Jump to content

Recommended Posts

Posted

Aeroportul Internațional Galați-Brăila, acord de la ROMATSA

Astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, președintele Consiliului Județean Galați, Costel Fotea, alături de europarlamentarul Dan Nica și de primarul municipiului Galați, Ionuț Pucheanu, a prezentat ultimele informații privind Aeroportul Internațional Galați-Brăila. Din calculele specialiștilor, aeroportul, care este inclus în Master Planul General de Transport al României, va avea o suprafață de 250 de hectare, la care se adaugă o zonă rezervată pentru investiții publice de aproximativ 115 hectare.

“Am reușit, după multe luni de negocieri și multe drumuri la București, să trecem de o etapă foarte importantă, și anume obținerea acordului de la ROMATSA, de delimitare a spaţiului aerian al aeroportului. Nu a fost uşor, nu a fost simplu, însă am reuşit să deblocăm cea mai complicată parte din acest moment, astfel încât să putem continua studiile şi expertizele, aeroportul urmând să fie construit pe un teren aflat între Braniştea, Slobozia Conachi şi Tudor Vladimirescu. Este un proiect extrem de important, aşteptat de milioane de oameni din Galaţi, Brăila, Vrancea şi Bârlad, precum şi din zona raionului Cahul. Cert este că aeroportul nu a fost uitat sau abandonat. Mergem înainte şi lucrăm intens. 

Va fi un aeroport modern, care va prelua din identitatea orașului, recreând o zonă de promenadă asemănătoare cu Faleza Dunării.  Aeroportul va fi construit după un concept <verde>, cu multă vegetație pe fațade și la interior, fiind dotat cu tehnologii de ultimă generație, pentru un consum redus, un confort sporit pentru pasageri, eficient din punct de vedere al costurilor și cu emisii poluante cât mai scăzute. Va fi singurul aeroport din România și cu un spațiu expozițional, în care pasagerii vor putea admira diferite expoziții și vor putea participa la o multitudine de evenimente culturale”, a declarat Costel Fotea, președintele Consiliului Județean Galați.

Aeroportul este prevăzut cu un terminal de pasageri, cu o suprafață desfășurată de 28.500 de mp, și un terminal cargo, cu o suprafață de aproximativ 5.500 de mp. Pentru eficiență maximă, turnul de control va fi unul integrat în cadrul terminalului de pasageri, care va avea 9 porți de îmbarcare. Pista de decolare și aterizare va avea o lungime de 3.500 de metri, la fel ca aeroporturile din Otopeni, Timișoara și Constanța. 

“Practic, pe această pistă vor putea decola și ateriza toate tipurile de avioane comerciale. Am finalizat deja o parte din studiile necesare, lucrăm la altele, unele necesitând multe luni de colectare a datelor şi de analiză a lor, iar în paralel analizăm toate sursele de finanțare, astfel încât după finalizarea studiului de fezabilitate să putem demara licitația pentru construirea aeroportului. Lucrăm în echipă, alături de colegii de la Consiliul Județean Brăila, astfel încât acest important obiectiv de investiții, care ar dezvolta major întreaga zonă, să devină realitate”, a declarat Costel Fotea, președintele Consiliului Județean Galați.

Aeroportul Internațional Galați-Brăila va fi dotat cu multiple echipamente, sisteme și instalații: panouri fotovoltaice, instalații  inteligente de iluminat, stații de încărcare a autoturismelor electrice, sistem de supraveghere și analiză video pe bază de inteligență artificială (detecția bagajelor abandonate sau a vehiculelor care se deplasează în sens greșit), sistem de supraveghere a pistei (detectare prezență umană sau vehicul), echipament de ultimă generație de scanare a bagajelor de cabină (va permite păstrarea în bagaj a laptop-urilor), porți automate de verificare a cărților de îmbarcare și sistem de automatizare a zonei tehnice.

