dcp100168 Posted September 17, 2008 Posted September 17, 2008 Avem, dar ştim că avem?Relicva cu motor* Minune tehnologică la Galaţi * La Casa Cuza există un automobil de 110 ani * "Trăsurica" este evaluată la 800.000 de euro!Puţini gălăţeni ştiu, dar la Muzeul de Istorie din Galaţi există un automobil de colecţie extrem de scump. "Scula" (de fapt o trăsurică din lemn cu motor într‑un cilindru) este de producţie fraţuzească ‑ marca "De Dion‑Bouton" - e construită în urmă cu 113 ani (după alte surse 110 ani) şi, se zice, a revoluţionat piaţa auto la vremea lui.Însă valoarea i‑a crescut cu anii. Recent, marca a fost inclusă în top 10 al celor mai scumpe maşini vândute în 2007. Automobilul, care e în stare perfectă de conservare, este evaluat la aproximativ 800.000 de euro şi este expus în casa memorială "Alexandru Ioan Cuza".De‑a lungul timpului au fost şi tentative de "privatizare" a automobilului. Ultima ofertă pe care muzeul a primit‑o s‑a ridicat la 500.000 de lire sterline (circa 800.000 euro) şi a venit în urmă cu cinci ani din partea unui japonez. Banii sunt suficienţi pentru a cumpăra 100 de autoturisme noi de mic litraj sau 50 de maşini noi de clasă medie. Dar astea sunt doar calcule teoretice, pentru că legea nu permite muzeelor să‑şi vândă exponatele.În privinţa provenienţei maşinii există mai multe variante, însă niciuna nu este certificată istoric. Se povesteşte că "tomobilu"... ar fi aparţinut farmacistului şi omului politic Constantin Ţinc (fost primar al Galaţiului în mai multe rânduri între 1898 şi 1917), dar există şi varianta că ar fi fost în proprietatea tatălui celebrului Ghiţă Vasiliu, şi el fost primar al Galaţiului. Al cui o fi fost, al cui n‑o fi fost, merită să mergeţi să‑l vedeţi. Intrarea la Casa Cuza costă doar doi lei, iar automobilul pomenit este doar a mia parte din ce expune muzeul.http://www.viata-libera.ro/index.php?pa ... l&id=26908
dcp100168 Posted September 22, 2008 Author Posted September 22, 2008 De Dion-Bouton, 1898* La un muzeu galatean se afla una dintre cele mai scumpe masini din tara, un De Dion-Bouton din 1898.Muzeul de Istorie din Galati detine, in colectiile sale, un automobil "De Dion-Bouton", construit in urma cu 110 ani, care a revolutionat piata auto la acea vreme, marca franceza fiind inclusa in top 10 al celor mai scumpe masini vindute in 2007, transmite corespondentul NewsIn. Automobilul "De Dion-Bouton", din colectiile Muzeului de Istorie din Galati, a fost construit in 1898 si este echipat cu motor cu ardere interna. El a intrat in proprietatea muzeului in 1956, la mai bine de jumatate de secol de la momentul fabricarii. In ciuda vechimii sale, autovehiculul este in stare de functionare, fiind intretinut de restauratorii si conservatorii muzeului. Muzeul nu a comunicat suma la care este evaluata masina si nici prima de asigurare. Totusi, specialistii din domeniul auto spun ca valoarea ei este extrem de ridicata, marca "De Dion-Bouton „fiind una exclusivista chiar si pentru colectionarii inraiti de automobile. Motivul: modelele De Dion-Bouton sint rare si, la vremea lor, au revolutionat piata auto de pe continent. Chiar anul trecut, un automobil din 1884 al producatorului francez s-a situat pe locul zece in topul "Business Week" al celor mai scumpe masini vindute in 2007, devansind nume grele din industrie, precum Lamborghini sau Bugatti, care nici macar nu au intrat in clasament. Modelul respectiv, un triciclu, a fost vindut la pretul de 