Jump to content

"Surprize" de la Orange pe telefonul mobil


Recommended Posts

Posted

„Surprize” pe telefonul mobil

Telefoanele mobile au cucerit pe toată lumea. Oricine are măcar un astfel de aparat, dacă nu chiar mai multe. Sunt utile şi, în ultima vreme, chiar şi… norocoase! „Orange vă felicită! Numărul dumneavoastră este câştigătorul premiului de fidelitate în valoare de 10.000 de euro. Veţi fi contactat(ă). Expeditor 333”, aşa sună mesajul pe care l-am primit miercuri pe propriul meu telefon mobil. Cunoscând practica din ultima vreme din lumea telefoniei mobile, prima reacţie a fost de amuzament. Logic, ştiam că se practică astfel de SMS-uri şi de telefoane, dar am rămas un pic mirată că respectivul a trimis mesajul cu tot cu numărul său de telefon. Ba mai mult, la doar câteva momente, respectivul a şi sunat, cu număr identificabil. „Buna ziua, numele meu este Andrei Dumitru şi reprezint firma Orange. Felicitări pentru premiul câştigat! Vă rog să îmi confirmaţi numele şi vârsta dumneavoastră…”, a început conversaţia telefonică. La capătul celălalt al firului se auzea o voce destul de sobră, chiar serioasă. Microbul jurnalistic nu m-a lăsat să trăiesc şi îmi spunea în minte „continuă conversaţia… află cât mai multe”. Zis şi făcut. Am continuat conversaţia, iar vocea din receptor răspundea cu foarte mare amabilitate la toate întrebările mele. Ba mai mult, avea lecţia foarte bune învăţată: „Vă puteţi prezenta mâine (n.r. – joi) la orice oficiu BCR din localitatea dumneavoastră să vă ridicaţi premiul. Trebuie doar ca în maxim jumătate de oră să mergeţi la orice oficiu poştal sau staţie PECO să vă cumpăraţi cartele pre-pay în valoare totală de 100 de euro. Voi reveni cu un telefon în maxim jumătate de oră şi vă voi oferi mai multe amănunte. În cazul în care vă achiziţionaţi mai repede aceste cartele vă rog să ne sunaţi la numărul 0756534047”.

„Mare noroc am…”

În redacţie, toată lumea se mira, fiindcă, până acum, astfel de apeluri veneau de la numere de telefon ascunse. Să fi fost apelantul acesta mai puţin experimentat sau câştigul chiar să fi fost pe bune? Ei bine, NU! Nu e pe bune. Înşelătoriile telefonice continuă, chiar dacă toate firmele de telefonie mobilă încearcă să stopeze această practică. „E o fraudă”, a fost prima reacţie a doamnei de la serviciul clienţi, de la Orange. „Vă mulţumim foarte mult că ne-aţi sunat. Ştim că există astfel de fraude. Noi trimitem sute de mesaje prin care ne anunţăm clienţii să nu cumpere cartele şi să nu cadă în plasa acestor infractori. Primim, telefonic, zilnic, zeci de astfel de sesizări. Sunt foarte multe, dar din păcate sunt şi oameni care le cad în plasă. Sunt folosite cartele pre-pay, iar firma noastră nu deţine date personale despre utilizatori. Vă mulţumim încă o dată că ne-aţi informat şi vă sfătuim să faceţi o plângere la Poliţie”, mi-a explicat doamna de la serviciul clienţi Orange. Poliţie? Normal… am sunat la IPJ Galaţi şi am întrebat dacă au mai fost făcute astfel de sesizări, dacă au reuşit să găsească vreun vinovat. „Am păţit chiar şi noi. Am primit mesaje precum că am câştigat la diferite firme… Sesizări normal că se pot face. În acest moment avem 10 astfel de sesizări înregistrate, dar va fi foarte greu să-i depistăm pe cei în cauză pentru că folosesc cartele pre-pay”, ne-a declarat Cristina Tatulici, purtătoarea de cuvânt de la IPJ Galaţi.

