Jump to content

Fondul de rulment - obligatoriu?


Recommended Posts

Posted

fondul de rulment este obligatoriu? in ultima lege de profil (nu mai stiu ce nr are) nu se specifica despre obligativitatea acestei dijme. si nici la capitolul "sanctiuni" nu se specifica cum ca ar fi penalizata neachitarea acestuia.

Posted

H.G. 1588/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari publicată în M.O. nr. 43 din 18 ianuarie 2008

Art. 24

(1) In scopul asigurarii fondurilor necesare pentru plati curente, asociatia de proprietari stabileste cuantumul si cota de participare a proprietarilor la constituirea fondului de rulment. De regula, fondul de rulment se dimensioneaza astfel incat sa poata acoperi cheltuielile curente ale condominiului la nivelul unei luni calendaristice. Stabilirea cuantumului se face prin echivalare cu suma care a fost necesara pentru acoperirea cheltuielilor lunare inregistrate de asociatia de proprietari in anul expirat, la nivelul lunii cu cheltuielile cele mai mari, majorate cu rata inflatiei, iar in cazurile asociatiilor de proprietari nou-infiintate, prin constatarea si insusirea experientei in domeniu a unor asociatii de proprietari echivalente ca marime.

(2) Fondul de rulment se constituie prin plata anticipata a cotei ce revine fiecarui proprietar, potrivit hotararii adunarii generale a asociatiei de proprietari, iar reintregirea fondului de rulment se face lunar, prin plata sumelor afisate pe lista de plata. Pentru incasarea fondului de rulment, casierul asociatiei de proprietari elibereaza chitanta personalizata separata.

(3) In situatiile in care, prin contractul de inchiriere incheiat cu proprietarul, chiriasul se obliga sa participe la plata cheltuielilor curente ale condominiului in care locuieste, acesta va participa si la formarea fondului de rulment.

(4) Fondul de rulment incasat se poate restitui in situatiile de schimbare a domiciliului sau a dreptului de proprietate, daca prin actele de transmitere a dreptului de proprietate sau a folosintei locuintei nu se stipuleaza altfel, precum si in situatiile in care cheltuielile lunare scad conform deciziei comitetului executiv, la cererea proprietarului.

(5) Asociatia de proprietari va constitui un fond pentru repararea partilor de constructii/instalatii aflate in proprietate comuna, fond cu perioada de folosire limitata, care va fi depus in contul asociatiei de proprietari si nu va putea fi folosit decat cu acordul adunarii generale a asociatiei de proprietari, in conformitate cu bugetul de venituri si cheltuieli.

(6) Veniturile obtinute de asociatia de proprietari din activitati economice sau din alte activitati desfasurate se constituie ca fond special si se vor utiliza in exclusivitate pentru imbunatatirea confortului si eficientei condominiului, pentru intretinerea si repararea proprietatii comune, potrivit art. 45 alin. (3) din Legea nr. 230/2007. In aceste venituri se cuprind si cele obtinute din inchirierea unor spatii aflate in proprietate comuna indiviza, a spatiilor pentru instalarea de reclame si pentru serviciul de televiziune prin cablu, firme luminoase, precum si alte venituri obtinute din orice sursa, in conditiile legii. Aceste venituri se constituie ca surse proprii ale asociatiei de proprietari, nu se platesc proprietarilor, nu pot fi folosite la constituirea sau la completarea fondului de rulment si nu pot fi folosite la plata facturilor emise de furnizorii de servicii publice de utilitati. Acest fond va fi depus in contul asociatiei de proprietari si nu va putea fi folosit decat cu acordul adunarii generale a asociatiei de proprietari, in conformitate cu bugetul de venituri si cheltuieli.

Posted

buuuuuun... dar eu nu vreau sa-l platesc. pt ca stiu ca destinatia banilor e alta. si chiar de n-ar fi, de ce sa platesc eu fond de rulment daca eu nu am restante la plata intretinerii si sunt un cetatean fidel in ceea ce priveste obligatiile financiare?? una peste alta, sa presupunem ca nu platesc. scrie in lege care sunt sanctiunile in astfel de cazuri? stie cineva?

