Jump to content

Coşmarul călătoriei zilnice cu maxi-taxi


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Dimineţi de neuitat

* Coşmarul călătoriei zilnice cu maxi-taxi

Am primit prin poşta electronică, de la o gălăţeancă, o scrisoare interesantă, care, suntem siguri, reflectă sentimentele încercate de mulţi dintre noi. Iată ce spune Cătălina Marin. "Vă scriu la o oră târzie, pentru a semnala un lucru care se va întâmpla mâine. Poate mă veţi întreba dacă am calităţi de vizionar, nu, nu am deloc, doar că ştiu ce va fi mâine pentru că se petrece acelaşi lucru în fiecare dimineaţă. Se întâmplă ca locul meu de muncă să fie undeva prin Micro 19, iar domiciliul, ghinion, în zona Parcului CFR. Până aici, nimic neobişnuit: nu mă plâng de distanţă, de trezitul de dimineaţă etc. Cu toţii trecem prin asta, mă refer la toţi cei care nu au autoturism şi sunt nevoiţi să meargă cu microbuzul. Însă, nu ştiu alţii cum sunt, dar eu, în fiecare dimineaţă, ajung la serviciu îngrozită, cu inima cât un purice şi cu stomacul în gât (ştiţi senzaţia aceea când n‑ai de lucru şi te dai în montaigne russe?)

Vrei, nu vrei ‑ muzică la maximum

Scenariul e acesta: urc în microbuz, ce bine, e o oră rezonabilă, încă o zi de muncă, asta e. Sunt fresh, pregătită sufleteşte. Dar începe: în microbuz, muzică de‑ţi sparge urechile, diverse posturi de radio ce prezintă la prima oră subiecte mondene, cu conotaţii mai mult sau mai puţin sexuale (în general foarte mult, că puţin nu prea mai există). Buun, ne acomodăm şi cu asta. Cât mai trece timpul până la plecare, mai urcă cineva, nu apucă să se aşeze, că se trezeşte aruncat dintr‑o parte în alta a microbuzului. Ce să fie oare? Aaaa, maşina a pornit demult, dar cine să stea să se asigure că toţi călătorii s‑au aşezat, sunt în regulă? Că şoferul e deja ocupat cu o convorbire telefonică de genul: "Măi boule, măi animalule....", desigur, volumul vocii sale fiind cu nimic mai prejos decât al radioului sus amintit.

Trafic pe valuri

Şi cât mai e până în Micro 19! Peripeţiile sunt departe de a se fi terminat! Fiind deja în trafic, vaaaai! Încep frânele atunci când nu te aştepţi, în spatele unor maşini care circulă regulamentar, dar de, dacă viteza microbuzului e peste limită, când ajunge fix în spatele ăluia, cum să nu te trezeşti cu o frână care te dezechilibrează şi dacă stai pe scaun? Dar ce păţesc cei care urcă pe traseu, bieţii de ei... Dacă nu au inspiraţia (sau loc) să se aşeze imediat, mai, mai să plonjeze pe podeaua maşinii sau în braţele altui călător, strivindu‑l pe scaun. Şi cine ştie sub cine te trezeşti? Că nu prea parcurg de‑alde Brad Pitt sau George Clooney traseul Parc CFR‑Micro 19 cu microbuzul! Şi mergem mai departe, mai stăm pe la semafoare, unde are loc repetiţia "Măi boule, măi animalule", de data asta cu capul pe geam, ca domnul Goe, fiindcă a ajuns în dreptul unuia care s‑a strecurat pur şi simplu printre benzi şi i‑a luat‑o înainte. Cum o fi îndrăznit, nu ştia ce‑l aşteaptă? De fapt, de ce mă mir, că doar face parte din aceeaşi categorie, cine ştie ce păţesc şi călătorii din maşina lui. Şi uite că se angajează şi într‑o depăşire, dar vai, tocmai se apropie o maşină din sens opus! Şi ce dacă, nu se mai poate încă o frână? Sau un slalom printre alte autoturisme care, în loc să‑şi vadă de treabă, mai încurcă şi ele circulaţia de dimineaţă!

