Relu Posted October 31, 2008 Posted October 31, 2008 Sunt curios. Pe unde anume se află, în habitaclu, şi cum se acţionează? :twisted:
VicentiuA Posted October 31, 2008 Posted October 31, 2008 Sunt curios. Pe unde anume se află, în habitaclu, şi cum se acţionează? :twisted: Mai intai trebuie sa definesti termenul "habitaclu"
Relu Posted October 31, 2008 Author Posted October 31, 2008 Acolo unde se aşează şoferul şi pasagerii
Laurentziu Posted October 31, 2008 Posted October 31, 2008 nu mi-a spus nimeni de frana de motor. din auzite ... eu stiam ca frana de motor este atunci cand schimbi din a 4-a in a 2-a?.. nu e asa?
flieder Posted October 31, 2008 Posted October 31, 2008 Din auzite stiu si eu de frana de motor, dar parca-mi amintesc ca si instructorul ne spusese pe anumite portiuni de traseu ca putem merge cu frana de motor. Ca sa explic ce-i cu frana asta...s-ar putea sa nu ma descurc f bine, dar macar incerc. Se afla de fapt "in motor". Adica, pentru o anumita treapta de viteza motorul are o plaja de rotatii/min.Cu cat trecem intr-o viteza superioara, cu atat aceste rotatii se maresc... Ei, frana de motor intervine atunci cand trecem dintr-o treapta de viteza superioara in una inferioara, ridicam ambreiajul fara sa calcam frana de picior. Se simte cum motorul se infraneaza, viteza se reduce... O explicatie savanta nu stiu cum sa fac ca nu ma pricep deloc la domeniul tehnic.
Relu Posted October 31, 2008 Author Posted October 31, 2008 Nu e prea savantă explicaţia...Atunci când ridicăm piciorul de pe acceleraţie, motorul îşi reduce turaţia până la relanti. Această reducere se simte în aceea că maşina pierde din viteză. Asta e frâna de motor. Pe drumuri cu aderenţă redusă, în linie dreaptă, nu dă greş niciodată. Dezavantajul e că încetinirea asta e cam luuungă. Avantajele sunt că nu riscăm să se dezechilibrze maşina, se reduce uzura frânelor, scade simţitor consumul de combustibil (unii pretind chiar că în asemenea momente, consumul e zero).Se mai obţine frână de motor şi atunci când schimbăm într-o treaptă de viteză inferioară.
flieder Posted October 31, 2008 Posted October 31, 2008 Mai, Relu tu ai vrut sa ne pui la incercare cunostintele tehnice
Relu Posted November 1, 2008 Author Posted November 1, 2008 Dacă voiam aşa ceva începeam să vă vorbesc despre raport de compresie, despre rapoartele cutiei de viteze... Pe unele forumuri auto, chiar şi oameni care ştiu despre ce e vorba, ajung să se contrazică pe tema asta.
riaji Posted November 5, 2008 Posted November 5, 2008 Avantajele sunt că nu riscăm să se dezechilibrze maşina, se reduce uzura frânelor, scade simţitor consumul de combustibil (unii pretind chiar că în asemenea momente, consumul e zero).Eu as scoate din calcul aia cu consumul 0.. nu de alta, dar de obicei, cand treci din treapta superioara in treapta inferioara, automat creste si numarul de rot/min, si practic, si consumul creste. Acum, nu stiu exact cum, dar oricum, sunt sigur ca nu are cum sa scada prea mult, cu atat mai putin sa atinga valoarea 0.
ultramarine Posted November 5, 2008 Posted November 5, 2008 Motoarele cu injectie au consumul 0 in frana de motor. In acest moment rotile invart motorul, iar injectia este taiata. Ciclul de injectie se reia atunci cand turatia motorului este putin deasupra turatiei de ralanti. Se foloseste: la coborarea pantelor, la reducerea vitezei pe carosabil umed/polei/gheata sau in alte situatii cand nu este necesara frana.
George Posted November 12, 2008 Posted November 12, 2008 Da. Ne-a vorbit in scoala despre frana de motor. Frana de motor este atunci cand ei piciorul de pe acceleratie si scade viteza.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now