dcp100168 Posted May 15, 2008 Posted May 15, 2008 Lansare la apă a unui tanc chimic ultramodern* Lansare de navă la Şantierul Naval ”Damen” Galaţi. Ultimul tanc chimic dintr-o serie de 12, construite la Galaţi pentru concernul german ”Ferrostaal”, a fost lansat la apă, ieri după -amiază. Nava a costat 18 milioane de euro şi va fi destinată transportului de substanţe periculoase.Şantierul Naval ”Damen” Galaţi a lansat, ieri, la apă, una dintre cele mai sofisticate nave de până acum. Vasul, unul dintre cele mai moderne construite la Galaţi, are o capacitate de 8.150 tone dead weight, 116 metri lungime, 18 metri lăţime şi peste 9 metri înălţime. Potrivit declaraţiilor lui Gelu Stan, directorului Şantierului Naval ”Damen”, nava va transporta substanţe periculoase cum ar fi cherosen sau sodă caustică şi din acest motiv toate echipamentele principale au fost dublate. ”E nava cu numărul 12, ultima din serie pentru firma germana ”Ferrostaal” , transportă substanţe periculoase, sodă caustică, cherosen, naftă, este de tip tanc chimic, are clasă de redundanţă. Asta înseamnă că toate elementele principale sunt dublate, aşa cum se întâmplă la navetele spaţiale de la NASA. Nava are două compartimente de maşini, două motoare principlale, două linii de aerisire...totul e dublat”, a declarat Gelu Stan.Vasul lansat ieri se ridică la valoarea de 18 milioane de euro şi se înscrie într-o serie de 12 nave de tip tanc chimic realizate la Şantierul Naval Damen Galaţi pentru concernul german ”Ferrostaal”. Deşi seria de nave destinată firmei germane ”Ferostaal” s-a încheiat, conducerea ”Damen” se află în discuţie cu nemţii pentru continuarea colaborării. ”Suntem în discuţii cu firma germană şi pentru construirea unor alte tipuri de nave. A fost o colaborare extraordinară. Am început în 2000 colaborarea cu această firmă, iniţial pentru două nave, iar astăzi am lansat-o pe a douăsprezecea. A fost o colaborare foarte bună”, a mai spus Gelu Stan.La Şantierul Naval ”Damen” Galaţi se mai construiesc alte 42 de nave destinate aprovizionării platformelor de foraj maritim. Dintre acestea, 25 urmează să fie lansate la apă până la sfârşitul acestui an. Următoarele două lansări vor avea loc în lunile iulie şi august. Este vorba de două nave, una de tip heavy lift, destinată firmei olandeze ”Kahn” şi o navă de patrulare pentru Paza de Coastă a Suediei.
dcp100168 Posted November 16, 2008 Author Posted November 16, 2008 Lansare la DamenUn Jumbo uriaşO navă‑mastodont, mai lungă ca un teren de fotbal, a fost lansată, sâmbătă dimineaţă, la Şantierul Naval Damen Galaţi. "Jumbo Jubilee" este o navă de tip heavy‑lift, pentru transport mărfuri grele şi agabaritice, şi este a patra astfel de navă construită la Galaţi. Ceremonia de lansare, care a avut loc la docul uscat, s‑a desfăşurat cu participarea reprezentanţilor armatorului (Jumbo Shipping), printre care Michael Kahn şi familia Borchard. Olandezii de la Damen au fost reprezentaţi de managerul de proiect ‑ Jan van Os, iar conducerea şantierului - de directorul general Gelu Stan şi directorul de proiecte Ovidiu Bejan."Jumbo Jubilee" are o lungime de 145 m, lăţimea de 26,5 m şi înălţimea punţii principale de 14,1 m. Nava este echipată cu două motoare principale MAK, de 4.500 kW fiecare, care utilizează atât motorină, cât şi combustibil marin greu, un diesel generator auxiliar, un generator de avarie şi două generatoare pe ax. Deadweight‑ul navei este de circa 13.200 t, iar puntea liberă de încărcare are o suprafaţă de 3.100 metri pătraţi. Fiind prevăzută cu două macarale de 900 t fiecare, nava poate transporta diverse mărfuri sau echipamente de gabarite diferite la viteza de 18 noduri, ceea ce îi conferă un mare avantaj. În combinaţie cu macaralele de mare tonaj, pentru operaţiile de ambarcare/debarcare echipamente, "Jumbo Jubilee" deţine un sistem de balast modern, alcătuit în procent de 95 la sută din ţeavă de fibră de sticlă şi trei pompe de mare putere având un debit de 700 metri cubi pe oră fiecare.