3.520.000 de dolari, tranzactia fiind operata in California, SUA.Automobilul de la muzeul galatean, expus la „Casa Cuza", este derivat din triciclul care a aparut in 1894 si care a cunoscut un mare succes comercial, fiind produs si vindut in 21.800 de exemplare. Caroseria modelului din colectie este neacoperita, realizata din lemn de frasin, si este de tip "vis-a-vis", pasagerii stind fata in fata, doi cite doi. "Conceptia de realizare este in spiritul epocii, cind autovehiculele erau doar niste trasuri cu motor, acest lucru fiind dovedit de copertina pliabila situata, la unele modele, in spatele banchetei conducatorului, si care putea acoperi pe pasagerii locurilor din spate", sustine muzeograful Gabriela Apostu. Rotile cu butuc, janta si spite echipate cu pneuri de 20" sint protejate de aripi arcuite, realizate din lemn de frasin modelat prin fierbere si presare. sasiul este din teava de otel, intarit pe puntea din spate cu traversa si teava de legatura. Aceste elemente sunt comune pentru majoritatea automobilelor epocii. Partea mecanica este, insa, de o mare originalitate si rafinament tehnic. Motorul, situat vertical, are blocul cilindrului realizat din fonta, inchis printr-un carter din aluminiu. Arborele cotit, biela si volanta sunt realizate din otel. Pistonul din fonta are trei segmenti, toti pentru compresie, ungerea realizindu-se prin barbotare la piston-cilindru si prin stropire la cele doua lagare din bronz ale palierului. Admisia amestecului carburant aer-benzina se realizeaza printr-o supapa comandata la deschidere de depresiunea realizata in camera de ardere si la inchidere de un resort. Supapa de evacuare este actionata de arborele cu came. Transmisia miscarii de la motor se face prin intermediul ambreiajului spre axul cardanic si apoi la cutia de viteze, ce face corp comun cu diferentialul. Sistemul are trei viteze pentru mersul inainte si una pentru mersul inapoi. Frinarea se face pe transmisia cardanica. Pornirea masinii se realizeaza cu ajutorul unei manivele, iar sistemul de iluminare este alcatuit din doua faruri cu flacara, alimentate cu acetilena de la un generator. Modelul De Dion-Bouton din colectiile muzeului galatean a fost fabricat in foarte multe exemplare, majoritatea vindute in Franta. Dupa realizarea sa, in 1898, in atelierele firmei s-a nascut un alt motor, de doi cilindri verticali, avind caracteristici notabile in epoca: putere de zece cai, obtinuta la 800 de rotatii pe min, pentru o capacitate cilindrica de 1.396 centimetri cubi. Cu acest motor au fost echipate atit masinile firmei, cit si alte marci, precum modelul Decauville al companiei Decauville-Corbeil, Argyl, De Dietrich, Peugeot si Renault.Marca De Dion-Bouton a inclus, initial, un al treilea nume, Trepardoux. Marchizul Albert De Dion, ajutat de mecanicii parizieni Georges Bouton si Trepardoux, construieste in 1883 un automobil cu aburi pe patru roti, care introduce in premiera notiunea rotilor directoare pe spate, anticipind masinile cu tractiune integrala din zilele noastre. In anul urmator, cei trei produc un alt tip de autovehicul, un triciclu, miscarea fiind transmisa tot prin curea. in 1885 este fabricat un alt automobil, dotat cu un motor cu aburi de 5 CP, care atinge viteza de 30 km/h, o performanta pentru acea vreme. Urmeaza autovehiculul de tip "dog-cart" (sareta, n.r.) in 1886. Solutiile tehnice originale propuse de firma franceza sunt recunoscute in 1887, cind Georges Bouton cistiga prima