Jump to content

Se construieşte aeroport la Galaţi?


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Niciun ofertant pentru aeroportul Brăila-Galaţi

Dupa doua incercari esuate de a desfasura licitatia pentru desemnarea firmei care sa construiasca aeroportul dintre Braila si Galati, din lipsa de participanti, Consiliul Judetean Braila a aprobat o noua " indulcire" a conditiilor de participare. Astfel, s-a renuntat la conditia ca, pentru a fi admisi, ofertantii sa depuna dovada ca au in conturile lor cel putin cinci milioane de euro sau echivalentul acestora, considerindu-se suficienta dovada ca acestia pot deschide o linie de creditare sau cash de cel putin 200 milioane euro, pentru a asigura fluxul de numerar necesar realizarii constructiei. De asemenea, redeventa minima propusa a fost redusa la 0,22 euro/mp pe an, de la valoarea initiala de 0,5 euro/mp pe an. In plus, daca inainte se cerea dovedirea experientei in domeniul aeroportuar, cu copii ale contractelor similare derulate in alte zone, mai nou, s-a renuntat la aceasta conditie, pe motiv ca aceste contracte sint, de regula, confidentiale. Presedintele CJ, Gheorghe Bunea Stancu, a explicat consilierilor ca spera ca in acest fel sa-i determine pe posibilii investitori sa nu se opreasca la stadiul achizitionarii caietelor de sarcini. La prima licitatie au cumparat caietul de sarcini 15 societati, toate straine, la a doua, 12, dar n-a depus nimeni oferte.

http://www.obiectivbr.ro/index.php?pagi ... u=Politica

Link to comment
Share on other sites

Se reia licitaţia

Consiliul Judeţean Brăila a reluat licitaţia pentru construirea unui aeroport internaţional, după ce a anulat condiţia impusă ofertanţilor referitoare la nivelul lichidităţilor de cel puţin cinci milioane de euro, termenul pentru depunerea ofertelor fiind 19 mai. La primele două licitaţii nu a fost depusă nicio ofertă, deşi 12 firme au cumpărat documentaţia de participare. La cea de-a doua licitaţie, nivelul lichidităţilor impus investitorilor a fost redus de la 50 milioane de euro la cinci milioane de euro. De data aceasta, investitorii nu vor mai fi obligaţi să prezinte documente prin care să ateste că deţin lichidităţi de cinci milioane de euro, însă trebuie să dovedească că dispun de «resurse reale» sau că pot accesa o linie de creditare de cel puţin 200 de milioane de euro.

Printre cele 12 firme interesate iniţial s-au aflat TIAB, MB Telecom, Rotary Construcţii, Tagor Properties, Construction Project Consultants (Japonia) şi Wetzler Trieste (Italia). Licitaţia vizează concesionarea, pe o perioadă de până la 49 de ani, a unui teren în suprafaţă de 1.275 hectare, unde se va construi unul dintre cele mai mari aeroporturi internaţionale din sud-estul Europei. Investiţia se va ridica la circa 300 milioane de euro, iar aeroportul internaţional va purta denumirea "Dunărea de Jos" Brăila.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Guvernul Boc vrea peste 1.500 de kilometri de autostrada

Guvernul care va fi condus de Emil Boc are de gand ca in perioada 2009-2012 sa construiasca peste 1.500 de km de autostrada, aeroporturi noi si trenuri cu 50% mai rapide. Astfel, Romania ar trebui sa aiba pana in 2012 o infrastructura de transport intocmai ca cea din tarile est-europene. Toate acestea ar insemna de vreo 300 de ori mai mult decat s-a construit in legislatura trecuta, arata Realitatea Tv. Programul mai prevede si construirea autostrazilor Nadlac-Constanta, Bors-Targu-Mures si Bucuresti-Comarnic. Toodata, aeroportul Henri Coanda ar trebui sa aiba un nou terminal in patru ani, iar romanii sa beneficieze de aeroporturi si in judetele Brasov, Alba, Galati si Bistrita-Nasaud.