Ultimul hop

Şi, în sfârşit, nu mai am mult şi o să ajung, mă aflu în sensul giratoriu de la Ultimul Leu. Încă puţin! În interiorul sensului giratoriu, ce să vezi? Nu ştiam că suntem la curse! Ba uite că suntem, fiindcă urmează dealul acela spre Mc Donald's şi acolo să vezi demonstraţii de viteză. A, am uitat să specific de trecerile pe roşu la semafor, fiindcă verdele e deja la ultima secundă. Care‑i problema? Doar din intersecţie vin maşini, dar nu‑i nimic, noi să ne facem treaba!

În sfârşit, ajung în Micro 19, cobor, tremur din toate încheieturile, încerc să‑mi revin, să‑mi înving spaima, pentru că urmează o zi de muncă, şi, credeţi‑mă, nu am un job foarte simplu. Chiar nu‑mi trebuie stări emoţionale extreme înainte de a fi început bine ziua.

Asta mi se întâmplă absolut în fiecare dimineaţă. Iar dacă mai adaug că uneori şi la plecare mai trăiesc tot câte o aventură din‑asta, cred că am spus tot.

Rugămintea mea este să trageţi un semnal de alarmă, fiindcă nu avem de ce noi, călători liniştiţi, să trecem prin astfel de momente, în care siguranţa noastră este pusă la colţ de microbuz.

Mulţumesc şi scuze, acum merg la culcare, să mă odihnesc, că deja ştiţi ce urmează dimineaţă, nu?"

N.R. Tocmai fiindcă ştim, de, oameni suntem, trecem şi noi prin asta, i‑am publicat scrisoarea cititoarei noastre, în speranţa că atât Poliţia Rutieră, cât şi şoferii de maxi-taxi înşişi vor înţelege că avem cu toţii dreptul la un transport civilizat. Cu menţiunea că există şi excepţii de la regula prezentată mai sus şi că, în ultima perioadă, transportul public asigurat de Transurb e mult mai ritmic şi mai confortabil, nu putem decât să le spunem gălăţenilor că aşteptăm şi alte păreri pe această temă şi nu numai.

http://www.viata-libera.ro/index.php?pa ... l&id=27323

Link to comment
Share on other sites

Dimineţi de neuitat

Vrei, nu vrei ‑ muzică la maximum

Scenariul e acesta: urc în microbuz, ce bine, e o oră rezonabilă, încă o zi de muncă, asta e. Sunt fresh, pregătită sufleteşte. Dar începe: în microbuz, muzică de‑ţi sparge urechile, diverse posturi de radio ce prezintă la prima oră subiecte mondene, cu conotaţii mai mult sau mai puţin sexuale (în general foarte mult, că puţin nu prea mai există). Buun, ne acomodăm şi cu asta. Cât mai trece timpul până la plecare, mai urcă cineva, nu apucă să se aşeze, că se trezeşte aruncat dintr‑o parte în alta a microbuzului. Ce să fie oare? Aaaa, maşina a pornit demult, dar cine să stea să se asigure că toţi călătorii s‑au aşezat, sunt în regulă? Că şoferul e deja ocupat cu o convorbire telefonică de genul: "Măi boule, măi animalule....", desigur, volumul vocii sale fiind cu nimic mai prejos decât al radioului sus amintit.

merita mentionate si manele care se aud din cd playerul soferului sau mai rau vreun cocalar asezat in spate asculta din telefonului lui manele. asta se intampla pe maxi-taxi port, cam zilnic, depinde de ore.

Link to comment
Share on other sites

doamna care a trimis aceasta scrisoare ca are toata dreptatea din lume, ba chiar a fost cumpatata in cuvinte! iar din punctul meu de vedere poilitia nu intervine tocmai ca multi proprietari de maxi-taxi sunt consilieri sau alti ,,oameni" influenti! eu personal fac aproape acelasi traseu si de cand sau adus autobuzele noi m-am orientat catre transurb si culmea e ca ajung chiar cu 2-5 minute mai devreme (autobuzele nu pierd timpul prin statii sau pe la semafoare pierdute intentionat)! daca mai adaug ca e si mai ieftin.....

