Jump to content

Vi s-a vorbit în şcoală despre frâna de motor?


Relu
 Share

Recommended Posts

Din auzite stiu si eu de frana de motor, dar parca-mi amintesc ca si instructorul ne spusese pe anumite portiuni de traseu ca putem merge cu frana de motor.

Ca sa explic ce-i cu frana asta...s-ar putea sa nu ma descurc f bine, dar macar incerc. Se afla de fapt "in motor". Adica, pentru o anumita treapta de viteza motorul are o plaja de rotatii/min.Cu cat trecem intr-o viteza superioara, cu atat aceste rotatii se maresc...

Ei, frana de motor intervine atunci cand trecem dintr-o treapta de viteza superioara in una inferioara, ridicam ambreiajul fara sa calcam frana de picior. Se simte cum motorul se infraneaza, viteza se reduce...

O explicatie savanta nu stiu cum sa fac :( ca nu ma pricep deloc la domeniul tehnic.

Link to comment
Share on other sites

Nu e prea savantă explicaţia...

Atunci când ridicăm piciorul de pe acceleraţie, motorul îşi reduce turaţia până la relanti. Această reducere se simte în aceea că maşina pierde din viteză. Asta e frâna de motor. Pe drumuri cu aderenţă redusă, în linie dreaptă, nu dă greş niciodată. Dezavantajul e că încetinirea asta e cam luuungă.

Avantajele sunt că nu riscăm să se dezechilibrze maşina, se reduce uzura frânelor, scade simţitor consumul de combustibil (unii pretind chiar că în asemenea momente, consumul e zero).

Se mai obţine frână de motor şi atunci când schimbăm într-o treaptă de viteză inferioară.

Link to comment
Share on other sites

Dacă voiam aşa ceva începeam să vă vorbesc despre raport de compresie, despre rapoartele cutiei de viteze... :lol: Pe unele forumuri auto, chiar şi oameni care ştiu despre ce e vorba, ajung să se contrazică pe tema asta.

Link to comment
Share on other sites

Avantajele sunt că nu riscăm să se dezechilibrze maşina, se reduce uzura frânelor, scade simţitor consumul de combustibil (unii pretind chiar că în asemenea momente, consumul e zero).

Eu as scoate din calcul aia cu consumul 0.. nu de alta, dar de obicei, cand treci din treapta superioara in treapta inferioara, automat creste si numarul de rot/min, si practic, si consumul creste. Acum, nu stiu exact cum, dar oricum, sunt sigur ca nu are cum sa scada prea mult, cu atat mai putin sa atinga valoarea 0.

Link to comment
Share on other sites

Motoarele cu injectie au consumul 0 in frana de motor. In acest moment rotile invart motorul, iar injectia este taiata. Ciclul de injectie se reia atunci cand turatia motorului este putin deasupra turatiei de ralanti. Se foloseste: la coborarea pantelor, la reducerea vitezei pe carosabil umed/polei/gheata sau in alte situatii cand nu este necesara frana.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.