dcp100168 Posted December 16, 2008 Author Posted December 16, 2008 Lansare la Damen GalaţiKasper Schepers e pe val• Odată cu nava, a primit botezul şi directorul general interimar al şantierului, care se află la prima lansare în noua funcţieIeri, la Şantierul Naval Damen SA din Galaţi a fost lansată la apă o nouă navă. Botezul valurilor l-a primit de la „naşa” Iulia care, realmente şi spectaculos îmbujorată, şi-a manifestat satisfacţia în limba engleză, cu traducerea aferentă. Adică undeva pe la „jumătate drumului” dintre româneasca muncitorilor şi olandeza patronilor. La eveniment au participat câteva sute dintre angajaţii Damen, numeroşi „civili” (am aflat că sunt, conform unei tradiţii foarte vechi, membri de familie ai muncitorilor), presă, conducerea şantierului. „Este ultima lansare de navă din acest an şi suntem foarte mândri de ceea ce am realizat”, a declarat noul director general (interimar) al şantierului (din 4 decembrie), olandezul Kees de Ruiter. De altfel, directorul general de Ruiter este la prima lui lansare de navă în această calitate, deci se poate că nu numai nava ci şi domnia-sa a primit botezul.Nava proapăt „predată” Dunării (apoi mărilor şi oceanelor, desigur) se numeşte „Kaspar Schepers” şi este comandată de firma germană HS Schiffahrt Gmbh&Co.KG. Este nava cu numărul 18 dintr-un „serial” de 22. De asemenea, este al şaselea vapor din serie care poartă numele unui membru al familiei patronului firmei beneficiare: Schepers. Lansarea a decurs fără incidente, chiar dacă au fost ceva emoţii deoarece a fost o lansare spectaculoasă, prin alunecare pe cale.„Kaspar Schepers” este portcontainer, are 140,6 metri lungime, 21,8 metru lăţime, un pescaj de 7,3 metri şi o greutate de 9300 tdw. Chiar dacă are o motorizare de excepţie, nu putem să nu-i urăm tradiţionalul „Vânt bun din pupa!”.
dcp100168 Posted March 10, 2009 Author Posted March 10, 2009 Navaliştii gălăţeni au făcut o navă pentru Emiratele Arabe Unite Şantierul Naval Damen a lansat ieri una dintre cele mai complexe nave de tip remorcher făcute până acum la Galaţi care a fost comandată de un armator din Emiratele Arabe Unite. Nava de tip Stan Tug 4511 (remorcher) face parte dintr-o serie de şase, aceasta fiind cea de-a patra. "Este unul dintre produsele standard ale Grupului Damen. Este vorba despre un remorcher de 45 de metri lungime şi 11 metri lăţime, fiind un proiect extrem de bine primit de piaţa navală şi pentru un client care are toate motivele să fie satisfăcut", ne-a declarat Florin Spătaru, directorul economic din cadrul Şantierului Naval Damen Galaţi. Deşi nu ne-a putut spune care este preţul acestei nave, Florin Spătaru ne-a declarat că nava a fost construită în colaborare cu Grupul Damen, care a executat proiectul remorcherului. "Nava este realizată după un proiect special şi va fi folosită la operaţiuni în Pakistan şi are partea de operaţiuni care este destul de atipică faţă de celelalte operaţiuni care se realizează, în special, cu acest tip de vase. Practic, remorcherul va fi folosit doar pentru transportul în zona portuară, având o putere ridicată de tracţiune până la 200 de tone", a punctat Florin Spătaru. Damen Galaţi va livra în acest an trei dintre cele şase nave, cea lansată ieri (9 martie - n.r.) fiind prima finalizată, după aproximativ 14 luni de la începerea construcţiei.
