Jump to content

Lansări de nave la Damen


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Un velier a fost la un pas de a se răsturna!
Lansare cu mari emoţii, zilele trecute, în şantierul naval din Galaţi unde un velier a fost la un pas de a se răsturna după ce a fost lăsat la apă. În mod incredibil, nava avea oameni la bord.

Velierul lansat în  Şantierul Naval Galaţi a fost construit pentru Oman şi ar urma să aibă rol de navă-şcoală, dar şi de navă amiral pentru Regatul Oman. Construcţia navei destinate Casei Regale din Oman a debutat, la Damen Galaţi, în martie 2013, finalizarea lucrărilor şi montarea unor echipamente speciale urmând a se face, până în luna august 2014, la Şantierul Naval din Gorinchem.
În mod incredibil, nava a fost aproape să se scufunde chiar de la lansare, după ce velierul s-a înclinat brusc, până la nivelul apei. Mai mult, nava avea şi marinari la bord, care s-au grăbit să se agaţe de ceva, pentru a nu sfârşi în apă. Din fericire, nava a trecut testul.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Navă de prospecţiuni geotehnice şi oceanografice, lansată joi de Damen Galaţi

Şantierul Naval Damen Galaţi va lansa joi, 19 decembrie, de la ora 10,00, nava „Fugro Proteus”, destinată prospecţiunilor geotehnice şi oceanografice. „Fugro Proteus”, de tip „survey vessel”, este prima dintr-un grup de 3 nave complet echipate care au fost comandate grupului Damen de către reprezentanţii grupului Fugro. Construite şi finalizate la Galaţi, cele 3 nave sunt realizate în colaborare cu şantierul olandez Damen Gorinchem, care asigură proiectarea şi principalele echipamente.

Conform Corinei Pîrvu, de la Departamentul de relaţii publice al şantierului gălăţean, construcţia şi finalizarea primei nave din serie sunt realizate de co-producătorii Helmers filiala Galaţi, Imtech Olanda, Alewinjse Marine Galaţi România; Den Breejen România, Danubiana, Heinen & Hopman filiala Galaţi, Maritime Interior, Dokival şi Pronavserv.

Destinaţia principală a navei „Fugro Proteus” va fi realizarea de prospecţiuni geotehnice/oceanografice şi de a localiza cu exactitate anumite instalaţii plasate pe fundul apei. Nava poate transporta pe punte şi containere convenţionale pentru diverse mărfuri.

Caracteristicile principale ale navei sunt: Lungime totală 53,70 m, lăţime 12,50 m, pescaj 3,00 m, deadweight aprox. 435 t, greutate maximă pe punte max. 62 t, societatea de clasificare  – Germanischer Lloyd, echipaj + pasageri – 34 persoane, viteza 11,1 noduri.

presagalati.ro

Link to comment
Share on other sites

Navă de excepţie, lansată la apă, în Şantierul Naval

Lansată la apă ieri, în Şantierul Naval Damen, nava de prospecţiuni geotehnice şi oceanografice « Fugro Proteus » va fi livrată către beneficiarul său, compania Fugro, la mijlocul anului viitor. Lungă de 53,7 metri şi lată de 12,5 metri, Fugro Proteus cântăreşte circa 435 de tone, are un pescaj de trei metri şi poate atinge o viteză de 11,1 noduri.
Potrivit Damen, „construcţia şi finalizarea navei sunt realizate de companii specializate (co-producători). Pentru izolaţii, tapiţerii şi mobilier – Helmers, filiala locală Galaţi. Pentru echipamentele şi instalaţiile electrice – Imtech Olanda în colaborare cu Alewinjse Marine Galaţi România; pentru vopsitorie şi conservare – Den Breejen România, Danubiana, iar pentru sistemele de aer condiţionat şi ventilaţie – Imtech Olanda cu sprijinul Heinen & Hopman filiala Galaţi”. Nava se deplasează cu ajutorul a două propulsoare azimutale Schottel.
Poate transporta 34 de persoane, inclusiv echipajul. Suportă o încărcătură de până la 62 de tone.
„Fugro Proteus” este prima navă dintr-o serie de trei pe care compania olandeză le-a comandat şantierului naval gălăţean. Celelalte două se află deja în construcţie.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

La Galaţi se fac navele care vor monta eoliene în Marea Nordului

Şantierul naval din Galaţi, deţinut de grupul olandez Damen, care în 2013 a realizat afaceri de 144 milioane de euro, va construi până anul viitor o navă folosită în construcţii submarine, precum instalarea cablurilor necesare racordării la reţea a parcurilor eoliene.

Comanda a fost plasată de compania daneză Maersk Supply Service, un gigant cu venituri de 930 de milioane de dolari, şi vine la scurtă vreme după ce şantierul gălăţean a obţinut un contract pentru o navă similară din partea olandezilor de la Van Oord, care va fi livrată la sfârşitul lui 2014.

Şantierul Damen de pe Dunăre a livrat anul trecut pentru o companie norvegiană şase vase de suport pentru platformele maritime, o parte din ele fiind destinate explorării de petrol în mările braziliene, iar catalogul de comenzi pentru 2014 este plin.

Alături de remorchere, vasele de suport pentru industria petrolieră reprezintă principalul produs al Damen Galaţi, însă compania încearcă să obţină o felie cât mai mare din piaţa proiectelor speciale, precum iahturile de lux sau navele militare.

zf.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

A doua navă de prospecţiuni oceanografice şi geotehnice va fi lansată vineri

Şantierul Naval Damen Galaţi va lansa vineri, 25 aprilie, la ora 10,00, la secţia IA Cala Dunăre, nava de prospecţiuni geotehnice şi oceanografice „Fugro Pioneer”. Este cea de-a doua navă din grupul de 3 nave de tip „survey vessel”, complet echipate, comandate de grupul Fugro la şantierul naval gălăţean. Prima navă din serie, „Fugro Proteus”, a fost lansată la apă în decembrie 2013.

„Fugro Pioneer” este construită de Damen Galaţi în colaborare cu Şantierul Naval Damen Gorinchem (Olanda), ambele membre ale grupului olandez Damen. Olandezii asigură proiectarea şi principalele echipamente, urmând ca nava să fie construită şi finalizată la Galaţi.

