Relu Posted October 31, 2008 Posted October 31, 2008 În sfârşit, am văzut şi eu care sunt întrebările de mecanică auto ce li se pun candidaţilor pentru obţinerea permisului.NTREBĂRILE DIN MECANICĂ PENTRU PERMISUL AUTO1. Care din defectiunile prezentate mai jos determina functionarea motoarelor cu aprindere prin compresie cu fum alb excesiv?a) blocarea resortului injectorului;B) avansul la injectie peste o limita normala;c) arderea garniturii de chiulasa;2. Consumul marit de combustibil poate fi determinat de:a) patrunderea excesiva de impuritati in filtrul de aer;B) infundarea jiclorului principal;c) nivelul benzinei in camera de nivel constant este mediu;3. Cum va dati seama ca a patruns apa in baia de ulei a motorului?a) prin constatarea diminuarii nivelului apei in instalatia de climatizare;B) prin aparitia pe joja de nivel a uleiului a unei spume de culoare galbuie;c) atunci cand motorul incepe sa mearga cu intreruperi;4. Faptul ca motorul "bate" si scoate mult fum este o defectiune, a instalatiei de alimentare a motorului cu aprindere prin comprimare, determinata de:a) desurubarea piulitelor conductelor de inalta presiune;B) ruperea arcului de reglare a presiunii;c) uzura injectorului;5. Principalii factori care determina ancrasarea bujiilor sunt:a) lichidul de racire nu mai incalzeste cilindrii;B) patrunderile de ulei in camera de ardere;c) amestecul combustibil prea bogat;6. Amestecul de carburant la motoarele cu aprindere prin compresie se formeaza in: a) cilindrii motorului;B) pompa de injectie;c) galeria de admisie;7. Ce poate cauza griparea pistonului unui element al pompei de injectie?a) supraturarea motorului;B) explozia carcasei pompei de injectie;c) craparea arborelui cu came al pompei de injectie;8. Ce urmari are blocarea termostatului in pozitia inchis?a) fierberea lichidului din instalatia de racire;B) arderea garniturii de chiulasa;c) supraincalzirea motorului;9. Din ce cauza se produc rateurile in galeriile de admisie si evacuare?a) existenta unor jocuri prea mici intre supape si culbutori;B) racirea excesiva a motorului;c) incalzirea excesiva a motorului;10. Cum se executa decalaminarea unui injector infundat?a) prin scuturare puternica de o bucata de lemn sau fier, urmata de fierberea injectorului intr-o baie de apa distilata;B) utilizarea unor diluanti concentrati;c) prin inmuierea calaminei intr-o baie de motorina, urmata de curatarea acesteia cu o bucata de lemn;11. Care este cauza cea mai frecventa care duce la arderea garniturii de chiulasa?a) blocarea in pozitia "inchis" a termocuplului ventilatorului;B) strangerea insuficienta a chiulasei;c) blocarea robinetului ventilatorului;12. Supapa de refulare a elementului pompei de injectie are drept scop principal:a) impiedicarea reincarcarii surplusui de motorina, in pompa de injectie;B) cresterea presiunii motorinei la sfarsitul injectiei;c) impiedicarea picurarii motorinei din injector, la sfarsitul injectiei;13. Ce semnifica raportul de compresie?a) raportul dintre volumul cilindrului si volumul camerei de ardere;B) raportul dintre volumul tuturor cilindrilor si volumul pistoanelor;c) raportul dintre volumul camerei de ardere si volumul cilindrului;14. Temperatura de regim la motoarele cu ardere interna este de:a) 60°C - 70°C;B) 80°C - 90°C;c) 100°C - 110°C;15. Daca se utilizeaza un combustibil insuficient filtrat, ce element al instalatiei de alimentare se defecteaza in general primul?a) se blocheaza supapele de refulare ale pompei de injectie;B) se uzeaza axul cu came al pompei de injectie;c) se infunda injectorul;16. Uzura prematura a motorului este determinata de urmatoarea defectiune la instalatia de