cursa auto din Franta, organizata de revista "Velocipede". Masina sa, un triciclu de conceptie proprie, atinge in timpul cursei viteza de 60 km/h, care i-a uimit pe contemporani. Asociatii se despart in 1893, anul in care apar motoarele cu ardere interna si aprindere prin scinteie, categorie din care face parte si exponatul de la Galati. "Trepardoux ramine fidel motorului cu abur, iar Albert De Dion si Georges Bouton imbratiseaza progresul tehnic, dedicindu-se constructiei de autovehicule echipate cu motoare cu ardere interna", a declarat, marti, muzeograful Gabriela Apostu.Motoarele produse de cuplul De Dion-Bouton au permis obtinerea unor turatii de 500 de rotatii pe minut, performantele constructorilor francezi fiind recunoscute de rivalii de la "Daimler-Benz". De altfel, De Dion-Bouton au fost primii constructori de masini care au luat in calcul numarul de rotatii pe minut ca factor de crestere a puterii motoarelor, spun muzeografii. In 1903, cei doi francezi au produs un motor de doi cilindri verticali raciti cu apa ce a atins o turatie de 2.000 de rotatii pe minut, in timp ce Benz a inregistrat doar jumatate din aceasta valoare cu noutatile vremii.http://www.ziaruldeiasi.ro/cms/site/z_i ... 63122.html
dcp100168 Posted October 31, 2008 Author Posted October 31, 2008 Autoturism de 800.000 euro in muzeul din Galati» In colectia de la Muzeul de Istorie Galati se afla un automobil triciclu "Dion Bouton", model 1898 » Caroseria modelului din colectie este neacoperita, este din lemn de frasin, pasagerii stand fata in fata, doi cate doi.In colectia de la "Casa Cuza", in care a locuit primul domnitor al Principatelor Unite pe vremea cand era parcalab de Galati, se afla un automobil de epoca ravnit de compania Toyota, care a oferit pentru el 800.000 de euro. Este un "Dion Bouton", model 1898. Contele Albert de Dion si colaboratorii sai, mecanicii Georges Bouton si Trepardoux, au construit primul automobil cu aburi in 1883, iar in anii ce au urmat si-au perfectionat inventia. Automobilele "Dion Bouton" anticipeaza autovehiculele cu tractiune integrala din zilele noastre, rotile din spate fiind actionate de motorul cu aburi si transmitand miscarea, printr-o curea, rotilor din fata. Modelul construit in 1884 atingea o viteza de 30 km/h, iar in 1887, mecanicul Georges Bouton a castigat cu un astfel de autoturism primul raliu auto organizat oficial in Franta de revista "Velocipede", viteza cu care a reusit aceasta performanta fiind de 60 km/ora.Automobilul expus la "Casa Cuza" este derivat din modelul de triciclu lansat la 1894 si care a cunoscut un mare succes de piata, fiind produs si vandut in 21.800 de exemplare. Rotile cu butuc, janta si spitele echipate cu pneuri de 20 de toli, sunt protejate de aripi arcuite, realizate din lemn de frasin modelat prin fierbere si presare, sasiul este din teava de otel, intarit pe puntea din spate cu traversa si teava de legatura. La modelul expus la Galati, partea mecanica se remarca prin marea originalitate si rafinamentul tehnic, motorul, situat vertical, avand blocul cilindrului realizat din fonta, inchis printr-un carter din aluminiu. Automobilul are trei viteze pentru mersul inainte si una pentru mersul inapoi, iar franarea se face pe transmisia cardanica.Pornirea masinii se face cu ajutorul unei manivele, iar sistemul de lumini este compus din doua faruri cu flacara, alimentate cu acetilena de la un generator. Specialistii apreciaza ca modelul expus la Galati