dcp100168 Posted April 10, 2009 Author Posted April 10, 2009 Lansare de nava la Santierul Naval DamenUn remorcher multifunctional destinat companiei croate Brodospas, din Split, a fost lansat la apa, vineri, la Santierul Naval Damen Galati.Nava, botezata "Brodospas Alfa", are o lungime de 67 de metri, o punte de 410 mp si o capacitate de 1.950 tdw, fiind destinata executarii unor misiuni dintre cele mai dificile. "Este o nava complexa, care poate, practic, face orice: transport de materiale, remorcare, misiuni de cautare si salvare, operatiuni portuare. Si sunt foarte mandru ca avem angajati capabili sa realizeze nave atat de frumoase. Constructia unei nave este o misiune ce necesita multa responsabilitate, pentru ca o nava trebuie sa inspire incredere echipajului care va naviga cu ea", a declarat directorul general al Damen Galati, Kees de Ruiter, care a precizat ca, in acest an, va fi lansata la apa si "Brodospas Beta", nava-sora a "Brodospas Alfa".In postura de "nas" al navei lansate la apa a fost directorul general Brodospas, Viko Batinica, traditionalul "botez" cu sampanie reusind din prima, semn ca nava va avea noroc pe mare. "Brodospas Alfa este prima dintr-un program de innoire a flotei noastre. Trebuie spus ca Brodospas este o companie cu traditie, are peste 66 ani de activitate si lucreaza peste tot in lume. Dupa ce toate echipamentele vor fi montate pe nava si dupa perioada de probe vom decide care va fi destinatia Brodospas Alfa. Poate fi Marea Nordului, poate fi Marea Mediterana, depinde. Avem vase prin care colaboram cu multe alte companii, iar noua nava va fi una dintre ele", a explicat Viko Batinica.In ceea ce priveste costurile de realizare a navei, managerul general al Brodospas a declarat doar ca "a fost un pret rezonabil". El a precizat insa ca "nota de plata" pentru o nava precum "Brodospas Alfa" este mai mare decat a unei nave obisnuite, date fiind calitatile tehnice deosebite.http://www.stirilocale.ro/
dcp100168 Posted May 19, 2009 Author Posted May 19, 2009 Nava ultramoderna, lansata la apa, la GalatiEste o ambarcatiune de interventie in situatii de urgenta, construita de romani, pentru Paza de Coasta din Suedia, care va fi folosita in cazul unor accidente maritime sau ecologice. Specialistii din Galati spun ca nava este una dintre putinele din lume care pot recupera din mare produse petroliere si chimice. Are cabine protejate impotriva emisiilor de gaze, prevazute cu sisteme avansate de filtrare a aerului. In plus, este dotata cu echipamente pentru remorcare, operatiuni de salvare si stingerea incendiilor. Dupa ce a primit botezul Dunarii, vasul va pleca spre Marea Nordului, unde va fi pregatit pentru interventii.http://stirileprotv.ro/O navă de 50 milioane euro a luat drumul Suediei”Damen” Galaţi a lansat ultima navă dintr-o serie de trei destinate Pazei de Coastă Suedeze. Vasul este de tipul navă de intervenţii în situaţii de urgenţă şi poate interveni în cazul accidentelor maritime şi ameninţărilor ecologice, dar poate fi folosită şi pentru controlul pescuitului, mediului şi traficului maritim. Navele sunt echipate pentru remorcare în situaţii de urgenţă-poate susţine un tanc petrolier de 15.000 tdw în condiţii de furtună intensă - operaţiuni de salvare, stingere de incendii, recuperare produse petroliere. KBV 003 a costat nu mai puţin de 50 milioane de euro şi este echipată cu sisteme integrate avansate de monitorizare, alarmă şi automatizare, dar şi cu un sistem avansat de detectare a gazelor. Vasul are dublu fund şi dublu bordaj fiind capabil să navigheze în gheţuri până dincolo de Cercul Polar. KVB 003 are peste 81 metri lungime, peste 16 metri lăţime, un deplasament de 5.400 tone, o viteză de 16 noduri, fiind deservit de un echipaj format din 44 de persoane. Nava are patru propulsoare, şase generatoare Diesel cu o putere totală de 8.674 kw, două tunuri de incendiu cu apă, un tun de incendiu cu spumă, trei macarale de punte de 24, cinci şi trei tone, echipamente hidrografice şi echipamente de recuperare a produselor petroliere din mare. La evenimentul de lansare a participat directorul general al Pazei de Coasta Suedeze, Judith Melin.http://www.impartial.ro/
dcp100168 Posted June 17, 2009 Author Posted June 17, 2009 Lansare de navă la Santierul Naval DamenŞantierul Naval Damen Galaţi a lansat astăzi, cea de-a doua navă de manevră ancoră, remorcaş şi aprovizionare, dintr-o serie de trei, două pentru Croaţia şi una pentru Italia, transmite corespondentul Informaţia.ro (AMOS News). Nava este capabilă să transporte provizii şi echipaj către şi de la platformele de foraj maritim şi platformele de producţie, să execute operaţiuni de manevră ancora pentru ţevi submarine, stingere incedii şi operaţiuni ocazionale de recuperare a produselor petroliere. De asemenea, nava este prevăzută cu sistem de propulsie diesel constând în două motoare diesel pornite cu aer care acţionează două elice cu pas reglabil montate în duze, prin intermediul a două reductoare. Nava are o lungime de 67,10 m, lăţime de 15,00 m, pescaj operaţional de 5,5 m, viteză maximă de 15 noduri, echipaj maxim 29 persoane. Nava mai conţine două propulsoare de manevră la provă, un propulsor de manevră la pupă, 3 generatoare diesel cu o putere totală de 1025 KW (e), echipamente de recuperare a produselor petroliere aflate la bord, o macara telescopică electro-hidraulică având capacitatea de 3,0 tone la 10 metri.