racire:a) fisurarea unei pale de elice a ventilatorului;B) blocarea in pozitia "deschis" a termostatului;c) blocarea robinetului caloriferului de incalzirea a habitacului;17. Ce are in componenta circuitul de inalta presiune al instalatiei de alimentare a motoarelor Diesel?a) injectoare, pompa de injectie, conducte de legatura;B) injectoare, pompa de alimentare, conducte de legatura;c) filtre, pompa de injectie, pompa de alimentare;18. Amestecarea uleiului cu apa este provocata de:a) deteriorarea garniturilor de etansare a camasilor cilindrilor;B) fisurarea pistoanelor blocului motor;c) fisurarea blocului motor;19. Unde este refulat surplusul de motorina de la injectoare?a) in pompa de injectie;B) in rezervor;c) in pompa de alimentare;20. Ce defectiuni apar din cauza suprasarcinii?a) cresterea tensiunii la nivelul firelor de cord, iar in cele din urma ruperea lor;B) deteriorarea benzii de rulare intr-un mod neuniform;c) la anvelopele radiale, aparitia de fisuri circumferentiale deasupra talonului; http://www.antena3.ro/stiri/romania/exa ... 56569.htmlPărerea mea, motive pentru a te pica :evil: Multe din răspunsurile la întrebările de mai sus le afli pe parcurs, pe baza experienţei. Ok, sunt necesare câteva cunoştinţe de mecanică fizică, de înţelegerea dinamicii vehicolului dar asemenea probleme? Şi de unde să le înveţe elevul? Că doar maşina de şcoală e în parametri, nu face nimeni şcoală cu o maşină cu probleme şi nici nu e prevăzut în contract un stagiu într-un atelier auto...
Rami Posted October 31, 2008 Posted October 31, 2008 Atat timp cat exista service pentru autoturisme, nu vad sensul pentru care ar trebui sa aiba cunostinte de mecanica.
Relu Posted October 31, 2008 Author Posted October 31, 2008 E un banc: Cică un tip se duce la doctor: - Dom' doctor, mi s-a albăstrit un testicol! - Îl tăiem! Zis şi făcut. După o săptămână: - Dom' doctor, mi s-a albăstrit şi celălalt testicol! - Îl tăiem! După altă săptămână: -Dom' doctor, mi s-a albăstrit şi penisul! Doctorul cercetează mai atent şi spune: - Da, e posibil să fie de la blugi... Le recomand tuturor candidaţilor dar şi posesorilor de permis Arta de a conduce automobilul
Mikka Posted October 31, 2008 Posted October 31, 2008 Cumplit mestesug de tampenii...La ce mama naibii trebuie sa stii "Ce semnifica raportul de compresie"?? Poti tu - ca sofer - sa modifici ceva? Temperatura de regim la m.a.i.? Pe cine dreaku intereseaza? In afara de constructor si mecanicii de la service??Militieni pur-sange...
riaji Posted November 5, 2008 Posted November 5, 2008 Si eu sunt de parere ca aceste intrebari nu-si au rostul. Acum 40 de ani, poate ca erau considerate necesare, dar in ziua de astazi, cand exista serviceuri la tot pasul si servicii de tractare a masinii, nu vad rostul. Sau, poate doar luand in considerare faptul ca primariile (in special cea din Galati) nu sunt in stare sa adune rablele abandonate pe marginea drumului sau pe spatiile verzi (iar iti ridic mingea la fileu, ultramarine)
Relu Posted November 5, 2008 Author Posted November 5, 2008 Ia încercaţi să răspundeţi măcar la câteva din întrebările de mai jos. Hai că astea-s mai de bun simţ (din păcate nu sunt de examen )... Unele răspunsuri le găsiţi în codul rutier, altele în instrucţiunile de folosire a maşini 1 Autovehiculele şi remorcile pot fi certificate din punct de vedere al autenticităţii de către: a) Autoritatea Rutieră Română; B) Direcţia Poliţiei Rutiere; c) Registrul Auto Român. 2 Când este necesară efectuarea unei inspecţii tehnice periodice, chiar dacă perioada scadentă nu a fost depăşită: a) în cazul în care deţinătorul a avut retras dreptul de conducere pe o perioadă mai mare de 12 luni; B) dacă s-a pierdut certificatul de înmatriculare; c) dacă autovehiculul a avut avarii grave la mecanismul de direcţie în urma unor evenimente rutiere. 