Conform unui comunicat remis de Damen Galaţi, destinaţia principală a navei va fi realizarea de prospecţiuni geotehnice / oceanografice, cum ar fi: relief submarin, inspecţii conducte submarine, diferite inspecţii şi supraveghere marină. Nava poate transporta pe punte şi poate lansa la apă, printr-un sistem „moonpool”, diferite echipamente în funcţie de prospecţiunile intenţionate.

„Fugro Pioneer” are o lungime totală de 53,70 metri, o lăţime de 12,50 m, un pescaj de 3 m şi o capacitate de încărcare totală de aproximativ 435 tone. Nava poate suporta o greutate maximă pe punte de 62 de tone şi poate transporta 34 de persoane (echipaj şi pasageri). Propulsată de două propulsoare azimutale Schottel, „Fugro Pioneer” poate naviga cu o viteză de 11,1 noduri (aproximativ 20 km/h) şi este clasificată Germanischer Lloyd.

La construcţia şi finalizarea navei „Fugro Pioneer” colaborează mai mulţi coproducători: pentru izolaţii, tapiţerii şi mobilier - Helmers, filiala locală Galaţi; pentru echipamentele şi instalaţiile electrice - Imtech Olanda, în colaborare cu Alewinjse Marine Galaţi România; pentru vopsitorie şi protecţie anticorozivă - Den Breejen România, iar pentru sistemele de aer condiţionat şi ventilaţie - Imtech Olanda, cu sprijinul Heinen & Hopman filiala Galaţi. De asemenea, pentru lucrări de mai mică anvergură, îşi aduc aportul şi companiile Maritime Interior - echipare completă camere frigorifice, Dokival - uleiere tancuri combustibil şi Pronavserv - lucrări curăţenie.

presadegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

Navă de cercetare lansată la apă în Şantierul Naval Galaţi

Astăzi, în Șantierul Naval Galați a avut loc lansarea unei nave de prospecțiuni geotehnice și oceanografice. Este cel de-al doilea vas dintr-un grup de trei, comandat de olandezi.

„Principala lor activitatea va fi cercetare pentru gaze și petrol și inspecții ale țevilor. Cele care se pun pe fundul mării. Sperăm ca aceste nave o să-și desfășoare activitatea în această industrie pentru următorii 20 - 25 de ani“, a declarat Wilhard Kreijkes, beneficiar.

Aceste nave vor opera în Orientul Mijlociu, Europa și Africa. Echipa, formată din câteva sute de muncitori, își privea, astăzi, cu mândrie produsul.

„E o mândrie. E o zi festivă astăzi. Pentru o navă dintr-asta este multă muncă“, spun ei.

Nava are o lungime totală de 53 de metri, o lățime de 12.50 m, pescajul de 3 metri, iar deadweight-ul de aproximativ 435 de tone.

„Ne-am mutat cumva de la navele standard, de tip CARGO, de transport marfă, către nave specializate,cu alte operațiuni și tip de execuție”, a declarat Flemming Sorensen, directorul Șantierului Naval Galați. 

Anul acesta, Șantierul Naval Galați va livra 27 nave, cu 30% mai multe ca anul trecut. Este vorba despre  remorchere, dar și nave speciale, în genul celei lansate astăzi la apă. Cea mai importantă comandă va fi gata  la mijlocul verii.  Atunci, tot un grup olandez va intra în posesia unei nave care poziționează cabluri pe fundul mării.

reporterntv.ro
 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Damen Galaţi lansează joi a treia navă de prospecţiuni pentru grupul Fugro

Şantierul Naval Damen Galaţi va lansa la apă joi, 12 iunie, nava de prospecţiuni geotehnice şi oceanografice „Fugro Frontier”. Este cea de-a treia şi ultima din seria de 3 nave de tip „survey vessel”, complet echipate, comandate la şantierul gălăţean de grupul Fugro. Primele 2 nave din serie, „Fugro Proteus” şi „Fugro Pioneer”, au fost lansate în decembrie 2013 şi aprilie 2014.

Lansarea de joi va avea loc la ora 10.00, la secţia IA Cala Dunăre.

Toate cele 3 nave au fost realizate de Damen Galaţi în colaborare cu Şantierul Naval Damen Gorinchem (Olanda), ambele membre ale grupului olandez Damen. Olandezii au asigurat proiectarea şi principalele echipamente, navele fiind construite şi finalizate la Galaţi.

„Fugro Frontier” va avea ca destinaţie principală realizarea de prospecţiuni geotehnice / oceanografice pe relief submarin, inspecţii conducte submarine, diferite inspecţii şi supraveghere marină. Nava poate transporta pe punte şi poate lansa la apă, printr-un sistem „moonpool”, diferite echipamente în funcţie de prospecţiunile intenţionate, se arată într-un comunicat remis de biroul de presă al Damen Galaţi.

„Fugro Frontier” are o lungime totală de 53,70 metri, o lăţime de 12,50 m, un pescaj de 3 m şi o capacitate de încărcare totală de aproximativ 435 tone. Nava poate suporta o greutate maximă pe punte de 62 de tone şi poate transporta 34 de persoane (echipaj şi pasageri). Propulsată de două propulsoare azimutale Schottel, „Fugro Frontier” poate naviga cu o viteză de 11,1 noduri (aproximativ 20 km/h) şi este clasificată Germanischer Lloyd.

La construcţia şi finalizarea navei colaborează mai mulţi coproducători, parteneri tradiţionali ai şantierului gălăţean, printre care Helmers, Imtech, Alewinjse Marine, Den Breejen, Heinen & Hopman.

presadegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

Lansare la Damen Galaţi. "Fugro Frontier" va căuta petrol şi gaze în mările Africii