dcp100168 Posted July 16, 2009 Author Posted July 16, 2009 Un portcontainer pentru Germania, lansat la Damen Galaţi* „Marita M” a avut nevoie de două încercări pentru a primi botezul cu şampanie *Într-o atmosferă destul de sobră - date fiind tensiunile generate de anunţatele valuri de disponibilizări şi cele două accidente de muncă de miercuri – în Şantierul Naval Damen a fost lansat la apă portcontainerul „Marita M”, având drept client firma germană Meyerung Schiffahrts GmbH & Co. Cu o lungime de 140,64 metri, o lăţime de 21,8 metri şi o capacitate de 9.300 tdw, nava este una dintre cele mai mari construite în şantierul gălăţean. „Este a 19-a navă dintr-o serie de 20 şi este proiectată pentru transportul containerelor în magaziile de mărfuri şi punte. Este o navă puternică, performantă şi sperăm că vom avea şi pe viitor ocazia să facem unele la fel”, a declarat Kees de Ruiter, directorul general al Damen Galaţi.Lansarea navei nu a fost lipsită şi de un moment mai puţin plăcut. Naşa navei, Maria Meyerring, a ratat, în momentul „botezului”, spargerea sticlei de şampanie de prova navei, ceea ce, pentru superstiţioşi, nu-i deloc de bine. Cu ceva ajutor, sticla s-a spart la a doua încercare. Chiar şi aşa, dna Meyerring s-a arătat profund afectată de incident, având nevoie de consolarea şi susţinerea directorului Kees de Ruiter.
dcp100168 Posted August 28, 2009 Author Posted August 28, 2009 S-a lansat ultima navă pentru Germania* Vasul, botezat „Jens M”, va ajunge la proprietar abia anul viitorŞantinerul Naval Damen Galaţi a lansat astăzi cel de-al douăzecilea port container din seria comandată de un armator din Germania. Este vorba despre un vas specializat pentru transport, cu o capacitate de 800 de containere, o lungime de 140 de metri şi o greutate de 9300 de tone. Navaliştii nu au finalizat decât corpul navei, urmând ca în următoarele şase luni, până va ajunge la armatorul neamţ, să fie completată cu tot echipamentul necesar. Seria celor 20 de port-containere a fost comandată de armatorii din Germania încă din 2004, construcţia navelor fiind executată în decursul a şase ani, cu o medie anuală de patru nave. Conducerea Şantierului Naval a anunţat că următoarea lansare va avea loc peste o săptămână, când va fi pus pe apă o navă care va ajunge în Croaţia. Aceasta din urmă va fi cea de-a treia comandă pentru acelaşi armator croat care are nevoie de vase pentru diferite operaţiuni portuare.
dcp100168 Posted September 3, 2009 Author Posted September 3, 2009 Lansare de navă la Şantierul Naval DamenLa Şantierul Naval Damen din Galaţi s-a lansat, joi, o navă multifuncţională de tip AHTS (navă de manevră ancora, remorcaj şi aprovizionare). Botezată ''Med Dieci'', nava este destinată companiei italiene Med Offshore, al cărei administrator, Federico Garolla di Bard, a declarat că este vorba despre cea de-a doua navă realizată de Damen Galaţi şi că noua ambarcaţiune va desfăşura misiuni în Marea Mediterană. Nava are o lungime de 67,1 metri, o lăţime de 15 metri, un deplasament maxim de 1.950 tone şi este prevăzută pentru un echipaj de 29 de persoane. Poate atinge o viteză de 15 noduri şi este capabilă să exercite o tracţiune la punct fix de 120 tone. Pentru realizarea acestei nave, muncitorii de la Damen Galaţi au lucrat timp de un an şi jumătate. Nava poate avea mai multe întrebuinţări: transportul de provizii şi al echipajului pentru platformele marine de foraj, execuţia operaţiunilor de manevră ancora pentru ţevi submarine, participarea la operaţiuni de salvare, de stingere a incendiilor sau remorcare. Până la sfârşitul anului, Damen Galaţi va mai livra încă opt nave, de diferite dimensiuni şi funcţionalităţi.
dcp100168 Posted May 28, 2010 Author Posted May 28, 2010 Navă pentru marina militară a Marii BritaniiŞantierul Naval Damen din Galaţi a livrat vineri nava “Victoria”, la care a lucrat un an şi jumătate. Vasul va fi utilizat de marina militară a Marii Britanii. Ministerul Apărării din Regatul Unit, care a lansat comanda prin compania Serco, i-a cerut concernului Damen să îi construiască 29 de nave. „Victoria”, nava cu numărul 22, este singura fabricată la Galaţi. Celelalte sunt construite în şantierele Damen din Olanda şi Polonia. Nava „Victoria” are 83 de metri lungime, 16 metri lăţime, 7,2 metri înălţime plus 4,25 metri pescaj, atinge viteza de 14,6 noduri şi poate găzdui la bord cel mult 88 de persoane.