3 Se interzice circulaţia pe drumurile publice a vehiculului dacă: a) nu a fost supus inspecţiei tehnice periodice înaintea datei înscrise în anexa certificatului de înmatriculare; B) noxele motorului ating limita maximă; c) are montate alte dispozitive de iluminare şi semnalizare decât cele omologate de autoritatea competentă. 4 Când este necesară efectuarea unei inspecţii tehnice periodice, chiar dacă perioada scadentă nu a fost depăşită: a) dacă autovehiculului i s-a efectuat o reparaţie capitală; B) dacă autovehiculul nu a fost folosit o perioadă îndelungată; c) în cazul în care deţinătorul a avut retras dreptul de conducere pe o perioadă mai mare de 12 luni. 5 Vehiculele se înmatriculează numai dacă: a) au o stare tehnică şi estetică foarte bună; B) au fost omologate de către R.A.R.; c) se completează fişa de înmatriculare. 6 Lăţimea generală a vehiculelor, inclusiv încărcătura este de: a) 2,50-2,60 m; B) 2,60-2,70 m; c) 2.50-2,70 m; 7 Care este documentul care se eliberează în urma omologării unui autovehicul ? a) autorizaţia provizorie de circulaţie; B) certificatul de înmatriculare al vehiculului; c) cartea de identitate a vehiculului. 8 Care din următoarele cauze determină scăderea presiunii uleiului? a) înfundarea sorbului pompei de ulei; B) nivelul prea mare a uleiului în carter; c) folosirea unui ulei prea vâscos. 9 Ciclul de funcţionare al motorului cu ardere internă în patru timpi, se realizează în : a) patru rotaţii complete ale arborelui cotit; B) patru rotaţii complete ale arborelui cu came; c) două rotaţii complete ale arborelui cotit. 10 Când direcţia unui autovehicul trage dreapta înseamnă că: a) este reglat incorect unghiul de convergenţă; B) este reglat incorect unghiul de fugă; c) este reglat incorect unghiul de cădere. 11 Rolul diferenţialului este: a) de a permite ca roţile punţilor motoare să ruleze cu turaţii diferite; B) atenuarea şocurilor din transmisia automobilelor; c) amplificarea momentului motor, pe care-l transmite la roţi. 12 Care este rolul transmisiei ? a) transmiterea mişcării de la ambreiaj la cutia de viteze; B) transmiterea mişcării de la motor la roţile motrice; c) asigurarea eficienţei frânei de motor. 13 Uzura anvelopei pe mijlocul benzii de rulare este o consecinţă a rulajului : a) cu viteză ridicată; B) cu viteză redusă; c) cu presiune mare. 14 Care trebuie să fie nivelul electrolitului în bateria de acumulatori ? a) 10-15 mm sub nivelul plăcilor; B) 10-15 mm deasupra plăcilor; c) la nivelul plăcilor. 15 La coborârea unei pante lungi cu autovehicule echipate cu motoare cu aprindere prin scânteie se recomandă folosirea frânei de motor întrucât: a) realizează o economie apreciabilă de combustibil; B) evită suprasolicitarea frânei de serviciu care în anumite condiţii devine ineficientă; c) micşorează uzura motorului. 16 Care poate fi indiciul exterior al consumului mărit de combustibil în urma reglărilor greşite la motor ? a) fum de eşapament alb; B) fum de eşapament albastru; c) fum de eşapament negru. 17 Care este rolul electromotorului? a) antrenează arborele cotit; B) antrenează compresorul; c) antrenează ventilatorul. 18 Care din următoarele defecţiuni creează joc mare la volan ? a) uzura pronunţată a pneurilor roţilor din faţă; B) uzura pronunţată a angrenajelor din caseta de direcţie; c) uzura pronunţată a suspensiei autovehiculului. 