30 de minute… la telefon

Cele 30 de minute au trecut foarte repede, timp în care am conversat cu reprezentanţii firmei Orange şi cu cei ai Poliţiei. Evident, telefonul a sunat din nou… „Bună ziua. Dumitru Andrei sunt, de la Orange. Aveţi la îndemână cele necesare pentru validarea premiului?”, se aude în telefon. Pe loc, mi-a dispărut orice zâmbet! „Ăsta e chiar tupeu! Nu mi-am cumpărat nicio cartelă. Ce premiu spuneai că am câştigat? De unde? De ce?”, au început întrebările pentru vocea din telefon. Asaltat de atâtea întrebări, Andrei Dumitru a înţeles că nu are de-a face cu un necunoscător. „…. (a se citi aici celebrul beep de la TV)”, au început să curgă înjurăturile la capătul firului. „De ce…. m-ai lăsat să vorbesc ca boul dacă ştiai?”, a răbufnit vocea, după care tonul a pus capăt conversaţiei. Dacă am încercat să sun la acel număr? Logic… dar telefonul era închis. Voi mai încerca şi astăzi, poate am mai mult noroc…

http://www.viata-libera.ro/articol-%E2% ... bil_2.html

Posted

Domnisoara jurnalist de la viata-libera a facut foarte bine. Hai sa ii umilim pe acesti nesimtiti. Sa ii lasam sa vorbeasca ca boiii si sa isi ia ei teapa :d:lol:

S ii tinem la telefon pana isi descarca acumulatorii si crediul :lol:

Posted

asta e singura razbunare.sa-i tii la telefon pana-i ia dracu.cea mai mare greseala este sa suni la politie.pierzi timpul degeaba pentru ca politia nu exista si nu actioneaza fara interes.trebuie sa fiti constienti ca politia este un serviciu pe care noi cetatenii obisnuiti il platim degeaba.mai degraba sunai la salvare poate aveai mai mare succes

  • 5 months later...
Posted

eheeee...

Ieri ne-a fost "usurat" buzunarul de 120 de euro :| . Dintr-o prostie. Adica... un numar necunoscut a sunat la tatal meu (el lucreaza in Odobesti) si i s-a zis pe nume, i-au spus ca au confirmara dnei... (mama) si ca poate sa-si reincarce telefonul. In fine, taikmiu a facut ce i-au zis aia si a sunat la *100# si a urmat pasii(in orice caz, totul era cam mecanic pentru ca tatal meu primea niste cifre de la cel cu care vorbea)... in fine, la sfarsit a primit acel mesaj de confirmare cum ca "numarul de tel x a fost reincarcat cu 120 (o suta doua zeci) de euro...

Taikmiu cand a vazut cati bani a sunat la nr de tel unde vezi cate minute/credit etc... si a primit mesaj inapoi "ai fost fraudat" :|

In orice caz...mesajul asta a fost primit de la Orange, deci ei stiu ca aia a fost frauda insa cand a sunat mama la ei i s-a spus ca nu pot face nimic..ca numai la politie si etc...

Deci...am un gust amar...si...e inadmisibil. Adica...cine naiba incarca cu 120 de euro un telefon!? De ce nu exista o limita!? De ce sunt date datele personale ale oamenilor(pt a reincarca iti trb un cod-care reprezinta seria de buletin a posesorului contractului- Adica al mamei...)

Ehhh... :(

Posted

Nu știu dacă am înțeles...

Tatăl tău a primit un telefon, de la un oarecare, prin care i se spunea că poate să-și reincarce telefonul.

A apelat *100# și a fost ușurat de 120 de euro.

Am refăcut pașii mai adineaori, chipurile pentru un transfer, ...doar să vrei cu tot dinadinsul să-i dai banii cuiva blink.gif

Posted

@Zuzyk

Cred ca pentru tatal tau solutia este sa-si ia EL un telefon cu cartela. Nu-i lasati pe mana telefonul cu abonament ! No offence, dar...

Posted
Nu știu dacă am înțeles...

Tatăl tău a primit un telefon, de la un oarecare, prin care i se spunea că poate să-și reincarce telefonul.

A apelat *100# și a fost ușurat de 120 de euro.

Am refăcut pașii mai adineaori, chipurile pentru un transfer, ...doar să vrei cu tot dinadinsul să-i dai banii cuiva blink.gif

NU NU NU....

Ideea e ca nu mai primesti niciun mesaj gen: "scrie nr de tel..." sau "cati bani..."