dcp100168 Posted November 2, 2010 Author Posted November 2, 2010 A treia navă de patrulare pentru Olanda pleacă din Galaţi Pe platforma navală de la Dunăre va avea loc, joi, ceremonia de lansare a navei de patrulare „Friesland", vas destinat Marinei Olandeze. Evenimentul va avea loc la ora 10.00. Această nava este a treia de patrulare realizată pentru Marina Olandeză. Vasul face parte din clasa Holland OPV (Offshore Patrol Vessel) şi are următoarele caracteristici tehnice: Lungime: 107,90 metri, Lăţime: 16,20 metri Deplasament: 3750 tone, Viteză maximă: 22 noduri Echipaj: 50 (+ spaţii suplimentare pentru alţi 40) Aviaţie: platformă şi hangar pentru un elicopter (NH-90) Armament: 1 * 76 mm Oto-Melara Super Rapid Gun, 1 * 30 mm Oto-Melara, 2 + 2 * 12,7 mm MG http://www.adevarul.ro/
dcp100168 Posted November 4, 2010 Author Posted November 4, 2010 „Damen” a construit prima navă de război Nava lansată astăzi este un vas de luptă comandat de Marina Militară Olandeză. La Şantierul naval de la Galaţi s-au mai realizat până acum doar vapoare comerciale şi vedete destinate poliţiei de frontieră. Nava militară a fost lansată astăzi la apă, în jurul orei 10.00, în prezenţa ambasadorului Regatului Olandei în România, Tanya Van Gool. „Friesland" este primul vas destinat forţelor militare, construit de către navaliştii gălăţeni. Dacă pentru domeniul militar, la „Damen" , se realizaseră cel mult nave de patrulare destinate serviciilor de pază a frontierei, de această dată putem vorbi de o premieră: o navă de război. Aceasta face parte dintr-un lot de patru, comandate la Damen. "Până acum au fost realizate două nave de acest tip la şantiere navale din Olanda. Asta este prima construită în România", ne-a declarat Marian Pătrăşcoiu, directorul de proiect. "La anul, urmează să realizăm încă o navă din lotul de patru al acestei comenzi. Va fi cel mai complex vas care a fost realizat vreodată în şantierul nostru", a mai precizat cu mândrie Marian Pătrăscoiu. Pentru a putea fi onorată această comandă, au fost necesare investiţii de aproape 20 milioane de euro cu care s-a ridicat cea mai mare hală din România, destinată construcţiilor navale, şi s-a modernizat infrastructura de lansare. Lucrările la „Friesland", au început în iunie anul trecut. Nava face parte din clasa Holland OPV (Offshore Patrol Vessel) şi are următoarele caracteristici tehnice: lungime de 107,90 metri, lăţime de 16,20 metri, deplasament de 3.750 tone şi viteză maximă de 22 noduri. Echipajul este alcătuit din 50 de persoane. Friesland dispune de o platformă de aterizare şi un hangar pentru un elicopter. http://www.adevarul.ro/
dcp100168 Posted December 2, 2010 Author Posted December 2, 2010 Lansare de barjă la Şantierul Naval “Damen” Galaţi De pe platforma navală de la Galaţi s-a lansat la apă prima navă dintr-o serie de patru barje comandate din Olanda. Cea de-a doua barjă urmează să fie lansată pe Dunăre pe data de 10 decembrie. În schimb ultimele două vor pleca din şantier în luna februarie 2011. Tipul navei lansate este "Stan Pontoon 7524", iar numele vasului este Smit Barge 10. Ambarcaţiunea este destinată clientului Smit International NV, iar zona de navigaţie va fi portul olandez Rotterdam. http://www.adevarul.ro/
dcp100168 Posted January 5, 2011 Author Posted January 5, 2011 Bilanţ 2010 la Damen Galaţi Navă maritimă de supraveghere pentru Poliţia Română de Frontieră, „Ştefan cel Mare”, precum şi „Friesland”, nava de patrulare pentru Marina Militară olandeză, au fost cele mai complexe nave lansate în 2010 la Şantierul Naval Damen Galaţi. A fost un an destul de bogat, cu zece nave lansate şi 22 de livrări. Pentru cele zece nave lansate la apă în acest an, cei mai numeroşi clienţi ai şantierului gălăţean au fost, logic, olandezii: Smit Shipping Private Limited (cu două nave), Mammoet şi Marina Militară (cu câte una). Au mai fost lansate două nave pentru ucraineni (client Sea Trade Port), dar şi câte una pentru destinaţii mai exotice: Tanzania Port Authority, Meditram Algeria sau Sea Ports Corporation Sudan. Cât priveşte navele livrate, cele mai multe au fost remorchere. Menţionăm doar câteva nume, mai deosebite: „Nyangumi”, „Ice Class Gennadiy Savelyev”, „Miriam