19 Care este rolul termostatului ? a) menţine temperatura lichidului de răcire în limitele optime; B) închide şi deschide circuitul lichidului către instalaţia de climatizare, la anumite temperaturi; c) realizează scăderea temperaturii lichidului de răcire. 20 Uzura pronunţată a marginilor benzii de rulare se datorează : a) rulării cu presiune mai mică decât cea recomandată; B) rulării cu presiune mai mare decât cea recomandată; c) conducerii cu viteză mare. 21 Care este rolul bateriei de acumulatori ? a) transformă curentul de joasă tensiune în curent de înaltă tensiune; B) alimentează consumatorii de energie electrică în raport de necesităţi; c) produce curent electric necesar alimentării consumatorilor. 22 Care dintre unghiurile direcţiei face ca, după virare, roţile directoare să revină în poziţia iniţială? a) unghiul de convergenţă; B) unghiul de cădere; c) unghiul de fugă. 23 Echipamentul de direcţie prevăzut cu un sistem de amplificare (servodirecţie): a) este obligatoriu pentru toate autovehiculele cu sarcină maximă pe axa directoare mai mare de 4500 kg; B) este obligatoriu la toate tipurile de autoturisme; c) nu există nici o prevedere în acest sens. 24 Momentul motor transmis la roţi in trepte inferioare de viteză este: a) mai mic decât la arborele motorului; B) mai mare decât la arborele motorului; c) egal cu cel de la arborele motorului. 25 Care este rolul mecanismului de distribuţie ? a) asigură pătrunderea amestecului carburant în cilindri şi evacuarea gazelor arse; B) asigură distribuirea curentului electric de înaltă tensiune la bujii; c) asigură uniformizarea mersului motorului prin distribuirea surplusului de energie debitat în timpul motor către ceilalţi timpi. 26 În cazul rulării cu un pneu umflat sub presiunea indicată de constructor, uzura neuniformă a benzii de rulare se produce: a) în zona exterioară a benzii de rulare; B) pe creastă; c) pe toată suprafaţa. 27 Care din următoarele cauze determină descărcarea bateriei de acumulatori ? a) oxidarea bornelor; B) desfacerea legăturilor; c) folosirea excesivă a demarorului. 28 Care este rolul generatorului de curent alternativ ( alternatorului) : a) asigură pornirea automată a motorului; B) este sursa de energie pentru consumatori în timpul funcţionării motorului şi de încărcare a bateriei de acumulatori; c) alimentează cu energie electrică electromotorul. 29 Din ce cauză faza de întâlnire a farului “bate” în sus ? a) becul bilux este montat cu ecranul fazei scurte în jos (sub filament); B) becul bilux este montat cu ecranul fazei scurte în sus (deasupra filamentului); c) becul bilux este montat cu ecranul fazei scurte lateral. 30 Inspecţia tehnică a autovehiculelor destinate instruirii practice se efectuează : a) anual la o staţie de inspecţie tehnică autorizată de MT; B) la cel mult sase luni într-o staţie de inspecţie tehnică autorizată de RAR; c) la cel mult sase luni într-o staţie de inspecţie tehnică a M.I. 31 Unghiul de cădere al roţilor are rolul: a) de a împiedica oscilaţiile roţii în limita jocului din rulmenţii butucului; B) de a micşora tendinţa de deschidere a roţilor; c) de a menţine roţile directoare în poziţie stabilă de mers rectiliniu al automobilului. 32 Precizaţi care dintre cauzele următoare conduc la încălzirea excesivă a pneurilor: a) rularea cu o presiune mai mare în pneuri decât cea indicată de uzina constructoare; B) rularea fără oprire pe o distanţă prea mare; c) rularea cu presiune mai mică în pneuri decât cea indicată de uzina constructoare. 33 Care poate fi indiciul exterior al uzurii pronunţate a setului motor? a) fum de eşapament alb; B) fum de eşapament albastru; c) fum de eşapament negru. 34 Care din următoarele defecţiuni conduc la patinarea ambreiajului ? a) uzura mare a ferodourilor discurilor conduse; B) cursa liberă a pedalei de ambreiaj este prea mare; c) ruperea pârghiei de debraiere. 