dcp100168 Posted October 23, 2008 Posted October 23, 2008 Haos publicitar cu panouriBrăilei, strada-sorcovăSpaţiul verde de pe strada Brăilei, ce ar fi trebuit să estompeze cât de cât poluarea de toate felurile, s-a transformat într-o sorcovă. De la Potcoava de Aur şi până la inelul de rocadă din Ţiglina I, zeci de panouri publicitare, care mai de care mai colorate şi mai strâmbe, se înghesuie să atragă atenţia celor ce trec prin această zonă. Pentru că nu suntem specialişti în advertising, nu ne putem da seama care sunt avantajele economice ale publicităţii azvârlite la întâmplare în buricul târgului. Însă putem opina că, din punct de vedere estetic, edilii ne-au coafat cea mai aglomerată şi cândva cea mai frumoasă zonă din oraş precum o cocotă.Primăria numără din trei în treiVinovaţi pentru bâlciul publicitar de pe strada Brăilei se fac cei din administraţia locală, care ori nu ştiu ce păstoresc, ori nu vor să recunoască haosul creat, ori nu pot ţine în frâu un fenomen ce ar trebui să se dezvolte, însă în mod organizat şi eficient. Este departe de noi intenţia de a atribui vina celor de la Primărie fără să avem vreun fundament real, însă în momentul în care oficialii Primăriei lasă impresia că nu au habar nici măcar câte astfel de panouri de publicitate există în zona cu pricina este justificat să apară şi îndoielile în ceea ce priveşte legalitatea acestora.Pentru ca lucrurile să nu pară neclare, am făcut lucrul cel mai simplu ce se putea face în astfel de situaţie: am numărat. De câte două ori, să nu cumva să pierdem vreunul. Ne-au ieşit nu mai puţin de 62 de panouri de publicitate plasate în stratul cu gazon şi flori ofilite dintre cele două benzi ale străzii Brăilei. Dacă mai punem la socoteală şi faptul că, pe alocuri, panourile sunt plasate la mai puţin de 10 metri unul de celălalt avem imaginea completă a unei scheme de urbanism pusă parcă la cale în somn.Aşadar, este evident pentru oricine că imaginea celei mai aglomerate zone din oraş este sugrumată de 62 de panouri. Primăria, cea care dă autorizaţii pentru amplasarea acestora, ne spune că sunt mult mai puţine. "În zona respectivă există 23 de panouri, iar ele aparţin unui număr de 12 beneficiari", aceasta este declaraţia Nicoletei Manole, purtătorul de cuvânt al Primăriei.Sacrificaţi pe altarul campanieiÎncercând să aflăm cât costă spaţiul publicitar pe unul dintre panourile respective, am luat legătura cu câţiva dintre cei ce deţin astfel de panouri, dar şi cu cei care îşi prezintă reclama acolo. Am aflat că pentru postarea unui afiş se pot plăti între 200 şi 500 de euro pe lună, în funcţie de poziţionare şi de dimensiunile reclamei cu pricina. Fondul problemei se află însă în cu totul altă parte. Campania electorală bate la uşă, iar în curând, în loc de reclamă la maşini, unelte şi ansambluri rezidenţiale, vor apărea acolo chipuri de candidaţi, care vor scoate, cu siguranţă, mulţi bani din buzunare pentru a zâmbi languros electoratului aflat la volan sau care trece prin împrejurimi. Mai este de remarcat şi faptul că în ultimele două săptămâni, în acelaşi loc despre care vorbeam mai devreme au apărut câteva astfel de noi locuri de afişaj (peste zece la număr). Spre deosebire de cele existente deja, acestea nu se află înfipte în pământ, ceea ce ar putea duce cu gândul la faptul că nici nu vor zăbovi prea mult şi că după campanie vor dispărea subit, astfel încât, datele pe care Primăria le-a prezentat să se apropie, măcar puţin, de adevăr.Din toată această istorie avem toţi de pierdut pentru că nu cred că vom găsi pe cineva, simplu cetăţean, care să se bucure că unul dintre peticele de verdeaţă din acest oraş este împânzit de marketing aplicat la voia întâmplării. Iar asta se întâmplă sub ochii înţelegători ai celor din administraţie şi, mai grav, cu voia lor.http://www.viata-libera.ro/index.php?pa ... l&id=27686
katman Posted October 24, 2008 Posted October 24, 2008 Sa mai vorbim si de pinzele care acopera citeva etaje ale blocurilor mai cu "impact" la trecatori?Aceeasi situatie am vazut-o si prin Bucuresti...In schimb, nicaieri in strainatate nu exista asa ceva... Nici macar in tarile foste comuniste.Si ca sa imi spun of-ul pina la capat, pe mine ma termina reclama aia cu plasma de la intersectia cu Cosbuc. Imi rupe ochii daca se intimpla sa trec cu masina noaptea...Spatiu verde... Haha!! Dom' primar se batea cu pumnul in piept ca are ca prioritate reamenajarea parcurilor. In afara de spoiala aia de la Parcul Eminescu, s-a mai facut ceva pe undeva?