Borchard” şi „Susan Borchard”, „Djebel Beni Salah”, „Al Jaber LVIII”, „Barracuda” sau „London Victoria”. În mai 2010, lansarea la apă a navei maritime de supraveghere a Poliţiei de Frontieră Române a fost moment determinant în creşterea eficienţei acţiunilor de securizare a frontierelor externe ale UE, considerau reprezentanţii Damen Galaţi. Nava „Ştefan cel Mare” a fost finanţată de Uniunea Europeană din fonduri Schengen, cu un buget de 24,750 milioane euro, iar contractant a fost firma Damen Shipyards Gorinchem din Regatul Olandei. Obiectul contractului l-a reprezentat furnizarea unei nave pentru supravegherea frontierei maritime a României, frontieră externă a Uniunii Europene, în vederea respectării jurisdicţiei statului român în zona de competenţă. Ceea ce s-a şi întâmplat. În noiembrie, Damen Galaţi a lansat la apă o altă navă complexă, „Friesland”, de tipul „Patrol Ship”, cea de-a treia navă construită la Galaţi dintr-o serie pentru Marina Militară olandeză. Aceste nave au fost realizate in cooperare cu Damen Schelde Naval Shipbuilding (DSNS), de asemenea membră a Grupului Damen, ca şi şantierul gălăţean. DSNS a asigurat proiectul si principalele echipamente, iar navele sunt construite şi finalizate în totalitate în Damen Galaţi. Construcţia şi finalizarea „Friesland” au fost asigurate de către companii specializate (co-producători), respectiv: pentru ventilaţie şi aer condiţionat – Heinen & Hopman Eng BV, cu filiala Heinen & Hopman MAR România Galaţi; pentru instalaţii şi echipamente electrice – Alewijnse, cu sprijin din partea RETEC România din Galaţi; pentru izolaţii, tapiţerii şi mobilier - Helmers (prin intermediul filialei proprii din Galaţi), iar pentru lucrări de vopsitorie şi conservare - Den Breejen, de asemenea prin filiala proprie din Galaţi. Conform reprezentanţilor Damen Galaţi, construcţia de astfel de nave în România reprezintă un semnal foarte clar al integrării în structurile europene şi oferă de asemenea o înaltă apreciere standardului de construcţii navale atins de Şantierul Naval din Galaţi.
dcp100168 Posted April 19, 2011 Author Posted April 19, 2011 Joi, la Damen Galaţi - o navă, doi miniştri Ministrul Infrastructurii şi Mediului din Olanda, doamna M.H. Schultz van Haegen, va fi prezentă la Galaţi joi, cu ocazia lansării la apă a navei de patrulare „Groningen”, a cărei naşă va fi. Cu acelaşi prilej, va fi prezentă în Şantierul Naval Damen şi Anca Boagiu, ministrul român al Transporturilor şi Infrastructurii. Lansarea este programată joi dimineaţă, de la ora 11, la secţia IA Cala Dunăre din Damen Galaţi.
AdiTZA Posted April 20, 2011 Posted April 20, 2011 (edited) Acum, eu, lucrand pe toate cele 4 nave (P840, P841- Damen Schelde, Olanda; P842, P843- Damen Galati, Romania) de genul...oare ar trebui sa apar si eu la lansare??? Off..grea intrebare...am sa vad maine dimineata cu ce chef apar in bucatarie...nu de alta, dar sunt LIBER incepand de maine Edited April 20, 2011 by AdiTZA
AdiTZA Posted April 20, 2011 Posted April 20, 2011 "Conform reprezentanţilor Damen Galaţi, construcţia de astfel de nave în România reprezintă un semnal foarte clar al integrării în structurile europene şi oferă de asemenea o înaltă apreciere standardului de construcţii navale atins de Şantierul Naval din Galaţi." Sa moara Cipilan daca astia nu au dreptate...ne-am integrat in UE, dar conditiile de munca si nelipsitul bici+zaharel sunt conform standardelor de dinainte de '89. S-or fi integrat in UE doar reprezentantii Damen Galati, muncitorii.....CLAR NU!!! Hai sa va vad: cei care lucrati in Damen, aveti curaj sa spuneti ca totul e la standarde europene? Aveti curaj sa spuneti ca se respecta NTSM, SSM, PSI si alte abrevieri de genul? Sau mi se pare mie ca mentalitatea romanului post-decembrist nu s-a schimbat? Adica...sunt scule, echipamente, conditii si remuneratii adecvate standardelor europene? Sau sunt...dar romanul a refuzat un salariu egal cu cel din UE, a dus salopetele noi la tara (unde are nevoie la camp sau la curte) lucrand in continuare imbracat in petice si gauri cu bocancii pe care ii are de la angajare, cu sculele...hmm...vine cu ele de acasa, sa nu faca paguba la magazie, unde i se spune ca nu