dcp100168 Posted October 3, 2008 Posted October 3, 2008 „Bomba nucleară” pentru Kozloduy a tranzitat din nou Dunărea românească* Jandarmii din escortă au schimbat bărcile de agrement cu un vaporaş vechiConvoiul format din împingătorul bulgar Vasil Drumev şi barja Nautilus, cu 80 t de combustibil nuclear îmbogăţit la bord, a tranzitat din nou, ieri, apele teritoriale române. Transportul a plecat din portul ucrainean Ismail, a fost controlat de autorităţile vamale române la Galaţi şi şi-a continuat drumul spre centrala nucleară de la Kozloduy. Faţă de transporturile precedente, s-au operat mici modificări. În urma articolului «Convoi nuclear bulgar, „escortat” de jandarmi români în bărci vechi de agrement», apărut în ziarul Gândul din 6 august a.c., în care era tras un semnal de alarmă în legătură cu pericolul pe care îl reprezintă convoiul nuclear bulgar, autorităţile române au reacţionat şmechereşte. Firma gălăţeană care asigura transportul jandarmilor din escortă a fost eliminată din ecuaţie şi înlocuită cu una din Brăila. Astfel, de această dată, împingătorul Vasil Drumev şi barja Nautilus au fost însoţite de o altă ambarcaţiune învechită, Tayfun, construită tot pe la începutul anilor ‘70, care aparţine firmei River Flot, din Brăila. De asemenea, persoana fizică autorizată Vasile Stancu, intermediarul român al firmei bulgare Kozloduy SRL – organizatorul transportului nuclear - a fost scoasă din afacere.200 de mile cu peripeţiiCu toate aceste modificări, Autoritatea Navală Română este într-o alertă continuă în timpul trecerii convoiului nuclear, din cauza pericolului pe care îl reprezintă acest tip de transport şi a modului deficitar în care este asigurată paza lui. La fiecare dintre cele trei-patru transporturi de acest fel, care se defăşoară pe perioada unui an, bărcile care transportă escorta de pază a jandarmilor se defectează şi rămân în urma convoiului, iar navigatorii bulgari încalcă des regulile de circulaţie pe şenalul navigabil al Dunării. În aceste condiţii, autorităţile portuare române au prevăzut şi au atenţionat serviciile speciale în legătură cu posibilele accidente navale pe traseul de peste 200 de mile, care ar duce la dezastre ecologice. De asemenea, au fost luate în calcul şi atacuri asupra convoiului, urmate de furtul combustibilului nuclear. Serviciul special din cadru MIRA, care monitorizează transportul substanţelor periculoase, nu a avut nici o reacţie faţă de avertizările lansate de Autoritatea Navală. Mai mult, propunerea Autorităţii Navale de a nu se mai permite convoiul nuclear pe Dunăre, în condiţiile în care bulgarii pot să transporte materialul nuclear pe Marea Neagră, direct în Rusia, acolo unde se face îmbogăţirea combustibilului nuclear, este total ignorată.Barja trece, Garda de Mediu doarmeGrav este şi faptul că barja care transportă combustibilul nu poartă nici un semn distinctiv că ar avea material nuclear la bord. Vineri, atunci când ”bomba nucleară” trecea prin dreptul Galaţiului, Garda de Mediu, care ar fi trebuit să măsoare radioactivitatea în zonă, nu a avut nici o reacţie. În schimb, directorul Agenţiei Judeţene pentru Protecţia Mediului Galaţi, Mihai Turcu, a încercat să ne convingă că un laborator al instituţiei va preleva probe de apă. Rezultatele analizei vin după cel puţin o zi şi oricum proba a fost recoltată la peste o oră de la trecerea convoiului, timp în care s-a scurs multă apă pe Dunăre.http://www.gandul.info/actualitatea/bom ... 27;3260460
webstar Posted October 4, 2008 Posted October 4, 2008 in topic scrie ca barjele nu poarta nici un avertisment cu legatura la incarcatura nucleara; Exista niste reglementari care obliga transportatorii sa aiba semne distinctive care sa avertizeze ceilalti particianti la trafic. Faptul ca nu era on cerc cu 3 triunghiuri(semn conventional pt radioactivitate) nu inseamna nimic. In navigatie semnele conventionale pentru materiale periculoase sunt diferie, si este foarte posibil ca "reporterii" sau sursele prezente sa nu-l fi recunoscut si sa-si dea cu presupusul.
Recommended Posts