Link to comment
Share on other sites

doamna care a trimis aceasta scrisoare ca are toata dreptatea din lume, ba chiar a fost cumpatata in cuvinte! iar din punctul meu de vedere poilitia nu intervine tocmai ca multi proprietari de maxi-taxi sunt consilieri sau alti ,,oameni" influenti! eu personal fac aproape acelasi traseu si de cand sau adus autobuzele noi m-am orientat catre transurb si culmea e ca ajung chiar cu 2-5 minute mai devreme (autobuzele nu pierd timpul prin statii sau pe la semafoare pierdute intentionat)! daca mai adaug ca e si mai ieftin.....

- o fi existand Transurb, insa de cand am fost martora - si nu o data- la modul de operare al sutilor din autobuz, m-am lecuit de Transurb. Gasca lor, pe care deja o cunosteam din vedere se urca in general in autobuyul 11, plin pana la refuz. De doua ori am sesizat ce fac - incercau sa buzunareasca oameni - iar cand am vrut sa spun ceva, am descoperit unul din ei, un vlăjgan de aproape 2 metri care se uita fix in capul meu... M-au inspăimântat şi am decis să caut alte mijloace de transport. Plus că şuţii e doar una din problemele cu care te confrunţi în autobuze. Să nu uităm de miros imposibil de nespălat, mai ales vara, pe căldură, de banchetele murdare, slinoase, de faptul că autobuzele nu vin în staţii la orele fixe şi de faptul că uneori şoferii fac ce vreau ei, inclusiv să nu oprească în vreo staţie - lucru care mi s-a întâmplat de două ori până acum. Aşa că treaba cu mai există şi Transurbul...

Link to comment
Share on other sites

azi am prins si eu un maxi taxi a carui sofer nu a mai respectat regulile de circulatie,nu a mai contat daca e rosu sau verde si pe ce banda trebuie sa se incadreze...sa nu mai zic ca sunt soferi de autobuze care nu asteapta sa urce sau sa coboare lumea,de nu stiu cate ori am auzit lumea tipand :"domnul sofer opritii ca ati prins un om intre usi"

Link to comment
Share on other sites

Asteptati un maxi taxi mai liber si urcati in fata.Veti scapa de majoritatea problemelor.

serios? si ce zici de soferii care incep sa se enerveze.. pentru ca te-ai urcat in fata... "nu puteai sa te urci si tu in spate, ca ma deranjezi.."

Link to comment
Share on other sites

Asteptati un maxi taxi mai liber si urcati in fata.Veti scapa de majoritatea problemelor.

nici asa nu-i bun..mai sunt unii care le pasa de profit si mai putin de clienti..si stau cu minutele in statie poate poate mai urca cineva.. eu am patit-o,noroc ca nu ma grabeam.

Link to comment
Share on other sites

Inafara de mirosurile cunoscute de toata lumea nu am prea multe probleme.Un handsfree rezolva problema manelelor,daca intarzii 10 minute la munca,asta e,au fost si momente cand am ajuns mai devreme,daca sunt nervosi nu au decat,si eu am nervii mei,presupun ca toata lumea ii are,oricum prefer maxi taxi decat autobuzul.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am apelat si eu de cateva ori la serviciile transportului in comun din Galati ( ma refer la microbuze ) . Dar faţă de Braila mi s-a parut "parfum" . :cry:

Tin minte si acum o faza cu un drac de sofer care a vrut sa coboram din masina in mijlocul drumului pe banda a doua bineinteles " cu mare atentie ca sa nu ne calce masinile de pe prima banda ;) " atunci chiar ca mi-a sarit mustarul . s-a lasat cu injuraturi dar pana la urma am castigat ! :d .

Pentru serviciile astea de transport oare nu exista ceva de genul protectia consumatorului ? La braila nu se poate pune in discutie asa ceva .

Link to comment
Share on other sites

Diferenta maxi-taxistilor in Braila fata de Galati este una cam mare daca lua in calcul durata de asteptare in statii in rest daca luam in calcul resteul elementelor nu exista diferenta.

