Jump to content

Costul unei călătorii cu maxi-taxi rămâne 1 leu


dcp100168

Recommended Posts

Biletele pentru transportul în comun se scumpesc cu 50%

Începând cu 1 Ianuarie 2009, preţul unei călătorii cu mijloacele de transport în comun se va majora cu 50 la sută, de la 1 leu, în prezent, la 1,5 lei, transmite corespondentul AMOS News. Potrivit edilului urbei, Dumitru Nicolae, noul preţ al biletelor pentru transportul în comun urmează să fie aprobat în şedinta Consiliului Local, din 18 Decembrie. Astfel, o călătorie cu microbuzele operatorilor privaţi va costa 1,5 lei de la 1 Ianuarie, faţă de 1 leu, cât costă în prezent. La Transurb, societate al cărei acţionar este Consiliul Local Galaţi, preţul unui bilet cu două călătorii va fi de 2 lei, faţă de 1,5 lei cât este în prezent.

Una dintre explicaţiile date de primar este aceea că operatorii privaţi fac presiuni la Primărie pentru a obţine creşterea preţului la bilete. “Am primit notă de protest să măresc preţul la bilete. Operatorii privaţi mi-au cerut încă din vară să măresc biletele, pentru că nu mai rezistă”, a declarat primarul Galaţiului, Dumitru Nicolae.

Potrivit edilului urbei, Dumitru Nicolae, Transurb Galaţi oferă subvenţii şi gratuitate pentru persoanele cu handicap, pentru pensionarii peste 65 de ani şi pentru cei pensionaţi pe caz de boală, precum şi reducere de 50% pentru elevi, studenţi. De asemenea, în 2008 aproximativ 13.000 de persoane peste 65 de ani au beneficiat de abonament la Transurb, abonamente suportate de Consiliul Local. “Consiliul Local Galaţi a aprobat în 2008 subvenţii pentru transport în valoare de 260 de miliarde de lei vechi.Ultima scumpire atât pentru maxi-taxi, cât şi pentru autobuze sau troleibuze a fost făcută acum doi ani”, susţine Dumitru Nicolae.

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca va scadea numarul calatorilor cu maxi-taxi ci, ca de fiecare data, va exista o mica reticenta pana pe 5 ianuarie cand toti se vor grabi la munca, fiecare cu ce e invatat. Romanul e invatat cu scumpirea ca magarul cu samarul asa ca....o trecem si pe asta.

Link to comment
Share on other sites

S-o fi prabusit el pretul barilului, da' soferii nu-si cumpara benzina din Arabia Saudita sau Kuwait :d

Legatura nu e chiar direct proportionala intre pretul petrolului si pretul benzinei la pompa asta datorita taxelor si accizelor puse din belsug de statul roman. De la 147$/baril in vara la 40-45$/baril acum, pretul benzinei nu a scazut decut cu vreo 25% (sa zicem rotund de la 4 lei/litru la 2,9 lei/litru).

In plus, oferatorii de maxi-taxi au o multime de alte chetuieli: licente/autorizatii, taxe, salarii, reparatii etc., care au "cam" crescut in ultimii doi.

Ca si evaziunea e uriasa, asta e altceva :lol:

Practic, daca ai face acum un calcul cu 1 leu biletul, operatorul unei masini nu-si acopera cheltuielile :lol: Asa ca macar pentru atata lucru au marit pretul. :d

Link to comment
Share on other sites

Petrolul se ieftineşte, transportul se scumpeşte

* Aleşii locali au pe ordinea de zi a şedinţei de azi majorarea preţului la biletele de transport în comun şi al gigacaloriei.

Primarul Galaţiului, Dumitru Nicolae (PSD), doreşte să impună de la 1 ianuarie preţuri mai mari cu până la 50% la transportul în comun. El îşi motivează această iniţiativă prin evoluţia preţului barilului de petrol, cu toate că din primul semestru al anului şi până în luna decembrie preţul barilului a scăzut, la Bursa din Londra, de la cotaţii de 150 de euro la un nivel de sub 50 de euro.

