Jump to content

Europa ne evaluează transportul fluvial


Recommended Posts

Posted

O delegaţie a PE evaluează situaţia transportului fluvial din România

O delegaţie a Comisiei pentru transport şi turism a PE face, în perioada 30 septembrie - 2 octombrie, o vizită în România pentru a evalua situaţia transportului naval, a portutilor la Dunăre pe tronsonul românesc şi oportunităţile oferite de programele europene pentru dezvoltarea infrastructurii. Delegaţia este coprezidată de europarlamentarul PSD Adriana Ţicău şi de eurodeputatul Georg Jarzembowski. Membrii delegaţiei se vor deplasa la Tulcea şi Galaţi, precum şi în Delta Dunării. În cadrul întâlnirilor cu autorităţile politice şi administrative, delegaţia de europarlamentari îşi propune să evalueze situaţia transportului naval din România, situaţia porturilor la Dunăre aflate pe tronsonul românesc şi oportunităţile oferite de programele europene pentru dezvoltarea infrastructurii portuare şi a flotei, precum şi a conexiunilor dintre transportul naval şi cel rutier/feroviar (co-modalitate). Promovarea turismului în zonă şi dezvoltarea infrastructurii specifice cu protejarea mediului şi respectarea ecosistemului Deltei Dunării constituie de asemenea obiective prioritare, precizează sursa citată.

În perioada 2007-2013, România beneficiază de o alocare de circa 4,6 miliarde euro pentru Programul operaţional pentru transport, 3,8 miliarde euro pentru Programul Operaţional pentru dezvoltare regională, 4,5 miliarde euro pentru Programul operaţional pentru mediu şi 2,6 miliarde euro pentru Programul operaţional pentru competitivitate şi inovare. Suplimentar, România poate obţine finanţări de proiecte pentru transport prin intermediul programelor Marco Polo II, NAIADES şi TEN-T. Bugetul TEN-T pentru perioada 2007-2013 este de aproximativ 8,1 miliarde euro.

Posted

Căile de transport de proastă calitate, piedică în dezvoltarea potenţialului turistic în România

Căile de acces puţine şi de proastă calitate constituie o "reală piedică" în dezvoltarea potenţialului turistic din România, sunt concluziile membrilor Comisiei pentru transport si turism din cadrul Parlamentului European, după o vizită în Delta Dunării, la Tulcea şi la Galaţi. O delegaţie din care fac parte membri ai Comisiei pentru transport si turism din cadrul Parlamentului European condusă de către europarlamentarul social-democrat Adriana Ţicău, a făcut, joi, o vizită la Galaţi, după ce, zilele trecute, s-a aflat în Tulcea şi în Delta Dunării, scopul vizitei reprezentanţilor PE fiind acela de a evalua situaţia transportului naval, terestru şi aerian din România, precum şi de a identifica noi metode de promovare a turismului în zona Deltei Dunării. Potrivit membrilor PE, care au prezentat, joi, într-o conferinţă de presă, la Galaţi, concluziile vizitei, zona Deltei Dunării este una dintre cele mai atractive din Europa, însă promovarea ei în această direcţie este inutilă atâta vreme cât infrastructura de transport nu este pusă la punct. Potrivit lui Brian Simpson, reprezentant al acestei delegaţii, căile de acces la zonele turistice amintite constituie o reală piedică în dezvoltarea potenţialului Deltei Dunării. "Există locuri cu un mare potenţial turistic şi economic. Problema este aceea că soluţiile de acces sunt puţine şi de proastă calitate. Dacă de la Bucureşti la Tulcea faci nu mai puţin de patru ore folosind cele mai accesibile căi, atunci este greu de imaginat că acest potenţial turistic şi economic poate fi exploatat aşa cum trebuie. Mă refer aici la căile de acces terestre, navale şi aeriene. Nu e uşor de acceptat faptul că la Tulcea există un aeroport, dar care nu are avioane. Este ca şi cum ai intra într-un bar fără bere", a declarat reprezentantul Comisiei pentru transport si turism din cadrul Parlamentului European. El a apreciat că soluţiile pentru rezolvarea acestor probleme trebuie identificate rapid la nivel guvernamental şi la nivelul administraţiilor locale, iar ele vor fi susţinute apoi şi în plan european.