In Braila maxi-taxistii asteapta calatorii: La capete de linie 15 min, in statii principale 7-12 min in statii importante 5-7 min in restul statiilor 2-3 min

La Galati la capat 5 min in restul statiior indiferent cat de importante sau nu, 1 min, hai 2 min maxim.

Parerea mea e ca Galatiul sta mai bine la domeniul maxi-taxi decat Braila mai ales ca Galatiul are si tablite cu indicatoare de linii, iar Braila nu. La noi, locuitorii stiu pe de rost in statia x ce linii de microbuze trec. Mai greu e pentru cei ce vin din alte orase.

Link to comment
Share on other sites

Da, Sheena, dar asta cu tablitelee si din cauza faptului ca i-au obligat CJ-ul, sau CL-ul (nici nu stiu in "custodia" cui sunt).. Cat despre numarul lor.. este foarte mare, de aia timpul de asteptare e relativ mic. Oricum, in weekend sau de sarbatori, sunt putine si astepti destul.

Link to comment
Share on other sites

Riaji, la mine se intampla ceva ce ar putea deveni o lege a lui Murphy: Cand astepti maxi-taxi in statie vine repede, dar cand te urci in el, timpul in care astepti sa porneasca ti se pare o eternitate.

Asta ma bucur ca nu este valabil si in cazul Galatiului. In Galati circula foarte bine. Am avut curiozitatea de a cronometra in GL cat timp asteapta autobuzele, troleibuzele, tramvaiele si maxi-taxi in statie. Rezultatul:

-autobuze-30 sec

-tramvaie 20 secunde

-troleibuze 15-30 secunde

-maxi-taxi 60-120 secunde

Link to comment
Share on other sites

Diferenta maxi-taxistilor in Braila fata de Galati este una cam mare daca lua in calcul durata de asteptare in statii in rest daca luam in calcul resteul elementelor nu exista diferenta.

In Braila maxi-taxistii asteapta calatorii: La capete de linie 15 min, in statii principale 7-12 min in statii importante 5-7 min in restul statiilor 2-3 min

La Galati la capat 5 min in restul statiior indiferent cat de importante sau nu, 1 min, hai 2 min maxim.

Parerea mea e ca Galatiul sta mai bine la domeniul maxi-taxi decat Braila mai ales ca Galatiul are si tablite cu indicatoare de linii, iar Braila nu. La noi, locuitorii stiu pe de rost in statia x ce linii de microbuze trec. Mai greu e pentru cei ce vin din alte orase.

E firesc ca locuitorii unui oras sa stie ce microbuze circula in zona aceea.

In ceea ce priveste timpul de stationare, este impus de graficul dupa care circula. Si evita astfel cursele de viteza si depasire intre soferi.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Diferenta maxi-taxistilor in Braila fata de Galati este una cam mare daca lua in calcul durata de asteptare in statii in rest daca luam in calcul resteul elementelor nu exista diferenta.

In Braila maxi-taxistii asteapta calatorii: La capete de linie 15 min, in statii principale 7-12 min in statii importante 5-7 min in restul statiilor 2-3 min

La Galati la capat 5 min in restul statiior indiferent cat de importante sau nu, 1 min, hai 2 min maxim.

Parerea mea e ca Galatiul sta mai bine la domeniul maxi-taxi decat Braila mai ales ca Galatiul are si tablite cu indicatoare de linii, iar Braila nu. La noi, locuitorii stiu pe de rost in statia x ce linii de microbuze trec. Mai greu e pentru cei ce vin din alte orase.

E firesc ca locuitorii unui oras sa stie ce microbuze circula in zona aceea.

In ceea ce priveste timpul de stationare, este impus de graficul dupa care circula. Si evita astfel cursele de viteza si depasire intre soferi.

