Jump to content

Bruges - Veneţia Nordului


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Destinaţii europene

Comorile din Bruges

Brugge, în varianta flamandă sau Bruges, în cea franceză, este, fără îndoială, cel mai pitoresc oraş din Belgia şi unul dintre cele mai frumoase din Europa. Aflat la circa 40 de minute distanţă de capitala belgiană şi europeană - Bruxelles, Bruges-ul este o comoară. Nu numai fiindcă, din anul 2000, a fost înscris de UNESCO în patrimoniul mondial, nu doar fiindcă este supranumit, pe bună dreptate, Veneţia Nordului, ci şi pentru că, dacă te-ai plimbat măcar o jumătate de oră pe străduţele lui înguste sau ai făcut, indiferent de vremea de afară, o plimbare cu barca pe canalele sale, eşti cucerit pentru totdeauna. Şi vrei mereu să revii.

Bruges şi-a câştigat titulatura de oraş în anul 1128, iar asta spune multe despre atitudinea, gradul de civilizaţie şi rafinament al locuitorilor săi actuali. Numele oraşului înseamnă, în norvegiana veche, „pod”, „punte”, „chei”, iar aşezarea are, într-adevăr, foarte multe poduri, care de care mai pitoreşti. Unele au înlocuit podurile originale, care se ridicau în caz de primejdie, închizând perfect orice cale de acces a celor veniţi cu gânduri rele.

În ziua de azi însă, Bruges-ul aşteaptă cu braţele deschise orice vizitator, fiind un oraş turistic prin excelenţă. O bucătărie rafinată, hoteluri impecabile, nenumărate magazine de ciocolată, de dantele, ambele produse tipic belgiene, evident, nelipsitele berării cu licori care de care mai pline de grade şi de ispite. Bruges-ul arată ca un oraş de jucărie, cu casele lui vechi, dar impecabil întreţinute, cu străduţele atât de înguste încât, dacă vecinului de peste stradă îi vine ideea să deschidă uşa de la intrare în acelaşi timp cu tine ai o problemă, cu felinarele din fier forjat, cu ferestrele deschise deasupra canalelor, atât de aproape de apă, încât ai impresia că valurile provocate de bărcile cu motor or să intre în case.

Însă oraşul, deşi vechi precum timpul, nu este învechit, nu a rămas înţepenit în Evul Mediu. La tot pasul, accentele moderne, ale timpurilor de azi, te surprind, dar o fac fără să şocheze. Asta pentru că nimic nu se construieşte la Bruges fără a se respecta munca înaintaşilor, iar locuitorii au tot interesul ca frumuseţea şi atmosfera magică a oraşului vechi să rămână neschimbate.

http://www.viata-libera.ro/articol-Como ... ges_2.html

Link to comment
Share on other sites

Cum să te îndrăgosteşti de un oraş

Bruges – Veneţia Nordului

Pare incredibil, la prima vedere, ca un oraş atât de mic precum e Bruges şi care are tot cam atâţia locuitori cât o capitală modestă de judeţ de pe la noi să se numere printre cele mai vizitate oraşe turistice din lume. Motivul nu e doar înscrierea, din 2000, pe lista UNESCO a oraşelor-monument, ci, pur şi simplu, faptul că la Bruges te simţi, la orice pas, ca într-un basm. Iar flamanzii fac tot ce pot să nu te trezeşti prea brusc la realitate.

Mecca băutorilor de bere

Bruges-ul are toate ingredientele unei atracţii turistice perfecte. Pe de o parte, sunt restaurantele şi braseriile, toate impecabile, unde poţi gusta mâncăruri specific belgiene, precum scoicile cu cartofi prăjiţi, de exemplu şi poţi bea unul sau mai multe dintre cele circa 500 de tipuri de bere belgiană, de la foarte slabă la foarte tare, blondă sau brună, dar toată excelentă. Românul obişnuit cu sticla mare, de 500 de ml, va fi poate dezamăgit la vederea celor belgiene, toate de 330 de ml (deşi, în magazine, există şi sticle mai mari, pentru mese

de familie, atenţie însă, nu PET-uri, doar recipiente de sticlă). Vă asigurăm însă că, în cele mai multe cazuri, o bere, maximum două, sunt chiar de ajuns, în special dacă alegeţi un sortiment mai puternic alcoolizat.

