Jump to content

Lansări de nave la Damen


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Secretomanie la „Damen”. A fost interzis accesul presei la o lansare de navă

  • Se pare că a fost o lansare cu emoții. Lansarea unei nave de același tip a avut loc în weekend

Pe Cala Dunăre a Șantierului Naval „Damen” a fost programată joi la prânz o lansare de navă. Dacă în iulie, când au avut loc două lansări, directorul general al „Damen”, Cristopher van der Stelt făcea băi de mulțime și la lansări le era permis accesul unor foști angajați și membri ai familiilor navaliștilor, iar printre invitați erau și elevii unei școli generale din Pechea, nu mai vorbim de reprezentanții presei locale și centrale, de această dată conducerea șantierului naval a interzis accesul jurnaliștilor.

„Este interzis accesul. Astea sunt instrucțiunile care ne-au fost comunicate dimineață”, ne-a spus angajata care administrează cardurile de acces în șantier.

Nava lansată astăzi este a doua dintr-o serie de nave cu o construcție ceva mai specială, având pe chila corpului navei un derivor care poate crea o oarecare instabilitate a corpului navei în momentul lansării.

Probabil că a fost o lansare cu emoții, mai ales în condițiile în care nivelul Dunării este în continuare destul de scăzut.

O lansare  cu la fel de multe emoții a fost și cea a clipper-ului construit pentru Casa Regală din Oman, care a avut loc pe data de 22 noiembrie 2013. Iahtul cu o lungime de 87 de metri și o lăţime de 11 metri s-a înclinat foarte mult la momentul contactului cu apele Dunării, s-a „culcat pe val” cum se spune în termeni marinărești.

stiridegalati.ro

 

Nu-i foarte frumos din partea navaliştilor gălăţeni, dar decizia e de înţeles, după câte gogomănii s-au scris în presa românească la fiecare lansare. Totuşi, mai normal ar fi fost ca un specialist să le fi predat jurnaliştilor amatori să urmărească lansarea câteva cursuri de mecanica fluidelor.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Nava Maersk Connector a fost livrată pe 4 februarie

Una dintre cele mai performante nave din lume, Maersk Connector a fost livrată pe 4 februarie şi a ieşit de pe linia de asamblare Damen Shipyard din Galaţi. Maersk Connector este a doua dintr-o serie de nave care întind cabluri, construite pe platforma Damen Offshore Carrier. A fost dezvoltată ca o platformă flexibilă, atât pentru transport cât şi pentru spaţiu de lucru departe de ţărm. ”Nava este rezultatul unei cooperări de succes între toţi partenerii implicaţi. Maersk este foarte mulţumită de rezultat, nava a fost finalizată şi livrată la timp, s-a încadrat în buget iar calitatea este foarte bună”, au declarat reprezentanţii companiei.

zf.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Nava ”Maersk Connector”, construită de navaliştii gălăţeni, a fost premiată la Londra

Profesionalismul navaliştilor de la Damen Galaţi a fost recunoscut şi răsplătit la unul dintre cele mai prestigioase evenimente internaţionale de profil, ”Offshore Support Journal Annual Awards”. Nava ”Maersk Connector”, construită la Galaţi, a primit distincţia ”Offshore Support Ship 2017 Award” pentru că a stabilit un nou standard de referinţă în domeniu prin designul inovator şi eficienţa în operaţiunile pe care le desfăşoară.

Nava ”Maersk Connector” a fost livrată în 2016 şi este destinată instalării cablurilor submarine, beneficiari fiind compania britanică DeepOcean şi flota Maersk Supply Service. Nava premiată este specializată în instalarea cablurilor submarine şi reprezintă un element de interes sporit pentru proiectele tip interconexiune ce vizează sectorul produselor petroliere şi al gazelor, dar şi cel al utilizării energiei regenerabile. Maersk Connector este capabilă să livreze întreaga capacitate a unei nave de tip DP2 fără să scrifice funcţionarea ecosistemelor din apele puţin adânci, este echipată cu un sistem de acostare în 7 puncte şi poate fi manevrată cu o ancoră inteligentă care permite apropierea de mal pentru diverse operaţiuni. La construcţia şi finalizarea navei au contribuit şi companii specializate, respectiv: pentru engineering - Damen Shipyards Gorinchem, MEGA, Ship Design Group şi MDEM Ucraina; pentru echipamente şi instalaţii electrice – Alewinjse Marine Galaţi; pentru vopsitorie şi protecţie anticorozivă – Den Breejen România şi International Paint; pentru sistemele de aer condiţionat şi ventilaţie – Heinen & Hopman filiala Galaţi; pentru izolaţii şi amenajări - Hertel, instalaţii sanitare - companiile Maritime Interior şi De Haan Romania; lucrări curăţenie - Dokival. Nava are lungimea totală de 138,35 m, lăţimea de 27,45 m, pescajul de 6,25 m şi un deplasament de 9.300 tdw, iar echipajul şi pasagerii însumează 90 de persoane.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Damen Galaţi lansează o navă pentru întreţinerea parcurilor eoliene din Marea Nordului

Şantierul Naval Damen Galaţi lansează, vineri, 24 martie, la ora 10,30, nava „Bibby Wavemaster 1”, prima navă de tip Damen Service Operations Vessel dotată cu capacitate de cazare a personalului şi transfer către turbinele eoliene. Clientul, compania Bibby Marine Services Limited, va utiliza nava pentru a sprijini dezvoltarea viitoarelor parcuri eoliene precum şi a altor proiecte de operare şi mentenanţă în Marea Nordului. Nava este anume construită pentru transferul şi cazarea personalului de pe mare şi are ca scop eficientizarea timpului de lucru.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Navă cu o lungime de 90 de metri pentru întreţinerea turbinelor eoliene din Marea Nordului, lansată la apă la Şantierul Naval Damen Galaţi

O navă cu o lungime de 90 de metri, destinată întreţinerii turbinelor eoliene din Marea Nordului, a fost lansată la apă, vineri, la Şantierul Naval Damen din Galaţi. Ambarcaţiunea a fost construită pentru transferul şi cazarea personalului şi are ca scop eficientizarea timpului de lucru.

Nava, denumită Bibby WaveMaster 1, este o navă specială de tip Service Operations Vessel (SOV) dotată cu capacitate de cazare a personalului şi transfer către turbinele eoliene, iar clientul Damen, compania Bibby Marine Services Limited o va folosi pentru a sprijini dezvoltarea viitoarelor parcuri eoliene precum şi a altor proiecte O&M (operaţii şi întreţinere) în Marea Nordului, potrivit unui comunicat al Damen Galaţi. Astfel, nava este special construită pentru transferul şi cazarea personalului şi are ca scop eficientizarea timpului de lucru.

Echipată cu DP2, nava este prevăzută cu un sistem de acces cu compensare a mişcării (Walk-to-Work), fiind proiectată astfel încât ascensorul către pasarela are şase platforme de acces. Aceasta înseamnă că personalul poate întotdeauna să acceseze pasarela evitând folosirea scărilor.

”Luând în considerare avântul industriei turbinelor eoliene şi tendinţă acestora de a avansa către mare, acest concept personalizat garantează accesul confortabil, rapid şi sigur către turbine, cu costuri mai reduse, în peste 80% din situaţii, inclusiv în cazul celui mai dificil scenariu şi anume condiţiile din partea centrală a Mării Nordului. Damen SOV poate rămâne pe mare pe perioade de până la o lună. Cazarea standard tip Comfort Class 2 asigură 60 de cabine individuale iar capacitatea totală de personal la bord este 90. Pe durata celor doi ani de concepere, când Damen şi Bibby au lucrat împreună la acest proiect, s-a acordat o atenţie deosebită confortului echipajului”, se arată în comunicat.     