35 Dispozitivul ABS reprezintă o componentă a unui sistem de frânare care: a) avertizează asupra apariţiei unei disfuncţionalităţi ale sistemului; B) nu are nici o influentă asupra spaţiului de oprire; c) reglează în mod automat forţa de frânare la roată, evitând blocarea roţii. 36 Uzura neuniformă a benzii de rulare în plan transversal poate fi cauzată de: a) bruscarea frecventă a direcţiei; B) reglarea necorespunzătoare a unghiurilor de fugă; c) reglarea necorespunzătoare a convergenţei roţilor. 37 Care din următoarele cauze duce la uzura prematură a anvelopelor roţilor din faţă: a) greutatea mare pe puntea din faţă datorită existenţei motorului; B) solicitarea mai mare a roţilor din faţă la viraje şi la menţinerea direcţiei de mers; c) reglarea greşită a convergenţei roţilor. 38 Cum veţi proceda când încărcătura depăşeşte greutatea maximă autorizată a vehiculului ? a) măriţi presiunea în pneuri; B) rulaţi cu viteză redusă; c) nu efectuaţi transportul în asemenea condiţii. 39 Care din următoarele defecţiuni creează joc mare la volan? a) convergenţa roţilor nereglată; B) unsori prea vâscoase în caseta de direcţie şi la articulaţii; c) uzura pronunţată a capetelor de bară. 40 Care este rolul ambreiajului? a) asigură legătura dintre cutia de viteză şi roţile motrice; B) cuplează şi decuplează frâna de serviciu; c) cuplează şi decuplează legătura dintre motor şi cutia de viteze. 41 Inspecţia tehnică a autovehiculelor noi destinate instruirii practice se efectuează : a) anual la o staţie de inspecţie tehnică autorizată de MT; B) la cel mult un an într-o staţie de inspecţie tehnică autorizată de RAR; c) la cel mult sase luni într-o staţie de inspecţie tehnică a M.I. 42 La frânare observaţi că autoturismul dvs. trage într-o parte. Care sunt cauzele posibile ? a) volanul are joc peste limitele maxime admise; B) suprafaţa carosabilului are aderenţa uniformă; c) sistemul de frânare are dezechilibru mai mare de 20 %. 43 Pătrunderea apei în baia de ulei a motorului se constată prin : a) mersul neregulat al motorului; B) scăderea nivelului apei în radiator; c) existenţa unei spume de culoare gălbuie pe joja de nivel a uleiului. 44 Uzura neuniformă a benzii de rulare a unui pneu este produsă de: a) exploatarea pneului în condiţii de suprapresiune; B) exploatarea pneului în condiţii de suprasarcină; c) rularea cu viteză excesivă. 45 Care din cauzele de mai jos determină jocul mare al volanului? a) presiune scăzută în pneurile din faţă; B) jocul mare al fuzetei pe pivot; c) unsoare prea vâscoasă în articulaţiile transmisiei direcţiei. 46 După ce recunoaşteţi că ambreiajul patinează ? a) la schimbarea treptelor de viteză se aude zgomot de pinioane; B) când motorul se găseşte în priză directă, la accelerarea bruscă, autovehiculul nu dezvoltă o viteză corespunzătoare; c) la plecarea de pe loc autovehiculul produce smucituri. 47 Care dintre următoarele defecţiuni ale instalaţiei de răcire conduce la uzura prematură a motorului ? a) blocarea termostatului în poziţia deschis; B) uzura rulmenţilor pompei de apă; c) înfundarea instalaţiei de încălzire. 48 Cuplarea unui vehicul cu una sau două remorci pentru formarea unui ansamblu de vehicule, se poate efectua numai dacă: a) ansamblul de vehicule poate realiza raza minimă de virare a autovehiculului trăgător; B) vehiculele care compun ansamblul nu se ating la trecerea peste denivelări; c) elementele care compun dispozitivul de cuplare sunt omologate. 49 Roţile directoare ale autovehiculelor cu tracţiune pe spate, sunt de regulă : a) divergente sau paralele; B) convergente sau paralele; c) divergente. 