Punctual, in documentul citat scrie: Acordarea de asistenţă tehnică autorităţilor locale din judeţele Braşov, Alba, Galaţi-Brăila şi Bistriţa pentru construirea de noi aeroporturi.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

nu cred sa fie adevarat ce mi-a zis cineva dar in comuna Smardan mai exact in dealul Greaca cica s-ar construi aeroport.intradevar este teren plat ferit de pericolul de inundatiifiind la inaltime.cica s-ar fi preluat date topometrice si pana in 2012 ar fi gata.repet ,nu cred asta dar merita verificat de catre cineva care are cunostinte in zona.chiar de e o minciuna,ideea locatiei este excelenta.si nici terenul in zona aia nu ar fi asa scump in comparatie cu zona dintre Galati-Braila si mai ales Vanatori.accesul ar fi facil la drumul Galati-Tecuci dar si la Galati-Smardan

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca ar fi o idee buna in apropierea cartieruluiANL-urilor, nicidecum in zona aia dintre orase, pentru ca acolo vor aparea locuinte, centre comerciale, orasul Braigal se va dezvolta spre acel centru imaginar cu timpul..

Link to comment
Share on other sites

Eu as vrea aeroport vizavi de ANL-urile Dimitrie Cantemir. Ar putea deservi zona Braila-Galati. Ma intreb cum ar fi daca am avea "Aeroportul International Braigal"?

Si mie mi-ar placea sa traversez strada si sa ajung la aeroport si acolo sa am si piata si mall-uri si supermarketuri si gradinite/scoli si locul de munca - tot ce vreau eu ;) Numai ca nu intotdeauna se poate. Locatia propusa de tine este fff apropiata de oras. Ai fost vreodata in apropierea unui aeroport?? Ai fost martor la vreo aterizare/decolare?? Pai cei din preajma, pe o arie destul de mare, nu vor avea liniste in veci! Si atunci vom da vina ca nu ne putem odihni pe minunatii edili, fara sa ne gandim ca de fapt asta fusese dorinta noastra primordiala.

Nu stiu unde-i dealul Greaca...dar atat timp cat va exista o distanta acceptabila fata de oras, va fi in regula.

P.S. Eu locuiesc in acea zona (cartier Dunarea) asa ca mi-s obisnuita si cu zgomotul de la Combinat, uneori si cu trenurile, sirenele de politie/salvare...dar paca si aeroportul sa fie tot in ceafa mea e prea mult.

Link to comment
Share on other sites

Deci nu stiu cati vor vrea aeroport intre cele 2 orase. Eu cel putin asa visez. Sa fie pe o parte ANL-urile + 1 cartir de blocuri de 20-30 etaje si centru comercial si pe cealalta parte aeroportul. Nu stiu daca se va putea insa nu mi-ar conveni sa faci cu masina sau maxi-taxi 2 h pana la aeroport care e undeva la cucuietii in deal :lol:

Pana la aeroport trebuie sa faxi maxim 45 min cu autobuzul sau maxi-taxi.

Pana acum nu am avut ocazia sa vad un aeroport si la ce distanta fata de oras este.

Mai ar fi o posibilitate de luat in calcul terenul plat de la varsatura. pe aciolo trece Tramvaiul spre Lacul Sarat. Abia vor avea de ce sa se minuneze si taranii :lol:

Deci pe acel teren care incepe de la varsatura si se prelungeste pana la Combinat care Criza asta il va termina sigur :lol: ar putea dupa demolarea lui sa construiasca aeroport.

Link to comment
Share on other sites

Eu as vrea aeroport vizavi de ANL-urile Dimitrie Cantemir. Ar putea deservi zona Braila-Galati. Ma intreb cum ar fi daca am avea "Aeroportul International Braigal"?

Si mie mi-ar placea sa traversez strada si sa ajung la aeroport si acolo sa am si piata si mall-uri si supermarketuri si gradinite/scoli si locul de munca - tot ce vreau eu ;) Numai ca nu intotdeauna se poate. Locatia propusa de tine este fff apropiata de oras. Ai fost vreodata in apropierea unui aeroport?? Ai fost martor la vreo aterizare/decolare?? Pai cei din preajma, pe o arie destul de mare, nu vor avea liniste in veci! Si atunci vom da vina ca nu ne putem odihni pe minunatii edili, fara sa ne gandim ca de fapt asta fusese dorinta noastra primordiala.

Nu stiu unde-i dealul Greaca...dar atat timp cat va exista o distanta acceptabila fata de oras, va fi in regula.

P.S. Eu locuiesc in acea zona (cartier Dunarea) asa ca mi-s obisnuita si cu zgomotul de la Combinat, uneori si cu trenurile, sirenele de politie/salvare...dar paca si aeroportul sa fie tot in ceafa mea e prea mult.