Astfel, corpul cu lungimea de 90 de metri este mai lung decât cel al unei nave convenţionale de aprovizionare a platformelor maritime, iar secţiunea prova a fost coborâtă cu 1,5 metri pentru a crea forme “V” pronunţate. Această característică asigură o reducere semnificativă a impactului valurilor şi măreşte eficienţa propulsoarelor prova. Pupa navei a fost şi ea adaptată la sarcinile pentru care nava a fost proiectată, inclusiv pentru operaţiunile cu pupa în val. Profilul V accentuat, precum şi pupă mai zveltă fac ca aceste operaţiuni să fie mai comode decât la o navă tip PSV. Există de asemenea şi o zonă de depozitare pentru containere, iar aceasta a fost adaptată astfel încât nava să poată depozita containere de diferite dimensiuni.    

Nava este destinată următoarelor operaţiuni: întreţinere planificată şi în caz de avarie a turbinelor eoliene, operatiuni în caz de avarie, operaţiuni de recuperare, operaţiuni de stingere a incendiilor (opţional), suport imersii uşoare (opţional).

Construcţia navei a fost realizată cu sprijinul mai multor companii specializate (co-producători) respectiv: pentru echipamentele şi instalaţiile electrice - Bakker / Alewinjse Marine Galaţi România, pentru vopsitorie şi protecţie anticoroziva - Den Breejen România, pentru sistemele de aer condiţionat şi ventilaţie - De Haan, pentru izolaţii şi amenajări - Helmers, pentru instalaţii sanitare - Heinen & Hopman şi pentru servicii curăţenie - Navprest. Nava este construită sub supravegherea Societăţii de Clasificare DNV - GL.

news.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Două feriboturi pentru Canada vor fi construite la Galaţi

Ca urmare a unei licitaţii internaţionale, operatorul canadian de transport BC Ferries a atribuit Grupului Damen contractul pentru construirea a două feriboturi. Cu o lungime de 81 de metri, navele sunt parte a programului de înnoire a flotei, iniţiat de BC Ferries, şi vor fi construite la Galaţi.

BC Ferries operează 24 de rute de feribot de-a lungul coastei Columbiei Britanice, din Canada. Noile nave - în valoare de 86,5 milioane de dolari, potrivit „Vancouver Sun” - vor fi capabile să acopere multe din rutele dintre Vancouver şi insulele din regiune.

Damen şi-a prezentat oferta în martie 2016, într-o licitaţie care a stârnit interesul a nu mai puţin de 28 de şantiere navale din întreaga lume! În urma unui proces de selecţie foarte riguros, în octombrie 2016 s-a realizat o „listă scurtă” a celor mai bune oferte, Damen fiind în această săptămână declarat câştigător, cele două feriboturi urmând să fie construite în Şantierul Naval Damen Galaţi. Alegerea a ţinut atât de designul navei şi performanţele acesteia, cât şi de raportul preţ-calitate avantajos şi garanţiile oferite de constructor, a arătat Mark Wilson, vice-preşedinte al BC Ferries.

„Suntem extrem de mândri că vom construi aceste două feriboturi pentru British Columbia. Ne dorim să dezvoltăm această relaţie cu BC Ferries construind feriboturi sigure şi de înaltă calitate”, a declarat la rândul său Leo Postma, manager de vânzări în cadrul Grupului Damen.

Ca parte a planului de reînnoire a flotei, noile feriboturi vor înlocui în serviciu navele "North Island Princess" şi "Quadra Queen II", ce au fost în serviciu mai bine de jumătate de secol. Noile nave, ce vor putea să transporte la bord 44 de vehicule şi 300 de pasageri, vor intra în serviciu în 2020.

Şantierul Naval Damen are deja experienţă în construcţia unor feriboturi. Tot pentru autorităţile canadiene, respectiv provincia Newfoundland si Labrador, navaliştii gălăţeni au construit, în 2015, primele nave de tip Ropax Ferry - „MV Veteran” şi „MV Legionnaire”, menite să asigure legătura cu insulele de pe coasta de est a Canadei. Astfel de feriboturi sunt vitale pentru micile comunităţi din insulele canadiene, fiind, cel mai adesea, singura legătură cu restul lumii.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Şantierul naval Damen din Galaţi a finalizat un modern vas de cercetare pentru Ministerul Pescuitului din Angola

Nava „Baía Farta” are 74 de metri lungime şi este echipată pentru întreaga gamă de activităţi de cercetare şi evaluare în domeniul pescuitului, inclusiv operaţiuni hidrografice, cercetări acustice, pescuit specializat, analiză de plancton şi apă, precum şi operaţiuni de depoluare şi de remorcare de urgenţă. Este cea de-a patra navă cumpărată de angolezi de la Damen.

Şantierul Naval Damen Galaţi a efectuat pe 17 octombrie 2018 livrarea provizorie a unui modern vas de cercetare în domeniul pisciculturii şi ecologiei – cu numele „Baía Farta” - către Ministerul Pescuitului din Angola. Vasul de tip Damen FRV 7417 are 74 de metri lungime şi a fost comandat în iulie 2016. Va mai rămâne în Galaţi până în luna noiembrie a acestui an, când va porni spre Angola, unde va avea loc livrarea finală.

Cu o coastă cu o lungime totală de 1.600 km, dezvoltarea industriei pescuitului este o prioritate Angola. În prezent, peste 100.000 de persoane din amintita ţară trăiesc din pescuitul comercial şi  tradiţional, iar autorităţile fac eforturi pentru a menţine activitatea atât în zona rentabilităţii, cât şi în cea a sustenabilităţii de Mediu.

„Baía Farta” este o navă echipată pentru întreaga gamă de activităţi de cercetare şi evaluare în domeniul pescuitului, inclusiv operaţiuni hidrografice, cercetări acustice, pescuit specializat, analiză de plancton şi apă, precum şi operaţiuni de depoluare şi de remorcare de urgenţă. Pentru a-şi maximiza eficienţa, „Baía Farta” a fost construită în conformitate cu standardele de notare internaţională Silent-A/F/R. Asta înseamnă că în proiectarea, construcţia şi dotarea ei au fost luate în calcul cele mai bune variante pentru a minimiza zgomotul subacvatic, precum şi zgomotul şi vibraţiile acustice interne la bord. „Rigiditatea structurii şi a suporturilor pentru toate componentele şi sistemele potenţial generate de zgomot şi vibraţii au fost verificate temeinic pentru a se asigura că acestea respectă notaţia Silent. Expertiza de la şantierele navale Damen Gorinchem şi Damen Schelde Naval Shipbuilding a contribuit, de asemenea, la dezvoltarea acestei nave sofisticate”, a declarat Ben Littler, comunicatorul şef al Grupului Damen.

Livrarea finală a navei se va face în Africa. „În următoarele câteva săptămâni divizia din Africa a Grupului Damen va prelua Baia Farta prin testele finale şi verificările înainte de a ieşi în Atlantic pentru misiunile ce-i vor fi încredinţate. Suntem încrezători că se va dovedi a fi o navă foarte eficientă şi că va juca în anii următori un rol important în dezvoltarea industriei pescuitului angolian”, a declarat Friso Visser, directorul regional Damen Africa.