Mie mi-a placut mai mult felul in care se face transportul in comun cu microbuze in Galati . Faptul ca te asteapta soferul la capat de linie 15 minute ( cum spune-ti ca e cazul l Braila ) se intampla deoarece cursele nu sunt foarte dese . De obicei se foloseste o cursa burdusita bine . Stiu trasee care au ore de maxim si la care aproape ca se circula pe scara ( ca la tramvai ) dar sa nu credeti ca se suplimenteaza cu ceva numarul masinilor .

Transportul in comun lasa mult de dorit . S-ar parea ca pentru calatori nu s-au inventat inca legi , norme care sa ii protejeze . Sau poate nu are cine sa le aplice . ;)

Link to comment
Share on other sites

Acum in sfarsit am observat ca primaria Braila are grija si de maxi-taxisti. Placute pe stalpii din statie de fapt niste cartonase din plastic melaminat sau cine stie ce material plastifiat, pe care sunt scrise cu vopsea neagra liniile ce trec prin statie. Nu se stie cat vor "supravietui" aceste placute din cauza tuciuriilor care au ca ocupatie vandalizarea a tot ce apare nou in oras. In schimb nu toate placutele informeaza corect. De exemplu in statia de la Clubul Progresul desi trece si maxi-taxi linia 34 aceasta nu este trecuta pe tablita.

Placutele contin: Nr de linie, firma care opereaza linia respectiva si intervalul de succedare a microbuzelor pe acea linie. Mai trebuiau 2 coloane: ora de trecere a primului microbuz si ultimului microbuz. De ce s-or fi zgarcit asta nu stiu. Si mai e o problema: Aceste placute nu apar in toate statiile. De exemplu in statia de la Winmarkt pe sensul spre Centru sau in statia de pe Bd Independentei colt cu Republicii, pe ambele sensuri, ele lipsesc cu desavarsire.

Ce pot sa mai spun este ca as fi preferat sa fie niste tablite exact asa cum sunt cele din GL si suspendate sus pe stalpi, atat cat sa poata vedea omul inscrisul, si cat sa nu le poata atinge nici mana de tuciuriu. In schimb ele sunt amplasate atat de jos pana si la indemana unui puradel. Si oricum sunt facute in graba si la mantuiala.

Operatorii maxi-taxi au primit o data cu aceste placute pe stalpi grafice noi. De ex astazi am circulat cu un 13 si surpriza surprizelor. Nu a mai asteptat 5 min la Piata Mare. Doar 2. Si la statia de la Focsani acum nu mai asteapta pana se incarca duba, pleaca dupa grafic. Inainte regula era ca sa plece maxi-taxi trebuiau sa se ocupe cel putin toate locurile de pe scaune. Acum pleaca chiar si cu 1 singur calator daca s-a facut ora la care trebuie sa porneasca.

Asa mai zic si eu.

Si inca o veste buna: Microuzele au inceput sa se modernizeze. Au aparut microbuze cu usa automata. Deocamdata acestea sunt pe liniile: 8,31,33, si 40 Nu toate microbuzele de pe aceste linii, ci deocamdata doar cateva.

Se prefigureaza ca intr-un viitor cam maxim pana la sfarsitul lui 2010 toate microbuzele brailene vor avea usa automata.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 year later...

Transportul cu maxi-taxi a devenit o aventură

Călătorii sunt conştienţi că pot deveni victimele unor accidente, dar nu renunţă la serviciile transportorilor privaţi. Cele 175 de microbuze folosite ca „maxi-taxi" prin Galaţi transportă pasagerii „claie peste grămadă".

În urma ultimei licitaţii pentru concesionarea traseelor, numărul microbuzelor private folosite în transportul public din Galaţi a fost redus la mai puţin de jumătate. Din 400 de microbuze„maxi-taxi", au rămas 175. S-a ajuns astfel ca gălăţenii să circule înghesuiţi ca sardelele, în special la orele de vârf, dar acest „amănunt" nu pare să deranjeze foarte tare autorităţile locale. „Noi am solicitat în repetate rânduri suplimentarea numărului de microbuze, în special pe traseele principale, de la 175, la cel puţin 200 de maşini, dar până acum nu s-a aprobat nicio hotărâre în acest sens. Călătorii circulă adesea în picioare. Ne amendează Poliţia Comunitară, dar noi nu putem interzice omului să se urce în maxi-taxi. Este bolnav sau se grăbeşte, cum să-i spună şoferul să coboare?", ne-a declarat Silviu Cârlan, administratorul operatorului de transport ACJ Globe Tour.