Comunicare CJ Galati

Posted

ROMATSA a aprobat construirea Aeroportului Internațional Galați - Brăila

Consiliul Județean (CJ) Galați și proiectanții viitorului Aeroport Internațional Galați - Brăila au reușit să obțină avizul Administrației Române a Serviciilor de Trafic Aerian (ROMATSA) pentru realizarea acestui obiectiv. Avizul se referă atât la caracteristicele generale ale aeroportului, cât și la amplasamentul definitiv al acestuia și configurația elementelor privind traficul aerian, a anunțat în cadrul unei conferințe de presă președintele CJ Galați, Costel Fotea, alături de care au fost prezenți europarlamentarul Dan Nica și primarul Ionuț Pucheanu.

Potrivit datelor care au stat la baza avizului ROMATSA, Aeroportul Internațional Galați - Brăila, care este deja inclus în Masterplanul de Transport, va fi amplasat între Braniștea, Slobozia Conachi și Tudor Vladimirescu, fiind stabiliți și principalii indicatori tehnici ai obiectivului.

Aeroportul se întinde pe o suprafață de 250 de hectare, la care se vor adăuga 115 ha, rezervă pentru extinderea aeroportului sau dezvoltarea unor viitoare investiții publice sau private. Aeroportul va cuprinde un terminal de pasageri (parter + etaj), cu turn de control integrat și o suprafață construită de peste 15.000 mp. Suprafața desfășurată a întregului terminal va fi de 28.500 mp, iar într-o oră de vârf va putea deservi până la 860 de pasageri.

De asemenea, aeroportul va dispune de un terminal cargo, situat în partea de nord a celui de pasageri și va avea o suprafață de 5.460 mp. Terminalul cargo va avea o înălțime de 6,5 metri, cu o structură de rezistență bazată pe elemente prefabricate și un sistem de fundare adaptat caracteristicilor solului.

Pista aeroportului va avea o lungime de 3.500 de metri și o lățime de 60 de metri (similar cu aeroporturile Otopeni, Timișoara și Constanța - n.r.) și va putea deservi aeronave de mediu și lung curier, cu litera de cod C/D/E, de tip Airbus A 320/321; A330 sau Boeing B737, B767, B777 (aeronave mari). Capacitatea de parcare a aeronavelor va fi de opt până la 22 de poziții, în configurația maximă a terminalului.

Conform studiilor de trafic, aria de captare a Aeroportului Internațional Galați - Brăila are potențialul de a ajunge în 15 ani la trafic de un milion de pasageri pe an.

"Pentru obținerea acestui acord am avut nevoie de opt, nouă luni, ceea ce a și dus la depășirea termenului inițial - finalul lui 2023 - pentru definitivarea studiului de fezabilitate. Mai exact, pentru obținerea acordului ROMATSA, împreună cu proiectanții și instituțiile care deliberează a trebuit să reconfigurăm de trei, patru ori poziția aeroportului și a spațiului aerian, până să ajungem la un numitor comun pentru a obține acest aviz, pentru ca proiectul să meargă mai departe. Nu a fost ușor, nu a fost simplu, pentru că dincolo de ceea ce ține de activitatea aeroportului, de gestionarea traficului aerian, este și partea de conexiune la utilități, la rețeaua rutieră, asta pentru a nu mai vorbi de multitudinea studiilor tehnice - topografice, geotehnice, arheologice hidrogeologice, de mediu, ostacolare, hidrologice etc. - ce trebuie realizate pentru un astfel de obiectiv. Ne bucurăm că, în sfârșit, am reușit să intrăm în linie dreaptă cu aceste avize. Mai sunt de actualizat o serie de elemente de detaliu ce țin de amplasamentul în aceste studii, astfel ca până la sfârșitul acestui an - începutul anului viitor să definitivăm studiul de fezabilitate și să putem trece la etapele următoare, privind stabilirea surselor de finanțare și organizarea licitațiilor de execuție a proiectului", a declarat președintele CJ Galați, Costel Fotea.