ultramarine Posted November 6, 2008 Posted November 6, 2008 Inca o dovada ca la noi, in Galati, este posibil orice. Iar de la plasma aia, noaptea nu vezi daca se apropie cineva de carosabil (asa cum mai trec pietonii), apoi iti ia ceva timp pana se adapteaza ochii sa vada semaforul sau masinile din fata, mai ales daca primesti un flash alb cand te apropii. Nu mai e mult pana la vreun accident.
riaji Posted November 7, 2008 Posted November 7, 2008 Si eu cred ca plasemele alea cretine ar trebui scoase.. nu doar odata am fost orbit de ele (si de cea de la Papadie, si de cea de la Potcoava.. Aceste reclame ar trebui pozitionate pe cladiri cu mult mai inalte, pentru a nu orbi trecatorii sau soferii.. E clar ca cineva din primarie se crede in Las Vegas cu porcariile astea. Cat despre panourile alea amplasate pe spatiul verde... nu sunt doar pe Brailei... sunt si alte strazi care sufera din acelasi motiv (cum e Bulevardul Galati, iesirea spre Braila). Le-as scoate pe toate gratis, daca nu m-as trezi cu dosar penal.
dorian Posted November 7, 2008 Posted November 7, 2008 Ma enerveaza ceva. Nu sesizati,ca pentru denumirea pe care o are aceasta strada,arata exact cum merita?????????? Cand,onor pimaria,va realiza ca principalul bulevard galatean va trebui sa poarte alt nume decat cel brrrr...,va constientiza ca aspectul trebuie adaptat noii denumiri.Cu ocazia asta as lansa o tema: Cum ar trebui redenumita strada brailei????????
George Posted November 9, 2008 Posted November 9, 2008 Dorian, am mai spus in alt topic, ca as propune ca Bulevardul Brailei+Bd Galati+Digul+(in Braila)mica parte din Bd Dorobanti din Braila+Calea Galati(De la Bd Dorobanti pana in Piata Traian) sa se redenumeasca Bd Unirii. Vom impusca doi iepuri deodata: 1. Vom intra in cartea recordului cu cel mai lung bulevard din lume aproximativ 15,5 Km 2. Vor muri de ciuda moldovenii din Chisinau cu al lor bulevard Stefan cel Mare de doar 3,8 km.
adrian Posted November 9, 2008 Posted November 9, 2008 Si eu cred ca plasemele alea cretine ar trebui scoase.. Un baiat destept le-ar face luminozitatea reglabila automat si nu ar mai consuma si energie cat casa. Noaptea sunt criminale pt noi, soferii. Dar, de cand se gandeste cineva din cei care dau autorizatii la contribuabil, fie el sofer sau nu... O sa ne dileasca astia cu alegerile lor. Oricum se aleg intre ei. Si-au impartit frateste teritoriul. Am vazut pe drumul de Bucuresti incoace cum si-au taiat feliile de ciolan: unde tre` sa fie unul, are afise o carutza, iar ceilalti mai cu frana. Nu mai crede nimeni ca se alege democratic si mai are si efect. Sa ne bagam ideile inapoi in capete...Abia astept ultima saptamana cand vor iesi pe strazi cu megafoane pe masini incurcand circulatia. Nunti nu se mai fac in aer liber,dar bancurile lor proaste suntem obligati sa le ascultam.
riaji Posted November 11, 2008 Posted November 11, 2008 Exact.. iar daca ar fi si mai destept decat zici tu, si-ar da seama ca un panou normal ar fi cu atat mai putin enervant, iar cineva chiar ar putea sa vizioneze o astfel de reclama.
adrian Posted November 12, 2008 Posted November 12, 2008 Exact.. iar daca ar fi si mai destept decat zici tu, si-ar da seama ca un panou normal ar fi cu atat mai putin enervant, iar cineva chiar ar putea sa vizioneze o astfel de reclama.Mai, au si ei studiile lor de efect de piata, dar sunt in orase din vest unde sunt montate in zone luminate ca ziua si nu orbeste pe nimeni un flash. Poate si flashurile alea sunt interzise, stiu si eu? Cam ca reclamele cu efect subliminal, cica urmarite atent si pe la noi...
riaji Posted November 14, 2008 Posted November 14, 2008 Pai...da, adrian, in orase 'luminate ca ziua' pentru ca exista iluminat public, nu iluminat din reclame obositoare. In al doilea rand, presupun (iar asta dupa ce vad prin Bucuresti) ca sunt montate cu mult mai sus decat sunt montate in Galati.