sunt scule/bani de scule si sa lucreze cu ce are si multe alte "chestiuni interne" de care reporterii habar nu au. Maine vor fi prezenti o droaie de reporteri cu cameramanii si fotografii aferenti, care vor lua declaratii NUMAI REPREZENTANTILOR Damen, uitand, bineinteles de muncitorul de rand, care, in ciuda faptului ca zi de zi se plange pe vapor/nava/barca de conditii si salariu: "ca la puscarie vere, ca la puscarie, asa ne tine, asa se poarta cu noi. Niste idioti, niste cretini, suntem vai mama noastra", care zi de zi ii injura pe sefi si se plange de colegi, va spune in interviu (daca va fi intrebat, desigur) ca mai bine ca in Damen nu gasesti nicaieri si e extraordinar de multumit de actualul loc de munca. Asta...sa nu vada seful cumva la TV cum se plange subalternul de tratament ca a doua zi isi face lichidarea. Un aspect foarte important in Damen: se aplica vorba "Ei se fac ca ne platesc, noi ne facem ca muncim" si daca se poate sa traga de timp, fac un remorcher si in 3 ani...banii sa iasa. O nava de marimea si complexitatea navei "London Victoria", in alta tara era terminata si livrata in ~5-7 luni. Am auzit ca la noi a durat mai mult Fact: Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering scoate pe putin 52 de nave de proportii uriase pe an. O fi mai mare santierul, dar organizarea e mai buna. Fact: Japonezii au construit o autostrada in patru zile, ceea ce la noi echivaleaza cu festivitatea de taiere a panglicii de la inaugurarea primilor 50 cm de asfalt...
dcp100168 Posted April 21, 2011 Author Posted April 21, 2011 A fost lansată la Galaţi nava amiral a Marinei Olandeze Nava de patrulare „Groningen" este destinată Marinei Militare din Olanda. Vasul este ultimul dintr-un contract de două şi cel de-al patrulea dintr-o serie care se construieşte pentru Marina Militară olandeză. La ceremonia au participat M.H. Schultz van Haegen, ministrul Infrastructurii şi Mediului din Olanda, în calitate de naşă a navei, Anca Boagiu, ministrul Transporturilor din România şi Tanya van Gool, ambasadorul Olandei la Bucureşti. Nava de patrulare are lungimea de 108,43 de metri, lăţimea de 16 metri şi pescajul de 9,89 de metri. Nava a fost realizată în colaborare cu Damen Schelde Naval Shipbuilding (DSNS), de asemenea membră a Grupului Damen. DSNS a asigurat proiectul şi principalele echipamente. „Construcţia şi finalizarea navelor se fac însă, în totalitate, în Şantierul Naval Damen Galaţi şi se bazează pe sprijinul unor companii specializate. Acestea sunt: pentru ventilaţie şi aer condiţionat - Heinen & Hopman MAR Galaţi, pentru instalaţii şi echipamente electrice - Alewijnse cu sprijin din partea RETEC Galaţi, pentru izolaţii, tapiţerii şi mobilier - Helmers Galaţi, iar pentru lucrări de vopsitorie şi conservare - Den Breejen Galaţi", a declarat Florin Spătaru, director de Resurse Umane şi Afaceri Corporatiste. Pentru ca navele moderne să fie sigure şi uşor de manevrat, acestea sunt echipate cu sisteme integrate avansate de monitorizare, alarmă şi automatizare, precum şi sisteme de poziţionare dinamică pentru controlul precis al auto-poziţionării. „Construirea navelor de acest tip în România este cea mai bună dovadă de integrare în structurile europene şi atrage înalte aprecieri privind standardul de construcţii navale atins de Şantierul Naval din Galaţi", a spus Florin Spătaru. Şantierul Naval a trecut cu bine peste criză şi în prezent are în derulare 27 de proiecte. Capacitatea de încărcare a şantierului este acoperită anul 2011, dar şi parţial 2012. În prezent, Damen Galaţi se află în negocieri pentru comenzi care să acopere întreg anul 2012 şi o parte din 2013. http://www.adevarul.ro/