Ministerul Pescuitului din Angola şi Grupul Damen au mai colaborat şi în anii trecuţi, când constructorul naval a furnizat două nave de supraveghere a pescuitului FRV 6210 (ambele de 62 de metri lungime), precum  şi un vas de pescuit mai mic (FRV 2808).

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Şantierul naval Damen din Galaţi vrea să angajeze 200 de oameni în 2019

Şantierul naval Damen din Galaţi, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de profil, a finalizat anul trecut cu o cifră de afaceri de 481 de milioane de lei şi estimează că în acest an va ajunge la afaceri de 751 de milioane de lei, potrivit oficialilor companiei.

„Anul acesta vom angaja în jur de 200 de oameni. Noile angajări se fac ca urmare a creşterii volumului de activitate. La sfârşitul lui februarie aveam 2.501 angajaţi“.

Şantierul naval din Galaţi poate construi orice tip de nave, de la iahturi, nave militare, nave de patrulare, feriboturi, barje sau nave de aprovizionare a platfor­melor maritime. „Livrăm în fiecare an aproape 20 de nave diferite, cifra variază uşor de la un an la altul în funcţie de durata de construcţie a navei (...).“

Grupul olandez Damen Shipyards, care deţine şantierul naval din Galaţi, şi-a consolidat poziţia pe piaţa locală după ce a semnat anul trecut  un contract cu Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) pentru achiziţionarea şantierului Daewoo din Mangalia, cel mai mare jucător local din construcţia de nave.

zf.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

(29 martie)

Vapor specializat în întreţinerea turbinelor eoliene marine, lansat la apă la şantierul din Galaţi

O lansare de navă la şantierul naval Damen Galaţi a avut loc vineri. La apă a ajuns un vapor complet echipat, specializat în întreţinerea turbinelor eoliene şi în intervenţia în caz de avarie, comandat de o companie britanică.

Lansarea la apă a avut loc vineri, în cadrul unei ceremonii la care au participat reprezentanţii constructorului şi ai clientului.

Nava a fost botezată „Horizon” şi a fost construită pentru o companie din Marea Britanie. Este vorba despre a navă de aprovizionare şi suport care va avea misiuni în Marea Nordului, urmând să facă echipă cu un vapor identic lansat la apă în urmă cu doi ani, tot la şantierul naval gălăţean.

„Nava, de tipul Accommodation Supply Vessel (navă de aprovizionare şi suport) este a doua dintr-o serie de două nave pe care şantierul nostru le construieşte pentru client (...), prima fiind lansată în urmă cu doi ani, pe 24 martie 2017. Ambele nave vor opera în zona Mării Nordului, executând lucrări de întreţinere (...) la două ferme eoliene”, se arată într-un comunicat transmis de compania Damen.

Vasul lansat vineri are lungimea de 90 de metri, 60 de cabine confortabile, o capacitate de transport de 90 de persoane şi o zonă de depozitare a containerelor. De asemenea, nava este dotată cu un sistem de acces cu compensare a mişcării şi poate sta pe mare timp de o lună.

mediafax.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Două nave tip road ferry, pentru canadieni

La un interval de doar două săptămâni, Şantierul Naval Damen Galaţi a lansat două nave de tip „road ferry”, de 81 de metri lungime, pentru operatorul canadian BC Ferries. Navele sunt acum în faza de echipare şi vor intra „în pâine” anul viitor, în cea mai vestică provincie canadiană, Columbia Britanică. Odată devenite operaţionale, ele vor putea transporta, fiecare, câte 47 de vehicule şi până la 300 de persoane.

În discursul susţinut, o parte din el în română, cu ocazia celei de-a doua lansări, Paul Catsburg, director în cadrul BC Ferries, a spus că cele două nave construite la Galaţi, cu un sistem de propulsie hibrid diesel-electric, sunt importante din două motive: protejarea mediului înconjurător şi reducerea costurilor operaţionale prin evoluţia către propulsia full-electric”.

Navele de tip „road ferry” sunt asemănătoare cu feriboturile şi fac legătura între şoselele de pe o parte şi alta a râurilor. Având prova şi pupa identice, ele joacă rolul unei „şosele plutitoare”, care execută o mişcare de du-te-vino între cele două maluri, fără a mai fi nevoite să se întoarcă, aşa cum fac feriboturile obişnuite atunci când primesc la bord maşinile şi pasagerii.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

La Galați a fost lansată o corvetă de ultimă generație pentru Pakistan

Ceremonia de lansare a unei corvete ultramoderne de 2300 de tone construite pentru Marina Pakistanului a avut loc la Şantierul Naval DAMEN Galaţi, România. Viceamiralul şi comandantul pakistanez Abdul Aleem a participat la ceremonie în calitate de oaspete de onoare.

Corvetele sunt platforme multirol de tonaj şi dimensiuni medii. În urma semnării unui contract pentru construirea a două corvete pentru Marina Pakistanului, în 2017, prima navă este aşteptată să se alăture Flotei pakistaneze până la sfârşitul acestui an, iar cea de-a doua va fi livrată până la mijlocul anului 2020, potrivit Rador care citează The News International. Vorbind cu această ocazie, oaspetele principal a subliniat importanţa corvetelor în domeniul maritim. El a mai adăugat că aceste platforme vor acţiona ca multiplicatori de forţă pentru a spori capacitatea Marinei de a proteja frontierele maritime şi de a oferi o mai mare flexibilitate în desfăşurarea iniţiativei Marinei pakistaneze independente pentru securitatea maritimă regională în regiunea Oceanului Indian. Oaspetele principal a apreciat, de asemenea, profesionalismul Şantierului Naval DAMEN şi cooperarea în furnizarea de tehnologii de ultimă oră către Marina Pakistanului, sub forma corvetelor. La ceremonia de lansare au participat, de asemenea, supraveghetorul naval (România), conducerea superioară a Şantierului Naval DAMEN, Gorinchem & Galaţi, şi oficiali ai Marinei pakistaneze.

europalibera.org

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

O navă-premieră, lansată la Damen Galaţi

Nava "CEMEX Go Innovation", un complex de dragaj maritim de tip MAD 3500, construit de Damen pentru compania britanică CEMEX, a fost lansată, joi, 1 august 2019, la Şantierul Naval Damen Galaţi. Nava, a cărei construcţie a început în iulie 2018, la Damen Mangalia, este rezultatul unei strânse cooperări între Damen şi CEMEX şi este prima dintr-o nouă generaţie de nave de dragaj, proiectate să extragă nisip şi pietriş de la adâncimi de până la 55 de metri.

"Am fost încântaţi să vedem această bijuterie şi să participăm la tradiţionala ceremonie de lansare alături de Damen. Suntem nerăbdători ca nava să ajungă în Regatul Unit şi să înceapă să lucreze, în prima parte a anului viitor", a declarat Laurence Dagley, reprezentant al CEMEX.

"CEMEX Go Innovation reprezintă începutul unei noi ere. Abia aştept să o văd navigând", a spus şi Joppe Neijens, manager de vânzări în cadrul grupului Damen.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

6 septembrie

Corvetă militară pentru armata pakistaneză construită în România. Lansarea navei la apă, ţinută în secret

La şantierul naval Damen din Galaţi a fost lansat la apă, pe 3 septembrie 2019, cea de-a doua corvetă (cu indicativul 272) de 2.300 de tone construită pentru marina pakistaneză. Informaţia a fost făcută publică de Pakistan Navy, pe conturile sale de pe reţelele de socializare.