adrian Posted November 14, 2008 Posted November 14, 2008 ca sunt montate cu mult mai sus decat sunt montate in Galati.Cu iluminatul da, asa-i, dar in Bucuresti, care este tot in Romania, sunt puse in unele locuri mai sus din greseala, pt ca nu au avut loc. Este unul langa magazinul Unirea... daca vii de pe strada unde este KFC... iti sparge imaginatia cu soarele in fata. Nici aia de pe la capitala nu sunt mai destepti sau mai interesati de soferi.
riaji Posted November 14, 2008 Posted November 14, 2008 Da, ai dreptate, insa pana si acolo, problemele sunt mai mici - doar dimineata. Insa in rest, e impanzit orasul de procarii din alea dar nu sunt aceleasi probleme.
dcp100168 Posted July 15, 2009 Author Posted July 15, 2009 Ciumacenco: Jos cu panourile publicitare de pe strada Brăilei!Până la sfârşitul acestui an nu vor mai fi panouri publicitare pe scuarul de pe strada Brăilei. Aceasta este ambiţia viceprimarului Nicuşor Ciumacenco, edilul chiar susţinând că deja a început „rărirea” lanurilor de panouri publicitare de pe principala stradă a Galaţiului. Potrivit lui Nicuşor Ciumacenco, multe din panouri nu au autorizaţie, motiv pentru care îndepărtarea lor nu va ridica probleme deosebite. Altele, pentru care există contracte, vor fi mutate, după ce „vom discuta cu proprietarii şi vom oferi alternative de amplasare, însă nu pe scuarul de pe Brăilei”, a mai spus viceprimarul.http://www.viata-libera.ro/articol-Cium ... lei_2.html
dorian Posted July 16, 2009 Posted July 16, 2009 Gandire sanatoasa la Ciuma cenco!!! Nu-mi vine sa cred!!!???
riaji Posted July 16, 2009 Posted July 16, 2009 Ar fi, cu adevarat, o schimbare marcanta in peisajul citadin Si mai sunt si alte strazi in afara de brailei care sufera de ciuma panourilor publicitare.
Gabbiano Posted July 18, 2009 Posted July 18, 2009 ce rai sunteti....vreti sa sufere la buzunar cristofor?...daca se scot si panourile publicitare cum are sa-si mai schimbe dacia aia de prin 70 durbaca?ca doar pe aia o are saracu' in declaratia de avere...abia de scoate si el un ban de benzina ptr amarata aia de dacie cu panourile astea...
carlton Posted September 15, 2009 Posted September 15, 2009 pentru cat timp , ca in noiembrie avem iarasi circ
dcp100168 Posted October 23, 2009 Author Posted October 23, 2009 Pădurea candidaţilor* Galaţiul a fost cucerit * Avem candidaţi pe toate străzile * Panoul pentru referendum era pregătit de joi * În noaptea următoare au apărut afişele * Fiecare arteră are culoarea ei * Politică * Mai răsfiraţi, băieţi, mai răsfiraţi! *Al lor e oraşul, ale lor sunt trotuarele, stâlpii, panourile, zidurile, gardurile, străzile, văzduhul dintre două felinare. Numai ale lor! Nimic nu-i opreşte, nimic nu-i încetineşte, nici semnele de circulaţie, nici reclame de consum, banale treceri de pietoni, limitatoare de viteză, oprirea interzisă sau afişele yoginilor şi-ale Săptămânii Îngerilor! Nimic! N-au trecut nici 24 de ore de la deschiderea campaniei electorale şi deja teritoriile strategice au fost cucerite: pe Brăilei în zona Ţiglina, e Crin „condimentat” ici-colo cu Băsescu, ca să nu devină galbenul monoton. Brăilei - zona băncilor e „dreptul” lui Băsescu. La Casa de Cultură a Sindicatelor, Geoană a înroşit perspectivele. Pe Domnească, Geoană şi Băsescu se numără din trei în trei panouri publicitare. Pe Siderurgiştilor, avem din trei în patru panouri mititele Geoană, Băsescu, Crin Antonescu. Care pe stânga cum te duci, care pe dreapta cum te-ntorci, sau cum răsuceşti doctrina de partid. Traian Vuia i-a dat stâlpii aproape numai lui Geoană. Faleza Superioară a rămas încă necucerită.Incredibilă viteza cu care s-au mişcat politicienii! Joi după-amiază, păi nici n-a apucat preşedintele Traian Băsescu să lanseze în eter referendumul, nici nu s-a uscat cerneala semnăturii prezidenţiale pe decret că a şi răsărit un panou albastru-infinit cu „Spune Da!” la ce te întreabă întâiul candidat al ţării. Aş putea să jur că oamenii PD-L au stat la rădăcina panoului cu afişul pregătit şi cu ochii pe ceas. Cum a zis Băsescu „referendum” cum l-au şi agăţat. Vineri dimineaţă, unde întorceai privirea dădeai nas în nas cu poza vreunui prezidenţiabil. Şi nu trecuseră decât câteva ore de la startul campaniei electorale. Parcă-ţi vine să crezi că formaţiunile