Nava „Fugro Frontier”, destinată prospecţiunilor geotehnice şi oceanografice, a fost lansată, ieri, în Şantierul Naval Damen Galaţi. Cu o capacitate de 435 tdw, nava este ultima dintr-o serie de trei comandate de Grupul Fugro, din Olanda. Nu au lipsit emoţiile, nivelul ridicat al Dunării impunând o serie de măsuri speciale. „Pentru prima dată, în Şantierul Naval s-a făcut o lansare la un nivel al Dunării de peste şase metri. Dar, în timp, procedurile s-au perfecţionat. Într-adevăr, a fost ceva mai dificil, a trebuit până şi platforma oficialităţilor s-o punem ceva mai departe, dar lansarea a decurs în cele din urmă fără probleme”, ne-a declarat directorul de Afaceri corporatiste al Damen Galaţi, Florin Spătaru.
Lansarea a fost urmărită de întreaga suflare a şantierului, toţi cei care au contribuit la construcţia navelor, dar şi elevi din şcolile gălăţene printre care, cine ştie, se vor regăsi şi viitori navalişti. Desigur, unul dintre cei mai încântaţi de cum a decurs lansarea a fost reprezentantul beneficiarului - managerul Fugro Survey Africa, Alexandre Vouillot: „Trebuie să remarc cât de frumoasă este această navă şi cât de bine va arăta pe apă. E foarte interesant să vezi cum se construieşte o navă în şantier şi, desigur, acum sunt extrem de încântat să o văd terminată. Am ales să lucrăm cu Damen pentru că este o companie cunoscută şi cu o bună reputaţie şi ştiam că, aici, la Galaţi, va fi un nivel ridicat de calitate şi se va respecta termenul de livrare. Iată că aştepările nu ne-au fost înşelate!”
La fel ca şi navele-soră - „Fugro Proteus” şi „Fugro Pioneer” - nava lansată, ieri, la Damen Galaţi va opera în Orientul Mijlociu, Europa şi Africa şi va face cercetări în domeniul exploatării de petrol şi gaze, dar va inspecta, de exemplu, şi conductele submarine, având echipamente special destinate localizării instalaţiilor plasate pe fundul mării. Nava va putea, de asemenea, să transporte pe punte şi containere convenţionale, pentru diverse mărfuri. „Construirea la Galaţi a unei astfel de nave de cercetare reprezintă încă un semnal clar că Şantierul Naval Damen Galaţi este capabil să construiască orice tip de navă tehnică, la standarde de construcţie superioare”, a precizat directorul Florin Spătaru.
Mai trebuie spus că, la realizarea navei, Damen Galaţi a colaborat şi cu Şantierul Naval Damen Gorinchem, care a asigurat proiectarea şi livrarea unor echipamente, precum şi cu o serie de subcontractori locali, precum Helmers (izolaţii, tapiţerii şi mobilier), Imtech Olanda şi Alewinjse Marine Galaţi (echipamente şi instalaţii electrice), Muehlhan România (vopsitorie şi protecţie anticorozivă) sau Heinen & Hopman (sisteme de ventilaţie).
Cu nava „Fugro Frontier”, Şantierul Naval Damen Galaţi ajunge la a 17-a lansare din acest an, până la finalul lui 2014 fiind programate încă 11 lansări de navă, una dintre ele chiar la sfârşitul acestei luni. De asemenea, în 2015 este programată lansarea a încă 22-23 de nave, dintre care două de o capacitate şi complexitate mai ridicate.

Caracteristicile „Fugro Frontier”

Lungime totală: 53,70 m
- Lăţime: 12,50 m
- Pescaj: 3,00 m
- Deadweight: aproximativ 435 tdw
- Greutate maximă pe punte: maxim 62 t
- Societatea de Clasificare: GL (Germanischer Lloyd)
- Echipaj + pasageri: 34 persoane
- Viteza:11,1 noduri

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nava „Nexus” va fi lansată luni la Damen Galaţi

O nouă navă specializată, destinată instalării de cabluri electrice submarine pentru ferme eoliene, va fi lansată la apă luni, 30 iunie, la ora 11.00, la Şantierul Naval Damen Galaţi, secţia IA Cala Dunăre.  

Nava „Nexus” a fost comandată de compania olandeză Van Oord şi va fi în esenţă o navă multifuncţională prevăzută cu sistem de poziţionare dinamic, va fi echipată cu un carusel de cabluri cu capacitatea de peste 5.000 de tone şi cu o macara corespunzătoare care permite poziţionarea de cabluri cu lungimi şi greutăţi mari.

Conform unui comunicat remis de Damen Galaţi, nava pentru instalarea cablurilor submarine face parte din strategia Van Oord de a oferi un pachet complet pentru construcţia de ferme eoliene. În plus, acest contract permite companiei Van Oord sa deservească noi pieţe, dar şi pe cele existente, prin investiţii în tehnologii noi şi ingeniozitate în domeniul maritim.

„Nexus” se construieşte în colaborare cu Şantierul Naval Damen Bergum din Olanda, de asemenea membru al Grupului Damen. Damen Bergum asigură proiectarea şi principalele echipamente, urmând ca nava să fie construită şi finalizată la Galaţi.

Nava pentru compania Van Oord are o lungime totală de 122,68 m, lăţimea de 27,45 m, pescajul de 5,82 m şi un deadweight de 7.500 t. Este clasificată Lloyd’s şi poate transporta 90 de persoane, echipaj plus pasageri.

presadegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

Lansarea navei "Nexus" i-a adus la Galaţi pe ambasadorul Olandei şi pe şefii grupurilor Damen şi Van Oord

* Nava, în valoare de 75 milioane de euro, va instala cabluri electrice submarine pentru centralele eoliene din Marea Nordului

O navă pentru instalarea cablurilor submarine a fost lansată, ieri, în Şantierul Naval Damen Galaţi. Nava „Nexus” a fost comandată de compania olandeză Van Oord şi va avea ca destinaţie instalarea cablurilor electrice pentru fermele eoliene. „Această navă va opera în special în Marea Nordului. Am ales Galaţiul pentru că timpul de execuţie era unul destul de scurt – în jur de un an de zile, aveam nevoie de această navă pentru proiectele de la începutul anului viitor. Iar Damen Galaţi a fost singurul şantier naval capabil să construiască nava într-un timp atât de scurt”, ne-a declarat Pieter va Oord, şeful Grupului Van Oord. Acesta a precizat că grupul său deţine în jur de 100 de nave, dar că „Nexus” este o premieră tehnică, cu tot cu echipamentele necesare instalării cablurilor submarine urmând să fie o investiţie de peste 75 milioane de euro. De altfel, acest tip de navă este o premieră şi pentru şantierul gălăţean, o misiune care însă a fost dusă cu bine la sfârşit, fapt remarcat chiar de fondatorul Grupului Damen, prezent şi el la Galaţi, Kommer Damen: „Pentru noi, grupul Damen, este foarte important să ne ţinem de cuvânt, iar Galaţiul face acest lucru!”
Prezent la eveniment a fost şi Ambasadorul Olandei, Matthijs van Bonzel, acesta având, de altfel, ocazia de a vorbi cu echipele de manevră şi chiar de a cântări în mâini una dintre securile cât un stat de om folosite la tăierea odgoanelor ce ţin nava legată de ţărm până în momentul lansării.
Trebuie spus că, în construcţia navei, gălăţenii au colaborat cu Şantierul Naval Damen Bergum, care a asigurat proiectarea şi principalele echipamente, precum şi cu o serie de subcontractori locali, pe partea de instalaţii electrice, vopsitorie, izolaţii şi amenajări. După cum a precizat directorul Şantierului Naval Damen Galaţi, Flemming Sorensen, până la sfârşitul anului vor fi livrate beneficiarilor 27 de nave.