Oficialii marinei pakistaneze au precizat că la ceremonia de la Galaţi a participat şi o numeroasă delegaţie din ţara beneficiară a contractului, condusă chiar de şeful Statului Major al Pakistan Navy, viceamiralul Ather Mukhtar. Mukhtar a precizat că navele construite la Galaţi au o importanţă strategică majoră şi că vor acţiona ca „multiplicatori de forţă în îmbunătăţirea capacităţii armatei de a proteja frontierele maritime şi vor oferi mai multă flexibilitate patrulelor maritime de securitate regională ale Pakistanului din regiunea Oceanului Indian”. Viceamiralul a lăudat profesionalismul celor din Damen, precum şi colaborarea foarte bună pe care beneficiarul a avut-o cu aceştia. El a făcut referire la rigoarea cu care au fost respectate toate cerinţele contractuale, termenul de livrare şi discreţia.

Înţelegerea dintre Damen şi guvernul pakistanez, pentru cele două corvete (pe care viceamiralul le-a numit „nave de patrulare off-shore”), a fost semnat în 2017. Prima dintre nave a fost lansată la Damen Galaţi pe 17 mai 2019 şi a intrat deja în serviciu, după montarea unor echipamente militare secrete într-un şantier naval militar din Pakistan.

Deşi a fost lansată la apă, cea de-a doua corvetă nu va pleca spre Pakistan decât în prima jumătate a anului 2020, deoarece mai sunt de montat o serie de echipamente importante, iar lucrările trebuie făcute cu nava în stare de flotabilitate.

Deşi sunt un furnizor constant de nave militare pentru forţele navale ale mai multor ţări din Europa, Asia şi Africa, cei de la şantierul naval Damen Galaţi au pierdut licitaţia pentru a construi construirea a patru corvete pentru Marina României. Conducerea companiei a contestat, la începutul lunii iulie, rezultatul licitaţiei pentru corvetele multifuncţionale organizate de statul român şi a cărei câştigătoare a fost desemnată, de către Ministerul Apărării Naţionale, asocierea dintre Şantierul Naval Constanţa şi francezii de la Naval Group. Vă reamintim că decizia Damen de a contestat licitaţia a venit „ca urmare a faptului că toate părţile implicate în licitaţie, inclusiv autoritatea contractantă, au ridicat multiple aspecte de legalitate şi de încălcare a confidenţialităţii, unele dintre ele fiind invocate ca temei pentru suspendarea procedurii în trecut, chiar de către Ministerul Apărării Naţionale”.

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Damen construiește la Galați 4 noi feriboturi pentru canadienii de la BC Ferries, contract de 137 milioane euro

Constructorul olandez de nave Damen Shipyards a câștigat un contract de 137 milioane de euro pentru construcția, la Galați, a patru noi feriboturi pentru compania canadiană BC Ferries, după o comandă inițială pentru două feriboturi obținută în 2017.

Vasele vor fi echipate cu motor hibrid, vor putea transporta cel puțin 47 de vehicule și 300 până la 450 de persoane și sunt programate să intre în funcțiune în 2022. La licitația organizată de BC Ferries au participat 18 de șantiere, din care 9 au fost selectate pentru runda finală.

Costul proiectului este de 200 milioane de dolari canadieni (137 milioane euro). În iunie 2017, BC Ferries a acordat Damen un contract de 86,5 milioane de dolari canadieni (57 milioane euro) pentru două feriboturi de clasă mică cu motor hibrid, care au fost construite tot la Galați. Navele vor fi livrate canadienilor până în ianuarie anul viitor.

Fondat în 1927, grupul Damen Shipyards operează 36 de șantiere navale și companii de reparații și conversie la nivel global, având 12.000 de angajați. Șantierele din România, de la Galați și, respectiv Mangalia, sunt cele mai mari din portofoliul grupului.

BC Ferries este principalul operator de linii de feribot din America de Nord și unul din cei mai mari la nivel mondial, oferind servicii de transport pasageri și vehicule pe 24 de rute către 47 de porturi pe coasta Columbiei Britanice. Compania are afaceri anuale de circa 870 milioane dolari canadieni (576 milioane euro) și o flotă de 35 de feriboturi.

profit.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Iaht pentru un client rus, lansat la Galaţi

Şantierul Naval Damen Galaţi a lansat la apă, ieri, o navă de lux spectaculoasă, un iaht de 77 de metri lungime. Evenimentul, la care presa nu a fost invitată, a fost urmărit totuşi de sute de invitaţi, "civili" să le spunem, printre care şi mulţi copii de grădiniţă, în prezenţa noului (şi fostului) director general Flemming Sorensen, redevenit de curând şef al şantierului gălăţean. Conform unor surse neoficiale, iahtul a fost comandat de un client rus, probabil multimilionar. Nava va naviga tractată până în Olanda, la şantierul Damen Vlissingen, unde vor fi montate echipamentele şi mobilierul.

viata-libera.ro

La sfârşitul săptămânii trecute, Şantierul Naval Damen Galaţi a lansat la apă, într-o ceremonie privată, fără accesul presei, dar cu sute de inivitaţi, o nouă navă de lux spectaculoasă, de top în clasa ei. Este vorba despre un iaht de 76,9 de metri lungime şi un deplasament de 2.500 de tone, care face parte din colecţia de modele „Damen SeaXplorer 77” şi este clasificat ca fiind „superyacht”.

Nava are o arhitectură cu cinci punţi şi va putea primi la bord 12 oaspeţi, în şase apartamente de lux, fiecare având mai multe camere. Echipajul va număra 25 de membri, inclusiv piloţii şi corpul expediţionar care va ajuta la operarea submersibilului (are în dotare şi un minisubmarin!) şi a altor echipamente.

Pe puntea pupa extinsă, iahtul poate primi simultan două elicoptere, ambele putând fi ulterior garate în hangarul de sub heliport. Când nu este utilizată, puntea de la pupa poate fi transformată în spaţiu pentru divertisment. Iahtul este echipat cu sistem onboard de realimentare şi capacităţi de spărgător de gheaţă.

Deşi informaţiile oficiale legate de navă şi de eveniment sunt destul de puţine, am aflat, neoficial, că iahtul a fost comandat de miliardarul rus Oleg Tinkov (50 ani), cunoscut drept un pasionat de ambarcaţiuni de lux (mai are un iaht similar, construit şi lansat la apă tot la Galaţi, în urmă cu câteva luni) şi unul dintre cei mai importanţi sponsori din ciclismul mondial. Potrivit presei sportive, el are legături cu celebrele echipe Tinkoff şi Sky, care de-a lungul ultimilor ani au dat câţiva câştigători ai marilor tururi la ciclism pe şosea. Tinkov este de din 2012 în lista celor mai bogaţi 100 de oameni de afaceri din Rusia, iar conform Forbes în 2016 el s-a clasat pe locul 79, cu o avere de 1,2 miliarde de dolari.

Lansarea a fost coordonată de noul director al Damen Galaţi, danezul Flemming Sorensen (57 ani), redevenit de curând ca şef al şantierului, după ce a mai deţinut funcţia şi în perioada 2010-2016.