Maxi-taxi, de la 1 leu la 1,5 lei

Decizia urmează să fie adoptată azi, în şedinţa de Consiliu Local. Din moment ce legislativul local este condus autoritar de PSD, este foarte probabil ca hotărârile primarului să treacă fără probleme. „Acum 15 ani, preţul ţiţeiului era 20 de dolari barilul. Acum, este de 50 de dolari şi vrem să fie şi mai mic. Cum se justifică scumpirea? Simplu! De la preţul benzinei, al uleiului, al motorinei, al pieselor de schimb“, şi-a motivat iniţiativa Dumitru Nicolae. Primarul Galaţiului doreşte să majoreze preţul unui bilet de maxi-taxi (transportul public privat) de la 1 leu la 1,5 lei, iar pentru un bilet folosit în transportul public în comun gălăţenii vor plăti 1 leu, în loc de 75 de bani.

Concretizarea intenţiilor lui Dumitru Nicolae va face ca o călătorie cu maxi-taxi între oraşul Galaţi şi comuna Vânători, situată la 13 kilometri distanţă, să coste 1 leu, în timp ce pentru o cursă de o staţie din oraş, gălăţenii să plătească 1,5 lei. „Este o prostie mare şi o măgărie să se majoreze transportul în comun într-o perioadă în care preţul combustibililor scade sau rămâne la acelaşi nivel. Probabil se ştie că majoritatea gălăţenilor folosesc transportul public şi mai ştiu că oamenii nu vor avea ce face, vor trebui să plătească mai mult ca să ajungă la muncă sau în altă parte“, ne-a declarat Marius Ioniţă, 25 de ani, economist.

http://www.evz.ro/articole/detalii-arti ... scumpeste/

Link to comment
Share on other sites

Oare cate masini personale sunt in GL? Cum adica Galateanul prefera sa isi lase masina acasa si s foloseasca transurb sau maxi-taxi sa ajunga la munca? Cum se justifica fraza: se stie ca majoritatea galatenilor folosesc transportul in comun" ?

Nu pot sa cred ca galatenii sunt atat de saraci incat foarte putini au masini din moment ce eu am vazut o multime de masini pe strada. Si mai ales vad si in pozele astea de ope aici ulte masini lasate prin parcare. Hai sa le spalam frumos si sa le scoatem de la naftalina si sa aglomeram Galatiul si maxi-taxistii si transurbul sa circule cu masinile goale.

Mi tineti minte ca si in vara Braicarul incercase sa majoreze pretul pt autobuze? Autobuzele circulau goale iar tramvaiele si maxi-taxi erau arhipline.

Si o intrebare. Ce se intampla daca eu vin in Galati si imi cumpar acum vreo 20 de bilete la 1,5 lei si lefolosesc prin ianuarie dupa scumpire? :d

Link to comment
Share on other sites

Surpriză...

Scumpirea cu 50% a tarifelor în transportul privat nu a trecut de votul Consiliului Local

Majorarea cu 50 % a tarifelor pe mijloacele de transport privat nu a trecut de votul aleşilor Consiliului Local, care au decis ca respectiva hotărâre să fie supusă unor noi discuţii, transmite corespondentul AMOS News. Iniţiativa de amânare a hotărârii, care prevede majorarea cu 50% a tarifelor pentru mijloacele de transport privat, a fost luată de consilierul Alianţei PSD-PC, Roman Apostol Picu. Acesta a solicitat atât primarului Dumitru Nicolae (PSD) , cât şi consilierilor locali, prezenţi la şedinţă, ca respectiva hotărâre să fie supusă unor noi discuţii în cadrul comisiilor. “Eu respect dorinţa proprietarilor de maxi-taxi de a face profit, însa noi ca şi consilieri locali trebuie sa tinem în primul rând cu oamenii care ne-au trimis aici. Părerea mea este că această hotărâre ar trebui să fie amânată şi supusă unor noi discuţii”, a afirmat consilierul PC Roman Apostol Picu.

Nu acelaşi lucru s-a întâmplat şi în privinţa propunerii majorării tarifelor în transportul comun (autobuze, troleibuze, tramvaie), care a trecut fără probleme de votul Consiliului Local. Noua majorare face ca, începând cu 1 ianuarie, preţul unui bilet cu două călătorii, în reţeaua Transurb (societate al cărei acţionar unic este Consiliul Local), să fie de 2 lei, faţă de 1,5 lei cât este în prezent. Ultima scumpire a biletelor atât pentru mijloacele de transport în comun (autobuze, troleibuze, tramvaie), cât şi pentru mijloacele de transport privat (maxi-taxi) fost făcută în 2005.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
S-o fi prabusit el pretul barilului, da' soferii nu-si cumpara benzina din Arabia Saudita sau Kuwait :d

Legatura nu e chiar direct proportionala intre pretul petrolului si pretul benzinei la pompa asta datorita taxelor si accizelor puse din belsug de statul roman. De la 147$/baril in vara la 40-45$/baril acum, pretul benzinei nu a scazut decut cu vreo 25% (sa zicem rotund de la 4 lei/litru la 2,9 lei/litru).