au avut pregătite „omul şi stâlpul”, ca să se mişte repede. Ne-au sunat cititorii să ne povestească ce forfotă era în noaptea de joi spre vineri la lipit afişe şi montat bannere. Activul din partide a avut treabă, nu glumă!Dacă s-ar face şi alte lucruri în oraş – de pildă lucrările ISPA - cu o asemenea viteză şi eficienţă ce frumos şi ce bine ar fi. Nu tu întrebări despre bani, mâna de lucru sau utilajele necesare, nu mofturi cu cine pe cine conduce şi care sunt priorităţile, doar mobilizare perfectă, ca la armată. Dar să lăsăm vorba de o parte şi să analizăm oferta expusă. Să nu uităm că marile cearşafuri electorale, alea pe câte trei-cinci-şapte etaje de bloc, încă n-au apărut. Şi nici nu sună megafoanele pe mijlocul străzilor. Dar mai e vreme…http://www.viata-libera.ro/articol-Padu ... lor_2.html
dcp100168 Posted March 3, 2010 Author Posted March 3, 2010 A început dărâmarea panourilor publicitare de pe BrăileiAcţiune de imagine demarată de Primărie. Unul dintre panourile amplasate ilegal pe scuarul de pe strada Brăilei a fost ieri dimineaţă dărâmat de angajaţii municipalităţii în prezenţa viceprimarului Nicuşor Ciumacenco. Acesta a spus că urmează să fie desfiinţate aproape 60 de panouri ilegale din oraş în perioada următoare. De altfel, Primăria nu mai vrea în viitor niciun panou publicitar pe scuarul de pe strada Brăilei.Primăria a trecut la demolarea panourilor publicitare amplasate ilegal. Este vorba despre aproape 60 de panouri din oraş care urmează să fie desfiinţate. Unul dintre acestea, amplasat pe scuarul principalei artere de circulaţie a oraşului, strada Brăilei, a fost culcat la pământ de angajaţii Primăriei miercuri dimineaţa în prezenţa viceprimarului Nicuşor Ciumacenco. "Direcţia tehnică a identificat un număr de 58 de panouri publicitare în oraş care sunt amplasate fie ilegal fie nu şi-au plătit la zi taxele către Primăria municipiului Galaţi motiv pentru care vom recurge la desfiinţarea acestora", a declarat Ciumacenco. Acesta a precizat că pe măsură ce vor fi emise toate actele administrative, vor fi desfiinţate toate aceste panouri amplasate ilegal. În plus, Primăria nu va mai da avize pentru amplasarea de noi panouri pe scuarul străzii Brăilei. "Aici nu se vor amplasa alte panouri, dorim ca scuarul principalei artere a oraşului să fie cu iarbă şi flori fără astfel de panouri. Vom avea discuţii cu cei care au contracte în vigoare, astfel încât să le oferim alte locuri unde pot amplasa aceste panouri. Sunt zone pe Brăilei unde trotuarul este larg şi permite amplasarea lor", a explicat Nicuşor Ciumacenco.În ceea ce priveşte acţiunea de miercuri, viceprimarul a spus că firma respectivă nu a mai achitat taxele către Primărie de doi ani şi a acumulat datorii de 30.000 de lei, motiv pentru care s-a acţionat pentru dârâmarea a trei panouri. "Primele trei, ridicate în apropierea Palatului de Justiţie, aparţin companiei SC New Age, care a avut până în prezent dispoziţie de demolare pentru 7 panouri, 4 fiind deja desfiinţate de anul trecut. În acest caz, societatea nu a plătit chiria de doi ani, acumulând datorii în valoare de 30.000 de lei lei. S-au întreprins demersurile legale pentru recuperarea datoriei", a mai afirmat Ciumacenco.Anul trecut, municipalitatea a desfiinţat în jur de o sută de panouri amplasate ilegal în oraş.http://www.impartial.ro/index.php?func=articol&domeniu=Administratie&articol=3
dcp100168 Posted August 3, 2010 Author Posted August 3, 2010 Licitaţie cu strigare pentru panouri publicitareLa viitoarea şedinţă a Consiliului Local, aleşii vor dezbate şi vota închirierea prin licitaţie publică deschisă, cu strigare, a 17 panouri publicitare ce aparţin domeniului public al oraşului.Trebuie spus că până la începutul acestui an exploatarea panourilor s-a făcut printr-un contrat de asociere cu o firmă. În caietul de sarcini pe care îl vor cumpăra cei interesaţi, Primăria anunţă că fiecare din cele 17 panouri necesită lucrări de modernizare pentru a fi aduse la un nivel calitativ care să permită obţinerea unui venit cât mai ridicat. Cel care se bagă în afacere va trebui să se ocupe de consolidarea fundaţiilor existente şi înlocuirea sistemelor de prindere pentru a asigura stabilitatea, înlocuirea feţelor de tablă cu casete iluminate din interior cu tuburi