Trebuie spus că nava, deşi a fost dată la apă conform tradiţiei, nu este chiar gata. Ea va naviga tractată până în Olanda, la şantierul Damen Vlissingen, unde vor fi montate echipamentele şi mobilierul. În final, preţul ei va ajunge aproape de 100 de milioane de euro, iar recepţia finală va fi în toamna lui 2020. Interesant este că, deşi proiectarea s-a făcut de către divizia specializată a Damen, de designul interior se ocupă „o firmă de modă celebră la nivel mondial”, al cărei nume nu a fost dezvăluit.

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Corvetă pentru Marina Militară din Pakistan, construită la Damen Galaţi

Şantierul Damen din Galaţi a construit prima navă de patrulare pentru Marina Militară din Pakistan. Corveta va fi livrată joi, 13 februarie, la Constanţa.

Corveta Offshore Patrol Vessel 1900 – „PNS YARMOOK“ - navă construită de Şantierul Naval Damen Galaţi pentru Ministerul Apărării - Marina Militară din Pakistan este livrată joi, 13 februarie. La eveniment urmează să participe conducerea Forţelor Navale Române şi Forţelor Navale din Pakistan.

Lungimea maximă a corvetei este 91,25 de metri, iar lungimea între perpendiculare este de 83.54 metri. De asemenea, corveta construită la Galaţi are o lăţime de 14 metri şi un pescaj (nava goală) de 3.75 metri. Înălţimea ambarcaţiunii este de 6,75 de metri. Corveta Offshore Patrol Vessel 1900 – „PNS YARMOOK“ are patru motoare Propulsie Diesel (type 3516 E). Construcţia a durat 1 an şi 8 luni. A doua corvetă pentru Marină Pakistaneza este deja în lucru, sun reprezentanţii Damen. Preţul unei asemenea ambarcaţiuni este de aproximativ 350 de milioane de euro.

adevarul.ro

Damen a organizat joi, în Terminalul de Pasageri al Portului Constanţa, ceremonia de livrare a primei nave de patrulare (echivalentul corvetei), construite de muncitori români, în ţara noastră. Este vorba de Offshore Patrol Vessel 1900 - ʺPNS Yarmookʺ - navă construită de Şantierul Naval Damen Galaţi pentru Marina Militară din Pakistan.

Ed Veen, naval advisor la Damen, a declarat, joi, în cadrul unei conferinţe de presă, că nava a fost construită în conformitate cu specificaţiile cerute de Marina Militară din Pakistan şi echipamentul şi armamentul vor fi puse pe navă în Pakistan. “Proiectul a purtat numele Corvetă -1900. Nava a fost construită în conformitate cu specificaţiile din Pakistan. Noi doar am construit nava, iar armamentul şi celelalte echipamente vor fi montate în Pakistan. Nava este construită pentru operaţiuni maritime de securitate şi antipiraterie. Diferenţa între o navă cum este aceasta şi o fregată din Olanda este că nava aceasta a fost construită cu specificaţiile comerciale, ceea ce face ca procesul de construcţie să fie relativ mai puţin costisitor, însă aşa cum a cerut Marina Militară din Pakistan, s-au adăugat şi nişte elemente specifice navelor militare”, a afirmat reprezentantul Damen.

Nava respectivă are o lungime de 91 de metri, o lăţime de 14 metri, tonajul brut fiind de aproape 3.000 de tone. 

Construcţia a durat un an şi opt luni. A doua corvetă pentru Marina Pakistaneza este deja în lucru, au mai precizat reprezentanţii Damen.

news.ro

Link to comment
Share on other sites

Ziua Amiralilor - Navă de luptă livrată Forţelor Navale Pakistaneze

În „umbra” Portului Militar din Portul Constanţa, acolo unde este ancorată flota Forţelor Navale Române, şi-a făcut apariţia, joi, 13 februarie 2020, o navă de luptă nou-nouţă. Linii ascuţite, îndrăzneţe, „castelul” dominând semeţ cu marele pavoaz ridicat, gardă de onoare! E ziua amiralilor! Este momentul în care corveta PNS Yarmook - F271 intră, de facto, în serviciul Forţelor Navale Pakistaneze.

Cine ar fi crezut că o bătălie de acum sute de ani, dintre bizantini şi Califatul Rashidun, avea să-şi găsească un epilog tocmai în Şantierul Naval Damen Galaţi? Asta pentru că - ei bine, da - nava a cărei semeţie este afişată în toată splendoarea ei în Portul Constanţa a fost construită la Galaţi şi poartă numele bătăliei care, în prezent, în Pakistan, este un simbol al sacrificiului, valorii şi curajului desăvârşit!

Chiar şi acum, la festivitatea de livrare oficială a navei către Marina Militară Pakistaneză, se simte aerul tradiţiei transmise de-a lungul timpului de generaţiile de neînfricaţi „lupi de mare”. Prezent la ceremonie este însuşi amiralul Muhammad Fayyaz, vicecomandat al Pakistan Navy, cel care a supervizat construcţia navei. Uniformele sunt puse „la patru ace”, săbiile flutură în aer ceremonial, pas de defilare, toate sunt, în sine, o desfăşurare de forţe demnă de importanţa momentului. Chiar şi ordinul prin care nava a intrat sub comanda căpitanului Rashid Mehmood Sheikh este asemănător „firmanelor” de altădată, un pergament într-un tub de argint, împodobit cu ornamente islamice.

Oaspeţi de onoare

Oaspeţi la eveniment, câteva sute! Printre ei, membrii ai Corpului Diplomatic - ambasadorul Olandei, Excelenţa Sa Roelof van Ees, însărcinatul cu Afaceri al Ambasadei Pakistanului - Excelenţa Sa Shakalb Rafique, ofiţeri de rang înalt ai Ministerului Apărării şi Forţelor Navale Române - contraamiralul Mihai Panait, dar şi enigmaticul general Florian Coldea, precum şi stafful Damen, prezent fiind însuşi preşedintele şi fondatorul grupului olandez, Kommer Damen, însoţit de navaliştii de la SN Damen Galaţi, inclusiv noul manager al şantierului, Flemming Sorensen.

Navaliştii gălăţeni au de ce să fie mândri. PNS Yarmook este prima dintre cele două nave ce urmează a fi livrate Pakistan Navy şi una din cele aproape 35 de nave militare construite în ultimii 25 ani în SN Damen Galaţi, o performanţă neegalată încă de nici un alt şantier naval din ţară!

Pregătiţi de misiune

Turul de onoare al navei, în care ne-au fost prezentate capabilităţile navei, a fost unul dintre momentele importante ale zilei. Într-adevăr, PNS Yarmook este o navă splendidă, demnă de numele ce-l poartă! Nava de luptă combină forţa armelor cu flexibilitatea abordării situaţiilor cu care se poate confrunta pe mare. A trecut cu bine toate testele de până acum! „Probele tehnice le-am executat pe Marea Neagră, nava a fost testată la maxim şi răspunde în întregime aşteptărilor noastre. Se va alătura în curând flotei Pakistanului şi va desfăşura misiuni de securitate maritimă în nordul Mării Arabiei. Aşteptăm cu interes să fie livrată şi a doua navă, programată pentru luna mai a.c.”, ne-a spus amiralul Muhammad Fayyaz.