,,Greaca'' este in drumul spre Pechea.Este la iesire din Smardan si odata era o livada mare acolo.Zona plata se intinde de la soseaua aia(DJ Galati-Pechea) pana la cealalta sosea de la iesirea din Galati spre Tecuci care este drum national.Intre aeroport si oras ar fi combinatul (un bun ,,filtru'' de zgomot :d ).Din oras pana in zona aia ,cu masina faci maxim 15 minute si acolo ar incapea si 10 aeroporturi.chiar si asa ar putea fi racordat la 2 drumuri din start si ar fi si apropiat de drumul care duce spre Braila,nefiind nevoit sa traversezi Galatiul.Chiar mi se pare viabila minciuna aia ca sa-i zic asa dar cu indolenta autoritatilor noastre....

Nu stiu cum sa pun poza ca iti aratam exact.apropo,braigal suna ca dracu plus ca in zona aia este terenul aiurea cu risc de inundatii fata de zona care tot vorbesc eu.daca ma poate ajuta cineva sa postez poza aia sau sa o trimit printr-un mail cuiva sa o posteze ar fi ceva.

Link to comment
Share on other sites

Poti incerca sa o incarci pe http://imageshack.us/ si dai aici doar link-ul.

In privinta localizarii - ar fi poate ok zona Smardan, dar pe acolo se afla un poligon militar - chiar unul dintre cele mari din Romania. Care mai nou e poligon si pentru antrenamentul trupelor NATO... :(

Ar fi cam riscant sa decolezi sau sa aterizezi cand fac baietii "zgomot" pe acolo, mai ales ca e poligon pentru tancuri si alte chestii din astea grele.

Dar, oricum, idei sunt, vointa mai trebuie.

Link to comment
Share on other sites

,,Greaca'' este in drumul spre Pechea.Este la iesire din Smardan si odata era o livada mare acolo.Zona plata se intinde de la soseaua aia(DJ Galati-Pechea) pana la cealalta sosea de la iesirea din Galati spre Tecuci care este drum national.Intre aeroport si oras ar fi combinatul (un bun ,,filtru'' de zgomot ).Din oras pana in zona aia ,cu masina faci maxim 15 minute si acolo ar incapea si 10 aeroporturi.chiar si asa ar putea fi racordat la 2 drumuri din start si ar fi si apropiat de drumul care duce spre Braila,nefiind nevoit sa traversezi Galatiul.Chiar mi se pare viabila minciuna aia ca sa-i zic asa dar cu indolenta autoritatilor noastre....

Si eu sunt de parere ca zona aia ar fi perfecta pentru un eventual aeroport.. e destul de departe si totodata, accesibila.

Link to comment
Share on other sites

1964 Multam fain de precizari. Eu mi-s galateanca de cand ma stiu, dar nici macar orasul nu l-am "batut" in lung si-n lat...asa ca pentru mine, ca poveste, zona respectiva nu spunea nimic. Noroc cu poza.

In ideea ca s-ar putea construi un aeroport in acea zona...atunci ar fi normal sa se dezvolte si infrastructura. Speram la drumuri bune, macar pana acolo, la mijloace de transport...si de ce nu... o zona comerciala.

Link to comment
Share on other sites

ar fi foarte usor sa se faca legatura cu transportul in comun.de exemplu din cate stiu exista traseul 14 care duce pana in comuna smardan si e doar o comuna.beneficiile fata de un aeroport intre Galati si braila ar fi:

-legatura cu 2 sosele cu accese diferite in oras si se evita automat aglomeratia in cazul unui eveniment mai important care ar putea avea loc in oras si ar veni personalitati cu avionul...

-accesul facil spre soseaua care duce la Braila si se evita traversarea orasului Galati,se evita aglomeratia

-terenul mai ieftin si ferit de inundatii

-nu este asa apropiat de oras incat sa deranjeze in timpul noptii sa zicem linistea locuitorilor asta si datorita combinatului care se interpune intre aeroport si oras

-costuri mai mici de constructie decat in zona dintre Galati si Braila,terenul de acolo fiind mai apropiat de oras, automat de viitoarele fabrici de ciment care vor trebui sa se construiasca pentru aeroport si ar avea si dublu acces.Costurile vor fi mai mici si datorita naturii terenului,pentru ca nu este inundabil si fiind pe un deal si panza freatica ar trebui sa fie mai in adancuri astfel nu este nevoie de piloti de stabilizare a terenului.