La acest proiect, CJ Galați colaborează cu CJ Brăila, în urma parteneriatului asumat în cadrul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Infrastructura de Transport de Interes Strategic în zona de Sud-Est. Elaborarea studiului de fezabilitate și a documentației tehnice aferente acestui proiect a revenit unei asocieri de companii având drept lider firma Aduro Impex, specializată pe construcții civile și industriale, ce are la activ inclusiv proiecte privind dezvoltarea unor aeroporturi.

Proiectul aeroportului, inspirat ca arhitectură din identitatea dunăreană a zonei, cuprinde pe lângă elemente de tehnologie de ultimă oră și o generoasă zonă verde și de relaxare, inclusiv un spațiu expozițional.

În total, potrivit proiectanților, pentru punerea în practică a acestui proiect este nevoie de o investiție de aproximativ 500 milioane de euro, lucrările urmând să dureze între doi și trei ani. Potrivit informațiilor furnizate în cadrul conferinței de presă, pentru finanțarea proiectului se iau în calcul mai multe variante, atât din surse private, cât și din fonduri europene sau bugetare.

viata-libera.ro

Posted

Dincolo de avize, cea mai importantă noutate de astăzi despre aeroport este mutarea amplasamentului iniţial cu vreo 10-15 km mai departe, din zona Braniştea - Schela - Smârdan, în perimietrul Braniştea - Slobozia Conachi - Tudor Vladimirescu.
Mai departe de poligon, dar foarte aproape de "cartierul cutremurologic" de la Izvoarele

 

map.jpg

  • 1 month later...
Posted

Proiectul privind Aeroportul Galaţi-Brăila merge mai departe

„Nu este o utopie!”, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, atunci când a fost întrebat de jurnalişti dacă proiectul privind Aeroportul Internaţional Galaţi-Brăila „rămâne în picioare”, cu referire la terminalul dedicat pasagerilor.

„E un proiect pe care îl au autorităţile din această zonă, Galaţi-Brăila, fiind a doua aglomerare urbană din România. Dacă ei vor considera că merge înainte şi există studii de acest tip, noi, de la minister, îl vom susţine. Am susţinut aeroportul din Tulcea, aşa cum bine ştiţi s-a deschis un nou terminal la Timişoara, s-a deschis un nou terminal la Iaşi, miercuri mergem la Cluj, iarăşi un nou terminal. Susţinem toate aceste dezvoltări de infrastructură. Partea grea vine după, adică acea chestiune care să reziste economic. Asta este cel puţin un calcul pe care fiecare are datoria să îl facă”, a spus Grindeanu.

...

Dacă în prezent Ianca se poate lăuda cu un aerodrom, în viitor ar putea avea şi un aeroport cargo! Anunțul bombă a fost făcut luni de către  ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Este vorba despre un nou proiect de infrastructură al autorităţilor brăilene, sprijinit de Guvern, care „stă în picioare din punct de vedere economic”, după cum a declarat  Grindeanu.
Cu mai multe detalii despre un viitor terminal de mărfuri pe aerodromul din Ianca a venit apoi preşedintele Consiliului Judeţean Brăila, Francisk Iulian Chiriac. „Partea de cargo de la aerodromul de la Ianca este gândită în primul rând economic, astfel încât să putem dezvolta mai mult şi zona de nord şi de sud a judeţului. Pentru că deja avem o infrastructură existentă, se poate investi şi cu mai puţini bani facem proiectul să fie viabil mai repede. Şi proiectul va avea o dezvoltare mult mai accelerată decât dacă am face un nou proiect, pe care să-l gândim de la zero pentru că sunt etape premergătoare foarte lungi, cum ar fi partea de studiu de fezabilitate. Acolo, la Ianca, e nevoie doar de lărgirea pistei, modernizarea acesteia şi pe o pistă adecvată, de 3,2 km, să poată să aterizeze şi să decoleze avioanele cargo. Aceasta este dorinţa noastră şi aşa vom face pentru că punem pe primul loc partea de dezvoltare economică, aşa cum am spus-o de fiecare dată”, a spus Chiriac.

obiectivbr.ro

Posted

„Promisiuni 2024”. După Aeroportul Internațional Galați – Brăila, un nou aeroport, la Ianca

Campaniile electorale din ultimii 5 ani au multiplicat proiectele de aeroporturi în zona Galați – Brăila, după „Aeroportul Internațional Galați – Brăila”, promis la alegerile europarlamentare din 2019, acum, la alegerile locale și europarlamentare din 2024 fiind promis un „Aeroport Cargo” la Ianca.