Printre punctele forte ale navei se numără capacitatea de a lua la bord un elicopter, dar şi ambarcaţiunile de tip RHIB, destinate operaţiunilor forţelor speciale. Nava dispune de arme sonice neletale, dar în Pakistan va fi înzestrată şi cu un arsenal format din două tunuri de 30 mm, lansatoare de rachete şi alte capabilităţi cu caracter defensiv, în special. Cu această dotare, PNS Yarmook va fi capabilă să desfăşoare misiuni de supraveghere maritimă, de suport logistic, de căutare şi salvare, de inspecţie sau intervenţie în cadrul acţiunilor de combatere a pirateriei sau alte forme de ameninţare la adresa securităţii regionale.

„Fără îndoială, este o navă excepţională. Suntem foarte mândri de performanţa navaliştilor de la SN Damen Galaţi. De altfel, aici este un centru de excelenţă în ceea ce priveşte construcţia navelor militare şi Galaţiul are un rol deosebit de important în cadrul organizaţiei noastre”, ne-a spus Kommer Damen, preşedintele şi fondatorul Grupului Damen.

Fraţi de arme şi de mare

Pe puntea de comandă a PNS Yarmook, te simţi cumva ca la bordul… Star Trek. Monitoarele, platformele de comunicare, senzori de tot felul, comenzile de propulsie şi control al echipamentelor de luptă transmit informaţii despre fiecare colţişor al navei, dar asigură o privire de ansamblul a întregului areal, pe multe mile marine. Acum, PNS Yarmook este printre fraţi de mare şi de arme. Din „castelul” punţii de comandă se zăresc siluetele Fregatelor „Regina Maria”, „Mărăşeşti”, dar şi a bricului „Mircea”. Dar marea e deschisă spre orizonturi necunoscute. Însă cu orice s-ar confrunta PNS Yarmook în viitor, orice misiuni va avea, cert este că navaliştii gălăţeni i-au asigurat forţa şi agilitatea de a face faţă oricăror încercări. Vânt din pupa, PNS Yarmook!

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Două nave de pasageri unicat, construite în România la comanda unei firme canadiene, au primit botezul apei

Feriboturile „Island Discovery” şi „Island Aurora” sunt din generaţia navelor nepoluante (pot circula pe propulsie sută la sută electrică) şi au fost construite integral la şantierul naval Damen din Galaţi.

Cunoscuta companie canadiană BC Ferries a organizat, în portul Victoria’s Point Hope Maritime, ceremonia de botez a două feriboturi unicat construite la şantierul naval Damen din Galaţi. La acest eveniment numele vaselor – „Island Discovery” şi „Island Aurora” - au fost dezvăluite pentru prima dată publicului, după cum a precizat compania. „Numele sărbătoresc frumuseţea călătoriei şi conexiunile importante cu comunităţile de coastă pe care feriboturile le vor servi în curând”, arată BC Ferries într-un comunicat de presă. Navele au ajuns de numai câteva zile în Canada, după ce au parcurs un lung drum maritim (şi parţial fluvial) de la Galaţi până acolo, în acest scop fiind folosită o navă cargou specială, de dimensiuni uriaşe.

Valoarea contractului (semnat în 2017, după o licitaţie internaţională) nu a fost făcută publică, însă reprezentanţii celor două companii implicate în afacere au precizat că este vorba de „un preţ bun, competitiv, care reflectă tehnologia de ultimă oră înglobată”. De altfel, feriboturile electrice sunt o inovaţie relativ nouă pe piaţa transporturilor pe apă, tot mai multe guverne încurajând, prin diverse facilităţi fiscale şi chiar subvenţii, companiile private să investească în tehnologie nepoluantă. După cum a precizat Ben Little, comunicatorul-şef al grupului olandez Damen (grup care este proprietar, printre altele, al şantierelor navale de la Galaţi şi de la Mangalia), cele două nave livrate către BC Ferries sunt bazate pe proiectul standard „8117E3 Road Ferry 8117E3”, încă aceasta a fost adaptat semnificativ la cerinţele beneficiarului, ceea ce le face să aibă caracteristici unice.

Ele vor intra în serviciu la jumătatea anului 2020, după ce vor trece printr-o perioadă serioasă de testare, urmând să deservească rutele insulare de linie Powell River-Texada şi Port McNeill-Albert Bay-Sointula. Ambele sunt concepute pentru a transporta 47 de vehicule şi până la 450 de pasageri şi echipaj. Interesant este că în noiembrie 2019, contractul dintre BC Ferries a fost extins cu încă patru nave de acest fel, care urmează să fie livrate până în 2023.

La ceremonia de botez a navelor au fost prezenţi reprezentanţii firmelor partenere, care au arătat că acesta este doar începutul unei colaborări pe termen lung. „Ne bucurăm de un parteneriat excelent cu BC Ferries - unul care cimentează relaţia de lungă durată dintre Olanda şi Canada. Lucrând strâns împreună, am dezvoltat nave de ultimă generaţie pentru a oferi o experienţă de pasageri extraordinară”, a declarat Jan-Wim Dekker, directorul comercial al lui Damen Grup. Acesta a precizat că deşi în prezent vasele au propulsie hibrid (diesel şi electrică), ele sunt deja echipate cu baterii pentru o funcţionare electrică completă în viitor. „Damen a acordat o atenţie deosebită, în proiectarea navelor, reducerii atât a emisiilor, cât şi a zgomotului radiat sub apă”, a mai spus Jan-Wim Dekker.

Naşii vaselor au fost selectaţi din „familia BC Ferries” şi din comunităţile locale. Naşii „Island Discovery” au fost Sandy Leduc şi Sandy McCormick, în timp ce „Island Aurora” a fost năşită de Melissa Fletcher şi Sheila O´Neill. Cele două feriboturi înlocuiesc două bătrâne nave, care erau în serviciu de peste o jumătate de secol, iar „costurile şi poluarea generate de acestea deveniseră inacceptabile”, după cum a precizat compania.

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

”Bijuterii navale” lansate la Damen: ferryboat complet electric și dragă agregată pentru mediul marin

Chiar dacă suntem în plină campanie electorală pentru alegerile locale, în Galați se mai și muncește, și se muncește cu ... folos, fiind recunoscuți la acest capitol peste mări și țări. Pe lângă nenumăratele proiecte de infrastructură derulate pe toată întinderea județului, de firmele contractante în proiectele realizate de echipa Consiliului Județean Galați, la Dunăre minunile nu întârzie să apară. Alte două bijuterii navale au fost date la apă de navaliștii gălățeni

Vineri, 11 septembrie, a avut loc o dublă lansare la Șantierul Naval Damen Galaţi: MAD (agregate marine) 3500 #2 și Damen Road Ferry 9819

MAD (agregate marine) 3500 #2 este o navă tip dragă construită de Damen pentru un operator naval din Marea Britanie. Nava, construită în șantierul gălățean, este proiectată pentru a extrage nisip și pietriș de pe fundul mării până la adâncimi de 55 de metri, inclusiv în condițiile dificile cu care se confruntă Marea Nordului.

Damen Road Ferry 9819 este o navă de tip ferryboat, care va opera în Canada. Proiectul a fost contractat în 2018 și de săptămâna aceasta nava va fi livrată partenerului. Ce este revoluționar, la acest tip de transportor naval, nava este complet electrică, generatoarele având doar rol de siguranță. Cu o lungime de 98 m și lățime de 19m, performantele de transport sunt evidente, la o viteză de deplasare de 12 noduri. Capacitate: număr de persoane: 399; număr de mașini: 83.

regionalpress.ro

Link to comment
Share on other sites

Un feribot pentru Canada şi o dragă pentru Marea Britanie

În docurile Şantierului Naval Damen Galaţi a fost marcată, la sfârşitul săptămânii trecute, lansarea a două nave - draga maritimă „Hanson Thames”, destinată unei companii britanice, precum şi feribotul „Wolfe Islander IV”, destinat transportului de pasageri pe Lacul Ontario, din Canada.