50 Dispozitivul ABS reprezintă o componentă a unui sistem de frânare: a) pneumo-hidraulic asistat; B) care avertizează asupra apariţiei unei disfuncţionalităţi ale sistemului; c) care reglează în mod automat alunecarea în sensul de rotaţie al roţilor. 51 Ce se înţelege prin anvelopă de zăpadă ? a) anvelopele al căror desen al benzii de rulare şi structura sunt concepute pentru a asigura un comportament mai bun pe noroi şi zăpadă proaspătă; B) anvelopa la care desenul benzii de rulare este caracterizat, în general prin elemente, canale şi/sau proeminenţe masive, mai distanţate unele de altele decât cele ale anvelopelor de drum; c) anvelopa de drum care poate circula în toate anotimpurile, pe orice tip de carosabil cu aceleaşi performanţe la rulare. 52 Care dintre următoarele cauze determină scăderea puterii motorului ? a) acumulatorul este descărcat; B) conjuctorul-disjunctorul este defect; c) toba de evacuare este înfundată. 53 Când se consideră că autovehiculul merge în priză directă ? a) când turaţia arborelui cotit este mai mare decât turaţia roţilor; B) când turaţia arborelui cotit este mai mică decât turaţia roţilor; c) când turaţia arborelui cotit este egală cu turaţia arborelui secundar al cutiei de viteze. 54 Înscrisul TUBELESS pe o anvelopă, semnifică faptul că : a) anvelopa este cu profil de iarnă; B) anvelopa este cu profil de vară; c) anvelopa este de tipul “fără cameră de aer”. 55 Ce rol are mecanismul de direcţie al autovehiculului ? a) să permită o conducere uşoară; B) să permită bracarea cu uşurinţă a roţilor directoare; c) să asigure stabilitatea în mers a autovehiculului. 56 Care este cea mai frecventă cauză care duce la arderea garniturii de chiulasă ? a) blocarea termostatului în poziţie deschis; B) strângerea insuficientă a chiulasei; c) înfundarea filtrului de aer. 57 Uzura anvelopei pe una dintre marginile benzii de rulare, se datorează : a) dereglării unghiurilor de convergenţă; B) rulării cu presiune scăzută; c) rulării cu presiune ridicată. 58 Care dintre următoarele cauze provoacă sulfatarea bateriei de acumulatori ? a) legăturile bateriei de acumulatori sunt slabe sau rupte; B) nivelul scăzut al electrolitului din bateria de acumulatori; c) bornele bateriei de acumulatori sunt oxidate. 59 Rateurile în galeriile de admisie şi evacuare se produc din cauza : a) supraîncălzirii motorului; B) supraturării motorului; c) jocului prea mic dintre culbutori şi supape. 60 Care dintre următoarele cauze provoacă la efectuarea unui viraj lovituri puternice la volanul unui autovehicul prevăzut cu sistem de direcţie cu servomecanism hidraulic ? a) pătrunderea aerului în instalaţia hidraulică; B) articulaţiile neunse; c) unghiul de convergenţă dereglat.
xantipa Posted November 7, 2008 Posted November 7, 2008 Sunt o proaspata picata la examenul teoretic auto. In mare parte din cauza intrebarilor din capitolul de mecanica si conducere ecologica. Am citit legislatia, capitolul cu sanctiunile este infiorator, am facut testele din manual de 2x, pe cele de mecanica am incercat sa le memorez. Dat fiind rezultatul, n-am reusit Intrebarea de la care m-am blocat suna asa: ce indica prezenta calaminei pe suprafata bujiilor si fumul albastrui al esapamentului? a. folosirea unor bujii necorespunzatoare: b. uzarea mecanismului motor( piston, cilindru): c. rularea frecventa cu o viteza inferioara limitei legale. Problema este ca testele nu sunt alese in mod aleator,intr-un set de 26 sa fie 1-2 intrebari de mecanica, fiindca in momentul in care nimeresti o intrebare la care selectezi raspunsul gresit urmatoarele sunt din acelasi domeniu.