a fost construit in perioada 1895-1898. Automobilul a apartinut unui consul occidental care a activat in cadrul Comisiei Europene a Dunarii, al carui sediu era la Galati. Automobilul a fost restaurat in anii ’80 la combinatul siderurgic. Valoarea sa este apreciata la peste 800.000 de euro, echivalentul a doua Maybach-uri. Pretul de catalog al limuzinei este putin peste 500.000 de euro, dar japonezii de la Toyota au oferit aproape dublu pentru a o achizitiona, intentionand sa o expuna sub un clopot de sticla in fata sediului companiei.http://www.romanialibera.ro/a138039/aut ... alati.html
sandus Posted June 19, 2009 Posted June 19, 2009 Am si eu cateva cuvinte de spus/ scris apropos de acest subiect.In primul rand, toate informatiile tehnice aparute sunt, in mod grosolan, copiate din articoul pe care l-am publicat in revista Danubius a Muzeului de Istorie, pe vremea cand lucram acolo ca si restaurator.Masina nu are clar anul de fabricatie, asa ca 1898 e doar o speculatie...mai mult, nu e chiar in stare perfecta de conservare, cu atat mai putin este in stare de functionare.Cat despre partea financiara a articolui, am dubii uriase...cine a evaluat masina la 800.000 de euro?Care au fost criteriile si mai ales cum s-a ajuns aici?Postez un link despre o masina aproape identica, in stare perfecta de functionare, de vanzare la o fractiune din pretul astronomico-aberant inaintat de gazetele romanesti...intre 32.000 si 50.000 de lire sterline...http://www.classicdriver.com/uk/find/41 ... ID=1785963
riaji Posted June 20, 2009 Posted June 20, 2009 Trebuie sa iti reamintesc, sandus, ca presa din Romania e in plina epoca de faurit articole dupa ureche. Oricine are un ziar poate denigra pe cineva (care de obicei nu are o alta publicatie in spate), din auzite, fara anchete sau din surse "anonime", care de obicei sunt "din interior". Si mai trist este faptul ca trierea informatiei ramane sa fie facuta de catre cititorii nostri compatrioti, care, intre noi fie vorba, nu au o prea dezvoltata abilitate de discernamant intr-ale slefuirii informatiei. Intorcandu-ma la articol, nu au voie si nici nu o sa mai faca vreo branza cu exponatul respectiv.
dcp100168 Posted July 14, 2011 Author Posted July 14, 2011 Informaţia circulă încă Bijuteriile pe patru roţi ale Galaţiului * Un Dion Bouton din 1898 şi un Ford T din 1914 sunt cele mai valoroase modele Cea mai valoroasă dintre maşinile de epocă existente în colecţiile gălăţene e un "Dion Bouton" model 1898. Automobilul a aparţinut unui consul occidental care a activat în cadrul Comisiei Europene a Dunării, al cărui sediu era la Galaţi. Automobilul a fost restaurat în anii '80 la combinatul siderurgic. Valoarea sa e apreciată la peste 800.000 de euro, echivalentul a două Maybach-uri. Preţul de catalog al limuzinei este puţin peste 500.000 de euro, dar japonezii de la Toyota au oferit aproape dublu pentru a o achiziţiona, intenţionând să o expună sub un clopot de sticlă în faţa sediului companiei. Contele Albert de Dion şi colaboratorii săi, mecanicii Georges Bouton şi Trepardoux, au construit primul automobil cu aburi în 1883. Automobilele „Dion Bouton" anticipează autovehiculele cu tracţiune integrală din zilele noastre, roţile din spate fiind acţionate de motorul cu aburi şi transmiţând mişcarea, printr-o curea, roţilor din faţă. Modelul construit în 1884 atingea o viteză de 30 km/h, iar, în 1887, mecanicul Georges Bouton a câştigat cu un astfel de autoturism primul raliu