Cele două lansări au fost destul de discret marcate de conducerea şantierului, în prezenţa unui număr redus de persoane, în primul rând din cauza normelor de siguranţă sanitară impuse de criza COVID-19. Dar chiar dacă lansările nu au beneficiat de fastul de altădată, asta nu înseamnă că navele sunt unele oarecare. Ba, din contra, ambele înglobează proiecte dintre cele mai interesante realizate în şantierul gălăţean.

În cazul „Hanson Thames”, este vorba de o dragă maritimă de ultimă generaţie, destinată companiei Hanson Aggregates Marine, din Southampton, UK, specializată în extragerea de materiale de construcţii - nisip, pietriş etc. De altfel, compania Hanson este cel mai mare producător european de nisip şi pietriş dragat marin şi deţine o flotă specială dedicată acestui tip de activităţi. Nava „Hanson Thames” se va alătura acestei flotei, având un design special conceput - o lungime de 103,5 metri, 6.800 tdw - pentru a putea acţiona cu cât mai multă flexibilitate în apele Canalului Mânecii sau ale Mării Nordului. Nava, ce va fi operaţională din prima parte a anului 2021, dispune de sisteme complexe de automatizare a extracţiei materialelor, sisteme moderne de navigaţie, detecţie şi optimizare a consumurilor, având capacitatea de acţiona până la o adâncime de 55 metri. Designul navei este astfel conceput încât să poată acţiona chiar şi în condiţii meteo nefavorabile, asigurând în acelaşi timp echipajului toate condiţiile de confort şi siguranţă.

În ceea ce priveşte feribotul “Wolfe Islander IV”, acesta a fost comandat de Ministerul Transporturilor din Ontario, Canada, şi va asigura legătura între insulele de pe Lacul Ontario. Unul dintre cele mai interesante aspecte constructive ale acestei nave este acela că feribotul va fi full electric, cu zero emisii de carbon! Nava are o lungime de 98 de metri şi va putea transporta până la 399 de pasageri şi 83 de maşini.
“Wolfe Islander IV” este al doilea feribot construit pentru autorităţile canadiene, alături de feribotul “Amherst Islander II”, ambele nave fiind parte a unui contract în valoare totală de 61 milioane de dolari. “Amherst Islander II” este un feribot ceva mai mic - lungime 70,5 metri, poate transporta 300 de pasageri şi 42 de maşini - dar este şi el full electric şi se află în fazele finale de operaţionalizare.
Aceste nave vor marca, de altfel, o premieră în navigaţie, fiind primele feriboturi din America de Nord ce vor putea acţiona full electric! Ca urmare a acestor sisteme se aşteaptă o reducere a emisiilor de carbon cu până la 7.000 de tone pe an.
Ambele feriboturi vor deservi ruta dintre Amherst și Insula Wolfe de pe lacul Ontario şi vor intra în serviciu începând de anul viitor.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Damen Galaţi a livrat a doua corvetă construită pentru Pakistan

În cadrul unei ceremonii desfăşurate joi, 12 noiembrie 2020, Marina Militară din Pakistan a preluat oficial noua sa Corvetă - tip Damen OPV 1900 - cu numele PNS Tabuk. Nava face parte dintr-o serie de două nave similare, comanda acestora fiind plasată către grupul Damen printr-un acord semnat cu Ministerul pakistanez al Apărării în 2017. Ambele nave au fost construite la Şantierul Naval Damen Galaţi.

Prima navă, PNS Yarmook, a fost predată Marinei Militare din Pakistan în luna februarie a acestui an în decurs de 2 ani de la începerea construcţiei, subiect despre care cotidianul nostru a relatat în articolul „Damen Galaţi a livrat prima navă de patrulare construită 100% de muncitori români“.

„O asemenea realizare a fost posibilă doar printr-o bună coordonare, o execuţie de calitate, o muncă de echipă excelentă şi o bună colaborare între toate părţile implicate. În ciuda provocărilor fără precedent cauzate de pandemie, echipele din Pakistan, România şi Olanda au reuşit, cu perseverenţă, să îşi continue munca până la finalizarea cu succes a proiectului”, a declarat directorul general al Şantierului Naval Damen Galaţi, Flemming Sorensen.

PNS Tabuk este o navă multifuncţională cu grad ridicat de adaptabilitate, capabilă să desfăşoare o mare varietate de operaţiuni într-un mediu maritim complex. Nava dispune de facilităţi de lansare a unui elicopter şi a unui UAV (Unmanned Aerial Vehicle - vehicul aerian fără pilot) şi poate lansa simultan două bărci pneumatice tip RHIB (rigid-hull inflatable boat). Damen va continua să asigure asistenţă navei PNS Tabuk pe durata operării.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

O nouă navă militară construită la Galaţi pentru Marina Regală Olandeză

În Şantierul Naval Damen Galaţi au demarat din această lună lucrările la o nouă navă militară pentru Forţele Navale Regale Olandeze. (RNLN) “Den Helder” va fi o navă de tip Combat Support Ship (CSS), valoarea contractului fiind estimată, pe piaţa de profil, la aproximativ 375 milioane de euro.

Decizia de achiziţie a unei noi nave militare de tip CSS a fost anunţată de autorităţile olandeze în cursul anului 2019, iar în februarie 2020 a fost semnat contractul cu Grupul Damen în vederea realizării acestei nave. Proiectul are la bază un concept al SN Damen Schelde (Olanda), unul care să răspundă cerinţelor unor misiuni dintre cele mai complexe ale Forţelor Navale.

Un element interesant este acela că, CSS „Den Helder” va opera alături de nava de tip Joint Support Ship (JSS) “Karel Doorman”, cea mai mare navă a marinei militare olandeze, navă care a fost construită tot la Galaţi! De altfel, platforma pe care au fost concepute cele două nave este una comună. CSS „Den Helder” va avea capacitatea de a opera atât în zone de conflict, alături de fregate, cât şi în misiuni de combatere a crimei organizate, de control al frontierelor maritime sau în acţiuni de urgenţă şi salvare.

Cea mai mare parte a lucrărilor la nava „Den Helder” se vor desfăşura la SN Damen Galaţi, dar finalizarea efectivă a navei şi instalarea unor echipamente militare mai sensibile se vor face în Olanda, sub supravegherea reprezentanţilor Forţelor Navale Regale Olandeze.

Conform calendarului iniţial, lucrările la RNLN „Den Helder” ar fi trebuit să înceapă în februarie 2021, însă proiectul a fost devansat, pentru a răspunde provocărilor pe care le ridică criza coronavirusului, care a îngreunat şi a impus noi rigori pentru asigurarea securităţii personalului din industria navală.

Ceremonia tăierii primei bucăţi de oţel pentru noua navă a marinei regale olandeze, desfăşurată la începutul acestei luni, este doar prima dintr-un set de 16 loturi care, în final, vor totaliza 7.500 de tone de oţel şi 180 de secţiuni constructive. În final, „Den Helder” va avea o lungime de 180 de metri şi un deplasament de 22.400 tone.