Relu Posted November 7, 2008 Author Posted November 7, 2008 fiindca in momentul in care nimeresti o intrebare la care selectezi raspunsul gresit urmatoarele sunt din acelasi domeniu.Adică, dacă ai răspuns greşit la întrebarea de mai sus, următoarele întrebări au fost tot din mecanică? Ce prostie! Şi mai fac o observaţie: întrebările astea se referă mai mult la defecte. Îmi pun o întrebare: dacă prin actualele manevre, guvernanţii vor să ne facă să ne cumpărăm maşini "bune", fără probleme, unde poţi întâlni asemenea defecte? Nu cumva doar la maşinile vechi? Iar astea cam încep să dispară...Răspunsul la întrebarea de mai sus e B), uzura motorului... uleiul pătrunde în camera de ardere...
George Posted November 12, 2008 Posted November 12, 2008 Relu, daca tot ne-ai dat 80 de intrebari, ai putea macar si sa subliniezi raspunsurile corecte pentru a oferi o sansa tocilarilor, sa promoveze examenul teoretic, sa nu se mai planga nimeni de intrebarile de mecanica. Eventuial ai putea da si cateva meditatii de mecanica (cursul sa diureze o sedinta a cate 90 de min cu pauza 10 min) 1. Nu s-ar mai plange de intrebarile de mecanica cei ce au asistat la curs, 2. Ai scoate bani frumosi si neimpozabili Am glumit
Relu Posted November 12, 2008 Author Posted November 12, 2008 Întrebările nu le-am conceput eu, le-am copiat de aici. Nu sunt un specialist în auto. Am citit, am acumulat unele cunoştinţe, am rezolvat unele probleme la maşină, unde n-am ştiut am întrebat... Când m-am verificat la testul de mai sus, ...am dat şi eu destule chiftele Repet, numai cunoaşterea comenzilor de bord şi a regulilor nu e suficient pentru a fi şofer. Trebuie să mai şi înţelegi ce face, conform legilor fizicii, grămada aia de fiare pe care ai impresia că o conduci. De asemenea, câteva cunoştinţe de întreţinere, n-au stricat niciodată. Dar până la a te pica cu întrebări despre garnituri de chiulasă, ulei în camera de ardere sau mai ştiu eu ce alte găselniţe...
sandus Posted January 22, 2009 Posted January 22, 2009 Hai sa va spun eu cum se ia permisul de conducere in Canada, provincia Ontario.Exista 3 nivele de experienta numite G1, G2 si G.Pentru primul nivel,pe care il obtii la 16 ani sau daca ai venit in Canada si nu ai avut permis in tara ta,G1, trebuie sa te duci,fara nici un fel de programare la un centru al Ministerului Transporurilor(NU POLITIE!)unde dai un test grila de 22 de intrebari cu raspunsuri multiple.Primele 11 sunt din reguli de circulatie, celelalte din semn de circulatie.Daca faci mai mult de 70%, iei primul nivel...atat trebuie.Costa 100 de dolari canadieni - 78 de americani.Acest permis iti da voie sa iei lectii de conducere auto si dupa aceea sa te urci la volan,dar numai daca esti insotit de un conducator auto cu cel putin 4 ani de experienta.Nu ai voie alcool deloc,nu ai voir pe autostrada si nu ai voie noaptea la volan.Stagiul la G1 dureaza un an, dupa care dai un examen pe traseu,cu un angjat al ministerului transporturilor.Dureaza cam 25 de minute si trebuie sa dovedesti ca stii sa conduci...tipul are un formular pe care iti bifeaza greselile si daca iei mai mult de 70%, ai trecut la G2. asta inseamna ca poti conduce singur la volan,noaptea, pe autostrada, dar tot fara alcool.Dupa inca un an, treci la G, care se face tot in urma unui traseu, de data asta si pe autostrada.Ai luat peste 70%, ai trecut...poti ,in plus fata de G2, sa ai maxim 0.08 la mie.
riaji Posted January 27, 2009 Posted January 27, 2009 Interesanta chestia asta.. cred ca ar trebui implementata si la noi. Desi.. de curand am vazut un filmulet cu o tipa care se ducea sa dea examen pentru permis beata.. deci.. probabil ca multi nu ar apuca sa ia nici G1
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now