Reducerea numărului de microbuze a avut ca efect creşterea încasărilor la societatea de transport public local, SC Transurb SA. Astfel, dacă în 2009 societatea a avut încasări totale de 4.728.000 de lei, în 2010, acestea au crescut la 5.163.000 de lei. Lunar, creşterea încasărilor este cuprinsă între 60 şi 70%.

Totuşi în vederea normalizării condiţiilor de transport autorităţile locale trebuie să se decidă dacă dau undă verde pentru achiziţionarea de microbuze noi sau autobuze pentru a face faţă traficului de călători. Măsura este absolut necesară pentru că dincolo de disconfortul călătorilor, aceştia riscă să ajungă la spital cu răni grave sau chiar să moară în cazul producerii unor accidente de circulaţie în care ar fi implicate mijloacele de transport. „Când mergi în picioare, orice se poate întâmpla, mai ales în cazul unui accident", susţine administratorul ACJ Globe Tour Galaţi.

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Călător cu maxitaxi: între agonie şi amuzament

În ciuda reglementărilor stricte, unii şoferi de maxitaxi încalcă regulile cu bună ştiinţă. Datorită înnoirii parcului auto, problemele tehnice ale microbuzelor sunt mult mai puţin frecvente

Fără îndoială, unul dintre subiectele care suscită cele mai multe dezbateri şi comentarii în rândul opiniei publice gălăţene este cel al transportului public în comun cu microbuzele. Nu întâmplător, aceasta este şi una dintre temele propuse de cititorii „Vieţii libere”. Pornind de la sugestia mai sus amintită, am urcat în mai multe microbuze, pentru a putea vedea ce şi cât respectă şoferii din normele care le-au fost impuse prin hotărârea de consiliu local care reglementează transportul public de persoane cu microbuzele.

Din dorinţa de a oferi credibilitate celor observate, în periplul nostru am fost însoţiţi şi de administratorul societăţii Transcris, Cristina Chicoş. Acest operator de transport deţine maşinile care efectuează cursele de pe traseul 60, din Parcul CFR spre Micro 19, prin cartierul Francezi.

Cu toate că nu am dat peste situaţii pur conjuncturale, de genul şoferilor care suflă fumul de la ţigară în nasurile pasagerilor sau a celor care trec de pe o bandă pe alta, în timp ce discută de zor la telefon despre grătarul de duminica trecută, ceea ce am găsit ne îndepărtează totuşi de ideea unui transport în comun civilizat

De la cravată şi sacou, la tricou şi pantaloni scurţi

Deşi regulamentul (potrivit HCL 517/29.10.2009) prevede ca îmbrăcămintea celor care conduc microbuzele să fie compusă din cămaşă, cravată şi sacou, şoferul din primul maxitaxi în care am urcat ne-a oferit o privelişte mult mai estivală. Îmbrăcat cu tricou şi pantaloni scurţi, bărbatul nu părea să fie prea deranjat de prevederile vestimentare pe care le-a citit în fişa postului. Deşi nu credem că vreunul dintre călători ar fi fost deranjat de faptul că şoferului îi lipseau sacoul sau cravata, tricoul şi pantalonii scurţi oferă totuşi o privelişte care, pe lângă faptul că nu îmbie pe călător la încredere, nu creează nici o imagine favorabilă firmei care deţine respectiva maşină. „Deşi nu putem aplica sancţiuni foarte drastice, şoferii care sunt văzuţi sau reclamaţi că nu respectă regulile vestimentare sunt chemaţi şi atenţionaţi. În cazul în care un şofer încalcă în mod repetat această regulă, putem ajunge totuşi şi la încheierea contractului de muncă”, ne explică Cristina Chicoş.