În cadrul acestui proiect, alături de SN Damen Galaţi şi SN Damen Schelde vor fi implicate la nivel multinaţional aproape 100 de companii, furnizori de servicii sau echipamente.
CSS „Den Helder” ar urma să fie finalizată în anul 2024, iar în 2025 va deveni operaţională în cadrul marinei militare olandeze. Nava va fi deservită de 150 de persoane – 75 de membri ai echipajului şi 75 de membri din personalul adiţional. Nava va avea capacitatea de a lua la bord inclusiv două elicoptere, dar şi 25 de containere pentru operaţiunile logistice.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Navă construită la Galaţi pentru călătorii între insulele din Canada

Un feribot destinat companiei canadiene BC Ferries a fost lansat la apă, săptămâna aceasta, în Şantierul Naval Damen Galaţi. Nava, în valoare de 50 milioane de dolari, este a cincea dintr-o serie de şase feriboturi de tip Island Class comandate de partenerul canadian.

Ultimele lucrări la noul feribot şi punerea în funcţiune a echipamentelor urmează a fi finalizate până în luna iunie, când sunt programate testele pe mare. După această etapă, nava va fi livrată în Canada, primele curse urmând să fie desfăşurate începând din anul 2022.

Misiunea navei va fi să asigure legătura dintre insulele din provincia Columbia Britanică, de pe coasta de vest a Canadei. Mai exact, împreună cu o navă-soră, construită tot la Galaţi, va asigura legătura între Portul Nanaimo şi Insula Gabriola. Cele două feriboturi construite la Damen Galaţi vor înlocui o navă mai veche, de mai mari dimensiuni, scopul fiind acela de a creşte calitatea şi frecvenţa curselor de călători oferite celor interesaţi.

Un element important este şi acela că feriboturile din clasa Island construite de Damen Galaţi sunt nave hibrid diesel-electric, cu o serie de caracteristici-cheie care contribuie la atingerea obiectivelor companiei BC Ferries în materie de protecţie a mediului. Mai mult, odată ce tehnologia de încărcare electrică va fi instalată la terminalele BC Ferries, noile feriboturi vor putea opera doar pe bază de energie electrică, obţinută din surse regenerabile.

Alături de echipamentele moderne de propulsie pe bază de energie electrică, navele dispun şi de sisteme speciale de reducere a vibraţiilor şi a zgomotelor, inclusiv la nivel subacvatic. Aceste sisteme de protecţie vizează reducerea perturbării vieţii marine, în special a balenelor care trăiesc în apele canadiene.

Feriboturile Island Class au capacitatea de a transporta cel puțin 47 de vehicule și până la 400 de pasageri, iar prin utilizarea lor compania canadiană va avea posibilitatea să retragă din serviciu navele ce au la bază doar consumul de motorină.

Primele două nave Island Class au fost deja desfășurate pe ruta Powell River - Insula Texada și pe ruta Port McNeill - Alert Bay - Insula Sointula, la mijlocul anului 2020. A treia și a patra navă vor furniza servicii de transport pe ruta Campbell River - Insula Quadra, în 2022.

După feribotul recent lansat la apă de Damen Galaţi va urma şi lansarea celui de-al şaselea feribot, programată în primăvara acestui an.

Pentru obţinerea acestor importante contracte încheiate cu BC Ferries, Grupul Damen a concurat cu 18 şantiere navale internaţionale.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Al șaselea feribot pentru Canada, lansat la apă la Damen Galați

Un feribot destinat companiei canadiene BC Ferries a fost lansat la apă, săptămâna trecută, în Şantierul Naval Damen Galaţi. Nava este ultima dintr-o serie de şase feriboturi de tip Island Class comandate de partenerul canadian.

La fel ca nava-soră numărul cinci, al șaselea feribot va fi destinat să facă legătura pe ruta dintre portul Nanaimo și insula Gabriola (provincia Columbia Britanică, de pe coasta de vest a Canadei - n.r.), a precizat BC Ferries, într-un comunicat de presă. Ambele nave sunt nave hibrid, având posibilitatea să utilizeze și propulsia electrică.

Lucrările la cele două feriboturi vor continua, testele pe mare fiind programate în această vară. Navele vor fi livrate la Point Hope Maritime din Victoria, până la sfârșitul anului 2021.
"Suntem foarte încântați să depășim si această etapă importantă în proiectul nostru Island Class", a declarat căpitanul Jamie Marshall, vicepreședinte pentru construcții navale și inovație din cadrul BC Ferries. "„Lansarea celei de-a șasea și ultime nave din serie apropie BC Ferries de atingerea obiectivului de a fi mai eficientă și responsabilă în raport cu protecția mediului înconjurător", a precizat reprezentantul companiei canadiene.
Alături de echipamentele moderne de propulsie pe bază de energie electrică, navele dispun şi de sisteme speciale de reducere a vibraţiilor şi a zgomotelor, inclusiv la nivel subacvatic. Aceste sisteme de protecţie vizează reducerea perturbării vieţii marine, în special a balenelor care trăiesc în apele canadiene.
Mai mult, odată ce tehnologia de încărcare electrică va fi instalată la terminalele BC Ferries, noile feriboturi vor putea opera doar pe bază de energie electrică, obţinută din surse regenerabile.
Feriboturile Island Class au capacitatea de a transporta cel puțin 47 de vehicule și până la 400 de pasageri, iar prin utilizarea lor compania canadiană va avea posibilitatea să retragă din serviciu navele ce au la bază doar consumul de motorină.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Damen Galați a finalizat construcția unui nou feribot hibrid pentru canadienii de la BC Ferries

Damen Galați a finalizat construcția celui de-al patrulea feribot hibrid pentru compania canadiană BC Ferries, nava urmând să ajungă în portul de destinație peste aproximativ două luni. “Al patrulea feribot de tip Island Class a început călătoria de la șantierul naval Damen Galați din România până la BC. Călătoria transatlantică va dura aproximativ 60 de zile, înainte ca nava să ajungă în portul Point Hope Maritime din Victoria”, potrivit BC Ferries.

BC Ferries este principalul operator de linii de feribot din America de Nord și unul din cei mai mari la nivel mondial, furnizând servicii de transport pasageri și vehicule către 47 de porturi pe coasta Columbiei Britanice.

În 2017, compania canadiană a acordat Damen Shipyards un contract de 86,5 milioane de dolari canadieni (57 milioane euro) pentru două feriboturi de clasă mică cu motor hibrid, care au fost construite la Galați și livrate proprietarului în 2019. Tot în 2019, Damen a câștigat un nou contract de la BC Ferries, în valoare de 200 milioane de dolari canadieni (137 milioane euro), pentru alte patru feriboturi hibride. Prima navă din noua comandă a părăsit șantierul Galați în luna mai, cea de a doua începându-și voiajul spre Point Hope Maritime în această săptămână. Ultimele două feriboturi au fost lansate la apă în prima parte a acestui an.

Feriboturile pentru BC Ferries sunt echipate cu motor hibrid, având o capacitate de transport de cel puțin 47 vehicule și până la 400 de pasageri. “Aceste nave hibrid-electrice sunt proiectate pentru o funcționare electrică completă în viitor. Navele sunt dotate cu tehnologie hibridă, care acoperă decalajul până când infrastructura de încărcare la țărm și finanțarea vor deveni disponibile", a declarat căpitanul Jamie Marshall, vicepreședinte BC Ferries pentru construcții navale și inovare. Navele sunt programate să intre în funcțiune în 2022.

profit.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.