Sfântul Sânge şi Madona lui Michelangelo

Pentru amatorii de turism religios, Bruges are ce oferi. Într-una dintre cele două mari pieţe din centrul vechi al oraşului există o biserică ce adăposteşte o relicvă inestimabilă: o fiolă de sânge despre care se spune că i-a aparţinut lui Iisus Cristos, fiind adusă în Flandra de la Constantinopole în secolul al XIV-lea. De altfel, biserica se numeşte Sfântul Sânge. Impunătoarea Catedrală Notre-Dame, construită între secolul al XIII-lea şi al XV-lea, are un impresionant turn de cărămidă înalt de 122 m (cel mai înalt din lume construit din respectivul material) şi un patrimoniu artistic de o valoare incomensurabilă. Nava centrală, cea mai veche, datează din secolul al XIII-lea. Atracţia principală este, fără îndoială, statuia reprezentând “Madona cu Pruncul” de Michelangelo, una dintre puţinele sculpturi ale artistului din afara Italiei. Se află în partea dreaptă a altarului principal, încadrată de un altar decorat în stil

baroc. Este o operă de tinereţe a sculptorului, care a fost cumpărată în 1506 de postăvarul Jan Mouscron şi donată bisericii. Gestul său a fost răsplătit, fiind îngropat, cu toată familia sa, la picioarele acestui altar. În aceeaşi biserică, la picioarele treptelor altarului principal, se află mormintele Mariei de Burgundia, decedată în Bruges în 1482 şi al tatălui său, celebrul Carol Temerarul, puternicul inamic al Franţei lui Ludovic al XI-lea. El a fost ucis în asediul de la Nancy în 1477, în lupta cu ducele de Lorena şi corpul său a fost devorat de lupi. Cei doi suverani sunt reprezentaţi, prin statuiile lor mortuare, în poziţie culcată, cu mâinile încrucişate şi cu ochii deschişi, contemplând viaţa veşnică. La picioarele lor se află lei şi câini, reprezentând forţa bărbatului şi fidelitatea femeii.

Legendele apei

Indiferent cât de multe splendori vezi, mergând la pas, pe jos, pe străduţele înguste ale oraşului, plimbându-te cu bicicleta – un mijloc de transport atât de popular aici încât are, într-o piaţă mai nouă a oraşului, chiar un impresionant grup statuar dedicat practicanţilor de ciclism -, cel mai uşor ajungi să iubeşti Bruges-ul după ce îl vizitezi cu caleaşca sau, pe canale, cu barca. Această ultimă modalitate este nu doar mai ieftină – 6 euro faţă de 12, plimbarea în trăsură - , ci şi, de departe, cea mai plăcută. Cu atât mai mult cu cât barcagii sunt, de fapt, ghizi neoficiali: cunosc legendele, cunosc clădirile, chiar şi arborii agăţaţi cu încrâncenare de buza malurilor pietroase, ştiu multe despre istoria locului şi despre minunaţii oameni din Bruges. Cei de ieri, ca vestitul pictor Jan Van Eyck, dar mai ales cei de astăzi, care fac din micul orăşel belgian un loc demn de titulatura de Veneţia Nordului. Alunecând pe canale, trecând pe sub podurile înguste, admirând ferestrele cochete, cu obloane de lemn, ale caselor vechi de pe marginea canalelor, vă veţi simţi la Bruges, fie şi pentru o zi, stăpânii lumii. Dacă aveţi răgaz, rămâneţi însă la măcar câteva zile în oraş: deşi preţurile pot fi considerate mari, ele nu sunt totuşi extrem de piperate: cazarea porneşte de la 30 de euro pe noapte, iar mâncarea poate fi destul de accesbilă, în funcţie de localul ales. O programare din timp a sejurului, detalii găsiţi pe www.belgia.be, vă scuteşte de multe neplăceri şi vă poate micşora şi cheltuielile.