fluorescente şi de branşamente electrice economice, lucrări care vor costa aproape 2000 de euro. Viceprimarul PSD Nicuşor Ciumacenco a promis eliberarea străzii Brăilei de panouri şi s-a ţinut (parţial) de cuvânt. În caietul de sarcini, Primăria precizează că doreşte eliberarea scuarului Brăilei de panourile publicitare. Pentru aceasta este necesar ca patru panouri publicitare situate pe strada Brăilei să fie mutate pe noi amplasamente situate tot pe Brăilei, dar colţ cu alte artere circulate Lăpuşneanu, Cernat, Coşbuc şi în staţie la Potcoava de aur.Preţul de pornire a licitaţiei publice propus se ridică la 130 euro/panou/lună pentru panourile publicitare cu o faţă şi 210 euro/panou/lună pentru panourile publicitare cu două feţe de expunere.Termenul de închiriere a terenului este de 5 ani cu drept de prelungire, cu acordul ambelor părţi.http://www.viata-libera.ro/articol-Licitatie_cu_strigare_pentru_panouri_publicitare_2.html
dcp100168 Posted July 24, 2012 Author Posted July 24, 2012 Galaţiul scapă de 70 de panouri publicitare ilegalePe lângă cele 11 panouri publicitare puse la pământ de furtuna de la începutul săptămânii trecute, şi strânse de societatea de Gospodărire Urbană Galaţi, alte 16 au avut zilele trecute aceeaşi soartă, dar cu precizarea că au fost date jos de angajaţii societăţii respective. "Vorbim despre panouri care nu au autorizaţii de amplasare pe spaţiile verzi şi care nici nu au fost ridicate de proprietari la somaţiile făcute de societatea noastră", spune Eduard Grosu, directorul societăţii. Acesta ne-a mai spus că, în următoarele zile, alte 40 de panouri amplasate ilegal vor avea aceeaşi soartă. Panourile ridicate de pe domeniul public vor fi depozitate în spaţiile societăţii Gospodărire Urbană Galaţi, iar cei ce vor dori să le recupereze o pot face după ce achită o taxă de transport.viata-libera.ro
dcp100168 Posted January 14, 2013 Author Posted January 14, 2013 Galaţiul are un nou regulament de reclamă stradală* Până pe 31 ianuarie, deţinătorii mijloacelor de publicitate autorizate trebuie să se conformeze dispoziţiilor noului regulamentAfişe lipite aiurea, candidaţi călare pe toţi stâlpii oraşului, panouri de tot felul care zădărniceau vizibilitatea semnelor de circulaţie, un circ plin de tupeu, dar fără autorizaţie şi bun-simţ a dominat Galaţiul atât la alegerile locale, cât şi la cele parlamentare. În plus, dacă n-ar fi fost furtunile puternice ale anului 2012, care să pună la pământ zeci de panouri şi schelete ruginite şi abandonate, probabil că scuarul de pe strada Brăilei ar fi arătat şi acum ca o pădure de reclame.Toate aceste lucruri revoltătoare ar trebui să devină de domeniul trecutului. Un nou regulament privind publicitatea stradală, care stabileşte condiţiile de amplasare, autorizare şi ridicare a mijloacelor de publicitate, precum şi drepturile şi obligaţiile ce revin proprietarilor sau beneficiarilor acestora a intrat în vigoare. Documentul a fost iniţiat de primarul municipiului Galaţi, Marius Stan, şi votat de aleşi. Cel târziu până la finele lunii ianuarie, deţinătorii mijloacelor de publicitate autorizate trebuie să se conformeze dispoziţiilor noului regulament privind reclama stradală.Unde vor fi interzise panourileRegulamentul interzice ferm amplasarea mijloacelor de publicitate pe instalaţiile de semaforizare, pe stâlpii de susţinere a elementelor de semnalizare rutieră sau de circulaţie, dar şi pe zona carosabilă a străzilor şi a drumurilor. Pe clădirile reprezentând monumente istorice nu vor putea fi puse decât panouri care anunţă activitatea care se desfăşoară în interiorul clădirii. Spaţiile verzi, orice tip de scuar sau insulele de separare a fluxurilor de circulaţie, trotuare mai înguste de cinci metri, zonele verzi dintre trotuare şi spaţiul pietonal şi carosabil, căile de acces în instituţiile publice trebuie să rămână libere de orice panouri. Proprietarii sau beneficiarii trebuie să-şi pună pofta-n cui de la a-şi face reclamă la mai puţin de 50 de metri de intersecţii, de sensurile giratorii, sau în alte zone considerate periculoase pentru desfăşurarea în condiţii normale a traficului auto sau pietonal. Documentul prevede negru pe albă că după validarea acestui regulament, toate panourile publicitare existente pe spaţiile verzi