Carateristicile navei

Lungime totală - 122,68 m; lăţime 27,45 m; pescaj - 5,82 m; capacitate - 7.500 tdw; Societatea de Clasificare - Lloyd’s Register of Shipping; Echipaj şi echipe tehnice - 90 persoane.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Damen lansează o navă pentru aprovizionarea platformelor de foraj marin, comandată de elveţieni

Joi, 4 septembrie, Şantierul Naval Damen Galaţi va lansa „Mamola Reliance”, o navă pentru aprovizionarea platformelor de foraj marin, una din cele două nave complet echipate comandate grupului Damen de către reprezentanţii grupului Promar din Elveţia. Armatorul navei este compania Mamola Reliance Shipping Ltd. Inc. din Panama. Evenimentul va avea loc joi dimineaţă, începând cu ora 12.30, la secţia I Cala Bazin.

Destinaţia principală a navei o va reprezenta transportul diverselor mărfuri (combustibil, apă potabilă, saramură, ciment etc.) şi al echipajelor la şi de la platformele de foraj marin şi platformele de exploatare a hidrocarburilor marine din vestul Africii. Nava poate transporta pe punte şi containere convenţionale pentru diverse mărfuri. Totodată, ea poate opera ca navă-stingător de incendiu la platformele de foraj şi este dotată cu echipamente pentru depoluare marină, informează Biroul de relaţii publice al şantierului gălăţean.

Nava se construieşte în colaborare cu Şantierul Naval Damen Gorinchem, din Olanda, care asigură proiectarea şi principalele echipamente, urmând ca „Mamola Reliance” să fie construită şi finalizată la Galaţi şi cu ajutorul partenerilor tradiţionali ai şantierului.

Nava are o lungime totală de 80 de metri, o lăţime de 16,20 m, un pescaj (de vară) de 6 metri şi un deadweight de aproximativ 3.300 tone. Poate transporta la bord 32 de persoane (echipaj plus pasageri) şi atinge o viteză de13,5 noduri.

presadegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

Nava "Mamola Reliance" a fost lansată la apă


Astăzi, în Şantierul Naval Damen Galaţi, a avut loc lansarea la apă a celei de-a 23-a nave construite aici de la începutul anului şi până în prezent, urmând ca până la finele acestui an să mai fie finalizate alte 6 nave.


Nava lansată astăzi la apă, „MAMOLA RELIANCE”, este o navă de aprovizionare a platformelor de foraj marin. Nava lansată este prima dintr-o comandă de două nave PSV 3300 comandate Grupului Damen de către reprezentanţii Grupului „PROMAR”- Elveţia şi are ca armator compania MAMOLA RELIANCE SHIPPING LTD. INC. – PANAMA.


Cu o lungime de 80 de metri, lăţime de 16,20 metri şi pescaj de 6 metri, nava poate transporta 32 de persoane (echipaj şi pasageri) şi poate atinge o viteză de 13,5 noduri (circa 25 de km/oră). Destinatia principală a navei va fi transportul diverselor mărfuri (combustibil, apă potabilă, saramură, ciment, noroi de foraj, prăjini de foraj etc.) şi a echipajelor la şi de la platformele de foraj marin şi platformele de exploatare a hidrocarburilor marine din Vestul Africii. Nava poate transporta pe punte şi containere convenţionale pentru diverse mărfuri. Totodată, nava poate opera ca stingător de incendiu la platformele marine şi este dotată cu echipamente pentru depoluare marină.


La această navă, partea electrică a executat-o firma Ekels, cea de ventilaţie - Haine Hoffman, cea de amenajări - Helmers, curăţenia – Dokival şi vopsitoria - Muehlhan.


presagalatibraila.com


Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Nava „Mamola Defender” va fi lansată la apă

Nava face parte dintr-un grup de două nave proiect, complet echipate, care au fost comandate grupului Damen de către reprezentanţii grupului „Promar” din Elveţia

Nava, care va fi lansată la apă miercuri, la ora 10.00, este cea de-a doua din seria navelor tip PSV 3300 ce se vor construi la Galaţi pentru grupul „Promar” din Elveţia, având ca armator compania Mamola Defender Shipping Ltd. Inc. - Panama. Nava se construieşte în colaborare cu Şantierul Naval Damen Gorinchem - Olanda, de asemenea membru al grupului Damen. Şantierul Naval Damen Gorinchem asigură proiectarea şi principalele echipamente, urmând ca nava să fie construită şi finalizată la Galaţi. Construcţia şi finalizarea navei sunt realizate de companii specializate (coproducători). De asemenea, pentru lucrări de mai mică anvergură, îşi aduc aportul şi companiile Maritime Interior filiala Galaţi - pentru izolaţii ţevi şi tubulaturi cupru, precum şi Dokival SRL - pentru lucrări de curăţenie.

Destinaţia principală a navei va fi transportul diverselor mărfuri (combustibil, apă potabilă, saramură, ciment, barită, noroi de foraj, prăjini de foraj etc.) şi a echipajelor la şi de la platformele de foraj marin şi platformele de exploatare a hidrocarburilor marine din vestul Africii. Nava poate transporta pe punte şi containere convenţionale pentru diverse mărfuri. Totodată nava poate opera ca navă-stingător de incendiu la platformele marine şi este dotată cu echipamente pentru depoluare marină. Nava are asigurată propulsia cu două motoare azimutale Schottel şi poate opera ca o navă cu „poziţionare dinamică DP2” atunci când va desfăşura operaţiuni de descărcare / încărcare în jurul platformelor de foraj marin sau de exploatare a hidrocarburilor marine.