Zona Galați – Brăila, a doua aglomerare urbană a țării, cu peste 600.000 de locuitori în cele două orașe și localitățile din zona de 40 km din jurul acestora, a avut, după 1990, un potențial de creștere economică important, mai ales că în cele două orașe erau foarte multe societăți de producție industrială, de la siderurgie și metalurgie la construcții de nave, excavatoare, echipamente hidraulice, industria ușoară și alimentară, etc. Acest potențial economic a fost disipat din cauza izolării zonei de restul țării, care a alungat investitorii. Podul peste Dunăre de la Brăila este important, dar dacă nu este racordat la rețeaua de autostrăzi și drumuri expres, zona rămâne, în continuare, în izolare de restul țării, nefiind atractivă pentru investitori. Pentru că în zona Galați – Brăila nu va ajunge nicio autostradă, fiind în faza primelor aprobări doar proiectul unui drum expres Brăila – Focșani, singura șansă de scoatere a zonei din izolare este construirea unui aeroport cargo.

La alegerile europarlamentare din 2019, era lansat proiectul „Aeroportului Internațional Galați – Brăila”

În campania pentru alegerile europarlamentare din 2019, europarlamentarul Dan Nica, liderul PSD Galați, a reușit să obțină promisiunea ministrului de atunci al Transporturilor, Răzvan Cuc, că va fi construit un aeroport la Braniștea, la 30 km de Galați. Ministrul Cuc a venit la Galați și a stabilit locația aeroportului. Între timp, a fost înființată o asociație de dezvoltare formată din Consiliile Județene (CJ) din Galați și Brăila, iar în decembrie 2022 preşedintele CJ Galați, Costel Fotea și președintele CJ Brăila, Francisk Chiriac au semnat contractul de 30 de milioane de lei pentru realizarea studiului de fezabilitate și a celorlalte studii tehnice pentru construirea „Aeroprtului Internațional Galați – Brăila”. Contractul a fost semnat cu Asocierea formată din companiile SC Aduro Impex SRL & SC Tecno Engineering 2C SRL & SC WE Project Engineering SRL, care vor realiza studiile împreună cu 17 subcontractori.

În 2024, din nou alegeri, locale și europarlamentare. Este lansat un alt proiect, de „Aeroport Cargo”, la Ianca, la 40 km de Brăila

În timp ce „Aeroportul Internațional Galați – Brăila” este în faza elaborării studiilor și obținerii avizelor, a apărut o „concurență” serioasă la finalizarea acelui proiect, pentru că autoritățile din Brăila vor să construiască propriul aeroport. Luni, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, aflat în vizită la Brăila, a anunțat înfiinţarea unui aeroport de transport mărfuri în cadrul Aerodromului Ianca, în județul Brăila: „În această zonă e un proiect, la Ianca, dacă nu mă înșel, pe care autoritățile locale vor să îl dezvolte și pe care noi l-am discutat și în vizita pe care am avut-o cu primul ministru în Golful Persic, legat de un aeroport care să deservească mai mult zona cargo. Pentru că aici se poate dezvolta foarte bine această zonă pe cargo”, a declarat ministrul Sorin Grindeanu.

Trebuie să remarcăm că, la fel ca în 2019, când ministrul de atunci al Transporturilor, Răzvan Cuc, îl avea în dreapta sa pe europarlamentarul Dan Nica, liderul PSD Galați, în 2024, în dreapta ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, se afla fostul premier Mihai Tudose, liderul de facto al PSD Brăila și candidat pe locul 1 al listei PSD – PNL pentru Parlamentul European.

Cum vor supraviețui din punct de vedere economic două aeroporturi aflate la 50- 60 km unul de celălalt?