Pur si simplu dai *100# si apoi iti zice toti pasii cu steluta in fata si nu mai primesti iar mesajele (ceva in genul...eu una asta am inteles). Abia dupa ce se termina totul primesti mesajul acela: "ai incarcat nrul x cu x bani..."

Posted

trist. Nu am incarcat niciodata, de fapt nu am avut niciodata cartele, doar abonamente. Mesaje primiesc de fel de fel de indivizi, insa le urez sa sara in cap ca bani eu nu le dau. :lol:

Posted
trist. Nu am incarcat niciodata, de fapt nu am avut niciodata cartele, doar abonamente. Mesaje primiesc de fel de fel de indivizi, insa le urez sa sara in cap ca bani eu nu le dau. :lol:

Ideea este ca tocmai de pe telefoanele cu abonament se incarca cartelele altor telefoane. De exemplu parintii mei au 2 telefoane mobile dintre care unul este cu cartela si celalalt... cu abonament... Cand se termina creditul la cel cu cartela se poate incarca de pe cel cu abonament, surplusul la abonament fiind taxat la plata facturii. Oricum iti trebuie un cod care de multe ori este seria de la buletin. Eu am incarcat de multe ori telefonul parintilor si nu e chiar asa de usor, trebuie sa dai confirmari, etc...

Posted
eheeee...

Ieri ne-a fost "usurat" buzunarul de 120 de euro :| . Dintr-o prostie. Adica... un numar necunoscut a sunat la tatal meu (el lucreaza in Odobesti) si i s-a zis pe nume, i-au spus ca au confirmara dnei... (mama) si ca poate sa-si reincarce telefonul. In fine, taikmiu a facut ce i-au zis aia si a sunat la *100# si a urmat pasii(in orice caz, totul era cam mecanic pentru ca tatal meu primea niste cifre de la cel cu care vorbea)... in fine, la sfarsit a primit acel mesaj de confirmare cum ca "numarul de tel x a fost reincarcat cu 120 (o suta doua zeci) de euro...

Taikmiu cand a vazut cati bani a sunat la nr de tel unde vezi cate minute/credit etc... si a primit mesaj inapoi "ai fost fraudat" :|

In orice caz...mesajul asta a fost primit de la Orange, deci ei stiu ca aia a fost frauda insa cand a sunat mama la ei i s-a spus ca nu pot face nimic..ca numai la politie si etc...

Deci...am un gust amar...si...e inadmisibil. Adica...cine naiba incarca cu 120 de euro un telefon!? De ce nu exista o limita!? De ce sunt date datele personale ale oamenilor(pt a reincarca iti trb un cod-care reprezinta seria de buletin a posesorului contractului- Adica al mamei...)

Ehhh... :(

Exista o limita...de 200 de euro. Fac reincarcari lunar de pe al meu dar n-am avut norocul sa dau de unul din asta...mi-as bate joc de el in ultimul hal.

Faza e ca exact la fel era sa o pateasca maica-mea sau taica-meu, pretextul era ca le-ar fi bagat dintr-o eroare de soft cost suplimentar pe niste convorbiri in Spania, numai ca s-au prins cand le-a cerut sa umble in meniu la *100# mai mult, in momentul in care faci reincarcarea de la *100# esti avertizat ca Orange si partenerii nu acorda nici un fel de astfel de premii...ceva de genul. Mai multa atentie, din pacate acum chiar nu mai e nimic de facut... :(

Posted

Ba cred ca poate fi facut ceva. Sa nu plateasca cei 120 E in plus si daca va suspenda tel luati cartela. Si daca va da Orange in judecata, sa plateasca individul care va inselat. Cine va obliga sa platiti acu 120 E in plus? Daca nu platesti ce?

Posted
Ba cred ca poate fi facut ceva. Sa nu plateasca cei 120 E in plus si daca va suspenda tel luati cartela. Si daca va da Orange in judecata, sa plateasca individul care va inselat. Cine va obliga sa platiti acu 120 E in plus? Daca nu platesti ce?

Nu cred sa isi puna mintea cei de la Orange. Insa sa stiti ca orice factura trebuie platita si sunt destule solutii pe care la poti aplica pentru recuperarea prejudiciului...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.