-transurb-ul poate prelungi sau crea noi trasee foarte usor datorita distantelor mici fata de oras

-evitarea disputelor politice teritoriale sau banesti cu brailenii

-beneficiile economice si atragerea de noi investitii in orasul nostru

-cresterea numarului de vizitatori si a posibililor investitori

-scoaterea orasului nostru din statutul de ,,capat de linie''

-cresterea importantei comunelor Smardan , Cismele,Sendreni si Movileni si posibila lor alipire de Galati

-crearea de noi locuri de munca

-deservirea unui numar mult mai mare de calatori decat in aeroporturile de la Cluj,Timisoara,Constanta,Iasi sau Arad datorita demografiei,acest aeroport deservind Galati,Braila,Focsani si Tecuci adica in jur de 1 milion de locuitori.

-.....si ar mai fi ceva dar o sa-i supere pe unii.Aeroportul trebuie construit la Galati pentru ca este oras mai mare si mai important decat Braila dar si locatia este mai convenabila

Sunt bun sa ma angajeze astia de la primarie sa fac putina ordine in oras? :d

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce sa zic, dar un dezavantaj care m-ar supara e ca Braicarul va dormi in continuare si brailenii care vor dori sa ajunga la aeroport si nu au masina personala in loc sa dea 1 leu la Braicar vor scoate din buzunar 5 lei = 4 lei maxi-taxi Braila-Micro 19 si 1 leu pt Transurb Micro19-Aeroport. Puna pariu ca Transurbul o sa faca o astfel de ruta, cand va fi aeroport. Ar fi bine daca Transurbul ar putea obtine de la primarie autrorizatie de colaborare cu Braila sa intre si pe la no cu cateva rute. Una care as vrea eu ar fi 102B care sa ajunga pana la Apollo. Poate unii din galateni care au vizitat Braila stiu de ce zona vorbesc. Acolo unde este macazul tramvaiului 23 spre Chercea. Cum se poate ca pentru Traseul Braila-Galati au castigat 2 firme particulare Aventin si Gebamy. Daca pot fi ai multe firme de ce sa nu fie si Transurb? Oare ii obliga cineva sa nu paraseasca granita judetului? Au voie sa faca transport intre localitatile invecinate dar cu un oras vecin, apropiat, nu au voie?

Link to comment
Share on other sites

Galatiul este un oras mai mare ca numar de locuitori ,mai puternic dpdv economic si politic decat Braila.Multi braileni vin aici sa faca facultatea sau sa munceasca.ultima problema ar fi cea de care zici tu 5+1 ron ca sa ajungi la aero.cu siguranta daca ar exista asa ceva ar fi cursa directa dar sa nu mai visam ca nu vom avea asa ceva cel putin cat o sa traim noi.poate doar copiii nostri sa aibe noroc sa prinda:)

Link to comment
Share on other sites

Cine isi va permite sa plateasca biletul de avion nu cred ca-si va pune problema la cei 5 ron in plus. In general se merge cu avionul pentru economie de timp, iar pentru unii "time is money" deci se castiga de muuult mai multe ori cei 5 ron.

Link to comment
Share on other sites

Si daca nu ar fi cursa directa spre aeroport, si trebuie sa schimbi 3 maxi-taxi sa zicem, va trebui sa te scoli mult prea devreme mai ales daca avionul e sa zicem la ora 7.00 dimineata iar maxi-taxi spre GL abia e la ora 8.00 prima cursa si masina nu ai ce te faci? Sa te dai pe mana taximetristior sa te jegmaneasca dupa bunul lor plac?

Din GL sigur va fi cursa directa spre aeroport daca se va infiinta aeroportul insa din Braila nu prea prevad. Si oricum eu prevad ca peste 20 de ani abia va incepe constructia aeroortului.

Link to comment
Share on other sites

oricum visam ca tot scriem aici de aeroport.nu se va face nimic cat timp vom trai noi,poate generatiile urmatoare vor avea noroc sa prinda aero in zona noastra.inca un avantaj in locatia amintita este ca va fi foarte aproape de magistrala feroviara

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Pai haideti sa facem un concurs de locatii, cine vede zone potential a fi folosite ca aeroport. Ca sa nu deschid un topic nou, eu propun ca locatii : Cartierul Cantemir, daca nu, platforma sidex, sau daca ne unim cu Moldova, la Giurgiulesti ca vazui un loc fain in zona neutra :lol:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.