Construirea la Galaţi a unei astfel de nave de aprovizionare platforme de foraj marin reprezintă încă un semnal clar ca Şantierul Naval Damen Galaţi este capabil să construiască orice tip de navă tehnică la standarde de construcţie superioare. Nava are o lungime totală de 80 de metri, o greutate de 3.300 de tone şi poate atinge o viteză de 13,5 noduri.

Link to comment
Share on other sites

Lansare de navă, cu emoţii

Astăzi, în Şantierul Naval Damen a fost lansată la apă nava „Mamola Defender”, specializată pentru aprovizionarea platformelor de foraj marin. Lansarea la apă a fost urmărită de sute de navalişti, muncitori din Damen şi firmele contractoare.

Un moment special a fost cel în care "funia" groasă, din oţel, de care era legată nava, s-a întins cu o viteză incredibilă, ca urmare a forţei şi vitezei cu care nava a alunecat, pe "săniile" din lemn special amenajate, în Dunăre. Zgomotul odgonului de oţel, întins ca un arc într-o fracţiune de secundă, a făcut mulţimea de spectatori să freamăte, alarmată, pentru un moment, de posibilitatea producerii unui accident - dacă "şarpele de oţel" ar fi cedat şi s-ar fi rupt, puterea l-ar fi transformat într-o armă letală pentru public. Din fericire, nimic rău nu s-a întâmplat, iar cei prezenţi au răsuflat uşuraţi, recunoscători conducerii Damen care delimitase, pentru siguranţă, zona din apropierea punctului de care era legat cablul din oţel.

Nava lansată astăzi este ultima din seria de două nave tip Platform Supply Vessel comandate de către reprezentanţii grupului Promar din  Elveţia, care au ca armator compania Mamola Defender Shipping Ltd. Inc. din Panama. Prima navă din serie, „Mamola Reliance”, a fost lansată în urmă cu 5 luni, pe 4 septembrie 2014. Nava „Mamola Defender” va avea ca destinaţie principală transportul diverselor mărfuri (combustibil, apă potabilă, saramură, ciment, barită, noroi de foraj, prăjini de foraj etc.) şi al echipajelor la şi de la platformele de foraj marin şi platformele de exploatare a hidrocarburilor marine din Vestul Africii.

Nava poate transporta pe punte şi containere convenţionale pentru diverse mărfuri. Totodată, ea poate opera ca navă-stingător de incendiu la platformele marine şi este dotată cu echipamente pentru depoluare marină.

presagalatibraila.com

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Şantierul Naval lansează nava "Veteran"

Vineri, 27 martie, Şantierul Naval Damen Galaţi, membru al Grupului olandez Damen, va lansa la apă o nava “VETERAN”, destinată transportului de pasageri şi vehicule. Potrivit purtătorului de cuvânt al SNDG, Corina Pârvu, “nava face parte dintr-un grup de două nave proiect DAMEN ROPAX 8017, complet echipate, care au fost comandate Grupului Damen de către reprezentanții Guvernului Provinciei Newfoundland şi Labrador, Canada.

Nava se construiește în colaborare cu Şantierul Naval Damen Bergum - Olanda, de asemenea membru al Grupului Damen. Şantierul Naval Damen Bergum asigură proiectarea şi principalele echipamente, urmând ca nava să fie construită şi finalizată la Galaţi.

Construcţia şi finalizarea navei c-da 539305 este realizată de companii specializate (co-producători) respectiv: pentru izolaţii, tapiţerii şi mobilier – Helmers, filiala locală Galaţi; pentru echipamentele şi instalaţiile electrice – Eekels, filiala locală Galaţi; pentru vopsitorie şi protecţie anticorozivă – Muehlhan România, iar pentru sistemele de aer condiţionat şi ventilaţie – Heinen si Hopman Mar Galaţi şi, de asemenea, pentru lucrări de mai mică anvergură, îşi aduc aportul şi companiile Pronavserv SRL – pentru lucrări de curăţenie şi Kaefer Romania pentru lucrări de vopsitorie diverse”.

Nava va avea ca destinaţie transportul persoanelor (localnici, turişti) şi a autovehiculelor între insula Fogo şi insula Change, situate pe coasta de est a Canadei. Ca date tehnice, nava are o lungime de 80,9 m, lăţime. 17,2 m, pescaj – 4,3 m şi o capacitate de 200 de pasageri (plus echipajul din 15 oameni) şi 64 de autovehicule.

“Această navă va înlocui în serviciu bătrâna MV Captain Earl Winsor. Construirea în România/la Galaţi a unei astfel de nave de pentru transport, reprezintă încă un semnal clar că Şantierul Naval Damen Galaţi este capabil să construiască orice tip de navă tehnică la standarde de construcţie superioare”, a mai spus reprezentantul SNDG.

presagalatibraila.com

Link to comment
Share on other sites

Premieră la Damen. Lansarea primului feribot pentru insulele îngheţate ale Canadei

* "MV Veteran" este parte a unui contract în valoare de 100 milioane de dolari, pentru două nave, încheiat între Damen şi guvernului provinciei canadiene Newfoundland şi Labrador

O navă destinată transportului de pasageri şi vehiculelor a fost lansată, vineri, la Şantierul Naval Damen Galaţi. Nava "MV Veteran" face parte dintr-un grup de două nave complet echipate, care au fost comandate grupului Damen de către reprezentanţii guvernului provinciei Newfoundland şi Labrador, din Canada. Destinaţia principală a navei "Veteran" va fi transportul persoanelor şi al autovehiculelor între insula Fogo şi insula Change, situate pe coasta de est a Canadei, o regiune cu gheţuri şi vânt puternic în cea mai mare parte a anului. Feribotul este vital pentru aceste comunităţii, fiind principala lor legătură cu restul lumii.
De altfel, reprezentantul autorităţilor canadiene, Maxwell Harvey, din cadrul ADM Marine Transportation, s-a arătat impresionat de nava construită la Galaţi: "Nava arată fabulos, aveţi de ce să fiţi mândri. Nava "MV Veteran" intrând în golf va fi pentru comunităţile din Fogo şi Change Island o imagine care, cu siguranţă, va stârni multă emoţie. Aşteptăm cu nerăbdare acest moment."