Posted

dar eu nu vreau sa-l platesc. pt ca stiu ca destinatia banilor e alta.

Ai dovezi concrete sau doar vorbeşti aşa, ca să ne arăţi cât de isteţ eşti?

si chiar de n-ar fi, de ce sa platesc eu fond de rulment daca eu nu am restante la plata intretinerii si sunt un cetatean fidel in ceea ce priveste obligatiile financiare??

Pentru că un cetăţean fidel, atunci când locuieşte într-o comunitate se adaptează condiţiilor de acolo, nu încearcă să adapteze el comunitatea la nevoile şi mofturile lui. Dacă nu-ţi convine, mută-te la casă, nu te obligă nimeni să locuieşti la bloc.

Off: vezi ce faci cu avatarul ăla. Pentru un cetăţean fidel şi responsabil, care-şi plăteşte întreţinerea, comportamentul mi se pare destul de ... infantil.

Posted

te rog inchide topicul pt ca nu vreau sa polemizam pe marginea avatarului meu sau al destinatiei banilor din fondul de rulment... :idea: uitasem ca esti administrator de bloc (sau nu :?: ) si nu vreau sa ma contrez cu aceasta categorie de persoane. ma contrez destul cu unul si imi ajunge.

Posted

Off: Meştere, să mă fac mai înţeles: primul avatar era obscen, al doilea incită la huliganism. Pe forumul ăsta mai vin şi copii. Păi dacă unul vede avatarul tău, ce zice: ”Ia să mă inspir eu de aici!”. Priceput?

On: Fondul de rulment se stabileşte în adunarea generală a proprietarilor şi nu de către adnministrator sau de preşedintele asociaţiei. Dacă vecinii matale au vrut fond de rulment, nu te certa cu administratorul, ceartă-te cu ei, întreabă-i care a fost motivul. Poţi să nu-l plăteşti, dacă aşa vrei dar să nu se trezească unul care nu prea are ce face pe acasă, să te târască prin instanţe :!:

Posted

nu fondul de rulment sau fondul de reparatii este problema ,ci faptul ca ce se face cu acesti bani nu se stie.

nu presedintele sau comitetul este de vina ci noi membrii asociatiei care NU PARTICIPAM LA SEDINTELE ADUNARII unde trebuie sa ne spunem ofurile legal si sa fie consemnate in procesul verbal ,ci facem multa barfa la colturi in carciumi sau in oricare al loc dar numai unde trebuie nu.

sunt multe de spus dar momentan ma abtin daca aceasta discutie va prezenta interes voi continua

ps vorbesc in cunostinta de cauza ca fost abministrator cu diploma de administrator imobile si care am demisionat caci nu am avut cu cine face treaba in cadrul asociatiei

Posted
nu fondul de rulment sau fondul de reparatii este problema ,ci faptul ca ce se face cu acesti bani nu se stie.

nu presedintele sau comitetul este de vina ci noi membrii asociatiei care NU PARTICIPAM LA SEDINTELE ADUNARII unde trebuie sa ne spunem ofurile legal si sa fie consemnate in procesul verbal ,ci facem multa barfa la colturi in carciumi sau in oricare al loc dar numai unde trebuie nu.

sunt multe de spus dar momentan ma abtin daca aceasta discutie va prezenta interes voi continua

ps vorbesc in cunostinta de cauza ca fost abministrator cu diploma de administrator imobile si care am demisionat caci nu am avut cu cine face treaba in cadrul asociatiei

pai ia sa ne spui d-le administrator, cand dv faceati acele adunari, anuntati locatarii despre aceasta? oricare ar fi raspunsul dvs., eu va instiintez ca niciodata in 6 ani de zile eu nu am auzit de organizarea acestei adunari la asociatia de proprietari din care fac parte.

nu trebuie sa ne abtinem, haideti sa dezvoltam.