auto organizat oficial în Franţa de revista "Velocipede", viteza cu care a reuşit această performanţă fiind de 60 km/oră. Automobilul expus la "Casa Cuza" este derivat din modelul de triciclu lansat la 1894 şi care a cunoscut un mare succes de piaţă, fiind produs şi vândut în 21.800 de exemplare. Caroseria modelului din colecţie este neacoperită şi este din lemn de frasin. Roţile cu butuc, janta şi spiţele echipate cu pneuri de 20 de ţoli sunt protejate de aripi arcuite, realizate din lemn de frasin modelat prin fierbere şi presare, iar şasiul este din ţeavă de oţel. Automobilul are trei viteze pentru mersul înainte şi una pentru mersul înapoi, iar frânarea se face pe transmisia cardanică. Pornirea maşinii se face cu ajutorul unei manivele, iar sistemul de lumini e compus din două faruri cu flacără, alimentate cu acetilenă de la un generator. În perfectă stare de funcţionare Dacă automobilul Dion Buton nu e funcţional, alte maşini de epocă funcţionează perfect. Un colecţionar din Galaţi deţine un Ford T construit în 1914, care este în perfectă stare de funcţionare, piesele originale fiind procurate din Statele Unite. Valoarea unui Ford T este între 30.000 şi 100.000 de dolari, în funcţie de starea tehnică a maşinii. În 1908, când a fost lansat, preţul unui Ford T era de 825$ şi a scăzut până la 290$ în 1924. Ultimul model T a ieşit de pe banda uzinelor Ford pe data de 31 mai 1927. În România, mai deţin Ford T în colecţiile lor Regele Mihai şi fostul premier Călin Popescu Tăriceanu. În colecţia Muzeului "Gh. Petraşcu" din Tecuci se află un automobil marca Ego, fabricat în Germania în 1924. Are 14 cai-putere, 4 locuri, e decapotabil şi are motorul în 4 cilindri, în linie. Automobilul din Tecuci a fost folosit la realizarea filmului "Restul e tăcere" al lui Nae Caranfil. romanialibera.ro
dcp100168 Posted September 26, 2011 Author Posted September 26, 2011 Un automobil Dion Bouton a fost scos la licitatie pentru peste doua milioane dolariUn automobil Dion Bouton produs in 1884 a fost scos la licitatie, fiind de asteptat sa se obtina o suma intre doua si 2,5 milioane dolari, a anuntat casa de licitatie RM Auctions. Compania spune ca avem de-a face cu cel mai vechi automobil functional din lume, masina cu aburi ce poate atinge 60 km/h.Automobilul De Dion Bouton Et Trepardoux Dos-A-Dos a fost produs in 1884 de contele De Dion si i s-a dat numele La Marquise in cinstea mamei contelui. Masina prinde maxim 60 km/h, viteza uluitoare pentru acele vremuri, insa autonomia este foarte redusa, circa 30 km/h, tipica automobilelor cu aburi.Istoria masinii este fascinanta si simpatica: se spune ca a participat la prima cursa auto din istorie, cursa la care a fost insa singurul concurent!Creatorul vechiului automobil l-a vandut in 1906 unui ofiter francez pe nume Henri Doriol a carui familie a tinut masina pana in 1987 cand a fost cumparata de Tim Moore un pasionat de masinile foarte vechi. Acesta a restaurat batranul automobil si l-a facut din nou functional.Acest automobil are mai multe in comun cu locomotivele decat cu masinile moderne, insa e foarte posibil sa se gaseasca vreun colectionar foarte bogat care sa considere ca masina merita pretul piperat. Pe 7 octombrie vom afla daca si-a gasit cumparator.hotnews.ro
AdiTZA Posted September 26, 2011 Posted September 26, 2011 Deci....masina prinde maxim 60 km/h...........insa autonomia este foarte redusa, circa 30 km/h.......Damn It!!!! Limba asta, dulce grai...