La rândul său, directorul de Afaceri Corporatiste al Damen Galaţi, Florin Spătaru, a precizat: "Această navă puternică şi fiabilă este o premieră pentru Damen Galaţi, acest tip de navă - Ropax Ferry - fiind pentru prima dată construită în şantierul nostru". Nava, construită în colaborare cu SN Damen Bergum - Olanda, are o lungime de 80,9 metri, o lăţime de 17,2 metri şi un pescaj de 4,3 metri. Capabil să înfrunte chiar şi gheţurile nordice, feribotul va fi deservit de un echipaj de 15 persoane şi va avea capacitatea de a transporta 200 de persoane şi 64 de vehicule.

Cum au ajuns canadienii să apeleze la europeni? "Ne-am cunoscut prin intermediul altor clienţi. Dar pe lângă preţ şi condiţiile de livrare, reprezentanţii autorităţilor canadiene au venit în vara lui 2013 şi au vizitat SN Damen Galaţi şi au fost impresionaţi de dăruirea şi modul în care se munceşte aici", ne-a declarat Henk Grunstra, director în Departamentul Ferry al grupului Damen. Acum, că "VM Veteran" a "spart gheaţa" pe piaţa canadiană, reprezentanţii grupului Damen sunt convinşi că vor mai primi şi alte comenzi pentru acest tip de nave.

Chiar dacă, la lansarea de vineri, reprezentanţii Damen au evitat să dea cifre despre valoarea contractului încheiat cu autorităţile canadiene, potrivit CBC News, care citează surse guvernamentale canadiene, contractul pentru cele două feriboturi are o valoare totală de 100 milioane de dolari. Grupul Damen s-a dovedit cel mai competitiv ca ofertă, într-o cursă în care au participat nu mai puţin de 15 mari companii de profil. Potrivit aceloraşi surse, cel de-al doilea feribot se va numi "MV Legionnaire", în amintirea soldaţilor canadieni care au luptat în Primul Război Mondial, şi va deservi Bell Island.

viata-libera.ro
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Miercuri, lansare la apă a unei noi nave construite la Şantierul Naval Damen

Miercuri, 24 iunie, de la ora 10.30, la Cala Dunăre - Secţia I.A. a Şantierului Naval Damen Galaţi şi probabil în prezenţa noului director general al Şantierului Naval Damen Galaţi, Christopher van der Stelt, va avea loc lansarea la apă a celei de-a 11-a nave tip Platform Supply Vessel 3.300, o navă pentru aprovizionare platforme de foraj marin. Aceasta este  cea de-a două navă comandată de armatorul Nigerian LATC și este construită după proiectul DAMEN PSV 3300 CD E3.  Prima navă construită pentru acest armator a fost "LAHAMA”, livrată la sfârșitul lunii aprilie 2015.

Nava care se va lansa miercuri va avea ca destinație principală transportul diverselor mărfuri (combustibil, apa potabilă, saramură, ciment, barită, noroi de foraj, prăjini de foraj etc.) și a echipajelor la și de la platformele de foraj marin și platformele de exploatare a hidrocarburilor marine din Vestul Africii. Nava poate transporta pe punte și containere convenționale pentru diverse mărfuri. Totodată, nava poate operă că navă-stingător de incendiu la platformele marine și poate fi  dotată cu echipamente pentru depoluare marină.

Cu o lungime totală  de 80 de metri, lăţime de  16.20 m, pescaj - 6 m, nava cu un  deadweight de aproximativ 3.300 de tone poate transporta 24 de persoane la bord (echipaj şi pasageri) şi poate atinge viteza de 13,5 noduri. "Navă are asigurată propulsia cu două propulsoare azimutale Schottel și operează foarte precis atunci când desfășoară operațiuni de descărcare / încărcare în jurul platformelor de foraj marin sau de exploatare a hidrocarburilor marine, datorită sistemului DP2. Toate navele din serie au dovedit în timpul probelor de mare o manevrabilitate foarte bună, dar și o funcționalitate impresionantă a sistemului DP2, adică poate stă nemișcată (poziție relativa GPS) chiar în condiții de vânt, valuri și curenți marini", a declarat purtătorului de cuvânt al SNDG, Corina Pârvu.

Nava care se lansează miercuri se construiește în colaborare cu Șantierul Naval Damen Gorinchem - Olanda, de asemenea membru al Grupului Damen. Șantierul Naval Damen Gorinchem asigură proiectarea și furnizează principalele echipamente.  Potrivit purtătorului de cuvânt al SNDG, Corina Pârvu, "construcția și finalizarea navei comandă 312552043 se realizează împreună cu companii specializate (co-producători) respectiv: pentru izolații, tapițerii și mobilier a Helmers, filială locală Galați; pentru echipamentele și instalațiile electrice a Eekels, filială locală Galați;  pentru vopsitorie și protecție anticoroziva a Den Breejen România, iar pentru sistemele de aer condiționat și ventilație a Johnson-Control Olanda cu sprijinul De Haan filială Galați. De asemenea, pentru lucrări de mai mică anvergură, își aduc aportul și companiile Maritime Interior filială Galați a pentru izolații țevi și tubulaturi cupru, precum și Navprest a pentru lucrări de curățenie. Schelăria este asigurată de firmă Muehlhan, Grecia".

Nava care se va lansa miercuri este una din cele 30 de nave şi remorchere programate a fi construite în acest an la SNDG, cifră prezentată, în aprilie, de Aurelian Nistor, director de producţie în Şantierul Naval. Potrivit lui Aurelian Nistor, director de producție din cadrul șantierului Naval Damen Galați, activitatea șantierului este una foarte bună, existând deja comenzi care acoperă producția acestui an dar și o parte din producția anului viitor.De altfel, datorită numărului mare de comenzi, Șantierul Naval Damen susține în continuare un program de angajare de noi muncitori, unitate având acum 2.600 de angajați, cu 200 mai mulți decât anul trecut. Tot datorită comenzilor în număr mare, anul trecut SNDG a încheiat anul cu 11 milioane de euro, cifră de afaceri.

presagalatibraila.com

Link to comment
Share on other sites

Navă pentru platformele marine din Africa, lansată la SN Damen Galaţi

În Şantierul Naval Damen Galaţi a fost lansată miercuri, 24 iunie, la ora 10,30, la secţia IA Cala Dunăre, o navă de aprovizionare a platformelor de foraj marin (proiectul DAMEN PSV 3300 CD E3). Nava este destinată armatorului Nigerian LATC şi este a doua de acest tip furnizată aceluiaşi client. Lansarea a avut loc în prezenţa noului director al SN Damen Galaţi, Christopher van der Stelt, acesta fiind, de altfel, la prima experienţă de acest fel în şantierul gălăţean.

