dcp100168 Posted October 14, 2008 Posted October 14, 2008 Galaţiul va avea un port ultramodernInfrastructura portuara din Galati va fi modernizataNu pentru ca autoritatile locale sau centrale au depus un efort deosebit in acest sens, ci pentru ca austriecii au pus ochii pe oras. Asta, deoarece vor sa-si transporte marfurile spre Marea Neagra si tarile fostei Uniuni Sovietice prin Galati. Austriecii s-au aratat extrem de incantati de pozitia pe care o detin porturile galatene, dar nu si de dotarile acestora. Cum portul Enns este unul dintre cele mai importante din zona Europei Centrale, au decis sa aduca la acelasi nivel si unitatile din Galati. In prima faza, austriecii doresc sa investeasca 12 milioane de euro in infrastructura portuara, pentru a permite o transbordare usoara a marfurilor din barjele care ar urma sa vina din Austria pana aici. Un alt obiectiv vizeaza construirea unei magazii specializate pentru marfurile vrac.http://stirileprotv.ro/locale/31/galati ... odern.html
riaji Posted October 14, 2008 Posted October 14, 2008 Sa speram ca dupa ce vor veni la fata locului sa vada exact conditiile, vor ramane in continuare de acord sa investeasca..
dcp100168 Posted October 15, 2008 Author Posted October 15, 2008 Acord romano-austriac pentru dezvoltarea infrastructurii portuareOficiali romani si austrieci au semnat, la Galati, un acord de cooperare intre porturile Galati si Ennshafen, pentru dezvoltarea infrastructurii portuare si pentru cresterea schimburilor comerciale intre Europa de Est si Europa Centrala si de Vest, pe Dunare, potrivit NewsIn. Acordul de cooperare a fost semnat de directorul general al companiei Companiei Nationale Administratia Porturilor Dunarii Maritime SA Galati, Nicu Popoaca, si de administratorul societatii Metaltrade International, Corneliu Gavaneanu, de partea romana, respectiv de ministrul economiei din Guvernul Regiunii Austria Superioara, Viktor Sigl, de presedintele Portului Ennshafen din Austria, Gottfried Kneifel, si de directorul general al portului, Christian Steindl, de partea austriaca. La ceremonia de semnare a acordului bilateral romano-austriac au mai participat ambasadorul Austriei la Bucuresti, Martin Eichtinger si presedinele Consiliului Judetean Galati, Eugen Chebac. Cei doi oficiali au subliniat importanta portului galatean ca poarta pentru schimburile comerciale dintre tarile din Bazinul Marii Negre si statele vest-europene. "Este important sa legam Bazinul Marii Negre cu Europa Centrala. Ma bucur in mod deosebit pentru aceasta cooperare care va exista intre Portul Galati si Portul Ennshafen. Dunarea, aceasta sina de transport care leaga Ennsul de Galati, este foarte importanta pentru intreaga economie austriaca", a declarat ambasadorul Austriei, care a adaugat ca Austria si Romania "au initiative mari in ceea ce priveste Dunarea", amintind in acest context de scrisoarea comuna prin intermediul careia premierul roman si cancelarul austriac i-au cerut Comisiei Europene sa se implice mai mult in dezvoltarea infrastructurii Dunarii. Presedintele Portului Ennshafen, Gottfried Kneifel, a explicat ca prin acordul de acooperare semnat marti la Galati se urmareste in principal dezvoltarea infrastructurii portuare din Galati si din Ennshafen, dar si construirea unor rute de transport pe apa si pe uscat intre cele doua porturi. Pentru realizarea acestor doua mari obiective, autoritatile austriece si Comisia Europeana ar putea investi 12 milioane de euro intr-o prima etapa, a precizat directorul general al Portului Ennshafen, Christian Steidl. Si partea romana, prin autoritatile locale, trebuie sa-si aduca o contributie, fara a mai lasa povara investitiilor strict pe umerii actionarilor din Portul Galati, au precizat oficialii Metaltrade International SRL, lasand la o parte orice subtilitate. "In Portul Ennshafen, autoritatile locale au facut investitii majore, de peste 100 de milioane de euro. In porturile galatene, autoritatile locale inca n-au preluat aceasta activitate de sprijinire a porturilor. A fost obligatia noastra, ca actionari majoritari. De acum inainte, in afara de obligatia noastra contractuala cu APDM, asteptam si sprijinul autoritatilor locale, in acest context al colaborarii dintre cele doua regiuni", a declarat admnistratorul societatii Metaltrade International, Corneliu Gavaneanu.http://www.wall-street.ro/articol/cat/5 ... tuare.html
Relu Posted October 15, 2008 Posted October 15, 2008 "In Portul Ennshafen, autoritatile locale au facut investitii majore, de peste 100 de milioane de euro. In porturile galatene, autoritatile locale inca n-au preluat aceasta activitate de sprijinire a porturilor. Tipic românesc! (pentru a câta oară spunem asemenea vorbe?) Tre' să vină alţii să ne arate cum să ne gospodărim.
gekadox Posted October 15, 2008 Posted October 15, 2008 daca nu se vor razgandi cand vor da fata in fata cu birocratia romaneasca, sau cand se vor trezi ca nu stiu ce firma din galati cu 2 angajati se gandeste ca vrea sa faca acelasi lucru! nu ar fi prima data!
Recommended Posts