dcp100168 Posted September 4, 2012 Author Posted September 4, 2012 Străbunica maşinilor din toată lumea, la Muzeul de Istorie GalaţiMuzeul de Istorie din Galaţi găzduieşte, în Casa Cuza, cea mai veche maşină din ţară, o piesă rară, construită în urmă cu 114 ani. Vorbim de o maşină marca De Dion Bouton, cunoscută ca cel mai vechi vehicul motorizat din lume. Străbunica bolizilor de mii de cai de putere de astăzi atingea maxim 61 de km pe oră, nu avea volan, claxon sau parbriz, funcţionând mai degrabă ca o locomotivă decât ca maşinile din ziua de astăzi.Potrivit directorului Muzeului de Istorie Galaţi, Cristian Căldăraru, din cele peste 21.000 de exemplare construite între 1887- 1910, astăzi, în lume au mai rămas câteva, iar una din ele se află la Galaţi. Maşinuţa care îşi doarme acum somnul de frumuseţe veşnică la muzeu, a ajuns la Galaţi cumpărată de familia foştilor moşieri Cincu, mai povesteşte Căldăraru:„Nicu Cincu a cumpărat-o, era fratele lui Teodor Cincu, cel care a dăruit Tecuciului diverse imobile transformate în muzee, spitale… Ulterior, maşina a fost vândută în 1926, pentru că deja era o explozie a uzinelor de maşini, iar piesa devenise depăşită. Pentru că nu mai putea fi folosită, a fost vândută unui meseriaş din Galaţi care a recondiţionat-o şi a făcut-o funcţională”. După 58 de ani de la construcţie, maşinuţa a fost achiziţionată de Muzeul de Istorie din Galaţi la un preţ mare pentru acea vreme (2.000 de lei), dar incomparabil cu cele circa două milioane şi jumătate de dolari cu care a fost achiziţionată, la licitaţie, anul trecut, în lume, o surată de-a ei.Aşadar, nu rataţi Casa Cuza a Muzeului de Istorie Galaţi, unde, pentru bilet de doar patru lei pentru adulţi şi un leu pentru copii puteţi admira (de miercuri până duminica inclusiv) străbunica maşinilor din întreaga lume.presagalati.ro
Mikka Posted September 8, 2012 Posted September 8, 2012 De la 800.000 euro s-a ajuns la 2,5 milioane de dolari si asta doar in fo trei ani.In 2015 nici nu vreau sa ma gandesc ce scoruri vor fi vehiculate.
dcp100168 Posted January 24, 2014 Author Posted January 24, 2014 Na, că a scăzut Muzeul de Istorie din Galaţi are o maşină de 600.000 de dolari * Automobilul, marca „De Dion Bouton”, este rarisim * În lume, mai sunt doar trei exemplare, în muzee private Muzeul de Istorie din Galaţi deţine, în colecţiile sale, un automobil De Dion Bouton, fabricat în 1898, echipat cu motor cu ardere internă, ce poate fi văzut la Casa Cuza Vodă. „Este una dintre cele mai rare piese muzeistice din România”, afirmă directorul Cristian Căldăraru. „Există încă trei exemplare în toată lumea, expuse în muzee private, în Anglia şi SUA”. Nicolae Cincu - primul proprietar Acest automobil are o istorie interesantă: în 1898, au fost produse 27.000 de exemplare, în Franţa. Până în 2009 nu se ştia cui a aparţinut, se presupunea că a fost al unuia dintre consulii care aveau reşedinţa la Galaţi la sfârşitul secolului XIX - începutul secolului XX, fie că a fost a unui mare industriaş sau a unui primar, se vehicula numele lui Constantin Ţincu. Cristian Căldăraru povesteşte: „În 2009, în timp ce făceam inventarul arhivei vechi a muzeului, într-un dosar de contabilitate ne-a atras atenţia un act cu un timbru care nu avea ce să caute în anul 1956, anul arhivei. Apoi am descoperit cu surprindere că acolo erau toate documentele privitoare la actul de vânzare-cumpărare de către Muzeul de Istorie a acestui automobil, în 1956. Maşina i-a aparţinut lui