Ministrul Transporturilor a mai adăugat că noul aeroport va fi „cargo”, dar va fi și aeroport de pasageri: „Ideea autorităților locale este să dezvolte cât mai mult zona aceasta, care stă în picioare din punct de vedere economic, zona de cargo. Asta nu înseamnă că în momentul în care ai dezvoltat această zonă de cargo nu pot să vină și avioane de pasageri”.

S-a ajuns la o situație interesantă. Zona Galați – Brăila va avea două aeroporturi, „Aeroportul Internațional Galați – Brăila”, situat în zona localităților gălățene Braniştea, Slobozia Conachi şi Tudor Vladimirescu și „Aeroportul Cargo”, construit la fostul Aeroport Militar de la Ianca. Practic, cele două aeroporturi se află cam în aceeași zonă. Pe rețeaua de drumuri naționale, ar fi la o distanță de 50-60 km unul de celălalt, dar pe drumuri județene distanța e mai scurtă.

Ambele aeroporturi sunt în primul rând „cargo”, dar vor fi și de pasageri. Se pune întrebarea cum vor supraviețui cele două aeroporturi în condițiile în care economiile celor două orașe sunt în criză de investiții și investitori, iar împărțirea la două aeroporturi a clientelei de pe o rază de 50-60 sau 100 km, va face imposibilă stabilizarea unui grafic al curselor de pasageri.

Aeroportul din Arad nu are nicio cursă din cauză că este la 60 km de Aeroportul din Timișoara

Situația la care s-ar putea ajunge a fost sugerată chiar de una din declarațiile ministrului Sorin Grindeanu, care se referea la faptul că existența unui aeroport este justificată de indicatorii economici. „Din punct de vedere economic… trebuie să stea și în picioare, din punct de vedere economic, orice aeroport. Vă dau un exemplu. La 60 km de Timișoara este un aeroport extraordinar de bine pus la punct: Arad! Nu au nicio cursă, pentru că nu există piață destulă, care să fie la două aeroporturi aflate la 60 de km unul de altul, Arad și Timișoara”, a spus Grindeanu.

Exemplul dat de ministrul Transporturilor este mai mult decât edificator pentru situația la care s-ar putea ajunge dacă se vor concretiza promisiunile electorale în legătură cu cele două aeroporturi din zona Galați – Brăila. „Nu e nimic utopie”. Așa o fi, dar ce se va întâmpla cu contractul de 30 milioane de lei, bani dați pentru studiile la primul aeroport.

Întrebat dacă în condițiile apariției proiectului noului „Aeroport Cargo”, de la Ianca, devine o utopie proiectul „Aeroportului Internațional Galați – Brăila”, ministrul Transporturilor a negat, susținând că Ministerul Transporturilor va susține orice proiect al autorităților locale din Galați și Brăila: „Nu e nimic utopie. E un proiect pe care îl au autoritățile din această zonă, Galați – Brăila, a doua aglomerare urbană a țării. E un proiect pe care, dacă ei vor considera că îl susțin, că merg înainte și dacă există studii de acest tip, noi, de la Minister, îl vom susține”.

Să spunem că primul proiect, cel al „Aerportului Internațional Galați – Brăila” va pierde susținerea autorităților locale din Brăila, care vor opta pentru propriul proiect, al „Aeroportului Cargo” de la Ianca, dar în acest caz ce se va întâmpla cu contractul de 30 milioane de lei semnat de președinții CJ Galați și Brăila pentru studiile la primul proiect.

Înființarea „Aeroportului Cargo” de la Ianca a mai fost încercată din 2007 până în 2022, dar a eșuat

În acest context, trebuie să reamintim că înființarea unui „Aeroport Cargo” a mai fost încercată de CJ Brăila, dar a eșuat. Activitatea de la Aeroportul Militar din Ianca a fost sistată în contextul reorganizării Forțelor Aeriene Române după intrarea în NATO. În 2007, președintele de atunci al CJ Brăila, fostul baron de Brăila, Gh Bunea Stancu, a reușit să preia fostul aeroport militar, pe care voia să îl transforme în aeroport civil sau cel puțin într-un aeroport cargo. Dar nu s-a făcut nimic concret.

