Jump to content

Galaţi - Făurei, una dintre cele mai circulate rute CFR


Recommended Posts

Posted

Galaţi - Făurei, una dintre cele mai circulate rute CFR

Societatea CFR Calatori a vandut anul trecut 75,3 milioane de bilete, din care 28,1 milioane sunt abonamente, in scadere cu circa 11% fata de 2007, potrivit datelor prezentate de companie. Valoarea totala a biletelor vandute de CFR Calatori in 2008 se ridica la circa 1,8 miliarde de lei (505 mil. euro), la un pret mediu pe bilet de 24,7 lei (6,7 euro). Compania estimeaza pentru anul acesta o scadere de circa 10% a numarului de bilete, pana la circa 67,8 milioane de bilete.

Cele mai circulate rute pe baza de abonamente in 2008 au fost Bucuresti - Ploiesti, Bucuresti - Videle, Brasov - Sfantu Gheorghe, Brasov - Augustin, Timisoara - Arad, Targu-Jiu - Rovinari sau Galati - Faurei, in timp ce pe baza de bilete, rutele cele mai cautate au fost Bucuresti - statiunile de pe Valea Prahovei - Brasov, Bucuresti - Cluj, Bucuresti - Timisoara, Bucuresti - Iasi - Suceava, destinatia litoral in sezonul estival.

http://www.zf.ro/eveniment/cfr-calatori ... 1-3931715/

Posted

CFR respira din ce din ce mai greu... Atat Calatori cat si Marfa.

La calatori - concurenta facuta de transportatorii auto si lipsa modernizarii vagoanelor au condus la moartea clinica a acestui sector.

La marfa- transportatorii privati pe calea ferata, mult mai flexibili, dar si transportatorii auto, au "inghesuit" incet-incet CFR Marfa.

Peste toate, proasta administrare a retelei feroviare. Nu ca cea rutiera ar fi grozava, dar orisicum. Sa mergi de la Bucuresti la Constanta cu trenul si sa faci sase ore e penibil.

Sa nu existe un tren de persoane Galati-Constanta (decat unul pentru stafii, pe la 5 noaptea...) - la fel. In schimb, soselele patriei gem de cursele private Galati-Constanta si, mai noi, simtind nevoile actuale, Galati-Varna, pentru cei care se indrapta spre litoralul bulgaresc.

Un sistem anchilozat, blocat in trecut si care inghite si o multime de resurse.

Nu s-au adaptat la nou, nu au incercat sa se modernizeze. Pacat.

  • 3 weeks later...
Posted

Adevarat.. Se mai plangea George, pe diferite teme, de lipsa curselor cu nu stiu ce alte mari orase din tara sau strainatate, iar altcineva spunea ca motivul ar fi faptul ca nu ii intereseaza nici macar banii pe care i-ar putea scoate de pe urma unor masuri de bun simt. Adevarul este, insa, ca nu intereseaza pe nimeni de la Transporturi sa-si faca treaba. In afara de salariile nesimtite pe care le au cei de pe acolo, sabotarea sistemului de cai ferate a fost singura cealalta preocupare a celor din Ministerul de Transporturi. Si astfel apar oameni ca Gruia Stoica (originar din Toflea si mare mahar in Topurile celor mai bogati 300-500.. naiba mai stie cati ori fi..) oameni de "afaceri", care au "prosperat" in 3-4 ani cat altii in 200.. cu firme mici si mijlocii cu un singur angajat si milioane de euro profit, sau cu laudata firma privata de transport pe cale ferata care-i merge de minune. Pai cum naiba sa nu fii tu, CFR, in stare sa pui la dispozitie, in conditiile in care ai totul la indemana de ani de zile (de la legislatie la infrastructura si la sustinere guvernamentala, pentru interesul cetateanului), un serviciu de transport, dar ii poti subinchiria de la vagoane si pana la kilometri intregi de cale ferata unei firme private care sa faca, in locul tau, profit enorm?

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.