In plus, oferatorii de maxi-taxi au o multime de alte chetuieli: licente/autorizatii, taxe, salarii, reparatii etc., care au "cam" crescut in ultimii doi.

Ca si evaziunea e uriasa, asta e altceva :lol:

Practic, daca ai face acum un calcul cu 1 leu biletul, operatorul unei masini nu-si acopera cheltuielile :lol: Asa ca macar pentru atata lucru au marit pretul. :d

Asta cu operatorii , au o multime de taxe, salarii , reparatii , E TARE . Vorbesti in cunostinta de cauza sau iti place sa demostrezi ca esti informat/a .

In conditiile in care :

- operatorul de transport plateste pentru licenta de transport intre 100 - 180 RON si o vinde fraierilor de la care a inchiriat masina cu 600 RON , intr-adevar are cheltuieli .

- tot ce presupune REPARATII, ITP, CLASIFICARE, ASIGURARE , ANGAJAREA OBLIGATORIE a min 2 soferi , plata salariilor precum si a taxelor aferente acestuia sunt suportate de PROPRIETARII masinilor .

- la biroul opertatorilor nu functioneaza mai mult ( prin excelenta ) mai mult de 5 angajati .

- tot ce inseamna alte taxe , tot de proprietarii masinilor sunt platite .

Asa ca analizeza un pic ce cheltuieli au saracii operatori , ei fiind doar simpli INTERMEDIARI de servicii , doar facand un simplu calcul la plata licentei in conditiile in care acesta are arondate cam 300 de masini . Iti cam vine sa fluieri . Si asta e doar varful aisbergului .

Iar in ce priveste afirmatia dobitocului de consilier , mi se face scarba “Eu respect dorinţa proprietarilor de maxi-taxi de a face profit, însa noi ca şi consilieri locali trebuie sa tinem în primul rând cu oamenii care ne-au trimis aici." . Toata aceasta ,, uriasa evaziune " este impusa de proprietarii de maxi taxi ? Ei nu fac decat sa se complaca in aceasta mizerie, sustinuta tot de consilieri pentru uriasele incasari ale operatorilor . S-a reusit prin aratarea cu degetul catre maxi-taxisti sa se stabileasca ca ei sunt destabilizatorii economiei locale , cand de altfel s-a mascat imbogatirea masiva a celor care incaseaza , cum le place lor sa spuna - redevente .

Oare de ce este atata liniste in ograda operatorilor ? Nici o ancheta de presa , iar verificarile de la ,, institutiile statului " sunt doar o plimbare.

S-a intrebat cineva , cat incaseaza Primaria din aceasta mascarada ? Nu cred ca vreti sa aflati , ca sigur va enervati .

Sarbatori fericite !

Link to comment
Share on other sites

Preţul călătoriei cu maxi-taxi rămâne 1 leu

* Operatorii din transportul privat de persoane din Galaţi s-au înţeles să menţină actualul tarif şi în 2009 pentru a nu-şi pierde călătorii.

După ce la finele anului trecut consilierii locali au decis să retragă de pe ordinea de zi proiectul de hotărâre ce viza majorarea planului maxim al preţului unei călătorii cu maxi-taxi la 1,5 lei, operatorii au stabilit, în urma mai multor discuţii, să nu mai propună spre aprobare un alt proiect de hotărâre. "Nu e cazul să mărim acum preţul. Am făcut mai multe calcule şi nu e oportun să facem acest pas acum. Vom menţine tariful la nivelul celui aprobat pentru Transurb. Vom face mai multe discuţii pe parcursul anului, după ce vom vedea cum evoluează situaţia. Deocamdată menţinem tariful", ne-a declarat Teodoru Dobriţoiu, administratorul operatorului de transport Sherr.

Operatorii privaţi trebuie să facă faţă, mai nou, şi concurenţei venite din partea SC Transurb, care a achiziţionat recent 30 de autobuze şi 10 troleibuze. Acesta a fost motivul pentru care operatorii au renunţat pe parcursul anului 2008 la o parte din maşinile de rezervă, în ideea de a reduce cât mai mult costurile. Acum se pare că nici acest lucru nu mai este suficient, iar dacă lucrurile vor continua aşa, unii proprietari de microbuze şi-au declarat intenţia de a renunţa la această activitate. Chiar şi aşa, operatorii privaţi trebuie să menţină numărul de maşini constant pe trasee, aşa cum s-au obligat prin contractul de concesiune încheiat cu Primăria Galaţi pentru traseele secundare.

http://www.monitoruldegalati.ro/index.p ... &articol=8

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Alt dobitoc isi permite sa faca afirmatii gratuite .