Aerodromul de la Ianca era o „gaură neagră” pentru bugetul CJ Brăila, care plătea anual peste 300.000 de euro pentru a asigura paza aeroportului cu o suprafață totală de 27 de hectare. Pentru a opri această risipă de bani, actualul președinte al CJ Brăila, Francisk Chiriac, a făcut demersurile necesare pentru a trece aerodromul în patrimoniul public al statului.

Pe 3 februarie 2022, Guvernul a aprobat o notă conform căreia premierul Nicolae Ciucă era de acord cu trecerea Aeroportului de la Ianca la Ministerul Transporturilor, pentru a fi transferat în administrarea Aeroclubului României, astfel încât acolo să se desfășoare „activități de examene pilotaj”. Aeroclubul României a investit 12,5 milioane de lei în reparații și modernizări.

De ce proiectul aeroportului de la Ianca a fost discutat la vizita premierului în Golful Persic?

La un moment dat, ministrul Sorin Grindeanu s-a referit în declarațiile sale la aeroportul de la Ianca pe care „autoritățile locale vor să îl dezvolte și pe care noi l-am discutat și în vizita pe care am avut-o cu primul ministru în Golful Persic, legat de un aeroport care să deservească mai mult zona cargo”.

Acest pasaj aduce unele clarificări, pentru că este vorba de asigurarea unei modalități de transport aerian cargo pentru unii investitori din economia brăileană. Agricost, firma care administrează Insula Mare a fost vândută de Culiță Tărâță lui Constatin Duluțe, iar în 2018 Duluțe a vândut pachetul majoritar  al Agricost companiei „Al Dahra” din Emiratele Arabe Unite, deţinută de şeicul Hamdan Bin Zayed Al Nahyan.

Tranzacția pachetului majoritar de acţiuni al Agricost a fost de vreo 200 de milioane de euro, plus angajamentul unor investiţii de 500 de milioane de euro. Pe partea de zootehnie este vorba de o dezvoltare integrată, de la creşterea animalelor, respectiv creșterea oilor, într-o fermă cu 150.000 de oi, dar și construirea unui abator și a unei unități de procesare. Exportarea produselor din carne ar fi facilitată de existența unui aeroport în zonă.

Dar distanța de la Insula Mare a Brăilei este cam aceeași față de ambele locații ale aeroporturilor promise, așa că autoritățile din Galați și Brăila au timp să negocieze varianta unui singur aeroport din cele două promise. Pentru că există și varianta să nu se aleagă cu niciunul.

puterea.ro

  • 4 months later...
Posted

S-a emis certificatul de urbanism pentru aeroportul Galați - Brăila

Consiliul Județean (CJ) Galați a emis în cursul zilei de vineri, 25 octombrie, certificatul de urbanism pentru viitorul Aeroport Internațional Galați - Brăila, potrivit unei declarații făcute, la Pro Lider FM, de președintele CJ, Costel Fotea.

"Astăzi am semnat certificatul de urbanism pentru aeroport. Același lucru trebuie să îl facă și primarii din Tudor Vladimirescu și Liești. Este încă un pas important pe care îl facem pentru realizarea acestui obiectiv major pentru Galați. Am reușit să ajungem la un acord și în privința amplasamentului, având în vedere că se va învecina cu poligonul militar de la Smârdan, care va fi extins și el. Odată stabilit și acest lucru, continuă realizarea studiului de fezabilitate, pe care sper să îl avem finalizat în prima parte a anului viitor", a declarat președintele CJ Galați. Potrivit lui Costel Fotea, discuţiile între specialişti pentru delimitarea amplasamentelor pentru aeroport şi poligon au durat circa un an.

După cum v-am informat în paginile ziarului "Viața liberă", Aeroportul Internațional Galați - Brăila, care este deja inclus în Masterplanul de Transport, a obținut în luna aprilie avizul ROMATSA (Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian) și va fi amplasat între Braniștea, Slobozia Conachi și Tudor Vladimirescu, fiind stabiliți și principalii indicatori tehnici ai obiectivului, aceștia urmând să fie detaliați în proiectele de bază.