dcp100168 Posted December 9, 2011 Author Posted December 9, 2011 Damen a lansat o navă de supraveghere pentru AngolaÎn prezenţa reprezentanţilor Ministerului angolez al Agriculturii, Dezvoltării Rurale şi Pescuitului, dar şi a consulului Angolei în Olanda, nava de supraveghere şi inspecţie „Ngola Killuange” a fost lansată la apă de pe cheul şantierului naval gălăţean. Menită să asigure un mai bun control al apelor teritoriale ale Angolei, dar şi combaterii pescuitului ilegal, nava a fost „năşită” chiar de secretarul de stat al ministerului angolez beneficiar, Victoria Barros Neto. Ea a declarat pentru Viaţa liberă: „Această navă, împreună cu alte două identice, aflate în diverse faze de execuţie (tot în şantierul Damen Galaţi, n.n.) ne va ajuta să cunoaştem mai bine ceea ce avem, resursele marine din largul coastelor Angolei, dar şi să supraveghem mai bine exploatarea lor”.La lansare, vădit satisfăcut şi ţinând să mulţumească navaliştilor gălăţeni, a asistat şi Frisso Visser, directorul de vânzări către Africa al grupului Damen. El a precizat că „nava face parte dintr-un program guvernamental olandez de sprijinire a Angolei”.„Ngola Killuange” poate atinge 17 noduri (32 km/h), având la bord un echipaj de 45 de persoane şi cele mai bune condiţii pentru acestea, inclusiv o sală de tratamente medicale în caz de necesitate. De asemenea, pentru o supraveghere eficientă a activităţilor de pescuit, nava se conectează la VMS, sistemul de supraveghere a vaselor prin satelit.După 30 de ani de război civil şi, practic, absenţă a exploatării peştelui în zonă, Angola mizează acum pe resursele sale marine. Numai în 2009 apele sale teritoriale au furnizat 280 de mii de tone de peşte. Astfel că guvernul a lansat MONICAP, un program de 33 de milioane de dolari americani pentru controlul pescuitului în apele sale teritoriale. În cadrul acordului în domeniu, semnat în 1987 între Uniunea Europeană şi Angola, Olanda se află între primele ţări interesate, alături de Danemarca şi Norvegia. Nava construită de Damen la Galaţi, aşa cum au ţinut să sublinieze oficialii grupului, prezenţi la lansare, reprezintă încă o dovadă a recunoaşterii profesionalismului navaliştilor de la Dunăre.viata-libera.ro
dcp100168 Posted March 15, 2012 Author Posted March 15, 2012 "Nzinga Mbandi" pleacă spre AngolaVântul puternic şi destul de tăios nu i-a împiedicat pe angajaţii Şantierului Naval Damen să se adune pe cheiul Dunării pentru a participa la tradiţionalul ceremonial de lansare la apă a unei nave de pescuit, inspecţie şi supraveghere. Nzinga Mbandi este a doua dintr-un contract de trei nave construite în şantierul gălăţean pentru Ministerul Agriculturii, Dezvoltării Rurale şi Pescuitului din Angola. „În sfârşit, natura ţine cu noi şi am reuşit să lansăm la apă această a doua navă din contractul cu Ministerul Agriculturii, Dezvoltării Rurale şi Pescuitului din Angola. În mod normal, ar fi trebuit să o lansăm pe 8 februarie, dar gheaţa de pe Dunăre nu ne-a permis acest lucru. Ne bucurăm că totul a decurs normal şi le dorim marinarilor care vor naviga pe această navă vânt din pupa!”, spune Corina Pârvu, şefa biroului Relaţii Publice din cadrul Şantierului Naval Damen Galaţi.De la ceremonia de lansare nu a lipsit „naşa” navei - Berber van Norden - care a avut puţin de furcă atunci când a încercat să izbească sticla de şampanie de prova navei. N-a reuşit din prima, s-a spart din a doua încercare, în ciuda glumiţelor din public potrivit cărora sticla ar fi din plastic!Nzinga Mbandi este a doua din contract, dar ultima din cele trei care se construieşte la Galaţi. Cele două nave lansate la Galaţi au fost construite în colaborare cu Şantierul Naval Damen Gorinchem. Şantierul Naval Damen Gorinchem a asigurat proiectarea şi principalele echipamente urmând ca navele să fie construite şi finalizate la Galaţi. Construcţia şi finalizarea navei sunt realizate de companii specializate. Helmers a asigurat izolaţii, tapiţerii şi mobilier, Eekels a adus echipamentele şi instalaţiile electrice (cu sprijin din partea Eekels România din Galaţi), de vopsitorie şi conservare s-a ocupat Muelhan, iar pentru sistemele de aer condiţionat şi ventilaţie s-a apelat la Johnson Control, cu sprijinul De Haan Galaţi. Pentru a putea efectua operaţiunile de inspecţie, nava a fost echipată cu un sistem “Monicap” pentru inspecţia activităţilor de pescuit în apele locale angoleze. În plus, pentru efectuarea operaţiunilor cu caracter general, nava a fost prevăzută cu o sala de tratamente medicale şi facilităţi de îmbarcare.Nava are o lungime totală de 62 de metri, pot urca la bordul ei maxim 45 de persoane şi poate atinge o viteză de 17 noduri.viata-libera.ro
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now