Principala destinaţie a navei lansate astăzi va fi transportul diverselor mărfuri (combustibil, apă potabilă, ciment, prăjini de foraj etc.) şi a echipajelor la şi de la platformele de foraj marin şi platformele de exploatare a hidrocarburilor marine din Vestul Africii. De asemenea, nava poate transporta pe punte şi containere convenţionale pentru diverse mărfuri. Vaporul mai poate opera ca navă stingător de incendiu la platformele marine şi poate fi  dotată cu echipamente pentru depoluare marină.

Caracteristicile principale ale navei sunt: Lungime totală – 80.00 m ; Lăţime - 16.20 m ; Pescaj (de vara) 6.00 m ; Deadweight - aproximativ 3300 t ; Greutate maximă pe punte – 1.200 t ; Societatea de Clasificare - LRS (Lloyd Register of Shipping); Echipaj + pasageri la bord -  24 persoane; Viteza - 13,5 noduri.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Damen Galaţi lansează încă un feribot pentru canadieni

Şantierul Naval Damen Galaţi va lansa miercuri, 15 iulie, la ora 10,30, la secţia IA Cala Dunăre nava de tip RoPax Ferry „MV Legionnaire”, destinată transportului de pasageri şi vehicule.

„Legionnaire” este cea de-a doua din grupul de două nave proiect Damen RoPax 8017, complet echipate, care au fost comandate grupului olandez de către reprezentanţii guvernului provinciei Newfoundland şi Labrador, din Canada. Prima din serie a fost „Veteran”, care a fost lansată pe 27 martie.

La fel ca şi „sora” sa, „Legionnaire” este construită de Damen Galaţi în colaborare cu Şantierul Naval Damen Bergum - Olanda, de asemenea membru al Grupului Damen. Şantierul olandez asigură proiectarea şi principalele echipamente, nava fiind construită şi finalizată la Galaţi.

Destinaţia principală a celor două nave o reprezintă transportul persoanelor (localnici şi turişti) şi al autovehiculelor între Insula Bell şi Portugal Cove, situate pe coasta de est a Canadei. Putând transporta 200 de pasageri şi 64 de autovehicule, „Legionnaire” şi „Veteran” au o capacitate de transport dublă faţă de navele de transport în serviciu pe această rută, contribuind la creşterea economică şi dezvoltarea turismului în zonă.

presagalati.ro

Link to comment
Share on other sites

Feribotul „MV Legionnaire”, construit la Galaţi, va lua drumul insulelor canadiene

O navă destinată transportului de pasageri şi vehiculelor a fost lansată, miercuri, 15 iulie, la Şantierul Naval Damen Galaţi. Nava "MV Legionnaire" face parte dintr-un grup de două nave, de tip RoPax Ferry, complet echipate, care au fost comandate grupului Damen de către reprezentanţii guvernului provinciei Newfoundland şi Labrador, din Canada. Nava-soră, „MV Veteran” a fost lansată la sfârşitul lunii martie, reprezentanţii autorităţilor canadiene fiind încântaţi şi impresionaţi de calitatea navelor construite la Galaţi.

Interesul pentru cele două feriboturi este foarte mare pentru că ele vor fi principalele legături ale unor comunităţi din insulele de pe coasta de est a Canadei, regiune cu gheţuri şi vânt puternic o bună parte a anului. În timp ce nava „MV Veteran” va asigura transportul de persoane şi vehicule între insula Fogo şi insula Change, nava lansată miercuri, „MV Legionnaire” va face legătura între Insula Bell şi Portugal Cove. Numele celor două nave este menit să omagieze soldaţii canadieni care au luptat în Primul Război Mondial. De asemenea, compartimentele navei vor purta numele onor personalităţi din insulele canadiene.

După cum arăta directorul de Afaceri Corporatiste al Damen Galaţi, Florin Spătaru, acest tip de navă este o premieră pentru şantierul gălăţean. Clienţii canadieni şi-au dorit nişte nave puternice şi fiabile, iar cu această comandă SN Damen Galaţi „a spart gheaţa” pe o piaţă cu un potenţial însemnat.

"MV Legionnaire" a fost construită în colaborare cu SN Damen Bergum - Olanda, are o lungime de 80,9 metri, o lăţime de 17,2 metri şi un pescaj de 4,3 metri. Capabil să înfrunte chiar şi gheţurile nordice, feribotul va fi deservit de un echipaj format din 15 persoane şi va avea capacitatea de a transporta 200 de pasageri şi 64 de vehicule.

Potrivit presei canadiene, care citează surse guvernamentale, contractul pentru cele două feriboturi are o valoare totală de 100 milioane de dolari. Grupul Damen s-a dovedit cel mai competitiv ca ofertă, într-o cursă în care au participat nu mai puţin de 15 mari companii de profil.

viata-libera.ro

 

Edited by itsoc
Link to comment
Share on other sites

Joi, lansare de navă la Şantierul Naval Damen

Joi, 23 iulie, la Şantierul Naval Damen Galaţi va avea loc o nouă lansare de navă, a doua din această lună. Potrivit purtătorului de cuvânt al SNDG Galaţi, Corina Pârvu, este vorba despre comanda “312553015 “MAERSK CONNECTOR”, navă pentru instalarea cablurilor submarine”. Potrivit sursei citate, nava  reprezintă ultima achiziţie a flotei Maersk Supply Service care include peste 60 de nave de diverse tipuri. “Maersk Connector” va opera în cadrul unui acord tip charter încheiat între Maersk Supply Service şi DeepOcean. “Nava îmbunătăţeşte astfel capacităţile companiei DeepOcean în segmentul instalării cablurilor submarine şi reprezintă un element de interes sporit pentru proiectele tip interconexiune ce vizează sectorul produselor petroliere şi al gazelor dar şi cel al utilizării energiei regenerabile”, a mai precizat Corina Pârvu, care a prezentat şi detaliile tehnice ale navei: 138,35 m – lungime, 27,45 m – lăţime, 6,26 m – pescaj, echipaj+ pasageri – 90 persoane. “Construcţia şi finalizarea navei comandă 312553015 sunt realizate de companii specializate (co-producatori) respectiv: pentru engineering: Damen Shipyards Gorinchem, MEGA, Ship Design Group si MDEM Ucraina, pentru echipamentele şi instalaţiile electrice – Alewinjse Marine Galaţi Romania; pentru vopsitorie şi protecţie anticorozivă – Den Breejen Romania şi International Paint, pentru sistemele de aer condiţionat şi ventilaţie – Heinen & Hopman filiala Galaţi, pentru izolaţii şi amenajări - Hertel. De asemenea, pentru lucrări de mai mică anvergură îşi aduc aportul şi companiile Maritime Interior şi De Haan Romania – instalatii sanitare şi Dokival – lucrări curăţenie”.