Aeroportul se va întinde pe o suprafață de 250 de hectare, la care se vor adăuga 115 ha, rezervă pentru extindere sau dezvoltarea unor viitoare investiții publice sau private. Aeroportul va cuprinde un terminal de pasageri (parter + etaj), cu turn de control integrat și o suprafață construită de peste 15.000 mp. Suprafața desfășurată a întregului terminal va fi de 28.500 mp, iar într-o oră de vârf va putea deservi până la 860 de pasageri.

De asemenea, aeroportul va dispune de un terminal cargo, situat în partea de nord a celui de pasageri și va avea o suprafață de 5.460 mp. Terminalul cargo va avea o înălțime de 6,5 metri, cu o structură de rezistență bazată pe elemente prefabricate și un sistem de fundare adaptat caracteristicilor solului.

La acest proiect, CJ Galați colaborează cu CJ Brăila, în urma parteneriatului asumat în cadrul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Infrastructura de Transport de Interes Strategic în zona de Sud-Est.

Elaborarea studiului de fezabilitate și a documentației tehnice aferente acestui proiect a revenit unei asocieri de companii având drept lider firma Aduro Impex, specializată pe construcții civile și industriale, ce are la activ inclusiv proiecte privind dezvoltarea unor aeroporturi.

viata-libera.ro

  • 3 weeks later...
Posted

Aeroportul Galaţi-Brăila ar fi o şansă nu doar pentru cele două judeţe, ci şi pentru toată ţara

Mircea Geoană, candidat independent la Preşedinţia României, a declarat vineri, într-o conferinţă de presă, că proiectul de construire a aeroportului internaţional Galaţi - Brăila reprezintă o şansă de dezvoltare nu doar pentru Galaţi şi Brăila, ci pentru toată ţara.

"Este o zonă de mare interes strategic şi o şansă nu doar pentru Galaţi şi pentru Brăila, ci pentru toată ţara, pentru că flancul estic al NATO trece de la Carei până la Negru Vodă, toată zona aceasta de est a României trebuie şi poate să primească o a doua şansă să se dezvolte. Cred că în această zonă va fi suficient de multă masă de bussines, de călători de mărfuri, de cargo, de reconstrucţie a Ucrainei, de trafic pe Dunăre renăscut prin dragarea Dunării, încât să avem aici, efectiv, din nou, multă, multă, multă activitate economică, multe locuri de muncă. Cei care au plecat din Galaţi şi din Brăila, cei din Diasporă să aibă unde să vină acasă, nu doar propaganda candidaţilor din alegeri, ci efectiv locuri de muncă, şcoli mai bune, spitale mai bune, infrastructură mai bună", a afirmat Geoană.

El a dezvăluit că, în perioada în care era în funcţia de la NATO, europarlamentarul PSD Galaţi Dan Nica l-a vizitat în mod repetat şi l-a rugat să îşi folosească "bruma de influenţă", pentru a vedea care sunt cauzele pentru care aeroportul nu este aprobat de Ministerul Apărării (MApN) şi dacă există probleme de natură strategică şi militară.

"Spun aici - nu cred că îi creez vreo dificultate europarlamentarului Dan Nica - când eram la NATO, a venit de multe ori la mine rugându-mă să îmi folosesc bruma de influenţă pe care o aveam acolo pentru a vedea care sunt cauzele pentru care aeroportul din Galaţi nu este aprobat de Ministerul Apărării din România şi dacă există probleme de natură strategică şi militară legat de Smârdan şi legat de locaţia fizică a acestui aeroport de care această zonă are mare nevoie. Apropo, va fi un aeroport comun pentru Galaţi şi Brăila, un prim proiect care să deservească ambele zone, plus Republica Moldova şi Ucraina. Cei de la MApN au înţeles că la Smârdan e o zonă militară specială, se poate crea o zonă în care lucrurile militare să fie separate de ceea ce înseamnă trafic civil. Vreau să vă spun că, din punct de vedere strategic, am vorbit şi cu doamna Vălean, comisarul pentru Transporturi, ştiţi bine că Uniunea Europeană nu mai încurajează construcţia de aeroporturi la distanţe foarte mici, pe motive de luptă împotriva schimbărilor climatice, dar argumentul strategic pentru un aeroport la Galaţi stă în picioare. Şi vreau să fac un apel către toate forţele politice din Galaţi şi din parlamentul viitor - că avem alegeri peste două săptămâni şi pentru Parlament - să punem umărul împreună şi să putem să dăm acestei zone şi un aeroport internaţional care să permită să facem lucrurile aşa cum se cuvine", a spus Mircea Geoană.