Nicolae Cincu, un membru al familiei Cincu din Tecuci, care a fost, la începutul secolului XX, vicepreşedinte al Consiliului Judeţului Galaţi. A cumpărat maşina în 1899 şi a folosit-o până în jurul anului 1920, când a vândut-o unui maistru de la o întreprindere din Galaţi. Acesta perfectează prin notariat actele de vânzare-cumpărare cu Nicolae Cincu şi păstrează maşina până în 1956 când, având nevoie de bani, vine la Muzeul de Istorie - pe atunci era director Nicolae Grigoriu - propune spre achiziţie automobilul şi se plătesc 2.000 de lei pentru el, o sumă uriaşă la vremea respectivă. De atunci se află în patrimoniul Muzeului de Istorie. Începând din perioada anilor 1960, a fost expusă la Casa Cuza, îmi amintesc că eram copil şi ne aduceau cu şcoala la muzeu şi acest automobil constituia atracţia tuturor. În 1997, el a fost restaurat de Sandu Sindile, de la Muzeul nostru, împreună cu doi ingineri din Combinat, astfel încât este în stare de funcţionare”, declară Cristian Căldăraru. Un model de succes De la Sandu Sindile, cel care s-a ocupat de restaurarea automobilului pe când lucra la Muzeul de Istorie gălăţean şi care, în prezent, este managerul colecţiilor la Dundas Museum & Archives, în Canada, am aflat că „De Dion Bouton a fost una dintre primele mărci de automobile înfiinţate în Franţa. Asta se întâmpla în 1883, când doi mecanici, Bouton şi Trepardoux, au început să construiască tricicluri propulsate de motoare cu aburi. Eforturile lor au fost remarcate de contele, mai târziu marchizul De Dion, un mare admirator al curselor de automobile. În 1895, firma, acum numită De Dion Bouton, a început să producă motoare cu ardere internă şi a lansat un triciclu propulsat de un motor cu un cilindru, de 137 de centimetri cubi, care dezvolta un cal putere (1 CP). În 1896, ei au lansat un nou motor, tot cu ardere internă, de 250 de centimetri cubi, care dezvoltă 1,75 CP. Acest motor va fi instalat pe noul automobil numit „Quattro”, care va participa în multe curse de viteză ale timpului. Încurajaţi de acest succes, ei vor lansa modelul "Vis-a-vis" în 1899, o bijuterie tehnică, propulsată de un motor cu un cilindru de 3,5 CP şi acţionată de o cutie de viteze cu două trepte. Modelul a avut un succes extraordinar şi a fost produs până în anul 1912”. Un japonez a vrut să o cumpere cu 600.000 de dolari "În 2002, un japonez care făcea parte dintr-o delegaţie venită în vizită la Consiliul Judeţului, a văzut automobilul. I-a plăcut atât de mult încât afirmat că ar fi bucuros să aibă în colecţia personală o asemenea piesă şi că ar da 500.000 sau 600.000 de dolari pentru ea. Or, după cum se ştie, bunurile muzeale nu pot fi înstrăinate. Vrem să o clasăm în categoria Tezaur, dacă vom avea anul acesta bani pentru evaluare. Specialişti de la Bucureşti au acceptat să vină să o cosmetizeze şi să-i facă revizia. Când acest lucru se va întâmpla, intenţionăm să o scoatem, pentru o plimbare, pe Domnească, astfel încât să poată fi văzută de gălăţeni. Apoi, va rămâne la Casa Cuza între camere de supraveghere şi sistemul de alarmă”, afirmă directorul Căldăraru.Muzeul Naţional de Istorie din Bucureşti a solicitat-o anul trecut pentru a face parte dintr-o expoziţie a celor mai vechi maşini din România: dintre toate modelele expuse, „De Dion Bouton”-ul de Galaţi era veterana. Timp de patru luni, ea a fost văzută de vizitatori români şi străini. Gălăţenii o pot admira în fiecare zi, la Muzeul Casa Cuza Vodă, între orele 9,00 şi 17,00, mai puţin lunea şi marţea, când este închis. viata-libera.ro