presagalatibraila.com

Link to comment
Share on other sites

Strategia energetică a UE pleacă din Damen Galaţi

Șantierul Naval Damen Galați a lansat, joi, la apă, cea mai mare navă construită și livrată de șantierul gălățean în ultimii trei ani. Nava va fi folosită pentru pozarea cablurilor pe fundul mărilor și reprezintă ultima achiziţie a flotei Maersk Supply Service (din Danemarca), care include peste 60 de nave de diverse tipuri. “Maersk Connector” va opera în cadrul unui acord tip charter, încheiat între Maersk Supply Service şi firma britanică DeepOcean. Nava, care are 138,35 m – lungime, 27,45 m – lăţime, 6,26 m – pescaj și poate transporta 90 de persoane (echipaj+ pasageri), va fi livrată beneficiarului în luna februarie 2016, în total, proiectarea și construcția navei fiind programate să dureze doi ani.

Potrivit directorului de vânzări al Șantierului Naval Damen Galați, Florin Spătaru, este cea mai mare și mai complexă navă construită și livrată, în ultimii trei ani, la Galați. Acesta a adăugat că Șantierul Naval Damen Galați a mai construit și livrat, anul trecut, o navă de pozarea cablurilor pe fundul mărilor, însă cea lansată astăzi este mult mai mare și poate instala, simultan, două cabluri submarine. “Este o navă foarte complexă, care suplinește un gol pe piața celor care montează cabluri, este o navă nouă, care a adus provocări pentru cei care au proiectat-o. Prin aceste proiect se inaugurează o strategie europeană care ar putea deveni critică pentru sectorul energiei din UE. Practic, se dorește descentralizarea sistemului energetic astfel încât să fie poată fi furnizată energie electrică în zone cât mai mici, de la ferme de mori eoliene montate în diverse zone, astfe încât costurile să fie din ce în ce mai mici”, a spus Florin Spătaru.

Potrivit directorului comercial al beneficiarului Deep Ocean, Pierre Boyde, nava construită la Galați face parte din noua strategie europeană în domeniul energetic, strategie care se bazează pe producția de energie rezultată din fermele eoliene, energie ce este apoi distribuită țărilor din N Europei (Danemarca, Norvegia, Olanda, Marea Britanie), prin cabluri submarine. Nava construită la Galați va instala cabluri submarine pentru distribuția de energie electrică produsă la o fermă eolianaă din Belgia, a mai precizat Pierre Boyde.

Șantierul Naval Damen Galați are în portofoliul de comenzi al acestui an 27 de nave, un număr similar cu cel de anul trecut. Din numărul total de comenzi, deja Șantierul Naval Damen a lansat la apă jumătate din navele comandate.

presagalatibraila.com

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Navă fabricată la Galaţi, retrimisă de Canada în România din cauza unor probleme

Autorităţile provinciei canadiene Newfoundland & Labrador au decis retrimiterea în România, pentru reparaţii, a unui feribot construit la un şantier naval din Galaţi, din cauza unor probleme tehnice la motor, care ar fi de fabricaţie germană, informează site-ul postului CBC.
Nava cu lungimea de 80 de metri MV Veteran, lansată la apă în martie, la Galaţi, a avut o mică problemă la motor în timp ce se îndrepta din Europa spre Canada, a declarat David Brazil, ministrul Transporturilor din provincia canadiană Newfoundland & Labrador.
Din cauza problemei tehnice, nava a ancorat în Malta, pentru a permite specialiştilor producătorului german al motorului să evalueze situaţia.
David Brazil a explicat că Şantierul naval Damen din Galaţi a cerut retrimiterea navei în România, pentru schimbarea motorului."Există un acord în virtutea căruia nava poate fi reparată în Malta, apoi în St. John's (Canada), dar contractul prevedea un feribot de ultimă generaţie, noi pentru asta am plătit, Şantierul Damen a produs o astfel de navă, astfel că va merge înapoi în România pentru a i se monta un motor nou", a explicat David Brazil.
Oficialul provincial canadian a lăudat atitudinea producătorului, explicând că aceasta reflectă reputaţia internaţională a Şantierului naval Damen.
Din cauza lucrărilor, nava ar urma să ajungă în Canada cu o întârziere de două-trei săptămâni, dar David Brazil este optimist că feribotul va putea fi operaţional în octombrie.
Nava MV Veteran, primul feribot construit la Şantierul naval Damen din Galaţi, a fost lansată la apă în martie. Nava este destinată transportului de pasageri şi vehicule între insulele Fogo şi Change, situate pe coasta de est a Canadei. Nava poate transporta 200 de pasageri şi 64 de autovehicule, are o lungime totală de 80,9 metri, o lăţime 17,20 metri, un pescaj de 4,30 metri şi o viteză de 14 noduri. Pentru construcţia feribotului, Şantierul Naval din Galaţi a colaborat cu Şantierul Naval Damen Bergum (Olanda), membru al Grupului Damen, care a asigurat proiectarea şi principalele echipamente. De asemenea, o serie de companii specializate şi-au adus contribuţia la realizarea navei în ceea ce priveşte izolaţiile, tapiţeriile, mobilierul, echipamentele şi instalaţiile electrice, vopsitoria, protecţia anticorozivă, dar şi pentru sistemele de aer condiţionat şi ventilaţie. Feribotul este primul dintr-o serie de două nave comandate Grupului Damen de către Guvernul Provinciei Newfoundland şi Labrador din Canada.

antena3.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.