Joaca de-a legitimaţiile

Urcaţi în al doilea maxitaxi, primul lucru care ne-a sărit în ochi, prin absenţă, a fost legitimaţia şoferului. Gândite tocmai ca un mod prin care călătorii să poată lua cunoştinţă de identitatea persoanei aflate la volan, aceste legitimaţii lipsesc din majoritatea microbuzelor. Practic, pentru a nu fi nevoit să se certe cu şoferul din cauza regulilor pe care acesta le încalcă, pasagerul îi poate lua numele de pe legitimaţia care trebuie pusă la vedere şi îl poate reclama la firma pentru care acesta lucrează.

Întrebat dacă are şi de ce nu afişează legitimaţia, şoferul ne-a explicat zâmbitor că nu îi place modul în care a ieşit în poză şi că evită pe cât posibil să o afişeze. „Legitimaţiile nu au fost introduse doar cu scopul de a înlesni aplicarea unor pedepse. Atunci când călătorul află cine este cel pe mâna căruia se află, se creează un fel de legătură între călător şi şofer, pasagerul putându-l recunoaşte şi cu alte ocazii pe cel care a condus într-un mod civilizat”, explică Cristina Chicoş.

Biletele - o problemă veche, mereu nouă

Dacă în urmă cu ceva vreme biletul primit de la şofer atunci când urcai în maxitaxi era mai mult o poveste din auzite, în ultimul timp biletul a devenit din ce în ce mai mult o realitate. Cu toate acestea, sunt încă şoferi care, din comoditate sau din diferite alte motive, omit să ne dea bilet în momentul în care plătim călătoria. A fost şi cazul şoferului din al treilea microbuz pe care l-am încercat, care ţinea teancul de bilete pe bord, fără a rupe din cotor măcar un exemplar. Probabil luat prin surprindere de întrebarea "de ce nu dai bilete călătorilor?", tânărul de la volan a putut schiţa doar nedumerirea. Deşi administratorul firmei Transcris ne-a explicat că băiatul este unul dintre şoferii proaspăt angajaţi, neştiinţa nu poate fi luată drept scuză, din moment ce fiecare şofer, înainte de a putea trece pe traseu, trebuie să ia cunoştinţă de această obligaţie.

"În ceea ce priveşte problema biletelor de maxitaxi, trebuie să acţionăm şi în sensul educării călătorului, care are obligaţia de a solicita bilet atunci când şoferul uită sau nu are de gând să-i dea. Dacă un control urcă în maxitaxi, nu doar şoferul este cel care va trebui să răspundă, ci şi călătorii care nu pot prezenta biletul", ne-a explicat consilierul local Hristache Bogatu, preşedintele Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Şoferilor, filiala Galaţi.

Pe parcursul anului 2011, echipajele Poliţiei Locale Galaţi au aplicat peste 200 de contravenţii şoferilor de maxitaxi care nu au respectat regulile rutiere. Principalele sancţiuni pentru care poliţiştii locali au dat amenzi au fost oprirea în staţii pentru mai mult de 45 de secunde, problemele minore la sistemul de iluminare şi semnalizare sau anvelopele uzate. Valoarea fiecărei amenzi s-a încadrat între 500 şi 1000 de lei. Şi angajaţii de la Rutieră au dat amenzi, deşi în număr mai mic. "Anul trecut, agenţii noştri au aplicat 94 de sancţiuni şoferilor de maxitaxi. În toate situaţiile, pedeapsa s-a limitat doar la amendă, nefiind nevoie şi de ridicarea permisului de conducere", ne-a informat Aurelian Ropotan, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Rutiere Galaţi.

După ultima licitaţie care a vizat acordarea licenţelor de transport operatorilor locali, numărul microbuzelor destinate transportului public de persoane s-a redus aproape la jumătate. În aceste condiţii, unul dintre principalele criterii care a făcut departajarea între operatori a fost cel al anului de fabricaţie a maşinilor. Astfel, toate microbuzele care transportă călători în momentul de faţă sunt produse cel mai devreme în anul 2010. Această hotărâre a avut drept rezultat o micşorare considerabilă a problemelor tehnice care erau întâlnite la maşinile cu an de fabricaţie mai vechi.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.