Posted

Europarlamentarul Brian Simpson despre navigabilitatea pe Dunare

Navele de croaziera au probleme de navigabilitate pe Dunare si trebuie sa tina cont si de dorinta turistilor pentru a face opriri in Romania, a declarat, joi, la Galati, europarlamentarul britanic Brian Simpson, aflat in vizita de lucru impreuna cu o delegatie a Comisiei pentru transport si turism a Parlamentului European. In opinia deputatului laburist din Parlamentul European, raspunsul la intrebarea de ce nu opresc navele de croaziera in Romania are doua dimensiuni: una tehnica si alta de natura umana. "Primul motiv pentru care aceste nave nu vin in Romania este legat de navigabilitatea pe Dunare. E simplu, vaporul merge acolo unde poate sa mearga, iar adancimea si latimea Dunarii creaza probleme pentru ca vapoarele sa poata sa treaca. Dar si turistii de pe aceste vase trebuie sa doreasca sa vina aici si multi turisti europeni nu stiu de aceasta zona. Deci, un prim raspuns este legat de infrastructura, care trebuie sa existe pentru ca vasele sa poata sa patrunda pana aici si un al doilea este acela ca pasagerii trebuie sa doreasca sa vina in zona, iar pentru a-si dori acest lucru infrastructura trebuie sa fie primitoare", a explicat Brian Simpson.

http://www.stirilocale.ro/galati/Europa ... 26161.html

Este nevoie de investitii in infrastructura, afirma europarlamentarul Brian Simpson

Dunarea si Delta Dunarii au un potential economic si turistic fantastic, dar este nevoie de investitii in cai ferate, cai navigabile, sosele si cai aeriene, a declarat, joi, la Galati, europarlamentarul britanic Brian Simpson, aflat in vizita de lucru impreuna cu o delegatie a Comisiei pentru transport si turism (TRAN) a Parlamentului European. "Ca sa ajungi aici dureaza mai mult decat din tarile europene in SUA. Este nevoie de sosele noi, de investitii in cai ferate si cai navigabile. Asta trebuie sa inteleaga Guvernul vostru. Guvernul roman are un rol major de jucat. Bineinteles ca exista si asistenta financiara din partea Uniunii Europene, dar Guvernul roman este cel care trebuie sa fie primul finantator, in parteneriat cu regiunea si autoritatile locale", a explicat Simpson.

Deputatul laburist din Parlamentul European a aratat ca vizita delegatiei de europarlamentari la Tulcea, Galati si in Delta Dunarii a dus la identificarea nevoilor pentru dezvoltarea acestei zone. "Vom promova zona Dunarii in fata colegilor nostri de la Bruxelles pentru ca aceasta sa fie o zona prioritara a UE. Eu cred ca solutia este imbunatatirea legaturii pe calea ferata intre Bucuresti, Galati si Tulcea si existenta unor rute aviatice inspre aeroportul din Tulcea, pentru ca in prezent acesta din urma este un aeroport fara avioane, ca un 'pub' fara bere. Pentru a face aceste lucruri este nevoie de bani. Noi ii vom sensibiliza pe cei de la Bruxelles, dar trebuie ca si dumneavoastra sa ii sensibilizati pe cei de la Bucuresti in legatura cu problemele de infrastructura. Este nevoie de un parteneriat pentru a imbunatati infrastructura de transport. Sincer, daca nu se rezolva problema legata de infrastructura de transport, dezvoltarea economica si sociala a zonei va avea de suferit mult timp. Eu cred ca este absolut crucial sa se rezole aceasta problema", a afirmat Brian Simpson.

http://www.stirilocale.ro/galati/Este_n ... 26165.html

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.