De asemenea, el a afirmat că proiectul aeroportului internaţional Galaţi - Brăila este viabil şi astăzi, chiar şi fără reconstrucţia Ucrainei, şi că va face lobby pentru ca Uniunea Europeană să finanţeze acest proiect.

"Dacă se adaugă dimensiunea de reconstrucţie a Ucrainei şi traseul european al Republicii Moldova, el va deveni un aeroport regional important. Ceea ce am reuşit să fac la NATO, la solicitarea unui lider politic de aici, din Galaţi, a fost să descurc puţin relaţia cu privire la locaţia aeroportului, nu cu raţiunea economică a aeroportului, raţiunea economică a aeroportului există, este un aeroport viabil. Dan Nica a venit la mine în mod repetat şi a fost foarte insistent şi persuasiv în a folosi influenţa pe care am avut-o în perioada când eram la NATO. Am avut de rezolvat două probleme: eu să fiu sigur că partea militară, Smârdanul şi tot ce înseamnă operaţiunile militare din zonă nu afectează - şi MApN are un drept de veto cu privire la amplasarea unui astfel de aeroport, iar cu doamna Vălean - îi mulţumesc foarte mult şi pe această cale - împreună vom face, eu ca preşedinte al Românei sau în orice altă poziţie, o să facem lobby ca Uniunea Europeană să îl finanţeze, pentru că Uniunea Europeană nu mai finanţează aeroporturi care nu sunt la distanţă. Acest aeroport este strategic, putem să avem un argument să îl finanţăm şi cu bani europeni. El trebuie făcut oricum, dar dacă reuşim să aducem Ucraina şi Republica Moldova alături de noi, va deveni un aeroport regional de prim rang, dacă nu, va fi un aeroport regional românesc, dacă nu va fi un aeroport regional multinaţional", a mai afirmat Mircea Geoană.

Candidatul independent pentru funcţia de preşedinte al ţării s-a aflat, vineri, într-o vizită în judeţul Galaţi şi a susţinut o conferinţă de presă la Universitatea Internaţională Danubius.

agerpres.ro

  • 2 weeks later...
Posted

Construirea unui nou aeroport în România, condiționată de normele NATO

Marius Humelnicu, politician PSD și candidat la alegerile parlamentare, a dat detalii despre un nou aeroport care va apărea pe harta țării. E vorba despre Aeroportul Internațional Galați, care urmează să se construiască în comuna Tudor Vladimirescu și care va deservi 4 județe: Galați, Brăila, Vrancea și Vaslui.

„Prima oară a fost undeva așezat la comuna Braniștea. După ce am vorbit cu cei dela Ministerul Apărării, ne-au spus că, potrivit normelor NATO; trebuie să fie la 25 de kilometri de poligon, deoarece la Galați avem poligon la Smârdan, iar atunci am translatat aceste 250 de hectare către nordul județului, la 35 de kilometri de Galați, spre Tudor Vladimirescu.

Au venit experți de la Autoritatea Aeronautică și au calculat altimetria, roza vânturilor și tot ceea ține de bunul curs al construirii unui aeroport, astfel încât să fie atât de persoane, cât și cargo. Va avea o pistă de 4 kilometri și va avea și trafic de persoane, și cargo“, a zis Marius Humelnicu.

dcnews.ro

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.