se vor desfiinţa. De asemenea, se prevede clar că pe stâlpii reţelei de transport în comun, ai celei de iluminat stradal sau orice alt suport - garduri, faţade, transformatoare electrice - amplasate pe domeniul public este interzisă aplicarea de afişe şi postere.Obligaţii fermeNoul regulament îi obligă pe proprietarii sau beneficiarii mijloacelor de publicitate să asigure întreţinerea şi menţinerea acestora într-o stare tehnică şi estetică bună, demontarea şi desfiinţarea lor la expirarea contractului şi readucerea la starea iniţială a amplasamentului, adică refacerea spaţiului verde sau asfaltare, după caz. Mai mult, proprietarii sistemelor publicitare, ai panourilor publicitare au obligaţia de a neutraliza ori a acoperi cu o folie monocoloră suprafeţele de expunere a mesajelor publicitare după cinci zile de la expirarea perioadei pentru care au plătit taxa de reclamă. Ca să nu mai avem panouri uitate luni în şir, dacă nu chiar ani, regulamentul stabileşte clar că desfiinţarea mijloacelor de publicitate se face de către proprietar, cel târziu la data expirării termenului prevăzut în autorizaţia de construire sau în acordul primit pentru publicitate temporară. Mai mult, reclamele amplasate pe terenuri care aparţin domeniului public sau privat al oraşului, care rămân neutilizate timp de 15 de zile calendaristice după îndeplinirea termenului prevăzut în autorizaţia de construire sau acordul pentru publicitate temporară, vor fi desfiinţate pe cale administrativă. Autoritatea publică locală are dreptul să dispună desfiinţarea acestora pe cale administrativă, fără emiterea unei autorizaţii de desfiinţare, fără sesizarea instanţelor judecătoreşti şi pe cheltuiala proprietarilor acestora!Sancţiuni dureRegulamentul stabileşte că amplasarea mijloacelor de publicitare fără autorizaţie de construire sau acord pentru publicitate temporară constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 1.000 de lei la 100.000 lei. Mult mai gravă este nerespectarea obligaţiei de a elibera suportul reclamei la expirarea termenului stabilit prin autorizaţie sau acord ori refuzul de a readuce amplasamentul şi mediul înconjurător la starea iniţiala, inclusiv prin refacerea spaţiului verde sau asfaltare. Amenda pentru această contravenţie este de la 3.000 de lei la 10.000 de lei.Regulamentul stabileşte clar: grafica şi conţinutul fiecărui material publicitar care urmează să fie expus vor fi avizate de către arhitectul-şef al oraşului la emiterea autorizaţiei de construire sau a acordului pentru publicitate temporară. Taxa pentru emiterea acestui acord este de 17 lei, iar pentru prelungirea lui se va achita 50 la sută din taxa achitată iniţial.Mai important este ca acest regulament să fie respectat şi aplicat, altfel va avea aceeaşi eficienţă şi aceleaşi rezultate dezastruoase pentru imaginea oraşului ca şi vechiul regulament!viata-libera.ro
dcp100168 Posted February 17, 2013 Author Posted February 17, 2013 Primăria a încasat 150.000 de euro fără acte pentru panouri publicitare* Primăria Galaţi a încasat, pentru chiria panourilor publicitare, peste un milion de lei cu acte şi alţi 680.000 de lei după expirarea contractelor * Municipalitatea ar fi trebuit să supună votului Consiliului Local prelungirea asocierilor, cerută de firmele deţinătoare de panouri, însă n-a făcut acest lucru Primăria municipiului Galaţi s-ar putea trezi nevoită să restituie 680.000 de lei, adică peste 150.000 de euro, pe care i-a încasat fără a avea o bază legală. Este vorba despre sumele pe care cele şase firme cu care municipalitatea s-a asociat pentru amplasarea unor panouri publicitare le-au plătit mai bine de un an, deşi contractele expiraseră. Chiar Primăria recunoaşte că firmele şi-ar putea recupera sumele plătite în plus, conform unor contracte depăşite, cu condiţia să nu aibă alte datorii sau plăţi curente de făcut, caz în care s-ar compensa cu cât au de plătit.Consiliului nu i-a păsat de spaţiile verziGalaţiul arată civilizat acum, dacă ne amintim codrul de panouri publicitare care creştea pe scuarul de pe Brăilei şi pe mai toate spaţiile verzi. Trecând peste nesimţirea cu care unii şi-au pus panouri cu de la sine putere, iar Primăria a închis ochii, Consiliul Local şi autorităţile din mandatul trecut se fac vinovate pentru