dcp100168 Posted June 25, 2014 Author Posted June 25, 2014 Exemplare remarcabile din istoria automobilului, în muzeele și colecțiile dunăreneUn Dion Bouton din 1898, de 800.000 de euro, un Ford T din 1914 și un automobil marca Ego, din 1924, sunt cele mai valoroase mașini de epocă aflate în muzee și colecții din Galați și Tecuci.Cea mai valoroasă dintre mașinile de epocă existente în colecțiile gălățene e un 'Dion Bouton' model 1898. Automobilul a aparținut unui consul occidental care a activat în cadrul Comisiei Europene a Dunării, al cărui sediu era la Galați. Automobilul a fost restaurat în anii '80 la combinatul siderurgic. Valoarea lui e apreciată la peste 800.000 de euro, echivalentul a două Maybach-uri. Prețul de catalog al limuzinei este puțin peste 500.000 de euro, dar japonezii de la Toyota au oferit aproape dublu pentru a o achiziționa, intenționând să o expună sub un clopot de sticlă în fața sediului companiei. Contele Albert de Dion și colaboratorii săi, mecanicii Georges Bouton și Trepardoux, au construit primul automobil cu aburi în 1883.''Automobilele 'Dion Bouton' anticipează autovehiculele cu tracțiune integrală din zilele noastre, roțile din spate fiind acționate de motorul cu aburi și transmițând mișcarea, printr-o curea, roților din față. Modelul construit în 1884 atingea o viteză de 30 km/h, iar, în 1887, mecanicul Georges Bouton a câștigat cu un astfel de autoturism primul raliu auto organizat oficial în Franța de revista 'Velocipede', viteza cu care a reușit această performanță fiind de 60 km/oră', a declarat directorul Muzeului de Istorie din Galați, Cristian Căldăraru.Automobilul expus la 'Casa Cuza' din Galați este derivat din modelul de triciclu lansat la 1894 și care a cunoscut un mare succes de piață, fiind produs și vândut în 21.800 de exemplare. Caroseria modelului din colecție este neacoperită și este din lemn de frasin. Roțile cu butuc, janta și spițele echipate cu pneuri de 20 de țoli, sunt protejate de aripi arcuite, realizate din lemn de frasin modelat prin fierbere și presare, iar șasiul este din țeavă de oțel. Automobilul are trei viteze pentru mersul înainte și una pentru mersul înapoi, iar frânarea se face pe transmisia cardanică. Pornirea mașinii se face cu ajutorul unei manivele, iar sistemul de lumini e compus din două faruri cu flacără, alimentate cu acetilena de la un generator.Mașini de epocă, în perfectă stare de funcționareDacă automobilul Dion Buton nu e funcțional, alte mașini de epocă funcționează perfect. Un colecționar din Galați deține un Ford T construit în 1914, care este în perfectă stare de funcționare, piesele originale fiind procurate din Statele Unite.Valoarea unui Ford T este între 30.000 și 100.000 de dolari, în funcție de starea tehnică a mașinii. În 1908, când a fost lansat, prețul unui Ford T era de 825 dolari și a scăzut până la 290 dolari în 1924. Ultimul model T a ieșit de pe banda uzinelor Ford pe data de 31 mai 1927. În România, mai dețin Ford T în colecțiile lor Regele Mihai și fostul premier Călin Popescu Tăriceanu.În colecția Muzeului 'Gheorghe Petrașcu' din Tecuci se află un automobil marca Ego, fabricat în Germania în 1924. Are 14 cai putere, patru locuri, e decapotabil și are motorul în patru cilindri, în linie. Automobilul din Tecuci a fost folosit la realizarea filmului 'Restul e tăcere' a lui Nae Caranfil.AGERPRES
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now