Oricum, un lucru e clar: Bruges e un loc ce merită nu văzut, ci savurat. La pas, în legănatul bărcii sau al trăsurii, savurând o bucăţică (sau mai multe!) din celebra ciocolată belgiană.

http://www.viata-libera.ro/articol-Brug ... lui_2.html

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Bruges - feeria din piatră şi ciocolată

Bruges-ul e unul dintre oraşele europene pe care trebuie să le vedeţi măcar o dată, în timpul vieţii. Dacă vă place istoria medievală, din primul moment în care aţi coborât din maşină, în Piaţa Centrală, veţi simţi că v-aţi întors în timp, între secolele XII şi XV. Clădirile construite aici în urmă cu sute de ani sunt printre cele mai bine conservate monumente istorice de pe continent şi o parte au intrat în patrimoniul UNESCO în anul 2000. În scurt timp, periplul pe aleile pietruite va căpăta gust de ciocolată belgiană, iar plimbarea cu barca pe canalele oraşului vă va aminti că există locuri în care timpul are infinită răbdare cu cei care păşesc spre viitor preţuindu-şi trecutul.

Gotic şi modern

Cele mai multe clădiri din Bruges sunt construite în stil gotic, fapt care imprimă oraşului un aspect solemn. Abia ajunşi în Piaţa Centrală, stăm câteva minute în umbra clopotniţei Belfort. Are 88 de metri înălţime, veghează oraşul din secolul XIII, iar mecanismul ceasului din vârf are 47 de clopote, fiecare cu funcţii diferite. Piaţa e animată încă de dimineaţă, iar terasele restaurantelor încep încet-încet, să se umple cu turişti şi câţiva localnici. Cine vrea, se poate plimba cu trăsura. Din acest punct, fiecare stradă ascunde promisiunea unui oraş de care nu de poţi despărţi fără o cât de mică strângere de inimă. După ce păşim încet pe câteva alei, ajungem pe o stradă numită Lendestraat, unde marile magazine şi-au făcut loc la parterul clădirilor cu istorie de sute de ani. Centrul istoric e în sensul opus, aşa că ne întoarcem spre piaţă.

Oraşul văzut de pe apă

După nici 10 minute de mers pe jos din Piaţa Centrală, ajungem la câteva docuri, străjuite de ghivece cu flori galbene, unde sunt trase bărcile lungi, cu care turiştii se pot plimba pe canale. Plimbarea durează 30 de minute, timp suficient să admirăm zeci de clădiri construite între anii 1.200 şi 1.500, cărora destinaţia iniţială le-a fost schimbată şi au devenit ambasade, şcoli, restaurante sau locuinţe private.

După vreo 15 minute de navigat, vedem în spatele unui rând de clădiri impunătoare, cu aspect gotic, Biserica Maicii Noastre, construită între secolele XIII şi XV şi care deţine singura statuie cioplită de Michelangelo din afara Italiei. Pe apă, la capătul unui canal, vreo zece lebede îşi văd liniştite de dansul lor pe apă.

Vraja ciocolateriilor

Magazinele de ciocolată, cu sau fără laborator propriu, sunt la tot pasul. Odată ce aţi păşit într-un astfel de mic tărâm al deliciilor, în faţa ochilor vi se va deschide o nouă lume a gusturilor şi culorilor. Fiecare sortiment de ciocolată diferă de toate celelalte prin formă, aromă şi mod de ambalare. Aveţi de ales între bomboanele vrac, vândute cu doi sau trei euro suta de grame şi sortimente de ciocolată ambalate în cutii colorate. Preţul unei cutii începe de la aproximativ cinci euro şi poate ajunge până la câteva zeci de euro, în funcţie de mărimea şi de calitatea produselor. Găsiţi şi figurine din ciocolată, şi tablete şi combinaţii care mai de care mai îmbietoare de dulciuri cu fructe, nuga şi biscuiţi. Magazine de suveniruri sunt la tot pasul, iar preţurile obiectelor pe care le puteţi aduce celor dragi variază între 1 euro şi câteva zeci de euro.

Preţul vacanţei medievale

Preţul unui bilet dus-întors până la Bruxelles, rezervat în grabă pentru o persoană, ajunge la aporape 250 de euro, iar trenul din oraşul Parlamentului European până la Bruges nu costă mai mult de câteva zeci de euro. Cazarea la hotel, în Bruges, în cameră single, costă minim 40- 50 de euro pe noapte.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.