explozia publicitară care a dominat oraşul. În luna aprilie 2009, Consiliul Local a votat asocierea cu cinci societăţi comerciale şi prelungirea unui contract de asociere pentru amplasarea panourilor publicitare. Au primit undă verde pentru amplasarea, în total, a peste 70 de panouri publicitare şi 24 raquete (suporturi de reclame luminoase), firmele Euromedia Group, Arabesque, Ultravision, Decrom Co, Derec Co şi Decovil. Consiliul Local n-a avut nicio remuşcare să spună „Da” amplasării a 12 panouri pe scuarul Brăilei şi a altora pe spaţiile verzi şi la Inelul de Rocadă. Contractele au intrat în vigoare pe 1 ianuarie 2009, fiind valabile doi ani. Documentele stipulau negru pe alb: “După expirarea duratei contractulului, firma are drept de preemţiune la prelungirea contractului, aceasta facându-se numai cu acordul Consiliului şi pentru o perioadă ce va fi stabilită de comun acord, cu cel puţin 90 zile înaintea expirării duratei de asociere”. Fiecare societate a cerut prelungirea contractelor de asociere, atunci când acestea au expirat, adică pe 31 decembrie 2010. Numai că, susţine Primăria, „s-au întocmit documentele legale pentru prelungirea contractelor cu pricina, dar nu s-a luat o hotărâre concretă de către conducere pentru promovarea spre aprobare în Consiliul Local. Panourile au rămas pe teren, efectuându-se plăţi de către societăţi, conform clauzelor din contractele expirate”.Cu banii josPotrivit informaţiilor furnizate de Primărie, s-au încasat, pe baza contractelor valabile, pentru chiria panourilor publicitare, peste un milion de lei şi alţi peste 680.000 de lei după expirarea asocierilor. Cele mai mari sume le-a plătit Euromedia Group - aproape 500.000 de lei pe baza contractului, pentru 33 de panouri şi 24 de raquete, şi cam tot atâta fără contract valabil, pentru 33 de panouri şi 18 raquete. Următoarea în top este firma Derec Co, care, pentru cele 19 panouri, a scos din buzunar aproape 240.000 de lei conform contractului, şi aproximativ 120.000 de lei, după expirarea lui. Peste 87.000 de lei a dat Ultravision pentru amplasarea conform contractului a opt panouri, şi mai puţin de 20.000 fără asociere legală. Cele şapte panouri pe care Arabesque le-a avut legal pe domeniul public au adus la bugetul local peste 70.000 de lei. Când contractul i-a expirat, firma a cerut prelungirea contractului pentru patru panouri şi, tot aşteptând votul Consiliului Local, a plătit peste 30.000 de lei. La polul opus se află Decrom Co, care a achitat, pentru două panouri publicitate, aproape 30.000 de lei pe baza contractului, şi 15.000 de lei după expirarea asocierii. Singura firmă care, în scriptele Primăriei, nu figurează cu plăţi făcute în plus este Decovil, care a plătit către bugetul local 101.455 de lei.În loc de concluziiSe poate trage concluzia că majoritatea firmelor respective câştiga suficient de bine din publicitate pentru a nu-şi face griji pentru plata unor bani "la mica înţelegere" cu Primăria. Dacă, însă, una dintre firme ar da în judecată Primăria, instanţa ar putea obliga municipalitatea să-i permită amplasarea panourilor publicitare, caz în care oraşul s-ar transforma, din nou, într-o babilonie publicitară. Este, însă, de neînţeles cum a fost posibil ca administraţia locală să îşi asume încasarea, pe parcursul a mai bine de un an, a unor chirii fără bază legală!viata-libera.ro
dcp100168 Posted July 17, 2018 Author Posted July 17, 2018 Panouri publicitare amplasate ilegal pe domeniul public Bun găsit în Galaţiul situaţiilor absurde, pe care autorităţile locale ori se fac că nu le văd, ori le întreţin. O nouă dovadă o constituie cele şapte panouri publicitare tip prismă, despre care autorităţile locale nu pot spune dacă au fost amplasate legal în oraş, pe baza certificatelor de urbanism, autorizaţiilor de construire şi a avizelor de publicitate temporară! Și asta pentru că agenții economici care le-au montat n-au onorat invitațiile la Poliția Locală, care i-a notificat să vină să prezinte documentele! Ancorat superficial cu niște sârme legate de trei jardiniere stradale găurite în acest scop, un ditamai panoul publicitar a stat nestingherit, în Piaţa Regală - aşa cum se numeşte esplanada din faţa Hotelului "Danube Stars" - până la începutul săptămânii trecute. Probabil că ar