Posted

ma bucur ca a fost interesat cineva de ce am afirmat eu

din start va explic ca NU administratorul hotaraste cand are loc adunarea locatarilor, ci comitetul care prin acei sefi de scara [CARE DE CELE MAI MULTE ORI SUNT RENUMERATI ] si daca nu a-ti avut de 6 ani adunare comitetul dumneavoastra nu cunoaste lege {sau nu vor sa o cunoasca voit ] deoarece obligatoriu la inceputul anului calendaristic este obligatoriu sa se tina o adunare generala unde pe langa problemele aflate pe ordinea de zi OBLIGATORIU trebuie sa se faca descarcarea de gestiune a administratorului de catre comisia de cenzori,

toate problemele pornesc de la faptul ca omul de rind nu cunoaste ce drepturi are iar tot ce i se cere trebuie sa se supuna chiar daca se incalca legea.

de ce am folosit paranteze?

deoarece daca reclami un aspect aflii cu surprindere ca adunari au fost cu numar de membri participanti 50+1 si toate se hotarasc de comitet la mica intelegere intre 8-10 persoane.

daca faci reclamatiue la primarie daca este o problema mai grava SISCAP din cadrul primariei au rol doar de indrumare,iar politia nu este interesata spuinind ca au cazuri mult mai grave si nu stau sa verifice specimentele de ssemnatura din acel proces verbal al adunarii generale si in instanta nu ai dovada.

daca mai doriti va stau la dispozitie . o zi buna si nu uitati ca traim in ROMANIA si asta ne.....

Posted

Confirm tot ceea ce a spus iahim.

eu va instiintez ca niciodata in 6 ani de zile eu nu am auzit de organizarea acestei adunari la asociatia de proprietari din care fac parte.Dacă acele adunări generale anuale nu s-au ţinut, e grav. Între timp s-a schimbat legislaţia de vreo două ori, până acum.

Comitetul asociaţiei, prin preşedinte sau vicepreşedinte are datoria de a le organiza. Pe de altă parte, e posibil ca acele adunări generale să nu se fi ţinut şi din lipsa de interes a membrilor asociaţiei. Uite, anul trecut, în asociaţia noastră, la prima sesiune au venit doar trei oameni, la a doua au fost 9 (nouă), din 5 scări, în total 116 apartamente. Zi-mi şi mie ce hotărâri importante să se adopte cu asemenea participare.

Dar ele trebuiesc ţinute. Procedura e cam următoarea:


  1. [*:1upz2gkt]Se pune la avizier anunţul de adunare generală. Se precizează clar data, locul şi ora, inclusiv ”...în caz de neîntrunire a cvorumullui legal, aceasta se amână pentru data de ... ”, adică în maxim zece zile de la prima convocare. Nu e necesar să se mai umble cu convocatorul, după semnături, din uşă-n uşă; poate în cazuri deosebite.
    [*:1upz2gkt]Pentru că la primul termen, nu se adună niciodată cvorumul necesar, se face un proces verbal în care se specifică acest lucru şi se semnează de către toţi cei prezenţi
    [*:1upz2gkt]La cel de-al doilea termen, se ţine şedinţa cu toţi cei ce au binevoit să participe, indiferent de numărul acestora. Hotărârile luate sunt valabile un an de zile.
    [*:1upz2gkt]În cadrul şedinţei se dă citire următoarelor documente:

    1. [*:1upz2gkt]Raportul de activitate al comitetului executiv care trebuie să cuprindă informaţii despre starea imobilelor, despre activitatea personalului angajat (administrator, îngrijitor), relaţia cu furnizorii...
      [*:1upz2gkt]Raportul comisiei de cenzori, unde sunt evidenţiate situaţia fondurilor, a contului din bancă, cuantumul datoriilor, etc.
      [*:1upz2gkt]Un proiect al planului gospodăresc pe anul în curs. Tot aici se fac propuneri pentru fondul de reparaţii, fondul de rulment, procentul de penalizări aplicat datornicilor, ş.a.
      [*:1upz2gkt]Se întocmeşte procesul verbal de şedinţă,
unde se consemenază toate hotărârile luate. Dacă au avut loc alegeri în cadrul comitetului, acel PV se duce la primărie, la Compartimetul pentru Relaţia cu Asociaţiile de Proprietari (vizavi de BNR) pentru avizare.