El care nu are idee despre cresterile de preturi la carburant, piese de schimb , manopera in service chiar si amenzile sunt mai mari . El doar incaseaza MILIARDE pe luna ca este intermediarul intre Primarie si proprietarii de maxi-taxi .

Toti acesti reporteri au intrebat vreodata soferii sau proprietarii cu ce probleme se confrunta ? Iese la rampa cate un pupin - fundist din asta cotizant cu spagi si isi permite sa vorbeasca in numele unei multimi .

Rusine . Nu lui pentru ca el oricum nu stie ce este aia , ci celor care tolereaza astfel de indivizi parveniti doar pentru ca au stiut unde sa cotizeze sa ajunga in pozitia actuala .

Link to comment
Share on other sites

Carlton, daca esti la curent cu problemele din transportul cu maxi-taxi, de ce nu trimiti o scrisoare de raspuns "scolitilor" de la Monitorul sau Viata Libera, ca sa le dai peste nas cand promoveaza idei de genu, total aberante?

Rusine . Nu lui pentru ca el oricum nu stie ce este aia , ci celor care tolereaza astfel de indivizi parveniti doar pentru ca au stiut unde sa cotizeze sa ajunga in pozitia actuala .

De ce nu fac si proprietarii de maxi-taxi o greva sa-si spuna punctul de vedere si sa-si ceara drepturile? Fii sigur ca nu ar fi de nebagat in seama o astfel de actiune, pentru ca ar paraliza practic transportul in oras in intervalul respectiv.

Link to comment
Share on other sites

Lasa ca nici soferii si operatorii nu sunt usi de biserica. Uneori se incarca masinile mult peste capacitatea lor, bilete nu se dau (o mica mare evaziune fiscala :) ) se sta total aiurea la semafoare desi nu este statie si culoarea s-a schimbat demult (cu totii cunoastem binecunoscutul semafor din tiglina 1, unde stai la el, de iti creste barba, am prins intr-o seara semaforul din Tiglina de 4 ori...deci nesimtire curata )

Cei de la Transurb, daca vor fi baieti destepti si vor gasi solutii pentru a micsora timpii de asteptare in statii si vor continua sa modernizeze traseele de tramvai si troleu, vor castiga in cele din urma calatorii pierduti in dauna operatorilor de maxi taxi.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Călătoria cu maxi-taxi a rămas un leu

Practic, dintre cele 32 de hotărâri care au fost supuse votului doar una nu a primit avizul aleşilor locali. Este vorba despre proiectul de hotărâre care prevedea aprobarea tarifelor pentru serviciile de transport public privat local de persoane. În final şi aceasta este o veste bună pentru că, deşi s-a propus majorarea preţului pentru fiecare călătorie cu maxi-taxi la 1,5 lei, în cele din urmă, după discuţii aprinse între consilieri, primarul Dumitru Nicolae şi directorul economic al Primăriei, Doina Stamate, gălăţenii vor plăti, cel puţin pentru jumătate de an, tot un leu pe călătorie. "Şase luni putem să cedăm. Nu asta este problema. Pe noi se interesează ca cetăţeanul să fie mulţumit. Eu vă spun însă că, potrivit contractelor pe care le avem încheiate cu fiecare operator, la fiecare devalorizare să actualizăm. Noi ne-am ţinut de cuvânt, nu le-am dat 1,7 lei cât au cerut, le-am dat 1,5 lei, că atât ieşea după calculele noastre, dar vorba aia îl retragem, iar după şase luni vedem care mai trăieşte. Vă spun însă un singur lucru. Să fiţi atenţi că vom face controale!", a spus primarul Dumitru Nicolae. Amintim că este pentru a doua oară când o astfel de hotărâre a fost retrasă de pe ordinea de zi, prima dată operatorii de maxi-taxi au propus majorarea la 1,7 lei a preţului biletului pe călătorie în decembrie 2008. Preţul de un leu pentru călătoria de maxi-taxi a fost votat în 2005.

http://www.monitoruldegalati.ro/index.p ... articol=10

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.