fi fost şi acum acolo dacă nu ar fi demarat lucrările de modernizare a zonei. Nu este, însă, singurul panou publicitar de acest fel din oraş! Mai mulţi cititori ne-au sesizat la redacţie prezenţa acestor mijloace publicitare şi temerea că, din cauza modului superficial în care au fost ancorate, s-ar putea prăbuşi la o furtună sau la un vânt puternic, punând în pericol viaţa oamenilor. Acesta este motivul pentru care, conform Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, am solicitat Primăriei municipiului Galaţi şi Poliţiei Locale date despre aceste panouri. Primăria municipiului Galaţi ne-a transmis doar un răspuns preliminar, în care precizează că ne va răspunde în termenul de 30 de zile de la înregistrarea solicitării noastre, deoarece "pentru identificarea şi difuzarea informaţiilor solicitate este necesară o perioadă mai mare de zece zile". Poliţia Locală ne-a răspuns, însă, la o parte dintre întrebări. Cine şi când a amplasat panoul Întrebată cine şi când a pus panoul publicitar în formă de prismă în Piaţa Regală, dacă amplasarea a fost legală - adică există toate autorizaţiile necesare, şi cine şi când le-a eliberat - iată ne-a răspuns Poliţia Locală: "În urma demersurilor şi a verificărilor întreprinse de către Serviciul Disciplina în Construcţii şi Afişajul Stradal din cadrul Poliţiei Locale Galaţi, vă putem comunica că, la începutul anului 2018 (luna februarie, conform planşelor foto realizate de poliţiştii locali), panoul publicitar din zona menţionată nu era amplasat. În urma celor mai recente controale, poliţiştii locali au constatat că prisma în cauză a fost amplasată fără autorizaţie de construire şi fără aviz pentru publicitate temporară. Dacă pentru respectivul mijloc publicitar va fi obţinut aviz pentru publicitate temporară, conform prevederilor Legii 185/2013 - privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate, prisma poate rămâne în perioada de valabilitate a acesteia", se arată în răspunsul semnat de directorul general al Poliţiei Locale, Petrică Hahui. Deşi am întrebat cine a amplasat panoul publicitar, autorităţile au ocolit acest răspuns. În schimb, ne-au explicat ce demersuri a efectuat cu privire la acest panou: "Poliţiştii locali din cadrul Serviciului Disciplina în Construcţii şi Afişajul Stradal au identificat firma care a amplasat mijlocul publicitar. În acest caz a fost întocmită documentaţia legală, iar în conformitate cu prevederile OG 2/2001, privind regimul juridic al contravenţiilor, operatorul economic poate fi sancţionat în termen de şase luni de la data întocmirii procesului verbal". Prin urmare, deocamdată, nu a păţit nimic! Oricum nu e singurul! Agenţi economici invitaţi la Poliţia Locală Curioşi să aflăm dacă mai sunt panouri amplasate pe domeniul public fără documentele necesare, iată ce am aflat: "La cele mai recente verificări, poliţiştii locali au identificat un număr de şapte asemenea mijloace publicitare. În termenul prevăzut de lege, poliţiştii locali din cadrul Serviciului Disciplina în Construcţii şi Afişajul Stradal au invitat şi notificat un număr de patru operatori economici (agenţii de publicitate şi beneficiari ai publicităţii stradale). Având în vedere că agenţii economici în cauză nu s-au prezentat la sediul Poliţiei Locale cu documentele care să ateste că deţin certificate de urbanism/ autorizaţii de construcţie (conform Legii 50/2001) şi avize de publicitate temporară (conform Legii 185/2013), poliţiştii locali au întocmit, în lipsă, primele procese-verbale de constatare. Şi în aceste situaţii, în conformitate cu prevederile OG 2/2001, operatorii economici pot fi sancţionaţi în termen de şase luni de la data întocmirii proceselor verbale". Ultima noastră întrebare a vizat sancţiunile pentru amplasarea ilegală a unui panou publicitar. Iată răspunsul: "Sancţiunile pentru amplasarea ilegală a unui mijloc publicitar se aplică în funcţie de timpul şi forma constructivă a acestuia şi sunt prevăzute de Legea 185/2013 (de la 1.000 de lei la 10.000 de lei) şi Legea 50/1991 (de la 1.000 de lei la 1.000.000 lei)", ne-a comunicat Poliţia Locală. Din păcate, nu ni s-a spus și cine se ocupă de aplicarea lor, deși am întrebat. Absurd, dar adevărat! viata-libera.ro
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now