Librării erau, multe din cărţile de cultură şcolară se reeditau în fiecare an, ...prin ziare şi reviste nu vedeai tot felul de aberaţii şi nimicuri pe post de ştiri de senzaţie, banu' să iasă...
asctgl Posted October 13, 2008 Posted October 13, 2008 de plans...copii in ziua de azi prefera manele sau nu mai stiu ce muzica, alcool, sex si destui sigur au incercat si o doza...cu mana noastra ne-o facem...totul porneste de la educatie in familie...spre exemplu pe mine parintii m-au pus sa citesc cand eram mai mic...desi eu nu vroiam, iar dupa ce am citit prima carte pur si simplu a venit de la sine dorinta de a citi si eu ceva...a cerceta un anume subiect...a asimila niste cunostiinte in plus...putina cultura generala nu strica nimanui...
tigeratlantic9945 Posted October 15, 2008 Posted October 15, 2008 Romanii invata multa materie fata de altii si tot noi suntem codasii..
lumy Posted October 16, 2008 Posted October 16, 2008 pai tocmai pentru ca se predau mult prea multe materii si nu poti sa le inveti pe toate la fel de bine...oricum sistemul de invatamant la noi e destul de prost...si da tinerii prefera cu totul altceva decat sa citeasca o carte,e adevarat ca poate nu isi permite toata lumea sa cumpere carti,dar biblioteca de la noi are destule carti...stiu ca si parintii mei cand erau mai tineri din banii care ii primeau sau ii castigau se duceau sa-si cumpere carti,eu nu am prea cumparat carti,dar am citit cartile care le am acasa si ma duc si la biblioteca...Cand am implinit 14 ani am primit cadou volumele din Ciresarii.A fost unul din cele mai frumoase cadouri pe care le-am primit pana acum.
Anonim Posted October 31, 2008 Posted October 31, 2008 Copii chiar nu stiu sa citeasca.Abia in clasa a 5-a reusesc sa citeasca un text de 2 pg integral,fara sa se inece de 5 ori,sa tuseasca de 6 si sa isi sufle nasul de 8.Abia in clasele 7-8 reusesc sa interpreteze un text,si ce e amuzant?Ca noi ii bombardam cu definitii si informatii pe care sunt obligati sa le invete mecanic.Din cauza noastra,a parintilor sunt copiii asa,si din cauza noastra,a profesorilor.Si cand imi amintesc ca la 7 ani citeam la televizor ....Frumoase vremuri.
Recommended Posts