Pentru alte info, keepin' touch ;)
  • 2 weeks later...
Posted

la teorie stam destul de bine dar practica ne omoara

si acum intreb si eu ca omul ,,cine este vinovat si cine trebuie sa raspunda daca toate acestea nu se intampla ?

Posted

Păi n-am spus mai sus? Comitetul, în frunte cu preşedinte şi vicepreşedinte. Administratorul n-are nici un amestec în problemele de organizare ale asociaţiei. El e doar un angajat care ţine gestiunea asociaţiei şi care face ceea ce i se spune (legal, fireşte). Dar e totuşi o chestie. Dacă omul n-are de ce se plânge, ignoră toate anunţurile şi nu se duce la nici o adunare, ce să-şi mai bată capul?

În situaţia descrisă de mootoo, vreo trei cetăţeni cu sânge-n vine şi care ştiu ce au de făcut, fac un comitet de iniţiativă, umblă din uşă-n uşă cu un tabel de semnături şi convoacă oamenii la o adunare generală.

Posted

ei bine, asta trebuia sa ne spui de la inceput Relu, adica AG poate fi convocata de orice locatar? (bineinteles sa fie memebru). si daca da, pot lua vreo hotarare acesti locatari asa de capul lor? fara aprobarea Staffului? adica eu propun neobligativitatea achitarii fondului de rulment si toti cei prezenti aproba. apoi instiintam stafful despre hotararea luata si gata - se pune in aplicare. poate fi real scenariul meu? si legal?

Posted

Extras din Legea 230/ 2007:

Art. 23. - (1) După adunarea generală de constituire a asociaţiei de proprietari, va avea loc cel puţin o dată pe an, în primul trimestru, o adunare generală a proprietarilor membri ai asociaţiei. Responsabilitatea cu privire la neconvocarea a cel puţin unei adunări generale a proprietarilor aparţine membrilor comitetului executiv, inclusiv preşedintelui asociaţiei de proprietari.

(2) Adunarea generală este alcătuită din toţi proprietarii membri ai asociaţiei de proprietari.

(3) Adunarea generală ordinară se convoacă fie de preşedintele asociaţiei de proprietari, fie de comitetul executiv.

(4) Pentru situaţii speciale sau de maximă urgenţă, adunările generale extraordinare ale asociaţiei pot fi convocate oricând de către comitetul executiv sau de către cel puţin 20% din numărul proprietarilor membri ai asociaţiei de proprietari.

(5) Proprietarii trebuie anunţaţi, prin afişare la loc vizibil sau pe bază de tabel nominal convocator, asupra oricărei adunări generale a asociaţiei de proprietari, cu cel puţin 7 zile înainte de data stabilită, inclusiv cu privire la ordinea de zi a adunăriigenerale. Ordinea de zi anunţată se poate completa prin hotărârea adunării generale.

Art. 24. - (1) Adunarea generală poate adopta hotărâri, dacă majoritatea proprietarilor membri ai asociaţiei de proprietari (jumătate plus unu) sunt prezenţi personal sau prin reprezentant legal.

(2) Dacă la prima convocare nu este întrunit cvorumul necesar de jumătate plus unu, adunarea generală va fi suspendată şi reconvocată în termen de maximum 10 zile de la data primei convocări.

(3) La adunarea generală reconvocată, dacă există dovada că toţi membrii asociaţiei de proprietari au fost convocaţi, hotărârile pot fi adoptate indiferent de numărul membrilor prezenţi, prin votul majorităţii acestora.

(4) Hotărârile adunării generale a asociaţiei de proprietari sunt obligatorii şi pentru proprietarii din condominiu care nu au fost prezenţi la adunarea generală, precum şi pentru proprietarii care nu sunt membri ai asociaţiei de proprietari.

Dacă vă veţi ”răscula”, sigur actualul comitet va fi doar o amintire :) De ce să mai fie în conducere nişte oameni neinteresaţi de transparenţa activităţii asociaţiei?

Iar noul comitet, dacă nu va lua nici o decizie în privinţa acestui fond de rulment, fii sigur că va veni un moment în care îl vor dori. Dar nu asta va fi problema ci starea gestiunii (cenzorul!), datoriile către furnizori, starea tehnică a imobilelor...

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.